*Tammikuu2008* KESÄKUU

No höh! Eihän tuo äskö onnistunu, tuli joku huoltokatko! :kieh: Koitetaan ny paremmalla onnella...

Niih ja jelppikää, mikähän se oli tuon naistenklinikan lyhenne?

-Saaru, jolla pää lyö tänään tyhjää..
 
mahtaisko sekaan mahtua vielä yks ( pienehkö) tytteli..
laskettu siis näillänäkymin 18.1.. eka ultra heinäkuun alussa jossa siis varmistuu tarkasti aika. viikolla 8. mennään .. ja kovasti on jo odotetaan pikkuruista "kaapoa" :heart:

olis ihanaa tutustuu muihin tammiäiteihin..ja jakaa kokemuksia..kuitenkin kaikki hirmu uutta esikoisen kanssa

- marleena83-
 
Tänää kävin neuvola lääkärillä, jossa samalla ultrattiin. Toiselta ei saatu sykettä ollenkaa ja oli sentin lyhyempi kuin toinen. Luultavasti on mennyt kesken :'( :'( Toinen kaksosista oli kasvanut hyvin ja liikkuikin mukavasti. Jotenki tuntuu vaa ettei yksi vauva "riitä"enää, ku on asennoitunut että tulee kaksi ja kerenny pikkasen suunnittelee.

no nyt en jaksa enempää kirjotella

pocahontas ja rv 9+4
 
voi pahoitteluni toisen pienen puolesta.. mutta yritä ajatella positiivisesti että kuitenkin toinen on normaalisti kasvanut ja kunnossa... onko tuossa kaksos hommassa sellaista mahdollisuutta ettei vaan löydy se syke siinä ultrassa,et toisen kaiku häiritsisi sitä tai näin? kun eikös noilla kaksosilla yleensä tuo koko vaihtele kuitenkin ja ei kumminkaan ihan kamalasti pienempi ollut... haleja kuitenkin paljon sinulle :hug: :hug: sit sellainen tuli mieleen että miten noissa kaksosraskauksissa menetellään et annetaanko sen toisenkin myös olla siellä jos ei itsestään tule ulos vai kuinka?

ja teretulemast kaikki uudet mukaan... :flower: =)
 
Pocahontas82 :'( :hug:
Ja voima :hug: kaikille,joita suru on raskaudessa kohdannut!

Itelläni väsymys vaan jatkuu ja pinna on kireällä lähinnä mies ja sen ajattelemattomuus ja käytös saa välillä aikasmoisen räjähdyksen aikaseksi :ashamed: On kyllä osittain luonnettanikin:nopeasti räjähtävä,mutta myös nopeasti leppyvä oinas :D
Puntariin en uskalla edes mennä,painoa varmaan tulee silmissä.. Jatkuvasti kuvottaa,syön tai en ja silti syön.. Tupakanpolton lopettaminenkin varmasti tuohon syöntiin vaikuttaa,parempi painoa enempi,kuin polttava odottaja :whistle:

Uppis+papu
 
Moikka, mä täs lueskelin noita teidän kirjoituksia ja pohdin, että miten joku pystyy kotona kuuntelemaan pikkuisen sydänäänet??? :eek: Mä oon joko tyhmä tai sit käyn vaan jotenkin hitaalla, kun en ymmärrä, etä miten niitä voi ite kuunnella.... :ashamed: Valaiskaa mua kumppanit!!

Täällä on tänään ollut tajuttoman paha olo ja töistä menin suoraan sänkyyn pötkötteleen ja torkahteleen. Täs mietin, että nytkö se pahoinvointi sitten alkoi...Toivottavasti ei. Tissit on megaisot ja kipeet, saa nähä kuin isot liivit sitä pitää ostaa...Normaalisti oon kokoa 70D, vaikka oon aika pikkuinen muuten. Luoja luonut kunnon kannut :LOL: Vatsa pömpöttää, ja mietin että onko se jo oikeesti vauvamaha vai mitä...Torstaina lääkärineuvola ja pian mennään jo 12 viikolla, kyllä se aika rientää!

