*Tammikuu2008*HEINÄKUU

Ollaan Jonna P muuten samaa vuosikertaa, eli voidaan vetää pohjat yhdessä?

Tänne on parissa päivässä ilmestynyt ihan hurjasti tekstiä ja huh huh kun kaiken lukemisessa menee aikaa.

Täällä on keskusteltu hurjasti kaikesta vauvatarvikkeesta ja esikoisen odottajana en pysty ollenkaan käsittämään mitä tavaroita muka tarvitaan. Appiukko on luvannut ostaa meille vaunut tarvikkeineen ja vaikka hintakattoa ei olekkaan niin katselin noita tervekaupan ruotsalaisia sillä silmällä, tiedä häntä minkälaiset ovat. Pinnis kuulemma saadaan, kummipojan vanha ja kylpyammekkin löytyy. Mitä muuta sitten tarvitaan, vaatteita? Kantoliinaa olen harkinnut ankarasti, koiran kanssa lenkkeily helpottuisi huomattavasti kun ei tarvitsisi vaunuja työnnellä metsäpoluilla... Tosin heti tammikuussa ei varmaan vauvan kanssa minnekkään metsään tulipalopakkasilla mennä.
Nyt on sellainen tunne, että menisi jo aika eteenpäin ja olisi nyt ainakin elokuu, silloin on loma ja rakenneultra....
 
Koitan vähän kommentoida noita, mitä täällä on keskusteltu tässä viime aikoina:
Poikaraskaus oli itselle ainakin todella helppo raskaus kaikin puolin. Pahoinvointia ei ollut lainkaan missään vaiheessa odotusta. Niinkuin aiemmin tuolla kerroinkin jo, maha tuli näkyviin vasta puolivälin jälkeen ja liikeet alkoivat tuntua puolen välin tienoissa. Paino nousi raskaudessa 17kg, mikä tuntui itsestä aika huimalta. Maha oli suoraan edessä, takaa päin ei ollenkaan edes huomannut, että odotan. Linea negra oli, mutta muistaakseni ei ollut kuin napaan asti. Aika helppo raskaus siis. Ainoa vaiva oli jatkuvat supistukset puolen välin jälkeen ja muutaman viimeisen viikon aikainen jumalaton turvotus (poika syntyi heinäkuussa 04). Närästystä taisi olla noin kolme kertaa, eli ei paha. Tästä raskaudesta ei vielä tietoa, kumpaa kannan, mutta ihan täysin erilainen on ollut. Tällä kertaa en myöskään meinaa etukäteen selvittää, kumpaa sukupuolta olisi tulossa. Säilyköön jännitys loppuun saakka ;) .

Äitiyspakkauksen otan varmasti ja uudet yhdistelmärattaat pitäisi ostaa, vaikka ihan hurjan hintaiset ovatkin. Olen kuolannut Emmiksien Duo Egdejä, viimeksi oli Brion Novat (käytetyt). Lisäksi pitäisi ostaa turvakaukalo ja sitteri. Muuten taitaakin kaikkea löytyä. Paitsi vaatteita, jos on tyttö. Pojalle on vintillä vaatetta kaksi äitiyspakkauslaatikollista ja useita muovipussillisia koosta 45cm isompaan.

Papu onnittelut hienoista kuulumisista! Ja Pötkylältä ajattelin udella, että oletko jo valinnut synnärin? Huomasin, että olet käynyt ultrassa HySa:ssa. Aiotko siellä synnyttää? Ei ole pakko paljastaa, jos et tahdo :)
 
clara75 En usko että valitsen hyvinkään synnytyspaikaksi, siellä kun tehdään synnytysosastolla remonttia joka kestää helmimaaliskuuhun 2008. Mä olen ollut kyllä muuten ihan tyytyväinen hyvinkään touhuihin, mutta jokapaikassa saa odottaa, odottaa, odottaa ja odottaa. Synnytyksessä tuskin niin käy, mutta ainahan se mietityttää.

