Tammikuun 2007 IVF/ICSI/PAS

Liinu:
Me ei ees erikseen pyydetty mitään määrää...kun keskusteltiin asiasta niin sanottiin mietittyämme että luotamme heidän ammattitaitoon että laittavat sen minkä katsovat parhaaksi..ja kaksi 3 luokan 4 soluista siis laitettiiin..

Kysyivät kyllä että onko ehdoton jompikumpi johon sanoimme ettei ole..

Kyllä lääkäri sanoi että sen verran he katsovat että mahdollisen kaksoiraskauden äiti pystyy kantamaan eli jotain pituus, paino ja yleinen terveydentila..muusta en tiiä=)

Sun täytyy sanoo et säki haluut kaksi ku kaverikin sai ;)
 
Nennuliini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.01.2007 klo 15:43 Liinu kirjoitti:
Nennuliini: Miten sinun suihke annos on ollut noin pieni jos kerran omaa hormooni toimintaa ajetaan alas? Minulla oli aluksi neljä kertaa päivässä molempiin sieraimiin ja nyt pistosten myötä määrä puolittunut silleen että neljä kertaa edelleen, mutta vain toiseen sieraimeen. Minulla on kyllä eri merkkistä suihketta että en tiedä sitten onko sinun aine jotenkin tehokkaampaa ettei tarvitakaan noin iso määrää mitä minulla oli. Minulla oli suihkuttelu toiminut ja limakalvo oli ohut. Minua vaan jäi ihmetyttämään tuo määrä miten on niin erilainen.
Siksi annostelu oli niin pieni, kun alkuunhan se oli Synarelalla 2 x 2 suihkausta. Kun menkat alkoi viime viikon keskiviikkona, niin annos puolitettiin eli vain 2 x 1 suihkaus. Luulisin, että kun sinulla on eri merkkinen sumute, niin sinulla on tupla-annos minun Synarelaan verrattuna. Mutta nyt siis taas 2 x 2 suihkausta ja toivotaan, että se tuo ohuen limakalvon. Ja sitäkin lääkäri sanoi, että luultavasti Gonal aloitetaan 300 mg:llä vai mikä se yksikkö onkaan. Paljonkos teillä on? Kun kerta minulla ei tuo Synarelakaan auttanut normaaliannoksena, niin luultavasti ei tuo Gonal:kaan. Kohta voin muuttua hormoonihirviöksi :p , siitä miestänikin jo varoittelin. :D
 
Heips, tänään olin tosiaan alkionsiirrossa, ja onneksi siis siirtoon edes päästiin, kun oli kavereita kupsahdellut aika reilusti matkan varrelle..
20 munasoluista kaikki olivat hedelmöittyneet, osaan oli tehty icsi ja osan annettu hedelmöittyä itsestään. MUTTA kuitenkin jostain kumman syystä eivät olleet jakaantuneet, tai muuten vain olivat "epänormaaleita", joten loppukättelyssä vain 2 lääkärin sanojen mukaan "hyvää" alkiota oli jäljellä (luokkaa ei kertonut). Tosi onnellinen olen näistä kahdesta, vaikka pakkaseenkaan ei nyt sitten mitään saatu.. eli sama rumba uudelleen edessä jos nyt ei tärppää. Mutta kyllähän se tärppää!!
Minulle myös molemmat siirrettiin kerralla, lääkäri oli sitä mieltä, että yhtä vaan ei kannata pakastaa, joten todennäköisyys on parempi, jos molemmat siirretään nyt samantien.
Vesseli, sinulla on nyt pp 1 (alkionsiirtopäivä on pp 0, joten sitä ei vielä lasketa).

 
Nennuliini
Sisupussille ja Vesselille paljon plussasäteitä! :flower: Ja jos unohdin jonkun, niin hänelle myös! :flower: Kaikki me niitä tarvitaan! Kun minä menen punktioon, niin tehän taidattekin jo päästä testin tekoon. Voi miten jännää!
Toivotaan plussia, niin päästään samaan pinoon tuolla toisellakin palstalla..
Terkuin,
Nennuliini
 
Heippa kaikki!

