*Tammikuu2008*HEINÄKUU

Heips!

Ja taas pahoitteluja surun kohdanneelle... Ja tervetuloa uusille!

Seerumiseulasta: luulisin että kyseessä on samaa asiaa mittaava koe. Mutta riippuu varmasti laboratorion tutkimusmetodeista, milloin se otetaan. Meillä otetaan siis myös vko 16 (sama labra kuin tampereella). Kyllähän tuo varhaisempi ottoajankohta olisi kaikinpuolin parempi odottajan kannalta... Itse en vieläkään ole päättänyt, menenkö siihen. Tiistaina varmasti pitäs sanoa, kun on lääkärineuvola, että saa lähetteen, jos meinaa mennä.

Mulla on kans ummetusta, siitä täällä joku muukin valitteli... Mulla on ollu sama ongelma aikaisemmissakin raskauksissa. Duphalacia olen sitten käyttänyt ihan synnytykseen asti.

Niin, ja pahoinvointia kyllä edelleen...Nyt saa jo paremmin kyllä syötyä, ja hyvälläkin ruokahalulla. Mutta jos ei syö tarpeeks usein, tulee kyllä heti huono olo. Viime yön olin töissä, ja se oli kyllä aika tuskaa. Pahaa teki koko ajan ja pää oli kipeä. Saas nähdä, en taida enää montaa yövuoroa tehdä. Onneks meidän ei ole raskaana ollessa pakko.

Päänsärky on sitten uusi vaiva. Se alkoi noin viikolla 11+4 ja melkein päivittäin on pää kipeä. Ja nukkuminenkaan ei välttämättä auta. Juoda täytyy tosiaan paljon, se auttaa vähän. Panadol kyllä onneks kans vähän helpottaa, eikä mulla siis ole migreeniä, vaan sellasta jomotusta vaan takaraivolla tai jommallakummalla puolella päätä.

Meillä on noiden kahden edellisen ikäero vajaa kolme vuotta. Kakkonenkin syntyi talvella. Me ei asuta kaupungin keskustassa, joten mä hilasin esikoista pulkalla tai sit se käveli. Me alettiin käveleen sen kanssa jo näin kesällä. Rattaissa kuljetettiin kauppakassia ja taapero käveli. Sit kun tuli kevät, aloin vetää esikoista narulla pyörällä. Se kyllä oppi nopeesti ajamaankin itse. Meillä ei ollu seisomalautaakaan, mutta monilla se on ollu näppärä, varsinkin jos joutuu pidempiä matkoja kävelemään. Meillä ne oli maks 1 km.
 
Meillä on seerumiseula sen takia (rv16) koska meillä ei ole np-ultraa ollenkaan, ihan normi ultra vaan ja sitäkin vain yksi kappale 12+ viikoilla. Ajateltiin kyllä mennä rakenneultraan sitten myöhemmillä viikoilla, käytiin edellisessäkin raskaudessa 4d-ultrassa selvittämässä että kaikki on kunnossa. Silloin asuimme vielä edellisellä paikkakunnalla jossa oli np-ultra (ainoa ultra). Helsinkiin asti piti mennä 4d-ultraan mutta kyllä oli vaivan arvoinen reissu :heart:

Täällä on myös päänsärkyä, ollu koko tämän viikon. Tosi ärsyttävää. Lisäksi mursin vielä eilen vasemmasta jalasta varpaan... :whistle: Ihan kotona iskin sohvan jalkaan niin että tähtiä näkyi vähän aikaa. Että panadolia menee aika reippaasti. Sain lekurilta kainalosauvatkin mutta eihän niillä osaa kinkkasta joten yritän pomppia jotenki muuten pikkuneidin perässä. Jäi sitten eiliset mansikan poiminnatkin väliin. Saa nähdä miten jalka paranee että pääseekö tässä ollenkaan ennenkuin marja-aika loppuu..
Olettekos muut käyneet jo poimimassa mansikoita?

-Hömötilli rv11+5
 
Eilen menimme naimisiin ja minusta tuli siis Rouva Hytönen :) häät oli ihanat,tunnelmalliset,romanttiset ja takuulla meidän näköisemme...päivä oli muutenkin ikimuistoinen vaikkakin väsyttävä....tänäänki ollu viel kauhee väsy!

