Tammikuun 2007 IVF/ICSI/PAS

Lullukka
Voe kauhiiaa tätä oloa ja hermoilua.. vaikka kuinka yrittää ajatuksia työntää pois mielestä ja ajatella kaikkea muuta, niin ei onnistu! Mutta toisaalta tämähän on sitä meiän toivon aikaa, miksi siitä ei sais ottaa kaikkea irti ja elää unelmissa :ashamed: Tiiän kyllä kokemuksesta, että sitä tippuu sitten lujaa ja korkealta, mutta minusta tuntuu että sitä tippuu joka tapauksessa vaikka sais hermonsa ja mielensä piettyä tyynenäki?! Ja tämä unelmissa eläminen on paljon mukavampaa =)

Mulla on tuo maha kyllä ihan outo.. se on turvoksissa ja omituinen. Kun yskäisee tai aivastaa niin se tuntuu mahassa.. onko sitten vielä paikat hellinä kaikesta tuosta räpellyksestä!

Kaikille jänniä aikoja eläville tsemppiä ja Liinu ilmottelehan taas mitä kuuluu!

:heart: :llä Lullukka
 
Hei,


Ihan samaa täällä on kuin Lullukalla eli omituinen olo on kokoajan. Minä olen tullut siihen tulokseen kun olen pähkäillyt tätä että punktio vaikuttaa vieläkin. Aivan täysin samanlailla maha hellänä on kun yskäisee tai tekee äkkinäisiä liikkeitä, niin tuntuu tosi ikävälle.:/ Hyvä kun uskallan edes yskiä kun kuvittelen että kaverit tulee ulos yskäisemällä. Lisäksi nuo luget on aiheuttanut mulle järkyttävän väsymyksen ja nukun päikkäreitä joka päivä, sen lisäksi vähintään kymmenen tunnin yöunet. Kun luin haittavaikutuksista siellä oli mainittu ohimenevä väsymys ja se huimaus joka mulla on voimakasta. Minä en nauti yhtään tästä olotilasta mikä minulla nyt on. Hoitaja sanoi että maanantain jälkeen voi aloittaa normaali elämän ja aion kyllä sen jälkeen tehdä kävely lenkkejä että edes hieman piristyn. Mietin jo että joko tänään uskaltaisin käydä vähän kävelemässä. On tämä olo sen verran nuutunut ettei tahdo kestää.

TKK:lla oli aika hyviä oireita raskautta ajatellen! ;) ja onhan sulle jo aika monta piinapäivää takana joten ei sitä tiedä vaikka olisi onnistunut =)


Mukavaa sunnuntaita kaikille,

Liinu 3 pp =)
 
Tein sitten malttamattomana jo tänä aamuna raskaustestin, ja negaa näytti. Toisaalta nyt vasta pp9, joten en vielä heitä toivoa menemään. Ajattelin niin, että jos näyttää negaa, ei mielialani siitä sen huonommaksi mene (sillä olen jo nyt niin epäluuloisella kannalla) ja jos taas olisi näyttänyt plussaa, olisin saanut iloita.. noh, nyt ehkä yritän odottaa ainakin pari päivää ennen kuin testaan uudestaan. Torstaina on virallinen veritesti.
Onnellinen olen siitä tässä vaiheessa, että kuukautiset ei vielä ole alkaneet, joten toivossa on hyvä elää... :)
 
Juu sisupussi älä missään nimessä heitäkään toivoasi, ei saisi liian aikaisin testailla ;)
Vaikka kyllä mielessäon käynyt täälläkin että testatsi mutta ei...toisallta mielessä on käynyt myös että odottaisin viikonloppuun jotta jos testi olisi nega, ei tarvitsisi sitä töissä murehtia..mutta saa ny nähä...
Virallinen testipäivä siis ke aamu...
Nyt mennään pp11 ja kp ois 30 tänään...
Oireet on aivan samat kuin ennen joten eipä mikään ole selvinnyt suuntan taikka toiseen.

Kyllä tää on oikeesti piina päivien nimen veroista...miten jotkut kaksi viikkoa voikin kestää kuukauden... :eek: :whistle:

Tulkaahan joku jo plussauutisia kertoilemaan jotta päästään taas kaikki fiilisteleen ja sitä kautta mukaan :heart: :D

Kukas onkaan seuraava................ ;) =)
 
TKK
Toivottavasti Sisupussi saat parin päivän päästä plussan :) Ja samaan plussajunaan sitten koko ketju, eikös?

