Tammikuun 2007 IVF/ICSI/PAS

myy
Hei Liinu!

Mua vieläkin ärsyttää, että missään vaiheessa mulle ei kerrottu mitään esim. onnistumislukuja/prosentteja. Oisivat mun mielestä voineet selittää tilanteen vielä silloin siirtohetkellä paremmin. Aikoinaan kun mulle tehtiin IVF, oltiin tutkimuksessa mukana, jossa käytettiin eri lääkkeitä ja piikityksiä vähemmän. Silloin kaikki selitettiin juurta jaksain ja käyntejä enemmän. Nyt kävin vain yhdesti ultrassa ja sitten olikin siirtopäivä. Jotekin jäi vähän p... maku suuhun touhusta, oli vähän niin kuin liukuhihnalla ois ollu. Minkälaisia tuntemuksia teillä muilla on tästä?

Harmittaa etten ole aikaisemmin näillä palstoilla surffailut, kun näistä saa lohdutuksen lisäksi tietoa. Pikkasen myöhässä meikäläistä ajatellen..

T:Myy
 
TKK
Myylle voimia miettiä miten jatkatte tästä eteenpäin :hug:

On hyvä kuulla, että Liinu on paranemaan päin. Ajatukset ovat varmasti hämmentyneet, kun olit jo ehtinyt miettiä tuplaraskautta ja nyt sitten voi olla, että vain toinen jatkaa matkaansa... Toivon kovasti, että raskautesi jatkuu loppuun asti ja saat toivotun kakkosen :heart:

Itsellä on ollut omituisia tuntemuksia: vihlaisuja pystysuunnassa milloin missäkin kohdin. Pelottaa, ettei enteilisi keskenmenoa :\| Toisaalta olo on edelleen pahoinvoiva ja väsynyt. Olen nyt toista päivää sairaslomalla flunssan takia. On jo vähän parempi olo, kun on saanut levätä. Eilen oksensin kolme kertaa limaa, kun vatsa ärtyy limasta, tänään vain kerran.

Torstaina ultra. Jospa siellä näkyisi, että kaikki olisi hyvin...

TKK & Masumatkari rv 7+3

 
TKK
Ultra takana ja kaikki hyvin. Olo on helpottunut, kun on taas yksi välietappi saavutettu. Masumatkari vastasi hyvin ikäänsä (14mm) ja mieskin pääsi näkemään sydämen sykkeen :heart:

Mites te muut? Kuulumisia odottelen!
 
Hei,


Onnea TKK ultra näkymistä :heart: . Nyt voi varmaan olla onnellinen kun on nähnyt jotain ihan konkreettista että elämää siellä on. Minusta ainakin tuntuu että itsellä helpottaa sen jälkeen kun näkee sykkeen, vaikka voi sitä tietenkin sen jälkeenkin tapahtua yhtä sun toista, mutta minä ainakin aion nauttia ihan tonneilla odotuksesta sen jälkeen kun sykkeen olen nähnyt ensi kerran. Eihän tässä voi ikuisuuksia pelätä jos jotain ikävää sattuisi...

Tämä meidän pino on kyllä hiljentynyt ihan kokonaan ja voisi kyllä vaihtaa maisemia eri osastolle vai mitä mieltä muut olette?

Tänne ei kuulu mitään uutta, ihan samaa rataa kuin tähänkin asti. Nyt siirryn salattuja katsomaan....


Liinu
 
TKK
Kiitos Liinu! Kyllä se tosiaan huojensi mieltä, että näki kaiken olevan kunnossa ja pienen elämän sitkeästi sykkivän. Yritän nauttia tästä raskaudesta sen minkä pahoinvoinnilta kykenen :p , sillä olen päättänyt, että turha on murehtia etukäteen sellaista mikä ei ehkä tapahdukaan.

