Tammikuun 2007 taaperot

Mukava kuulla että Villellä alkaa jo helpottamaan tuo! On se kyllä kaikki tuollanen niin paljon vaikeampaa pienen lapsen kanssa :(

Meillä flunssa on jo ohi, kivaa =) Mut ulkona semmoset kelit ettei hirveesti huvita pihalla olla. Joka paikka peilikirkkaalla jäällä tai sitte oikein märkää sohjoa. Lumi alkaa siis sulamaan, saas nähä miten kauan nää kelit taas kestää ku tuota lunta riittää... Isot tiet on jo sulana mut tuo meijänki tie on sen näkönen ettei paljo huvita lähtee tuolla meijän kauppakassilla ajelee :D Pitäs esikon silmälasit lähtee hakemaan, mitenhän seki antaa lasien olla päässä... :whistle:

Onko kellää kellojen siirto aiheuttanut ongelmia? Meillä ei toistaiseksi, puolella tunnilla aikaistettiin ruoka-aikoja yms ja hyvin on menny.

Mun piti itelle nyt ottaa personal trainer :D Alko motivaatio karkaamaan, itsekurin vei joulupukki mennessään :whistle: Karkkia uppoaa, pari kiloa tullut takas ja lenkit jää puolitiehen :kieh: Jospa nyt tän kans saadaan homma luistamaan jälleen ilman et kaikki on pakkopullaa... Ois kiva kesäksi päästä timmiin kuntoon ;)
 
Ihania uutisia Myyra!! Toivottavasti kaikki menisi tästä eteenpäin paremmin ja Ville paranisi mahdollisimman pian.

Kränä: kuulostaapa hienolta! On se itsestänsä huolehtiminen kyllä tärkeä juttu, jaksaa sitten paremmin tätä arkeakin perheen keskellä. Itseni pitäisi kyllä kans tempaista oikein kunnolla omasta niskasta kiinni, että saisi jotain aikaiseksikin. Suunnitelmiahan sitä aina tuntuu piisaavan :whistle: .

Meillä ollaan räkäisiä edelleen :kieh: . Mikähän ihmeen tauti tämä on... Ei lämpöä, ei kuumetta, mutta räkää riittää. Kai se on tosiaan onneksi vähenemään päin...
 
Eppa: Mä oon täällä aikaisemmin hehkuttanut miten hyvin pääsin omiin mittoihin takas, raskauksien aikana tuli parikyt kiloa ylimääräistä :whistle: Mut nyt on paino 56 ku eka neuvolassa 2003 oli 58, tuo oli siis tavoite mut viime syksynä pääsin tuonne 54kg mikä oli kiva! Nälkä kasvaa syödessä ;) Mä siis kävelyn sijaan aloin nauttia juoksusta ja haaveena onkin puolimaraton kesälle 2009 (ennen 50wee kuitenkin :LOL: ) mikäli polvi vaan kestää! Mutta nyt on kaikki tökänny! Just ja just kehtaa käydä sen 8-10km juoksee, hiihtolenkit jää normaalin 17km sijaan 7-12km... Ei vaan huvita, osa syy oli ne pakkaset ettei päässy kertakaikkiaan ulos urheilee t motivaatio karkas, mut nyt kyllä kelit antaa myöten, pääsis kyllä mut... |O Ainahan takapakkia tulee mut ei kai ne yleensä 3kk kestä B)
Kyllä on huomannu miten paljon paremmin sitä kotona jaksaa olla lasten kans ku aina välillä pääsee kunnon hikilenkille (ja tallille!!!!!!!!!!!!!) eli siis irtaantuu arjesta ja lapsista omiin ajatuksiin ja hommiin. Ja ku ei oo lisätaakkaa kannettavana niin jotenki kaikki sujuu paremmin.

Meni taas vaan omista asioista jauhamiseen tää juttu, mutta jospa nyt pääsisin siihen mistä "haaveilen".
Kuntoilu iloa kaikille!!!!!!!! Muistakaa oikea ravinto niin jaksaa paremin =)
 
Myyralle ja Villelle ISO :hug: !

Täällä ollaan ihan purjeissa tuon jätkän unille menon kanssa. Ei suostu käymään itsekseen nukkumaan, ei millään. Tänään huusi TUNNIN, kun koitin nukuttaa sänkyyn. En antanut nukahtaa pullolle, vaan yritin tuota. Ei onnistunut. Lopulta itkettiin kumpikin ja mulla palo hihat kunnolla. Jätkä pois sängystä, leikki hetken ja sit annoin lisää maitoa. Nukahti sit syliin. Vähän koitti vikistä kun laskin sänkyyn, mut nukahti uusiks ku oli niin poikki.

