Tammikuun 2007 IVF/ICSI/PAS

Sipuli
Hei!

Kuinkas piinailijat jakselee, onko oireita?
Mulla ei ole muita oireita kun hieman etovaa oloa ja maha turpeana, taitaa johtua noista Lugeista.... Mielialakin tasottumaan päin ja virtaa on kuin pienessä kylässä, pomokin tykkäs :LOL:

Tsemppiä kaikille :flower:
 
Nennuliini
Hei!

Luin teidän kuulumisia monen päivän ajalta, kun en netissä ole käynyt monee päivään. Kaikille jaksamista ja tsemppiä yhteisesti! :heart:
Kun ei millään pysy tässä hatarassa päässä, mitä kellekin kuuluu. :)

Minä oottelen tässä menkkoja alkaviksi, kun viikko on kulunut viimeisestä Gonal-F -piikistä. Eli meillähän se hoito jätettiin kesken, kun ei ollut tarpeeksi hyvä vaste. Vielä ei kuitenkaan toivo ole mennyt, kun hoitoja on vielä jäljellä. :)

Käyn lukemassa teidän kuulumisia välillä, mutta varmaan "hiljenen" osaltani, kun seuraavat hoidot on vasta maaliskuussa.

Kiitos kaikille seurasta ja tsempityksestä ja mielelläni plussa-uutisia täältä lukisin. Toivottavasti niitä tähän pinoon mahdollisimman monta tulee. :heart: :heart:

Terkuin,
Nennuliini
 
myy
Eilen menin ihan totaalisesti rikki, kun piti ilmoittaa lääkärille, että kuukautiset alkoivat.. jotenkin en tunnu pääsevän tästä nyt yli. :'( Ajattelin, että kyllähän tämäkin onnistuu, kun kerran IVF:kin onnistui aikoinaan ekalla kerralla. Tänäänkin on itku tullut useamman kerran ja tytärkin sanoi, että "äidillä paha mieli". On tämä yhtä tuskaa...
 
Lullukka
Ihan ensiksi voimia ja halauksia Myylle :hug:

Täällä palstoilla on niin ristiriitasta liikkua, tunteet vaihtuu tuskasta onneen aika lyhyessäkin ajassa..

Olen ollu kans muutaman päivän ihan ilman konetta ku alko jo tuntuun ettei muuta kerenny tehä ku kytätä ruutua =) Malttamattomana testasin sitten lauantai iltapäivällä ja olin ihan varma että tulos olisi sama vanha niinku aina, mutta clearblue testiin tupsahtiki tosi hailakka pystyviiva!!! Minun piti sitä tuijotella vaikka kuin kauan ennenku uskoin mitä just oli tapahtunu... no aikani ku siinä tärisin päätin että rauhotun ja teen muutaman päivän päästä testin uudestaan ja katon tuloksen. En iloitisis liian aikasin. Eilen aamulla sitten ehdotin miehelle että josko tehtäis testi aamupissasta.. sillon tuliki jo ihan selvä tummanpunanen plussa. En nyt oikein tiedä mitä ajatella.. lauantaina oli vasta pp 9 ja maanantai aamuna vasta pp 11, voiko se siis todella näkyä noin aikasin??? Jostain vanhasta kirjasta luin, että raskaustesti voi näyttää virheellisesti plussaa jos kiinnittymätön alkio on vielä tyhjentymättä. Eli nyt sitten pelkään! En tiedä pitäiskö tehä testi vielä torstai aamuna ja katsoa vai soitanko jo huomen aamulla klinikalle ja kerron tuloksesta? En todellakaan halua innostua vielä kun nuo pettymykset on sen verran tutuuja ollu tässä viimeisen kolmen vuoden aikana... toisaalta en oo koskaan aikaisemmin saanut testiin edes haamun haamua!

Mitäs Liinulle ja Sipulille kuuluu.. ootte tekin näyttäny katoavan maan alle =)??


:heart: Lullukka
 
Sipuli
Voimia Myylle ja :hug:

Onnitteluja Lullukalle :flower: =)
Kyllähän sun kannattaa soittaa klinikalle ja kertoa plussasta. Kyllähän ne sieltä sitte sanoo, jos pitää testailla uudestaan. Ole nyt vaan positiivisella mielellä!!