Pahoittelut kaikille pudonneille...Kovin tässä itelläkin se pelko on, vaikkei
mitään vuotoja tms ole...

carla rv 10+6
 
sydänäänistä..
"Moikka, mä täs lueskelin noita teidän kirjoituksia ja pohdin, että miten joku pystyy kotona kuuntelemaan pikkuisen sydänäänet??? Mä oon joko tyhmä tai sit käyn vaan jotenkin hitaalla, kun en ymmärrä, etä miten niitä voi ite kuunnella.... Valaiskaa mua kumppanit!! "


mie voin valaista kun meillä kuunnellaan sydän ääniä kotona... eli olen ostanut tuon kotidoppler laitteen tuolta www.kuuntelevauvaa.fi sivustolta... sillä vois iis sydänääniä kuunnella kotona rauhassa... käys kurkkaa tuolta sivulta niin selventää paljon.. eihän se tyhmää ole kysyä, jos joku asia mietityttää... :) :hug:
 
Heippa taasen,olinkin jo näköjään päässyt päivitettyjen listaan!Eli NKL on Naistenklinikan lyhenne.Ja unohtu siinä mainita,että meille tämä tulokas on jo 5.

Tänään on ollut eriyisen karmea.En ole juur mitään kyennyt tekemään.Maannut lähes koko päivän ja isommat lapset ihmettelee,kun äiti on kipee.Ei olla vielä kerrottu,kun eipä nuo osaa asiaa salassa pitää ja ihan kaikille ei näin aikaisessa vaiheessa viitsi kertoa.Olo tosiaankin on mukamas niin erilainen,että toisaalta ihan hirvittääkin.

Neuvola-aika tuli varattua,hyvä niin,sillä lomat alkaa hoitajalla ja ehtii vielä laittaa paperit sitä ultraa varten.Ihan jännittää ja on malttamaton olo!!!

Mutta eipä tässä muuta.Vointeja kaikille
 
Voi hurja tätä väsymystä, nukkuisin vaan koko ajan jos voisin |O täytyy kyl välillä jaksaa töihin.. Mulla on kans ollu pientä vihlontaa alavatsassa, en ole ainakaan vielä säikähdellyt, vaikuttaa ihan normaalilta, kun ei ole jatkuvaa. Mutta tämä mahan pömpötys tuntuu vaan kasvavan, mahtaakohan tää jossain vaiheessa helpottaa, ennen kuin alkaa se oikein vauva maha kasvaa?

Mä unohin kans mainita että TAYS:ssa mun pitäis sit synnyttää.

Nyt kyllä meen iltapalalle ja nukkuun, kello herättää jo 5 aamulla, KÄÄK!

..niin ja sitä piti kysellä että onkos monella kissoja tai muita lemmikkejä? Mitenkäs niitten kanssa sitten pärjäilee kun vauva syntyy, kokemuksia?

pullanmuru rv 9+4
 
kuule mä olen kans miettiny tota varsinkin koira homaa, ko pitäähän se koira ulkonakin käyttää... :eek: meillä meinaan on sakemanni ja mies töissä, niin oen kovasti miettiny miten esim talvella juuri ennen h-hetkeäkin pääsen koiraa ulkoilutta... se kun vähän vetäsee ni perseellään ollaa,oahimmassa tapauksessa mahallaa... meillä tuo ei onneks vedä, mut jos se vaikka ihme näkyjä näkee ni näkäsee väillä aika voimalla.. ja kuinka sit kun vauva syntyy,enhän mä voi vastasyntynyttä ulos koviin pakkasiin viedä, saati sit jättää yksin sisälle kun koiraa käyttäsin.... :eek: :ashamed: mie oon ihan miettiny et jonkun noista nuoremmista sukulais pojista nakittaisin pientä palkkaa vastaan meillä koiraa päivällä käyttää sit...

