Tammikuun 2007 taaperot

Valitettavasti päiväkoti tarkoittaa monilla lapsilla jatkuvaa sairastelua. Siellä on vähän niin, että kun toinen pöpöaalto on mennyt talon läpi, toinen jo alkaa taas sieltä toisesta päästä. Jatkuvasti jyllää joku tauti. :( Onneksi sairastelu helpottaa iän karttuessa, kun vastustuskykyä kertyy kunnolla.

Nyt mä kuule epuska katselin jo uusia koulutusmahdollisuuksia. :LOL: Ruokahalu kasvaa syödessä. Minä keräilen näitä ammattitutkintoja ja sinä niitä korkeampia, harrastus kai tämäkin. ;) On sitten mistä valita, kun tulee isoksi.
Siitä puheen ollen, mulle on alkanut tulla ryppyjä. :eek: Olen aina ollut sellainen babyface, papereita kysyttiin vielä 28-v:nä. Nyt se totuus kuulkaa paljastuu, minä vanhenen. :eek: Voi hirvitys.
Hiukset mulla alkoivat harmaantumaan jo 18-vuotiaana. Se ei ole haitannut, kun on vähän niin kuin kuulunut asiaan. Mutta rypyt. Höh...varsinkin kun en ole vieläkään pässyt finneistä eroon. Missä se siloposkinen välivaihe oikein oli? Epäreilua. :(
Toisaalta ei auta kovasti valittaa, kun vertaa itseään siihen 4-D karvaiset naiset dokkarin pco-potilaaseen. Mullahan on se kanssa. Mutta en todellakaan aja partaani kolmasti päivässä ja muutenkin ulkomuotoni on hiukan feminiinisempi kuin hänellä. Voi ressua.
Pois siis kitinä ja valitus ja tilalle hehkutus. :D

Ville kävelee jo ihan sujuvasti. :D
Kränän pokellekin onnea!

muksut heräs
 
Mä kävin kans eilen oman paikkakunnan koiranäyttelyissä ja kivaa oli! Kuume sen kun vaan on ja mietin kans tuota oisko se sitte sitä ku lapsiluku on täynnä... et ois vaan pakko saada joku vauva taloon =) Miehellä on tiukka EI koiraan tälle vuodelle. Ens vuonna sit voi suunnitella. Tai suunnitella ja haaveilla saa mut koiraa ei taloon tuu ennen ens vuotta :saint: No kunhan sais nyt tuon vanhuksen kohtalon selväksi eka... En vaan osaa päättää haluanko sen vesikoiran vai tanskandogin, doggeja just eilen menin ihailee ja yhen kasvattajan kans keskustelemaan. Onneksi aikaa on miettiä ja löytää se oma rotu!

Eläinlääkäri tässä oottelen. Sen piti tulla tallille perjantaiaamuna, ei vastannut koko aamuna puhelimeen ja lopulta ilmoitti tulevansa iltapäivällä. No se ei sopinut tallinomistajalle ja sit sopivat et se tulee maanantaiaamuna. En nyt sitte tarkkaan tiijä oliko se tämä maanantai ku ei mielestäni enää aamu kyllä oo. Ja taaskaan se ei vastaa puhelimeen. Huomenna ei enää oo lapsille hoitajaa että pakko ois saada se tälle päivälle/illalle... Ihan ihme tyyppi tuoki lääkäri! Joku viikko sitte kieltäytyi tulemasta hoitamaan ähkyhevosta, tuumas vaan ettei sille oo mitä tehä :eek: Hoh hoi! Ihan ku ei ois joo... Meinaa vähän ärsyttää taas tämän paikkakunnan hommat ku ei oikein mikään toimi.
Taas on semmosia ihmissuhde sotkuja ilmassa, mihin ite en taaskaan ole aiheuttaja, meinaa olla semmonen olo et vois vaihtaa paikkakuntaa. Täällä ku kerran mokaa (no okei, villi nuoruus takana) niin juorun aihe on sitte lopun elämää. Sitä on saanut sen tietyn lapun selkään niin sitä sitte kannetaan hautaan asti. Ihmiset täällä ei unohda vaan keksii pahempia versioita vaan tilalle :( Aika ikävää... Sitä ku osais olla ajattelematta mitä muut ihmiset ajattelee...
 
