**TAMMIKUU2008**joulukuu

Kävinkin tuossa jo aikasemmin päivällä koittamassa muutaman rivin kirjotella, mutta kaatui sitten koko kone (tai oikeestaan vaan nettiyhteys), joten koitetaan nyt uudstaan.

Eli mulla on nyt jokusen viikon onnistunut lenkkeily taas tauon jälkeen tosi hyvin. Oisko ollu joskus viikon 22 kohdalla, kun nivuskipu esti liikkumisen lähes kokonaan, ja sitten vikat töissä olo viikot olin niin väsynyt, etten vaan saanut itseäni lenkille. Nyt sitten senkin edestä tullut lenkkeiltyä, ja vielä ainakin hyvin jaksaa, vauhti vähän hitaampi kuin ennen ja ylämäet tuppaa hengästyttämään.

Nyt on vielä ollut niin mukavat ilmat (tai toki ois vielä kivempaa, jos ois lunta, mutta kun ei sada niin hyvä ), niin on tullut ulkoiltua varastoon, kun sitten vauvan kanssa taas "joutuu" muutaman viikon sinnitellä sisätiloissa. Ja yksi hyvä syy tuohon lenkkeilyyn on myös, että mitä kauemmin viihdyn ulkona, sitä vähemmän mulla jää aikaa siivoamiseen :LOL:

Mutta nyt oon kyllä ihan poikki, kun käytiin vielä ostoksilla. Nyt onneksi lähes kaikki jouluruoat ja muut hankinnat tehty, aattona käydään varmaan vielä leipää ostamassa ja jotain muuta huonosti säilyvää. Eli hetkeksi vielä telkkaa katsomaan ja sit nukkumaan.

Maija

 
Paljon onnea Sofiannalle vauvan johdosta :flower:

Ja Saapikselle voimia huomiseen käynnistykseen!

Onko kellään muulla vastaavaa vaivaa? Eli lähes tulkoon joka kerta, tai joka toinen vähintään kun olen heränny päikkäreiltä tai yöunilta niin ylös nouseminen istualleen tekee tosi kipeää. Kun nukkuminen tapahtuu vain kyljellään, niin alhaalla luissa pakottaa ihan vietävästi. Niin tosiaan istumaan nouseminen sattuu ja kipu ei helpota istuessa. Sitten kun nousen tai liikahdan sopivasti istuessa niin lantion tai häpylyyn seutuvilta kuuluu ihan selvä naksahdus, sitten olo helpottuu.Ei pakota samalla tavalla. Voisko olla kyse lantion löystymisestä vai mistä? Kun ei edellisissä ollut tällaisesta tietoakaan. Ja osaako joku kertoa et mitä se lantion löystyminen sit ihan oikeasti tarkoittaa? Vauva on kyllä jo alhaalla ja painaa välillä aika ikävästi. Outoa naksahtelua kyllä...

Miköhän siinä on kun sitä sairaalakassia ei saa sitten millään pakattua vaikkei sen suuremmasta asiasta ole kyse. Varmaan on jo kahden viikon ajan ollu suunnitelmissa et pakkais kassin mut niin vain se jäi tältäkin päivältä. laiskuutta ja aikaansaamattomuutta varmaan.

Onko joukossa ketään muuta joko toivois et vauva syntyis tammikuun puolella eikä joulukuun? Kenties ihan tyhmää ajattelua, kun pääasiahan on et kaikki menee hyvin, syntyi vauva sit kummassa kuussa tahansa. Mut olen ajatellu, kun itse olen aika loppuvuodesta syntynyt et olis kiva et syntyis alkuvuodesta mieluummin kuin ihan vikoina päivinä joulukuussa. Itse ainakin muistan joskus vähän harmitelleeni sitä kun on melko lopulla vuotta syntynyt. Mut on ehkä vähän typerää miettiä tämmösiä. Kun pääasia on tosiaan et vauvalla menee kaikki hyvin!!

