Tammikuun 2007 IVF/ICSI/PAS

TKK
:hug: Maarialle!

Ja Millalle Onnittelut plussasta :heart: Pidähän paikkoja meille, jotta mahduttaisiin samaan plussajunaan ;)

Liinulle pikaista paranemista sekä hyvää saalisonnea toivottelen :)

Täällä mennään pp9...
 
Hei,


Maarialle voimia, :hug:

Neeta, en voi muuta kuin ihmetellä miksi ihmeeessa tekivät sinulle ivf:n vaikka aikaisemmin oli hyvä tulos icsistä. Aivan tyhmää riskeeraamista ja kyllä minä ainakin hieman avautuisin sinne missä tuon hoidon tekivät. Eiköhän nämä hoidot ole muutenkin tarpeeksi kettumaisia ja saati sitten kun kokeillaan kepillä jäätä onnistuisiko joku muu kuin se mikä on jo hyväksi todettu.

TK:lla jo 9 piinapäivä, milloin ajattelit testata? Itsellä on jo tuossa vaiheessa alkanut vuoto jos hoito on epäonnistunut.

Oli aivan ihana kuulla Siisamista ja olen vieläkin harmissani siitä että jouduit jättämään hoidon kesken, oltiin niin samassa vaiheessa. Mutta olet mielessäni ja muista että huonojen päivien jälkeen on aina hyviä joten keväällä sitten.... :hug: Ymmärrän jos sinulla on hieman ristiriitaiset tunteet veljesi vauva uutisista. Suoraan sanottuna pahimpana aikana omaa lapsettommuutta en voinut olla onnellinen kenenkään vauva uutisista, vaikka eihän se minulta ole pois jos toisille vauvoja syntyi, mutta silti se kirpaisi niin syvältä...

No nyt lähden vielä levähtämään ja yhden aikaan siirtoon.... Jänskättää...


Liinu
=)
 
Jännää Liinu!!! Tule sitten heti kertomaan siirto-uutisia! :heart:

Tänään olen ollut jo rauhallisemmalla mielellä (pp7), eilen itkeskelin koko illan, kun menkkamaiset tuntemukset niin voimakkaat.. En ole enään toiveikas tämän hoidon suhteen, mutta katsotaan nyt vielä.. :headwall: Mitkäs Vesselillä on fiilikset?

Siisami, kylläpäs on ihmeellistä tuo veljesi tilanne, että ihan luomuKAKSOSET. Yritä olla onnellinen hänen puolestaan, ymmärrän että elät tunteikkaita aikoja, ja kyllähän tuo kirpaisee varmasti.
Katsoitteko muuten sen yhden jakson kauhukakaroista (vai mikäs sen ohjelman nimi nyt on, missä lastenhoitaja tulee laittamaan kauheat lapset järjestykseen?), jossa oli yksi perhe missä oli 6 lasta. Ekat oli adoptoidut kaksoset, sitten ivf-hoidolla syntyneet kaksoset, ja sitten vielä luomukaksoset.. että näinkin voi käydä.
Kun nyt vain edes sen yhden lapsen saisi!!!!
 
Lullukka
No niin siirto on nyt takana... alunpein aikoivat siirtää vain yhden alkion ja sen niin napakasti ja varmasti sanoivat ettei käynyt edes mielessä alkaa vänkäämään vastaan.. nyt tänään ku siirtoon mentiin sanottiinkin että siirretään kaksi ja pakkaseen jäi kaksi kahden paria.. eli yksi niistä seitsemästä hedelmöityneestä oli sitten sen verran huono laatuinen että sitä ei mukaan saatu.

Mulla on kans nyt tosi turpea maha ja tän päivän ollu tosi kipeäki.. kaks edellistä päivää ollu niin hyviä!? Lääkäri katto samalla munasarjayt nyt ku huomasi että arkailin mahaani.. sano että on vähän suurentuneet mutta pitäisi mennä levolla ja nesteellä ohi. Nyt pitäs vaan malttaa levätä kunnollla. Ajattelin tässä katella päivän alokuvia ja vain kmaata tekemättä mitään. Mulla on töistä mukavasti huominen vapaapäivä, joten saa vielä huomisen levähtää =)

Nyt jänskättää ihan kympillä ku on kaks kyytiläistä mukana... saa nähä pysyvätkö kyytissä, toivottavasti ainaki toinen pysyy!!! Lääkäri vaan sano, että älä heti ala kaksosia tekemään vaan keskity nyt pitämään toinen mukana..