Nennuliini: Mä sumutin Synarelaa 2x2 nolla ultraan asti ja kun piikitys Gonalilla alkoi annoksella 187,5 IU laskettiin annos sumuissa 1x1. tolla annoksella mentiin kolme päivää ja sen jälkeen 150 IU. Nyt mä piikitän 225 IU kun ei ollut toi annos tehonnut. Hirmuisen eri määriä ja ohjeita tuntuu olevan.

Mulla olisi huomenna se ultra et nähdään pääsenkö mä punktioon ollenkaan. Ilmeisesti huomenna kerrotaan myös punktiopäivä jos sinne asti päästään. Jännittää niin pirusti.

Pitäkää mulle ihan sikana peukkuja.

Sisupussille oli laitettu kanssa tuplat matkaan... Tarrasukkia sinne :heart: <br><br>
 
TKK
Kovasti vaan tsemppiä kaikille ketjussa hoidoissa menijöille :heart:

Palstailin täällä syksystä ahkerasti, mutta nyt en ollut pitkään aikaan käynyt. Täytynee lukea ajan kanssa ketju alusta asti, että pääsee kärryille missä mennään.

Vesseli: Samoissa mennään eli mulla oli kanssa alkionsiirto (PAS) tiistaina ja testipäivä 7.2. Meillä tämä on ensimmäinen alkionsiirto, kun hoidoista (ICSI) kehittyi mulle niin paha hyperi, ettei tuoresiirtoon päästy. Kaikki 6 alkiota meni silloin pakkaseen. Sitten tuossa meni aikaa hyperistä toipumiseen ja kun siirtoon olisi saatu mennä, niin ensin osui päivä sunnuntaille (jolloin putiikki kiinni) ja sitten joululle, joten odotusta ja edelleen odotusta on tämä touhu ollut.

Nyt siis viimein kyytiläinen ja kovasti jännittää. Meillä sulatettiin 2 alkiota ja kun molemmat selvisivät sulatuksesta, niin jatkoviljelyn jälkeen siirrettiin "kauniimpi" :) Meillä ei tulla siirtämään kahta, koska minulla on myoma poistettu 2004 ja kohtuni on aika pieni sen jäljiltä. Toiveita lisää nyt se, että hoitojen aikana oikeasta munasarjastani löytyi endometriooma, joka villiintyi aivan hormonihoidoista ja on nyt kasvanut noin sentin kuukausitahtia. Olenkin jonossa laparoskopiaan ja eka lääkärikäynti olisi helmikuussa. Mahdollinen raskaus saattaisi kuitenkin hoidella endometriooman, eikä leikkausta tarvittaisi... Toisaalta taas jos tulos on nega, niin seuraava PAS siirtyy leikkauksen jälkeen.

Tässä tiivistetysti noin puolen vuoden tapahtumia ;)

TKK pp2
 
Tervetuloa piinailemaan meidän kanssa TKK! Nythän meitä on kolme, jotka melko samassa aikataulussa piinaillaan, eli Vesseli ja sinä, nyt pp1, ja mulla huomenna pp1..
Siisami, tsemppiä sinulle, toivottavasti pääsette punktioon!
 
Hei kaikille !

Tsemppiä punktioon meneville ja onnea alkion siirrossa käyneille !
Mulle siirrettiin maanantaina yksi 8 soluinen alkio ja testipäivä on 05.02.
onko muita samana päivänä testailevia ?
Mulla rinnat on tosi arat, mutta se on varmaan vielä tuo Pregnyl joka vaikuttaa.
Onko muilla jo jotain tuntemuksia ? Mä olen jo ihan varma, ettei tämäkään onnistunut ! :headwall:

T:maariaa
 
Pyrypäivää vaan kaikille. Monilla onkin jo kyytiläinen, joten toivotaan että kaikilla tärppi kävisi. Itselläni testipäivä on 31.1. eli ens keskiviikko. Eka IVF-hoito siis tehty. Lugeja olen laitellut päivittäin, mutta mitään tuntemuksia ei ole oikeestaan ollu, joten en oikein jaksa uskoa tähänkään kertaan. Eiköhän kuitenkin ole vaan jaksettava, onhan viikonloppukin tulossa..
 