humatkaa kui ahkera peikko on tänää ollu.. het moneen kertaa käyny täällä kirjoittelee jo... :LOL: :LOL: huomenna sit taitaakin kirjoittelu jäädä vähiin kun 6aamull aylös ja 7verikokeisiin ja siitä suoraa töihin ja siellä ollaa jumissa iltaan asti... :'( :eek:

pakko kysyä, onko monella tullu outoja haluja oluen makuun? mulla on iskeny ihan mahoton pakko mielle saada olutta,ykköstä tai holitonta pullo sillon tällön... :ashamed: en tiiä mikä siinä maussa muka on niin älytömän ihanaa,kun muutenkaan en ihan ehdoton olut ihminen ole... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja iita82:
Saapasjalkakissa meillä esikoinen ja toistaiseksi myös kuopus täyttää myös elokuussa 3 vuotta! Olen mietinyt tuota ikäeroa, tuleekohan mustasukkaisuutta?? Onko teidän leijona miten tulisieluinen? Meillä uhmaa ollut jo jonkin aikaa, nyt onneksi vähän rauhallisempi vaihe..



iita 8+1
Mustasukkaisuutta on tavallansa ollut meidän jokaisella... Tää viimeinen leijonapoikaseni on kyllä TAKUULLA hankalin tapaus... siinä koetellaan hermoja ja pinnaa... MUTTA jos tässä nyt sen pikkuisen vielä saa.. (olen edelleen skeptinen tän raskauden suhteen kun tossa 21. päivä pääsen np ultraan vasta) Niin mä suren ja pohdin tätä mustasukkaisuutta vasta sitten... Onneks nää on kaikki yleensä aina innoissaan auttelemassa ja siihen mun on sittenkin vedottava... :D
Saapis (hemmetti, aina sekasin näissä raskausviikoissa... *laskee hullunkiilto silmissä* 10+3 )


HEI JOO, Mä meen siis TYKSIIN synnyttään.... :wave: :wave:
Äkkii kattelin että hazelnutilla ja mulla oli sama päämäärä ja sama laskettuaika (mulla se on vähän epäselvä vielä ku neuvolatätikään ei oikeen sitä laskenu :D ) mut terkkuja siis hazelnutille....
 
:hug: Pocahontas82, jaksamista!
Milloin saat varmuuden toisen vauvan kohtalosta? Sama asia mietityttää kun seuraava "virallinen" ultra on vasta heinäkuun puolessa välissä ja mietinkin, että kävisikö vielä tässä yksityisellä ihan oman mielenrauhan takia tarkistuttamassa kuinka mahassa voidaan.

Täällä omassa navassa vaan etominen jatkuu... ei muutu parempaan eikä huonompaan. Yllättävän rasittavaa olla koko ajan huonovointinen, eikä aina jaksa edes muistaa, että syy on hyvä. Ihanaa kun saa valittaa =)

Hyviä vointeja kaikille!!!


Emppu rv 8+0
 
Siis muillakin on tosiaan ollu tätä että vaatteet ei enää sovi päälle... :eek: On julmettoman kummaa.. Mulla kuitenkin tätä vatsaa on luotu ja PALJON....
Kattokaas ku minä oon vaan tämmönen 150 cm pitkä ja painoo on kuitenkin semmonen 90 tällä hetkellä,.. tää alkuraskaus on tuonu jostain 5 KILOA :eek: :eek:

Vaikka aikasemmista en oo lihonnu yhtään...
Ihmeellistä etovaa oloa on edelleen ja tissit ne ei tykkää tuulesta, ei sitten OLLENKAAN ja tuntuu että nekin on "turvoksissa" vaikka ei kai ne kuitenkaan oo.. jotain mun omaa mielikuvitusta.... Välillä on kauhee mieliteko johonkin ja sitten ei taas mihinkään.... mielihalutki siis vaihtelee ihan minuutista täysin toiseen.... raivahtelen usein ja makea maistuu paremmalta ku suolanen että näiden perusteella jos masusessa joku vielä on, niin hän on neiti-ihminen...
ja levinneisyyteni viittaa kanssa tähän...

