Tammikuun 2007 IVF/ICSI/PAS

Iltaa,


Neeta, oliko mitään erityistä syytä miksi noin vähän vain hedelmöittyi siis tarkoitan että kerättiinkö solut liian aikaisin tai myöhään? Minua alkoi ihan tosissaan pelottaa kun itselläkin on tulollaan n.14 munarakkulaa ja jos käykin niin että vain yksi on siirtokelpoinen niin kyllä ottaa päähän. \|O Meillä tämä on kolmas ja viimeinen mahdollisuus kunnallisella puolella ja yksityistä ei voida edes harkita. Joten jos tämä epäonnistuu niin sitten meidän hoidot on tässä. Minua alkaa ihan tosissaan pelottaa huominen punktio ja yleensäkin mitä tuleman pitää. Mutta pidän sinulle peukkuja ja toivon että plussan nappaat, onhan sitä ennenkin plussattu "rääpäle" alkioilla. Maasta se pienikin ponnistaa ja tiedä kuinka sisukas sissi sieltä on tulossa.

Huomiseen,

Liinu
 
Mites LIINUN punktio? =)

Ja Maarialle ja öööh......olios se nyt sisupussi vaiko....no kuitenki ku mietitte hoidon onnaamista kun ei ole mitään oireita..
Ei kai sitä ns normaaliraskaudessakaan oireet välttis tunnu ja silti plussaa pukkaa joten äläkääs heittäkö toivoa ;)

Itellä on alavatsa vähän kipee, sillee oudosti..mutta tänään en olekyllä syönyt juuri mitään kun ei vaan ollu nälkä, joten johtuupi varmasti siitä..
Tisut on vaan kipeet, mutta ku ne on ollu jo pistelyistä asti ni eipä niistäkään mitään selkoo ota=)
Myös olen yliherkkä..siis kun katson jotain tv ohjelmaa niin kyyneleet tulee silmään, ihan ilosta, surusta tai muuten vaan liikutuksesta...ja tämäkin alkoi jo pistelyjen aikaan...

Täällä mennään siis pp 6 myös ja myös meillä testipäivä on 7.2 :$

Välillä mä oikeesti unohdan että meilläon nyt suurempi mahsi ku koskaan raskautua.......siis jotenki tulee sellanen olo että eihän me nyt koskaan voida lasta saada..
Ja samaan syssyyn mä jo mietin et minä päivänä lapsi suunnilleen syntyy jos ja toivottavasti kun ois tärpännyt...
Sekavaa mielentilaa mutta sitäpä tämä on varmasti kaikilla..

 
Hei,


Punktio takana ja olo kohtuu hyvä B) Munasoluja saatiin kerättyä 16 ja huomenna soitan laboratorioon moniko niistä on lähtenyt hedelmöittymään. Punktio meni nopeasti ohi eikä ollut yhtään niin paha mitä pelkäsin etukäteen. Nyt vähän kipuilee tuolta oikealta puolelta, mutta eiköhän tämän saa pysymään siedettävänä kun napsii särkylääkettä. Nyt olen sairaslomalla perjantaihin saakka ja aioin ottaa levon kannalta jotta nestettä ei tällä kertaa kertyisi. Torstaina on sitten siirto mikäli siirrettävää on ja sitten alkaakin piinaviikot. Mutta huomenna taas lisää kun soittelen labraan...

Vesseli, taas kysyin kahden alkion tuoresiirrosta ja tällä kertaa ei ollutkaan ehdoton ei, tai ainakin sellainen tunne itselle tuli. Sanoivat että jos alkiot ei ole ihan priima kuntoisia niin siinä tapauksessa voidaan harkita kahden alkion siirtoa. Minulla on se että en ole mikään järin iso ihminen ja siihen aina vetoavat että kaksois raskaudessa on niin paljon riskejä pienillä ihmisillä. Oletan että sinä olet pitkä ihminen kun puhuit aikaisemmin noista lääkärin kommenteista siitä mitä otetaan huomioon kun suunnitellaan kahden alkion siirtoja, äidin terveys, pituus jne. No toivotaan nyt kuitenkin että edes yhden saan mukaan torstaina.