Älähän nyt vaan MILLA heitä toivoasi hyvä ihminen, toivo korkealla vaan, eihän niitä tuntemuksia välttämättä ole(kai...) ja toisekseen joku voi tuntea vaikka mitä mutta silti ei onnaa joten ei mitään hätää, keskiviikkona selvinnee sitten ja tivottavasti hyvin :hug:

Itellä tänään tuli hassu olo, vasta siis pp2 joten ei voi olla mitään raskausoiretta mutta siis hoitojen jälkeistä oireilua.. on rinnat oleet koko ajan kipeet ja isot(oikeesti, huh huh) ja tänään päivällä tuli sellanen tosi kova kipu alavatsaan, kuin pieni viilto....kesti muutamia sekunteja ja pariin otteeseen mutta sen hetken piti olla ihan paikallaa..iha pelotti että herran jestas, nyt ne kamut tullee ulos mut eih, ihan rauhaisaa on taas ollut=)
Mutta onhan nuo hormonit ja siirrot iso juttu elimistölle että sen puoleen ei ihme vaikka kaikkea mahdollista tuntisikin..

Mutt ihanaa että on perjantai ja onneksi on vähä ohjelmaaki tiedossa ni ei vaa odota...ja varmaa sitte miehen kanssa lainataa leffa ja katotaa illalla, me tykätää sellasesta rauhallisesta kotiolosta...rauhallisesta vielä :LOL: ;)
 
Heippa TKK! :wave:

Hienoa kuulla että olette päässeet siirtoon asti!Muistan kuinka viime kerralla sulle kävi.Toivottavasti nyt tärppää ja laparoskopiaa ei tarvita! :) Itse olen siirtynyt tuonne helmikuisiin koska kaikki toimenpiteet ja siirto tapahtuvat siellä.Elikkäs sumuttelu vaihe täällä menossa ja ensi viikolla arvioidaan koska aloitan piikitykset.

Kestämistä piinapäiviin! :hug:
 
myy
Tässäpä uus tyyppi porukkaan! Eilen tehtiin pakastealkion siirto ja tänään aloitin Lugesteron-kuurin. Nyt sitten hermoilevaa odotusta parisen viikkoa. Olihan tämä nyt huomattavasti helpompaa kuin 01/2004, jolloin esikoinen sai alkunsa alkionsiirrossa. Päätimme naimisiin mennessämme 1999, että nyt saapi lapsi tulla. Mutta ei se niin helposti käynytkään. Kummastakaan ei syytä löytynyt, eikä inseminaatioillakaan tärpänny. Onneksi ensimmäinen IVF onnistui ja pakasteeseenkin jäi alkioita 3 kpl. Joista eilen siis siirrettiin yksi, loput 2 joutuivat minne lie, kun olivat yhteen erään pakastettu. Sen olen päättänyt, jos tämä ei onnistu, en lähde hoitohin alusta asti enää vaan meidän lapsiluku on sitten 1. :heart:

Muutakin ihanaa on tällä viikolla tapahtunut! Musta tuli TÄTI eka kertaa. Siskoni sai esikoisensa, pikku-tytön, tiistaina. Siskollani oli 3 keskenmenoa ennen tätä raskautta. Sukuvika kun suksi ei luista, ollaan "naurettu". Mutta loppu hyvin kaikki hyvin.

Pidetään porukalla peukkuja ja nautitaan aurinkoisista pakkaspäivistä! Nyt täällä ainakin paistaa!
 
TKK
Hei Alexandria :) Hyvä kuulla, että teilläkin hoidot etenee. Jaksamista vaan kovasti niihin alkaviin piikityksiin :hug: Pian on masu pinkeenä munarakkuloista ;)

Onko muilla piinistelijöillä oireita lugeista? Mullakin on ollut noita vatsannippailuja eilen ja sitten aina välillä tosi oksettava olo, mutta menee kyllä mulla ihan lugesteronin piikkiin - niistä ainakin uskon johtuvan, kun vasta näin alussa ollaan.