Minä itkeä vollotin lähes koko vihkimisen ajan *naurakaa vaan* mutta sain kuitenkin nyyhkytykseltäni tahdottua.Hääpuku,kapaus,meikki olivat kaikki ihania...ihmiset häissämme olivat ihania,ruoka hyvää ja musiikki sekä ohjelma.Kaikki kehuivat meidän häitämme parhaiksi joissa ovat kuunaan olleet ja muutenkin järjestelyistä,ruoasta,juomasta,ohjelmasta pidettiin paljon ja kiitosta saatiin :)

Päivän ehkä uuvuttavin osuus oli hääkuvaus joka kesti yli puolitoistatuntia! siinä sitten poserattiin suurinpiirtein kylmissään ulkosalla milloin mitenkin päin ja missäkin asennossa,saas nähä mimmone meidän virallisesta hääkuvasta sitten tulee...sen näkee kun matkalta tullaan!

Ohjelmassahan oli siis Extreme-takurin show (sekä close up taikurointia),kukkakimpun heittoa,sukkanauhanheittoa ja puheita jos mitäkin sekä minun kummisetäni ja kummitätini pitivät meille ihanan tanssinäytöksen (harrastavat lavatansseja ihan kilpatasolla).

Kun vihdoin yöllä majoittauduttiin meidän sviittiimme niin siellä odotti sängyllä jäissä oleva kuohari (mulle tietysti alkoholitonta) ja mansikoita :) ihanaa....jalat oli päivän päätteeksi ihan turvoksissa ja kipeet kuin mitkäki....mutta loppu hyvin kaikki hyvin ja tarina si onnellisen lopun.

Tänään rv 13+0 ja ens perjantaina eli 13pv lähdemme kahdeksi viikoksi Italian Cattolicaan häämatkalle rentoutumaan ja nauttimaan toisistamme avioparina :)

Rouva ja Herra Hytönen kuittaavat (sekä pikku masuasukki)

 
Heivaan!!

Rattaista niiden osto olisi meilläkin edessä. Esikolla oli vain pelkät vaunut ja sitten matkarattaat. Ne matkarattaat ovat kyllä kätevät kun mekin paljon autolla kuljetaan. Nyt on ne rattaat lahjoitettu pois. Ajattelin nyt panostaa kunnon yhdistelmiin, käytetytkin kyllä kelpaisivat. On tässä onneksi vielä aikaa etsiä. Muut tarvikkeet meillä sitten onkin jo ennestään. Kantoliinan aion kyllä nyt hankkia, kun viimeeksi jäi ostamatta.

Äitiyspakkauksesta en vielä tiedä, kun meillä tuo -04 pakkaus ja siskoni odottelee tässä viimeisillään kaksosia ja sieltä tulee varmaan sitten sitä mukaan kun pieniksi jää vaatteita. Mies sanoi, että jos tiedetään ennakolta, että olisi poika niin sitten sen pakkauksen voisi vaikka ottaakin. On muuten tänä vuonna jotenkin kivan näköisiä vaatteita.
Lellu meilläkin seerumiseula oli viikolla 11 samalla kertaa kun käytiin np-ultrassa. Tuloksia pitää tässä vielä ensi viikkoa varttua, jännittää kyllä..

Pahoittelut minunkin puolestani tippuneille ja voimia jaksaa eteenpäin!! :hug:
Ja uusille tervetuloa mukaan!!

iita 13+0 (päivät menee älytöntä vauhtia, vasta sain sen plussan testiin..)

Piti vielä onnitella tuoretta rouvaa!!!
 
:heart: vielä kerran. Ikimuistoinen hääpäivä ihan varmasti. Ihanilta kuulostivat teidän häät. Ja vielä ihanammalta kuulostaa teidän häämatka Italiaan. Nauttikaa siitä ja toisistanne! Meillä oli kaksi päivää sitten jo viides hääpäivä. Aikaa tuntuu toisaalta menneen ihan siivillä, mutta toisaalta taas tuntuu, että ei siitä ole kuin hetki, kun tahdoimme myös. Hääpäivän muistot ovat säilyneet mielessä niin hyvin. Miksipä eivät, onhan se tärkein päivä meidän parisuhteen aikana parisuhteen kannalta ajateltuna. Tapaamispäivän lisäksi. Kaikista hienoin päivä oli kuitenkin se päivä, kun meistä tuli vanhemmat. Se tunne oli uskomaton. Sen tahdon kokea uudelleen. Ylihuomenna ultra, voi apuva. Ja veriseerumin ottamistakin pitäisi miettiä. Että otetaanko vai ei.. Kyllä varmaankin, vaikka tulos pelottaakin.

