**TAMMIKUU2008**joulukuu

Täällä nyt siivottu ja luututtu kämpää puhtaaksi pitkin iltaa. Meillä oli pakko joulusiivous tehdä jo nyt, kun on ne juhlat tulossa niin ei sitten viikonloppuna kerkiä.
Täytyykin muistaa kattoa tuo silminnäkijä... ja sitten tammikuun alussa alkaa se jokin uusi ohjelma, olikos vauva tuli taloon tms... alkoi vissiin 7. pvä
Nyt menen glögiä kulauttamaan kurkusta alas...

Tahtoo äidiksi Kiva kuulla kuulumisia sieltä suunnalta.

Nyt taitaakin mun kohdaltani olla viikonlopun ajan hiukan hiljaiseloa, mutta synnyttämässä en sitten kuitenkaan ole (ainakaan toivottavasti... :eek: )

Oikein hyviä vointeja kaikille mammoille ja masuille :wave:
 
Tässä vähän neuvolakuulumisia eiliseltä:
35+3
paino: +750/vko
Turvotus + (greippi muuten auttaa)
RR: 126/78
Pissa ok
B-Hb: 129 (mahtava olo kun veri taas kunnossa. Koko raskauden ajan ollut niin nuutunut olo, mutta nyt on paljon energisempi)
Sf: 30
Syke: 141
Vauvan pää on kiinnittynyt ja kuulemma saattaapi tulla ennen laskettua aikaa. Tänään tuli supistuksia, mutta ei mitään kipeitä. Seuraillaan tässä illalla. Sain lopultakin vauvan vaatteet pestyä ja laitettua kaappiin. Nyt tekemään munavoita ja karjalanpiirakat uuniin!

Kauniita unia kaikille!
 
Paino oli taas tippunu kilon verran. Koko aikana tullut vain 5,9 kiloa lisää painoa.
Turvotus: +
RR: 119/81
U-Prot. / U-Gluk.: -/-
B-Hb: 120
Sf- mitta oli huikeat 38cm!!! :D
Ja vauva on laskeutunut jo hyvin ja sen kyllä tunteekin. Kohdun suuta se nla täti kurkkasi vähän, mutta ei kauheesti uskaltanu ronkkia ettei sitten ala supistaa tms. Ulompi kohdun suu on auki ja pehmennyt, sisempää kohdunsuuta ei uskaltanu kokeilla. Jonkin verran on aina välillä supistellu. Saa nähdä millon haluaa pikkuinen maailmaan :heart:

Halinappi ja masu asukki 38+1
 
Kuumehöyryiset terveiset täältä meiltä. Ite en kipeänä ole, mutta tuo esikko sairastaa nyt ihan kunnolla. Kuume huitelee 39-40 ja minä yritän tunkea lääkettä minkä kerkiän. Tuohon kuumeeseen nähden on neiti hyvinkin virkeä, jaksaa leikkiä ja touhuta ja ruoka & juomakin maistuu ihan ok, että sinänsä ei huolestuta. Tänään neuvolalääkärikin totes, että tuota kovaa kuumetta on nyt liikkeellä. Toivottavasti saadaan tyttö kuitenkin jouluksi kuntoon.

Niin, nyt on sitten takana se viimenen lääkäri. Kaveri masussa oli hoksannut kääntää itsensä raivotarjontaan, jee! Verenpaineet oli hiukan aikaisempaa korkeammat, mutta ei mitään hälyyttävää (voi johtua myös siitä, etten ehtinyt yhtään hengähtää ennen mittausta).Pissa oli puhdas, sf-mitta 31 ja painoa tullut +100g (korjataan tuo sitten jouluherkuttelulla). Kohdunsuu pehmeä, mutta kiinni ja kaulaa jäljellä 2-3cm. Eli taitaa meikäläinen todellakin olla viimesiä tammikuisia synnyttäjiä, kun la on vasta 26.1. ja siitä reippaasti yli mennään.

Tahtoo äidiksi: Kiva, kun kuitenkin jouluksi kotiin pääsitte. Kaunis nimi tulee tytölle. Onko suvun peruja vai ihan muuten vaan?