Täällä on tapana että ultrat sun muut tehdään hyvinkäällä, mutta synnärin saa sitten valita lähestulkoon vapaasti. Miehen kanssa eilen mietittiin, joska kättäri olisi se synnytyspaikka kun meiltä on kaikkein lyhyin matka sinne. Mä en kyllä viel tiedä koska se synnytyspaikka pitää valita, mutta toivottavasti saisin odotella ainakin rakenneultraan asti, ennen kuin pitää tehdä päätös.

Mekään ei meinata etukäteen selvittää sukupuolta, ellei se rakenneultrassa paljastu vahingossa.
 
Paljonpa näyttää tammimammoja olevan mutta josko vielä mahtuu mukaan. Itse olen syntynyt isojen olkatoppausten 80-luvulla :LOL: ja kolmatta lastamme odottelen viikolla 11 laskettu aika on näillä näkymin 31.1 ja sairaala Satks.

Sen panin merkille, että ilmeisesti olette kaikki käyneet np-ultrassa? Itse jätin sen väliin kuten kahdessa aiemmassakin raskaudessa. Vaikkakin pääsin vauvelin näkemään viimeviikolla kun terkkari ei kuullut sydänääniä ja halusi varmistukseksi ultrata. Siellähän se pikkuinen uiskenteli ja vähän innostu käsiäkin heiluttelemaan.

Töissä olosta.. milloin ajattelitte kertoa raskaudesta tai oletteko jo kertoneet. Ei tekisi vielä mieli kertoa, mutta kun tuo masu pullottaa niin pian kai on pakko..
 
Heippa vaan maximilian!

Ultrasta: Meille kunta tarjoaa nämä kaksi ultraa; ekan viikoilla 11-14 ja toisen noin vkolla 20. Tässä ekassa saa halutessaan myös np-tutkimuksen mutta siitä siellä kysyttiin erikseen et halutaanko - ja me haluttiin. Molemmat käyn Oulussa ja neuvolassa käydään sitten omassa kotikunnassa. Lisäksi kävin silloin aikaisemmin varhaisultrassa todentamassa kaverin elon kun ei ollut (eikä vieläkään ole) mitään oireita.
Nyt tosin osaan jo nauttia siitä oireettomuudestakin paremmin kun enää ei tarvitse huolehtia. Ei niitä pahoinvointeja yms ikäviä oireiluja kaipaakaan kun on muiden juttuja lueskellut. Tällainen energinen olo on ihan ok. Mutta kyllähän se näin ekassa raskaudessa taitaa olla niin, että joka ikinen pikkuasiakin kiinnostaa ja haluaa kaikki mahdolliset ultra-ja neuvolakäynnit käydä, mitä on mahdollista....

Töissä olosta: En ole vielä kertonut. Olen nytten kesälomalla ja uskoakseni maha voisi jo näkyä kun palaan töihin elokuun alkupäivinä. Saa nähä sitten sanovatko/kysyvätkö siellä heti tai pitääkö itse kertoa...

Sukupuolesta: Haluan kyllä tietää heti et kumpi mahdollisesti voisi olla tulossa. Ainahan ne ei sitä tietystikään varmaksi sano, mutta kyselen ainakin sitten rakenneultrassa. Eikös se vanhan kansan viisaus sano, että tyttö vie kaiken kauneuden (siis on kaikki huonot voinnit, finnit, turvotus) ja poika olisi oireettomampi.. ;) No kumpi tahansa on kyllä tervetullut.
 
Tässä hereilläollessani (en saanut unta enää kun tekee niin pahaa :( ) lueskelin noita aiempia kirjoituksia ja sukupuolesta kyseltiin. Kaksi edellistä raskauttani ovat olleet ihan erilaisia, mutta tuloksena molemmista oli poika. Joten vaikka sanotaan ettei saa toivoa, niin toivonpas tyttöä kumminkin. Sen verran asia mua kiinnostaa että jos intoudutaan käymään 3D tai 4D ultrassa niin kyllä sukupuolesta kysyn.

Onko kukaan muuten menossa Poriin 3D tai 4D ultraan?Eikö siellä pitäisi olla joku lääkäriasema joka niitä tekee?