Säde ja vauva 36+3

 
Alkuperäinen kirjoittaja säde83:
Miköhän siinä on kun sitä sairaalakassia ei saa sitten millään pakattua vaikkei sen suuremmasta asiasta ole kyse. Varmaan on jo kahden viikon ajan ollu suunnitelmissa et pakkais kassin mut niin vain se jäi tältäkin päivältä. laiskuutta ja aikaansaamattomuutta varmaan.
mulla on ollut ihan sama homma, mutta tiedän kyllä että tuskin sen kassin kanssa tulee yhtään kiire vaikka sen pakkaisi sittenkin kun lähtö tulee, harvoin se niiiin yhtäkkiä on, jos on lista valmniina ja tavarat olemassa, ni kerää ne vaan listasta kassiin ennen lähtöä.. Siinä voi ihan hyvin olla tuntikausia aikaa pakata. Jos sairaala on kovin kaukana, sit ehkä pakkaisin kunnolla valmiiks, mut meilläkin matkaa sairaalaan 15 min, ni sieltä saa kyllä sit myöhemminkin jos ei saa kaikkea mukaan...
 
Säde83 tuo sun kipus voipi johtua kudosten löystymisestä jolloin häpyluut hankaa toisiaan vasten. Ite oon kärsiny tästä vaivasta raskauden puolivälistä lähtien ja viimeset kolme viikkoa ennen äitiyslomaa olin sairaslomalla kyseisen kivun takia. Pahin mulla ainakin on just toi aamu kun tuo vauva oikein jössähtää tonne luihin ja vihloo. Mutta ihan yhtälailla sitä kipua on tuolilta ylösnoustessa, vaatteita pukiessa ym. Onneksi toi kipu on ihan vaaratonta, että ei syytä huoleen. Mutta kurjaa se on, välillä meinaa itellä mennä hermot kun tuntuu että kaikki liikkeet vihloo tonne alas. Vauvakin voi myös päällään tökkiä tonne liitokseen (tunnet kyllä kun se tapahtuu :$ ).

:flower: Onnea Sofianna!!! :flower:

Kylläpäs tammikuiset rupes nyt jakaantumaan kun saapiskin lähtee tänään laitokselle. Meikäläinen saa ruveta jännittään meneekö helmikuun puolelle, luulen että sillon on täällä palstalla jo hiljaista kun huopatossutehtaalla :LOL:

Tänään tarttis lähtä jouluostoksille ja samalla hommata kaikkea muutakin. Kun en oo kaupoissa jaksanu käydä. Vähän jännittää että miten jaksaa mutta tarttee vaan huilia sitten aina välillä jossain kahvilassa (kivaa!! sillä en oo pitkää aikaan päässyt mihinkään).

Taidan lähteä aamupalalle ja palaan illalla kattomaan onko tammikuisia syntynyt taas lisää :D :D

Maximilian ja poju 34+6
 
Onnea Sofianna pikkuisesta :flower:
Ja Saapikselle voimia :hug: toivottavasti päättävät käynnistää nii menee sit joulukin rattoisammin..

Oli kauheesti tullu tekstiä etten muista enää mitä piti kommentoitaman, takapuoli hellänä lukenu aamun :LOL:

Omasta navasta: eilen tuntui selvästi vauveli laskeutuvan ja myös kuinka pyöritteli päätään haaruksissa.. Issias vaiva jatkuu edelleen, onnex joulun suhteen kaikki ok.
Sairaalakassia olen hiukan yrittänyt miettiä, mutta kameraa en ole laittanut laukkuun koska jouluna tarvitaan. Se sit mun tuurilla jäänee kotia(no toivottavasti ei kuiten)

Hyvää Joulua vaan kaikille jotka eivät ehi enää ennen joulua koneella istuskelemaan

Lähdenki aamukaffen keittoon, nuokun ilmeiseti kokopäivän koneella ku ei pakollisia hommia enää ole

