Tammikuun 2007 IVF/ICSI/PAS

Nennuliini
Moikka täältäkin suunnalta! :)

Olen käynyt teidän kuulumisia innolla lukemassa, mutta ei ole tullut kirjoiteltua, kun mitään ei ole tapahtunut. E-pillereitä tässä on syöty ja viikonloppuna laatta vihdoin loppuu ja pääsen odottelemaan menkkoja. Jotenkin vaan niin pessimistinen fiilis, että niinköhän ne tuolta tuosta vaan tulee. Ja kuulemma, jos eivät tule, niin sitten kai taas "ehkäisemään" eli toinen e-pilleri -laatta. No, katsotaan.

Jos menkat kuitenkin alkaa, niin piikittely alkaa jo toisena menkkapäivänä ja punktio pitäisi osua pääsiäisviikolle eli vko 14. Onko Siisami sulla sama aikataulu vai viikko myöhemmin? Kiva kuitenkin, kun ollaan melkein samassa. :wave:
Punktioon asti on kuitenkin niin pitkä matka, etten oikein vielä jaksa uskoa, että sinne asti päästään, kun viimeksi ei onnistunut. Toivo on kuitenkin uskoa korkeammalla!

Tsemppiä kaikille tasapuolisesti ja odottajille ihanaa odotusta! :heart: :heart:
Kyllä mekin täältä perässä vielä samassa tilassa joskus ollaan!

Terkuin,
Nennuliini
 
Hei,


Mukava kun Siisami ja Nennuliinikin käy meitä moikkaamassa. Ja nyt sitten seuraavaksi on teidän vuoro hypätä tähän meidän plussa junaan!!!Tervetuloa, innolla pitelen teille ovea auki ;) Siisami, se kuuluu asiaan että välillä vähän parisuhdekin kärsii tästä kaikesta ja se kiristää välit sitten vähän joka saralla. Mutta on hyvä kun en jättänyt hoitoa väliin, meilläkin oli silloin tosi tulehtuneet välit kun menin esikoisen pas siirtoon enkä edes kertonut isännälle vasta kuin siirto päivänä että olen menossa sinne. Sanomistahan siitä tuli, mutta niin tuli plussakin!!! Nykyään meillä ei riidellä eikä välit ole monestikaan kireällä, kyllä se tilanne rauhoittuu kotirintamallakin ajan mittaan.


Minulle ei kuulu mitään ihmeellistä. Olo on ihan hyvä, väsymys on kyllä aivan järetöntä mutta muuten ok . Farkutkin mahtuu taas jalkaan kun mahan turvotus on laskenut. Mulla on nyt viikkoja 8+2 takana ja ensi viikon torstaina ensimmäinen neuvola.


Liinu
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 15.03.2007 klo 15:15 Liinu kirjoitti:
se kuuluu asiaan että välillä vähän parisuhdekin kärsii tästä kaikesta ja se kiristää välit sitten vähän joka saralla. Mutta on hyvä kun en jättänyt hoitoa väliin, meilläkin oli silloin tosi tulehtuneet välit kun menin esikoisen pas siirtoon enkä edes kertonut isännälle vasta kuin siirto päivänä että olen menossa sinne. Sanomistahan siitä tuli, mutta niin tuli plussakin!!! Nykyään meillä ei riidellä eikä välit ole monestikaan kireällä, kyllä se tilanne rauhoittuu kotirintamallakin ajan mittaan.
Kiitos Liinu näistä sanoista! Pelastit mun päivän, kun luin tuon! Helpottavaa kuulla, että ei olla ainoita, joiden elämä on hoitojen aikana (viime kesästä/alkusyksystä lähtien) ollut sellaista ylämäkeä ja alamäkeä että hirvittää. Toki on niitä hyviä aikojakin (onneksi) mahtunut väliin paljon, mutta niinä ei-niin-hyvinä-aikoina ihmettelen itsekseni, että kuinka kauan tätä vielä jaksaa. Ensi viikolla alkaa ensimmäinen IVF/ICSI-hoitomme...
 
Heippa kaikki.

Kiitti Liinu rohkaisusta. Eilen ja tänään on jo muutenkin ollut parempia päiviä. Lomalla ollaan tämä viikko oltu ja sekin varmaan helpottaa.