MaijaM: mulla tuntuu kans liikkeet ihan samoissa kohtia. Tuosta navan kohdalta on ihan hellänä, kun siitä yrittää ulos pungertaa. Sormilla ilmeisesti ropeltaa jossain tuolla lonkkaluun seudulla ja sekin tuntuu välillä tosi ikävältä. Mutta ei parane valittaa, hyvähän se on, että liikkeet tuntuu eikä tarvitse niistä huolta kantaa tai liikelaskentojen kanssa panikoida.

Lastenhoitojärjestelyistä on ollut puhetta. Katotaan nyt sitten, missä tämä vauveli päättää syntyä. Jos ollaan täällä pääkaupunkiseudulla, niin täytynee mennä yksi synnyttämään, sillä hoitopaikkaa ei yksinkertaisesti esikoiselle ole. Tampereen seudulla tuo Nokian vesijupakka hiukan on sotkenut kuvioita, kun lastenhoitajat kovasti sairastaa. Täytyy katsoa sitten synnytyksen lähestyessä, missä kunnossa nuo Nokian serkkuplikat on.

Oikein kovasti tsemppiä kaikille lähtökuopissa oleville. Taitaapi tammivauvoja vielä putkahdella jokunen näin joulukuun puolella.

Esikoinen valvotti viimeyönä. Nyt painaa kauhia väsymys, joten taidan vetäytyä höyhensaarille.

S + Kakkosnelonen 34+5
 
Vielä ennen nukkumaanmenoa...

esimaidosta: mulla on sitä tullut jostain puolesta välistä asti. Nykyisin saunan jälkeen toinen rinta valuttaa yöpaidan ihan märäksi, muutoin tulee ihan vähän. Kai se lämpö ja ilman liivejä ole jotenkin ärsyttää :)

Mulla on kans noita vihlaisuja, mutta eipä ne ainakaan kohdunsuulla mitään olo tehneet.

Jaksamista iita menetyksen johdosta ja hautajaisiin :hug:

Nyt nukkumaan, öitä!

Jimena
 
ei tullut oikein pitkiä unia. Heräsin tuossa puoli neljän aikaa ja edelleen hereillä ollaan. Olenkin nukkunut hävittömän hyvin tämän viikon. No täytyypi ottaa päiväunet iltapäivällä. Tänään pitäisi saada viimeiset kaapit ja laatikot putsattua muuton jäljiltä. Onneksi miehellä on vapaa päivä, niin homma etenee vähän nopeammin. Appiukko oli hakenut joulukuusenkin, joten saa koristella senkin samaan syssyyn =)
 
Huomenta täältäkin..ei vaan uni enää tullut joten on tullut oltua hereillä jo tunti :/ Eilinen siivous urakka ei yölläkään tuntunut muuten kun hirveänä turvotuksena, vaikka eipä tässä kiire mihinkään olekaa (malttamattomuus vain :ashamed: )
Tänään saadaankin hoidettua jo ruokaostoksen,huomenna viimiset lahjat ja sitten alkaa meillä varsinainen joulun vietto, on vain todella outoa kun on ensimmäinen joulu etten ole kotikotona..
Mutta jospa sitä jatkaisi aamupalan syöntiä ja sitten taas siivous ja pyykin pesu hommiin..
 
Laitoin oman aloitteen tästä jos olis jollain vastaavia kokemuksia, mutta laitan nyt tähän vielä saman:

Mulla oli rv 38 neuvola eilen ja sf mitta oli jo kolmatta kertaa laskussa, nyt 27cm ja rv 38!! Korkeimmillaan sf oli rv 33 ja silloin oli 30, sitä ennen oli aina alle 30.

Se on siis 5 viikkoa laskenut, ja vauva ei ole kuitenkaan täysin laskeutunut, eli sekään ei täysin selittäisi sitä. Vauva on ollut rt:ssä koko tämän ajan.

Myöskään mun paino ei meinaa nousta millään. Syön niin paljon ja suht terveellisesti kuin jaksan, mutta paino ei nouse sitten millään (ainakaan tarpeeksi.) Olen tähän saakka saanut 10kg koko raskauden aikana ja olen aika lyhyt, 158cm, aikaisempi vauvani oli 2840g ja 50 cm kun syntyi, silloin oli isompi maha ja sf mitta ja painonnousu...