Vauvan tavaroista: vaatteita löytyy aivan mielettömästi ovat tietysti aika poikavoittoisia, mutta muuten kaikki täytyy hommata. Ajattelin kaikki ostaa käytettynä lähinnä varmaan huutonetista tai vastaavasta jos ei jotain kivoja tarjouksia esim. vaunuista osu eteen. Kestovaippailla ajattelin tämän kolmannen kohdalla. Kestovaippoja käytin myös kakkosella aina siihen asti kun hän meni hoitoon.

maximilian ja vauveli 11+3
 
Heissan,

Noista vauvatavaroista voisin kommentoida vielä semmoista, että ainakin meille kärrättiin ihan hirveät määrät tavaroita ja vaatteita! Eli jos suinkaan lähipiirissä on lapsiperheitä, niin varautukaa myös siihen että saatta tulla paljon tavaraa lainaksi. Näin jälkikäteen oli tosi jeees, koska se vauva-aika on lyhyt- erittäin lyhyt! Ja ainakin 2 vuotta sitten oli kirppikset pullollaan tosi hyvän laatuista tavaraa. Koska sitä tavaranpaljoutta on ihan järkyttävästi kun se vauva on tullut taloon ja vauvatavaroissa on vähän sama lisä kun häissä - eli hintaa pyydetään välillä aika paljonkin.

Me satsattiin vain vaunuihin ja niitähän sitä käyttääkin n 3 vuotta, joten ne kannattaa kyllä olla kestävät ja hyvät käytössä omiin tarpeisiin. Kannattaa siis niitä käydä katsomassa ja etenkin kuulustelemassa myyjiä ja muita tuttuja!

Ja jos vaatteita haluaa ostaa jo nyt, niin kannattaa ehkä ostella kokoa 75cm jota käyttää sitten pidempää... 56 cm käyttää siis oikeasti niin lyhyen ajan, että meillä jäi jotkut vaatteet käyttämättä! Ja lahjuksina tulee varmasti kaikennäköistä nuttua! Ja jos kestoilemaan aikoo, niin bodyn koko on yleensä n 1 koon isompi käytössä, jotta mahtuu paketti kivasti.

Joku puheli niistä Icoon -vaunuista! Nehän tulee samasta tehtaasta kun Teutonia ja Hartan (meillä Hartan-malliset). Niin kun niitä käytiin katsomassa reissulla Saksassa, niin yksi erikoisliikkeen myyjä kertoi että olivat poistaneet ne Icoon valikoimastaan koska oli tullut niin paljon reklamaatiota, eli ne oli ainakin 2 vuotta sitten nähtävästi vielä niin uusi malli ja hifi-osastoa, että myös ongelmia ilmeni. Kysykää siis monesta eri paikasta niistä, mitä kokemuksia on! Muutoin olivat kyllä meidänkin silmää miellyttävät!
Ja jos saksalaisia vaunuja himoitsee, niin kannattaa tosiaan "googlata" netti kaupat läpi (saksan siis) - ovat yleensä 50% halvempia sieltä tilattuna ja tulevat näppärästi DHL:llä tai vastaavalla kotiin asti!!

Onko muilla jo uniongelmia? En tiedä kun itse olen nyt nukkunut jo varmaan viikon tosi levottomasti. Nukahdan pääsääntöisesti ihan hetkessä, mutta heräilen varmaan 10 krt yössä ja välillä tosi vaikeaa saada unta uudelleen, sitten kun pitäisi nousta niin väsyttää jo valmiiksi ihan sikana.. Vaikka olisi siis saanut nukkua ihan ruhtinaalliset 9 h yöunet!

Eipä sitten muuta! Tsidim!

JonnaP ja pikkuP
 
täällä on menoa taas, veristä vuotoa/rusehtavaa tuhrua eilisestä lähtien ja ihme viiltelyä mahassa ja jomotusta selässä.. tänää sit tuli ihme klönttiä siinä tuhrun seassa et kai se on mentävä käymää.. .vauvalla sykkeet hyvät et tuskin tässä mitää hätää on... :|

on se prkl ku ei viikkoa pidempää saa rauhassa olla näiltä...

illemmasta lisää juttuja, lähen jonottelee sinne polille...

peikko ja veikko 13+5 :heart:
 
heippa!
ilmoittautuisin vielä mukaan tänne tammikuisiin. Profiilissa lukeekin taustoja, eli nyt toista lasta odotan ja LA 9.1 ja hyvinkäälle synnyttämään olisi tarkoitus mennä.