Liinu
 
Hienoa Liinu, että sinulla on punktio onnistuneesti takana!! Minusta ainakin punktion ja alkionsiirron väliset päivät tuntuivat vielä enemmän piinapäiviltä, kun nyt varsinaiset piinapäivät.. kun sai ihmetellä ja pelätä miten hedelmöittymisen ja alkion jakaantumisten yms. kanssa käy.
Nyt on pp5 ja mielialat vaihtelee kovasti. Välillä on positiivinen ja välillä taas sitä mieltä, että ei hoito varmasti onnistunut, ja mietin jo valmiiksi, miten seuraavan hoidon saa ajoitettua, kun pakkaseenkaan ei mitään jäänyt.. eli samanlaisissa vaihtelevissa mielialoissa kuin Vesselikin. Mutta tottahan se on, että onnistumistodennäköisyys on nyt suurempi kuin koskaan aiemmin :)
 
Mulla oli siis tänään testipäivä, ja aamulla kaivoin testin esiin ja kuinkas ollakkaan Plussahan se ilmesty ihan selkeenä testiin. Menin vielä miehen luokse, että hänkin katsoo etten näe harhoja, ennen kun en ole ikuna plussaa nähny. Mut selkeä se oli, ei siis mikään haamu. No, nyt on ihan sekava olo, et voiko tää olla totta!! Jos tää todellakin on totta, niin sit sitä pelkää taas et onko kohdun ulkonen tai meneekö vielä kesken, alussahan varsinkin kaikki on melko epävarmaa...

Tseppiä ihan hirmusti kaikille, toivon koko sydämestäni et tässä pinossa kaikilla plussais!! Itse en ollut juurikaan toiveikkailla mielellä, kun mitään oireita ei ollu ja on niin monta pettymystä takana.
 
Hei,


Onnea Millalle tuhannesti!!!!!! Oliko nyt niin että ensimmäinen testi tammikuun pinosta ja heti plussa! Nyt kun plussajuna on lähtenyt liikkeelle niin siihen meidän muidenkin on syytä hypätä!!!! :saint:


Itse olen kotona sairaslomalla ja tylsää on. Ei ole mitään muuta tekemistä kuin lukea tai istua täällä netissä. Labraankin saa soittaa vasta kahden jälkeen joten kyllä tässä saa tunteja laskea että aika kuluu. Helpompaa olisi olla töissä niin saisi ajatukset johonkin muualle kuin näihin hoitoihin. Miten te muut kestätte tätä piinaa??? On tämä niin tuskallista odottelua saati sitten kun/jos saa kaverin kyytiin niin kuinkahan hermo raunio sitä on sen jälkeen piinistely päivinä.

Liinu
 
Lullukka
Meillä näköjään menee Liinun kans ihan samaa rataa tää hoitokerta... eli eilen oli punktio ja tänään sais soitella tuloksia. Huomenna sitten siirto jos onnistuu edes yhden hedelmöittyminen.. Eilen en tarkkaa munasolujen määrää saanu tietää, mutta noin 14 niitä oli, eli toivotaan että edes joku niistä lähtis edistyyn. Punktio ei tosiaan ollutkaan ollenkaan paha juttu, enkä ole sen jälkeen joutunu särkylääkeitäkään ottaan yhtään... vedenjuontia ja lepäämistä, vaikka olo on mitä parhain. Katsotaan miten mieli muuttuu nyt kahen jälkeen ku saa soittaa labraan munisten kuulumiset..
Mutta tsemppiä kaikille!!!
Ollaan kuulolla ja Liinu ilmottelehan miten teillä kävi!
 
Hei taas,


Lullukka,
Ihanaa kun täällä on joku joka on samassa vaiheessa hoitojen suhteen. Tuntuu että kaikilla muilla hoidot on pidemmällä ja ovat olleet askeleen edellä meikäläistä. Mietinkin tuossa yhdessä vaiheessa kuuluisinko helmikuun pinoon, mutta jäin tähän kun tämä hoito on tässä kuukauden taitteessa. Nyt kuitenkin mukava kun sai kaverin. :whistle:
Määräsivätkö sinulle sairaslomaa? Minusta tämä tuntuu ihan tyhjänpäiväiseltä öllöttelyltä kun ei mitään vaivaakaan ole. Itse jouduin kyllä juuri ottamaan särkylääkkeen kun alkoi vähän tuntua kipuilua alamahasssa, mutta muuten olo mitä mainioin. No pitää yrittää ajatella positiivisesti ja saapahan vähän levähtää luvan kans. Minä olen istunut koko päivän täällä netissä ja lukenut näitä lapsettomuus palstoja. Nyt ajattelin siirtyä hetkeksi lukemaan ja kohtahan sitä saakin soittaa labraan.