Peukutuksia kaikille hoitoihin ja pitkää pinnaa piikittelijöille sekä punktioon menijöille :)

TKK pp3
 
Iltaa kaikille,


Tervetuloa uudet mukaan!! Ja pidän peukkuja kaikille teille ketkä olette jo saanet omat pikkuisenne sydämienne alle!!!! :saint:

Itsellä oli tänään viimeinen ultra ja näytti siltä että 14 kpl olisi tulollaan folleja ja kooltaan n. 16 mm tällä hetkellä. Sitähän ei sitten tiedä moniko niistä hedelmöittyy, mutta toivon että mahdollisimman moni. Hyperin riskiä ei ollut havaittavissa ainakaan vielä ja olenkin ottanut tämän pistos ajan melko rauhallisesti. Paitsi tänään oli pakko käydä tekemässä pieni kävelylenkki, mutta hyvin rauhalliseen tahtiin köpöttelin. Minulla on tullut tällä kertaa kohtuudella rakkuloita kun vertaa aikasempiin hoitohin ja hyvä näin, koska viimeksi tuli lievä hyperi. Puregonia pistän huomenna viimeisen kerran ja annos pieneni 100 iu:n, sunnuntaina laitan pregnyl piikin ja punktio päivä on tiistaina. Sumut minulla loppui tänään ja lääkäri sanoi ettei uutta kannata enää ostaa. Mitenkä muilla kauanko olette jatkaneet sumuttelua? Oma mieli on vähän allapäin ja olen ihan stressissä jo valmiiksi koko touhun kans että saapa nähdä mitä tästä tulee. Esilääkkeet sain sairaalasta mukaan ja ne pitäisi popsia naamaan tuntia ennen toimenpidettä.

Odottelen Siisamin ultra kuulumisia ja toivon että pääset minun kans yhtä aikaa punktioon ensi viikolla. :saint:

Rentouttavaa viikonloppua kaikille,

Liinu
 
TKK
Punktio-onnea ensi viikon punktioon menijöille :hug: Toivottavasti saalis on hyvä ja palaudutte punktiosta hyvin ilman hyperiä. Ottakaahan punktion jälkeen rauhallsesti ja muistakaa juoda reilusti.
 
Kaikki on viikonlopun vietossa muualla, mikä onkin erittäin hyvä=)
Mekin aletaan just tekeen wrappeja mut käväsin tässä koneella pikasesti lukees kuulumiset=)

Huomenna on sähly-peli missä joudun kylläki oleen vielä katseluoppilaana mutta ensi peliin sitten, menee aika ainakin=)
sit ostin leivonta aineksia ja meinaan leipoa huomenna jottai hyvvää=)

Ensi viikoksikin oon koittanu vähä keksii tekoo koska mieski iltavuorossa ja muute vaa illat notkuisin koneella jännäämässä :D

Mutta meen nyt tekee noita jutskia ja sit tuleeki tänää huuma taas, mä tykkään siitä=)

leppoisaa lauantaita kaikille !!!

-vesseli ja tiku&taku pp3- ;)
 
Hyvä Vesseli! Nyt täytyy tosiaan itseään positiivisessa mielessä aktivoida, että aika kuluisi nopeammin. Toisaalta tämähän on nyt ihanaa aikaa, kun voi olla toiveikas.
Tänään oli ainakin täällä Helsingissä aivan älyttömän kaunis päivä, aurinko paistoi, ja puissa ollut lumi kimalteli sinistä taivasta vasten. Olin koiran kanssa kävelyllä, kun nyt vihdoin olo alkaa olla lähes normaali, ja mietin kuinka kauniista asioista tässä maailmassa saa nauttiakaan!
Terveisin Sisupussi ja naperot, pp2
 
Itkut on nyt itketty ja ajatukset saa jo suunnattua eteenpäin. Kuten arvaatte ei mulla ollut lähtenyt follikkelit kypsymään kunnolla. Oli vain kaksi kunnollista ja niistäkin toinen niin iso, että lääkäri epäili sen irtoavan itsekseen viikonloppuna. Ei tullut yhdyntäkieltoja eikä mitään muitakaan rajoitteita.