Niin mutta peukut on pystyssä Liinullekki, joka taitaa just tällä hetkellä olla siirrossa!

Muille, jotka on meitä edellä tai jäljessä myös taas kerran onnea

:flower:
 
Nennuliini
Maariaalle :hug:

Millalle onnittelut plussasta! :heart: Mahtavaa! Toivottavasti meille kaikille tulee plussa aikanamme. Se kuulostaa niin ihanalle!

Kaikille jo siirrossa käyneille tsemppiä, että kyytiläiset pysyisi mukana ja kaikille muillekin!

Mulla alkaa tänään piikitykset, vihdoin! Varmaan käsi illalla tärisee, vaikka en pelkääkään koko pistämistä, mutta silti. Helmikuun puolellehan mun hoito reilusti menee, mutta käyn täällä lukemassa teidän kuulumisia, kun täällä alkuun olin.
 
Moikka kaikille=)

Liinu: oli meillä eka ivf kyllä...olen kuullut että ekalla kerralla ei kovin herkästi siirretä kahta..sanoimme ihan alkutekijöissä että haluaisimme kaksi alkiota siirrettävän, mutta kun oli ajankohtaista niin annoimme heidän päättää täysin, mahtoiko tuo sitten vähän vaikuttaa, en tiedä, mutta olen onnellinen että näin tehtiin.
Mites siirto?

LULLUKKA sulla sitten siirto ohi ja kaksi mukana, ihanaa, nyt vaan peukut ja varpaat pystyssä että mukana pysyy =)
Mullakin huomattiin siirrossa että oli nestettä kertynyt ja juurikin hyperin pelon takia jouduin viettämään vielä lisäviikon rehkimättä..nyt olen kyllä taas jo urheillut=)

SISUPUSSI niin että fiilikset....no heittelee aivan samallatavalla kanssasi...
Mulla on just välillä tosi toiveikas olo, välillä taas aivan mahoton ajatuksenakaan että onnattais..nyt tai koskaan...
Herkkä olen yhä..siis eilen illalla katsoin taas tv:stä ohjelmaa sitä ota tai jätä ja kun se poika sai sen ison rahasumman, mulla kostu silmät..
Sitte illalla ku aloin lukeen sängyssä(mies oli töissä vielä) ni ihan yhtäkkiä mua alko itkettää..ei ollu paha olo, ei surullinen eikä edes iloinen vaan sellainen epävarma tai jotain ja tuli itkumikä sitten kyllä loppui hetimiten mutta ihan nauratti itteeni sen jälkeen et on tääki hölmöö et itkee vaikkei o mitään itkettävää..mut saattaa olla tää jännitys tai jotain..
Äsken mies lähti töihi taas ni laitoin sille välipalaksi suklaapatukan ja siihen sellasen hempeen viestin..tuli vaa sellanen olo :heart: :D
Vitsi ku tietäis ton menkkajutun.....Liinu ny kertoi että hällä ainakin alkanut aina epäonnistuneen hoidon jälkeen pp9 ja 10 menkat......hmm..jos joku vaan tietää ni valaiskaan meitä tietämättömiä..

Tänään meen suoritteleen atk ajokorttia..tai siis tänään en sitä saavaan käydää niitä läpi mutta sellasen hankin kevään aikana..liittyy tähän koulutukseen mitä tässä työn ohella käyn.
Ihan kiva et on taas muuta ajateltavaa=)
Ja täs sitä ennen 16 pitäs men pelaileen sählyä..en ota vielä täysillä mutta silleen "pelaillen"=)

Onkos MILLAlla jotain pahoinvointeja tmv jo havaittavissa?
Imase meitä kaikkia nyt kovin sinne plussaamaan kanssasi :p

vesseli ja tiku&taku pp 8-
 
Hei,


Minä sain myös kaksi kaveria mukaan!!! =) =) Tällä kertaa lääkäri vain ilmoitti että kaksi laitetaan jos sopii. Minä olin hieman ihmeissäni moisesta ilmoituksesta ja tottakai heti mukana että kaksi vaan tännekin kun muutkin on saaneet. Jännä että Lullukalle kävi ihan samanlailla. Mistähän nyt tuulee kun ovat alkaneet noin suopeasti kahta alkiota siirtämään :whistle: Meillä jäi pakastimeen kolme olkea ja jokaisessa kaksi alkiota. Mitenkä teillä muilla lugejen käyttö? Minulla sanottiin että vasta huomenna pitäisi aloittaa ne ja kolme nappia aamulla ja illalla. Nyt on kyllä ensimmäistä kertaa tämän hoidon aikana hyvä mieli ja olen innoissani näistä kahdesta kaverista...jospa tämä sittenkin voisi onnistua


Liinu
 
Kiitos kaikille !