Mulla on semmonen tunne etten uskalla testata vielä huomenna, kääk. Huomenna loppuu Luget ja jos vaikka odottelis pari päivää....

Mua jännittää aivan kauheasti...en ole aikasemmin ollut näin hermona :whistle:

Oliko sulla Lullukka mitään oireita? siis menkkoihin liittyviä?

Sipuli
 
Onnea Lullukka =)Hienoa, että joku täällä onnistuu.

Olen taas viikon itkeskelyn jälkeen mukana kuvioissa..
eli mullahan oli eka ivf/icsi:n alkionsiirto 25.1. ja vuoto alkoi pp 11, eli viime viikon maanantaina. Oli aivan järkyttävän kovaa verenvuotoa, ja kipuja mutta nyt on olo jo normaali
=)
Tänään kävin lääkärillä jälkitarkastuksessa ja kaikki ok.. lääkärin mukaan voidaan uusi hoito aloittaa samantien (meillähän ei mitään jäänyt pakkaseen, kun 20 hedelmöittyneestä munasolusta suurin osa olikin epäkelpoja alkiota..). Nyt mennään lyhyen kaavan mukaan, piikitykset alkaa maaliskuun alkupuolella ja punktio olisi maaliskuun lopulle ajoittuva!
Olen iloinen siitä, että päästiin taas näin nopeasti vauhtiin, kun muualta olen lukenut, että pitää pitää välikiertoja yms.'
Toki tilanteemme huolettaa, ja pelottaakin, että saadaanko ensi kerralla yhtään siirtokelpoista alkiota, kun tilanne oli viimeeksi niin huono..että vaikka munasoluja saatiin hyvin, ja kaikki hedelmöittyi, niin silti vain 2 oli siirtokelpoista.
Noh, yritetään, yritetään, ehkä se sitten joskus tärppää..
Kyllä tässä prosessissa ainakin oppii kärsivälliseksi.
 
Onnea Lullukka =)Hienoa, että joku täällä onnistuu.

Olen taas viikon itkeskelyn jälkeen mukana kuvioissa..
eli mullahan oli eka ivf/icsi:n alkionsiirto 25.1. ja vuoto alkoi pp 11, eli viime viikon maanantaina. Oli aivan järkyttävän kovaa verenvuotoa, ja kipuja mutta nyt on olo jo normaali
=)
Tänään kävin lääkärillä jälkitarkastuksessa ja kaikki ok.. lääkärin mukaan voidaan uusi hoito aloittaa samantien (meillähän ei mitään jäänyt pakkaseen, kun 20 hedelmöittyneestä munasolusta suurin osa olikin epäkelpoja alkiota..). Nyt mennään lyhyen kaavan mukaan, piikitykset alkaa maaliskuun alkupuolella ja punktio olisi maaliskuun lopulle ajoittuva!
Olen iloinen siitä, että päästiin taas näin nopeasti vauhtiin, kun muualta olen lukenut, että pitää pitää välikiertoja yms.'
Toki tilanteemme huolettaa, ja pelottaakin, että saadaanko ensi kerralla yhtään siirtokelpoista alkiota, kun tilanne oli viimeeksi niin huono..että vaikka munasoluja saatiin hyvin, ja kaikki hedelmöittyi, niin silti vain 2 oli siirtokelpoista.
Noh, yritetään, yritetään, ehkä se sitten joskus tärppää..
Kyllä tässä prosessissa ainakin oppii kärsivälliseksi.
 
Lullukka
Kiitos kaikille... vaikkakaan en kyllä halua innostua nyt liian varhain. Ootan rauhallisesti nyt sitä että lääkäri varmistaa että kaikki on hyvin ennenkuin uskallan alkaa ees miettimään asioita!

Oireita ei oikeastaan oo muuta ku armoton väsymys ja turpea maha. Farkut menee kyllä nippanappa jalkaan, mutta ahdistaa ihan pirusti! Tänään soitin lekurille ja 7.3. on ultraus aika... vasta!

Mihis sipuli ja liinu on kadonnu ku teistä ei oo kuulunu mitään pitkään aikaan.. täällä ihmiset kaipailee teidän kuulumisia =)
 
TKK
Kuulumisia odottelen minäkin...

