*Tammikuu2008* KESÄKUU

Maanantaina oli eka neuvola ja perjantaina olis eka ultra missä määritellään laskettu aika (arvioitu on 8.1.08) mutta oli kierto sen verran epäsäännöllinen nyt keväällä että tarkistavat että onko pidemmällä mitä pitäisi olla. Viikkoja ois nyt niinku 10+1 ja maanantaina kuultiin jo ihanasti sydänäänet!! :heart: Ihan itku tuli kun kuulin pienen sydämen sykkeen...
Siellä se pikkuinen kasvaa... Ja isoveikka (1v 9kk) kyllä osaa pitää äidin liikkeellä, ei pienintäkään toivoa levosta vaikka kuinka väsyttäis! Tulen sitten perjantaina kertomaan mitä ultrassa sanoivat...
 
Pocahontas82 Kovasti jaksamista :hug:

Vaihdoin tunnustani, kun täällä palstalla näyttää olevan joku muu samanniminen. Kysyin Kaksplussalta, miten se on mahdollista, mutta näin vain on (liittyy palstan uudistumiseen) ja kehoittivat vaihtamaan nimimerkkiä. Eli Saaru, jos viitsit vaihtaa tuonne la-listaan mut; olen entinen Syyssade.

Eilen olin neuvolassa ja siellä kaikki oli ok. Paineet tosin vähän koholla, mutta niin mulla usein on ekalla kertaa :) Diettiohjeet sain mukaan heti noudatettavaksi, kun mulla oli edellisessä raskaudessa raskausdiabetes. Sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta ne eivät vielä kuuluneet.

Tänään sitten kävin yksityisellä ultrassa. Oli ihana nähdä, että kaikki oli kunnossa (kyllähän mä sen tiesin ettei neuvolassa usein saada sydänääniä kuuluviin vielä näillä viikoilla, mutta kuitenkin).

Raskausoireita ei tällä hetkellä ole muuta kuin kova väsymys. Mieliala heittelee kyllä ehkä vähän tavallista enemmän.

Jimena 10+4
 
Huomenta kaikille,

Eilen törmäsin hyvin mielenkiintoiseen ohjelmaan vauvakielestä. Laitoin asiasta myös juuri tuonne Vauvat -osastoon, jos jotakuta teistä kiinnostaa niin käykää kurkkaa : http://keskustelu.kaksplus.fi/t793940

Täytyykin ehkä sitten koettaa putsata korvia tätä toista vauvaa varten, jotta osaa erottaa eri "pyynnöt" tai vaatimukset :LOL:

Tästä vauvojen käyttämästä kielestä, eikä vauvoille tarkoitettua apuviitomakieltä ollut mitenkään yleisessä keskustelussa ensimmäistä odottaessa ja kasvattaessa. En tiedä onko joku teistä vielä törmännyt aiheeseen Suomessa? Näyttää nimittäin täälläpäin olevan kova juttu jenkki- ja brittilasten keskuudessa.
 
Pahoittelut munkin puolesta pocahontas82, onneksi sentään toisella vauvelilla kaikki hyvin.

JonnaP, kiitos mielenkiintoisista linkeistä. Kävin heti lukemassa vähän syvällisemmin. Mä en ainakaan ole vielä törmännyt moiseen, jossain olen kuullut mainittavan toki vauvapuheesta, mutten noin tarkasti. Täytyy perehtyä asiaan ihan kunnolla.

Omaan napaan: mä olen ihan yliherkkänä. Tää raskaus on edelleenkin hyvin vähäoireinen, ja kun mulla on tuota tuhruvuotoa vähän väliä niin olen ihan vakuuttunut parin päivän välein että kesken menee. Onneksi ei ole vielä mennyt. Nyt pitäisi malttaa mieli tuonne ensi viikkoon, kun on ensimmäinen neuvola ja myöskin kontrolliultra juuri tuon vuodon takia. Jotenkin olen kuitenkin rauhoittanut mieltäni, että kohdussa on kaikki hyvin kun vuoto ei ole runsasta, edelleenkin on "kasvukipuja" ja tämä väsymys ja itkuherkkyys on ihan uskomatonta. Lisäksi olen jotenkin ajatellut että kun odottaa esikoista näin vanhana (34-v), niin on herkästi hysteerinen?