Tässä mun viikot, sf ja paino

31 viikkoa 28 cm 58,5 kg
33 viikkoa 30 cm 59,0 kg
34 viikkoa 29 cm 59,5 kg
36 viikkoa 28 cm 59,4 kg
38 viikkoa 27 cm 60,0 kg

Mua alkaa huolestuttaa et jos ei vauva oo muutamaan viikkoon oikein kasvanut. Neuvolassa käskettiin odottaa ens viikon perjantain neuvolaan (ellei synny ennen) ja sit katotaan taas paino ja sf ja jos ei edelleenkään kasvua ni sit ultraan... Ja sen perusteella joko odotetaan synnytystä tai käynnistetään että kasvaa sit ulkona paremmin. Nyt on jo aika paljon viikkoja ja musta tuntuu pitkältä odottaa siihen saakka, varsinkin ku tää on kestänyt näin kauan. Jos vaikka istukan verenkierrossa on jotain tai muuta... Ajattelin että tänään soitan äippäpolille ja kysyn asiasta heiltä, olisi kiva tietää mikä kanta siellä olis tähän. Tää vauva ja maha ei tunnu kasvavan ollenkaan ja tää tosiaan mietityttää mua, tuntuu turhalta oottaa viikkoa jos vauva ei tosiaan meinaa kasvaa siellä mahassa, ni olis parempi ehkä ulkona.. tai olis kiva edes tietää kokoarviota, viimeksi täysaikainen ja ihan hyvin kasvanut vauva mulla oli niin pieni ni entäs nyt? Vauva liikkuu hyvin ja sykkeet on ihan ok, mulla oli ekaa kertaa verenpaine hiukan kohonnut ja hiukan alkanut turvotus, muita raskausmyrkytysoireita ei ole ja näkin oli tosi lievää verenpaineen nousua ja turvotusta ...
Että tällasta mulla tällä kertaa...

Nukuin varmaan pari tuntia kun ei oikeen saa unta ja hyvää asentoa ja paikat puutuu jne.. täytyy varmaan yrittää vielä nukkua lisää... :/

PrincessOfAcco ja Ali rv 38+1
 
Minullakin pysyi sf-mitta marraskuussa samana eli oli 25. En ollut vielä silloin äityislomalla ja sain sitten sairasloman loppuun asti. Sitten lähti taas kasvamaan. Painoa on kyllä tullut 16 kiloa. Painoindeksi oli kyllä raskauden alussa 18,8.

Mun sf-mitat:
rv 19 15,5
rv 22 18
rv 25 20,5
rv 29 25
rv 32 25
rv 33 28
rv 35 30

Soita ihmeessä sinne äitiyspolille ja kysy mitä tulisi tehdä. Mulla on ollut supistuksia koko syksyn ja olen saanut 3 ylimääräistä ultraa äitiyspolilla tämän takia. Turha murehtia yksinään.
 
Täällä edelleen yhtenä kappaleena, mutta supistelee edelleen. Taitaa olla hiipumaan päin ja luultavasti menee siis yli uuden vuoden. Elättelen vaan toiveita että syntys ajoissa ja ilman käynnistystä. Tai siis mulle ei tehdä käynnistystä viime kertaisten tapahtumien vuoksi vaan leikataan sitten ihan puudutuksella. Näin ainakin lääkäri lupasi kun siellä synnytystapa-arviossa olin.

Multa loppui uni neljältä ja siinä sitten pyörin ja hyörin. Katsotaan kuinka hyvin maistuu päiväunet. Tai no mulla on neuvola yhdeltä niin se vähän haittaa noita mun päiväunia :LOL: :LOL: Ja arvatkaa sainko eilen laitettua sitä sairaalakassia, no en todellakaan. Pitää tänään varmaan ottaa itseään niskasta ja jonkinlainen sepustus tehdä.

Isäntä kyseli eilen mitä haluan synttärilahjaksi. Kamalan vaikeeta näin yhtäkkiä keksiä, mennään kuulema tänään ostamaan. Hirvittää kun nuo vuodet vaan menee ja ikää tuntuu tulevan aina vaan enemmän.