Olen hyvin pahoillani heidän jotka ovat joutuneet leikin tältä erää luovuttamaan puolesta ja kaikille lähetän tosi paljon tsemppiä...
Mun piti tää nyt ihan erikseen kirjottaa, ku vasta sain kaikki viestit luettua....
:ashamed: niinku ihan ajatuksella...

Ja samanlaisia tuntemuksia mullakin "muka" on että vauva liikkuu, tosin tiiän,että tän pehkon alta ne todellakaan ei voi vielä tuntua... mut sattuvat vaan jotenkin niin sopivasti siihen tilanteeseen ku rauhottuu paikalleen niin maha jännittyy ja sitten tuntuu sitä "jotain" . Suolet siellä jotaki ilmeisesti törisee...

No juu.. viikon verran oon yhtäkkiä ollut iltapirteä... kun sitäennen oisin voinu nukkua, nukkua nukkua.... nyt on ihan hassu olo kun vielä aamuyöllä kahden aikaan ei yhtään väsyttäis ja aamulla sit kuitenkin siinä kaheksan maissa nousee.. alko tasottumaan yhtäkkiä tää mun oma rytmi tähän... sekin kummastuttaa tässä vielä...
NP ultraa odotellessa....
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupeikko85:
voi pahoitteluni toisen pienen puolesta.. mutta yritä ajatella positiivisesti että kuitenkin toinen on normaalisti kasvanut ja kunnossa... onko tuossa kaksos hommassa sellaista mahdollisuutta ettei vaan löydy se syke siinä ultrassa,et toisen kaiku häiritsisi sitä tai näin? kun eikös noilla kaksosilla yleensä tuo koko vaihtele kuitenkin ja ei kumminkaan ihan kamalasti pienempi ollut... haleja kuitenkin paljon sinulle :hug: :hug: sit sellainen tuli mieleen että miten noissa kaksosraskauksissa menetellään et annetaanko sen toisenkin myös olla siellä jos ei itsestään tule ulos vai kuinka?

ja teretulemast kaikki uudet mukaan... :flower: =)

Tottakai olen iloinen, että toinen voi hyvin. Lääkäri ei kyl kovin paljoo antanu toivoa toisen puolesta. Tosin sillä oli aika huonot laitteet neuvolassa. Toi sentin ero on paljon näillä viikoilla isompi oli reilu 2cm ja pienempi noin 1cm. Tässä vaiheessa ei pystytä tekemään mitään, odotellaan että tuleeko ittestää ulos vaiko hajoaa kohtuun. Seuraava käynti vasta heinäkuun alussa. Siihen asti pitäisi jaksaa odottaa. :|

 
Alkuperäinen kirjoittaja Emppu78:
:hug: Pocahontas82, jaksamista!
Milloin saat varmuuden toisen vauvan kohtalosta? Sama asia mietityttää kun seuraava "virallinen" ultra on vasta heinäkuun puolessa välissä ja mietinkin, että kävisikö vielä tässä yksityisellä ihan oman mielenrauhan takia tarkistuttamassa kuinka mahassa voidaan.

Täällä omassa navassa vaan etominen jatkuu... ei muutu parempaan eikä huonompaan. Yllättävän rasittavaa olla koko ajan huonovointinen, eikä aina jaksa edes muistaa, että syy on hyvä. Ihanaa kun saa valittaa =)

Hyviä vointeja kaikille!!!


Emppu rv 8+0

Mulla ultra Heinäkuun alussa, tosin en tiiä pystynkö odottelee sinne asti. Oon jo miettiny vaihtoehtoja mihin voisi mennä "kunnolliseen" ultraan tarkistamaan asiaa. En tiiä pääsisinkö lapsettomuuspolille vielä, vaikka en periaatteessa oo enää niiden asiakas.