Clara ja Mötkö 12+1

ja tervetuloa uusille tammikuun masukeille :)
 
Paljon onnea Lizardukselle avioitumisen johdosta! :flower: Kuulostaa todella onnistuneelta ja ihanalta hääpäivältä, tulee melkein itsellekin tippa linssiin. :heart:

Itselläni piti olla häät tänä kesänä, mutta (onneksi) peruuntuivat kun tajusin, että oltiin exän kanssa enemmänkin vain hyviä ystäviä ja pariskuntana ihan väärät toisillemme. Nyt tosiaan rv 12+4 meneillään ja nopeasta etenemisestä huolimatta tämä nykyinen avoliitto tuntuu oikealta ja hyvältä. :heart: Häistä ollaan puhuttu jo useampaankin otteeseen, joten virallista kosintaa odotellaan. ;) Sen verran ollaan päätetty, että odotellaan jotta lapsi ehtii syntyä ja varmaan imetyksen loppuunkin, niin että minäkin saisin ruokaviinistä ja shamppanjasta nauttia. :whistle:

Pahoittelut täältäkin niille, joiden tielle suru-uutisia sattunut. :hug:

Täällä olisi ensimmäinen ultra edessä keskiviikkona, ja jännittää kamalasti..
 
Onnea rouva Hytöselle! Kuulosti todella ihanilta nuo teidän häät. Minulla moinen onni ja ihanuus on (toivottavasti) jossain hamassa tulevaisuudessa, eli avoliitossa ja kihlautuneena nykyisellään mennään.

Tervetuloa uusille! Joko meitä on sata?

pikkuGreippi: Täällä samanlaisia pelkoja keskenmenosta nuo muutamat kurjat uutiset ovat saaneet aikaan. Raskausoireitakin on tuskin nimeksi, mutta samoin oli kyllä esikonkin kanssa. Sinä onnekas pääset piinasta jo tämän viikon aikana, minulla ultra on vasta 19.7. Täytyy vaan yrittää hillitä mieltään ja olla murehtimatta turhia.

Niistä tuplarattaista: kyllä minä niiden puoleen olen myöskin vähän kallistunut, kun onhan tuo meidän tirppana vielä melkoisen pieni. Kuitenkin pohdituttaa kovasti, että paljonko niillä loppujen lopuksi on käyttöä. Kalliit ovat kuitenkin, vaikka ostais käytettynäkin. Tätä ostosta en ensimmäisenä ryntää tekemään.

Nyt iski nälkä. Iltapalalle ja nukkumaan.

Hyvää yötä raskautetut toverit :)
 
Minäkin vaihteeksi kirjoittelen kuulumisia.

Onnea Lizardukselle häiden johdosta!

Iidukan tarina kuulosti sen verran tutulta, että me ehkä tunnetaankin toisemme! Pikkusiskoni sai pari viikkoa sitten ihanan poikavauvan koirien ja esikoisen seuraksi. Kuulostaako tutulta? Joka tapauksessa onnea sinnekin raskauden johdosta!

Täällä on pahoinvointi väistynyt, aivan ihanaa! Nyt sitten pitäis vaan nautiskella keskiraskaudesta ja malttaa odotella elokuun rakenneultraa, joka onkin sitten mun eka ultra. Seuraava neuvola ja ultra on samana päivänä, vasta 20.8. joten saa nähdä, että miten tässä jaksaa olla, kun ei ees sydänääniä pääse välillä kuuntelemaan! Sitten ultran jälkeen täytyy alkaa varustautua vauvaa varten, siihen asti vaan olla möllöttelen ja odottelen, että alkaisko se masu jo kasvaa kohta.

Bamboo rv 13+5
 
Onnea uudelle rouvalle! :flower: Ihana että häät onnistuivat ja meni hyvin. Niitä on sitten niin ihana muistella. Meillä tässä kuun lopussa koittaa ensimmäinen häävuosipäivä :heart: (yhessä ollaan oltu jo päälle 10v :D)

Ja tervetuloa uusille tulokkaille, meitä on jo yli sata! Olikohan 105kpl.

(.) Täällä ei isompia muutoksia. Lisää mammahousuja pitäs saaha, yhdet odottais tuossa että ompelisin, mutta inspistä tässä odottelen :D Ja yhdet pitäs hakea kotiin lainasta ja kokeilla onko neki ihan liian isot vai pystyykö käyttämään. Ne ois kyllä ihanat, sellaiset lappuhaalarit (ei farkkuset) Tulivyöki pitäs varmaa lähtee ostaa, tuntunee et touhutessa supistelee ja alavatsaa eilenki inhasti alkoi vihloo. Jos se vaikka helpottais hiukan. Täällä meillä odotellaan rakenneultraa joka on elokuun alussa ja 3 ultra :) (muut olleet omakustanne hintaan) jonka jälkeen sitten taas varaillaan taas neukka-aikaa. Mutta päällimmäisenä tässä odotellaan että kesäloma alkais.. Pääsee perheen kanssa viettämään laatuaikaa sekä pikkusen reissaileen.
Mutta nyt aamupalalle:p