Jos pystyisitte, niin ottaisin ilolla vastaan vinkkejä/kommentteja miten tuon sais oppiin omaan sänkyyn nukahtamisen taidon?
Hampaita on tulossa ja kävelläkkin yritetään, ja kukaan ei saa poistua näköpiiristä..

Pilaanko mä tuon lapsen, jos vaan annan edelleen nukahtaa syliin maidon jälkeen?
Mä en kestä tuota huudatusta, ei pysty ei.. :'(
 
Tervehdys taas kotimaasta! Matka meni loistavasti ja Saku oppi taas paljon uusia temppuja ja sanoja... Saku sujuvasti tervehti kaikkia ohikulkevia ihmisiä kadenheilautuksella ja sanomalla "hola". Tekemistä kyllä oli, kun yritettiin pitää poikaa poissa uima-altaasta. Koko viikon Saku kulki kiltisti hattu ja aurinkolasit päässä, joka oli mielestäni pienoinen ihme. Kaupantädeillä pli Espanjassa tapa, että antoivat lapsille aina jonkin tikkarin ja Sakuhan oppi sitten vaatimaan kokoajan "kaakkia".(ei hyvä!)

Myyrälle ja Villelle :hug: .

Poiolle tsemppiä nukuttamiseen. Meilläkin Saku piti pienen kauden, jolloin ei suostunut millään menemään nukkumaan ja vain huusi ja melskasi sängyssä, joten oli pakko ottaa sängystä pois. Onneksi tämä kausi oli ohimenevä, koska se oli todella raskasta aikaa!!!
:flower:
 
Siis tärkein unohtui!!!!!!!!!!!!!! Poke eilen otti ensiaskeleet! Ihan tarkoituksella ei siis vahingossa :D Oikein katto mua et näenkö, nousi seisomaan ja muutaman haparoivan askeleen otti ennenku tasapaino meni. Tänään sitte koirien perässä yritti kävellä :wave: Kerkeekö oppia kävelee ennen 1v3kk... :snotty: Kyllä se siitä! =)

pulleroballerina: meillä kans poke tekee tuota et lenkillä ollessa rattaissa nostaa kaikille kättä ja huutaa päivää :D Viikonloppuna kaupassa osoitti yhtä naista ja huusi isoon ääneen ÄITI :LOL: Nainen oli hieman ihmeissään, ite seisoin kyllä vieressä :snotty: Niin ja kassajonossa poke viihdyttää itteään niin et takana jonottajille virnuilee ja leikkii böö leikkejä. On se sitte söpöä, varsinkin jos takanaolija alkaa pelleilee takas :D
 
Hei vaan kaikille! Ois pieni kysymys teille jos te osaisitte auttaa.. Meillä Aada on nyt 1v 2kk ja ollaan tässä jokusen viikon ajan painittu jo uloste ongelmien kanssa eli tytöllä kova vatsa. Nyt ilmeisesti tullut pelko kakkaamiseen kun uloste massa on hiukan pehmennyt mutta tyttö ei uskalla sitä työntää kuitenkaan ulos vaan seisoo jalat suorana ja pakarat tiukasti yhdessä kiinni. Potalla ollaan käyty ja sinne jokusen kerran sen kakan saanut tulemaan mut ongelmana siinäkin tietenkin se että hän ei kauaa potalla viihdy ja heti kun kakka alkaisi tulemaan hän yrittää nousta seisomaan. Ja väkisinkään en häntä potalla kyllä viitsi istuttaa! Onko kenelläkään teidän lapsista ollut kovan kakan kanssa ongelmia? Meillä syödään kuitenkin kuitupitoisia tuotteita ja kasviksia ja hedelmiä. Veden juomisen kanssa on ehkä vähän ongelmaa kun se ei oikein tahdo maistua mutta juo kuitenkin mielestäni riittävästi. Levolacia ollaan nyt käytetty reilun viikon ajan, 10ml kerralla. Peräruiske ollaan jouduttu antamaan jo muutamaan otteeseen koska uloste on niin pahasti jo jäänyt peräsuoleen tukoksi. Alkaa jo huolestuttamaan koska olen itsekin pienenä kärsinyt kovasta vatsasta ja se ei ole mukavaa!! Jos teillä olisi jotakin vinkkejä miten tuon pelon kakkaamiseen saisi pois?
 