Mä jäin eilen sairaslomalle. Tämän viikon ajan väsymys on vienyt voiton ihan huolella. Mulla nuo aamuheräämiset on aamuvuoroon mennessä vähän ennen neljää, ja nyt siihen ei pysty millään.Alkuviikon kamppailin töissä, mutta tiistaina rupes todenteolla pelottamaan kun lähti töissä taju kankaalle ja tämän jälkeen piti vielä tietenkin ajaa kotiin n. 30km. Kyllä hirvitti suihkia moottoritielä sataakahtakymppiä, mutta onneksi pääsin kotiin yhtenä kappaleena. Toivottavasti tilanne helpottuu tämän alkuvaiheen jälkeen, ihan koko aikaa ei nimittäin huvittaisi kotonakaan olla.
Nooh, tällaisia ajatuksia tänään. Mä en kauhean aktiivisesti osaa ainakaan vielä kirjoitella tänne, mutta lukemassa käyn joka päivä mitä muille kuuluu. Ehkäpä jossain vaiheessa sitten osaan aktiivisemmin osallistua keskusteluun. On tämä vaan niin jäännää :)
 
huomenia kaikille!
mulla olis tällänen kysymys joka askarruttaa mun mieltäni ihan hirmusesti.. soitin kyllä neuvolaan jo asiasta mutta.. elikkäst olin aamulla viisaudenhampaan poistossa ja tietty puudutusta jouduin ottamaan (eihän sitä ketään ilman kestä)
sanoin kyllä asiasta hammaslääkärille ja totesi puudutteen sopivuuden raskaana olevalle. kuitenkin mieltäni painaa että onhan se vaaratonta sikiölle?!
Olen varmasti liian pelokas mutta jos joku muukin ollut kyseisessä operaatiossa kertoisitteko minulle??

-Kiitos jo etukäteen- :hug:
 
Lääkärissä on käyty ja antibiootti kuurin määräsi (kefeksiniä)sitä voi kuulemma syödä ilman että tarvii pelätä :LOL: sitä ne määrä yleensä raskaana olevillekkin sitä mä olen ennenkin saanut vaikka en ole raskaaana ollutkkaan.
Kuulin juuri ystävältäni aivan kauheita uutisia hänen kaverinsa oli joutunut(halunut)synnyyttä ennen aikojaan kun vauvalla oli todettu kromosomi häiriö viikoista en ole varma mutta yli 25 ???
Mitä mieltä te olette siitä (tai mitä tekisitte jos saisitte kuulla että vauvallanne saattaa olla jokin kehitys häiriö joka ehkä voi haitata hänen elämäänsä tulevaisuudessa???Kysyn siksi tätä koska minun mieheni uskonto kieltää täysin abortin kaikissa tilanteissa ja itsekin olen jossain määrin samaa mieltä.
T:Tahtoo äidiksi ja vaavi 10+5
 
Oli pakko tulla kurkkaamaan teita, kun itse olin samaisessa ketjussa vuosi sitten! :D Isot halit kaikille ja onnen toivotukset ihanaan (aina väliin ei =) ) odotukseen! Hauskaa kesän jatkoa teille kaikille! B) :flower:
 
mä en aborttii pystyis... :ashamed: tää lapsi on niin kauan odotettu,toivottu ja rakastettu juuri sellaisena kun hän on... siksi me kieltäydyttiinkin noistaseulonnoista kokonaan... edes niska turvotuksultraan ei mennä,eikä verikokeisii.. mulla menee koko odotus aika pesuuksillee ja itkemiseks jos se seula hälyttääkin, niin täällä valmistaudutaa vähän ni ku etukäteen najatukseen että lapsi saattaa olla jollain tavalla vammainen tms... mut jos kuitenkin toivotaan että kaikki nyt sais terveen vauvan sit tammikuussa... :) mie en meinaa asiaa enempää haluva pohtia... :ashamed: toki ne jotka seuloihin osallistuu, onhan varmaa hyvä jutustella niistä,mikä mietityttää jne...