Saaru ja pömppis 15+3
 
Onnittelut vielä kerran Lizardukselle :flower: Kiva että kaikki meni hyvin, niistä jäi kauniit muistot mieleen!

dinomamma: minulla myös pahoinvointi on alkanut helpottamaan pikkuhiljaa, mutta syödä pitää tasaisen usein. Muuten tulee ihan kauhea olo ja päässä huippaa :| Innolla odotan tänään alkavia yövuoroja, millaiseksihan tällä kertaa vetää olon :eek:

Itse sain tänään rakenneultraan ajan. Se oli ma 27.8. klo 10. Tällä hetkellä tuntuu, että sinne on kyllä tooosi pitkä aika, mutta onneksi on kahden viikon päästä neuvolalääkäri ja tod.näk. ennen rakenneultraa ehtii olla myös yksi terkkakäynti.
Meillä ei ole ollenkaan minkäänlaisia veriseuloja täällä Vaasassa. Ilmeisesti syksystä lähtien pitäisi olla ainakin tuo np-ultra, verikokeista en sitten tiedä.
Muutamana päivänä on alkanut nyt tuntumaan ihan selvä möykky tuolla alamasussa, ja vihlomisia on alkanut tuntumaan liikkuessa myös enemmän kuin aiemmin.

Tänään alkoi meillä jo 13.viikko, joten ehkä sitä pikkuhiljaa voi huokaista ja alkaa uskomaan että pikkuisella on kaikki hyvin :heart:

Afu ja mini 12+0 =)
 
Iiik - nyt alkaa varmaan joku tammikuuhysteriä kun minäkin välillä nyt mietin että onkohan kaikki ok :x ... sen verran ikäviä uutisia täällä viime aikoinakin vielä, vaikka moni aika pitkälle päässyt. Todella ikävää ja omat pahoitteluni vielä teille!

Iltaisin täytyy ihan "kuulostella" sisuksia, mutta onneksi siellä jotain aina alkaa liikkumaankin -niin hiukan hellittää pelko. Täytyy vaan toivoa että pääsee Suomi-lomalla rakenneultraan, jotta mieli taas rauhoittuu.

Viikonloppuna naksahti selkä jotenkin ja on joutunut köpöttelemään kun vanha mummo! Onpa ikävä vaiva! Ei ole aiemmin selän kanssa mitään ongelmia vaikka ryhti on kun perunasäkillä ;) Ei paljo auta kitinä, kun pitää poikaa pestä ja nostella...eikä kukaan viitsi omia sotkujaan siivoilla. Onneksi sentään alkaa jo hellittämään, mutta en kyllä uskaltanut tänään lähteä urheilemaankaan... Ehkä huomenna jo vois kokeille rauhallisesti?

Jeps-heps, nyt loppu löpinät - vois vaikka käydä pitkäkseen hetkeksi...

Mukavaa viikonalkua kaikille!

JonnaP ja pikkuP (13+3) - kait sitten ;)
 
täällä istua möllötetää kotosalla, huomenn apitäs taas töihin lähteä.. mulla alkanu jotku ihme itku kohtaukset.. eilen nukkuma mennessä purskahdin ihan täytee itkuu ku tajusin et pikku veli lähtee inttii tänää jne.. ihan siis mahotonta... :ashamed:

tuli vaan mieleen et täällä kun moni on ruvennut puhuu tuosta keskenmeno pelosta,ja osalla on viikkojakin yli 12 ni ni.. kuinka moni on päässy tarkistutta rv12+ jälkee et masukki tosiaan on siellä mukana? ne joilla kotidoppler on ni tarkistus on helppoa... ihan mielenkiinnosta vaan kyselen, et onko se lähestyvä 12vko vai epävarmuus se pelon syy... itse pelänny koko ajan km, kun niitä jo monta takanakin on, mutta nyt 13+ jälkee oon yrittäny ottaa hiukan rennommin... :)

että tälläista tänään taas...

peikko ja veikko 13+3 :heart:
 
Onnea tuoreelle avioparille :flower: Kylläpä kuulosti kaikinpuolin onnistuneilta häänne. Meillä omat häät tulossa vuoden päästä.

Uusille tervetulotoivotus mukavaan joukkoomme :wave:

Me ihan ehdottomasti otetaan äitiyspakkaus kun esikoista tässä odotellaan. Ne on mun mielestä tänä vuonna todella kivan näkösiä ja värisiä melkeinpä kaikki vaatteet. Joitain vaatteita ja tavaroita saadaan kyllä tutuiltakin.

