Tammikuun 2007 IVF/ICSI/PAS

Siisami: Mä en edes muista oliko niistä puudutuspiikeistä mitään tuntemuksia vai oliko verrattavissa näihin jo totuttuihin hormonipiikityksiin. Vai oliko mulla jo kipulääkitys aloitettu. Eli ei ne pahalta ole tuntunut, kun en enää muista, miltä ne tuntui. No panic! Hyvin se menee!!! :heart:
 
Lauantai iltaa,


Minä olen kamalan huono muistamaan tilanteita mitä kenellekin kuuluu että anteeksi jos menee vikaan tai joku unohtuu.

Muistelen että Millalle oli tehty jo siirto, joten Onnea tuhannesti piinailuun!!!:heart:

Punktiokin taisi olla Ninalla, Maarialla ja olikohan Sisupussillakin jo takana ja siirto ensi viikon alusta. Onnea siirtoon!! :heart:

Vesselillä sitten alku viikosta punktio edessäpäin, ihanaa kun olette päässeet jo noin pitkälle. Tsemppiä punktioon!!! :heart: Sen jälkeen alkaakin jännät ajat sinullakin.

Siisami: Minulla tiputteli myös jo ennen kuin edes aloitin pistelyä. Mainitsin asiasta lääkärille ja hänen mielestä oli ihan normaalia. Minä en tiedä että minulle olisi laitettu kohdunsuun puudutusta punktion yhteydessä, mutta voi olla ettei sitä ole kerrottu tai sitten olen unohtanut sen. Kyllä siitä selviää, vaikka kyllä minuakin jännittää ja vähän pelottaakin punktio. :snotty:

Hyvää viikonloppua

Liinu
 
Mulla on LIINU ihan sama ongelma..kun luen täällä muiden kuulumisia niin muistan hetken, sitte ku pitäs jotai alkaa vastaan ni unohtuu kaikki nimimerkit yms.
Mite jotkut pystyy siihen että vastaa kaikille suurinpiirtein oman vastauksen ja menee viä oikeinki :eek:
Te jotka siinä onnistutte ni kertokaa miten te sen teette :D

Niin.....yksi yö vielä niin....

Onneksi tänään tulee taas idols, harmi vaan että parhaimmat palat onkin sit nähty ku alkukarsinnat loppuu..
Tänään on se ibi love siin, jee jee :LOL:
me mietittii yhen ystäväni kaa et oisko se voitu maksaa siihen vai voiko joku olla ihan oikeesti sellainen...hmm..... :/

 
Nennuliini
Kolmas kommentti samasta aiheesta eli sama ongelma kuin Liinulla ja Vesselillä: yritän muistaa mitä kellekin kuuluu ja kommentoida, mutta kun aloitan kirjoittaa viestiä, voin muistaa ehkä yhden henkilön tapahtumat. Joo, ei muisti riitä.. :ashamed:
Joten pitää vaan toivottaa yleisesti tsemppiä sumuttelijoille, piikittelijöille ja punktioon meneville ja niissä jo käyneille! :flower:
Toivottavasti meille kaikille lopputulos on sama eli plussa raskaustestissä! =)

Minä vaan sumuttelen Synarelaa edelleen yksi suihkaus aamulla ja yksi illalla. Keskiviikkona on kauan odotettu 0-ultra. Toivottavasti kaikki ok, että pääsen Gonalia pistämään ke-iltana. Itse tietysti ajattelen, että onkohan munasarjat tosiaankin vielä lepotilassa, mutta eiköhän ne oo..

Luin eilen jonkun kirjoittamaa viestiä punktiossa käynnistä ja yöllä heräsin ja alkoi hirveesti jännittää oma punktioon meno, vaikka siihen onkin vielä aikaa! Hui! Ajattelin niitä kohdunsuulle tehtäviä puudutuksia ym. En kyllä piikkejä edes pelkää, mutta sitten ajattelin, miten kipeä maha tulee olemaan ja montakohan munasolua sieltä saadaan jne.
En varmaan ole ainut noitten "pelkojen" kanssa :p eikä nuo edes nyt valveilla ollessa pelota enää..