Sitten ihan omaa napaa:
Tänään oli erikoisultra-aika endometriooman tarkastukseen sairaalassa (siis sitä laparoskopiaa ajatellen). Siellä se valtava möntti olla möllötti. Kaikkein tärkeintä reissussa oli kuitenkin, että tuolla erikoisherkällä ultralaitteella näin masumatkarimme sekä pienen sydämen lyönnit :heart: Kyllä se aika liikuttuneeksi sai... Sain myös mukaan ensimmäisen ultrakuvan kaverista ja seuraava aika varattiin ykkösultraan huhtikuun alkuun. Endometrioomalle ei näillä näkymin tehdä mitään, vaan sen annetaan olla paikallaan koko raskauden ajan.

Mulla oireet on tosiaan olleet melko vähäisiä (väsymystä ja välillä pahoinvointi aaltoja sekä pientä rintojen aristusta), joten tuon tämän päiväisen ultran myötä raskaus tuli jotenkin enemmän todelliseksi.

TKK & Masumatkari rv 5+5
 
Nennuliini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 14:18 TKK kirjoitti:
Sitten ihan omaa napaa:
Tänään oli erikoisultra-aika endometriooman tarkastukseen sairaalassa (siis sitä laparoskopiaa ajatellen). Siellä se valtava möntti olla möllötti. Kaikkein tärkeintä reissussa oli kuitenkin, että tuolla erikoisherkällä ultralaitteella näin masumatkarimme sekä pienen sydämen lyönnit :heart: Kyllä se aika liikuttuneeksi sai...
...
TKK & Masumatkari rv 5+5
Kuulostaa aivan ihanalle! :heart:
Minäkin olen joskus jo valmiiksi tihrustanut, kun ajattelin, jos mieheni kanssa saisimme joskus katsoa ultrasta, miten pieni vesseli voi, saati sitten, kun sen OIKEASTI näkee.
Tuohon meillä muillakin on tavoite ja kyllähän me vielä päästään ultrasta pienokaisia katsomaan!

Mihin Liinu on tosiaan hävinnyt ja oliko vielä muitakin, joista ei ole kuulunut pitkään aikaan mitään? Toivottavasti kaikki kuitenkin kunnossa.
 
Liinun piti mun mielestä testata ystävänpäivänä joten semmoinen tunne on ettei siellä ole kaikki hyvin. Kyllähän Liinusta on melkein päivittäin ennen kuulunut. :/

Sipulilla ilmeisesti kanssa olisi jo ollut testipäivä??????

Nyt toi aika on lähtenyt lentoon ja tuntuu ihan siltä, että kohtahan niihin hoitoihin jo taas pääsee. Töissä on ollut niin kauhea hoppu, että päivät ja viikot vaan häviää johonkin.

Äsken oli täällä nenäliinat kovassa käytössä kun mun veli oli koiransa kanssa tossa koiralle koti sarjassa. :'(
 
Nennuliini
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.02.2007 klo 19:24 Siisami kirjoitti:
Liinun piti mun mielestä testata ystävänpäivänä joten semmoinen tunne on ettei siellä ole kaikki hyvin. Kyllähän Liinusta on melkein päivittäin ennen kuulunut. :/

Sipulilla ilmeisesti kanssa olisi jo ollut testipäivä??????

Nyt toi aika on lähtenyt lentoon ja tuntuu ihan siltä, että kohtahan niihin hoitoihin jo taas pääsee. Töissä on ollut niin kauhea hoppu, että päivät ja viikot vaan häviää johonkin.

Äsken oli täällä nenäliinat kovassa käytössä kun mun veli oli koiransa kanssa tossa koiralle koti sarjassa. :'(
Minäkin muistelin, että heillä oli eilen testipäivä. Voimia ja jaksamista teille! :hug: Toivotaan tietysti, että teillä olis hyviä uutisia kerrottavana.

Minäkin äsken vuodatin muutaman kyyneleen, kun katsoin sitä koira-ohjelmaa. :'(

Siisami, olitko se sinä, jolla myös pitkän kaavan hoito jäi kesken niinkuin minullakin? Minä pistin viimeksi ma 5.2. ja nyt odottelen vielä menkkoja, vaikka sanoivat, että viikon päästä pitäisi tulla. No, voin tietysti olla hätäinen, mutta onhan siitä jo vähän yli viikko. Mites ne menkat sulla alkoi?
 