Ekassa ultrassa on käyty ja kaikki hyvin siellä. Pötkylä polski siellä niin vilkkaasti ja halusi kovasti näytellä äitille jalkojaan ja varpaitaan :D meillä on tyttö reilu 2v, vilkas kuin mikä ja tempperamenttia löytyy, että hieman kauhun sekaisin tuntein odotellaan mitä on sitten kahden kanssa..

Tämä raskaus on ollut alusta asti erilainen. Juuri mitään oireita ei ole ollut. Ei pahoinvointia, tosin monet ruuat ja hajut ellottaa. vatsaa turvottaa jonkin verran, painoa ei ole tullut vielä yhtään (toivottavasti ei paljoa tulekaan), on ennestään jo riittävästi. Edellisestä tulikin melkein 20kg.. ekassa raskaudessa olin 100% varma että on tyttö, jo alusta lähtien, vaikka muut yritti muuta väittää, mutta tästä taas vahva tunne ollut alusta lähtien että on poika, saas nähdä.

Tulhan raapustettua taas.. Pahoittelut kaikille pinosta pudonneille ja tsemppiä ja jaksamista heille!

Tippiäinen ja pötkylä 14+0
 
Ja me sen kuin lisäännytään... siis meidän määrä täällä palstalla! :LOL: Teretulemast taas kaikki uudet.

Voi pikkupeikko. Toivottavasti kaikki on OK!!!! Tsempit.

Täällä on jonkinverran ollut juttua töistä ja lomista. Minulla on moneen muuhun verrattuna nurinkurinen tilanne, sillä kun toiset jää kesälomalle, minä menen "kesätöihin". Minä olen tässä vanhempainvapaan perään pitänyt kaikki lomat ja nyt olen menossa kahdeksi viikoksi päiväkodin kesäpäivystykeen töihin (tämä siis vakituinen työpaikkani). Menin lupautumaan tonne joskus keväällä, kun tästä raskaudesta ei vielä ollut tietoakaan. Nyt harmittaa, sillä motivaatiota ei ole kyllä yhtään! Vaikka kai ton kaks viikkoa kestää. Sen jälkeen kuitenkin jatkan kotiäiteilyä.

Eipä tässä tän kummempia tällä erää.

Sadesäästä nauttien
S + "kakkosnelonen" 11+4
 
Pötkylä ymmärrän hyvin, että menet mielummin Kättärille, kun se on lähempänäkin. Mä en edes tiennyt, että HySa:ssa on remppa, ennen kuin kävin siellä äitipolilla eilen. Kyllähän se itseäkin mietityttää, mutta uskon kyllä, että siellä on ihan mukava olla rempasta huolimatta. Plus että asutaan n. 500m-1km päässä sairaalasta, joten ei huvittaisi paljon pidemmälle lähteä synnyttämään. Pääsevät mies ja poika sitten helposti katsomaan. Kokemukset ko. sairaalasta synnytyssairaalana on muutenkin hyvät, eli ihan mielellään sinne suunnistelen sitten, kun tarvetta on. Pikkupeikko, paljon tsemppiä matkaan..taas. Toivottavasti selviää, mikä siellä kiusaa. Ja tervetuloa tippiäinen ja pötkylä. JonnaP kyselit noista uniongelmista. Mä olen alusta asti kärsinyt niistä. Suunnilleen joka kolmas yö nukun vähän paremmin. Yleensä yö menee pyöriessä, heräillessä ja vessassa juostessa. Voi vaikuttaa aika lailla jaksamiseen, kun pitäisi palata töihin maanantaina. Ei huvittaisi ollenkaan. On ehkä vähän aikaista miettiä tuota äitiysloman alkamisaikaa, mutta olen jo nyt miettinyt ihan vakavissani varhennetulle jäämistä. Kunhan kaikki menee hyvin sinne asti.

Clara ja Mötkö 12+2
 
Minäki se olen vuonna 79 maailmaan tunkenut :D .