Terkuin,
Nennuliini
 
Hei kaikille,
omaa napaa:
nyt tänään sitten oli aamulla punktio.. pelkäsin kyllä ihan hirveästi, mutta onneksi itse toimenpide oli lähes kivuton.
Aamulla menimme mieheni kanssa klinikalle klo 7.30, missä hänen oli tarkoitus antaan "osuutensa" purkkiin, ja sitten klo 8 minusta otettiin verta (alkioden pakastusta varten) ja alettiin valmistelemaan toimenpiteeseen. Tarkoitus oli ollut, että mies olisi mukana toimenpiteessä, mutta hänellä kestikin näytteenotossa pidempään (siellä oli ollut ruuhkaa, ja oli lopulta odottelun jälkeen joutunut menemään vessaan näytettä ottamaan..)
Siinä sitten sain lisäksi jännätä, että mitä on tapahtunut, kun näytteenotto kestää yli tunnin.. mitä jos muruseni ei jännitykseltä saa hommaa hoidettua?? (eikö näin muka ole kenellekään käynyt, vaan ovatko miehet aina tässä asiassa takuuvarmoja, itselläni ainakin miehenä olisi kovia paineita tollaisella hetkellä..)
No, onneksi tukena toimenpiteessä oli 2 hoitajaa ja oma ihana lääkäri.
Puin päälleni klinikan t-paidan ja sukat, sitten tuoliin oikoselteen ja minulle asetettiin käteen kanyyli, josta sain kipulääkkeen. Hieman pökkyräiseksi se teki, mutta pystyin kuitenkin kaiken hyvin havainnoimaan. Sitten hoitaja suoritti emättimen pesun, joka itse asiassa oli selvästi kivuliaampi kuin itse punktio (vaikka ei sekään paha). Punktiota en oikeastaan tuntenut ollenkaan, ja olen siitä tosi onnellinen. Saaliskin oli tosi hyvä, 20 solua muistaakseni.
Kunhan nyt vain hedelmöittyisivät ja jakautuisivat normaalisti!!
Olen muitten palstalaisten jutuista ymmärtänyt, että he sitten ovat soitelleet klinkalle seuraavana päivänä, ja kysyneet kuinka monta hedelmöittyi, ja miten alkiot jakaantuvat ym.. Kysyin lääkäriltä soitanko, mutta hän oli sitä mieltä, että varattiin suoraan punktioaika torstaille, ja silloin sitten kertoo mikä on tilanne..
Siihen asti saa nyt sitten kärvistellä.
Olen nyt kotona lepäilemässä, sairaslomaa sain loppuviikon, mutta ajattelin kyllä mennä töihin jos vointi on hyvä.
 
neeta
Moi!

Sisupussi: onnittelut hyvästä saaliista, ja toivottavasti torstaina saatte hyviä uutisia! Meidänkin klinikalla on muuten tuo käytäntö, että mitään väliaikatietoja ei saa, vaan vasta itse siirrossa sitten tietää tilanteen. Tietenkin jos siirtoon ei päästä, niin soitetaan sitten.
Hiukan muuten nauratti, kun puhuit tuosta miehen osuudesta ja sen vaikeudesta, ja sen jälkeen heti siitä että onneksi oli niitä hoitajia ja lääkäri itse toimenpiteessä...niin hetken jo käsitin väärin :D ...
Itseäni taitaa jännittää tässä vaiheessa eniten tuo, että jos mies ei saakaan hoidettua omaa osaana...ois se aivan kamalaa!

Tänään pistän pregnylin ja ylihuomenna on meidän totuuden hetket, kääks. Ekassa ultrassa muniksia näytti tulevan parisen kymmentä, mutta nyt viimeksi ehkä vaan kymmenisen. On ihan mielenkiintoista saada kohta tietää lopullinen tuomio.

Onko täällä ketään jolla ei varmasti tiedetä tehdäänkö IVF vai ICSI? Hermostuttaa jos meillä tehdään IVF, vaikka miehen tilanne ois vähän siinä ja siinä (vielä ei siis olla varmoja, mutta IVF:llä aiotaan kai yrittää). Täytynee luottaa lääkärien/biologin ammattitaitoon. Olen aina niin skeptinen...huoh.
 
Meilläkin punktio ohitse ja kuten sisupussikin oli mieltä, myös minusta ei toimenpide ollu mikään aiva järkyttävä..ei toki ollenkaa miellyttäväkään ja molemmilla kerroilla ku mentiin munasarjaan sisään, silloin sattui, mutta nuo aina kerrottiin etukäteen että nyt saattaa vähän kirpaista niin osasi varautua..
Sanoin miehelleki et mulla on laparoskopia niin mielessä elävänä, tao siis ne kivut sen jälkeisinä ekoina päivinä että tämä ei ole mitään niihin verrattuna=)
Ei ole hajua kauanko toimenpide kesti mutta tuntui tosi lyhyeltä ajalta.