Mut nyt mä menen hetkeksi tuonne sohvalle pitkäkseen ja sitten sämpylätaikina varmaan onkin jo valmis uuniin laitettavaksi.

Nuuskis ja itsepäinen Irmeli
 
Huomenta!
Tänään ois siivouspäivä, jahka tässä saa aamurutiinit hoidettua pitäs alkaa urakoimaan. Pojatkin on kuusta jo vinkuneet monta päivää, niin jospa sen sitten tänään laittais, ku on saatu siivottua.

Jimena joo, mulla kans Aatto köllii tosi ylhäällä, lääkäriki sano et saa mahan päältä käden pään alle ja pystyy "nostaa" vauvaa. Ja edellisessä raskaudessa mentii jo ylipäivillä 17 päivää ja siltiki vauva möllötti ylhäällä, yhtään ei ollu laskutunu. Mulla molemmat laskeutuneet vasta synnytyksen yhteydessä. Joten tavallaa samaa odotettavissi nytkin.

Acco totta kai kannattaa soittaa äippäpolille ja kysyä asiasta. Kysyminen ku ei maksa mitää ja helpottaa aina mieltä ku saa huolet iteltä pois. Kyllä ne siellä ymmärtää, varmasti monet soitttaa sinne ja kyselee huolestuneina asiasta kuin asiasta. Mutta toivottaab että kaikki on kuitenkin hyvin ja vauva jakselee ja kasvaa hyvin.

Nuuskis Mulla sama homma sen sairaalakassin kanssa :LOL: Kova yritys oli laittaa se kasaan, mut aika heikoksi yritykseksi jäi. Aaton vaatteet sain kokoon ja turvkaukalon katottua et on vyöt kohillaan yms. Mut omat tavarat jäi aika vaiheesee...Pikku hiljaa tässä:D

Mutta joo, voi kauhia ku alko pääki jomottaa ja kaikkee, pitäs vaa alkaa touhuaan tuota siivousta ettei sitten nuupaha kunnolla. Sais tehtyy mahollisimman paljon ja sitten mies tekee loput mitä en enää jaksa. Sitetn voiki ottaa loppu illan rennosti. Harmi vain ettei ihan vielä päästä rauhottuun joulun viettoo, ku miehellä vielä huomenna töitä.
Saas nähä joko mies kinkun tuo tänään kotiin :p

Saiko muut (jotka töissä olleet) niin joululahjaa töistä? Mä sain tavanmukaisesti, niin ku jo monena vuonna..Lehden vuosikerran, saa laajasta valikoimasta valita itselleen jonku lehden joka tulee vuoden verran:)

Mut nyt kaivaan imuria esille... taustalla kuitenni henkaillaan..

Saaru ja Aattomiäs 39+0*uijuijui*
 
Huomenta mammat ja masut!

Tulipa pitkästä aikaa nukuttua edes muutama tunti.. =) Monta yötä olikin mennyt ihan parin tunnin yöunilla, mut viimeyönä saatoin nukkua jopa 5 tuntia, nythän sitä jaksaakin :D

Ja tosiaan, poitsu rauhottui eilen kun kävin siellä ä-polilla, ei ainakaan tämä tapaus näköjään innostunut mistään alapäänrovelluksesta :kieh: Eikä mamman lenkkeilystä.. Eli ei oo pahemmin supistellut, yöllä tosin vihloi alapäätä tosi kipeesti jonkin aikaa...

Ja turvotukset on taas ihan järkyt..sorruin eilen syömään puolikkaan pizzan :ashamed: Pitää nyt vaan nestetankkausta harrastella tämä päivä, ja nautiskella vaihteeksi vähän ananasta. Pitää nyt ite mittailla verenpaineita, ja seurailla stickeillä pissasta ettei vaan valkuaista kerry, kun mulla neuvolavälikin on 2 viikkoa (olis pitänyt mennä toiseen neuvolaan ensi viikolla, mut samahan tuo on kotona seurailla näitä juttuja)