Valitettavasti en kaikkia ehtinyt lukea :ashamed: sieltä täältä silmäilin, kun kauhee siivousurakka päällä vaatehuoneet on räjäytetty tyhjiksi ja kohta pitäis tunkee samat romut sisään :LOL: :headwall: uskomaton tarmonpuuska iskeny mulle päälle (ei ketään haluis ilmaista siivousta :whistle: ).

Mutta sen verran noista vauvakamoista, että toisen jälkeen me laitettiin kaikki myyntiin ja päätettiin (minä päätin), että se on nyt tässä... meni pari kk ja testiin pärähti plussa :ashamed: . Sama juttu kolmosen jälkeen... kärräsin rattaat matkahuoltoon 5.10 ja 2vkoa myöhemmin tuli taas plussa... Joku saattaapi nyt kuvitella, että täysvahinkoja meillä vaan ois, mutta ei... sellasia tulee jos on tullakseen-ipanoitahan nämä kaikki. Nyt ei tarvikaan mitään muuta ostaa kuin tuplarattaat ois kivat ja uus sitteri, vanha lensi jo roskiin kun hajos... Kaikkia muita onkin, paitsi vaatteita, niitä kun en kierrätä ollenkaan.

Ens keskiviikkona mullakin ois viimein kunnon ultra ja joku kyseli tuosta Porin 3D/4D-ultrasta, niin mä ajattelin tän viimesen kanssa sellaseen mennä, oiskos se ollut tosiaan Porin lääkäritalossa missä niitä tehdään, en nyt hätäseen muista varmaksi.

 
Hei vaan kaikille,en oo jaksellu pitkään aikaan kirjotella. Täällä ollaan vm-71 eli varmaan vanhimmasta päästä,Hui :LOL: Esikoinen täytti sunnuntaina jo 17 :eek: Äkkiä se aika menee... Vähän alkaa keskenmenopelko hellittää, mutta nyt on alkanu jo pikkusen "supistella" eli maha kiristelee. Kuopuksella alko viikolla 16.
Jalkoja ja selkää särkeny,ja aika usein närästää, muuten ihan ok olo. Onneks pääsee maanantaina taas neuvolaan. Liikkeitä odotellessa... Mami71/ekomamma 15+0
 
Osaatkos Hunsvotti yhtään sanoa,mitä tuo 4d/3d ultra maksaa tuolla Lääkäritalossa? Siis paljonko jää maksettavaa itselle? Olisi toisaalta kiva siihen mennä,kun tämä vauva jää kuitenkin meidän viimeiseksi.
Pikkupeikolle onnea.Olen sitä mieltä,että sinun kohdaltasi saisi jo koettelemukset loppua
äiti-yö ja lupu rv 12+4
 
Pikkupeikolle tsemppiä! Toivottavasti selviää mistä on kyse eikä vauvelilla ole mitään hätää.
Itse kävin eilen lääkärineuvolassa ja heti kuului vahvat :heart: äänet. Ihanaa! Nyt lopetan hermoilun ja alan todella nauttimaan tästä odotuksesta. Nyt ollaan kuitenkin jo niin paljon pidemmällä kuin kolmessa edellisessä keskenmenneessä.
Lääkäri kun kokeili kohdun asentoa ja kokoa niin kysyi vaan että onko aikaisemmin kerrottu että kohtu on taaksepäin kallellaan. Enpä sitä tiennyt, mutta ei kai sen pitäisi mitään varsinaisesti haitata? Kohtu vastasi kuitenkin viikkoja, ainoastaan tuntuu tuolla syvemmällä. Onko kellään muulla todettu samaa?

Sukupuolesta on ollut juttua. Me ei kumpikaan haluta tietää etukäteen onko tyttö vai poika tulossa. Jotenkin nyt vaan tuntuu pojalta, en kyllä edes tiedä miksi. Ehkä pikkiriikkisen enemmän toivon sitten poikaa, vaikka kumpi tahansa yhtä tervetulleita ovatkin.

Mulla ois ihan käyttämätön kantoliina tuolla kaapissa. Itse en kyllä meinaa sitä käyttää, että jos joku tarvitsee niin multa saa sen muutamalla eurolla...