Nennuliini: Mulla on punktio suunniteltu viikolle 15, jos sinne asti yleensä päästään.

Sumut alkoi ja vielä ei päässä puristele. Onkohan helpompi sietää sivuoireita kun osaa odottaa mitä tuleman pitää. Tai sitten mä olin viimeksi niin innoissani, että kaikki sivuoireetkin oli ihania ja ne sai ihan sen takia :LOL:
 
TKK
Munkin piti kirjoittaa Siisamille muutama lohtusana tuosta parisuhdeasiasta. Kyllä ne hoidot tosiaan parisuhdetta välillä kiristää, kuten elämä muutenkin. Meillä pahimmillaan molemmat käpertyivät niin itseensä kaikkien vaikeiden asioiden suhteen, että olimme jo eron partaalla. Siinä vaiheessa päätimme vielä yrittää ja taistella tämän suhteen puolesta, mikä todella kannatti. Nyt meillä on jo pitkään mennyt hyvin, mutta se on vaatinut meiltä molemmilta työtä asioiden eteen. Mies on paremmin oppinut sanomaan, jos ei jostain asiasta pidä tai ei jotain halua ja minä olen oppinut antamaan hänelle tilaa enkä enää kuvittele aina tietäväni mitä hän ajattelee/haluaa, vaan kysyn sitä häneltä. Olemme myös tehneet yhdessä asioita, joista tulemme molemmat hyvälle tuulelle. Tsemppiä siis teillekin parisuhteen paikkailuun :hug:

).:) Pahoinvointi jatkuu ja myös vatsan turvotus eli mielellään pukeudun kiristämättömiin vaatteisiin. Syödä pitää vähän väliä jotain pientä, mutta välillä joistain ruoistakin tulee paha olo. Toivon todella, että tämä pahoinvointi loppuisi sinne rv12 (nyt 10+2).

Terveisiä teille kaikille ja jaksamista :hug:
 
Lullukka
Heippa vaam kaikille...

oon yrittäny pysytellä pois palstoilta ja ajatella kaikkea muuta..
Keskenhän se mun raskaus meni ja kaavinnankin jouduin kokemaan...
No joo..
mutta onnellista odotusta kaikille muille!
 
Nennuliini
Lullukalle pahoittelut ja iso :hug: !
On se niin väärin, vaikka kaikkemme yritetään, niin silti käy noin.
Mutta kyllä me kaikki vielä onnistutaan!

Mulla tosiaan on punktio tällä viikolla ja siirto. Tosin vain 2 munista kasvanut, mutta eihän niitä montaa välttämättä tarvita. Katotaan nyt, miten käy. Mutta jos ei nyt onnistu, niin sitten uudella yrittämisellä.

Liinu olikin käynyt tuolla huhtikuun pinossa Siisamia ja minua moikkaamassa. Terkkuja sinnekin päin! :heart:
Olisi kiva kuulla teidän onnistujien kuulumisia tai voiko teidän kuulumisia lukea jostain toisesta pinosta? Olisi niin kiva kuulla, mitä odotettavissa on, jos hyvin käy. :)
Ja tietysti myös kaikkien muidenkin tässä tammikuun pinossa olevien kuulumisia. Jännä, kun teistä on tullut tärkeitä, että on kiva tietää, missä kukin menee ja mitä kuuluu, vaikkei teitä tunne kuin tämän palstan kautta. :flower:
 
Hei pitkästä aikaa,


Lullukalle :hug: ikävää että tuli keskenmeno. Nyt ei taida paljon mitkään sanat lohduttaa, mutta positiivista kuitenkin on että raskaus yritti lähteä alkuun. Ainakin tiedät nyt että voit tulla raskaaksi. Minulla meni vuosia ennenkuin sain plussan plussaa testiin ja olinkin jo ihan varma etten voi tulla raskaaksi kunnes neljän vuoden jälkeen se vihdoin onnistui. Minulla on lääkäri sanonut että sitä tulee helpommin raskaaksi jos on aikaisemminkin onnistunut tulemaan raskaaksi. Mehän mentiin ihan samalla aikataululla hoidoissa ja muistan että tekin saitte pakastimeen useamman alkion joten toivon koko sydämestäni että sitten kun teillä on voimia lähteä uuteen siirtoon, niin pas onnistuisi ja saisitte vauvan syliinne!!! :heart: Mutta voimia kuitenkin nyt kestää ensin tämä takaisku ja auringonpaistetta teidän päiviinne kaikesta huolimatta!