Ja niitä synnytys kertomuksia on todella mukava lukea ja pikkuisten kuvia kans

 
Säde: mä toivon kyllä kans, että vauveli syntyy vasta ens vuonna. Uskon kyllä, että niin käy. Tuo meidän kakkonen on syntynyt 7.1 ja silloin jännitin ihan tosissaan, sillä la oli 4.1. Nythän se on vasta 13.1. Me ollaan molemmat mun miehen kanssa synnytty vuoden loppupuolella, ja mulla vaihtui hetkeksi kaveritkin silloin, kun toiset jo pääsi mopoilemaan, ja sit vastaavasti ravintolaan, ja mä en... Muutenkin olin luokkani pienin, kun olen pienikokoinen. Tuo meidän tyttö on kyllä tosi pitkä ja ihan ikäisekseen taitava, et olis varmaan pärjännyt hyvin, vaikka olis syntynytkin jo joulukuulla. Sitä luullaan aina vanhemmaksi kuin mitä on. Mutta saapahan olla nyt vuoden kauemmin "pieni". Tosiaan, puolensa kaikella. Toisaalta nyt tytön kaverit on pääasias edellisen vuoden puolella syntyneitä, joten hän ei heidän kanssaan pääse samoihin kerhoihin, eskariin ja kouluun. Pääasia tietysti, että vauva syntyy silloin, kun hänelle parasta on, kyllähän me loppuvuodenkin lapset ollaan ihan hyvin pärjätty!
 
Sofiannalle ja koko perheelle onnittelut! :flower: Saapikselle tsemppiä koitokseen! :hug: Ei ainakaan mene joulunpyhät pilalle murehtiessa. =)

Sairaalakassia en ole pakannut minäkään. :ashamed: Joka päivä se on tehtävälistalla, mutta ei vaan saa aikaiseksi. :whistle: Ehkä tää on jotain alitajuista, että niin kauan kun ei ole kassia pakattuna niin ei synnytyskään vielä tunnu niin todelliselta.. :LOL: Pitäisi kyllä tosiaan se kassi pakata, ja koiran hoitokassi myös valmiiksi niin voisi sitten tosissaan olla ja rentoutua. B)

säde83: Itsekin kyllä toivon, että vauva syntyisi vasta ensi vuoden puolella. Pärjäähän loppuvuonna syntyneet siinä missä muutkin, mutta jotenkin tuntuu että olisi helpompi sitten tulevaisuudessa koulun ja kaiken kanssa että olisi tammikuussa syntynyt..Mutta pääasia tietysti, että lapsi tulee maailmaan silloin kun hänelle on paras. :heart:

Täällä tosiaan la 16.1 enkä usko että Baby ennen vuodenvaihdetta syntyy. Neuvolalääkäri kyllä veikkasi, että tuskin menisi yliaikaiseksi tämä raskaus..Toivottavasti ei, koska aikamoinen jötkäle sieltä on tulossa, painoarvio oli 2,8kg..

Iiidukka & Baby rv 36+3
 
Voi rähmä!
Taas kirjoittelin vaikka ja mitä mutta sitten katosi se viesti taas kuin tuhka tuuleen :kieh:

Noo, mutta koitetaan uudestaa...
Mäki kans toivon ja odotan että Aatto syntyneepi ens vuoden puolella. Saa siten olle pienempi kauemmin ja "isompi" sitten ku koulunkin aloittaapi. Mullahan laskettu aika on jo nyt kuun lopulla mutta molemmat aikasemmatkin on menny sen verran yli että sama on odotettavissi nytkin. Samat enteet ja merkitkin on ku viimeksi. Mitää merkkejä synnytykseen viittaavaa ei ole, Aatto köllii tosi ylhäällä ja paikat on kiinteet ja kiinni sekä täys kanava jälellä. *käynnistystä odotellessa*
Mulla on vielä neukka-aika 28pv. ja varmaa seuraavalle viikolle sit vielä yks käynti ku 8pvä koittaa vasta se maaginen ensimmäinen yliaikaiskäyntipvä (rv 41+4) Mutta otetaan päivä ja viikko kerrallansa.
Sairaalakassia varten mä jo sain sentään jotain pinottua valmiiksi tuohon hoitotason päälle. Hygieniavärmekset, sukkia (pakko olla omat, ei niillä voi olla niillä sairaalansukilla) Sitten Aatolle silkkimyssy sekä villatöppöset. Vielä haluan omia pikkuhousuja ottaa ja jotain lukemista ois kiva, saas nähä tuoko joulupukki jotain vaikko pitäneekö ite lähtee sitten ostaan. Onko kellään aikomusta ostaa pikkusisaruksille jotain "lahjaa" jonka antaa sitten heille ku tulevat katsomaan vauvaa sairaalaan? Tuolla jossain joskus oli paljonkin siitä kirjoitettu ja keskustelua.
Mä oon sitä kyllä miettiny, mutta tulin siihen tulokseen etten osta mitään. Pojat odottaa jo pelkkää vauvaa niin innolla että siinä on jo ihan riittävästi ku tulevat käymään ja päästään sitten kanttiiniin mehulle ja pullalle. Ja iskä varmaa niitä lellaa täällä muutenkin ku ovat miesten kesken sillä aikaa kun olen laitoksella. Mutta sitäkään kun ei sitten tiedä kauan siellä sairaalassa meneepi, ku tammikuussa tosiaa se 24h kotiutuskokeilu..