Täällä meidän tammitaapero osaa jo vaikka mitä,hän syö,juo ja riisuu ja pukeekin jo melkei itse,ja sanoja tulee jonkun verran..

Meille syntyi 25.3 neljäs lapsi ja tulokas oli poika ja mitat oli kyllä komeat 4800g ja 52cm ja synnytyskin kesti vain 50min
 
Onnea taaperotx3!!!!!!!!!!!! :flower:

wilma82: meijän tytöllä oli samanlaista tuo kakkahomma ja on kyllä edelleen mikäli jää sopat syömättä. Eli alkuun jouduttiin ihan päivittäin antaa sitä levolacia ja myöhemmin vajaa 2v iässä kokeiltiin valion runsaskuituisia keittoja. Sitä soppaa edelleen tyttö syö aamuisin puuron kans tai lasista juoden ja sillä on pysynyt kakat kurissa =) Ite oon aina kärsiny ummetuksesta ja tuo soppa on kyllä ollu mullekkin pelastus, on päivittäisessä käytössä! Eipä siinä muu auta ku yrittää olla syöttämättä kovettavaa (juustot yms) ja syöttää paljon kuitua. Meillä neiti popsii mielellään luumuja ja rusinoita, hedelmiä tietty.
 
Poiolle vielä... Harmillista tuommonen nukahtaminen. Muistuu mieleen ajat jolloin tyttö jätti tutin :snotty: Mut tuskin sä nyt lasta pilalle sillä saat et nukutat syliin :hug: Jokainen tyylillään sillä jokainen lapsi on yksilö! Meillä tosiaan tyttöä joduttiin tutin jätön jälkeen nukuttamaan niin päivällä ku yöunillekkin. Jos poistui huoneesta, alkoi huuto. Vähitellen sitten saatiin se nukuttaminen jätettyä, menihän siinä varmaan pari kuukautta muttei sitä raskinu huudattaa (oon aika herkkis). En osaa neuvoa muuta ku pitkää pinnaa vaan :hug: Jos itestä tuntuu pahalta se huudattaminen niin ei kannata kiusta itteäkään sillä. Mut niihin lempeisiin unikoulujuttuihin saa kai neuvolasta yms neuvoja, kannattaa kysellä! Tuollaiset voi saada helpostikkin pois parissa päivässä mut saattaahan niihin mennä viikkojakin... mä alan olla jo sekava, pitäs vissiin mennä nukkumaan B)
 
Onnea Taaperox3 :flower: !!

Kränälle hatunnosto (ja korkealle) puolimaraton -tavoitteesta.

Wilma82, oletkos lueskellut jo Terveyskirjaston nettivinkit http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=pot00008 ? Meilläkin ummetuksen kanssa taisteltiin ennen Iitan liikkeelle lähtöä, mutta meillä helpotuksen toi liikkuminen, leseet puurossa ja nestemäärän kasvatus/vrk. Kasviksia ja hedelmiä meillä on aina syöty hyvin, mutta silti vain ummetusta oli. Meidän lääkäri antoi Levolaciin sellaisen nyrkkisäännön, että sitä tulisi antaa lapselle ainakin yhtä pitkä aika, kuin mitä itse ummetus on kestänyt, että todellinen muutos suolentoiminnassa on mahdollinen. Kun suoli sitten alkoi toimia, pienesimme hiljalleen Levolacin määrää ja lopulta jätimme sen kokonaan pois. Inhottava vaiva, joka toivottavasti teidän perheessännekin helpottaa pian!!!

Täälläkin on Poio muuten yksi oikein viimeisen päälle nukutettava tapaus :wave: . Kainalossa siihen asti, että Iita on puolitajuton ja sitten sänkyyn, jossa tassuttelun keinoin uneen. Iita ei havahtuessaan ala sängyssä huutaa, että minne hänet on jätetty, vaan jatkaa uniaan. Ollaan arveltu, että meille ainakin toistaiseksi helpompi näin. Tällä konstilla nukahtaminen ei yleensä edes kovin kauaa kestä.

Olisikos teillä muuten hyviä matkaratas -suosituksia ? Menee hermo noihin omiin vaunuihin, kun ovat jotenkin niin pöljän malliset, että Iitaa ei saa niihin sitten millään konstilla hyvin istumaan, vaan tyttö valuu kyydissä miten sattuu :kieh: . Jotenkin sen se istuinosa on aivan liian suuri. Tai jotain...
 