Täällä myös yksi, joka voisi aina vaan opiskella :wave: ! Nyt jotenkin taas vaan tuntuu siltä, että haluais laittaa koko työelämän remonttiin - visiin liikaa aikaa ajatella näin kotioloissa... Mutta sitten joskus kun töihin palailee, niin ois kiva palailla hommiin, jotka kokee jotenkin itselle merkityksellisiksi. Ketkäs kaikki muut meinasivat vielä kesänkin jälkeen kotonaoloaan jatkaa? Tuntuu, että kaikki (puolitutut) tivaa sitä jo joka välissä, että jokos sinä takaisin töihin...

Iita päätti sitten ryhtyä kävelemään ulkosallakin kengät jalassa ilman tukea :D . Sulaisi nyt vaan nuo lumet, niin pääsisi leikkikentälle paremmin touhuamaan ja tietysti omaan pihaankin. Uskomatonta kyytiä tuo kävely näköjään muutenkin varmistuu, kun vaan liikkeelle pääsee/uskaltaa lähteä.

Toivottavasti Pinja ja muut sairastelijat voivat jo paremmin!
 
Poke käveli kans tänään jo ihan sujuvasti ulkona ilman tukea! Vaikka on lunta ja jäätä niin pystyssä pysyi aika hyvin =) Nyt sillä vaan kiinnostaa rapakot ja niissä haluais maata ja tarpoa vaan :/

Mä oon kesänkin jälkeen vielä kotona. Ja seuraavankin... mut pitää tulla raahaamaan vissiin väkisin täältä töihin, ei nappais ollenkaa ei. Vaikka tämä on välillä hieman rasittavaa ja väsyttävää niin silti en osaa ajatella itteäni kaiken tämän homman lisäksi vielä päivätyöhön. Saatikka vuorotyöhön, ei minusta siihen kyllä oiskaan. Koulutus kyllä eessä ois ekana ku en voi palata entiseen hevosenhoitajan ammattiin enää, mut koulunpenkki ei houkuta senkään vertaa mitä työt :LOL: Mä oon kai aika ranttu :snotty: Joku rakennustyömaan siivooja vois olla lähinnä se mun homma mitä alkasin tekemään jos ois pakko. Sisä ja istumatyöt ois mulle aika piinaa... :saint:
 
Täällä vielä sairastetaan. Pinjalla ei ole ollu koskaan näin kova mahatauti. Meillä on ollut sallaista mallia aikaisemmin että oksentaa kerran ja sillä selvä. Nyt on kaks vuorokautta jo ollu. Tänään on ruoka maistunut paremmin ja Pinja söi perunaa ja riisiä eikä ne ole ainakaan vielä tullut ylös tai alas. Toivottavasti se tästä. Ostin Rela-tippoja ja käsien desinfiointiainetta. Josko se auttais.

Minä aion olla vielä syksyllä kotona. Ei ole mitään hinkua töihin. Saa olla aika hyväpalkkainen työ että kannattaa tehdä (kun vähennetään päivähoito-, matka-, ym.kustannukset). Nyt ajatuksissa siintää eniten oma yritys. Se on oikeastaan ainut mikä yhtään vilkuttaa vihreää valoa, muuten kun jotain työtä ajattelee niin on ihan |O EVVK. Ikinä en kyllä lähtis entiseen työpaikkaan takaisin. Mä olen aina pitänyt opiskelusta mutta mies on vähän sitä mieltä ettei enää kolmatta korkeakoulututkintoa. Saa nähdä...

Se näissä isoissa kaupungeissa on hyvä että kukaan ei tunne eikä tiedä menneisyydestä mitään. Tosin täällä saat maata ihan rauhassa ratakiskoilla eikä kukaan tule auttamaan, katsoo vaan sivusta. Tsemppiä Kränä :hug: Se on vaikeaa olla välittämättä ilkeistä puheista. Mut muista että ainoastaan mielenkiintoisista ihmisistä juoruillaan ;)
 
Voi Pinjaa :hug:

Kränälle paljon myötätuntoa. Tiedän millaisia teikäläiset osaa olla. Mua ei esim. ole moneen vuoteen enää edes tervehditty sen takia, että puolustin omaa näkemystäni lapsen kasvatuksessa. Suuttui siitä sitten niin ettei sen jälkeen ole edes kohti katsonut.
Melkoisen pässiä.