(.) väsyttää väsyttää... eilen siellä lääkärissä kävin ja bakteeriulehdushan siellä oli... et jytevä lääkekuuri, ni sillä pitäs hoitua... ja toki ensimmäinen mun kysymys oli onko siitä vauvalle haittaa.. :LOL: mä olen vähän ylivarovainen... vauvan sydän ääniä oon nyt ahkeraa kuunnellu ku on ollu sitä pikku vuotoa ja maha kipua, mut ei asiat kovin huonosti olla voi, kun sykkeet kuitenkin löytyy, nyt ne on ollu ellainen keskimäärin 170.. :heart:

peikko ja veikko 9+3 :heart:
 
Noni B) nyt on neuvola tilattu... tiistai 19.6 klo 13.30, sopivasti mein hääpäivälle :whistle: .
Tosin neuvolatäti ei tainnu oikein tykätä hyvää, kun nimeni kuullessaan sanoi "joko taas" :eek: . No, en minäkä siitä tädistä tykkää yhtään... onneksi ei tarvii tuolla tädillä montaa kertaa käydä kun muutetaan pois :D .

Niin, sitähän mun piti tässä vielä kysyä, että onkos täällä jollekin tulossa se viimeinen ja mitenkäs olette ajatelleet sen sitten pitää viimeisenä :whistle: .
 
marleena83: Mä olin tiistaina hampaanpaikkauksessa (ei tosin ihan sama kuin sulla) ja kysyin puudutteesta monesta paikkaa. Joka paikassa sanottiin ettei se ole vaarallista ja sitä annetaan vielä niin pieni määrä. Sen verran tavallisuudesta poikkeavaa tehtiin, että mulle annettiin sellainen puudute, missä ei ollut adrenaliinia. Ja sen haluaisin kyllä vastaisuudessa aina, niin inhottavaa se sydämen kova tykytys on.

hunsvotti: Meillä tämä on yllärivauva ja jää viimeiseksi. Olen paljon miettinyt piuhojen klipsittämistä, mutta en nyt vielä tiedä. Kierukkaa aion ainakin aluksi kokeilla (mulla on hormoniperäistä migreeniä, jonka takia esim. e-pillerit ei käy), kun siinä ei ole vaaraa, että ehkäisy unohtuisi ;)

Antibioottikuurista vielä... Mulla oli 3 kertaa esikoisen aikana Kefexin/se toinen Kefe -kuuri ja lääkärit vakuutti, että ihan turvallista on. Olisi voinut olla vauvalle jopa haitallisempaa, että tulehdus olisi jätetty hoitamatta. Mä oon yrittänyt luottaa siihen mitä lääkärit on mulle sanoneet, vaikka kyllähän sitä aina miettii, kun lääkkeitä joutuu syömään.
 
Jimena: Kiitos sinulle!!

nyt olen ihan hirveissä hammaskivuissa täällä mutten enää haluais ottaa yhtään lisää lääkkeitä (edes panadolia) kun ei ne kuitenkaan ole joka päivä tarkotettu syötäväks. Jouduin eilen jo ottamaan niitä ja olin eilen aamullakin päivystyksessä hampaani kanssa puudutettavana -olisivatkin voineet jo eilen sen ottaa pois ni tämäkin kipu olis ohi :ashamed:

kauheet jännitykset ekaan ultraan siis vaan jatkuvat ja taas yks asia enemmän stressattavana :'(

 
Oon kyllä tosi laiskasti tänne kirjoitellut, mutta nyt ryhdistäydyn... eka neuvola oli viime viikolla ( 8+1) ja dopleri havaitsi vaavin pulssin vaikka ei ääniä kuulunutkaan :D Neuvolan täti totesi että, kyllä siellä joku kasvaa (niinkun siitä nyt jotain epäilystä olisi ollut ;)) Verenpaine oli vähän alhainen, mutta niinhän se aina on ollut, myös esikkoa odottaessa... laskettu aika muuten muuttui tammikuun 14. päivään tällä erää.