Loskaa, märkää ja loskaa :| Siinäpä tämän päivän asiat :D

Poke harjoittelee kävelyä hitaasti ja varovasti. Kyllä se kesään mennessä jo viipottaa =)
Ja uusi "leikki" taas meneillään, poke ulkona riisuu koko ajan käsineet pois ja ku koskee lumeen niin hirvee huuto alkaa. Tänään jo laitoin nipsuttimilla käsineet kiinni ettei koko ajan tarvis niitä olla laittamassa takas.
 
Meillä on Eppa samanlaista ongelmaa rattaissa istumisen kanssa. Tuo valuu kokoajan, turvakaari täytyy olla ihan yläasennossa jos meinaa vähänkään pysyä.
Meinaankin sijottaa ekasta tilistä (toukokuun 16. :D ) ja ostaa meille Emmaljungan scootterit! =)
 
Onnittelut Taaperox3!!!!

Myyra: Mukava kuulla että Ville on jo paranemaan päin. Meillä ei Pinjalla pysyis mikään kanyyli vaikka olis kokovartalo kipsissä.

Kränä: Onnittelut Poken ensiaskeleista.

Täällä meni viime yö vaatteita vaihtaessa kun Pinja oksens sänkyyn ja sitten kun nostin syliin niin mun päälle. Oikein kunnon kaaressa. (sikäli kun ketään kiinnostaa). Nyt on onneks ollut jo ihan ok. Syönyt ja ollut ihan hyvällä tuulella, eikä ole oksentanut enää.

Meillä kanssa käsineet lähtee. Yks ilta käveltiin varmaan puoli kilsaa kun Pinja oli heittänyt käsineet maahan ja kun vedin rattaita perässäni niin en huomannut tippumista ajoissa.

Ikkunoita olen pessyt sen minkä ton yhden riiviön kanssa on pystynyt.

Mitä te pistätte lapsille tonne päälle? Meillä on +10 astetta mutta heti kun aurinko laskee niin tulee ihan tosi kylmä. Ja auringossa on ihan sika kuuma mut varjossa paljon kylmempi.
Täytyy katsoa jos hulluilta päiviltä löytyis jotain. Hain sen kuvaston mut en ole sitä ehtinyt vielä lukea. Pinja hyökkää heti kun jotain lehden tapaista on kädessä, kiipeää syliin ja peittää tehokkaasti näkyvyyden.

Meillä Pinja nukutetaan useinmiten vaikka välillä nukahtaakin sänkyyn. Oikeastaan ihan siitä syystä koska huudattaminen on kamalaa ja toinen on se koska nukuttamalla nukahtaminen kestää vaan vähän aikaa. Pinja huutaa vaikka kuinka kauan jos sen vaan antaa huutaa ja silloin ei nuku kukaan. Jossain kirjassa oli unikoulussa lapsi huutanut 3 tuntia ja sen jälkeen kuulemma nukkunut yöt hyvin omassa sängyssä. Mun pitäs silloin olla jossain kaukana, koska en kestäis mitenkään kolmea tuntia kuunnella toisen itkua. 5 minuuttia on jo ihan liian kauan mulle.
 
Taas minä täällä. :D :snotty:

Myyra! Kuinka teillä voidaan???

Mulla on ollut Jerellä nyt muutamana aamuna ulkona sisävaatteiden päällä fleece asu ja sit välikausihaalari. Iltapaivä ulkoilulla ollaankin sit oltu ihan pelkällä haalarilla ilman fleeceä.

Käytiin tänään vähän koittamassa käveliskö Jere ulkonakin, kun sisällä pitää "kävelyttää" kokoajan. Otti varmaan 10 askelta kivetyksellä ja sit tuumas, et ryömien/kontaten sujuu paremmin. :LOL:

Kiva oli huomata et TeeTee on kuvioissa taas! :) Ihana tuo Peten kuva! :heart

Tässä meidän uusin vkonloppuna näpsästy kuva:
 
TeeTee :wave: Kiva että oot täällä :hug: =) Arvaa oonko monesti jo näppäilly puhelinta et soitan minne ootte hävinny? :D Tullaan kesäkuun alusta sinne suuntaan, saatte kyllä tulla Peten kans käymään näytillä!

Katon tuota 4D dokumenttia lihavista lemmikeistä, on kyllä kamalaa kateltavaa!!!!!!! :x Osaa sitte ihmiset olla monella tapaa julmia...
 