Ai kauhia ku Aatto möllöttää niin kauhian ylhäällä että tuohon rinnan alle kylkee sattuu.. :headwall: hankala istua!
Muutenkin meinaa olla tylsää, kaikki hommat oikeestaan tehtynä. Paketit valmiina, siivottu on, kuusiki kukoistaa ja riisisuklaatki on jäähtymässä. Energiaa kyllä riittäis vaikka mihin. Son kumma ku sitä on niin ei oo mihin sitä purkais ja päin vastoin. Pojatkin on koko aamu ollu kumman rauhallisia eikä sitä kauhiaa taistelua ole mitä normisti :saint: *ihanaa*

Mutta jospa lähtis jotain tuonne tuusailee ja hommaileen..Ihanata ja kiireetöntä lauantaita kaikille!

Saaru ja Aatto-maha, enää 6pvä+2vko
 
Saarulla ne päivät käy vähiin.Itse kanssa toivon että tammikuun puolelle menee vaikka periaatteessa onkin sit ihan sama milloin vauva syntyy.Niinkuin hänelle on paras =)
Tyllerö on alkanut liikkumaan enemmän jostain syystä tai sit kun on kasvanut kokoa niin liikkeet tuntuu paremmin.nyt tulee jo potkujakin taas.

Saaru:mulla oli mielessä tuo lahjan osto esikoiselle vauvalta mut katsotaan nyt.voipi olla että jää ostamatta.

Minunkin puolesta kaikille Rauhallista Joulua!
Mä käyn täällä ihan varmaan roikkumassa pyhinäkin kun kotona kumminkin ollaan.
 
Suny: Kiva juttu, että vaavi oli kääntynyt eikä tarvitse kääntämään ruveta.

Sofianna: Aurinkoiset onnittelut poikavauvasta :flower:

Katja87: Minäkin olen noita ainu- pupuja himoinnut ja toivon että meidänkin poju sellaisen saa... Nyt niissä on vielä niin ihanan kirkkaat värit.

Saapasjalkakissa: Jaksamista sinne suunnalle :hug: vaikka nämä hiukan myöhässä tulevatkin.



Säde83 Täälläkään ei sairaalakassia ole vielä pakttu, tuntuu että aikaa on vielä vaikka millä mitalla... tosin koskaan ei voi tietää kuinka nopeasti lähtö tulee, meilläkin matkaa laitokselle päälle 60 kilsaa. Mulla La tammikuun lopulla ja tällä hetkellä näyttää epätodennäköiseltä että syntyis tän vuoden puolella. Itse kuitenkin toivon että ensi vuoteen masussa pysyy...

Eilen sitten oltiin sitä juhlapaikkaa laittamassa kuntoon ja kylläpäs illalla mahaa kiristeli ja alhaalla vihloi. Oikein välillä noita vihlaisuja säikähtää kun tulevat niin yllättäen. Onkohan mullakin nyt sitten ne harjoitussupistelut alkaneet, kun vatsa kiristyy, alhaalla vihloo ja alaselästä vetää. Toivottavasti nyt tästä illasta vielä selviän ja nuo vihlaisutkin olisivat vähäisiä...