Olo on varovaisen toiveikas. Noita mainitsemiani oireita ei ole koko ajan ja pääasiassa olo on melko tavallinen. Positiivisimpana "oireena" pidän sitä, että normaalit menkkatuntemukset ei ole vielä alkaneet... Kovasti tekisi mieli jo testata, mutta olen päättänyt odottaa ainakin sinne tiistaihin.

Jaksamista teille kaikille :hug:

pp12
 
Heissan taas. Surullisia uutisia täältä. Lauantai iltasella alkoi vuoto ja eilen vuosi sitten kun seula, joten sieltä ne menkat taisivat sitten tullakin. Todellakin keskiviikkona (tasan 2 viikkoo siirrosta) tein plussatestin ja tein testin vielä uudelleen lauantai-aamuna (kun en kerrasta uskonu) ja sekin näytti plussaa. Nyt taisi sitten tulla varhanen keskenmeno, sillä vuoto on ollut runsaampaa kuin muulloin menkkojen aikana. Eilen oli kyllä tosi huono ja heikko olokin sekä henkisesti että fyysisesti, nyt alkaa jo helpottaa ja täytyy vaan jaksaa katsoo eteenpäin. Tää oli siis meidän eka IVF-hoito, ja pakkaseen ei jääny mitään eli kaikki on alotettava alusta. No oliskin ollu ihme, että ny olis onnistunu, kun takana on pelkkää takapakkia. Ei kai tän kuulukkaan olla helppoo...

Joka tapauksessa odotan teidän plussauutisia, kun nyt on otettu tän pinon tilastotappio. Ainaskin TKK:lla, Sisupussilla ja Vesseli-80 on tällä viikolla testipv.
 
neeta
Milla: todella ikävää, että näin kävi. Tuleeko sitä verta vieläkin aivan koko ajan? Sekin kun on mahdollista, että olisit vielä raskaana. Mulla oli raskauden aikana usein tuhrua ja välillä jopa vuotoa. Kerran vuosi niin, että ois luullut olevan valtimon poikki! Siltikin raskaus jatkui (ultrassa näkyi hematooma kohdussa = "mustelma"). Kannattaisiko käydä vielä näytillä?? Jaksamista teille :hug: .

TKK: et ole sortunut jo testaamaan? =)

Entäs Vesseli, sullakaan ei ole enää kuin pari päivää testiin?

Sisupussin kanssa mennään melkein samoissa, mulla on testipäivä perjantai.

Sietämätöntä tämä piinailu...ei tällaista jaksais koko talvea. Eihän tässä pysty keskittymään mihinkään muuhun. Olis kiva kun vaikka syttyis lamppu otsassa kun on tärpännyt :kieh: , ettei tarvitsis ihmisen piinailla. Mulla olis kasa halpis raskaustestejä, ja näpit jo tässä alkaa syyhyymään. Toisaalta niitä negatikkujakaan en haluais enää tuijotella. Ajateltiin tehdä niin, että mies sais hoitaa sen tikun katsomisen, ja kertoa sitten nätisti (=varovaisesti) missä mennään. Hulluja me ollaan :LOL: . Voihan olla että ei päästä edes testaamaan, jos menkat alkaa sitä ennen.
Oireista vielä, väsyttää, viluttaa välillä aika paljon ja nipistelee välillä menkkamaisesti ja välillä ei menkkamaisesti. Hitsin luget tai lähestyvät menkat, kun voivat aiheuttaa kaikkea tätä.

Liinu: Mistä sä arvelet että tiedät tuloksen jo pp 9 paikkeilla? Vilutuksista (jonka jo mainitsitkin), nipistelyistä? Miten epäonnistuneet ovat sulla eronneetkaan selvästi onnistuneesta??
 