Mukava kuulla TeeTeestä! :D
Isot onnenhalit taaperotx4:lle! ;)

Ville on taas paljon parempi. Vielä en tohdi päästää poikaa maahan mönkimään, mutta rattailla ollaan ulkoiltu.
Nyt on viikon verran tätä antibioottikuuria ja sen jälkeen alkaa estolääkitys, ettei tulehdus iskisi. Tässä kiikutellaan pissanäytteitä kontrollitutkimuksiin ja edessä on varjoainekuvaus, onko kaikki hyvin. Ultrassa oli näkynyt vähän takaisinvirtausta. Onneksi se ongelma korjaantuu lapsen kasvaessa.
Vieläkin mua niin ottaa pattiin etten aiemmin huomannut mitään, että tulehdus pääsi riehumaan oikein urakalla. :headwall:
Tässä sairaalakuva iloisesta potilaasta. Hymyilee tutti poskessa. :D

 
Tervetuloa TeeTee takaisin kuvioihin!

Ihania kuvia kaikillä näistä meidän söpöliineistä ja komistuksista!!! :heart:

Kylläpäs Ville näytti reippaalta, vaikka kovia on joutunut kokemaan. :hug:

Täällä kanssa räkätaudissa ja yskässä ollaan koko perhe. Sakukin taas viime yönä heräili siihen limaan, joka jäi seikkailemaan henkitorveen ja kyllähän taas yskittiin... :snotty: |O
 
Koitettaisko rehvata sitten oikein porukalla, kun Kränä tuutte tännepäin? :wave:

Oltiin aamulla puistossa ja Jerellä menee hermo, kun ei pysy seisaallaan ilman tukea. :| Yrittää ja yrittää, muttei vaan pysy.

Ihana kuulla Myyra, että ootte toipumaan päin! :heart:
 
Ihania kuvia taaperoista :heart: !

Ihana kuulla Myyra, että teillä jaksellaan jo paremmin. Toivottavasti TeeTeen Peten olotila alkaisi myös helpottaa. Kurjaa tämmöinen ylenpalttinen sairastelu!

Meilläkin heitettiin tänään toppapuku kaapin perälle ja kaivettiin välikausihaalari esille. Hyvin tarkeni Iita ulkona jo siinäkin. Te siellä etelämmässä olette varmaan saaneet luopua paksuista toppauksista jo aikaa sitten. Yhtä arpomista meinaa vaan olla tuo pukeminen vielä tällä hetkellä, että olisi sopivasti kampetta päällä. Eniten päänvaivaa tuottaa nuo vaunu-unet...

Tänään taas menetin aamulenkillä hermoni noiden meidän vaunujen kanssa. Iita-parka valuuvaluuvaluu ja sitten palaa hihat niin äidillä kuin tytöllä. Että olikos niitä hyviä matkarattaita olemassa :attn: ? Tai ylipäänsä rattaita, missä tuo istuinosa ei olisi niin mahdottoman syvä? Hjälp!

Ai niin, toinenkin kysymys oli mielessä! Meillä Iitalla on käytössä Liberon vaipat. Muut merkit ei passaa, vaan tulee ihottumaa. Oisko jollakin vinkata hyvää YÖVAIPPAA Liberon valikoimista tämän ikäiselle? Meillä on housuvaipat yöllä käytössä, mutta meinaavat välillä falskata. Ollaan yövaipoiksi ostettu isomman koon vaippoja, mutta silti välillä kastuu sänky :/ .
 
Eppa: minkä merkkiset ne teijän rattaat on? Mulla nyt ei oo kokemuksia ku yksösvaunuista ja kaksosten rattaista. On meillä nuo abc:n matkarattaat yhelle mut ei niitä pysty pidemmillä lenkeillä käyttää, paitsi ehkä oikein tasasella asfaltilla. Ei passaa lumikeleille ei ku on pienet renkaat. :D Kattele rattaita joissa on kapea ja "syvä" istuin tila sekä isot renkaat jos siis meinaat lenkkeilykäyttöön! Ja jos ihan urheiluun niin sit suosittelen sellasia joissa on kääntyvät eturenkaat, ihan ehottomat ainaki meillä! Ihanan kevyet työntää ja kääntää nuokin kaksostenrattaat, kevyemmät mitä yksösvaunut käännellä!
Nuista yövaipoista meillä kerran oliki puhetta... meillä käytetään liberon housuvaippaa ja kertaakaa ei oo tullu läpi/yli enkä vaihda yöllä vaippaa. Toiset sit käytti liberon teippivaippaa öisin ku housuvaipat valskas. Kaikilla niin erilailla ja kokeilemalla löytyy sopiva. Onhan se vaan sinänsä vaikeaa ku vaippapaketit on niin isoja, et jos ei passaakaan niin sit niitä lojuu nurkissa ihan liikaa (jos ei sitte sovi päivä käyttöön...)
Mistä päin pohjoista te Eppa ootte? Jos saa udella B) Me asutaan pohjosessa ja täällä kyllä vielä on ihan toppavaate kelit :D Tai ainaki mä piän vielä lapsilla ku ne tuolla lumessa ja rapakoissa hyppii ja kuitenkin on vielä piiiiiitkään tuo jää tuolla maassa.