Meilläkään mies ei tullu mukaan enkä olis kyllä häntä siellä tarvinnutkaan..tuttu hoitaja ja lääkäri tekivät työnsä hyvin ja ite olin ihan sekasin koko toimenpiteen ajan joten..
mies antoi samaan aikaan oman näytteensä ja sitte lekoteltiin huoneessa yhdessä..
Näin niitä lapsia tehdään, mikään haikara niitä tuo....hehehe=)

Nyt jälkeenpäin olen enemmän kipeä kuin toimenpiteessä....sattuu joka askeleella ja särkylääkettä otan kyllä sopivan ajan välein...
Ole sairaslomalla tämän päivän.
Huomenn olen vain istumassa ja se on mulle tosi tärkeä, joten jos vain pystyn niin voin mennä, sairaslomaa saan soittamalla.
Huomenna myös soitan aamulla polille ja kyselen tuloksia meidän hedelmöittyneestä saaliista.
Tuon he sanoivat että moni haluaa soittaa ett'muuten tuolla ei ole sinänsä merkitystä asiaan....on vain kivempi odottaa kotona ku tietää vähän=)
Keskiviikona 12.00 on siirto ja sitten alkaakin ne piinapäivät.
Huomenna aloitan luget illalla....

Jospa jatkaisi tuota sohvalöhöilyä ja parantelis itseään...
 
Kiva, että teillä on punktiot mennyt ok. Mä olin tänään ultrassa ja se oli vähän karumpaa kerrottavaa.

Hoidolle ei ole kunnollista vastetta. Yhteensä oli 6 follikkelia jotka oli kooltaan 1=12, 2=8,7 ja 3=7,5. Sen lisäksi oli 3 jotain 6-7mm. Nyt lisättiin pisto annosta ihan kunnolla eli nyt pistän 225 IU. Jos perjantaiksi ei noi kaikki kasva kunnolllisiksi niin ei päästä punktioon ollenkaan. :headwall:

Ilmeisesti mahkuja vielä on mutta kyllä silti jäi semmoinen kuva, että todennäköisempää on ettei punktioon päästä. Mä en ollut ollenkaan varautunut tähän. Mä ajattelin et tää osuus on läpihuutojuttu ja ongelmat tulee punktio ja hedelmöitysvaiheessa. Että voi ihmistä ottaa päähän :'(

Kysyin tosta ratsastuksestakin kun tänään on tunti ja saan sinnekkin ihan huoletta mennä kun oli näin huono tulos.

Ei tartte miettiä mitä viikonloppuna tekee. Jos ei punktioon päästä niin tää tyttö lähtee korjaamaan kurjuuttaan vetämällä pään täyteen \|O

Onko kellään muilla mennyt näin? Osalla on jo useampi hoito takana?

Toisaalta kai parempi odottaa parempaa tulosta kuin lähteä todella pienellä määrällä käyttämään yhtä kunnallisen puolen kertaa.

-masentunut Siisami-
 
Hei,


Sisupussilla ja Vesselillä hienosti punktio takana ja olette askeleen edellä meikäläistä!!! ;)

Vesseli minua jäi kiinnostamaan kun kerroit ettet ota saikkua kuin tämän päivän, koska huomenna on jotain tärkeää ja vain istumista. Käy kertomassa miten onnistui noin pikaisesti punktion jälkeen palata työelämään. Itsekään en haluaisi sairaslomaa kuin yhden päivän, siis punktio päivän, mutta epäilyttää onko sitä työkykyinen jo seuraavana päivänä. Minä teen kevyttä istumatyötä että sen puolesta vois vaikka olla mahdollista.

Itse pistelen kuudetta päivää Puregonia 150 iu:ta / vrk. Huomenna on sitten toinen ultra ja selviää mikä tilanne on follejen suhteen. Munasarjoissa on välillä omituista tunnetta ja vähän niin kuin kipuakin, mutta huomenna sitten ollaan viisaampia... :p Turvotusta ei vielä ainakaan ole pahasti.