Itselle ei kuulu mitään ihmeellistä. Väsymys on alkanut hellittää ja nyt jaksaa jo hieman touhutakin jotain. Kai tämä kevät aurinkokin on antanut uutta voimaa jaksaa. Pahaa oloakaan ei ole enää juuri ollenkaan. Masu on alkanut hieman pyöristyä ja enää vain yhdet normaali housut mahtuu jalkaan. Viikonloppuna jouduinkin kaivamaan varastosta äitiyshousut ja kohta varmaan saan ottaa ne myös käyttöön. :p Viikkoja minulla on nyt 10+6 eli huomenna sitten tasan 11.

Minäkin kuulen mielellämi muidenkin kuulumisia.


Aurinkoista kevättä kaikille!

B)

T:Liinu
 
Sipuli
Oli ihan pakko tulla kurkkaamaan tänne, että mitä ihmisille kuuluu.
Lullukalle iso :hug: ja voimia!!!

Meillä alkaa hoidot uudestaan ja tällä kertaa julkisella puolella, koska ei kertakaikkiaan ole varaa mennä yksityiselle enää.Johan siellä inssit ja IVF tehtiin...
Keskiviikkona on sitten eka aika ja saas nähdä et tehdäänkö kaikki taas ihan alusta.
Onko muilla kokemuksia?

Mukavaa viikon alkua kaikille :heart:
T.Sipuli
 
Lullukalle Voimia :hug:

Kiva kuulla mitä teille kaikille kuuluu. Nennuliiniinin kanssa tosissaan kidutaan samassa huhtikuisten pinossa. Mulla olis punktio ensi viikolla ja tällä hetkellä kypsyy seitsemän munasolua, mistä tosin yksi on jo liian iso. Saa nyt sitten nähdä mitä sitä saa tulokseksi.

Eteenpäin mennään puolipositiivisella mielellä....
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!
Nyt on pp 11 meneillään tokasta ivf-hoidosta, joka siis tehtiin heti perään tammikuisen hoidon jälkeen.
Viime kerralla 20 hedelmöittyneestä munasolusta vain 2 jäi lopulta henkiin, ja molemmathan siirrettiin --> tuloksena nega, ja ei pakkaseen mitään.
Nyt tällä kerralla sama juttu, eli parikymmentä munasolua saatiin, taasen 2 alkiota jäi jäljelle, ja taasen 2 siirrettiin.
Viimeeksi vuoto alkoi pp 11 , joten nyt tässä jännitys todella tiivistyy..
mitään ihmeempiä tuntemuksia ei ole, hieman menkkamaisia tuntemuksia ollut viikonlopusta lähtien. Pelottaa kyllä HELKKARISTI joka kerta, kun vessassa käy..
Plussaan en millään jaksa uskoa, mutta hieman on toivo tänään herännyt, kun menkat ei vielä ole alkaneet..
katsotaan..
Noh, onneksi aurinko paistaa, täytyy yrittää nautiskella elämän hyvistä puolista!
Keväisin terveisin, Sisupussi :heart:
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!
Nyt on pp 11 meneillään tokasta ivf-hoidosta, joka siis tehtiin heti perään tammikuisen hoidon jälkeen.
Viime kerralla 20 hedelmöittyneestä munasolusta vain 2 jäi lopulta henkiin, ja molemmathan siirrettiin --> tuloksena nega, ja ei pakkaseen mitään.
Nyt tällä kerralla sama juttu, eli parikymmentä munasolua saatiin, taasen 2 alkiota jäi jäljelle, ja taasen 2 siirrettiin.
Viimeeksi vuoto alkoi pp 11 , joten nyt tässä jännitys todella tiivistyy..
mitään ihmeempiä tuntemuksia ei ole, hieman menkkamaisia tuntemuksia ollut viikonlopusta lähtien. Pelottaa kyllä HELKKARISTI joka kerta, kun vessassa käy..
Plussaan en millään jaksa uskoa, mutta hieman on toivo tänään herännyt, kun menkat ei vielä ole alkaneet..
katsotaan..
Noh, onneksi aurinko paistaa, täytyy yrittää nautiskella elämän hyvistä puolista!
Keväisin terveisin, Sisupussi :heart:
 
TKK
Lullukalle :hug: ja voimia jatkaa eteenpäin!