Juhannuksen jälkeen torstaina päästään vihdoin ultraan ja sen jälkeen jossain vaiheessa olis tarkoitus kertoa isovanhemmille, jos ultrassa on kaikki hyvin. Vähän kyllä epäilyttää, että joko ovat arvanneet kun pömppömaha on pistänyt jo pahasti esiin... no ajattelin kyllä että kavereille paljastuu varmaan juhannuksena mökillä kun en voi ottaa saunasiideriäkään ja uikkarit päällä pitänee sielläkin hyppiä :)
tuosta hammasjutusta vielä... en usko että puudutusaineella on mitään vaikutuksia sikiöön, koska kyseessähän on paikallispuudutus. Panadolia voi kyllä ihan huoletta käyttää, koska sillä ei ole verta ohentavaa vaikutusta kuten esim. aspiriinilla tms. Mulla onneks poistettiin just viimonenkin viisaudenhammas, oli muuten ihan ensimmäisellä tai toisella raskausviikolla, kun tarkemmin ajattelen... hyviä vointeja muille tammimassuille! ai niin... voin muuten lämpimästi suositella tuota multitabsin uutta raskaus ja närästys-lääkettä, auttaa tosi nopeasti! mulla alkaa tosi helposti närästää ilta-aikaan... yhtenä iltana jopa voileipä. Kahvin juonti on jäänyt melkein kokonaan, kun ei kertakaikkiaan vaan tee mieli... ekassa raskaudessa kahvi jäi kokonaan kun en voinut sietää sen hajuakaan :x
 
Täällä on tänään jääty saikulle pahoinvoinnin takia, vaikkei varsinaisesti laatta vielä lennäkkään. Kävin työterveydessä ja oletin olevani loppuviikon pois töistä, mutta olenkin 2,5 viikkoa ja sitten alkaakin kesäloma. Ottavat näköjään kunnolla vakavasti kaikki, kun useampaa odottaa. Äitiyspoliltakin tuli eka kutsu jo juhannuksen jälkeiselle viikolle.. no, hyväähän se vaan on että ovat tarkkoina.

Sitä tuntee itsensä ihan sekopääksi, kun valittaa huonosta olosta ja sitten kun sitä ei ole, niin valittaa siitä.. että jotain on varmasti pielessä. =)

Mitäs juhannussuunnitelmia???


Emppu 8+2
 
En oo jaksanu kirjotella pitkään aikaan, väsyttäny ihan kamalasti :(
Kävin tiistaina taas ultrassa,vauveli oli jo melkein 4cm :) LA on nyt 2.1.2008
eli viikot nyt 11+1 Ens viikolla on sit lääkäri-neuvola ja äitipolilla niskaturvotus-ultra. Kaikki onneksi hyvin,vaikka vielä pelottaa meneekö kaikki hyvin :( Kun on tuota ikääkin jo 36v ja viimeks kaks vuotta sitten paha keskenmeno niin toivoo että sais vielä tämän "Iltatähden".Tervetuloa kaikille uusille,ja Paljon haleja kaikille keskenmenon saaneille :hug:

ekomamma -71 ja lapset 90,94,96,98,02,03
 
Täällä alkaa pikkuhiljaa usko loppua siihen että kaikki menee hyvin. Eilen aamulla taas holahti ihan kunnolla housuihin ja koska ensiviikoksi suunniteltu kontrolliultra peruttiin lääkärin sairastumisen vuoksi soitin kaikki mahdolliset lääkäriasemat läpi ja sainkin ajan gynelle lähes heti.

Ultrassa löydettiin kohdun sisäsuulta hematooma joka siis vuotaa. Ötökällä oli kaikki sinänsä ihan hyvin, sydän löi ja kaveri liikkuikin kohdussa mahtavassa 2.3cm pituudessaan, mutta silti sitä vaan miettii ettei tämä jatkuva vuotaminen voi tietää hyvää. Tuhrua on siis tullut alkaen viikosta 6 ja nyt mennään viikolla 9+1. Tänäänkin aamulla paperiin jäi ihan kirkasta verta.

