Hei kaikille,
omaa napaa:
nyt tänään sitten oli aamulla punktio.. pelkäsin kyllä ihan hirveästi, mutta onneksi itse toimenpide oli lähes kivuton.
Aamulla menimme mieheni kanssa klinikalle klo 7.30, missä hänen oli tarkoitus antaan "osuutensa" purkkiin, ja sitten klo 8 minusta otettiin verta (alkioden pakastusta varten) ja alettiin valmistelemaan toimenpiteeseen. Tarkoitus oli ollut, että mies olisi mukana toimenpiteessä, mutta hänellä kestikin näytteenotossa pidempään (siellä oli ollut ruuhkaa, ja oli lopulta odottelun jälkeen joutunut menemään vessaan näytettä ottamaan..)
Siinä sitten sain lisäksi jännätä, että mitä on tapahtunut, kun näytteenotto kestää yli tunnin.. mitä jos muruseni ei jännitykseltä saa hommaa hoidettua?? (eikö näin muka ole kenellekään käynyt, vaan ovatko miehet aina tässä asiassa takuuvarmoja, itselläni ainakin miehenä olisi kovia paineita tollaisella hetkellä..)
No, onneksi tukena toimenpiteessä oli 2 hoitajaa ja oma ihana lääkäri.
Puin päälleni klinikan t-paidan ja sukat, sitten tuoliin oikoselteen ja minulle asetettiin käteen kanyyli, josta sain kipulääkkeen. Hieman pökkyräiseksi se teki, mutta pystyin kuitenkin kaiken hyvin havainnoimaan. Sitten hoitaja suoritti emättimen pesun, joka itse asiassa oli selvästi kivuliaampi kuin itse punktio (vaikka ei sekään paha). Punktiota en oikeastaan tuntenut ollenkaan, ja olen siitä tosi onnellinen. Saaliskin oli tosi hyvä, 20 solua muistaakseni.
Kunhan nyt vain hedelmöittyisivät ja jakautuisivat normaalisti!!
Olen muitten palstalaisten jutuista ymmärtänyt, että he sitten ovat soitelleet klinkalle seuraavana päivänä, ja kysyneet kuinka monta hedelmöittyi, ja miten alkiot jakaantuvat ym.. Kysyin lääkäriltä soitanko, mutta hän oli sitä mieltä, että varattiin suoraan punktioaika torstaille, ja silloin sitten kertoo mikä on tilanne..
Siihen asti saa nyt sitten kärvistellä.
Olen nyt kotona lepäilemässä, sairaslomaa sain loppuviikon, mutta ajattelin kyllä mennä töihin jos vointi on hyvä.