Olipa mukava kuulla teidän kaikkien kuulumisia taas pitkästä aikaa :heart: Sisupussille peukutuksia loppupiinistelyyn ja onnea matkaan myös muille hoidoissa meneville.

Minulla pahoinvointi sen kun on jatkunut. Tänään oli np-ultra (rv 12+3) ja siellä se pieni ihmisen alku oli jo aivan ihmisen oloisena. Kaikki oli mallillaan ja on kehittynyt oikein hyvin, lääkäri kehui kauniiksi :D Nyt on hyvä mieli ja tietää, ettei tätä pahoinvointia turhaan siedä. Mulla ei varsinaisesti vatsa ole vielä kovin kasvanut, mutta päivän aikana kertyy turvotusta jo ihan reippaasti, joten löysät vaatteet on mukavia. Nyt alkaa taas nälkä ilmoittelemaan itsestään, joten kai se on lähdettävä jotain ruokaa suuhun pistämään...

:hug: teille kaikille ihanaisille ja jaksamista!
 
neeta
Pitkät pätkät just kirjottelin mutta ketuilleen meni! Hitto tätä kaksplussaa! "session expired" ja sanon että prkl! Aina pitäis muistaa täällä kirjottaessa tallentaa.
Mutta nyt siis vain pikaisesti: np-ultra meni hyvin, ja nyt taas saan vähän aikaa huokaista :).

Tsemppiä teille Siisami, Sipuli, Sisupussi ja Nennuliini! Toivotaan kestäviä plussia kaikille!

t. neeta (12+1)
 
Nennuliini
Tuonne huhtikuun pinoon kävinkin jo kirjoittelemassa pidemmän tarinan.
Eilen siis oli punktio, josta saatiin 3 munasolua. Niistä 2 hedelmöittyi ja toinen saatiin tänään mukaamme siirrossa. :heart:
Testipäivä on 21.4. Punktio meni tosi hyvin, ilman kipuja ja jälkikipuja. Varmaan vähäisen munasolumäärän takia.
Estrogeenilaastareita sain 3 ja lisäksi luget ja unohdin vielä mini-disperiinit. Joten ei luulisi lääkkeiden vähyydestä olevan kiinni. :p

Hyvää pääsiäistä kaikille ja kiva oli kuulla teidän kaikkien kuulumisia! :heart:

Kohta unten maille, vaikka nukuin vasta 3 tunnin iltapäiväpäikkärit. :LOL:

Terkuin,
Nennuliini
 
Hyvät pääsiäiset kaikille :flower:

Jospa mäkin lyhyesti kerron tilanteeni... Tiistaina on punktio ja tänään ultrassa näkyi kuusi munasolua. Lääkäri epäili, että puolet säilyisi tiistaille asti joten vähän pessimismillä mennään eteenpäin. Tiistaina sitten nähdään kuinka käy ekassa vaiheessa. Ilmeisesti torstaina olisi siirto jos sinne asti pääsee
 
Heippa,


Piinailuonnea Nennuliinille!!! :heart: Nyt sinulla alkoi jännitttävät kaksi viikkoa, ONNEA; ONNEA tuhannesti!!

Onnea myös Siisamille tiistain punktioon. :heart: Käyhän kertomassa sen jälkeen kuulumiset.

Minulla on reilun viikon päästä niska-poimu-ultra ja odotan sitä kovasti. Ensi viikolla tulee kaksitoista viikkoa täyteen ja kaippa sitä sitten uskaltaa jo huokaista keskenmeno riskin suhteen. Ei minulla ole kyllä ollut mitään oirettakaan keskenmenon suuntaan, mutta jotenkin olen vähän arka hehkuttamaan tätä onnea. Olo on kyllä tosi onnellinen ja monesti olen ihmetellyt miten voi olla totta, että tämä onnistui ja minä olen raskaana! Olin silloin aluksi melko pessimistinen hoidon onnistumisen suhteen ja eihän tämä minun alku niin ihana ollutkaan, mutta nyt kuitenkin kaikki on hyvin ja olen tosi kiitollinen.