Voi kun tämä vuotaminen jo loppuisi.

Onneksi meillä on tämä palsta jossa voi purkaa tunteitaan. Kiitos, ja anteeksi etten tällä kertaa kommentoinut muiden aatoksia.
 
Pötkylälle jaksamisia!!!

Monella tuo hematooma on vuotanut ihan reippaasti kirkasta verta ilman että siitä on ollut mitään haittaa vauvalle. Älä siis täysin vielä hermostu, vaikka inhottavaahan se on. Itse juoksin kanssa rv 5+ tuhruttelun takia ultraan. Kovasti tsemppiä!
 
itsellä kans tuhruttelee ja se johui tulehduksesta ja sellaisesta verenpurkaumasta tuolla kohdun vieressä... itsellä myös niin hiton epätodellinen olo, ja pelkää et tulee km, vaikka mun tapauksessa on kyllä selvää, et vayvalla kaikki on hyvin vaikka vuotaakin.. siltikin sitä miettii.. sanoko ne sull et onko siitä mitää haittaa/riskiä raskauden jatkumiselle vaikka vuotaakin?? ja paljon jaksuja... :hug: :hug:

(.) ooooih... :heart: oltii eilen katsomassa tuon yön keikaa täällä jyäskylässä parin likkakaverin kans... :heart: aina van se on niin hyvä vaikka olli sen ko vanhentuu :LOL: oli vähän outo olo siellä, kun tuntu siltä et maha on ihan ontto kun ne bassot kumis mahassa... :/ tiiä sit, juhannuksena olis tarkoitus mennä himokselle katsomaan kans hyviä esiintyjiä et miten siellä tuntuu kuminat vatsassa.. :LOL:
keli on taas mitä kolein... :| ei jaksa oikein mitää kun on ni harmaata.. mut tää lähtee kokeilee josko jksais imuriin vaikka tarttua......
 
Voi pötkylä voimia ja jaksamisia, koita jaksaa uskoa että kaikki menee hyvin.
hunsvotti Olipa mukava kommentti terkalta :eek: Meillä ollu aina suunnitteilla kolme lasta ja nyt kolmatta odotetaan. Elikkäs tämä jäänee viimeiseksi sitten. Jatko ehkäsystä en vielä kyllä yhtää tiä..
pikkupeikko Meinaakohan masussa ollaki Vuokko eikä Veikko, ku sykkeet on noin korkeet. Eikö niin puhuta.. Mä en yhtää tiä paljon meiän murulla on, mutta aattelin seuraavassa neukassa/ultrassa kysyä.

Mulla taka kauhia yö ja aamu! Nyt on mahatauti esikollakin, molemmista päistä tulee ja kunnolla! Joka paikka on ihan..just niissä. Täällä on yö ja aamu niitä yökkiessä pesty ja pian lähtee kolmas koneellinen pyykkiä pyöriin. Onneksi kuopuksella alkaa pikkusen jo helpottaan. Tässä kauhulla odotan milloin tauti iskee minuun tai mieheen. Jospa mulla edes pikkuisen suojais ku oon syönyt niitä gefilus-maitohappoja nyt joka päivä. Jos sais kuitennin levähettyä ennen töihin menoa, muuten oon kyllä ihan kuitti töissä, ku nyt oon jo ihan voimaton.
Saaru ja pömppis 12+0 & tautipoppoo
 
pahoinvoinnit senkun vaan jatkuvat,plaah ei jaksa enää! häästressi alkaa painaa päälle ja joka päivälle on kaikenlaista menoa ja tahti vaan kiihtyy juhannuksen jälkeen.

alan olla vannoutunut et masussa on tyttö,tekee koko ajan mieli makeaa (normaalisti en juurikaan karkkia tai makeaa syö,enempi suolasta) ja sormustestilläkin tyttöä näytti (sellainen vanhankansan sormushommeli,on pitänyt kaikille paikkaansa joille oon sen tehny).

ollaan miehen kaa päätetty et osallistutaan siihen seulontaverikokeeseen mut lapsivesipunktioon ei aiota mennä kun siinä se keskenmenoriski.21.6 taas ultraan ja saadaan vihdoin selville pikkuisen tarkka LA.