Minä se täällä kriiseilen ikäni kanssa. Älkää välittäkö. Kamalaa kitinää muutamasta ryppysestä. :whistle:
Kai se on nuo häät, kun pitäisi olla niin kovin hehkeä morsian eikä meikäläistä taida saada sellaista enää tekemälläkään. No, onneksi kunnon ammattilainen tulee pakkelilaukkunsa ja työkalujensa kanssa apuun. ;)

Meillä tulee muuten hanoista simaa. :D
Jynssäsin kylppäriä ihan vimmalla, kun luulin, että aina vaan jostakin irtoaa kamalaa kellertävän ruskeaa kakkelssonia. Hanoistahan sitä sitten tuli. Nice.

Minä jatkan kotonaoloa mahdollisimman pitkään, eli vielä kesän jälkeenkin. Tuo koulunkäynti on vaan sellainen harrastus, kun ei siellä tarvitse käydä kuin kolmena iltana viikossa.
 
Toivottavasti pienet potilaat ovat paranemaan päin jo! :hug:

Jere menee huomenna harjottelemaan aamulla muutamaks tuntia hoidossa oloa. Vien pojan 8lta ja haen sit ennen lounasta pois. Ens viikolla sit vielä pari harjottelu kertaa ennen alotusta. Voi ei... :'(
Työt mulla alkaa 5.5 ja heti aamuvuorolla. On just kaikista pisin hoitopäivä pienellä. :/
Toisaalta on ihan kiva mennä töihin ja toisaalta ei. Olis ollut niin ihanaa olla vielä kesä edes kotona!
Taloudellinen tilanne vaan pakottaa mut töihin, nytkin jouduttiin raapimaan rahaa kauppalaskuun lainanhoitotililtäkin. :headwall:
Olkaa onnellisia, jotka saatte olla kotona! :heart:
 
Kiitos Myyra ja Lili myötätunnosta =) Tää juttu taas paisui ihan mahottomiin... Illalla kuulosti jo niin pahalta että yön valvoin ja mietin mihin kaikki johtaa. Aamulla sitte tilanne oli kääntynyt niin naurettavaksi etten oikeesti voinu muuta ku nauraa! Aloittaja on tehnyt vainoharhaisuudellaan itestään niin pellen että hoh hoi! Huvittuneena jään seuraamaan mihin kaikki johtaa. Sanotaan et kolmas pyörä on liikaa mutta kun jutussa on neljä mukana niin hulluksi menee :LOL: Tekis mieli kirjottaa koko juttu mutta se on pitkä ja typerä, sit ainakin vois sanoa että olen levittänyt asioita koko kylälle ja jopa Helsinkiin asti! :D
Noh, tää on tätä tämän kylän meininkiä B)

Aamulla päästiin lähileikkikentälle jo lapsien kans. Poke ihan kovana jätkänä konttaili isompien perässä liukumäkiin yms. Iso poika jo :heart:
 
Tosi kurjaa Kränä! :/ Toivottavasti asiat selkiää!

Tilasin netin kautta yksityiseltä ihmiseltä ihania Nalle Puh tapettitarroja, jotka olivat tupsahtaneen postilaatikkoon tänään! =) Oikein odotan, et Jere herää niin pääsen somistamaan huonetta noilla! Jätkä on ruvennut nukkumaan kolmenkin tunnin päikkäreitä. :eek:
 
Meillä on nyt sitten koko perhe kipeänä. Mies sai loppuviikon sairauslomaa. Pinja voi jo paremmin ja jaksaa jo riehua. Tänään sillä on ollut aivan kamala nälkä. Se on vaan osoitellut et tota haluun ja tota ja tota. En uskalla ihan siihen tahtiin mättää kun pieni on niin huonosti syönyt useamman päivän. Mahalaukkuhan sillä kohta repeää.

Mulla oli eilen yli 38 astetta kuumetta ja ihme kyllä olin ihan toimintakykyinen. Aikaisemmin olen ollut aivan tajukankaalla sellaisissa lämmöissä. Ilmeisesti tämä äitiys vaikuttaa siihen, tai sitten se ettei ole paljon vaihtoehtoja kun se lapsi vaan on pakko hoitaa.