Mukavaa pääsiäistä kaikille!!

Liinu
 
Lullukka
Jeeee raskaustesti näytti negaa!!!
Kaavinta siis onnistunut =)
On se uskomatonta että eka monta vuotta oottaa näkevänsä testissä edes häivähdyksen plussasta niin nytku semmonen sitten saatiin vihdoin ja viimein niin nyt on ooteltu jo muutama viikko epätoivosesti että testi näyttäisi negatiivista!

Nyt sitten oottelen rauhassa seuraavia kuukautisia, joitten pitäis alkaa viikon kahden sisällä ja otan sen jälkeen yhteyttä taas lekuriin, että päästään laittaan ne kaksi huurunenää kyytiin!

Aurinkoista päivää kaikille!
 
Hei,

Mukava kuulla Lullukasta. Ja hyvä kun joku jaksoi repiä meidät ylös tuolta ties monennelleko sivulle oltiin pudottu. Itse en ole jaksanut edes lähteä kurkkimaan kuinka kaukana tämä tammikuun pino on etusivulta. :p

Vähän olen tietämätön miksi pitää tehdä monta raskaustestiä sen jälkeen kun kaavinta on tehty ja se sitten kertoo onko kaavinta onnistunut ja vielä pitänyt odottaa monta viikkoa negatiivista testia. "Pihalla" olen kyllä ihan totaalisesti...Kaikkea sitä voi tapahtua ja joutua kokemaan tämän lapsettomuuden takia. Minulle ei ole koskaan tuollaista vastoinkäymistä tullut vastaan vaikka kaikkea muuta ikävää olenkin joutunut kokemaan ennen raskauden onnistumista. :ashamed: Mukava kun Lullukalla on jo ajatukset kohti tulevaa. Onnea tulevaan pas hoitoon!!! Itse olen kokenut pas hoidot siinä mielessä mukavammaksi koska minulle se on tehty aina luonnolliseen kiertoon eikä ole tarvinnut kestää sitä hormoonien sekamelskaa. Meillä esikoinen syntyi kahden alkion pas siirron seurauksena.

Meillä oli eilen np ultra ja kaikki näytti olevan kunnossa. Oli ihana katsella tv ruudusta pikkuista ja hän näytti jo ihan ihmiseltä vaikka viikkoja on vasta 13. Siellä pikkuinen teki kuperkeikkaa ja oli muutenkin aika eläväinen kaveri, ei hetkeäkään paikoillaan. Mieskin sanoi ultran jälkeen että nyt sitä sitten uskoo ihan oikeasti että siellä joku on, kun näki jotain ihan konkreettista. Itsellä tuli hieman ennen ultraa sellainen pelko että entä jos kaikki ei olekaan niin kuin pitää ja kyllä iso huoli putosi sydämmeltä kun näki pienen elossa ja muutenkin kaiken olevan ok.


Mitä muille kuuluu?


Liinu


 
Heipähei kaikki :wave:

Hauska, että Liinulla ja Lullukalla on kummallakin positiivista kerrottavaa.

Täälläkin saatiin viime torstaina yksi matkustaja kyytiin eli nyt siis menossa pp 5. Punktiossa saatiin kaikenkaikkiaan kuusi munasolua mistä kolme selvisi top luokan alkioiksi. Yksi näistä laitettiin kyytiin mukaan ja kaksi meni pakkaseen odottamaan päivää parempaa.

Olo on varsin oireeton vielä.
 
Hei,

Onnea Siisamille piinailuun!! Milloin ajattelit testata? Käy kertomassa sitten tänne tammikuun ketjuunkin testin tulos!! :heart: Mukava että sait kyytiläisen mukaan. Onkos siellä ollut mitään oireita? Itse olin tässä viimeisimmässä ( tammikuun ) piinailussa kuin tulisilla hiilillä, niin piinaavaa se oli!!!

Ja eikös Nennuliini saa kohta jo testailla myös, odotan myös sinulta uutisia. Toivon teille molemmille kahta viivaa siihen tikun ruutuun!!!!


Aurinkoista viikonloppua kaikille,

Liinu


 

Yhteistyössä