Sussu ja ötökkä rv 9+3
 
"pikkupeikko Meinaakohan masussa ollaki Vuokko eikä Veikko, ku sykkeet on noin korkeet. Eikö niin puhuta.. Mä en yhtää tiä paljon meiän murulla on, mutta aattelin seuraavassa neukassa/ultrassa kysyä. "
nyt on paha veikata kumpi olis... hänellä on sykkeet nyt ollu melkein lähes koko ajan tuota 160-170luokkaa.. mut lueskelin kyllä vaukirjasta et näillä viikoilla sykkeet on kaikki korkeimmillaan,keskimäärin 177 tuo syke :whistle: että näinnikkäästi... (.) perkule, mulal veti maha ihan sekaisin niistä lääkkeistä mitä sain tulehdukseen ja tulee oikein sellaista kunnon vääntöä, et oikein kippuraa meinaa välillä vetää :ashamed: kamalaa... josko tästä helpottaisi... :whistle: me tuossa juuri päätettii nyt sit varmaks et himokselle juhannukseksi mennää, et ainut joudun perjantaina olee vielä töissä, ni päästää si illasta lähtee... katotaa kuinka tää sielä tylsistyy, kun tulee aikas kuivat bileet minun osalta,katella ku muut sit naatiskelee kylmää huurteista.. pitää varmaa omat holittomat oluet ottaa mukaa... :LOL: et näin tänne... ;)

 
Vihdoin ja viimein tuli kättäriltä kutsu ultraan :) se olisi sitten 29.6
ja jännittää jo niin kauheasti :D
Onkos teillä muilla jotain kesäloma suunnitelmia me ollaan miehen ja sen
veljen kanssa toden näköisesti lähdössä pohjois-norjaan jipii...(kvallsundiin)
olen jo vuoden odottanut tätä reissua.(oltiin jo viime vuonnakin)
siitä tulee teltta reissu siis ja luonnon helmassa ilman minkäänlaista (vessa mahdollisuutta ääk... viime vuonna jouduin kykkii siellä kivikossa p.askalla kyllä itketti. Saas vaan nähä kuin onnistuu tällä kertaa pikku masun kanssa :LOL: Eikä siinä kaikki kun siellä kivikossa kykin niin sieltä kivien välistä tuli pari minkkii :LOL: viikooja olisi jo silloin 16 kun lähdetään :)
Hyvää viikonloppua sitten kaikille...
T:Tahtoo äidiksi ja vaavi 10+6
 
Edellisen viestin jälkeen tapahtunut seuraavaa: Aamupäivästä holahti ihan kunnolla kirkkaan punaista verta, pönttöön, housuihin, lattialle ja lähes jokapaikkaan. Vatsaa kouristi niin että olin ihan varma että sieltä tulee ulos sikiön lisäksi koko suolisto. Ei muuta kun menoksi äippäpolille. Ja siellä odotettiin, odotettiin, odotettiin...
Neljän pitkän tunnin päästä pääsin vihdoinkin tapaamaan lääkäriä, joka ykskantaan tokaisi "kai sinä ymmärrät ettei keskenmenoa voi mitenkään välttää". Ymmärrän toki, mutta voi kiesus että lääkärin kommenti sai veret kiehumaan. Teki kuitenkin sisätutkimuksen ja ultrasikin kun kohdunsuu oli tiukasti kiinni. Siellähän se meidän toukka tyytyväisenä kohdussa köllötti ja melskasi. Jopa lääkärikin yllättyi täysin. Hematoomaa ei enää ollut, joten ilmeisesti se oli vuotanut pois. Järjettömän vatsakivun takia jouduin vielä jos jonkinlaiseen testiin ja yhteensä seitsemän ja puolen tunnin odottelun jälkeen lääkäri kertoi ettei kivulle löydy mitään syytä. Kehotti kuitenkin jäämään osastolle tarkkailuun, ja koska minä olen vanha itsepäinen pässi (sekä syvästi loukkaantunut näsäviisaan lääkärin kommenteista) lähdin kotiin. Jos tätä kipua pitää kerran sietää niin siedän sitä mielummin kotona oman peiton alla.