Mukavaa joulunaikaa kaikille, jos ei ennen pyhiä olla linjoilla

:heart: :wave:

35+2
 
Hei,

Mullakin on tuo sairaalakassin pakkaaminen ollut tehtävälistalla jo kauan, mutta kun ei saa aikaiseksi. Lista on ja matkaa sairaalaankin vaan 15min, joten periaatteessa ei mikään kiire olekaan. Ainoa, mikä on hukassa on se silkkimyssy. Se pitäisi etsiä tuolta pienten vaatteiden laatikoista.

Sisaruslahjasta: Esikoinen sai lahjan (useammaltakin taholta) kun kakkonen syntyi. Nyt oon samaa mietiskellyt, mutta en yhtään tiedä mitä pientä se voisi olla. Kaiken lisäksi tässä on nyt joulukin ensin ja esikoisen synttärit sitten vielä tammikuussa... Joskohan menisi ilman? Toisaalta esikoisellehan se useimmiten on suurin muutos kun se toinen lapsi syntyy, kun ei olekaan enää se ainoa. Ei ole nyt hehkutettu näille sitä kuinka ihanaa on kun syntyy sisarus, kun ovat toisiinsa jo tottuneet :) Esikoiselle siitä puhuttiin paljon.

Meillä on kummallakin lapsella unipupuina nuo Ainun ensipuput. Mä tykkään niistä kovasti :) Nyt hurahdin (ei pitänyt...) ja ostin netistä sen Ainun joulupupun. Meni siitä sitten se eurokin hyväntekeväisyyteen, joten hyvä syy oli ostaa B) Väri on joulunpunainen, mutta meneehän se pojallekin, jos sukupuoliveikkaus meneekin pieleen.

Tässä odotellaan anoppia ja appea kylään ja piparkakkutalokin pitäisi koota. Varmaan rauhoitutaan sitten joulunviettoon eli

:xmas: RAUHAISAA JA TUNNELMALLISTA JOULUA kaikille! :xmas:
Kuullaan joulun jälkeen! Jaksellaan!

Jimena 38+0
 
...samanlaisia kipuja. Mua koskee tonne alas nivusiin ihan sika lujaa ja ala vatsaan ja tuntuu että vauvan pää ilmeisesti painaa tuonne. Kävely on tosi tuskasta ja hankalaa kun koskee niin kovasti?? Liitos kipuja nää ei siis ole.. ne on ihan sitten erikseen ja niitäkin tulee tän kivun lisäksi...

Halinappi ja masuasukki 38+3
 
Pikaisesti minäkin täällä lukemassa, joulusiivousta koitetaan vielä ehtiä saada valmiiksi, onneksi tämän päivän lisäksi vielä huominen aikaa. Pakko vaan välillä huilata (hyvä tekosyy pistäytyä täällä lueskelemassa), ettei illalla olisi ihan kauhean kipeä.

Mutta nyt ei muuta kuin Oikein mukavaa ja rauhallista Joulua teille kaikille, ketkä ei täällä pyhien aikaan notku, minä varmaan pistäydyn päivittäin, kun kotona ollaan!

Maija 35+1
 
TAHTOO ÄIDIKSI: Ihana nimi! Varmasti hienoa päästä jouluksi vauvan kanssa kotiin!

ESIMAIDOSTA: Jos puristaa nännistä niin pari tippaa voi tulla, mutta usein kihelmöi rinnat kuin maito nousisi ja nänneistä on tullut ihan tumman väriset...hassua.

SHAKKI: Pikaista paranemista!!

JONNAP: Ilmeisesti sen takia toinen synnytys pitkittyi kun neiti tuli avotarjonnassa kasvot/otsa edellä. Aukesin tosiaan siihen 7cm ja sen jälkeen supisti ilman taukoja...lopulta kätilö pyöritti kohdunsuun auki sormillaan (nykyään kielletty operaatio...koska on niin kivulias eikä suositeltava) ja lähes heti aloin ponnistamaan. Ihme ett sain tuon edes ponnistettua n. 10 minuutissa...aika pahasti kyllä repesin. Nyt olenkin aivan kauhuissani synnytyksestä ja pelkopolilla käyminen ei ole auttanut yhtään...