Pippuri ja ossi 14 tasan :)
 
eli käväsin polilla ja kaikki kunnossa... vuoto johtuu istukan päälllä olevasta verisestä kohdasta joka sieltä pikkuhiljaa vuotelee kalvojen alla ja sieltä kohdun suulle ja siksi tulee rusehtavana vuotona sit pihalle ja hyytyminä... mutta se ei kuulemma ole huolestuttavaa sitä on yli puolella raskaana olevista... koska istukka on kunnolla seinämässä kii eikä ole mitää merkkejä sen irtoamisesta... :whistle:

veikko voi myös oikein hyvin ja aivot oli ihan selvästi siellä havaittavissa ja kovin oli taas liikkeikäs... :heart: käsissä ja jaloissa oli sormet ja varpaat täysin erotettavissa jo... mutta siis näin.. mulle sanoivat et ei tarvii mennä jos ei tule kirkasta verta ja kivut olivat lääkärin mukaan ihan kohdun kasvu kipuja/liitoskipuja...

et taas selvittii säikähdyksellä, et mun kohdalla ei näköjää kande säikähtää pikku vuodosta tai kivusta...

aah unohdin mainita et meillä on vaunukaupat lyöty lukkoon... meille tulee emmaljungan smart duo vaunut,ja koliikki sitteri saadaa kaupantekijäisiks... yhdeltä kaverilta ostetaa kärryt, olleet vajaa puol vuotta käytössä,kun osti cityoloihin soveltuvammat kärryt itsellee.... et näin... kovasti olis kyl kiinnostanu se tervekauppa.fi pakettikin mut nuo saatii halvalla ja niissä vuos takuuta jäljellä ni siksi niihin päädyttii.. ja kun näistä saa koko kopan irti et rappukäytävään ei jää sit muuta kun se vaunujen runko...
peikko ja veikko 13+5
 
No niin eli ainokainen meille tarjottu ultra käyty ja siellähän tuo sintti pyöri :heart: Eli virallinen laskettu aika on nyt sitten 1.2.2008 ja nyt mennään rv 10+5. Olihan tuo kiva saada varmistus, että siellä ollaan elossa ja kasvettu :) Mutta ei voi kyllä kehua muutoin... 10 minuutin tutkimus vatsan päältä, peppua ei meinannut millään saada kuvaan mukaan, että saisi pää-perämitan. Ja tässä siis kaikki mitä kaupunki tarjoaa :headwall: Eka olin ajatellut, että jos käydään sitten yksityisellä rakenneultra, mutta nyt kyllä tuli vähän sellainen olo, että np-ultrakin kiinnostaisi, kun tuo oli kyllä yhtä tyhjän kanssa :/ Mutta en kyllä tiedä sen rahanmenon puolesta, kun olisi aika lailla niitä hankintoja tulossa muutenkin... Voi itku miten epäoikeudenmukaista tämä ultraus-käytäntö |O

No, huomenna lähdetään siskon kanssa Ikeaan ja käydään varmaan Jumbossa sitten kanssa. Tietääkö kukaan Jumbon alemyynneistä? Olisko mammavaatteita hyvällä hinnalla? ;)

Tervetuloa taas uusille ja pikkupeikolle tsemppiä - onneksi sentään sulla on toi dopleri, niin helpottaa varmasti oloa!

stoppis rv 10+5
 
Hyvä että pikkupeikolla oli kaikki hyvin. Kyllä sua nyt koetellaan, mutta tammikuussa saat syliisi siitä ihanan palkinnon, se on ansaittu :) Ja kaikki moinen unohtuu ihana :heart:

Mä sain tänään aikaseksi ommeltua ne yhdet mammahousut ja niistä tuli liian isot :$ Ainaki nyt ovat isot, varmaan syksyllä viimeistää sitten menee hyvin:) No, ei auta muu ku laittaa ne kaappii odottelemaan. Pitää vissiin lähtee kaupungille kierteleen joskos löytyis jotku toiset mammahousut jotka nyt passais myös päälle.
Täällä oonki saanu aamulla olla rauhassa, siivoilla ja ommella. Pojat oli mummilassa yökylässä. Nyt taas se sama hulina kotona:)
Pippuri Millainen kantoliina sulla ois? Mua kiinnostais? Onko lyhyt vaikko pitkä?