Liinu
 
Hei vielä,

Siisami oli ehtinyt kirjoittaa tuossa välillä kun itsekin kirjoitin ja oli ihan pakko tulla takaisin. Voi surkeus mitä kaikkea tässä voikaan tulla eteen :snotty: voimia sinulle. Itse täällä pähkäilin sairaslomaa vaikka eihän sitä tosiaan tiedä pääseekä sitä edes punktioon asti. Tässä kun voi näköjään tulla yhtä sun toista mutkaa matkaa. Toivon nyt kuitenkin jos tuo annoksen suurentaminen auttaisi asiaa ja pääsisitkin punktioon. On nämä hoidot muutenkin niin tympeitä ja sitten kun kaikki ei menekään niin kuin toivoo niin ymmärrän täysin miltä sinusta nyt tuntuu ja kuinka turhauttavaa tämä voi olla. Suoraan sanottuna raivostuttaa sinun puolesta. On tuo niin väärin :'(


Liinu
 
Lullukka
Mulla menee Liinun kanssa täysin samaa vauhtia tää homma ...eli huomenna toinen ultra, puregon pistokset menossa ja nenäsumute samanaikasesti.. 200 iu:ta oon pistelly tähän asti, huomenna sitten katotaan jatkon suhteen tuo määrä =) Punktio ja siirto siis viikolla viis =) Jännittää!

:hug: halauksia kaikille!
 
Lullukka
Niin siksi mullaki niin kovin jänskättää ku on aiemmin tehty inssejä kolme ja joka kerralla on ollu huonoa tuuria jollaiki tavalla mukana niin ei oikein uskalla nytkään toivoa liikoja ettei putoa taas korkealta ja nopeasti... enhän edes tiedä onko munasoluja lähteny kypsyyn yhtään vai onko liikaa... huomennahan siitä saa jo jotain suuntaa ku menen ultraan. Voimia kaikille, niitä me jokainen tarvitaan!
 
Nennuliini
Sisupussi ja Vesseli: Pidän kovasti peukkuja, että mahdollisimman monet hedelmöittyisi! Jänskättää teidän puolesta.. :p

Neeta: Mullekin lääkäri sanoi aiemmin, että voitaisiin tehdä osa ivf:llä ja osa icsi:llä. Se oli silloin, kun suunniteltiin näitä hoitoja. Mutta nyt keskiviikkona on 0-ultra, joten pitäisi muistaa kysyä, miten tehdään. Kun muistaisi vaan kysyä kaikki epäselvät asiat..

Liinulle ja Lullukalle: paljon follikkeleja :p

Voi Siisami! :hug: Toivottavasti follikkellit ottaisivat oikein kunnon kasvupyrähdyksen ja pääsisit punktioon. Ei nämä hoidot niin herkkua ole, että näitä turhan päiten käy läpi. Toivotaan parasta.
 
Voi itkut, Siisami
Nyt kaikki peukut pystyyn, että perjantaina näyttäisi valoisammalta! Kyllä näissä hoidoissa ihmistä koetellaan, ja kärsivällisyyttä pitäisi olla ottaa vastaan huonojakin uutisia kaikissa käänteissä!

Neeta,
:LOL: :LOL: :LOL:
Kyllä tosiaan ton mun lauseen, (siitä hoitajien ja lääkärin mukanaolosta toimenpiteessä) voi käsittää väärin, nyt kun sen itse luin uudestaan. :LOL:
Näin hyvää "palvelua" ei siellä klinikalla kuitenkaan saa..
 
God morgon!

Ja heti siisami, nyt pidät lantion seudun lämpimänä ja toivot folliikelien pyrähdystä, me kaikki pidetään sulle peukkuja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kuten joku mainitsikin, tämän kestää kyllä jos (ja kun!) lopputulos on oma lapsi, mutta turhan päiten liian rankkaa...
Mutta ei heitetä toivoa! :hug:

Tänään olen siis piakkoin lähdössä ajelemaan 70km ja istuskelen päivän "koulun penkillä".....
jos olisi ihan normi työpäivä, jäisin kyllä pois......vatsaan sattuu jonkinverran ja kävelyssäkin ku tärähtelee niin tekee kipeetä..heti aamupalaksi otin taas buranaa ja mukaan myös pari kipaletta.
Ja turvonnut oloon todella, kauhee miettiminen mitä pistää päälle ku ei saa vatsaa "piiloon" millään....
Enpä ole koskaan ollut lihava mutta nyt on sellainen olo....

Eilen nukuin älyttömän paljon...otin parin tunnin päikkärit ja sitte menin ennen yhdeksää jo yöunille ja heräsin 0600.......
tais ne lekureiden "huumeet" aiheuttaa tuon=)

Mutta lähden nyt pukemaan ja hampaiden pesulle..

Peukutuksia kaikille minkä asian suhtee tällä hetkellä kärvistelettetkin=)
 
Moikka kaikille !