SYNNYTYSPELOSTA/PELKOPOLISTA: Kärsiikö täällä moni synnytyspelosta? Itse olen tavallani ihan mielissäni synnyttämään menossa ja samalla olen AIVAN KAUHUISSANI. Pelkopolillakin kävin mutta ei siitä minulle mitään apua ollut... Ensimmäinen synnytykseni oli ihan kohtuullisen ok, mutta toinen pitkittyi niin että olisin halunnut kuolla. Nyt pelkä jos taas pitkittyy noin miten sen "kestän".

KOLMATTA ODOTTAVAT/SUPISTUKSISTA: onko teill ollut huomattavasti enemmän supistuksia tässä raskaudessa? Itselläni tuntuu että koko ajan supistaa, kohdunsuu vihloo jne... ja olinkin varma että saaneet jo jotain aikaiseksi. Mutta ei mitään, aika turhauttavaa. koko ajan supistaa kipeästi, vatsa polttelee kuukautiskipumaisesti ja kohdunsuu vihloo ja mitään muutoksia ei ole tapahtunut. eli tavallaan ihan turhaa "kärsimystä" GRRRRRR!


SUNY: Hienoa että vauva oli kääntynyt RT:hen eikä tarvitse kääntämään ryhtyä.

RT2 MERKINTÄ: Huomasin vanhassa äitiyskortissani merkinnän RT2 tarkoitaako se että vauva on laskeutunut ja kiinnittinyt?

SOFIANNA: Ihanaa!!! Onnittelut koko perheelle pienestä jouluvauvasta!

SAAPIS: ONNEA matkaan! Kaikki menee varmasti hyvin ja arvot laskevat kun vaavi on syntynyt.

KOKOARVIOISTA: Mitäs ne kaikki mitat on eli mikä on pää, mikä reisi ja mikä mahanympärys? Eli löytyy tällaiset AC,BM,FL ja sitten oli yksi vielä mutta siitä ei saa mitään selvää.

SÄDE83: Täällä toivotaan myös alkuvuoden vauvaa! Eli heti vaan kun vuosivaihtuu tämä mamma on valmis synnärille...siihen asti saisi pysyä masussa!! Sama vika..sairaala kassi on pakkaamatta ja suurin osa vauvan vaatteistakin pesemättä!! Kääk....tässä tulee vielä kiire. No jos sitten heti joulun jälkeen ryhdistäytyisi!

HALINAPPI: Tällä myös tuolaisia alavatsakipuja koko ajan...ei tarvi kuin pari askelta ottaa niin kipu alkaa liitoskipuja nämä ei ole.

(.) Tuskaisa...kepeistä pääsin viime viikolla eroon ja aloitettiin jalan kuntoutus fysiatrianpolilla (edessä on varmaan aikas pitkä kuntoutus vielä vauvan syntymän jälkeen).

Supistelee, alapää vihloo, vanha kolarivamma selässä aiheuttaa kaameaa iskiaskipua, alapäässä on komiat suonikohjut ja peräpukamat... eli vali, vali...

Vauvan painoarvio oli viimeviikolla 3200-3500g ja uusi aika äitipolille kolmenviikon päähän. Mielenkiinolla odotan onko silloin jo reippaasti yli 4kg. Silloin tehdäänkin sitten päätöstä mahdollisesta käynnistyksestä...mutta epäilenpä ettei käynnistetä koska mahtuu hyvin syntymään sellainen 4-5 kg.

Ihaan kun on joulu!!

HYVÄÄ JOULUA KAIKILLE!!!

t. Pikkuinenko + masu-vaavi 36+1

(toisaalta toivoisi et syntyisi jo ja toisaalta toivoisi että menee liki laskettua aikaa ja täytyy kyllä siihen yli-aikaankin varautua...)
 
Tännehän sitä tuli vielä eksyttyä, kun mies koneen aukaisi ;)

Pikkuinenko: noista lyhenteistä:
BPD: pään halkaisija
AC: vartalon ympärysmitta
FL: reisimitta
EFW: paino
Tuollaiseen BM:än en ole törmännyt omissa kokoarvioissani.