Liinu
 
Lullukka
Hei Liinu
Juu kirjotettiin se kolme päivää sairaslomaa... vaikka minunkin mielestä se on aika lailla turhaa ku ei mulla ole ollu minkäänlaisia tuntemuksia sen punktion jälkeen... hoitaja anto kaks särkylääkettä ennen ku pääsin klinikalta kotiin mutta sen jälkeen en oo ottanu mitään... eilen kotio tultuani nukuin parin tunnin nokoset liekö se auttanu sitten pahimman ohi?!
Mulla jänskättää ihan peevelisti soittaa sin ne labraan! Mutta vielä varttitunti pitäis oottaa :/ Katotaan kuin akan käy!
Mutta ilmotellaan heti miten on käynynnä ja että päästäänkö huomenna siirtopuuhiin -toivottavasti!!!
 
Lullukka
Niin piti kysymäni vielä Liinulta vaikka olet varmastikkin jossain yhteydessä jo kertonukki että minkäikänen olet ja onko tää eka punktio/siirto?
Minä oon 27 (mieheni myös), ollaan seurusteltu 9 vuotta ja viime talvena mentiin sitten naimisiin.. lasta yritetty kohta kolme ja puoli vuotta. Takana kolme inssiä ja nyt eka punktio/siirto =)
Siinä vähän taustoja minusta.
 
MILLA :heart: ONNEA :heart:
Mahtavaa aloittaa testailut heti selvällä plussalla, hienoa=)

Multa nyt ei tuosta sairaslomasta kyselty, mutta pakko tähän väliin sanoa kun oon vähä ihmetelly noita sairaslomia ja eritoten niiden eri pituuksia..
Itse olin saikkella sen punktiopäivän vain.
Jos olisin mennyt työhön mitä yleensä teen, olsiin saanut vielä toiden päivän mutta koska mulla oli eräänlainen koulutuspäivä ettei arvinnut kuin istuaa niin menin sinne..
Eikös Liinukin saanut siis, ööh, 4 päivää? :eek:
Hassusti kyllä heittelee =)

MM:lle :hug: ja voimia seuraavaan koitokseen..sitä tarvitaan mutta uskotaan että meille kaikille se plussa tulee, jos ei nyt niin seuraavassa tai.....

Oma olo.....:
mies kysyi just multa ennen töihin lähtöään että onkos mitään pahoinvointia tai muuta ollut..vastasin että jos oikein tunnustelen niin vatsassa tuntuu jotain sellasita pientä, ehkä tosi laimeaa menkkojen aikaista kipua tmv ja rinnat nyt edelleen ovat kipetä..
Väsymys on koko ajan päällä..
Mutta ei mitää oiretta mikäviittaisi siis raskauteen vaan nämä ovat ne mitkä ovat hoidon ajan vaivanneet..
Mutta eihän Millallakaan ollut oireita ;)

Viikko vielä ennen kuin on edes testipäivä.....periaatteessa uskon että mä voisin "unohtaa" tän asian muuten tässä päivien tuoksinassa mutta illoin aamuin kun noiden lugejen kanssa pelaillaan ni sen tuntee sitte kyllä.....

Kelläs muilla testipäivää pukkaa jo tällä viikolla?

Liinulle ja (voi vitsi mua lahopäätä...)olikos se nyt Lullukka jotka jännäävät munasolujen hedelmöittymistä niin kovin onnea=)
Tulkaahan hetimiten kertomaan montako saitte hedelmöitettyä!?!

kivaa keskiviikkoa vain kaikille :D <br><br>
 
Hei,


No niin nyt on labraan soitettu ja kymmenen on hedelmöittynyttä. Sitähän ei sitten tiedä moniko niistä lähtee jakaantumaan, mutta labran täti meinasi että pakastettavaakin saattaisi jäädä, tiedä tuota. Kuitenkin huomenna on joka tapauksessa siirto.

Lullukka, minä ja mieheni ollaan 31.v ja yhdessä ollaan taplattu kymmenen vuotta joista reilut neljä naimisissa. Tämä on meidän kolmas ivf. Meillä on takana yksi onnistunut pas siirto neljän vuoden lapsettomuuden jälkeen. Tämä onnistuminen oli toisen ivf:n pas siirrosta joten ennen onnistumista olen itkenyt monta itkua lukuisien epäonnistuneiden hoitojen takia. Kaksi pakastealkioita siirrettiin ja siis toinen onnistui. Esikoisen jälkeen olen käynyt tekemässä pakaste alkion siirron puoli vuotta sitten niistä alkioista mitä silloin jäi jäljelle ja se epäonnistui. Minä otan hirveän raskaasti tämän viimeisen hoidon ja en osaa sanoa johtuuko siitä että kun on yksi onnistuminen niin tietää mitä menettää jos tämä epäonnistuu. Onko nuo inssit joista puhuit inseminaatioita? Olen vähän tipahtanut kärryltä joissakin asioissa:/

Vesseli: Minulle määrättiin sairaslomaa kolme päivää ja perjantaina palailen töihin. Minullakin on rinnat kipeänä ja turvonneet vaikkei mitään ole edes siirretty vielä. :whistle: Kyllä kai mulla alkaa pää pehmenemään jo pelkästä kuvituksesta.

