Tammikuun 2007 taaperot

Meillä luovuttiin tuttipullosta viikko sitten eikä vieläkään ole maito maistunut mistään muualta, ihan niin kuin arvelinkin. Eilen Ville maisteli nokkamukista hiukan enemmän, ehkä 20ml, mutta siihen se jäi. Onneksi on muitakin maitotuotteita olemassa.
Meillä on yöt tulleet levottomiksi nyt, kun pullo jäi. Alkaa pikkuisen väsyttämään.

Tiedättekö voiko Multitabs Minejä antaa jo nyt?
Isoveli syö niitä päivittäin ja Villen tekee luonnollisesti mieli myös. Olen pari jo antanut. Ne on niin käteviä, kun maistuvat hyviltä ja niistä saa kerralla kaikki vitskut.

Kylläpä oli muuten raskasta olla töissä to ja pe. Kai tämä kotiäiti-koulu-työ-yhdistelmä ei oikein sovi enää tässä vaiheessa kevättä, loma tekisi jo hyvää. Kohta lähteekin bussi ja menen kouluun. Taas olisi yksi koe tiedossa, plääh.

Mä en valitettavasti pääse Saunaan ellei ihmeitä tapahdu. Meille tuli iso autoremppa joka tuon kattorempan kanssa nielee kaikki rahat. Vaikka töitäkin yrittää tässä lomassa paiskoa. Höh. Tapaamiseen tulen ilman muuta joka tapauksessa. :D Ai niin. Paitsi jos mulla sattuukin olemaan polttarit juuri silloin. Jännityksellä odotan niitä täällä. Hui.
 
Mä kyllä pääsen tapaamiseen, mies on menossa illalla niin mä pääsen kätsysti sit vuorostani aamupäivällä. B) Pitäiskö meidän nähdä jossain terassilla? :whistle: :p

Jere heittelee kans tavaroita ruokapöydästä ihan tahallaan. Sieppaa väliin ihan tosissaan.
 
Piti vielä lisätä, mut ei saa (taas) muokattua..
Mä sain eilen työkaverilta kassillisen duploja. Kaikenmaailman ötököitä, mopoja, autoja, ukkeleita ja sit niitä palikoita. Taitaa olla Jerellä hymy korvissa lopun iltaa, kun isukin kans pääsevät kotiin. :D
Oli nukkunut eilen hoidossa päikkyjä vaan tunnin, oli sit simahtanut 19.00 iltapalan päälle syöttötuoliin..Nukku samantien aamu kuuteen. =)
 
Jep, mulle käy mikä tahansa :D siis tapaamis paikka... B)

Sakulle pikaista paranemista vaikka kuulostaakin olevan jo virtaa alla :D

Mä kävin aamulla neurologilla sen migreenin takia, ois laittanu mulle estolääkkeet mut en halunnu vielä. Seurataan tilannetta ja lääkettä pienestäki oireesta. Ihmetteli vaan ku edellinen lääkäri oli määränny mulle sellasia lääkkeitä mitä mun oireisiin ei kuulemma saa ottaa :eek: voipi auheuttaa aivoinfarktin... :eek: Hyvä terveyskeskus lääkäri taas ollu asialla.
 
Niin muuten... täällä jänntätään taas synnytystä :D En omaani kuitenkaan, mutta samanlainen kutina päällä. Vähän väliä miettii, että jokohan nyt ja mitenhän nyt ym. Kälyllä la sunnuntaina, ja esikoinen heille syntyi tasan laskettuna pvänä, joten vähän on sellainen kutina, että tulis pikkasen ennen tai sit just. =)
 
Mun ranne sen kun kipeytyy vaan :( Viimeviikolla meni kyynärpäähän asti ja niskat on jumissa ku ei voi nukkua lemppariasennossa :( Koko ajan särkee, näytin lääkärille eilen mut ei se mitään sanonu, muuta ku voi olla pitkä ja kivullinen vaiva :whistle: Ja että pidä levossa! Mä siihen et aika hankalaa ku on 3pientä lasta... Ei voi enää lapsia nostaa kunnolla ku vihlasee, mitähän tuohon keksis, yritin jo niitä tulehusvoiteita mut ei auttanu. Pakko olla käden kunnossa viimeistään 2.6 ku leirille lähetään ponin kans!
 