Huomenna aamupäivällä lähden mansikoita poimimaan. Saa nähdä saanko mahani kipeäksi kun niitä tulee samalla siellä syötyäkin muutaman :whistle:
Ja huomenna pääsee neuvolaan kuuntelemaan pienen sydänääniä ensimmäistä kertaa, ihanaa :)

Joku päivä tällä viikolla lähden varmaan miehen siskon ja hänen lapsiensa kanssa käymään tallinnassa päiväristeilyllä, kun mies lähtee jo mökille keskiviikkona. Minä menen sinne sitten sunnuntaina perässä.

Äh, taas sataa... Kai tästä joutaisi ruoan laittoon.

Pippuri ja ossi 13+5
 
No niin vähän mieli tässä virkistyi kun sai rouskutella melonia - pienet on ilo! :p


Tuli vielä mieleen tosiaan tuosta äityispakkauksesta (mikälisikäli olen oikeutettu sen saamaan...kun ollaan ulkomailla, mutta neuvolatäti lupasi "kirjata" että olen ilmoittanut raskaudesta pojan 2-vuotisneuvolassa kun viikkoja oli joitan 7+...) - meilläkin on se 2005 pakkaus, josta kyllä käytettiin ahkeraan ne "arvokkaimmat" - haalarit, makuupussi, alusta etc... Mutta tuo tämän vuoden pakkaus näyttää ainakin Kelan sivulla tosi kivalta! ...aika tietty samoja sävyjä ja tuotteita kun 2005, mutta mutta.... Vaikea päättää. Ehkä me kuitenkin päädytään siihen pieneen rahasummaan kun on jo tuota arsenaalia entuudestaan...

Niin ja vielä onnittelut tuoreelle Rouvalle Lizardukselle!! Kivoilta kuulosti kekkerit!
Meillä ehditty jo viettää salakavalasti 3 keväistä hääpäivää...Miten aika meneekin niin nopeasti?? Mutta juhlat on vielä tuoreessa muistissa! Oli se niin huippu päivä!


Voih plääh, pakko mennä kauppaan tästä on kait vaan sitten... Tyhmä kun en tilannut netistä, niin ei auta muu kun lähteä omin voimin :whistle: Että sitä jaksaakin olla näin laiska tänään ja myös erittäin hajamielinen!! Tosi pelottavaa kun muisti pätkii jo nyt ihan isosti!
 
Lizardus: Onnea tuoreelle Rouvalle! :flower:

marleena83: pahoittelut :hug:

Multa otettiin veriseula rv11:llä. Tämä ensimmäinen (mikä usein yhdistetään np-ultraan) otetaan n. rv9-13. Se toinen, missä tutkitaan eri asiaa (olisiko ollut jotain munuaissairauta), otetaan vasta rv15 jälkeen. Näin mulle lääkäri sanoi. Korjatkaa joku, jos olen väärässä. :)

Meillä on tuplarattaat (edelleenkin satunnaisesti käytössä). Ostin ne kakkosen syntymän jälkeen (ikäeroa esikoiseen 1v8kk) ja ne on olleet todella paljon käytössä. Ensimmäisen vuoden aikana olivat välttämättömät. Ajattelin aluksi, että olisin vetänyt esikoista pulkassa ja vauva olisi ollut vaunuissa, mutta täällä pk-seudulla tiet on niin hiekoitettuja, että jouduin hylkäämään ajatuksen. Seisomalauta meillä toimi vasta sen jälkeen kun esikoinen oli 2v+. Sitä ennen ei pysynyt siinä kuin pari minuuttia kerrallaan... Kakkonen puolestaan tykkää seisomalaudasta kovin ja seisoisi siinä aina :) On nyt 1v9kk. Välillä mennäänkin niin, että 3,5v istuu rattaissa ja pienempi seisoo laudalla. Nyt mietin kovasti, että myynkö tuplat pois (takuuaika umpeutuu syksyllä) vai tarvitaanko me niitä vielä. Talvivauva tosin kyseessä, joten päätös on vaikeampi tehdä. Kakkonen on vauvan syntymän aikaan kuitenkin jo 2v3kk. En tiedä...

Keskiviikkona olisi toinen neuvola. Ja lapsille pitäisi kertoa vauvasta sitä ennen etteivät mene ihan hämmennyksiin, mites sitä äitiä nyt siellä tutkitaankin ;) Esikoiselta vähän olen jo tiedustellut, että olisiko kiva, jos tulisi vielä yksi vauva. Vastaus oli hyvin selkeä ei. No, kaipa tuo toipuu... Sokerirasituksen tuloksen saan kuulla ja saa nähdä alkaako dietti jo nyt.

