Tammikuun 2007 taaperot

Mistä yhtiöstä teillä on tuommoset vakuutukset??? :attn: Pitäs vissiin tarkistaa onko meilläki, tuskin on.
Innoissani aamulla pakkasin lapset pyörään ja lähin ajelee kylille. Ei päästy omaa tietä kauemmas ku rengas puhkes :kieh: Kylläpä otti päähän, nyt sit taas koko viikko menee ettei pääse urheilemaan! Mummi kyllä soitti et hakee isommat huomenna mökille yöksi JOS on hyvä ilma, pitänee pitää peukkuja ja toivoa vaan kovasti et aurinko paistais B)

Ai niin Myyra. sori mulla on päässy ihan unohtuu näissä omissa kiireissä kaikki muu... Joko jännittää hääpäivä kovasti? Oliko kivat polttarit?
 
Mies varmisti vakuutusyhtiöstä ja meillä se menisi, jos menisi, liikennevakuutuksen piikkiin mutta ei vaikuttaisi bonuksiin eikä tulisi omavastuuta. :D Hyvä Fennia. :D

Kiitos kysymästä, mitäs tässä. Polttarit oli hauskat ja oli tosi ihanaa, että kaksi raskaana olevaa kaveria jaksoivat supistuksista huolimatta olla mukana. Se päivä meni vaan niin nopeasti.
Niin se lauantaikin varmaan vaan hurahtaa ja sitten sitä onkin jo naimisissa. Mukavaa nähdä kavereita ja sukulaisia pitkästä aikaa. Toivottavasti olisi aikaa jutella kaikkien kanssa. Vieraita on sopivat 56 henkeä, joten luulisi siinä kerkiävän muutakin kuin tervehdykset sanomaan.

Meillä on pojat terveenä, ainostaan silmätulehdusta pukkaa Villelle ja isovelikin hieroo välillä silmiään. Tiedä sitten kutittaako siitepöly vai mikä. Toivottavasti pysyisivätkin terveinä koko loman ajan.

Paranemisia kaikille kesäflunssaisille.
 
Nopsaan täältä töistä.
Teillä joilla taaperot nukkuu jo jatkettavassa? Kuinka ootte homman aloittaneet?
Jere kun nukkuu hoidossa päikkynsä jatkettavassa jo, ja haen meille huomenna oman..
Meidän makkariin sänky ei tuu mahtumaan. :/ Lisäturvalaita(?) kyllä laitetaan.
 
emmi on nukkunut jatkettavassa n. vuotiaasta lähtien. ensin kokeilin päiväunet ja sit yö unille, tosi hyvin nukkuu unensa .. ja veli pojan sänky on toisella reunalla turvalaitana ettei emmi putoa sängystä.

reissu meni tooosi hyvin, emmi nukkui melkein koko matkan. itikoita oli reissussa tosi paljon on se emmikin sen näköinen. huomenna pitäs käyä lasten kanssa tutustumassa lasten loma ajan hoitopaikkaan... saas nähä miten emmi suhtautuu. jospa se auttaa kun velipoika on samassa kerhossa.

nipsu ja emmi 2.den päivän päästä 1v6kk
 
Nyt jo heinäkuu :eek: uskomatonta että aika rientää...
Huomasin päivän lehdestä et täällä juostaan lauantaina puolimaraton!!!!!!! Kukaan oo mulle puhunu :( Ei oo osannu valmentautua nyt sitte, kyllä harmittaa!!! Vaikka suunnittelin sen ens kesälle vasta mut oishan tuo varmaan nyt jo kunto sen kestänyt. Kökön kökkö!!!

Tytöllä iski koti-ikävä, piti hakea mökiltä kotiin. Olivat siis isommat mökillä yötä mummin ja ukin kans, meinasivat kaks olla. Esikko ois jääny toiseksi yöksi mut ku menin tyttöä hakee niin lähti sitte sekin mukaan B)

Ihana ku näin päiväuniaikaan koko talo tärisee :kieh: Naapuri alkoi tärisyttää koneella kivituhkaa pihalle :kieh: Niillä omat lapset herää aikasemmin päikkäreiltä ku meijän poke... Jospa tuo nyt hetken edes nukkus, unetkin viivästyi sen mökkireissun takia tunnin.