Mutta nyt ruoanlaittoon ja valmistautuun töihin lähtöön..

Saaru ja pömppis 15+5
 
moro kaikille! Täällä yks -73...
Hienoa että pikkupeikolla on kaikki hyvin! Mulla on sitten sama ongelma kuin sullakin, mä nimittäin vuodan taas sitä rusehtavaa vuotoa(oli se jo viikon poissa) Mulle myös sanottiin ultrassa että siinä istukan "päällä" on "joku" mikä tuhruttelee mutta tää alkaa silti ottaa päähän kun aina saa olla p.housunsuoja tai välillä ihan terv.side :/
kesälomaa tässä viettelen vielä pariviikkoa ja sitten pitäisi taas palailla töihin. Onneksi ei tarvi enää tehdä yövuoroja ;)
josefiina ja pulla 12+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti-yö:
Osaatkos Hunsvotti yhtään sanoa,mitä tuo 4d/3d ultra maksaa tuolla Lääkäritalossa? Siis paljonko jää maksettavaa itselle? Olisi toisaalta kiva siihen mennä,kun tämä vauva jää kuitenkin meidän viimeiseksi.
Pikkupeikolle onnea.Olen sitä mieltä,että sinun kohdaltasi saisi jo koettelemukset loppua
äiti-yö ja lupu rv 12+4
En valitettavasti tiedä, olen aikonut soitella sinne sitten kun on rauhallista :whistle: että kuuliskin puhelimessa jotakin... Mun piti jo edelliseltä mennä, mutta kun se ois ollut sitten Turussa ja ekalle ajalle ei ois mies päässyt mukaan ja toisella olin sit tosi kipee, niin ne sit jäi. Ja kun kanssa viimenen kyseessä niin olishan se kiva :D
 
Pippuri laitoin yksityisviestiä... ilmottelin sen nyt tähänkin kun en tiedä näkyykö ne muuta kuin sisäänkirjautumisen jälkeen jotenkin vai pitääkö aina mennä niitä erikseen katsoon onko joku kirjottanu..

Minäkin kuulun niihin jotka lukee näitä ahkerasti mutta ei tuu kirjoteltua. Mullakin oli jotain ruskeaa vuotoa 4-5 pv joskus 8+ viikolla.. mutta onneksi sydänäänet kuulu sitten kun oli lääkärineuvola 11 viikkoa täynnä ollessa -kyllä helpotti. Lääkäri vaan sano että turvallisin mielin voi ultraa odotella kun kerran siellä pieni sydän pomppi.. viikko tässä olis siihen np-ultraan.
Tämä on kolmas raskaus ja täytyy sanoa että kaikki kolme raskautta ollut erilaisia. Tämänhetkiseen raskauteen erillaista edellisiin finnit ja se että miltei jatkuva päänsärky..
Nuorin lapsi täytti just kaks ja on älyttömän mustasukkanen jos isoveli sylissä ja tosi ärhäkkä kun ystävän vauva oli mun sylissä... vähä hirvittää mitä tuleman pitää.. onko kellään kokemusta mustasukkaisesta isosiskosta ja jos on niin löytyykö hyviä vinkkejä tilanteen avuksi.. lähinnähän se vauvan turvallisuus mielessä..
 
vitsit jäin noi viimesimmät lukematta kun ei enää muistanu mitä ensimm äiset oli kirjottanut..
tervetuoloa mukaan maximilian ja tippiäinen
ja maximilian täällä ei olla viellä ultrassa käyty.. huomenna vasta :) :) :)

niin ja jonnap puhuit että oot käytettynä hankkinut ompelukoneen niin saisikos udella että mistä voisi saada hyväkuntosen vähän käytetyn koneen noinkin hyvään hintaan?

tänään ollu kauheeta masuvaivaa taas.. :( jotenkin tuntuu että oisko toi rauta.. esikon ajalta on se mutta pitäs vasta 2009 mennä vanhaksi... en ti'ä.. pitää huomenna kysyä..