Aloittaisiko joku uuden ketjun raskauden alussa menijöille? Jos niin, ilmoittakaa tänne ja hyppään mukaan :)

 
neeta
Onnea TKK! Loistohomma :) .
Mullakin ultra lähestyy...jo (?) ensi viikolla. Sitten jos siellä kaikki ok, niin voin edes vähän huokaista. Vois tuo alkuraskausketju olla hyvä, mutta mä nyt haluan ensin odottaa sitä ultraa. Palaillaan!

neeta ja rv 7+
 
Lullukka
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa =)

Olen yrittänyt vähän aikaa pysyä poissa täältä netistä ja ulkoilla ja ajatella kaikkea muuta välissä, jotta aika kuluisi hiukan nopeammin. Ylihuomenna on sitten ultra ja sitä jännitän nyt niin kovin, että koskaan lääkärissä käynti ei ole vielä jännittänyt näin paljoa...

Helmikuun loppuun lopetin luget ja nyt niiden lopettamisen jälkeen rinnat on kyllä kipeytyny oikein kunnolla ja ne on semmoset "kovat". Muuten ei oikein mitään oireita ole.. vatsa on kyllä kasvanu, johtuneeko sitten turvotuksesta vai mistä, mutta tätä menoa en pysty sitä enää kohta peittelemään. Kellekkään ei ole vielä kerrottu mitään ja vanhemmillemme aiomme kertoa vasta ultran jälkeen jos kaikki on hyvin.

Minä en uskalla kyllä vielä odotuspuolelle tulemaan niinkuin osa teistä oli jo suunnitellu siirtyvänsä, mutta jos kaikki tässä hyvin menee niin eiköhän siellä jonkunajan päästä sitten tavata :)

Mutta nyt kävelylle tuonne ihanan aurinkoiseen ilmaan!

:heart: :llä Lullukka
 
Kiva kuulla, että kaikilla on vielä asukit mukana. :heart:

Mulla alkaa pikkaisen reilun viikon päästä taas sumuttelut ja pääsiäisviikolla pitäisi olla puntio. Toivotaan nyt, että tällä kertaa alkaisi jotain tapahtuakin.

Vielä toistaiseksi on rento olo sen suhteen etten ole ollenkaan ruvennut jännittämään tämän hoitokerran onnistumista. Katselen nyt ihan rauhassa pääsenköä edes sumuihin asti vai hyökkääkö täti liian aikaisin kimppuun.

Kai sitä kohta pitäisi uuteen piinailuporukkaan hypätä :/ . Täällä tuntee vaan olonsa jo niin kotoisaksi.
 
TKK
Hyvä kuulla Siisami, että hoidot etenee ja toivottavasti kaikki menee tässä hoitokierrossa toivotusti! Tiedän tuon tunteen, ettei ole helppo vaihtaa uuteen ketjuun, kun porukka on yhdessä käynyt tutuiksi. Minä toivon, että vaikka uuteen ketjuun lähtisitkin mukaan, niin kävisit myös täällä kertomassa kuulumisia :flower:

Toivottavasti Lullukalla ultrassa on kaikki hyvin, että uskallat viimein toden teolla nauttia raskaudesta :hug:

Oma olo on melkoisen pahoinvoiva. On syötävä vähän väliä jottei tulisi paha olo ja jos syö liikaa, niin siitäkin tulee paha olo... ;) Äsken juuri tuntui pientä nippailua, joten kai siellä kohdussa jotain tapahtuu.

Mites muiden voinnit?
 
Hei,


Täällä on tullut myös vähän sellaista etovaa oloa mukaan kuvioihin. Oksentanut en ole kertaakaan sairaala reissun jälkeen, mutta kaikki rasvaiset ruoat kuvottaa tosi paljon. Mulla on sama homma kuin TKK:lla että vähän väliä saa olla napsimassa jotain suuhun ettei tule huono olo. Olen syönyt kurkkua, tomaattia ja muuta kevyttä niin ei ala niin paljon kuvottamaan ja toiseksi ettei paisu kovin paksuksi kun napsin aika tiuhaan jotakin suuhuni. Väsymys on myös melko kova tällä hetkellä ja päivittäin olen ottanut päikkärit. Nyt on hyvä levähtää pävällä kun on talviloma!!


Minä odotan innoissani Lullukan ultra kuulumisia!! Käy kertomassa meillekin ne mahdollisimman pian ;) Etten halkea jännityksestä!