Joko Poio ja Jere on lastenhuoneen tarroilla somistanut?

Mä näin unta että voitin lotossa 500 000?, ikävä kyllä näyttäis siltä ettei se ollut enneuni. Sääli...
 
Mä en oo päässu 2+ sivuille ku nyt vasta eka kerran tälle päivää :kieh: vierotusoireita :xmas:

Voimia Lilille! :hug:

Mä varasin tänään mulle ja ponille eka leirin :D Mennään heti kesäkuun alussa westernin alkeita opettelee, mä siis ratsain muilla hepoilla ja varsa lähtee maastakäsin harjoituksiin saamaan uusia oppeja sm-tason "hevoskuiskaajalta". Ihanaa!!!!!!!! Jännittää jo :D

Käytiin tänään kattoo mummoa, oli eilen siirretty se tuohon kylän sairaalaan. Poke siellä koko ajan vaan käveli käytävää ees taas, mummo oli ihan haltioissaan ku niin oli oppinut kävelemään hienosti =)
 
Missäs kaikki taas on :( :wave:

Täällä on yritetty miettiä esikon synttäreille Puuha Pete kakkua, oisko Annetella vinkkejä? :wave: :D Tai voisit tehä meille ja laittaa lentopostilla tulemaan :D Haluttas semmonen marsipaani juttu, netistä joitai ohjeita löytyy mut ei oo ennen tullu tehtyä semmosesta mitään niin tiijä sitte jaksaako alkaa ees yrittämään :saint: Vai lompsisko pullapuotiin ja kysyis paljonko maksais tilaus :whistle:

Just tultiin tallilta, ell kävi vihdoin rokottaa hepat, laoset oli mukana ja taas juoksivat ympyrää miten sattuu :kieh: Tallinomistaja ei tullu paikalle vaikka lupas kattoo nuita sen aikaa et meijän poni ois saatu hoidettua... Mutta hengissä vielä ollaan silti :D
 
Hieno tuli seinästä noilla tapettitarroilla. Olisivat saaneet olla vielä vähän isompia tosin.. ;)
Voi Lili! Oliskin ollut ihanaa voittaa tuollainen summa!!!

Käytiin eilen ostamassa Jerelle ensiaskel kengät. (Tai siis mummi osti. ;) ) Samalla mummi osti kesää odottamaan ihanan shortsi puvun. Lämpenis vaan nuo ilmat PIAN! Tomerana Jere sit köpitti uusilla kengillään aamulla puistossa, mun sormesta ei edelleenkään päästä irti. Selkä huutaa hoosiannaa, mutta minkäs teet. Kun ei uskalla, niin ei tuota pakottaakkaan voi. Ehkä tuo kouluikään mennessä jo kävelee itsekseenkin. :LOL:

Hoitoharjottelukin meni tosi hyvin. Jere ei paljon reagoinut, kun lähdin pois. Oli niin lumoutunut "uusista" leluista. Aamupuuronkin oli syönyt mukisematta. Leikki niin keskittyneesti hiekkalaatikolla, kun tulin takas, ei eka ees huomannut!
Oli kävellyt serkkunsa taluttamana lähipuistoon ja takas oikein hienosti. Tuolla 9v serkku saakin Jerestä ihan oman talutettavan. :D
 
Luxuspäivä takana...

Mulla on siis tänään vapaapäivä. Mies vei jopa Sakun tarhaankin, jotta voisin oikein rentoutua. Aamulla kävin jumpassa ja sen jälkeen solkussa. Sit lähdin kaupungille shoppailemaan parhaan kaverin kaa. Käytiin myös maittavalla lounaalla ja vetäsin myös lounaskaljankin!!!! :p Ihana päivä siis ollut ja nyt puuhaillaan perheen kaa kaikkea mukavaa kotona.
 