Taas järkytyksestä toivuttu, joten kuten...???
On tää niin väärin, mun ystävä odottaa kolmosia ja itse olisin tyytynyt yhteenkin !!!!!!!!!!!!!?
Käyn lukemassa teidän muiden piinailuja silloin tällöin ! Onnea kaikille !

:heart:

T:maariaa
 
Onnea kyytiläisistä Lullukalle ja Liinulle!!! :heart: :heart: :heart:
On tosiaan ihmeellistä että meille "kaikille" on siirretty kaksi alkiota (siis ainakin muistaakseni Vesselille, mulle, Liinulle ja Lullukalle, onko muita?). Meillekin eka puhuttiin vaan yhdestä, mutta sitten kuitenkin päätettiin siirtää kaksi (ehkä parantamaan todennäköisyyttä, kun muille alkioille kävi köpelösti?). Sanoin, että lääkäri ja labratyypit saa katsoa kuten parhaaksi näkee, ja he sitten päättivät siirtää kaksi.
 
Lullukka
Realistisin toivein toivotaan nyt että meillä kaikilla pysyisi edes se yksi kyytiläinen mukana! pettymyksiä on takana jo niin monta ettei kovin jaksa innostua.. mutta mutta niin kauan on toivoa ku on elämää! ;)
 
Hei,


Mikä Lullukalla on vointi? Itsellä ei ole kovin raponen olotila. Maha on aivan äärettömän turvonnut ja muutenkin jotenkin epämiellyttävä olo. Mulla myös huimaa nämä luget aikalailla ja silmissä vilisee. :p Viime yönä heräsin kolmen aikaan ja pyörin vaan sängyssä tunnin verran. Onneksi uni kuitenkin tuli uudestaan. On tämä rasittavaa piinistelyä, ajatukset pyörii vain yhden asian ympärillä. :kieh:
Onko meillä nyt sitten niin ku 1 pp vai miten ne lasketaankaan?

T:Liinu
 
Lullukka
Mullakaan ei oo olo mitenkään parhaimmasta päästä.. huimausta ei kyllä ole, mutta maha on kuin sinne ois tungettu helkkarin iso kivi! Hiukan myös mahasta nippailee... olen yrittäny ottaa nyt tosi rauhallisesti ja juonu vettä ihan älyttömästi. Taisi kostautua sen punktio päivän hyvän olon tuoma "olo on mitä loistavin" -tunne, sitä ku ei sitten tajunnu pötkötellä vissiin tarpeeksi ku olo oli niin hyvä :/
niin mullekki on vähän epäselvää mistä tuo pp lähetään laskeen... eli onko 1 pp se siirto päivä vai siitä seuraava?? Ken tietää kertokoon :)

Mutta eiköhän tää tästä helpotu, vai mitä Liinu? Vettä ja lepoa ja lepoa ja vettä!
 
Lullukka
...piti vielä sanomani että nuo luget ei todellakaan ole mitään kivoja. Koen ne paljon epämielyttävimmiksi ku piikit. Minusta tuntuu ettei ne pysy sisällä alkuukaan.. mutta kai se on vaan kuvittelua :/
 
Hei,


Vielä Lullukalle asiaa: Niin unohdin sanoa että minä otan luget suun kautta ja siksi ne huimaa. Huimaus ongelmaa ei tule, ainakaan niin pahasti kun laittaa ne alakautta, mutta minä olen kokenut sen epämiellyttäväksi kun tosiaan tuntuu siltä että hukkaan valuu lääkkeet. Ja muutenkin se on mulla sellasta tolskaamista. Minä en paljon levähtele kun onneton tulin jo töihin. Lääkäri olisi kirjoittanut sairaslomaa vielä tämän päivän kun kerroin että maha on hieman turvonnut ja kipeä, mutta en halunnut. Tuntui että kun olin kotona niin en muuta tehnyt kun vatkasin tätä samaa asiaa mielessä koko ajan. Paitsi vaikeaa näyttää olevan saada ajatukset muualle täällä töissäkin. Nippailut on hyvä merkki ja mulla ei ainakaan vielä ole nippaillut yhtään mitään. :'( Koitan juoda vettä ja istua paikalla niin ei tule niin paljon rasitettua itseä. Mulla tulee välillä sellaisia ihania onnentunteita siitä että tämä onnistuu. Tämän on pakko onnistua!!!:kieh: Muuten olen ihan hajalla...

no nyt taas vähäksi aikaa töiden kimppuun.
 