Liinu
 
Lullukka

miten sitä jotenkin aavistelikin, ettei tämä homma edelleenkään ala onnistua... tänään käytiin siis ultrassa ja kohdussa näky raskauspussi ja kaikki muut tykötarpeet. Syke erottui selvästi, mutta sikiön koko oli vain 6,6 mm eli aivan liian pieni... tänään oli tasan 7. raskausviikko ja sikiö vastasi 6+1 kokoa. No kahden viikon päästä on taas ultra jossa katotaan onko sintti lähteny kasvamaan, jollei se tule ulos ennen sitä. Eli ei tässä nyt pääse rentoutuun sitten ollenkaan... jännityskertoimet vaan kasvaa ja taas pitää kaks viikkoa piinailla!!

Mutta tosiasiassahan tuo sikiö on kyllä niin pieni, ettei mulla riitä usko siihen että se selviäis.. luin tuolla aiemmin, että TKK:lla sikiö on ollut tuossa samassa kohtaa 14 mm eli yli tuplasti isompi!

No sitä sanotaan, että ihmiselle annetaan niin paljon murheita mitä jaksaa kantaa, mutta nyt on sietokyky jo niin äärimmäisen tiukilla että kohta räjähtää... ja näkyy nyt ekaa kertaa mieski menettävän mielenterveytensä!

AAAAPPPUUUUVVAAA!!

No eihän sitä vielä tiedä miten tässä käy, toivotaan ihmettä ja kahden sentin sinkumista nyt kahden seuraavan viikon aikana.

:'( Lullukka
 
TKK
Lullukalle ja miehelle voimia jaksaa :hug: Sen verran on pakko oikaista, ettei meillä ollut matkari ultrassa samanikäinen, vaan meillä oli jo rv 7+5 eli lähes 8 viikkoa täynnä. Kasvuvauhtihan kiihtyy koko ajan raskauden edetessä, joten noita pituuksia on vaikea vertailla. Toivotaan, että pieni saa kasvupyrähdyksen ja yllättää teidät kahden viikon päästä :heart:

Mukava oli myös kuulla Liinusta. Munkin tekee mieluummin mieli kaikkea raikasta kuin rasvaista tai kovin suolaista/sokerista. Tietysti hyvä niin.

Terveisiä ketjulaisille :wave:
 
Hei,


Lullukka, älä vielä menetä toivoasi! Jos sikiö vastasi kokoa 6+1 niin ei kai siitä nyt niin kovin kaus heitä jos sinulla on viikkoja tasan 7, muutaman päivän. En ole kyllä alan asiantuntija, mutta kun maalaisjärjellä ajattelee niin ei kai tuo nyt niin kamalan suuri ero ole. Ymmärrän kyllä huolesi ja toivon että pieni kasvaa ja voi hyvin. Olen aina hieman kummastellut tuota kun jonkun pitäisi olla jonkun kokoinen jossakin vaiheessa odotusta. Tietenkin ne mitat jotain suuntaa antaa, mutta onhan meitä vanhempiakin tälläisia pieniä niin kuin minä ja miehenikin, niin ei kai siinä voi olettaa että jälkeläisetkään kovin isoja olisi....Positiivista on että syke näkyi ja kyllä se pienikin voi ponnistaa itsensä isoksi kunhan saa tarpeeksi vauhtia...


Myönnän että itseäkin alkoi hieman hermostuttaa kun en ole ollenkaan miettinyt tuollaista että viikkoihin nähden sikiö voisi olla liian pieni. Olen kokoajan kuvitellut että jos syke näkyy niin sitten voin huokaista helpotuksesta, mutta eihän se ihan niin yksinkertaista olekaan. Minä katsoin omaa vanhaa ultra kuvaa esikoisesta ja jos osaan tuota lukea oikein niin tuossa viikkoja on 6+6 ja sikiö on 9.5 mm.


Liinu


 
Lullukka
Hei,
niin en kai minäkään olisi osannut olla kovinkaan huolissaan, mutta lääkäri vähän niinku tartutti sen meihin... eli lääkäri sano moneen otteeseen että on se kyllä aika pieni ja suositteli että tarkistetaan onko lähtenyt kasvuun parin viikon päästä.