Terveisiä täältä piirityksen laitamilta. :D Asutaan aika lähellä tuota Bandidoksen "kerhotilaa" mikä ratsattiin. Oltiin aamupäivällä ihan siinä vieressä leikkipuistossa ja ihmeteltiin vaan, kun liikenne ohjattiin pikkuteille. Poliisi oli sulkenut teitä.
Menee vähän kylmänväreitä, kun ajattelee jos sieltä olisikin karannut joku sakkopää ja törmännyt meihin. :/ Pistin ovenkin lukkoon, mikä on suht harvinaista. Täällä on niin ihanan rauhallista yleensä. No, olihan noita lainvartijoita ihan kiitettävästi pitämässä meistä taviksista huolta. :D

Villelle sopi isoveljen vanhat nahkaiset kävelykengät kokoa 23. Aika isot. Vai mitä kokoa teidän taaperoiden jalat on?

Nyt sadulle.
 
Tökkiikö muilla nää sivut? Mä en taas eilisen kirjotuksen jälkeen päässy sivuille enkä aamullakaan... tympeetä!

Lili: mä sit näin sun unta :D Viime yönä meille tuli jättipotti :attn: Kumpa tuliskin...

Ja mun serkku on nähny kahtena yönä unta et mulla on iso maha! Mietin sitte yöllä ku eihän se oo mahollista mitenkää et meille vauvaa enää tulis et oisko se sit enne koirasta :saint:

Myyra: meillä on talvikengät kokoa 20, on sopivat vielä. Kesäksi kävelykengät ostin kangaroosin vai mitkä nyt olikaa niin kokoa 22, sandaalit hommataan sit ku kelejä sattuu vaan tulemaan...

Käytiin esikolle ostaa uudet boordit, verhot ja päiväpeitto. Alkaa tuo nalleaihe olemaan sille jo hieman vauvamainen :D Nyt sitte kaikki on Cars juttuja, poika on ihan salama-fani! Kuin myös Puuha Pete mut niitä ei löytyny oikein mitään. Jospa yllätys ois sille mieleinen, ajateltiin viiä se mummolaan ja sillä aikaa vaihtaa huone uuteen väritykseen =) parin viikon päästä siis...
 
Kränä: Jos sä voitat 3,5 miljoonaa, niin saanko sen 500 000?? Ehkä se mun uni tarkotti sitä.

Pinjalta tuli tänään ensimmäinen kiinteä kakka. Viikon verran se ripuli/oksentelu kesti. Sain eilen itseni aika moiseen (minulle niin epätyypilliseen) hysteriaan ja vein Pinjan sitten tänään lääkäriin. Eihän sillä ollu mitään sanottavaa mut helpotti silti.
Tein tänään uunilohta ja Pinja söi sitä suurella ruokahalulla. Pinja oppi eilen sanomaan "kala". Tällä viikolla sillä on tullu useita uusia sanoja.
jatkuu myöhemmin...
 
Heippa kaikilel pitkästä pitkästä aikaa!!!! :wave:

Mulla on ollu joku ihme kausi etten oo saanu tänne kirjoteltua, enkä kyllä oo ees juttuja käyny lukee.. mikä lie laiskuus... :ashamed:

Täällä on kovasti kasvatettu masua... rv. nyt jo 24+4 ja masu alkaa olla kivan kokoinen... :) Niin ihana kyllä taas tuntea ku pikkunen riehuu ja potkii masussa... :heart: Tosi paljon nopiampaa kyllä mennyt tämä raskaus kuin Topiasta odottaessa.. ei paljo oo ehtiny vauva-oppaista seurata vauvelin kehitystä masussa, niinku silloin... :D

Topias on jo iso poika.. kävelemään oppi tuossa 1v2kk ja nyt menee ulkonaki kengät jalassa jo ihan täysin kävellen.. :) Nyt ku on ollu aurinkoisia ilmoja, ni poika kyllä viihtyiski ulkona vaikka aamusta iltaan. Autot ja koirat on tällä hetkellä Topiaksen suosiossa.. niitte ääniä matkii koko ajan ja on ihan innoissaan jos sattuu koiran tai auton näkemään.. :D

Sanoja ei kyllä Topiakselta juurikaan tuu, ainoat on nuo ääntelyitten matkimiset. Noh, kaikki ajallaan.. Pahin vierastaminen tuntuu menneen ohi ja minussa roikkuminen hieman ehkä helpottunut. Isänsä perään on kovasti, mut ilman mua ei kyllä nukkumaan ala... Nukkuu siis edelleen meiän keskessä. Jospa tuon sais omaan sänkyyn opetettua ennen ku vauveli syntyy... :)