Tervehdys kaikille! Joku siellä kyseli, että tuntuuko mulla esim. pahoinvointia tms. mut ei kerta kaikkiaan tunnu yhtään mitään. Keskiviikkoaamuna siis tein plussa testin ja myös keskiviikkoaamuna otin viimeisen lugen. Luget multa loppu, mutta kuulemma ne lopetaankin siinä vaiheessa kun tekee testin. Osaako joku sanoa et monesko päivä mulla on menossa. Viimeset menkat alkoi 4.1. punktio oli 15.1. ja siirto 17.1 ja siis 31.1. tein plussatestin. Vieläkin epäilyttää tuo plussa, voiko olla esim. et pregnyl vielä vaikuttais ja antais väärän tuloksen..hm. Tosin uudetkaan menkat eivät ole alkaneet ja lugejen jälkeenhän niiden pitäis melko pian alkaa.. On tää vaikeeta, ajattelin tehdä lähiaikoina uuden testin, kun paketissa 2 testiä oli kun sen ostin, clearbluen testi. En kyllä vieläkään usko todeksi.

Paljon :hug: kaikille ja :whistle: -tuulia.
 
Liinu ja Lullukka, teillä on menossa pp1, siirtopäivä on pp0.:wave:

Milla: ei kait enään pregnyl voi plussaa virheellisesti aiheuttaa, jostain luin, että vain noin viikon ajan saattaa antaa virhe+. Usko nyt vaan ja onnea! :heart: :heart: :heart:
 
Iltaa kaikille=)

Piina jatkuu jatkumistaan.....voi kun se jo päättyisi!!!!!!!!!
Jaan tunteeni varmasti monen kanssa=)
Tänään mennään pp9 ja vatsassa on kourinut välillä hassusti.....

Pitääkö luget menkat pois vai jos menkat alkaa, niin alkaako ne lugeista huolimatta normaalikierron mukaan vai miten tää juttu menee...?

Onneksi siskon synttäreitä mennän juhliin sunnuntaina ja siin meneeki koko päivä ja huomen tehää jotain kivaa miehen kanssa..ollaan oltu tää viikko eri vuorois töissä ja ikävä on jo kova :heart:

Keskiviikkona on testipäivä...saa nähä kestääkö piina siihen asti :$

Nyt suihkuun ja syömään, karmee nälkä=)
 
Nennuliini
Heips!
Piti ruveta kysymään teiltä kokeneimmilta, että monentenako päivänä teillä alkoi pistosten jälkeen tuntua mahassa jotain? Mulla oli eilen ensimmäinen pistos Gonal-F:llä, 225 yksikköä ja nyt muka jo tunnen jotain masussa. Oon kyllä hyvä kuvittelemaan oireita, jos tarvis. :LOL:
Siksi noin iso tuo aloitusannos (ja tänään samanmoinen), kun 4.1. asti olen sumutellut, joten lekuri oli sitä mieltä, että tarvitaan kunnon tuuppaus, että munat alkavat kasvaa. Sitten annos on 185 yksikköä 3 iltana ja sitten onkin tarkistusultra.
Aion ottaa rauhallisesti jo alusta asti (hih, hyvä syy kerrankin laiskotella!). Tosin huomenna joutuu siivoamaan, kun ettei villakoirat ehdi kovin isoiksi kasvaa, kun punktion jälkeen ei varmaan kärsi kovin siivoilla.

Mukavia viikonloppuja! :heart:
 
Perjantai iltaa,


Vesseli, minulla on aina alkanut menkat ihan ajallaan jos ei aikaisemminkin hoitojen aikana eli ei ole mulla ainakaan luget pitäneet vuotoa pois.