Hei,


Voi itku Milla, ei voi olla totta että noin ihmistä koetellaan. Ensin annetaan toivoa ja sitten vetästään matto alta. Minulla on ollut kans yhtä sun toista vastoinkäymistä vauvan odotuksen kans enkä jaksa niistä edes puhua, mutta välillä tuntuu että yhdeltä ihmiseltä vaaditaan aivan liikaa kestämistä. :hug:

Neeta: Minulla on selvät kuukautisten alkamis merkit ilmassa jos hoito epäonnistuu eli naama kukkii, hermot riekaleina jne. Mun kierto on myös kovin lyhyt enkä koskaan ole edes päässyt testamaan kun vuoto on ehtinyt alkaa ennen virallista testi päivää. Paitsi silloin yhden kerran kun onnistuttiin. Katsoin vanhasta kalenterista ja minä testasin plussan pp 13 ja silloin olin varma että nyt onnistui. Vaikka olin kirjoittanut päiväkirjaan että menkka tuntemukset oli ollut silloinkin kovat. mutta muuten se olo oli ihan erilainen enkä osaa edes kertoa kunnolla mikä vaisto niin sanoi, muttta niin se oli. olo oli myös jotenkin kovin onnellinen..

Mulla ei ole mitään oireita suuntaan eikä toiseen. Yhä edelleen maha on omituinen...

Sisupussi oli testannut aika aikaisin joten toivotaan nyt että plussan nappaat sinäkin kun annat ajan kulua vielä muutaman päivän eteenpäin.


Liinu
 
MILLA :hug:
Yhdyn edellisiin, miksi annetaan toivoa ja onnea ja sitten se otetaanki pois...
Mutta jos pienen pieni toivon kipinä pidetään yllä kunnes olet käynyt tohtorilla...?! voimia!

NEETA:toi lamppu otsaan on hyvä :LOL:
Mä oon kans ton kannalla että heti mulle tollanen, hobby hallistako niitä saa? ;)

Täällä mennään pp 12....
Tänään on sellaset hassut tunteet vallannut alavatsani...siis töissä juostessani("juoksen" siis oikeasti työkseni) niin alavatsassa tuntui sellaisia paineenomaisia nipistyksiä hetkittäin...sitten ne loppui taas kun meni rauhallisemmin ja nyt ku oon kotona ni ei tunnu taas mitekää...
Muute edelleenkää ei mitään uutta..

Mulla kävi tänään eka kerran mielessä et mitä jos testaisinki jo tänään tai huomenna, jotenki nyt olisin henkisesti valmiimpi ku esim just ke aamuna(muka) mutta kyllä mä kuiteki taidan pitäytyä lääkärin määräämässä...vaikka ajattelisin kyl et mitä yks päivä ny enää vois mitään muuttaa mut ei kai ne turhaan niitä päiviä heitä..

Väsyttää taas.......viime yö kyl meni kovin elvottomis tunnelmis ja taisin nukkua about 3 tuntii pätkissä..oli kuuma ja kylmä ja jano ja kaikkee......piinaavaa=)
 
Noh, mun piinailut sitten loppu tänään kun vuoto alkoi :( , ei vielä kovin runsaana mutta selkeänä.. pp11 meneillään.
Olo on turta, ei oikein jaksais edes itkeä.
Veritesti olisi torstaina, kannattaako sinne kuitenkin mennä?
Tsemppiä teille muille!
 
Sipuli
Täällä olis yks piinailija lisää :wave: Alkionsiirto tehty 31.1 eli piinispvä 6 menossa. Hippasen mua jännittää mitä tässä tapahtuu vielä....odottavan aika on niin piiiitkä \|O
 
Pahoitteluni Millla ja Sisupussi !
Tiedän tunteen kun ei osaa oikein itkeäkään, mutta v...taa !
Jäikö teillä pakkaseen alkioita ?
Eikun passeihin jos pakkaseen jäi jotain ! Periksi ei anneta !!!!!!!!!!!!!!!! :heart:

T.maaria
:hug:
 
Testi tehty tänään päivällä, huomenna ois ollu virallinen testiaamu..
Ja mitäs muuta meidän kotona testit voisivatkaan näyttää kuin sitä samaa negativiista mitä aina ennenkin tämän kolmen vuoden aikana.... :'(
Miehellä on tänään raskas työpäivä ja mietinkin nyt että soitanko hälle vai en......
tein testin siis työn jälkeen enkä ollut mitään juomatta tmv mutta kait se ois jo näkyny jos jotain näkyykseen.....ei auta ku huomenna soittaa polille mutta kyllä nyt on taas niin tyhjä olo......
Teen toki aamulla vielä sen lääkärin antaman testinkin mutta ei usko kyllä riitä siihen ettäkö tulos vielä muuttuisi.....

Toivottavasti te kaikki kuitenkin saatte positiivisen ja me kovin koitetaan päästä perässä!!!!
 