Itse pelkäsin ihan alussa keskenmenoa. Lääkäri sit vakuutteli mulle ultrassa, että kun syke nähdää oikeassa paikassa niin todennäköisyys syntyä elävänä on 95%. Silloin uskalsin jo toivoa että kaikki menisi hyvin, toisin kyl kävi.

Mä toivon, että sulla menee kaikki hyvin. :flower: Kysy seuraavaksi neuvolassa, jos ultraisivat siellä.
 
Kirjoitanpa kuulumisia minäkin välillä.
Eli minulla aikaistu tuo neuvolassa ja lääkärissä käynti tämän pahanoloni takia. Jouduin ottamaan töistä sairaslomaa. Ja laskettuaika muuttui 28.1 eli nyt rv 7+2. Eilen olin lääkärissä ja eka ultra oli. Siellä se pikkuinen näkyi
:heart: ja tällä kertaa vain yksi vauveli :) Sydänäänetkin jo kuului ja oli jännä kuulla ne :)
mutta nyt pitää mennä ja hyviä vointeja kaikille :wave:
 
Täällähän oli päivittämistä kertynyt, toivottavasti tuli kaikki ja kaikkien tiedot oikein! Ja tervetuloa uusille! Marleena, ihanaa..meillä oli kuopuksen työnimi kanssa kaapo. Kaikki alkuu kauhisteli että "ei kai sen nimeksi oikeesti tuu Kaapo!" (vaikka hiano nimi on, mun mielestä) Ja sitten ku siitä ei tullut kaapoa, nii jahkailtiin että miksi ei laitettukaan sitä nimeä:) Ja paljon jaksuja ja voimia pocahontakselle :hug:

Eilen illalla oli aikoihin pirteä olo, siis oli töistä väsynyt mutta en sillain ylenpalttisen puhki ollut. Olipa kivaa! Jospa nyt tässä piahkoin alkais väsymys väheneen.
Nii ja juu, unonehtu sillo neukkalääkäristä sanoo et lääkäri halusi tuota selkäkipua selvittää ja määräsi tarkat pissalabrat. Haluaa tarkistaa ettei mitää piilevää tulehdusta ole tai jotain. Itse en oikeen usko tähän vaihtoehtoo, mutta tarkastetaan nyt :) Uskon että selkävaivat johtunee lähinnä mun työstä.
Meillä sitten kuopukselle iski mahatauti, ihana tässä aamuvellotuksessa olla näitten "ihanien" eritteiden kanssa tekemisissä. Kuhan tää ei nyt valloittais koko perhettä:(

Ihanaa, enää 5pvä ja pääsee taas ultraan:)
Saaru ja pömppis 11+5
 
Pocahontas82 mulle ainakin Väestöliitosta sanottiin, että aina voi soittaa tai tulla käymään, jos huolettaa joku asia ja muualta ei tunnu apuja irtoavan. Eli jos päätän käydä ultrassa, niin sinne on tarkoitus mennä, vaikka onkin meidän lapsettomuushoitojen lääkäri.
 
et sie pääsis äitipolille päivystyksenä käymää alakautta tehtävään tarkempaan ultraan ja nehän vois samalla vähän jatkoa valaista...?kun meillä keski.suomessa voi mennä äitipolille24/7 päivystys tapauksena...

täällä alkoi taas se rusehtava vuoto ja tulee sellaisena paakkumaisena pihalle... :'( :ashamed: soittelin äitipolille ni kovasti veikkasivat hiivaa tai jotain bakteeri tulehdusta.. soittelin sit tklääkärille,ni ajan sain tälle päivää vielä puoli 3.. et eiköhän jonkun kuurin päälle saa... :ashamed: :/ keskenmenosta ei kuulemma voi olla missää tapauksessa kyse kun kohdunkaula on eilen lääkärillä ollu kii,ja kun on todettu se verihyytymä siellä kohdun vieressä ni siitä vissii veri,tai sit eilisestä neuvolan lääkäristä tai et olis jonnekin tonne jäänyttä ns kuukautis vuotoa mikä nyt tulee sit pihalle.. mut selvinnee puolen kolmen aikaa... :|

peikko ja veikko 9+2
 
Pitkästä aikaa taas kirjoittelen! säännöllisesti olen kyllä kuulumisianne seuraillut.