Minkälaiset mitat sait kokoarviossa? Mulla rv37+6 oli seuraavat:
BPD: 91
AC: 354
FL: 74
EFW: 3,5kg

Mulla kakkonen syntyi kans avotarjonnassa (tuli nenä edellä). Synnytys meni kyllä nopeasti, mutta kun 7cm kohdalla puhkaistiin kalvot niin silloin mulla kans supistukset tulivat tauotta ja kun ei ollut sitä lapsivettä lieventämässä supistusten voimaa niin teki kyllä kipeää. Epiduraalia en ehtinyt saamaan. Vähän nyt jo hirvittää ajatus siitä kivusta, mutta jos nyt tulisi oikeassa tarjonnassa ja kun kerran kolmas on niin toivon, ettei sattuisi niin kovasti :) Supistuksia mulla on ollut enemmän tän kolmannen kohdalla. Samoihin aikoihin tosin alkoivat harjoitussupparit kakkosesta ja kolmosesta. Ja alapää on kipeä!!!

Jimena, poistuu koneelta...
 
Synnytyspelosta:vähän mietityttää miten pärjään kipujen kanssa mutta se ei sinänsä pelota.enemmän pelkään tällä kertaa että jokin menee taas pieleen.ekassa synnytyksessä oli kaikki katastrofin ainekset mutta onneksi henkilökunta on ammattitaitoista ja osaa ennakoida.
kaikkein eniten toivon että tällä kertaa ponnistusvaihe menisi nopeasti ja saisin vauvan heti rinnan päälle...
 
Heipsan :xmas:

Niin sitä ihmiset rupeavat rauhoittumaan joulun viettoon :) Äsken sitten piipahdettiin cittarissa ruokaostoksilla, ja voi tsiisus mitä menoa :eek: Olin yksin kärryjen kanssa maitohyllyillä ja porukka töni minkä kerkes että varmasti sai maitonsa ja kermansa :eek: Lähdin siitä sitten hyvin nopeasti rauhallisempaan nurkkaan ja soitin miehelle (joka kuulemma hoiteli tontun hommia :xmas: ) että tulee heti auttamaan :D Minää sit parkkeerasin kärryt aina johki ja mies puikkelehti ihmisvilinässä ja haki kamat kärryyn sit jonoon ja autoon ja kotio, HUHHUH!

Sairaalakassi on osittain pakattu ja lista mitä viä tarvii nin valmiina. Meiltä ajelee sen 15 min sairaalalle.

Kyllä mäkin toivon et alkuvuoteen menee eli heti kun vuosi vaihtuu niin vois syntyä. Ite ollut tosi tyytyväinen kun on tammikuussa syntynyt. Onhan tässä se että on sit kaikki juhlat perätysten. No eipä tämä nyt kuitenkaan mailman tärkein asia ole.

Halinappi Mulla tulee sellaisia tosi äkillisiä nivuskipuja, täytyy aina pysähtyä kun sellainen tulee. Sitten niitä tulee useampi perätysten ja sit loppuu ja jää vähän sellainen tunne kun olis krampannu..

Viime yö oli kans yks tuskien yö, ei juur tullut nukuttua.. Jos menis sohvalle köllötteleen ja nukkuun ajoissa tänään |O

Rauhallista joulun aikaa kaikille :xmas: Itse täällä varmasti jonkun verran vielä pyörin, aattona sitten lähetään mun vanhemmille ja joulupäiväiltana palailemme.

Cattie ja Osku 37+2 :heart:
 
Sofianna: Onnea! :flower:
Saapis:tsemppiä!

En ajatellut ostaa lahjaa esikolle, hän on innoissaan odottanut vauvaa, ja uskon että menee ihan hyvin muutenkin :)

Nivuskivuista: Mulla oli niitä viime raskaudessa ja menin äippäpolille niistä käymään, siellä kertoivat että on kohdun kannattajalihasten yms. kipuilua ja venytystä, harmitonta mutta kiusallista.