Megasuuret halit kaikille neganneille, ainakin sisupussi ja vesseli-80 oli just negannu. Vesseli tee vielä se testi huomenna uudestaan ihan varmuuden vuoks.

Tänään kävin sit lääkärillä, ja hän ultralla totesi, että tyhjä on kohtu, limakalvo oli jo melko ohut. Eilen iltapäivällä tuli vuotoa vielä oikein urakalla, joten kaippa se pikkunen lähti siinä pesuveden mukana.. Kiinnittyminen oli kuitenkin tapahtunu, et jotai positiivista. Lekurin mukaan olisi ollut mahdollisesti jokin geenivirhe, et meni näinkin aikasin kesken. Pakkaseen meille ei jääny mitään, joten hoitorumba on alotettava myös kokonaan uudelleen. Seuraavan hoidon voi tehdä maaliskuussa, ajattelin et koitetaan nyt vielä ainaki yks hoitokierros. Mulla kun nuo normit menkat on suht epäsäännölliset niin ne käynnistetään jälleen primoluteilla. Muuten jo lääkärin kans puhuttiin seuraavasta hoidosta. Melko laillla samalla tyylillä mennään, mut gonal alkais jo kp 2. Toivottavasti seuraava hoito toisi jo tuloksen. Lekuri ainakin aiemmin joskus sano, et suurimmalla osalla ei tarvita kahta munasolunkeräystä enempää, saas nähdä..
 
TKK
:'( Voi kuinka surullisia uutisia täällä... Millalle, sisupussille ja Vesselille :hug:

Toivotaan, että saan toiveikkuuttanne nostettua, sillä tänä aamuna tein viimein testin ja tulos oli selkeä + :heart: Ensimmäistä kertaa elämässäni nuo kaksi viivaa näin ja nyt sitten vain jännään, että pysyisi kaveri mukana sinne lokakuulle asti.

Kiitos kannustuksesta ja kovasti jaksamista teille kaikille :hug:
 
Lullukka
Vaikka tiedän ettei mitkään sanat tai teot lohduta niin haluan kuitenkin toivottaa voimia Millalle, Vesselille ja Sisupussille.. Varmaan meistä kaikki tietää kuinka vaikeaa se on taas koota ittensä suuren pettymyksen jälkeen!

Itsellä ei ole sen kummempia tuntemuksia suuntaan taikka toiseen.. vatsa on vieläki turvoksissa hiukan. Sitä ei tiiä miten päin oikein olis ku tämä piinailu on niin tuskaista.. toisaalta olis parempi ku se olis joko tai toisaaalta tietämättömyys tuo toivoa, jota niin harvoin on :ashamed:

Ei kai se auta :\|

Lullukka pp5
 
Hei,

:'(
On kyllä masentavaa luettavaa, :hug: Jaksamista; Millalle, Vesselille ja Sisupussille. Minulla on vähän sellainen kutina että täällä on sama kohtalo edessä ja olen jo valmiiksi aivan raivona\|O On tämä niin väärin :(


TKK oli kuitenkin napannut plussan joten ONNEA!!! :saint: ja suojelusta pikkuiselle.


Minulla ei tosiaan ole yhtään mitään oireita siitä että tämä hoito olisi voinut onnistua. Kyllä kai nyt jo olisi pitänyt jotakin nipistelyä tuntua jos joku olisi kiinnittymässä..mutta ei tunnu, ei. Mua niin suututtaa se että ensin käyt läpi raskaat hormooni hoidot sitten olet onnesi kukkuloilla kaksi viikkoa siitä pienestä toivon kipinästä mikä annetaan ja sitten tipahdat sieltä pilvilinnoista karuun todellisuuteen kun hitsin menkat alkaa!!!! Mulla oikeasti tuntuu siltä että itku tulee kun istun siihen pytylle kerran kuussa ja näen sitä punaista.... On tämä vaikeaa enkä tiedä miten tämän asian kans oppisi elämään niin että voisi nauttia olemassa olevista ihanista asioista. Välillä tämä vaan tuntuu niin kamalan kiviseltä tieltä kulkea....Minä tulin tosi pahalle tuulelle kun oli noin moni negannut joten nyt tuli sitten vähän vuodatettua :'(


Liinu
 
neeta
Sisupussi ja Vesseli: :hug: :hug: ja voimia kestää pettymys! Vesseli, sulle peukutan kuitenkin vielä huomiseksi...jospa se olis vaan myöhään kiinnittynyt..