Pitää tässä päivän mittaan pikkuhiljaa alotella siivoamaan, ja sit kun mies tulee töistä niin se saa tampata matot. Ompas mukava, kun ei tarvitse miehen mennä töihin vasta kun uudenvuoden jälkeen, vietellään tässä viimeisiä hetkiä kahdestaan... Paitsi eihän sitä tiedä milloin se pikkuinen päättää sieltä tulla, jouluaaton jälkeen sais syntyä.. =)

Katja ja rv 38+1
 
Acco:Sinuna soittaisin sinne ä-polille ja kertoisin huoleni.toisaalta jos epäilisivät jotain niin olisivat neuvolasta varmaan pikana lähettäneet.jos vauveli liikkuu hyvin niin sekin ketoo että kaikki sillai hyvin.

Tälle päivälle ei ihmeitä suunnitteilla.vähän pipareita pitäis leipoa ja siivoilut meillä edessä vasta sunnuntaina.lahjat on hankittuna ja huomenna kauppareissu edessä.otan nyt ihan rennosti vaan,huomaa että kun sain tuossa 2 päivää lepäillä tytön ollessa hoidossa niin tyllerö tuolla masussa on liikkunut tosi ahkerasti.kalvot vaan naksuu kun hän jumppaa!mites muilla,naksuuko teillä?
 
Kiitos vastauksista! :flower:

Soitin äsken äippäpolille ja siellä kätilö sanoi että tämä 3cm lasku johtuu tod. näk. vauvan laskeutumisesta, kuten neuvolassakin sanottiin. Hän sanoi että jos asia kovin huolestuttaa, voin ottaa yhteyttä neuvolaan ja pyytää arvioimaan tilanne uudestaan jos saisin lähetteen. Tällä syyllä en pääse ilman lähetettä. Ja sitten jos äippäpolin lääkäri näkee tarpeelliseksi, he soittavat että pääsenkö sinne kokoarvioon vai odotetaanko ensi viikkoon kuten neuvolassa eilen suunniteltiin. Neuvolassa terkan peruste oli että koska tää on toinen raskaus niin hän ei siksi ole lähettänyt kokoarvioon vielä, ja kun viikkojakin on jo 38 täynnä, että toisaalta se vauva voi sieltä jo syntyäkin... Terkka kyllä vaikuttaa pätevältä ja olen ollut häneen tyytyväinen.. Nyt vaan tuntuu jotenkin hassulta jos heti seuraavana päivänä soitan hänelle ja pyydän miettimään uudestaan ja lähetettä äippäpolille jne, kun tilanne on silti se, että en pääse suoraan, vaan lääkäri lähetteestä tekee päätöksen että odotetaanko vaiko eikö... (juuri eilen neuvolan terkka sanoi että älä murehdi jne, odotetaan rauhassa ensi viikkoon..) Ja vielä joulupyhät ja kaikki tässä...

Mutta toisaalta äippäpolin kätilö sanoi että hänkin voisi neuvoa rauhallisin mielin vielä odottelemaan, koska vaikuttaa että vauva on laskeutunut sen 3cm siellä, että jos odotan ensi viikkoon (tai synnytykseen jos käynnistyy sitä ennen) ja sitten katsotaan tarkemmin. Toisaalta mietityttää että entä jos jälkikäteen sittenkin olisi ollut parempi vaatimalla vaatia, vaikka se nyt tuntuukin jotenkin nololta... :ashamed:

No ehkä odottelen tässä ainakin pari päivää ja kuulostelen tuntojani, en jotenkin osaa nyt tehä päätöstä soittaa heti neuvolaan, kun just eilen olin siellä... Jos parin päivän päästä tuntuu yhtä huolestuttavalta niin soitan ainakin neuvolaan, ja jos en saa neuvolasta ketään kiinni, kun on pyhät, niin sitten otan uudestaan yhteyttä äippäpolille. Kun vauva kuitenkin liikkuu ihan aktiivisesti ja liikkeitä on käsketty seurata.

PrincessOfAcco ja Ali 38+1
 
P.O.A toivotaan, että kaikki on kunnossa ja sf-mitan lasku johtuu vain vauvan laskeutumisesta! Onko sinulla muuten mahdollisuutta mennä yksityislääkärille? Niin ainakin saisit mielenrauhan, eikä tarvisi jossitella.