Huomenna palailen taas kertomaan kuulumisia kun pääsen siirrosta.

Liinu
 
MILLA, MAHTAVAA!!!!!!!, sylintäydeltä onnea sinulle, miehellesi ja pienokaisenalulle :heart: :heart: :heart:
Toivottavasti me muut seurataan sun aloittamassa plussajunassa!!!

MMHarmaana, halaus sulle, kerää voimia, ja sitten taas uusin mielin uusiin haasteisiin (ja piinailuihin..) :hug:

Mulla on tänään pp6, Vesselillä muistaakseni pp7?? Onko muita, joilla piinapäivän on jo lopuillaan?? Siisamilla taisi muistaakseni hoito keskeytyä

:hug: , oletko kunnossa??

Terveisin Sisupussi ja naperot, pp6
 
MMharmaana
Vesseli: Kiitokset :hug: Meillä vaan on sellanen p*ska tilanne, et pakkasessa enää 2 alkiota, niistä jos ei kumpikaan tuo tärppiä ja tällä erää kestä matkassa loppuun asti, ni meidän lapsiluvuksi jää sitten 1. Ollaan nimittäin riippuvaisia luovutetuista munasoluista, kun ei omista ole mihinkään.. :whistle: Ja kiitos vaan sen uuden lain, ni luovuttajat on kaikonnu ku tuhka tuuleen. Ikää alkaa olla kohta sen verran, et ei voi jäädä odottelemaan vuosiksi josko sitä luovuttajaa löytyisi..
 
Hei kaikille !

Tänään alkoi vuoto, joten se sitten siitä !
Olen pettynyt, mutta en uskaltanut edes oikein toivoa mitään kun tämä on jo kerran koettu.
No tämä ilta surraan ja huomenna soitetaa VL:ään mitäs nyt tehdään? Milloin pas ?
TOIVON teille kaikille, että hoito onnistuisi ja meille epäonnistuneille parempaa onnea seuraavalla kerralla tai ihan luomuna !!!!!!!!!!!!!!!!

Tarrasukkia kaikille !

T:maaria
:'(
 
MM kieltämättä joo teillä on oikein huippujännät oltavat nyt noiden kahden suhteen....Mutta ettehän te kerralla haluakaan varmaan enempää kuin kaksi joten nuohan riittävät, eikö joo? tuohon pidetään peukkuja niin että korvissa soi =) :hug:

Juuh Sisupussi, täällä siis painellaan pp7......
koskakohan menkat voi alkaa jos käy niin pöllösti että ne alkaa....? tyhmä miettiä tällasta mutta väksinkin tulee mieleen..
Että onko tässä kierrossa normaalilla kuukautiskierrolla mitään merkitystä...

Ja edelleen yöt nukun tosi huonosti..just mein äiti sano että varmaan alitajuntaisesti pelkään niin tulevaa että vaikka olen muka olevinani viilipytty näin hereillä(ja hah..) niin yöllä se tulee alitajunasta ja näen painajaisia joka yö......:/

Olen alkanut nyt liikunnan taas, en mitenkään himona mutta jotain kuitenkin...ei kai tätä sillä voi pilata ku pidän kuitenkin huolta myös levosta.

Liinu teillähän oli ihan hyvä tulos että ainaki pääsette siirtoon, hyvä=)
Meillä oli hedelmöittyneitä 12 ja nistä jakautui "oikein" 6 eli meille meni 2 paria pakkaseen ja kaksi sain matkaan :heart:
Että kyllä pienestäkin määrästä on ihan mahis saada pakkaseen suht hyvinkin......olishan se ollu toki hienoa ku pakkasessa odottaisi 12 pari tmv mutta aina parempi kuin ei yhtään eiks je=)
Ootteko jutellu montako haluatte siirrettävän?

Ja ei kun jatkamaan hommia......=)


-vesseli + tiku&taku pp7-
 
Lullukka
Niin no meillä tilanne sitten hiukan huonompi kuin Liinulla... eilen oli saatu 12 munasolua joista 7 siis on hedelmöitynyt. Toivottavasti edes yksi jaksaa huomiseen asti! Saapa nähä miten tulee nukuttua ens yönä :ashamed:
On tää rankkaa, aina jokin uusi asia jännitettävänä!