Sipuli
Hei kaikki!

Eilen tein testin ja negatiivistähän se näytti :'(
Menkkoja tässä odottelen saapuvaksi, mitään oireita ei ole....
Mie olin jotenki niin varma, että nyt se nappas ja ens syksynä saatas lykellä vaunuja.Mutta luonto päätti toisin.
Onneksi me voidaan miehen kanssa puhua avoimesti asioista ja tunteista, se helpottaa. Nyt me pidetään taukoa hoidoista ja kun siltä tuntuu niin palataan takaisin väestöliiton lapsettomuusklinikalle.
Ja eihän sitä koskaan tiedä, jos vauveli saiski alkunsa ihan luomusti
;)

Paljon paljon onnea kaikille plussanneille :flower:
Neganneille :hug:
Voimia hoitonsa alottaneille :)
 
Nennuliini
Sipulille :hug:
Miksi meitä koetellaan tällä tavalla, vaikka kaikkemme teemme asian eteen..

Ei oikeita lohdutussanoja oikein voi löytää..
jaksamista vain toivottaa! :hug: :heart:
 
Sipuli: :'( Paljon voimia teille. Nyt itket itkut ja suret surut rauhassa :hug: . Jäikö teillä pakkaseen mitään?

Nennuliini:Joo, mulla jäi se hoito kesken. Mulla tuli tasan viikon päästä menkat. Torstai oli viimeinen pistopäivä ja viikon päästä perjantaina alkoi vuoto. Mulle kyllä lääkäri sanoi, että parin viikon päästä alkaa ja olin hieman ihmeissäni kun tuli niin "aikaisin". Ei tunnu noilla lääkäreillä olevan yhteistä linjaa.
 
Sipuli
Hei!

Meillä ei jääny mitään pakkaseen :'(
Te jotka oletta neganneet ,niin koska teillä sitten alkoi menkat? Lugethan siirtää menkkoja, mutta mulla on jo kolme päivää niiden lopettamisesta, ja viimeksi inssin jälkeen ne alkoi jo päivän sen jälkeen kun olin lopettanut Luget. Silloin oli myös kauheat kivut, mutta nyt ei mitään.
Ehkä mie tässä elättelen turhia toiveita....mutta kai sitä odottaa jotain ihmettä tapahtuvaksi...että jos hormonia ei ollutkaan vielä erittynyt tarpeeksi jne...

Kiitos kaikille!!! :flower: :heart:
 
TKK
Sipulille :hug: Voimia sinulle ja miehellesi sekä voimia lataavaa hoitotaukoa :heart: Mahtavaa, että voitte asioista suoraan puhua - meillä asiat ei ole olleet niin yksinkertaisia sen suhteen.
 
Nennuliini
Kovasti on hiljaista.. Oltiin jo pudottu ties minne asti.

Minä vaan odottelen vieläkin kuukautisia alkaviksi. Olisi jo aika tulla! \|O
Hoitsu sanoi, kun klinikalle menkoista soittelin, että jos ei perjantaina viimestään ala, niin pitäs tehä testi. Mutta turha tässä on mitään kuvitella, kun ei taidettu edes miehen kanssa mitään "touhuta" semmoseen aikaan, kun pistosten jälkeen oli vielä maha vähän oudon tuntuinen. En edes muista kunnolla ja toiseksi, miten semmonen ihme olis päässy tapahtumaan, että mitään testiä tarviis tehdä. En usko siihen en!

Mutta onko kaikki tämän pinon palstailijat häipyny muihin pinoihin, kun on näin hiljaista?
Hyvää laskiaistiistaita kaikille! :heart:
 
Mä edelleen kaipailisin Liinusta elonmerkkejä :/

Mä kanssa odottelen menkkoja alkavaksi ensi viikolla ja sitten pitää soittaa lääkäriin jotta kuulee koska hoitoihin pääsee ja minkälaisilla hoidoilla sitä mennään eteenpäin.
 

Yhteistyössä