Mulla oli tuossa äsken neuvola, vähän oli terkka jo joulutunnelmissa, tai jotain. Sen verran meinaan sekoili, mutta siihenkin kai jo tottunut, kun ei edes ruvennut harmittamaan, vain lähinnä huvittamaan.

Eli ensin kun menin niin totesi, et nyt oot sairaslomalla, etkä töissä... Korjasin sitte, että kyllä mulla on jo äitiysloma alkanut. Sitten terkka totesi, että viikot nyt sitte tasan 34, rupesin jo miettimään, et kuin sekasin mä oon, mutta laskeskeli terkkakin sitten piiitkään asiaa uudestaan ja totes viikkojen olevan 35...

Muutoin kaikki arvot kohdillaan, paineet taas normaalit kun muutaman kerran ollut kohollaan ja hb kanssa noussut. Painoa vaan oli tullut taas ihan liikaa :ashamed: , 1100g/vko (eli yhteensä jo huimat 20 kg). Terkka mietikin pitkään, et pitäskö sokerirasitukseen mennä, mutta kun on nää pyhät just tulossa, niin niiden jälkeen on jo vähän myöhästä, eikä vauva vaikuta erityisen suurelta. Itse en asiasta jaksa huolestua, on vaan tullut taas syötyä ihan liikaa ja liian rasvaista ruokaa..

Vauvan tarjonnaksi merkkasti korttiin rt, mutta sanoi, että tarjoutuva osa niin syvällä, ettei tunne sitä. RT siis ilmeisesti sykkeen ja vauvan jalkojen asennon mukaan...

Lopuksi terkka vielä sekoili kyselemällä kuinka paljon tykkään kala ruoista, kun jouluna nuo mädit ja graavit olis kiellettyjä. Totesin vaan, että en syö kalaa. Samoin maksaa kuulema en sais syödä.. Siis huvittavaa oli, että olen terkan käskystä käynyt ravitsemusterapeutilla, kun en viimeiseen 15 vuoteen ole lihaa tai kalaa syönyt... Ei siis tarvii kovinpaljon jouluna uhrautua, kun jätän nämä kielletyt väliin :LOL:

Seuraava käynti onkin sitten ensivuonna naapurineuvolaan lääkärille (meidän neuvolassa ei lääkäriaikoja, mun "viikoihin sopivasti" ole saatavilla).

Mutta tälläistä täällä taustalle siirryn taas...

Maija (vielä laskuissa mukana) 35+0
 
Nyt olis ensimmäiset päikkärit nukuttu:) jospa taas jaksaisi puuhastella.
Masu on vaan ihan sekaisin,joko mulle on tulossa joku vatsatauti tai sitten jotain ihan muuta.Pitäisi tosiaan iltapäivällä sinne kaupoille,kiva mennä jos maha ei ole yhtään rauhoittunut..

Katja: ihanaa et joku muukin on eilen syönyt puolikkaan pizzan, juodaan tänään sit yhdessä sitä vettä et saadaa turvotukset laskemaan :D

Eipä mulla taas muuta...
 
Oivoi, miten paljon tulee juttua jo yhdessä päivässä. Hirveästi tekisi mieli kommentoida vähän kaikkea, mutta kun tässä vaiheessa ei enää muista ihan kaikkia juttuja! Tosi kivahan se on, että ihmiset ovat aktiivisia ja kirjoittelevat paljon :)

Acco tosi kurjalta kuulostaa toi sun tilanne, sen puolesta siis että itse olet niin kovin huolissasi, etkä oikein mistään saa vahvistusta sille että vauvalla kaikki on hyvin ja että hän on saanut riittävästi ravintoa. Jos tunne menee ihan kamalaksi, niin kannattaa varmaan marssia sinne äitipolille ja vaatia tutkimuksia vaikka sen varjolla ettet tunne vauvan liikkeitä. Keksit jotain, jos totuus ei kerran kelpaa tutkimuksen syyksi! Voimia!

Katjakin se täällä vielä yhtenä kappaleena kirjoittelee, mutta kyllä se vauva varmaankin jo pian haluaa tulla ulos. Ainakin sulla on ollut noita supistuksia jo siihen malliin ja kohdunsuukin jo auki!