Meillä pitää oottaa et esikko siirtyy ihan oikeaan isoon sänkyyn ennen ku poke saa jatkettavan. Ei kehtaa kolmatta jatkettavaa ostaa taloon :whistle: Ei onneks kiire vielä oo ku mahtuu hyvin tuohon pinnikseen, mut oishan se kiva saada iso sänky :D

Saatiin vissiin pottakammo sitte aikaiseksi :( Poke aina kakkaa aamupuuron päätteeksi. joskus ollaan kiikutettu se potalle mut ei oo tehny sinne mitään (yks ilta pissat :D ) mut yks aamu sitte itki kovaa kakkaa. No ajattelin et pottaan ois kivempi kakata ja vein potalle. Sinne se tuli mut huudon kans ku oli niin kovalla :( Nyt sitte ei halua istua koko pottaan! Ikävät muistot kai jäi...
 
Onnea Jerelle ja Petelle vanhempineen kävelemisen taidosta :flower: !
Voimia sairastelijoille :hug: ja jälkikäteiskauhistelut Myyran Villen lääkärikokemukselle :kieh: .
Jotain muutakin kommentoitavaa tähän heti alkuun oli mielessä, mutta katosi taas. Hatara tämä minun pääkoppani.

Meillä on kovasti mietitty siirtymistä jatkettavaan tuosta pinnasängystä. Kirpparilöytö odottaa käyttäjäänsä =). Saatiin oikeasti ihan puoli-ilmaiseksi TODELLA hyvä kuntoinen sänky kierrätystorilta, ei uutta häpeä. Koskaan aiemmin en ole sieltä huonekaluja löytänyt, mutta nyt onnisti.

Arveltiin aluksi laittaa se jatkettava meidän sängyn ja seinän väliin, niin ei ainakaan Iita pääse sieltä putoamaan, melkoinen pyöriskelijä kun on. Oon vaan miettinyt, että suostuukohan tuo neiti sitten siinä sängyssä pysymään, kun nukutetaan, vai saako sitä sitten jahdata täällä ympäri taloa :whistle: . On tätä nykyä nimittäin melkoisen liikkuvaista sorttia tuo meidän Iita!

Taistellaanko kenenkään kotona vielä ihan tosissaan rajoista? Minusta on alkanut tuntua, että tuota tyttöähän saa ihan tosissaan alkaa kasvattamaan... Iita on yksi neiti aurinkoinen, kun kaikki menee hänen mielensä mukaan, mutta kun se ei tietenkään läheskään aina onnistu, niin voi surkeus sitä pettymysitkua ja mielipahaa. Meillä on opittu myös puremaan ja tuntuu, että kielto kaikuu kuuroille korville :headwall: . Valikoivaa kuuloa siis löytyy omaksi ja vähän muidenkin tarpeiksi.

Mutta voi ihanuus näitä kesäkelejä!!!! ... joista tulikin mieleeni: huomasiko kukaan muu kuluttajalehden tekemää aurinkorasvatestiä? Yksikään rasvoista ei kovin kummaisesti pärjännyt. Pidettäisiinkös sitten vähän galluppia: miten suojaat muksusi auringolta ja palamiselta?

Meillä on toistaiseksi menty tavan pitkähihaisilla ja -lahkeisilla kamppeilla + lierihatulla, mutta olen ihan tosissani miettinyt noita aurinkosuojavaatteitakin. Iitalla kun on aivan todella herkkä iho. Ovat vaan ihan hyvän hintaisia moiset vermeet :x .
 
Mä taas välttelen nukkumaan menoa joten vastaan heti galluppiin: meillä on tälle kesälle pärjätty ihan pitkähijaisilla vaatteilla ku ei nuita helteitä oo vielä ollu :D Mut jos tarvis vaatii niin sitte acon aurinko rasvaa mitä kaapista löytyykin jo. En oo nähny sitä tutkimusta... Mut vielä ei oo kertaakaa meijän muksuilla iho kärsiny auringosta, voi olla et just se kuumin aika tulee vietettyä sisällä päikkäreillä niin seki on auttanu.
Ja jatkettavasta vielä: isommat opetettiin jatkettavaan niin et sänky oli meijän sängyn vieressä. Alkuun joutu muutamia kertoja illalla kantaa lapset takas sänkyyn mut varsinki esikko oppi tosi helposti et siellä nukutaan eikä kukuta. Väliin oli kausi et piti ihan nukuttamalla nukuttaa siis makoilla vieressä niin kauan et nukahtaa mut aikas helpolla meni =)
 
Meillä Jere nukahti nätisti jatkettavaan nyt illasta. :eek: Saas nähdä riittäkö uni koko yötä. Jos kaikki menee hyvin, niin pinnis lähtee pois huomenna. Voi, mun vauva... :/

Me ollaan tähän asti suojattu auringolta ihan vaatteilla ja hatulla vaan. Perusrasvaa oon laittanut ajoissa kasvoihin ja raajoihin, kun aurinko tuntuu kuivattavan aikalailla.
Ostin Cittarista lasten LV:n aurinkorasvaa, jota ei tosiaan olla vielä edes avattu.
 