LELLU: Täällä kärsitään myös hermopinnan kireydestä....pinna on välillä kuin viulunkieli. Muistaaksei olen ollut aikaisemmissa raskauksissa paljon "siedettävämpi" , eli tyttö-raskauksissa. Mutta taitaa aika vain kullata muistot. Ja tuntuu että mies on jostain ihan eri planeetalta...-huokaus- en muistanutkaan että se on tällaista. Tunteiden sahaamista laidasta laitaan.

HEMA:Tervetuloa!! Ja onnittelut sydän-äänistä!

TAHTOO ÄIDIKSI! Pikaista paranemista sinne!

HUNSVOTTI JA MAMA76: Kannattaa tosiaan sitä neuvolaa varailla, meinaan pian neuvolatädeilläkin alkaa kesälomat. Itse olin nyt maanantaina ja seuraavaksi menen vasta rv 16! kesälomien takia...

SAARU:Onnittelut sydän äänistä! Ovat ne aina vaan niin ihana kuulla. Itse olen paljon miettinyt kysyisinkö sukupuolta etukäteen. Vielä kun menen keskiraskauden lääkärin tarkistukseen yksityiselle ja siellä ultrataan ja ehkäpä kertoisikin jos vaan kysyn. (normaalisti täällä ei kerrota sukupuolta rakenne ultrassa. Infossa luki vain että rakenneultra on rv 20 ja silloin sukupuolen määrittäminen on vielä hyvin epävarmaa)

LIZARDUS: Joko häät kovin jännittävät? Oletteko jo kertoneet raskaudesta vai paljastuuko yllätys vasta häissä?

NUUSKIS: Kyllä varmaan pystyisin vielä vatsallani nukkumaan (auringon ottaminen ainakin onnistuu loistavasti) ....

LIIKKEISTÄ: Tosiaan vauvanpaino on näillä viikoilla n. 5 grammaa. Joten liikkeiden tunteminen on lähes lääketieteellinen mahdottomuus. Itse olen liikkeitä tuntenut puolenvälin paikkeilla. Toisesta lapsesta vielä myöhemmin koska istukka oli edessä. Sisäpuolellahan olevilla elimillä on aika erikoinen tuntoaisti...onneksi. Muuten voisi elämä olla aika tuskaista....hiukan nyt taas tämä juttu lähti eksymään! -nauraa-

ONSKU: Täällä myös välillä vatsakipuja olen ne kohdun kasvukivuiksi luokitellut...Eilen oli taas outoa kipua lenkillä..se tuntui jotenkin kohdun suulla. Mutta en ole niistä sen enempää huolestunut.

MARLEENA83: Tervetuloa! On täällä hienoa tämä vertaistuki... voi aina kysyä mitä hulluimpiakin asioita jotka mieltä painavat!

POCAHONTAS: PALJON HALAUKSIA! Itse kun odotin toista lastamme oli raskauteni alkuun kaksosraskaus...siten ultrassa löytyi enää vain toisen vauvan sykkeet. Aluksi se oli kova järkytys ja suru. Pikkuhiljaa ymmärsin kuitenkin onnemme yhdestä lapsesta ja muistoihin olen säilönyt ultra kuvan kahdesta...joskus voin kertoa tytöllemme hänen olleen ensin toinen kaksosista. Suru unohtuu ajan myötä ja muuttuu vilpittömäksi iloksi. Usko pois! Paljon halauksia ja voimia! Sekä paljon positiivisia ajatuksia!

PIKKUPEIKKO: Itselläni asialle ei tehty mitään kun toinen oli mennyt kesken, eikä vuotoa tai muuta tullut. Seuraavassa ultrassa toista ei enää näkynyt vaan oli "hajonnut" lapsiveteen.

MAMALE: Tervetuloa!
 