Poio, Myyra, TeeTee ketä teitä nyt siellä Saunan aikaan (6-8.6) onkaan paikalla niin kunnon porukka rehvit vaan! Mä oon aikalailla festaritunnelmissa päivät mut aamuisin ois aikaa. Festarit alkaa 13-14 aikoihin et ennen sitä vois näköstellä jossakin. Katsotaan sitte aikoja ja paikkoja tarkemmin lähempänä. Mä kyllä oon ihan täpinöissään täällä jo lähössä reissuun, vielä ois 2kk ootettavana :whistle:
 
Meillä on Liberon teippivaipat yöllä, 12-22kg. Ja ne on ollut hyvät, ei falskaa eikä tarvi yöllä vaihtaa. Housuvaipat ei toiminut meillä yöllä vaan yökkäri oli ihan märkä aamulla.

Erehdyin taas menemään Hulluille päiville. Siellä oli jo ysiltä lastenosasto jo niin täys ettei ollu rattaiden kanssa menemistä.

Kränä: Onko teillä siellä hyvää kirppistä? tai jotain muita kohteita missä pitäs käydä kun siellä on? Kun toi lumikin vissiin ehtii sulaa ennenkuin ollaan siellä...

Bongasin tänään västäräkin ja krookuksia. Fasaani ollaan nähty pari kertaa.

Eli ei siis ihmeempiä ehtinyt tapahtua.
 
Meillekkin tuli Kaleva jossa oli hullujen päivien mainos. Ihan vakavissaan mietin pitäskö lähtee perjantaina käymään Oulussa ostoksilla :D Mut eipä nyt oo ihmeimpiä mitä laittaa, juoksumatto on kovan harkinnan alla ku ei tästä pääse viikolla liikkuu kunnolla :( Eikä tuolla stepperillä saa toivottua harjoitusta lähellekkää... Kuka se vasta hommas juoksumaton??? Onko ollu hyvä ja minkä merkkinen, mistä ostettu?
Lili: Kyllä täällä vielä lunta on parinkin viikon päästä että mäenlaskuun pääsee =) . Ei "kunnon" kirppiksiä oo, ainakaa mun mielestä. Aika vähän lasten vaatteita, mun makuun aika harvoin löytyy mitään. Mutta kannattaahan sitä kiertää ne pari läpi jos jotain löytyis, nyt varmaan saattas toppavaatetta alkaa siellä olemaan ens talveksi ;)
 
Kränä: Mä voin lahjoittaa sulle nordic walkerin ja kuntopyörän. Pinjan kanssa ei voi mitään niillä tehdä kun se tulee eteen. Eipä silti että meillä olis tilaa niillä mitään tehdäkään.
Hulluilla päivillä ei nyt ainkaan katalogin mukaan ollut lapsille niin hirveästi mitään kivaa. On siellä tietty muutakin kun mitä siinä vihkossa on.

Taidetaan me kuitenkin kiertää ne kirppikset jos sattuis onnistamaan. Meillä onkin uusien ulkoiluvaatteiden hankinta edessä. Kaikki mitä on ollut on ens talvena pieniä. Talvikengät, puvut ja hanskat. Mä haluisin Pinjalle sellaisen halvan puvun mitä ei tarvis yhtään varoa. Senkus rämpis vaan.

Katsooko teidän taaperot telkkaria? Mites ton herkkujen laita? Pinja ei katso telkkaria (ei voi vaikka haluis kun meillä ei ole sitä) eikä me olla annettu sille mitään hyvää. Ollaanko me ainoita laatuaan? Meillä on tietysti hyvä kun ei ole isompia lapsia jotka söis vieressä.
 

Yhteistyössä