Tänään pakkaan sairaalakassin, ihan varmasti teen sen ihan pian, nyt olen päättänyt sen :saint:

Valmisteluista, mulla hiukan viime tingassa...
Tänään kävin pikaostoksilla ostamassa kaikkea viime hetken juttuja vielä, siteitä, liivinsuojuksia, topsipuikkoja vauvan napatyngän putsausta varten, vauvan kosteuspyyhkeitä, pesunestettä ja vauvaöljyä jne... Tollasta mitä en ollut vielä saanut aikaiseksi hankkia. Vaippoja on kotona. Mutta pitäisi vielä ostaa vauvalle harja ja itelle rintakumi ja maidonkerääjä (viime kokemuksesta tiedän että tarviin aika todennäköisesti, mut ne voi ostaa sittekin ku vauva on syntynyt jos ei enää kerkee) Tuttia en osta tällä kertaa etukäteen, vaan ehkä vasta parin kolmen viikon päästä jos on tarvetta ja imetys sujuu. Pari purkkia korviketta aion ostaa kaappiin hätätapauksia varten, ihan varmuuden vuoksi, mutta ei niitä viimeksikään tarvittu sitten vasta kun parin kk:n ikäisenä kun maidontulo hiipui ja lakkasi (meillä oikeen sukuvika)...

supisteluja ja vauvan kiinnittyminen:Mulla on parina päivänä ollu hiukan supistuksia ja vauva tuntuu kiinnittyneen kunnolla, mahanmuoto on muuttunut, häpyluu ja liitos on tosi kipeitä ja kosketusarkoja, jotenkin ihan venyneenä nyt. Ja pää ihan selvästi tossa mahan alla oikeen koholla se kohta lantiosta. Jänskättää, että kuinka kauan tässä enää menee!!!

PrincessOfAcco ja Ali 38+2
 
Siis mä olen täällä. Vimpula vampula, viime yönä jo luulin et kohta päästään lähteen, mutta kikkarat mitä vielä. Kaksi kertaa yöllä sitten steppailin täällä pitkin huushollia, kun supisteli eikä nukuttanut. Taidan olla pikkuisen vainoharhainen. Ja tänään kun käytiin kaupassa niin ei siellä supistellut, vaan vasta kun oltiin pois menossa. Ja kuten CATTIE sanoi, ihmiset oli ihan hulluja. Mekin oltiin ihan aamusta jo, ja vaan ihan perustarvikkeita ostettiin, niin tuntu et kaikki mulle ja heti oli ihmisten motto. Onneksi tää joulu on vaan kerran vuodessa ja ei tarvii enää kauppaan mennä.

Nyt mä siirryn tonne sohvan nurkkaan kun isäntä on poikaa nukuttamassa ja sieltä alkaa Monk. Eli eipä tänne sen ihmeempiä kuin että supistelee välillä ihan kipeesti, mutta se siinä.

Nuuskis ja isku-Irmeli
 
jaa niin ja vuoden vaihtumisesta:

Mun sisko on syntynyt 29.12 ja hän aina sanoo et olis toivonut et olis syntynyt vuoden alussa ni olis ollu luokassa ym. vanhimmasta päästä, mutta toisaalta hän on iloinen että ei ole valmistunut vuotta myöhemmin koulusta siksi et se olis siirtynyt seuraavalle vuodelle, hän on tavallaan voittanut vuoden opiskeluissa, toisaalta alkuvuodesta syntyneet luokkakaverit täyttää 18 just kun hän on vast täyttänyt 17...
 
Voi, OIKEIN PALJON ONNEA SAAPIKSELLE!

Pikkuinenko: mulla on kans ollu suppareita ja kipeenpää oloa masussa kuin aiemmin. Terkka sanoikin, että kun on useempi synnytys takana, voi harjoitussupistukset olla niin kipeitä, että toiset käy synnärilläkin useemman kerran, ennen kuin synnytys sit oikeesti käynnistyy. eli ne voi olla niin kipeitä. Että kiva kiva.

Ja sairaalakassi täälläkin tietysti pakkaamatta...

JOulusiivot onneks plussan puolella, ja ruuat ostettu. Mies oli pitkän kauppalistan kanssa pitkän tovin ostoksilla, mä säästyin ruuhkilta nyt valllan =)
 

Yhteistyössä