Johan oli Kränällä lääkäri. :eek: Onko sulla siihen ranteeseen tukilastaa? Siis sellaista tarranauhoilla laitettavaa tukea? Sen pitäisi auttaa.

Ville sai eilen pullonsa takaisin. :whistle: Ihan kamala nuha iski ja karmeaa huutoa kesti kiitettävän kauan. Ja tukkoisuus tietenkin paheni huudon myötä. Lämmin maito pullosta auttoi poikaa rauhoittumaan ja nenää aukeamaan. Jätetään se pullo vaikka sitten taudin jälkeen.
 
Joo, kävin sen migreenin takia neurologilla ja ohimennen vain mainitsin kädestä. En tajunnu sen kummemmin kysellä hoitoa siihen, pöljä minä! :ashamed: Mut pitää tänään kuitenni soittaa päivystykseen niin kyselen sieltä hoito-ohjeita, ei kyllä huvittas mennä enää päivystykseen jonottaa... Saiskohan apteekista semmosia tukia?

Isommat heräs taas tänäaamuna 6.50 :eek: Väsyttää... Onneksi leikkivät kasiin asti ni hetken sai vielä torkahtaa poken kans. Mikähän niille on tullu ku eivät nuku enää pidempään? Mun piti laittaa ne tänään päikkäreille, siis yrittää, mut nyt vasta muistin... ovat jo kattomassa ohjelmaa ja huuto pääsee jos menee keskeyttämään :D Tyttö kyllä sais nukkua pidempään, huomaa ettei tuo unimäärä riitä (20.15-6.50) vai miten teillä muilla isommat (3-4-v) nukkuu?
 
Kränä; Koita syödä tulehduskipulääkkeitä kuuri. 3 kipaletta päivässä vähintään viikon ajan. Haiskahtais vähän jännetuppitulehdukselta, joka ei oikein parane ilman lääkkeitä. Itellä pääsi tuo joskus töissä niin pahaks, et olin melki kuukauden saikulla ja nappailin 800mg buranoita, kun kivut oli niin kamalat.

Oliko muuten meidä tarkotus nähdä sillon 6.6 perjantaina? Huomasin juuri, et meillä on työporukan kesäjuhlat 7 pvä lauantaina ja sunnuntaina ollaan menossa Särkänniemeen..
Käviskö teille muille se perjantai??? :wave:
Mulla on yövuoro takana, mut klo 12 jälkeen passais hyvin. Ehtis tovin istuakkin ennen ku Jere täytyy hakea hoidosta..

Jere on kans alkanut 06 heräilyt -taas! |O Otetaan se kyl meidän väliin, jossa jaksaa makailla sinne puol seiskaan. Tänään kiekas jo 5ltä, mut onneks tutti rauhotti. :D
Muutenkin tuolla on aikaistunut yöunille meno entisestään, sippaa ennen kasia jo. :/
 
Poio: Joo mies jo pari viikkoa sitte sano et ota burana kuuri mut eihän sitä voi uskoa vasta ku pää on kainalossa :headwall:
Ja ikävä kyllä perjantai on mulle vähä huono päivä. Lähetään vasta aamulla täältä ajelee sinne, iltasella ollaan perillä.. Mut jatkoilla sitte? :saint:
Oi, särkänniemi kuulostas kivalta (paitsi kankkusessa...). Nyt iltahommiin!
 
Voihan pahus. Meidän kesäjuhlat on Hämeenlinnassa asti, ja ollaan takas Treella vasta joskus 23-24 aikaan. Voi prkele.. :(
Särkkään mennään jo aamu ysiks, ku Dna tarjoaa aamun asiakkailleen. Kovin paljoa ei viitsi ottaa, ettei lennä oksu. :x :whistle: ;)
 
Poio: :D mulla on kokemusta kerran litsillä pikku kohmelossa... ei ollu hirveen hauskaa :xmas: Mut kerettäskö me näkee jossai vaiheessa muuten? Miten sun aikataulut menee? Ku eihän me nyt kaikkiä bändejä jakseta/kiinnosta kattoo niin voi siinä välillä aina karata kaupungille syömään yms? Nuo pääesiintyjät on sellasia minkä aikana en lähe mihinkää :saint:

Jeps, ja surullisia asioita :( Eilen vihdoin kovan työn jälkeen saatiin kuoppa kaivettua roudan läpi ja jo tänään ell kävi nukuttamassa meijän koiruuden :'( Ei oo hirveen hyvä olo mut nyt ainaki tietää ettei koira enää kärsi ja sillä oli hyvä elämä muutoin. Tääkin eläinlääkäri epäili että sydämmessä oli jotain häikkää, paineet matalat. Mutta nyt sen on hyvä olla =)
 
Käviskö teille lauantaina klo 12 hujakoilla? Ehtisin ennen dösän lähtöä piipahtaan muutamalla.. ;)

Hoitotäti oli perjantaina satuttanut nilkkansa. Menee maanantaina röntgeniin ja me täällä toivotaan ettei mitään olis pahasti rikki. Palkatonta paukkuu muuten.
Sain maanantain aamuvuoron vaihdettua iltavuoroon sillain, et meen vasta 4ks ku mies pääsee töistä kotiin. Lennosta vaihto siis. :|
Sitä seuraava viikko sit tuottaakin enemmän päänvaivaa, mulla on yövuoro. En kyllä jaksa millään olla Jeren kans päivää (ja nukkua sen muutaman tunnin päikkäreiden aikaan) ja päästä kunnolla nukkumaan vasta 15.45 ku mies saapuu kotio. :ashamed:
Todella kurjaa, mutta eihän onnettomuuksille mitään voi..
 
Eiköhän se 12 ole ihan hyvä aika. =) Sovitaan paikka yv:llä. Lähteekö bussisi mistäpäin?

Toi lennosta vuoron vaihto on melkoista, harrastin sitä myös mieheni kanssa, kun pienen hetken tein vuorotyötä. Mikä muuten ei sovi tippaakaan mun ruumiilleni. Syvä kumarrus kaikille, jotka jaksavat tehdä kolmea vuoroa.
 
Kränälle :hug:

Täällä on hirveetä vääntämistä joka asiasta. Puuro ei aamulla kelpaa, kidius-jugurttia pitäs saada. Ite pitää saada tehdä kaikki mutta jos ei osaa niin kamala huuto, mut auttaa ei saa. Pinja on taas innostunut syömään itse ja se meneekin oikein mallikkaasti. Hattuja vaihtelee ihan urakalla ja heti kun selän kääntää niin kypärämyssy on vaihtunut hellehatuksi.
Potalla istuminen onnistuu hyvin paitsi esim. tänään kun karkas sohvalle istumaan ja siihenhän ne pisut sitten tuli.

Ei auttanut Kränän kannustus. No,kallistahan se on euroviisuja järjestää, että parempi näin. Heti tulee mieleen muutama muu kohde mihin verorahoja voi käyttää...

Täytyypä mennä Pinjan seuraksi nukkumaan.
 
Meidän kuljetus lähtee työpaikan pihasta, mut mä pääseen sinne sit bussilla keskustorilta näpsäkästi. =) Oisko Coloradon terassi Koskikeskuksessa hyvä? Sinne paistaa ainakin aurinko (toivotavasti) ja sieltä saa sapuskaakin jos nälättää. :p
 
Poio: mulle käy B)

Joo eipä ollu häävi menestys euroviisuissa vaikka niin kovat oli muka puheet :D No aivan sama :xmas:

Tänään hajos iso auto |O Ukko vaihtoi jarrulevyt ja lähti koe ajolle. Oli unohtanut kiristää pultit kunnolla ja rengas irtos kesken ajon :headwall: Onneks 40 vauhdissa ettei isolle tielle kerenny mut silti :headwall: Lokasuoja ja helma rutussa, perjantaina vasta huoltoaika ja sunnuntaina pitäs olla menossa poni kyydissa :headwall: Että niin mun tuuria!!!!!!!!!!!! Toivottavasti sieltä ei löydy mitään isompaa vahinkoa että pääsee ees liikenteeseen, sille pellille on aivan sama oli miten rutussa tahansa :kieh:
 
Kränälle :hug: . Toivottavasti Jeren hoitotäti paranee pian.

Piti kommentoida vaikkasta mihin muuhunkin, mutta pää niin laho, etteivät pysy mielessä :ashamed: .