Jollakin oli varattuna aika 4d-ultraan, en nyt muista kenellä :ashamed: ; Millä viikoilla se kuuluisi tehdä? Olen tässä sitä vähän harkinnut. Tarpeeksi pitkään, kun harkitsen niin ehtii ajankohtakin mennä ohi... ;) Onko kenelläkään kokemusta edellisen raskauden ajalta tuosta 4d:stä?

Jimena 14+2
 
Tuli mieleen tuosta itkemisestä :D
Mä olen nyt monesti herännyt yöllä itku silmässä siis ihan hysteerisesti itkenyt :eek: Mies herännyt ja ihmetellyt mikä mua vaivaa :LOL: ennen ei kyllä tälläistä ole ollut.Välillä muistan mitä unta olen nähnyt ja välillä tosiaan saa ihmetellä mikä mua oikein vaivaa...Nyt olen vähän ymmäläni kun täällä on jo moni käynyt tuossa sokeri rasitus kokeessa mulle neuvolassa sanottiin että se tehtäisiin vasta kun viikkoja on jotain 26+
Ja mulla kun tuota ylipainoa muutenkin löytyy liikaa niin mullahan riski saada se raskausajan diabetes niin miksiköhän se tehään sitten niin myöhään???
T:Tahtoo äidiksi ja vaavi 15+1
 
Me kävimme ekassa raskaudessa siellä 4d-ultrassa (Femedassa). Kaikkein paras aika sikiön rakenteen selvittämisessä on 18.-24. raskausviikoilla mutta sinne voi mennä millon itse haluaa. Se maksoi muistaakseni jotain 120? josta sai kelalta takasin jonku verran, ei muista enää... Mukaan sai "valokuvia" vauvasta ja n. 10-15min pätkän (dvd) jossa näkyy mm. lapsen liikkeitä masussa ja esim. kasvon piirteet. Mitä myöhemmin malttaa mennä niin sen selvemmin piirteet näkyy. Me halusimme selvittää myös sukupuolen ja tämä on paljon tarkempi kuin normiultra sen selvittämiseen. Lääkäri lupasi jopa ostaa vuodeksi vaatteet vauvalle mikäli veikkaus menee pieleen :) Itse voin suositella Bruno Cacciatorea lämpimästi! Selitti tarkasti mitä tutki ja mitä kaikkea sieltä masusta löytyykään.

Heh, muistan vieläkin kun kävimme heti ultran jälkeen jossain vaatekaupassa ja valitsimme mieheni kanssa molemmat yhden unipuvun vauvalle, ne olivat ensimmäiset vaatteet mitä ostimme vauvalle. Sen verran hankalat vaatteet ostettiin ettei niitä tullut sitte pidettyä ollenkaan ku oli niin vaikea pukea päälle! Eipä tullu sillä hetkellä käytännöllisyys mieleenkään :LOL:

Onnea Lizardukselle minunkin puolestani! Meillä on ensi viikolla 3.hääpäivä :heart:

-Hömötilli rv11+6
 
pikkupeikko vähän se herättä pelkoja kun muut kertoilee juttuja mitä on käynyt.. vaikka se ei nyt tosiaankaan joka kohalle satu että tulisi kesken meno tai muuta niin jotenkin mietti että jos se olenkin minä :) ja esikon raskaus oli vähän hankala lopussa kun oli niin pieni ja joutu elää pinallista aikaa et selviääkö poika synnytyksessä kun ei pienuuden syytä tiedetty,onneksi kaikki hyvin meni mutta ne vikan kuukaudet oli yhtä helvettiä... :|
tällä kertaa toivottavasti ei niin käy...mutta kohta pää see sydän äänet kuulee neuvolaan niin toivotaan että ne kuuluu niin tulee parempi olo :)

täällä tuota äippäpakkausta lähes jokapäivä tulee mietittyä että ottaako vai ei kun haluis vaan pienen osan niistä tavaroista kun kuitenkin se -05 on jo... mutta täytynee nyt miettiä kun aikaa on.. mutta vaikeeks menee.. kun ois uuden telkun hankinta niin vois sen 100 laittaa siihen jos ei pakkausta ota ja sen lopun 40 ostaa vaaville mitä vaatteita ikinä haluu :)
mutta jää nähtäväksi.. mutta jos kerkiin niin tuun illlalla ilmotteleen että kuuluko ne sydänäänet :D
 
Hömötilli: Kiitos infosta! Ei kuulosta mun mielestä kyllä edes pahalta tuo 120e. Melkein saman verran oon saanut maksaa yksityisellä ihan tavallisesta ultrasta! Pitääkin soitella heti tuota aikaa, kun eihän noille viikoille nyt niin pitkä aika enää ole ;)

Ekan lapsen kohdalla sitä ei aina tiedä mikä on käytännöllistä ja mikä ei :) Toisaalta mikä käy toiselle ei välttämättä käykään toiselle. Ihana ajatus tuo, että olette miehenne kanssa valinneet kummatkin lapselle ensimmäisen vaatteen :)

tahtoo äidiksi: Mulla tehtiin sokerirasitus nyt jo näin aikaisin, kun mulla oli edellisessä raskaudessa raskausdiabetes. Kahdella edellisellä kertaa on tehty vasta rv26:lla. Nyt tehtäneen silloin myös uudestaan. Tai en tiedä, jos narahdan jo nyt. Keskiviikkona saan sen kuulla.