Meillä oli eilen äitiyspoli käynti niiden nousseiden sokereiden takia. Vähän jäi siitäkin sellainen hassu olo. Lääkäri ihmetteli ihan tosissaan, että eikö ne neuvolasta ole ohjanneet ravitsemusterapeutille ollenkaan. Ei ole ei, pelkän monisteen sain jossa kerrotaan milloin ja miten pitäisi syödä (ja totta puhuttuna koko raskaus on syöty suht terveellisesti kun makea, suolainen tai rasvainen ruoka tulee ulos alta aikayksikön). Ihmettelivät myöskin sitä ettei mulle ole annettu verensokerimittaria kotiin ollenkaan, eikä sokereita muutenkaan ole kuulemma kontrolloitu riittävästi.
No, masussa kaikki on hyvin. Se ainakin on pääasia. Eilinen painoarvio oli jotakuinkin tasan 3kg. Jos menee täysiaikaiseksi niin lähemmäs nelikiloinen jötkäle sieltä on tulossa (ellei sitten ylikin).
Saas nähdä nyt sitten miten jatkossa mennään, mutta onneksi ei ole enää kovin montaa viikkoa jäljellä.

Tässäpä nämä tähän aamuun.

pötkylä ja pötsimönkijä 36+1
 
Voihan videotykki tätä oloa.... Hirveä nuha ollut nyt kaksi viikkoa! Miten kauan sitä pitää olla, että otetaan vakavasti?! Yleensä lääkärit sanoo, että se on kuule virus eikä mikään auta. Jos nyt vaikka menis poskionteloihin niin SAIS lääkekuurin... Hieman olen siis hirtehisellä tuulella. Kamalaa, kun kaikki hengästyttää, kun ei voi nenän kautta hengittää. Joulukaan ei tunnu joululta, kun ei oo lunta :snotty:

Jaahas, videot meni hajalle. Täytyy mennä leikkimään pienelektroniikkakorjaajaa, kun mies on jänismetsällä... Meillä kyllä oikeestaan onkin niin, että minä korjaan lähes kaikki mihin ei tartte voimaa.

Perjantaita!!!

johnu 34+5 (tai +-1 vko)
 
Minäkin eksyn tänne taas pitkästä aikaa..Jotenkin oon ollut niin väsynyt, etten ole paljon jaksanut koneella istua. :ashamed: Ihanaa olla mammalomalla, tuli tosi tarpeeseen, nyt alkaa pikkuhiljaa olla työasiat poistuneet mielestä kun on 2 viikkoa kotona viettänyt. B)

Tsemppiä kaikille sairaana oleville! :hug: Täälläkin tuli pieni flunssa sairastettua heti äippäloman alkuun, mutta onneksi nyt jo ohi!

Lääkärissä kävin tiistaina, ja verenpaine oli nyt jonkinverran koholla, joten tuli käsky välttää suolaa. Sehän onkin niin helppoa kun suolaa on kaikissa jouluruoissa.. :LOL: Mutta yritys on ainakin nyt kova, itseasiassa kaikki suolainen ällöttääkin tällä hetkellä ja kauhea himo hedelmiin/marjoihin, joten nähtävästi kehokin osaa kertoa mitä tarvitsee. :saint:

Lapsiveden vähäisyydestä on myöskin ollut huolta, mutta nyt ultran mukaan näyttäisi kuitenkin olevan riittävästi, joten yritän olla murehtimatta turhasta. Kokoarvio oli 2,8 kg eli aikamoinen jötikkä on tulossa! Kohdunsuu on jo pehmennyt, joten toivottavasti ei ainakaan yliaikaiseksi menisi tämä raskaus. Kun nyt malttaisi ensi vuoden puolelle odottaa niin saisi mun puolesta syntyä milloin vain. :whistle: Lääkäri meinasi muuten ultratessa lipsauttaa lapsen sukupuolen, ja taas vahvistui mun aavistus poikalapsesta. Mutta sittenhän sen näkee kun vauva päättää tulla ulos yksiöstään. :heart:

Sairaalakassia ei ole vielä pakattu täälläkään.. :ashamed: Pitäisi varmaan tänään yrittää saada aikaiseksi! :D Mutta jotenkin nää päivät vaan menee eteenpäin ilman että saa juuri mitään tehtyä. :whistle: No, on meillä sentään vauvanvaatteet lähestulkoon kaikki pestyinä + silitettyinä, pitäisi vielä lajitella kokojärjestykseen lipastoon. Ja lakanat voisi myöskin laittaa pinnikseen ja äippäpakkauksen laatikon sinne valmiiksi. :heart: Eli puuhaa olisi taas tiedossa täksikin päiväksi! Ja töissä ihmettelevät että miten oikein saan ajan kulumaan kun oon yksin kotona, ei ole kyllä ongelmaa! :LOL: Vielä kun on koirakin niin sen kanssa täytyy käydä lenkillä jne.

Iidukka & Baby rv 36+2
 
Vielä minäkin täällä ehdin kirjoittelemaan. Uunissa paistuu perunalaatikot ja pesukone hyrrää. Illalla pitäisi sitten sitä juhlapaikkaa mennä järjestelemään miehen vanhempien kanssa. Olo tuntuu nyt jotenkin vetämättömältä, ekan kerran heräilin miehen herätyskelloon puoli viideltä... Onneksi meillä kaikki siivoukset tehtiin jo eilen niin ei sellaista "pakollista" hommaa tässä nyt enää ennen joulua ole...
Jos sitä vaikka kaupassa lähtisi käymään. Ulkonakin näyttää mukavan aurinkoiselta ja taitaa siellä pikku pakkanenkin olla... lunta ei tänne kyllä jouluksi saada :(
 
Sain tänään mukavia uutisia ä-polilta. Vauva on kuin onkin rt:ssa joten ei tarvitse kääntämisiin ruveta. Kokoa olisi tällä hetkellä n. 2740g, joten keskikäyrillä mennään, hyvä niin.
Hieman on viime päivinä alkanut tuntumaan kaikenlaisia vihlomisia ja jomotuksi tuolla lanteissa ja alavatsan seuduilla, aika ajoin supisteleekin. Kohdunkaulaa oli toissa päivänä n. 2cm ja pehmentynyt oli, mutta kiinni, joten toiveissa olis ettei la kauheasti ylittyisi.
-rv 36+0-
 
Onnea sofianna :flower:

Poitsun tuleva kummitäti tuossa piipahti kylässä, ja toi poitsulle joululahjan.. Miehän en malttanut olla aukasematta sitä jo nyt :ashamed: Siellä oli vaaleanvihreä ainu-pupu! Ihana =) Taidan pakata sen sairaalakassiin, ja laitan sen sitten sairaalassa vauvan sänkyyn, näkeepähän jo kaukaa että missä sängyssä se oma vaavi makoilee. =)
 
Voi, onnea paljon Sofiannalle! :heart: Meillä sama laskettu aika ja mulla ei merkkiäkään että ois tulollaan edes tämän vuoden puolella...


Täällä siivoillaa, touhutaa ja aherretaa.. Illalla tiedossa siis kauhiaa jomotusta ja kolotusta. Nytkin meinaa selkä olla ihan jumissa. Kuumottaa ja särkee, ihan kuin ois isoja kivenmurikoita liimattu alaselkään kiinni. Supistaakin aikalailla, pitää ihan puhallella väliin. Mut ei mitään vakavaa, tuskin mitään tekevät, muuta kuin oloni tukalaksi.
Nyt ois kylppäri siivottu (pyykkejö pitäs vielä viedä kaappiin), pyykätty, imuroitu ja ruokakin on tehty ja syöty. Jälkkäriksi piti sit näin siivouspäivänä herkutella piparminttujädellä, suklaan ja piparimurskan kera :p

Nyt jos oikasis hetkeksi ja sitten luutuais. Loput jääki sitten miehelle hommaksi ku töistä tuleepi...

Mut nyt oikasee, supistaa tai jotain niin että kylkeen sattuu ja hankala istua.. :eek:

Saaru ja Pinkee Aatto -maha
 

Yhteistyössä