Pocahontasille jaksamista. :hug: Samoin kaikille tippuneille. :hug:

Tänään rv 9+0 ja ensimmäinen neuvolakäynti takana. Nyt sitten vaan odotetaan lähetettä ensimmäiseen ultraan ja muutenkin viikkoja kuluviksi, että uskaltaisi sukulaisille kertoa raskaudesta. :) Sairaala olisi Kätilöopisto, lyhennettä en tiedä? Joo, ja la olisi oikeasti 16.1 - oon tainnut epähuomiossa tänne aiemmin kirjoittaa tuon 15.1.

Täällä pahoinvointi alkaa helpottaa, mutta väsymys on ihan mieletön. Töistä kun pääsee kotiin niin illat meneekin lepäillessä, mies hoitaa onneksi kodin ja koiran lähes 99% tällä hetkellä. :heart: Täytyy kyllä nostaa hattua niille, jotka yksin odottavat, kun tuntuu rankalta jo nyt vaikka on toinen osapuoli apuna ja tukena! :ashamed:

Työjututkin vähän painaa, oon määräaikaisella sopparilla, joka loppuu elokuun alussa..Jatkoa on lupailtu, viimeksi pomo lupasi että uusi soppari kirjoitettaisiin ennen juhannusta, vaan eipä ole vielä kuulunut mitään. :kieh: Täytynee alkaa painostaa, pelkään vaan että epäilykset herää jos liikaa asiasta muistuttelen.. :whistle:
 
Ihan ekana pahoittelut pocahontakselle.. Koitahan jaksaa ja nauttia vielä jäljellä olevasta vauvasta. Ihan varmasti keskenmennyt kaksonen pyörii mielessä nyt ja aina, mutta koita silti iloita että sinulle on toinen heistä kuitenkin suotu.

..niin ja sitä piti kysellä että onkos monella kissoja tai muita lemmikkejä? Mitenkäs niitten kanssa sitten pärjäilee kun vauva syntyy, kokemuksia?
Meillä on kaksi kissaa ja kun esikoinen syntyi, niin ei mitään ongelmia ollut. Hiukan kävivät vauvaa nuuhkimassa, mutta eivät olleet ollenkaan vauvasta kiinnostuneita. Ja kun neiti parkaisi niin pikaisesti luikkivat jonnekin sohvan taakse piiloon. Tuolloin olivat sisäkissoja, voipi olla että meininki on eriä tällä kertaa kun ovat alkaneet ulkoilla.. Meillä kissat pääsivät ennen nukkumaan meidän makuuhuoneeseen (ja siis sänkyyn myös), mutta pari viikkoa ennen vauvan syntymää laitettiin ovet säppiin makkarista ja niin se on pysynyt säpissä siitä lähtien. (Minustakin ihan mukavaa kun ei tartte karvakallejen kanssa nukkua, muutakuin miehen... :D ) Mutta meillä ei siis ole ollenkaan ollut ongelmia kissojen kanssa.

Iidukalle
: mulla on sama homma ton työsopimuksen kanssa, että elokuun loppuun asti on määräaikainen, hiukan jännittää, että mahtaako tulla jatkoa enää. Aion kyllä kertoa pomolle ennen sopimuksen mahdollista jatkamista että raskaana ollaan... Enpä silti tiiä, onko tuo pätevä syy olla antamatta uutta sopparia kun muuten olen työni hyvin hoitanut ja siitä kiitostakin saanut. Noh, eipä siitä parane paljoa stressailla, tulee mitä tulee. Mä jään sit taas hoitovapaalle jos siltä näyttää. Rahatilanne tulee kyllä muuttumaan radikaalisti, mutta eipä auta valittaa.

Olo on ihan jees, hiukkasen kuvottelee ja turvottaa ja tissit on isot ku ilmapallot, mutta eiköhän tän kestä ;) Maanantaina on eka neuvola, innolla oottelen, josko ne sydänäänet sieltä kuultais..

Mrs K-H rv6+6
 

Yhteistyössä