Eilen laitettiin kytiin yksi huippu yksilö ja 7 meni pakkaseen odottelemaan.
Vatsa on vielä vähän arka, mutta se kai kuuluu asiaan.

Tsemppi kaikille hoitoihin, toivottavasti tästä pinosta tulisi monta plussa testiä sitten kun testien aika koittaa ! :heart:

T.maariaa :hug:
 
Hei,


Maaria: Onnea kyytiläisestä. Pidän peukkuja että pikkuinen tarraa kunnolla kiinni. :heart:

Ultrassa käyty: oikealla oli 5 follia = n.11mm ja vasemmalla yksi 14mm ja loput kuusi 10-11mm eli yhteensä 12 kpl munarakkuloita. Lääkärin mielestä hoidolla oli hyvä vastine ja rakkuloita saattaa olla enemmänkin, mutta nuo se nyt löysi. Perjantaina uudestaan ja katsotaan sitten mihin suuntaan tilanne etenee. Samalla Puregoni määrällä jatketaan eli 150 iu:ta / vrk ja edelleen neljä Suprecur suihkausta toiseen sieraimeen.

Nyt takaisin töiden kimppuun, :p

Liinu
 
Moiks!

On aika hiljasta ollut täällä...

Meillä oli tänään siirto ja matkassa mukana kaksi kappaletta 3-luokan alkiota jotka olivat jakautuneet 4 soluun..........
minkä luokkaisia ja palajon jakautuneita teillä on siirrelty ja montako?
ainaki lääkäri lohdutteli että tuo 3 luokka on ihan hyvä ja useimmiten juuri tuohon lajiin törmää....ja sitte tuo jakautuneisuus...ei kerro mulle mitään ja tuohonki lekuri sanoi että useimmiten tässä vaiheessa ne ovat juuri tuollaisia mutta mistä mä tiän paljoks mua höplätään;)
Kun löytyis jostai joku sivusto mis kerrotaa tosta mut en löydä..ehkä jatkan hakemista=)

Liikuntarajoitetta tuli vielä ainakin viikon verran koska oli kertynyt nestettä jonkinverran, ei hälyttävästi mutta...
Kotosalla saa ja on suositeltavaakin hiukan liikuskella siis muttei mitään rehkimisiä vieläkään......

Testipäiväksi tuli 7.2.2007....iiksistä=)

Pidän meidän TIKUSTA JA TAKUSTA kovasti kiinni jotta mukana pysyisivät, edes toinen siis=)
 
Vesseli!! Hienoa että olet saanut kyytiläiset mukaan! Nyt vaan piinailemaan.
=) =)
Itse olen menossa huomenna alkionsiirtoon (toivottavasti, sillä väliaikatietoja ei klinikalta anneta, joten en edes tiedä ovatko munikset hedelmöittyneet??)
Älä huolehdi, minusta tilanteesi kuulostaa nyt tosi hyvältä,
sinullehan siirto tehtiin toisena päivänä punktion jälkeen, joten 4-soluaste on tällöin ok, minulle siirto tehdään huomenna, joten ilmeisesti niiden pitäisi jo sitten olla jakaantuneempia..
Tässä ote yhdestä artikkelista joka käsittelee aihetta, kopsasin siitä pätkän tähän:

"Toinen päivä punktiosta
Suurin osa hedelmöittyneistä munasoluista lähtee jakautumaan. Ensimmäiset jakautumiset voidaan todeta jo 25 tunnin kuluttua hedelmöittämisestä. Toisena päivänä punktiosta alkiot ovat yleensä jakautuneet jo nelisoluisiksi.

Kolmas ja neljäs päivä
Useimmat alkiot ovat nyt 8-soluvaiheessa. Seuraavana päivänä alkiot alkavat kompaktoitua eli solujen väliset yhteydet tiivistyvät. Tämän jälkeen solujen välisiä rajoja ei enää näe.

Viides päivä
Nyt osa alkioista on muodostanut ns. blastokystia eli alkiorakkuloita. Solujen varsinainen erilaistuminen on alkanut.