Mä en varmaan ota äitiyspakkausta. Vuoden 2003 on edelleenkin tallella ja suurin osa vaatteista kestänee vielä kolmannenkin käyttökerran. Makuupussin kuitenkin haluan. Joko ostan sen joltain/Stockalta (sieltä kuulema löytyisi noita pakkauksen pusseja) tai teen itse.

Nyt lapsille välipalaa.
 
Marleenalle pahoittelut :hug:

Lizardukselle paljon onnea ja nauttikaahan lomastanne :flower:

Olen mielenkiinnolla lukenut juttuja noista verikokeista, meillä täällä tampereen suunnalla näin että kävin vk:lla 9 verikokeissa, jotka sitten tarkentavat ja ovat lisätukena np-ultran tuloksille. Tämä oli siis täysin vapaaehtoista, ja tämä oli jokin tutkimus, että ei edes tehdä jokaiselle täällä. Muista verikokeista en ole vielä kuullut. Seuraava neuvola on rv 16+3, ei ainakaan puhuttu että siellä sitten mitään otettaisiin.

Aika vilisee kyllä nyt nopeasti.. Mä kyllä aion ottaa tuon äitiyspakkauksen, noh esikoistahan tässä odotellaankin, näytti todella kivalta =)

Tuota sokerirasitusjuttua olen kanssa miettinyt, mulle se kans kait tehdään, niin ainakin sanoi ekalla kerralla, mutta ilmeisesti vasta puolen välin jälkeen.. Ihan hyvä en kyllä käsitä miten pystyy oleen sen 12 h syömättä.. apuva! Kai sen kestää :)

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Oikein ihanaa viikon jatkoa kaikille, minä poistun ihailemaan TAAS vaunuja ja kokeilemaan monetko housut vielä menee päälle, hivenen rupee kiristään jo :)

pullanmuru rv 13+3
 
Onnea rouva Hytöselle! :flower:

Eilen oltiin elokuvissa tuon isännän kanssa, yritti lepytellä kun taas sille kiukkusin. :LOL: Johtunee niistä hormooneista... Samalla käytiin Tampereen Kelan ikkunasta katselemassa sitä äitiyspakkausta. Se oli hieno, erityisesti haalarista pidin ja siitä ihanasta vihreä raidallisesta bodysta.

Vaunuista täällä on jotain juteltu. Me isännän kanssa ajattelimme mennä Tallinnasta vaunuja katsomaan. Äitini oli siellä niitä kuolannut (sillä kun on pahempi vauvakuume kun mulla ikinä =) )ja sanoi, että ei ole kovin kalliita.

Raivostuttaa kun ei mihinkään vaatteisiin enää mahdu. En ymmärrä miksi se nyt ottaa niin koville, kun ei ennenkään ole ottanut ja tämähän nyt on ihan luonnollista. Täytyis kai kaupoille lähteä, vaan kun olo on niin väsynyt.
 
Heippa kaikille tasapuolisesti ja tervetuloa uusille, täällähän alkaa olla jo aikamoinen lössi kasassa :wave: Niin ja Lizardus tervetuloa rouva-kerhoon ;)

Marleena :hug: Voi itku :'( Toivottavasti olisi viimeinen huono uutinen tähän pinoon. Itse kun olen kaikista viimeisin peränpitäjä, niin on kyllä olo aika epävarma edelleen. No, ylihuomenna ultra, joten siellä selviää ollaanko sitä elossa vai ei!

Verikokeista
Täällä ei siis ole kuin tuo rv 10 ultra (ei np), joten täällä on mahdollisuus verikokeeseen rv 15-18 muistaakseni. Siinä määritellään olisikohan ollut AFP-pitoisuus tms. Jos se on koholla, on riski muutamiin vakaviin sairauksiin ja jos se on alhainen, on riski kromosomipoikkeavuuksiin. Eli tässäkin tulee nämä down-riskit selvitettyä ja sitten muutamat muutkin, mutta ilmeisesti kuitenkin tutkitaan eri asiaa kuin siinä, mikä otetaan tukemaan np-ultraa.