Millahan se oli nyt tehnyt positiivisen testin :whistle: muisti pätkii taas...mutta kuitenkin, kyllä olet raskaana eikä sitä testiä positiiviseksi tee mikään muu kuin raskaus. =) =)

Nennuliini, kyllä minullakin saattoi tuntua jo heti ensimmäisen pistoksen jälkeen jotain tuntemuksia. Tunnen ovulaationkin joka kuukausi äärettömmän selvästi. Kyllä kai se minusta on mahdollista tuntea jos munasarjoissa jotain tapahtuu. Mulla ei tahdo vaan pää oikein kestää noita hormooneja ja tulen niistä melkoiseksi hirviöksi aina pistos/sumu vaiheessa :kieh: Nyt kun tilanne on rauhoittunut ja enää vain luget käytössä niin olen huomattavasti paremmalla tuulella. Tuuli viiri yllä talon katon... :whistle: :whistle: Tuulella käy tämän rouvan mieli, mutta so what!

Nyt lähden saunomaan ja sitten pehkuihin

;)

Liinu
 
Tuota menkka-juttua minäkin tässä koko ajan pähkäilen.. kyllä tämä on p-mäistä, kun joka kerta kun vessassa käy, saa pelätä, joko ne alkaa.. (vielä kun luget hieman valuu, niin tuntuu sekin, että menkat olisi alkaneet!!
Ei ole siis vielä alkaneet, vaikka menkkamaisia tuntemuksia jatkuvasti on.. ei kyllä ole mitään "nippailua" vaan jomotusta.. noh, odotellaan nyt, ilmeisesti mun lyhyellä kierrolla alkaa sitten varmaan huomenna tai sunnuntaina.. nyt on pp8..
vasta torstaina on mulla testipäivä, aion kyllä alkaa testata ennen sitä, jos kuukautiset ei ala.. mites te muut?
Mikä on aikaisin piinapäivä, jolloin kannattaa edes ajatella testaamista?
 
Lullukka
Hei vaan,

minä en ole tuntenu aluksi pistosten aikana juuri mitään tuntemuksia vatsassa... vasta sitten ihan viimisinä päivinä ennen punktiota tuntui pientä nippailua ja lääkäri sanoi, että kuulostaa hyvältä :)

Nyt alkaa jo vähän helpottaa tuo mieletön turvotus vatsassa.. eikä ole enää niin paha olla. Luget koen edelleenki aika epämielyttävänä, mutta otan ne uskollisesti alakautta koska lääkäri suositteli sitä.

Saapas nähä miten tämä mielenterveys säilyy tämän piinavan kahden viikon aikana?? Saunassakaan en oo uskaltanu vielä käyä ku puntion jälkeen suosittelivat välttämään sitä infektioriskin takia.. ehkäpä nyt viikonloppuna jo uskaltaa lauteille kivuta?

Mutta voimia kaikille, yritetään viettää rentouttava viikonloppu ;)

:heart: :llä Lullukka
 
Huomenia,


Sisupussi, kyllä niitä menkkamaisia jomotuksiakin voi olla vaikka hoito onnistuu. Mulla tuntui piinailun loppuaikana (onnnistuneessa passissa) todella kovia menkka tuntemuksia. Mutta sitten oli sellaisia tosi kovia kipu kohtauksia josta tiesin että nyt tässä on jotain erilaista kuin epäonnistuneissa hoidoissa. Minä olen jo niin monet hoidot käynyt että tiedän melko varmasti pp 9 onko hoito onnnistunut vai ei. Tai voihan sitä tietenkin olla poikkeuksiakin tuntemuksissa, mutta luulen tietäväni. Ensimmäisen ivf aikaan olin myös hyvin tunnollinen ja tein juuri niin kuin lääkäri kehoittti eli luget alakautta, ei saunassa jne, mutta kun hoito epäonnistui niin en enää uskonnut mihinkään... :p Nyt ajattelin että voisi varsin kokeilla punaviinin taikaa eli lasillinen iltaisin. Kyllä kai tässä tekee kaikkensa että onnistuisi ja uskoo kaiken maailman kotkotuksiin, joten kaikki keinot on sallittuja. Yksi hyvä merkki minulla oli silloin, se kun hoito onnistui että paleli piinan loppuvaiheessa tosi paljon.