Pikkupeikko, kysyit josko lääkäri olisi kertonut että vuodosta on jotain haittaa... Kyllä mulle kaksikin lääkäriä on sanonut että kaikki vuoto on riski rauskauden jatkumiselle, mutta silloin kun sikiön syke löytyy niin ennuste on jo ihan hyvä. Kai se on vähän fifty-fifty tilanne. Mä nyt ainakin toivon omalta kohdaltani että vuodot on loppu. Makaan vaikka koko loppuraskauden sängyssä jos niikseen tulee.
Tällaisia jännittäviä tapahtumia siis perjantaipäivään. Kyllä voi joskus olla elämä ihanaa.
Nyt on syytä painua takaisin nukkumaan ja katsella maailmaa uusin silmin huomenna, jos vaikka vähän hymyilyttäisi jo.
 
Paljon voimia pötkylälle lähetän täältä ja jaksamista moisen "epätietoisuuden" kanssa...
Itse odottelen jo innolla/pelolla tuota 21. päivän ultraa.. toisaalta on "ihan liian helppo olo" ja toisaalta sitten tuntuu oireitakin...esimerkiksi tisseihin EI saa koskee... mies eilenillalla ihan nukkuessaan jotenkin "hipaisi" ja mä meinasin karjasta, sillä se tuntu lähinnä siltä,että joku ois kovin nipistänyt... :eek:
Muutoin voin olla syömättä tai syödä, mahaan ei koske ja olo on hyvin normaali... LIIAN normaali... mitenkä sitä unohtaa tässä ajan saatossa millaiselta se olo aikasemmin on tuntunut.... :whistle:
Ai niin, kovalla lattialla jos makaa mahallaan, niin on ilkiä olo...tuntuu,että mahassa on "pallo" vastassa, mutta voihan tuokin olla ihan mielikuvituksen tuotetta.

Meille tää vois hyvin olla viimeinen tulokas, jos hän siis on tulokas....
Tosin en osaa yhtään sanoa mistään jatkosta vielä, luulen että keskustelen tästä asiasta neuvolassa jos sitten jatkan vielä neuvolassa käyntiä...

Saapasjalkakissa + tyyppi 10+6
 
heips! lueskelin tuota kirjotustasi pötkylä ja itsellä olleet pikku " vuodot" ei enää tuntunutkaa yhtään suurelta ja pahalta.. on hienoa tietää ettei se vältsyste kuitenkaa tarkotakkaa pahinta ensimmäisenä. esikoisen kanssa sitä jo odottaessaan tarkkailee itseään kokoajan. hirmusesti jännitän itse ensimmäostä ultraa ja sitä onhan se "asukki" siellä kunnossa :heart:

kovasti vielä aikaa kuitenkin tammikuuhun ja odottavan aika on niiiiiiin pitkä
 
Pakko kertoa kun mun kaverilla oli viime raskaudessa ihan samanlainen tilanne, ensin tuhrutteli ja sitten joku kerta vessareissulla oli alkaut vuotamaan aivan mielettömästi. Sitä verta oli ollut joka paikassa. MEnivät sitten äippäpolille tarkistuttamaan, että kaikki oli tullut pois ja kappas siellä se pikkuinen touhusi ja sydän sykki. Tarkempien tutkimusten perustella selvisi, että alkioita oli alunperin ollut kaksi ja toinen meni siis kesken. Ilmeisesti heille oli jäänyt kohtuun vähän rippeitä toisen sikiöpussista... tai jotain vastaavaa. TOivotaan nyt, että teillä oli vuodot tässä. Heillä ne vuodot loppui siihen. :)

Lellu
 

Yhteistyössä