Heips taas kaikille

"kränä": Kaksi pientä ankanpoikaa muutti meille, tai ei ne enää pieniä ole, mutta tullessaan olivat kuin pikkulintuja ylisuurella nokalla ja räpylöillä varustettuna. He ovat meidän kuninkaalliset, Kalle ja Silvia. Vietävän hauskoja otuksia!

Meidän Roope nukkui viime yönä 12 tuntia! :eek: Pari kertaa hän itkuili unissaan, muttei herännyt kuitenkaan. Itse heräsin viideltä kun en enää saanut unta.. Ja kerrankin kun olisi voinut nukkua!
Roope sai eilen MPR-rokotteen ja jouduttiin allergioiden vuoksi jäämään valvontaan kahdeksi tunniksi, mutta onneksi ei oireita tullut. Painokin on onneksi alkanut nousemaan ihan mukaaa vauhtia, ei tarvitse enää senkään suhteen olla huolissaan.

Mutta niin on äidinkin paino alkanut nousemaan B) .. Raskauspahoinvointi on loppunut ja ruokahalu on mieletön! Vielä sopii kyllä noustakin, niin paljon laihduin imetysaikana ja sairastellessani, mutta kaippa sitä jossain vaiheessa täytyy alkaa vähän rajoittamaan. Roopen odotusaikana tuli 25 kiloa ja se oli mielestäni aika paljon. Tosin kyllähän se kaikki lähtikin.. ja enemmänkin.

Mutta nyt täytyy lähteä ulos naperon kanssa.. Alkaa kaverin kierroksen nousemaan siinä määrin että pitää päästä pihalle juoksemaan. =)

Iloisin terkuin
Hilmuska, Roope ja toukka
 
Onnittelut Hilmuska! :flower: Milloin on la?

Täällä aurinko porottaa :eek: Nyt sai rasvat levitellä ja kunnolla, mutta eipähän ollu ötököitä :xmas: Poke juoksenteli ilman vaippaa ja sisälle tultaessa sitte pissas kahesti lattialle, olipa jätkällä hauskaa :LOL:

Miten Poio yö meni?
 
:wave:

kiva käydä lukemassa että asiat kaikilla parempaan päin, Roopen allergiat aisoissa, Villen (uskomattoman hölmöt) lääkärit, Jere ja Pete löytänyt kävelyn ihanuuden ja Kränäkin löytänyt aurinkorasvalle käyttöä B) paljon tietty muitakin muistettavia mut nää nyt jäi mieleen viimiseks....

meillä toivottavasti myös parempi jakso edessä. meidän tammikuun taapero on nimittäin ollut korva- ja silmätulehduskierteessä huhtikuusta asti. ja juhannuksen jälkeen selvisi että ainoa lääke on korvien putkitus. toinen tärykalvo kun oli lisäksi kääntynyt väärään suuntaan kuperaksi (lukossa). paineita kun noin pieni ei osaa itse tasata. kaikki hyvin ja nyt näyttäisi oma neitimme palanneen taloon. vasta näin jälkikäteen ymmärtää kuinka kipeä toinen on ollut pitkittyneestä vaivasta.

näin meillä....

hauskaa ja aurinkoista heinäkuuta kaikille
B)
 
Heipparallaa, ja onnittelut Hilmuskalle jos en jo onnitellut. Sama pää kesät, talvet.. :whistle:

Jeren eka yö jatkettavassa meni suht hyvin. Vähän levottomasti nukku alkuun, nukahti sinne kyllä ihan sekunnissa. Puol 1 aikaan istu siellä ja osotteli itkien lattialle, ni tyyny perskele oli tippunut. Ei sit rauhottunut,vaikka mitä koitettiin. Otettiin jätkä sit meidän väliin, jonne nukahtikin aika nopsaan. Mies sen sit siittä kanto omaan sänkyyn. Viime yö meni sit muutamalla tutin nostolla. :D

Kävin eilen lääkärissä näyttämässä kipeää kyynärpäätä. Diagnoosina tulehdus. Kouraan tulehduskipulääkerespti ja kehotus lepuuttaa kättä, ja passitus töihin. :headwall:
Meen maanantaina uusiks, mut eri lääkärille.