Minulla on kyllä nyt jo sellainen tunne että tämä menee pieleen. Ärsyttää itseäkin kun olen näin pessimistinen. Turvotus minullakin on jo laskenut ja muutenkin olo alkaa olla suht koht normaali. Hermot tietty on kireällä kun luulen että epäonnistutaan. On tämä piinailu vaihe kyllä todella tuskallista aikaa....Missaähän vaiheessa alkio alkaa kiinnittymään? Tietääkö kukaan viisaampi? Meillä oli vielä se että lääkäri ei saanut sitä lötkyä letkua menemään kohtuun ja joutu kesken kaiken vaihtamaan jäykemmän. Mulla on joku pykälä siinä matkan varrella ja se tökkäsi siihen. Tuntuu että alkiot kärsi siitä sähläämisestä ja vaurioitui jotenkin..

Hermonsa menettänyt Liinu, pp 2 =)
 
Älä Liinu menetä hermojasi ja toivoasi...onhan tuollainen toki omalla lailla stressaavaa kun aattelee että alkiot menevät "pilalle" vaihtotoimenpiteessä mutta tuskin he sitä olisivat tehneet jos joku vaara olisi ollut? joten piinaile vaan "rauhassa" =)

Mä aloitin pregnyl pistokset ni kyllä mä tunsin jo "jotain" muistaakseni tokan pistoksen jälkeen aamulla...en muista tarkkaan mutta tollanen mielikuva......mutta toki siellä varmasti hetimiten alkaa tapahtumaan.....ainakin päässä ;) :LOL:

Kävin äsken kaverin kanssa kävelyllä ja kyllä se ystäväkin piinailee kanssani yhtä kovaa ku mäkin =)
Nyt mennään pp10 ja niin, oireet......samat kuin alkuraskaudessa jotka ovat samat kuin lugejen haittavaikutukset joten......
Rinnat arat, väsy kova, viime yönäki nukuin taas vaihteeksi 11 tuntia enkä voi milää valvoa ees 22 asti ku jo nukahdan..
huimausta on jonkinverran, tai sellasta että nousee ylös ni pitää pitää seinästä hetki ku silmis sumenee....tätä on joskus tapahtunut kyllä ennenkin mutta nyt on päivittäin pari kolme kertaa...
Tiedän etten kuvittele näitä oireita, ne on niin selvät, mutta kuten tiedämme, nämä samat oireet on tosiaan lugeistakin joten...

Hirmu negatiivinen olo tullut tuota keskiviikkoa kohtaan..on jo valmiiksi jotenkin p--- fiilis ku aattelee keskviikko aamua ja sen edeltävää työpäivää ku pitää elää sen tosiasian kanssa ettei taaskaan......
Kysyin tänää mieheltä että jännittääkö sitä keskiviikko ja hän vastasi että ei jännitä kun hän tietää että oon raskaana.....
pienet paineet nousi:kieh:

Nyt meen väsään lihamureketta :p =)

EE:me ku mennään niin samoissa ni mikäs olo sulla?
 
TKK
Hei taas kaikki!

Liinu kyseli testauspäivää. Jos maltan, niin odotan keskiviikon veritestiin tai sitten testaan tiistaina, jolloin on pp14. Oli mielenkiintoista lukea Liinun piinailukokemuksia. Itselläni on ollut välillä älyttömiä vilukohtauksia, josko olisi hyvä enne...

Kiinnittyminen tapahtuu muistaakseni n. 4. päivä siirrosta (noin viikko hedelmöittymisestä), kun etsin itsekin tietoa piinailun alussa.

Sisupussi: Tuntui niin tutulta lugetuntemukset, että nyt ne menkat alkoi ja ei sitten alkaneetkaan, kun menee vessaan tarkistamaan asiaa. Tosi turhauttavaa. Vaikka nyt ei ole tuntemukset olleetkaan sellaisia kuin normaalisti ennen menkkoja...

Lullukalle ja Liinulle tarrasukkia, köyttä, teippiä ym. matkaan, jotta kaverit kiinnittyvät kunnolla :heart:

Vesseli: Luget ei ainakaan minulla ole estäneet menkkoja tulemasta, vaan tulivat ihan ajallaan...

Mulla on oireina myös väsymystä ja huimausta (sen palelun lisäksi) sekä "polttelua" ja ajoittaisia vihlaisuja vatsalla. Toivotaan parasta ja pelätään pahinta ;) Ensimmäinen piinaviikko meni vielä nopsasti, mutta nyt aika ei tunnu etenevän lainkaan...

pp11
 

Yhteistyössä