Meillä nukutaan parhaillaan piiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiitkään aikaan ekoja päiväunia sisällä. Saas nähdä tuleekos näistä unista mitään. Pakko oli neiti siirtää sisälle, kun tuolla ulkona on niin tuhottomasti kohta niitä siitepölyjä ilmassa ja se jo on selvää, että Iita on niillekin allerginen.

Onkos muilla muksuilla päiväunikriisiä parhaillaan meneillään? Meillä Iita ois oikeasti sitä mieltä, että ei ne unet nyt niin tärkeitä olisi. Ja ei meidän neiti kyllä vielä ilmankaan unia pärjää!

Kiitos kaikille kannustavista allergiatsemppauksista. Jokaisessa perheessä ne omat haasteensa, meillä tämä. Harmittaa vaan, kun toisella oikeasti todella suppea ruokavalio. Iita syö päivästä toiseen sitä yhtä ja samaa ja koko ruokavalio tulee hyvinkin kahlattua ja moneen kertaan päivän aikana läpi. Mutta jospa me kuuluttas siihen onnellisten sakkiin, joilla allergiat paranee kolmeen ikävuoteen mennessä valtaosin.

Mukavaa viikon alkua itse kullekin!
 
Hei taas!

Ihana viikonloppu takana. Pidettiin koko perhe pitkä viikonloppu vapaata ja jäätiin vielä maanantaiksi mökille laittamaan paikkoja kuntoon. Tehtiin remppaa, laitettiin puutarhaa ja kasvimaata ym. Sakukin oli onnessaan mukana, kun touhuttiin kaikkea kivaa! :heart:

Ikävä juttu on se, että Saku kiipeää koko ajan pinnasängyn laidan yli ja välillä hirvittää ne voltit, joilla hän laidan ylittää... :/

Kevään/kesän ensimmäinen raparperipiirakka on uunissa ja ajattelin yllättää duunikaverit. :p

Sakulla oli tänään aamulla tarhan kevätjuhlat ja hienosti meni kaikki esitykset. Oli ne lapset kyllä todella suloisia juhlavaatteissaan... :heart: :heart:

Hauskaa viikkoa täältäkin kaikille tasapuolisesti!
 
Meilläki naapurit näyttää kovasti taas laittelevan pihoja kuntoon. Viimeisen lumiläntin pitäisi kyllä tämän päivän aikana sulaa pois tuosta meijänki pihasta. Vihreä ruohonkorsi sieltä täältä pilkottaa että kyllä se kesä tännekin tulee :D Mulla vaan ei huvita ollenkaa nuo kukka/pensas systeemit, nurmikkokin vaatis kunnostusta muttei jaksa kiinnostaa, olkoo millanen on B) Saavat ohikulkijat ihastella naapureitten pihoja ja istutuksia, niillä ku näyttää aikaa ja kiinnostusta riittävän :D

Nyt on nuorempi koira alkanut selvästi ikävöimään :( Samat stressi oireet on mitä silloin ku asuttiin Järvenpään keskustassa pikku asunnossa... nuolee tassujaan, hönttää ees taas ja läähättää. Sisällä on meidän seurana ja ulos pääsee aina ku vaan tahtoo, tekemistä riittää mutta ikävä kalvaa :( Iltaisin oon rentoutus hoitoja sille antanut. Meinasin jo soittaa eläinsuojeluun löytyiskö sille koiraseuraa heti, mut nyt pitää vaan toivoa (ja kovasti koiraa rohkaista) että ikävä menee pian ohi ja jaksais oottaa et barbet/perro saatais...

Ja nyt meillä pian painaa penkki ongelma päälle :D Miten ihmeessä lapsen pitäs autossa neljään ikävuoteen asti istua selkä menosuuntaan? Meillä on kaks erilaista penkkiä ja molemmissa poke istuu jo polvet suussa :eek: No tuo elite on hieman tilavampi et vielä varmaan kesän menee nuin päin mut sit pitää vaihtaa toisin päin. Mutta mutta, miten mahutetaan??? Kolme istuinta kasvot menosuuntaan... Nyt on jo siinä ja siinä et kaks on niin päin ja kolmas selkä menosuuntaan. Huh huh, mut kai pitää alkaa auton vaihtoon muutenki ku tuo diesel on saman hintaista ku bensa plus vielä ne diesel verot päälle :kieh: Aivan hullua kiskontaa!!!!!
 

Yhteistyössä