Mut kohta tulee vieraita illaksi saunomaan, joten aurinkoisia ilmoja kaikille!! :)

Annilia + Topias 1v.3kk
 
Siis ne tämän viikon uudet sanat sen kalan lisäksi on anna, vaippa ja kakka. Nyt Pinja yrittää myös toistaa sanan vaikkei se aina niin oikein menekään. Aikaisemmin ei ole suostunut. Pinja on nyt myös kiinnostunut pukemisesta ja riisumisesta kun se tähän asti on ollut epämiellyttävän tuntuisten vaatteiden pois ottamista.

Meillä hajosi kuivausrumpu. Vähänkö kiva kun tässä on ihan tarpeeksi ollut pyykkiä pestävänä. Ihan mahdottomuus saada niitä mihinkään kuivumaan. Onneks saatiin pesukoneeseen ja kuivausrumpuun tuplatakuu, koska just viime kuussa tuli 2 vuotta täyteen. Kerrankin näin päin, yleensä meillä tavarat hajoaa just takuuajan umpeuduttua.

Korjaus edelliseen viestiin: lotosta on siis tulossa 4,7 miljoonaa euroa. :wave: tännepäin, tännepäin...
 
Onnittelut Annilia :flower:

ja niistä kengistä. Pinjalle ei sen 20 kokoiset talvikengät enää mahdu ja 21 koon sandaalit mahtuu ohuella sukalla. Pitäs ostaa kävelykengät. Saappaat jalassa nyt lampsii ulkona.
 
Annilialle onnittelut!!! :flower: :hug:

Jerelle tuli tänään (vihdoinkin) kontrolli aika silmäpolille sen karsastuksen takia!!! Päästään polille jo 29.5! :D Täytyy tuo päivä pyytää heti vapaaks, kun aika on aamu kympiltä ja mulla on aamuvuoro tuolloin. Mies sano, et voi myös Jereä siellä käyttää, mutta kyllä mä haluan olla itse paikalla.. :whistle: Ei ole vaan mitään hajua, mitä ne siellä tekevät/tutkivat. :/

Ilmat on kyl ollut niiiiin loistavat! B) Tänään oli aamusta toppahaalari selvästi liikaa, Jere oli ihan hikinen ku tultiin sisälle. Iltapäivästä tuo sit konttaili tuossa meidän isolla, muutaman neliön takapihalla ihan onnessaan. :D Vaatteita sais olla pesemässä kokoajan, kun hiekka on niin ihanaa! Käsissä tuolla on ollu vaan ohuet villatumput, kun niillä saa lapiosta kiinni kivasti.
Kengän koko Jerellä on se 21, 20 on pieni jo.
 
4,7milliä kelpais mulle oikein hyvin :D Eikä ois ees iso homma alkaa keksimään niille käyttöä :LOL:

Huoh, oishan se kyllä kiva vielä tuntea mahassa niitä vauvan potkuja... :snotty: Nyt siellä kiertää vaan eksynyt ilmakupla :LOL:
En tajua miksen saa itteeni taas sänkyyn! Monena iltana ihan huvikseen vaan istun koneella oikeestaan tekemättä mitään. Väsyttää muttei silti nukuta :whistle:

Aamulla ois lähtö Pudikselle luokkakokoukseen, mukava nähä amisaikasia kavereita. Puolet jää kyllä tulematta ku asuvat kaukana, ovat viimesillään raskaana jne. Mut valioyksilöt on paikalla :LOL: Ja sunnuntaina se koiran silmäpeilaus... itellä jänskättää mitä siellä sanotaan. Jospa ois vaan vanhuuden tuomaa harmautta silmissä...
 
Argh! :( Jerellä vuotaa taas nenä! Prkele!
Tän päivän kylässä käynnit peruin heti, huomenna olis hoito harjottelu ja vapun kunniaks Jeren piti mennä mummille yökylään. Voihan saamari! :kieh:

Kuis Kränä luokkakokous meni??? Entäs koiran tutkimus???
 

Yhteistyössä