Perjantai ilta meni itkien silmät päästä :'( . Eilen sai jo ajatukset suunnattua eteenpäin. Olin jo varautunut siihen, ettei hoitoihin nyt päästä. Suuri pettymys oli se, että seuraavaan hoitoon pääsee vasta huhtikuussa koska TAYS on remontissa ja he ottavat tältä seudulta vain yhden hoidon per viikko.

Kovasti kyllä mietityttää kuinka tätä jaksaa jos nämä hoidot jatkuvasti menee pieleen. Kuinka te joilla on jo useampi hoito takana jaksatte aina aloittaa alusta. Eikö yksityisellä puolella ainakin usein ohjata ihan ammatti ihmisen juttusille puhumaan lapsettomuudesta? Kunnallisella puolella ei sitä palvelua taida olla.

Miehen kanssa puhuimme, että nyt lyödään koko lapsi juttu huhtikuuhun asti taka-alalle kun asialle ei kerran voi mitään tehdä. Keskitytään parisuhteen parantamiseen ja toistemme kanssa oloon. Mä ainakin olen käpertynyt itseeni oman suruni kanssa ja voin kuvitella miehelläni olevan samat ajatukset. Mies kärsii vielä enemmän mun pahasta olosta koska "vika" on hänessä.

Nyt mä keskityn liikuntaan ja aloitan laihduttamisen kun tätä painoakin on taas päässyt kertymään. Saa energian suunnattua johonkin ja siinä ei ehdi lapsia ajatella kun laskee pisteitä =) .

Kyllä mä varmaan täällä käyn vielä notkumassa ja lukemassa teidän kuulumisia.

Toivotaan kaikille onnellisia piinapäiviä ja vielä onnellisempia päiviä piinapäivien jälkeen :heart: . Toivottavsti kukaan teitä ei joudu enään piinailemaan mun kanssa huhti-toukokuussa.
 
SIISAMI :hug:
Siis toi on niin huono tuuri ja ottaa päähän että hoitoa ei voi edes loppuun asti viedä...
Kyllähän sekin toki on enempi ku masentavaa(pieni maailmanloppu) jos käy niin että hoito ei onnaakaan ja aloitetaan alusta mutta ettei pääse edes yrittämään......ja teillä vielä aivan suhteettoman pitkä aika seuraavaankin, voimia teille kestää!
Tuo on kyllä erinomaisen hyvä suunnitelma välille että pidätte toisistanne huolen...Ole onnellinen hienosta parisuhteesta:heart:

Meillä oli Tyksissäkin mahis ihan ammattiauttajan jutuille jos haluttiin...ei kylläkään menty mutta mahis ois ollut..
Ja myös nyt AVAlla, siellä on ammatti-ihminen meitä varten jos haluamme, toistaiseksi emmem ole myöskään sitä tarvinneet, vielä on saanut itse itsensä koottua joka kerta.

Mies sanoi tänään että jos tämäkään hoito ei nyt tepsi niin sitten hänelläkin varmaan alkaa ottamaan tosi koville....tähän asti hän on ollut se joka on pitänyt meitä pystyssä kun ne menkat on alkaneet ja luonut toivoa..
Jos näin käy niin silloin täytyy yrittää ola vahva ja ottaa itse se rooli..
Mutta kyllä se näin on että ilman hyvää parisuhdetta ja molempien vahvaa tahtoa samaan asiaan tästä hommasta ei kyllä tulisi mitään.

Leivoin tuossa korvapuusteja ja muffineita ja siivosinkin ja nyt on kiva olla=)
Enää matot tarvii hakea pihalta ni sitten on kaikki tip top, no ainaki melkein... ;)

Tänään on pp4........aika matelee....
Mietin tässä että ku mulla on kaikki maholiiset alkuraskausoireet tässä jo hormonien ansiosta tullut niin ihan turha alkaa mitään hakemaan uusia..
Tisut on isot ja kovat ja kipeät, se on kyllä tämä tuntuvin "ongelma"..
On kyllä ihan kivaa täytyy myöntää :LOL:
 