Sisupussi ja Milla: olen teidän kanssanne sikäli samassa veneessä, että jos nyt epäonnistutaan, ei pakkasessa ole mitään ja koko rumba menis myös meillä uusiksi. Milla, mun hoitopaikassa sanottiin, että punktioiden välillä ois hyvä olla 3 kk väliä, tuo ei ilmeisesti kuitenkaan ole ihan must, koska teilläkin ois jo maaliskuussa mahdollista tehdä hoito??

Piinailujaksuja Liinulle ja Lullukalle!


(.) tuhrua näkynyt täälläkin, ei juuri nyt mutta kuitenkin...inhottavaa tämä piina edelleen. Mahdollisia raskaustutemuksiakin on mutta tuo tuhrutus ei kyllä lupaa mitään hyvää :( .

meinas jo unohtua, TKK: onnea! Sinä sitten teit sen, hieno juttu. Olikos se nyt pissatesti sulla...ei muista, pitänee lukaista uudelleen.
:saint: :saint:
 
Nennuliini
Hei!

TKK:lle ensialkuun onnittelut plussasta! :flower: Siinä hyvä esimerkki meille muille, mitä kohti mekin joskus tullaan.

Kirjoitinkin tuossa jo helmikuun pinoon, mutta tässä kuulumiset myös tähän pinoon.

Eilen oli ensimmäinen ultra pistosten aloittamisen jälkeen ja vaikka tuntemuksia on ollut mahassa, niin ei ollut kuin ehkä 2 munista kasvamassa. :headwall: Meillähän on siis pitkän kaavan hoito, joka alussa venyi todella paljon eli sumuttelua tuli melkein 4 viikkoa. Synarelaa epäilikin syylliseksi. Lääkäri oli sitä mieltä, että kun olen niin nuori (32 v. en kyllä tunne itseäni enää kovin nuoreksi), niin hän ei ole tyytyväinen kahteen vaan pitäisi olla n. 5 munista. Haluavat antaa hyvän hoidon. Kyllä olin eilen surullinen :'( asian vuoksi, kun ehti jo toivoa vaikka mitä ja odottaa punktiotakin!

Meillä suunniteltiin jatkoa niin, että luonnollisessa kierrossa aloitetaan pistokset ja tuleeko siihen sitten jarrua vähän mukaan. Onko tämä nyt sitten lyhyt kaava? Punktio osuisi suunnilleen viikolle 12.

Ajattelin jo, että jos mulla onkin jotenkin niin ihmeellinen "kalusto", ettei siihen mitkään hormonit tehoa, mutta kaipa se on vaan yritettävä uskoa, että se päivä vielä tulee, kun onnistutaan. :) Ja periksi ei anneta!

Tsemppiä kaikille tän pinon plussanneille ja piinailijoille! Lisää plussia olis kiva kuulla! :heart:
 
Sipuli
Nennuliini: Mulle tehtiin IVF lyhyen kaavan mukaan ja muniksia saatiin vain kolme. Pistelin Gonal-F 150ky, jota sitten nostettiin 200ky:n. Eipä niitä sen enempää tullut lääkityksen nostosta huolimatta.
Näistä kolmesta vain yks hedelmöittyi ja nyt se "salamatkustaja" on ollut kyydissä 7pvää.
Mitään ei siis jääny pakkaseen :(
Mutta nyt elellään jännityksessä ja vaan ootellaan \|O

Kaikille tsemppiä ja toivotaan niitä plussia =)

Neganneille paljon :hug: ja jaksamista
 
TKK:lle hirmusti onnea, ainakin yks lussa tästä pinosta :heart: :heart:

Lääkäri tosiaan mulle ainakin sanoi, että tää helmikuu jätetään väliin ja seuraavassa kuussa voidaan taas koittaa hoitoa. Ihan mielelläni tämän jätänkin väliin, sillä vuotoa tuli melko paljon. Nyt alkaa jo helpottaan senkin suhteen. Eka alotan primoluteilla, jotta saadaan varmasti menkat tulemaan, ja sit vaan aletaan jälleen piikittämään gonalia. Toivottavasti nyt tulis lopullinen tärppi, kun tuntuu ettei näitä alku keskenmenoja enää jaksaisi..

Piinailuonnea myös sipulille, saatais toinenkin lussa :whistle: :whistle:
 

Yhteistyössä