Voi Miiri! Onneks typsy on sit jo paranemaan päin. Tosi kurjaa tuollaiset.. :ashamed:
 
Mä kans aloin miettii tuota Hilmuskan uutista ja piti ihan käydä lukemassa edellinen viesti uudestaan :D Ja niinhän siellä (lähes) selvästi oli vauva-uutisia... ja mä olin vaan toivotellu onnea vauvahaaveisiin :LOL: Sori Hilmuska!!! Ei näymmä osaa sisäistää kaikkia... Täälläki siis sama pää kesät talvet...

Kiva ku vähän viileni ilmat, lähtis nuo ötökät samalla! :wave: Pokella näpyt vaan lisääntyy, onneksi ei tulehu niinku tytöllä, oikein mätii jotku pahkat :( Sillä reagoi aina nuin, viime kesänä nosti kuumeenki niitte tulehtuneitten pattien takia.
Pokella on alkani kiljunta kausi. Kaikki "pyytää" kiljumalla, nyt vaan tulppia korviin ja kertoo sille ettei kiljumalla saa mitään :whistle:
 
Mies saa Poken käytettyä joka aamu potalla kakalla, mun kans ei käy :| Mikä mättää :D

Toivottavasti muilla on paremmat ilmat, täällä vaan sataa ja on kylmä. Ei paljo huvita pihalla olla ja maalaushommat oottelee...
 
Saku pääsi yllättämään viikonloppuna todenteolla... Mamma (eli mun äiti) yritti tarjota Sakulle ruokaa ja Sakua ei huvittanu syödä, niin Saku karjaisi mammalle: Ai vittu, ei ruokaa...!!?? Oli siinä sitten mammalla pokassa pitelemistä! :eek: Kyllä ne näköjään kaiken jostain oppii niin hyvässä ja pahassa. :whistle:
 
Voi Saku.. :LOL: :saint: :D

Mulla alko loma sit jo tänään. Kävin näyttään uudestaan lääkärillä tuota mun edelleen kipeää kyynerpäätä ja viikon saikku ja piikki tuli. :eek: ;) Piikki sattu aika pirusti. :/ Toivottavasti helpottaa nyt pian, ettei mene oikea loma pilalle.
 
No johan on Sakulla sanavarastot kohillaan :LOL: Meilläki nyt ku koirat juoksee pihalla irti ja niitä kasoja sitte saa olla koko ajan siivoomassa... Lapset huutelee et "äiti täällä on taas paskakasa tuu siivoo" :eek: Ei sitte nätimmin vois :snotty: Mutta oppivat juu kaiken ei toivottavan oikein hyvin :D
 
Hitsi ku mä en tajunnu/jaksanu sillon käyä ottaa piikkiä tuohon tulehtuneeseen ranteeseen ja kyynärpäähän... Ois helpottanu varmaan nopeammin kipu. Ei menny ku se 5tai 6 viikkoo kipeenä :/ Mut helpotti ku pääsi loman viettoon :D
Piä Poio hauska loma ;) Tulukaa tänne :D
 
Piti kans päivällä jo nostella, mut unohtu. :whistle:
Käytiin tänää Jeren kans kaverilla kylässä jolla on 2 koiraa. Voi sitä riemua, ku pentu nuoli Jereä vähän väliä. :D Välillä meni touhu vähän liian tuttavalliseks Jeren mielestä ja tuli hetkeks mun syliin turvaan. Silti oli pakko taas mennä oikein tyrkylle, et tuisko toi lipasemaan taas.
Voi ku meillekkin tulis koira!!! :heart:

Eilinen piikki autto oikeesti. Käsi on ihan erilainen! Särkee välillä, mut paljo vähemmän ku esmes eilen. Vissiin laitto lääkkeet vähän väsyttämään, vetäsin viime yönä unta 20-07.. |O

Kiitos Kränä kutsusta! Kuinkahan pitkä matka meille tulis lähteä kyläilemään? B)
 
Poio: Alajärvellä ois vielä yks tuommonen meijän pennun sisko vapaana B) :heart: Hakemaan vaan :D On tää ihanaa tää pentuaika, hoh hoi, loppus jo :D Koko ajan saa olla kieltämässä joko koiraa tai lapsia, toistensa kimpussa ovat. Onneksi koira on osottanut äärimmäistä järkevyyttä! :eek: Siis oikeesti en voinu kuvitella et pentu vois ymmärtää jo tuommosia juttuja, kai mä ite oon vähä tyhmä B)
Mutta juu, matkaa tänne teiltä suuntaansa on se n.750km, ei pitkä, tänne vaan :D :wave: :xmas:
 

Yhteistyössä