Toivotaan parasta!

Mites Liinu oletko jo käynyt uudelleen ultrassa?

:heart: Lullukka
 
Heippa,


Minulla on ultra maanantaina. Vähän kyllä hermostuttaa itseäkin kun ei mulla ole vieläkään lähellekään niin voimakkaita raskausoireita mitä oli esikoiselta. Oikeastaan toisena päivänä saattaa olla ettei ole yhtään minkäänlaista tunnetta siitä että olisin edes raskaana. Kovin olen oireeton...joinakin päivinä saattaa olla hieman enemmän, mutta pääasiassa ei mitään.
Lullukka, oletteko hoidossa yksityisellä vai julkisella puolella? Me ollaan julkisella.

Nyt mulla on tullut myös sellaista hermoilua että kun mahassa pikkasenkaan nipistää olen heti ihan paniikissa että nyt menee kesken ja suurin piirtein makaan sängyllä niin kauan että nipistys menee ohi...On tämä kyllä melkoista piinaa..No ei kai se auta kun odottaa maanantaita ja yrittää olla vaan.


Liinu
 
neeta
Hei pitkästä aikaa!

Voi kun ikävä tilanne on Lullukalla! :eek:
Kauheeta piinaa tuollainen, koita jaksella pari viikkoa, tai sitten jos et jaksa niin yksityiselle vaan tarkistuttamaan (vai oletko jo yksityisellä hoidoissa). :hug: . Pidän kovasti peukkuja!!!

Liinulle onnea maanantain ultraan!

Omat: mullakin oli ultra, ja siellä oli kaikki kunnossa :heart: . Pikkuinen sydän pompotti lujaa, ja onneksi itumme oli kasvanutkin hyvin. Ekassa ultrassahan pieni oli vain piste (5+6), eikä sitä voinut edes mitata, ja lääkäri oli sitä mieltä että tilanne normaali, mutta alkio ehkä vähän pieni. Onneksi nyt näin =) . Mulla noita oireita kyllä riittää, mutta selvimmät alkaneet vasta n. viikko sitten. Joten voi nuo oireet pahentua vasta myöhemminkin.

Pidän hurjasti peukkuja teille vielä piinassa eläville!!!

neeta (8+1) ja melkein jo parisenttinen toukka
 
En ole täällä pitkään aikaan käynytkään, mutta onnea kaikille plussanneille ja neganneille tseppiä uuteen yritykseen. Mulla oli tosiaan punktio ja siirto tuossa tammikuun puolivälissä, ja tuloksena siitä oli plussa, joka meni kesken pari päivää plussan jälkeen tai oli ainakin tosi kova verenvuoto ja lekurillakin vielä kävin tarkistuttamassa.

No nyt kun olis pitäny aloittaa uutta hoitokertaa, niin ei vaan menkat alkanu millään, ja tein varmuuden vuoksi testin ja se oli edelleen plussa. Siitä sitten pikimmiten lekurille asiaa ihmettelemää, ja nyt todellakin olen kuitenkin raskaana ja 9 viikko meneillään. Että näinkin voi käydä, elämä on ihmeellistä. Varmaan oon ainakin tän palstan ainoa, jolla keskenmeno on peruutettu, joten älkää hyvät naiset menettäkö toivoanne..
 

Moi Milla! Mun oli pakko tulla vierailulle tänne "naapuripinoon" ja kommentoimaan sun kirjoitukseen =)
Aivan uskomaton tarina, et noinkin voi oikeesti käydä.
Mitä kaikkea säkin olet varmasti ehtinyt päässäsi pyöritellä ja nyt olet onnellisesti kaikesta huolimatta raskaana. Elämä todella voi yllättää niin monella tapaa. Suurensuuret onnittelut :hug: *Vera
 
Hei,


Onnea Milla raskaudesta. Mukava kuulla sinustakin noin hyviä uutisia näin jälkikäteen. Meitä oli loppujen lopuksi aika monta plussaajaa Tammikuun pinossa. :heart:

Minulla oli ultra tänään ja sikiö oli 15.9 mm kokoinen ja vastasi viikkoja 7+6 niin kuin pitääkin. Olen ollut tämän päivän kuin Naantalin aurinko ja niin onnellinen, siis tuon ultra näkymän jälkeen!!! Pelotti mennä aivan kamalasti lääkärille, mutta onneksi kaikki oli hyvin. Jospa tässä jo uskaltaisi hieman alkaa nauttimaan odotuksesta. En kyllä aio vielä julkaista ihan kaikille odotusta vaan ainoastaan lähimmille ihmisille. Aion odottaa ainakin sen 12 viikkoa ennen kuin uskallan ihan kunnolla hehkuttaa.


Mukava olisi kuulla muidenkin kuulumisia.


Onnellinen Liinu+Onni :heart:
 
neeta
Hei!

Onnea paljon Liinu!!! :heart: :flower: . Ihania uutisia :D .
Tuosta mitasta piti sanoa, että mullakin pikkuisen mitta oli 15.9 mm, mutta Väestöliitolla sanoivat sen vastaavan viikkoja 8+1 (jonka kirjasivat neuvolakorttiinkin)! Mulla oli silloin 8+0. Taitaa olla erilaiset taulukot käytössä, ja eihän tuossa nyt ole eroa kuin pari päivää, mutta kuitenkin!

Väsymys vaivaa täälläkin, ja huonoa oloakin havaittavissa. Ei tee mieli syödä, mutta pakko on, ja sitten kun syö tulee huono olo :p . Mutta en silti oikeasti valita...on kivaa, että tuntuu jotain!

Lullukalle kovasti tsemppiä!

t. neeta
 
TKK
Millalla aivan mahtavia yllätysuutisia :heart: Ihanaa, että asia kääntyi parhain päin.

Mukava oli lukea muidenkin ultrakokemuksia. Itse en niin kovin jaksa perustaa noihin mittoihin. Meillähän rv 7+5 mitta oli 14mm ja oli päivän "myöhässä" kasvusta eli vastasi 7+4. No joo...

Tänään oli ensimmäinen neuvolakäynti (nyt rv 9+3) ja jotenkin epätodellinen olo oli. En ole meitä osannut neuvolaan kuvitella :p

Paha olo on tosiaan kaamea: jos ei syö vähän väliä, niin tulee paha olo ja välillä tulee syömisestä paha olo. Yritä siinä sitten taiteilla :) Mulla on tullut nyt monia ruoka-aineita, jotka ei maistu ja sitten taas joitain voi syödä paljonkin. Tuntuu, että matkari siellä kontrolloi mitä haluaa minun suuhuni pistävän.
 
MILLA!!! Uskomattomia uutisia sinulla! Aivan mahtavat onnittelut!!! :heart:
Onnea myös kaikille muille plussanneille!
Olen itse viettänyt negan jälkeen hiljaiseloa, lomaillut ja yrittänyt saada ajatuksia muualle.
Meillähän eka icsi ei tuottanut tulosta ja mitään ei jäänyt myöskään pakkaseen..
Kuitenkin jo heti seuraavaan kiertoon päästiin aloittamaan uusi hoito, nyt menossa lyhyellä kaavalla, joka ainakin tähän mennessä on tuntunut vähemmän rasittavalta elimistölle. Punktio on suunnitteilla ensi viikon alkupuolelle, toivottavasti pääsen sitten piinailemaan.
 
Moikka kaikki pitkästä aikaa :wave:

Täällähän on melkein vain positiivisia uutisia kaikilla :D

Mäkin aloitin eilen taas sumut ja nyt odotellaan koska taas rupee päässä napsuun. :p

Jotenkin nyt on vähän epätodellinen olo koko vauva asian kanssa kun tuntuu, että ton äijäkullan kanssa menee aika huonosti. Kaikesta tulee sanomista ja ei vaan jaksa kiinnostaa :'( Hoitoja en kuitenkaan ruvennut lykkäämään vaikka sitäkin mietin. Kai tää tästä iloksi muuttuu :/
 

Yhteistyössä