Siirto kohtuun
Felicitas-Klinikassa alkiot siirretään kohtuun useimmiten kolmantena päivänä punktiosta, eli 8-soluvaiheessa. Alkionsiirto voidaan tehdä muunakin päivänä, siirtopäivä valitaan aina potilaskohtaisesti.
Alkionsiirtoon valitaan yksi tai kaksi laadultaan hyvää alkiota, samalla muut hyvät alkiot pakastetaan. Alkion laadun luokittelussa Felicitas-Klinikassa käytetään asteikkoa 1-4, jossa 1 on laadultaan hyvä ja 4 erittäin heikko.
Vain alkioita, jotka ovat laadultaan 1, 1-2, 2 tai 2-3, siirretään. Pakastukseen alkiot valitaan saman periaatteen mukaisesti, sillä heikkolaatuiset alkiot eivät selviä pakastuksesta ja/tai sulatuksesta. "

 
Nennuliini
Mulla mennään näköjään extrapitkän kaavan mukaan, ei riitä edes pelkkä pitkä. :eek:
Eilen kävin 0-ultrassa ja limakalvo oli liian paksu (puolet ohuempi olisi saanut olla) ja oikealla puolella näkyi 1 (ehkä) follikkeli. Sumutusannos tuplattiin eli 2 suihkausta aamuin illoin ja viikon päästä uusi 0-ultra. Munasarjat ei siis olleet ihan lepotilassa ja jos tuo follikkeli näkyy myös viikon päästä se voikin olla kysta, jolloin siitä ei välitetä ja piikitykset voi alkaa. Jos vaan limakalvo on tarpeeksi ohentunut.

Vähän eilen tympäisi, kun kaikki siirtyi jo toisella viikolla eteenpäin, mutta parempi kuitenkin tehdä kunnolla, kun kerta tehdään. Ei kun vain eteenpäin mieli korkella (no en tiedä kuinka korkealla se on..). Sanoinkin miehelle, että jospa hyvää pitää odottaa ja odottaa eli jospa lopputulos olisi sitten hyvä. :D

Mutta tsemppiä kaikille ja rupesi jännittämään, kun joku kertoi jo testipäivän. Plussaa toivotaan!! :wave:
 
Sisupussi: Kiitos kannustuksesta ja tuosta kertomuskesta missä selvisi että todella noiden pitikin olla juuri 4-soluisia=)
Mites teillät änään meni siirto ja minkälaista matkaseuraa sait ;) ?

Olikos muilla tänään siirtoja...?

Kun eilen tehtiin siirto, onko tänään piinapäivä 1 vai lasketaanko siirtopäiväkin jo...?

Tehään sadan prosentin onnistuminen tällä porukalla eik je;)?????

Mitäs muille näin torstaina?

mä kamppailen aamuisin varsinkin jotta saan luget pysymään sisällä,vatsaan sattuu koko ajan vähempi ja niin..
Tänään kävin pienellä kävelyllä joten loppupäivä meneekin vähän huilatessa..ja juodessa ja ennenkaikkea sitte veskissä hypätessä...
Mulla oli eilen tosi sellanen tunneherkkä päivä....
mua alko itkettää ku katoin telkusta ota tai jätä-ohjelmaa ku se tyttö voitti rahaa ja sano isille et nyt mennään uuteen-seelantiin...siis mite tollanen voi liikuttaa mua yhtää? :eek:
Ja muutenki siis tuntuu et kaikki tunne, sekä ilo, suru, liikutus, kaikki,on jotekin enempi pinnalla.....apua, tätäkö tää on :LOL:
 
Hei,


Vesseli onnea kyytiläisistä ja vieläpä kaksin kappalein! Miten ihmeessä suostuivat siirtämään kaksi alkiota? Minä en ole onnistunut vielä koskaan saamaan kahta alkiota tuoresiirrosta, vaikka olen erikseen sitä pyytänyt. Pakaste alkioita kyllä on siirretty kahta, mutta ei koskaan tuore siirroissa. :heart:

Nennuliini: Miten sinun suihke annos on ollut noin pieni jos kerran omaa hormooni toimintaa ajetaan alas? Minulla oli aluksi neljä kertaa päivässä molempiin sieraimiin ja nyt pistosten myötä määrä puolittunut silleen että neljä kertaa edelleen, mutta vain toiseen sieraimeen. Minulla on kyllä eri merkkistä suihketta että en tiedä sitten onko sinun aine jotenkin tehokkaampaa ettei tarvitakaan noin iso määrää mitä minulla oli. Minulla oli suihkuttelu toiminut ja limakalvo oli ohut. Minua vaan jäi ihmetyttämään tuo määrä miten on niin erilainen.

Tänne ei kuulu mitään ihmeellisempää, huomenna sitten ultra jossa pitäisi selvitä punktio päivä. Vähän hirvittää punktio, mutta ei kai se auta kuin nostaa häntä pystyyn ja mennä vaan rohkeasti.
\|O
 

Yhteistyössä