 
Vesseli: sitä mäkin tossa mietin, että milloin voi kuukautiset (aikaisintaan) alkaa, mulla kun normaali kierto on lyhyt, n. 24 vrk, joten periaatteessa sen mukaan alkaisivat sitten jo pp 10 kieppeillä.. onko näin.
Tänään ainakin ikävästi alkoi tuntua vatsassa samanlaisia lieviä vihlovia tuntemuksia, kun mulla on aina ollut ennen kuukautisten alkua.. voi P*KELE, nyt on kyllä mieliala taas tosi masentunut, olen melko varma että tämä ei tule onnistumaan.. tuskin edes pääsen piinailemaan testipäivään asti..
 
neeta
Milla: voi kun hieno uutinen, ja teilläkin kun oli vaan 1 siirtokelpoinen alkio! Todistit juuri sen, että yksikin riittää :flower:

Maaria: suuret pahoitteluni, todella ikävää :hug:

Mullakin on menkkatuntemuksia tullut...tänään ensimmäistä päivää, ja nyt on sentään vasta pp 5! Hohhoijjaa, ei ne sentään voi Vielä alkaa.

Onnea Liinulle ja Lullukalle siirtoon!

Liinu: meillä ois pitänyt tehdä ICSI eikä IVF...siinä se vika oli, kun tulokset oli niin huonot. Viimeks ICSIssä saatiin 9 kunnollista alkiota! Ja nyt siis 1. Tekis mieli kyllä valittaa saamastamme hoidosta :( :headwall:
 
Hei,


Lullukka, ei teillä tilanne ole ollenkaan huonompi kuin meillä. Päinvastoin, meillä näyttää lähes aina tilanne kohtuu hyvältä alkioiden lukumäärän ja laadun suhteen, mutta yleensä aina negan nappaan siitä huolimatta. Tiedän tuttuja joilla on lähtökohdat laboratorion mukaan huonommat ja silti ovat onnistuneet. Eli ei nuo määrät kerro välttämättä vielä yhtään mitään. Siirtoon päästään molemmat, sovitaan niin, näin meidän kesken :saint: Minulla tuntuu että hyperi pukkaa päälle ja jos se pahaksi menee niin siirtoa ei tehdä. Tämä hyperi tuli minulle edelliselläkin kerralla, mutta lievänä ja suostuivat siirtoon. Mulla on kamalan kipeä ja turvonnut maha. :/ En ole voinut viimeisiin tunteihin muuta tehdä kuin maata ja nukahdinkin tuossa tunnin verran. 800 buranan voimalla tässä nyt istun ja kirjoitan...Oliko teillä puhetta montako alkiota siirretään?

Joku kyseli milloin menkat on alkaneet epäonnistuneen hoidon jälkeen. Minulla on alkanut aina 9-10 piinapäivä.

Vesseli, olen vähän kahden vaiheilla montako siirretään. Eihän sitä kyllä edes tiedä suostuvatko siirtämään sitä yhtä enempää ja silloin ei tarvitse edes itse pohtia asiaa. Ainakaan ennen ei ole tarvinnut pohtia asiaa kun on sanottu että vain yksi siirretään. Tässäkin näyttää olevan erilaisia käytäntöjä hoito paikoittain. Oliko tämä teidän ensimmäinen ivf?


Liinu
 
Onnea Millalle plussasta ja Maarialle tsemppiä :hug:

Liinu ja Lullukka toivotaan nyt hyviä jakaantumisia

Mun oli pakko tulla kertomaan kun jos muistatte niin mulla on veli jolla on yksi lapsi. Tyttö syntyi icsi hoidolla. Vika on siis ollut veljessäni. Siitiöitä tyyliin 3 milj.

Heidän on nyt kanssa pitänyt ruveta toista suunnittelemaan ja testit taas tehtiin. Siittiöiden määrä oli noussut normaaliksi ja nyt heille on tulossa luomu kaksoset. Tänään sain uutiset ja ristiriitaisin tuntein ne vastaan otin. Toisaalta älyttömän iloinen heidän puolestaan ja heille varsinkin suon tämän. Toisaalta on surkea olo kun ei itse saa sitä ensimmäistäkään. Tarjouduin heiltä kyllä toisen ottamaan :p

Toivoa siis kuitenkin on vaikka vika on miehessä. Ihan käsittämätöntä =)

:heart:
Siisami
 

Yhteistyössä