profiilissa on miun ensimmäinen pikkunasu masuasukki ihaan kuva

hmm Papu76 jos tuo sinun vanhankansan päätelmä tytön ja pojan tulosta pitää paikkaansa niin oisikohan meillä tyttö tulossa.. ;) täällä nimittäin on finnejä ja pahaa oloa(sitä oli pojankin kanssa) mutta nyt kamalia vatsakramppeja ollut.. ja jotenkin muutenkin tuntuu että mimmonenhan tästä raskaudesta tulee. on kyllä vähän semmonen tyttö olo,ajattelenkin jostain syystä että tulee tyttö,luultavasti toiveajattelua.. mutta meinaan kyllä siinä toisessa ultrassa ottaa selville että onko nyt tyttö vai poika tulossa,vaikkei se varmastikkaan pidä paikkaansa :) on se aina kiva kuiteskin kysyä..

elis siis huomenna ultraan meno ja voi olla että seuraavan kerran vasta perjantaina tuun ilmottelee ultrakuulumiset :)

nasu masuasukki ihaa 13+3
 
Moi,

Ihan pikaisesti -kauhea väsymysolotila...ja onhan tänään jo mun kiintiö tullut höpöttelyssä :$

Mutta ompelukoneesta, se on ostettu Porvoosta, Jokikadulla on semmonen ompelukone/-tarvikeliike, joka myy siis myös käytettyjä koneita. Varmaan löytyy vastaavia ympäriämpäri, mutta siis ainakin sieltä löytyy, jos vaikka satutte tekemään kesäretkeen Porvooseen :)
 
Piti tulla ihan kommentoimaan, kun ihastelin pikkuGreipin masukuvaa. Oma pömppis vielä niin pieni vaikka viikkoja 15+1 :( Tahtoo jo masun joka NÄKYY!!! :p Ihmettelin jo tuolla jokuaika sitten kun täällä oli puhetta mammahousujen ym äitiysvaatteiden hankkimisesta, et ei kyllä täällä ole vielä kohtakaan ajankohtasta!! Entiset vaatteet menee päälle ihan ongelmitta. Ainoastaan rintsikoista olen huomannu että alkaavat kohta käydä pieniks... Noh, mut kait täältä perästä tullaan =)

Huomenna kuuntelemaan ensimmäisiä sydänääniä neuvolaan :heart: :heart: :heart: Ihan hullua, mutta jännittää ihan älyttömästi. Ultraan mennessä olin ihan viilipytty. Jotenkin ne sydänäänet tuntuu henkisesti tärkeemmältä kun se ultra -vaikka uskomaton kokemus sekin oli!

Mutta ei muuta kun mukavia masunkasvatusaikoja kaikille!
 
Hyvä, että peikolla ja veikolla kaikki hyvin.

Stoppis: Jonkin verran on tullut tuolla Jumbossa kierrettyä, kun melkein nurkalla asun . :) Lindexillä oli alen alkaessa ainakin niitä lappuhaalareita -70%, mutta olivat valitettavasti vaan pieniä kokoja. Ne oli ainakin silloin laitettu vähän hassusti "normaalien" vaatteitten joukkoon, eli kantsii penkoa niitäkin tankoja. Siellä varsinaisella mammaosastolla oli jotain kesävaatealeja. Henkkamaukan ale on multa mennyt ohi, tai sitten se ei oikein ole alkanutkaan. Muutama hassu imetyspaita on siellä ollut alennuksessa. Stokkalla on kanssa pieni valikoima mammavaatteita ja jotain oli myös alennuksessa, kun viimeviikolla pikaisesti kävin katsomassa. Ne vaatteet on "piilotettu" sinne vauvojen vaatteitten keskelle. Mukavia shoppailuja teille!

Mä kävin tänään Kelassa viemässä vihdoinkin tuon kotihoidontuen hakemuksen (toukokuusta asti olen ollut sitä viemässä). Nyt sitten yritän pinnistellä muistia, olinkohan allekirjoittanut sen. :LOL:
 

Yhteistyössä