Hei,


Voi itku Siisami, vähän epäilinkin jotain tälläistä kun sinusta ei kuulunut vähään aikaan. :hug: Minä olen käynyt joskus hyvinkin syvällä lapsettomuuden suhteen ja tiedän tasan tarkkaan miltä sinusta nyt tuntuu. Jaksamisen äärirajoilla sitä mennään aina kun hoidot epäonnistuu syystä tai toisesta. Itku helpottaa hetkeksi ja minäkin olen itkenyt joskus niin paljon että silmiä en ole auki saanut turvotukselta. Pisteitä minäkin yritän laskeskella koko ajan että saisi painoa hieman pois, ja liikunnan otan myös kuvioihin mukaan heti jos tämä hoito epäonnistuu. Vielä en oikein uskalla alkaa rehkimään kun voihan se pieni onnistumisen mahdollisuus olla olemassa. Vaikka sitähän sanotaan että normaalia elämää saa elää, mutta en minä ainakaan elä. Olen varovainen kuin mikäkin. Nytkin on koko ajan takaraivossa sellainen tunne että ei tämä onnistu kuitenkaan.

Vesseli nuo mahan viillot voi olla hyväkin merkki ja tarkoittaa sitä että kiinnityminen tapahtuu.

Itselle ei kuulu mitään kummempaa. Maha on hieman turvonnut ja välillä vähän kipeäkin. Pelottaa jos nuo pampulat alkaa irtoilemaan itsestään kun mulla ei ole enää sitä sumua käytössä. Onko täällä enää ketään joka on mun kans samassa vaiheessa hoitojen suhteen?


Liinu

 
neeta
Hei,

Siisami, olen tositosi pahoillani! Minäkin arvelin, että ehkä kävi noin, kun ei sinusta ole mitään kuulunut. On varmaan hyvä idea ajatella välillä jotain muuta. Ja laihdutus on ainakin paljon ajatuksia ja energiaa vaativaa toimintaa..pysyy varmaan ajatuksetkin poissa näistä kuvioista. Rentouttavaa taukoa, ja tehkää jotain kivaa yhdessä, kun ei tarvi jännittää mitään ennen huhtikuuta! Jaksuja!

Itselläkään ei hyvin mene, sillä hoito meni p***eelleen meilläkin. Muniksia saatiin yli 10, mutta hedelmöityneitä oli vain 4, joista vain 1 normaalisti. Tämä yksikin oli hidas kaksisoluinen siirtopäivänä, joten tuskin tässä tarvii hirveästi jännitellä tulosta. Me nähdään sitten varmaan Siisamin kanssa huhtikuun pinossa, sillä kyllä me ajateltiin vielä yrittää vähän paremmalla protokollalla (mun mielestä hoito jopa epäonnistui klinikan virheellisten olettamusten takia). Anyway, rahat menee ja aika kuluu...mutta sellastahan tää on, ei siinä mitään uutta auringon alla.

Onnittelut muille, jotka ovat saaneet jo pikkuiset matkaan, ja tsemppiä punktioon menijöille!
 
TKK
Siisamille :hug: ja voimia antavaa taukoa hoidoista. Tauko (pakollinenkin) voi joskus olla tarpeen, jotta saa aikaa itselleen ja tilaa ajatuksilleen.

Miten menee Maariaalla? Sulla oli muistaakseni sama siirtopäivä kuin mulla (nyt pp6). Oma olo on kovin oireeton ja siksi ei niin toiveikas. Kovasti yritän olla asiaa enempää murehtimatta, kun eihän siitä hyötyä ole...

Tsemppiä kaikille :heart:
 
Heippa !

Mullakaan ei ole mitään oireita, joten olen kanssa aika negatiivinen hoidon onnistumisen suhteen !!!!!!!!! En todellakaan usko, että jotain olisi tapahtunut...

Tsemppiä sinulle TKK !!!!!!!!!!
:wave:
Toivottavasti tästä pinosta tulisi mahdollisimman monta plussaa !
Itse alan jo pikku hiljaa siirtää ajatukset passeihin, mulla 05.02. verikoe VL:ssä tai omalla terveysasemalla.
T:maariaa
:hug:
 

Yhteistyössä