Äitiyspakkaus
Jokohan täällä kommentoin vai oliko se joku muu ketju... Joka tapauksessa me ei oteta pakkausta, vaikka olenkin myynyt eteenpäin kaikki lastenvaatteet. En jotenkin tykkää niistä, menisivät enemmänkin yöppärikäyttöön. Ja on siinä paljon sellaista sälää, mitä en koe tarvitsevani. Makuupussi on sentään vielä jäljellä esikoisen pakakuksesta, joten se tulee käyttöön. Eipähän se raha iso ole, mutta saa ainakin ostettua juuri sellaista kuin haluaa!

Rattaat
Meillä on nämä kaksi olleet kesävauvoja, joten meillä on ollut vaan kuomurattaat (tai siis onhan ne yhävielä). Nyt kuitenkin tuntuu, että talvivauvalle tarttis olla vähän suojaisammat menopelit, joten pitänee jonkinlaiset yhdistelmät tai muut hankkia. Onneksi on vielä aikaa, kun olen tässä yrittänyt vähän selvitellä ja niitähän on aivan älyttömästi!!! Ja hintahaitari on vielä älyttömämpi! Huhhuh, kyllä sitä vielä hikoo tuonkin homman kanssa! Iskin muuten silmäni I'coon rockstar-malliin (olikohan noin) ja ne olis aivan ihanat! Tahtoo sellaiset :p Hintaahan toki löytyy jotain yli 500... Enkä tiedä onko meillä budjettia miten, kun juuri vaihdettiin uuteen autoon :/ Mutta ihanaiset olisivat!

Noniin, ei mulla kyllä ole mitään kertomista omasta navasta, kun olen jo kolmatta kertaa hyvin oireeton. Hiukset rasvoittuu ja välillä pukkaa finniä ja nälkä on, siinäpä tärkeimmät. Esikko oli poika ja hänestä pukkasi selän täyteen kutisevaa näppyä. Tytöstä ei ollut tuota, mutta saunassa käynnistä tuli päänsärky. Nyt ei ole selässä vielä näkynyt mitään, mutta pari kertaa on saunassa tuntunut lievää pään jomotusta... Hyvä kun nyt jo alkaa tämä arvuuttelu, että kumpikos tuo voisi olla :D

Tulen sitten kertoilemaan ultrakuulumisia!
stoppis 10+1

Ainiin, kun jotkut ihmettelee kun aika menee nopeaan - taidatte olla työssäkäyviä ja töiden jälkeen olette poikki ja menette nukkumaan? Minä juuri valmistuin ja oletan että ei töitä välttämättä löydy ollenkaan (varsinkin kun kohta ei voi masusta enää erehtyä...), niin aika menee kyllä hitaasti. Siis lasten kanssa kotosalla - ilman lapsiahan tämä olisi varmaan toooodella pitkästyttävää, nyt nuo sentään järjestää tuota toimintaa :) Ja varmaan sekin vaikuttaa kun sen yhden raskausviikon "eli uudelleen" kun varhaisultrassa muuttui viikot.
 
Kirjoittelempa taas minäkin jotain...kaamea päänsärky on tänään vaivannut,johtuen siitä, kun kävimme meidän 8vuotiaan kanssa lelukaupassa kun hällä synttärit ja sai sitten valita mitä ikinä haluaa ja sillä kaupantädillä oli noin pullollinen hajuvettä,mikä laukaisi kunnon migreenin!!Olin ihan kuollu ku päästiin kotiin ja pakko oli ottaa buranaa, kun panadolit ei mulla auta!Tää pahaolokin mulla vaan jatkuu vaikka luulin että jo helpottais!Niin,toi kamala pelko on mullakin jatkuvasti mielessä, varsinkin kun kerran sen oikeesti kokenut ja viimeksi oli myös alussa sellasia ongelmia et pelätä sai kokoajan et pysyykö se siellä vai ei...Mä katselin kanssa vaunuja tänään ja olis ihana ostaa ihan uudet,mutta taitaa joutuu tyytymään käytettyihin,vaik onhan niitäkin kivoja varmasti.Eikä vaavi välitä millasis menopeleis uinuu...
Ja äitiyspakkauksesta, että me kyllä otetaan se, meillä ei edellisen mukelon jäljiltä mitään, kun hänen piti oikeestaan olla viiminen,niin on kaikki annettu pois.Ja jee...mulla on se ultra huomenna, koko perhe jo oottelee että nähdään vaavi!Mukavaa päivänjatkoa kaikille!Alan tästä laittaa ruokaa... AI NIIN:ONNITTELUNI ROUVA HYTÖSELLE! :flower:
 
Tervehdys vaan kaikille! Vieläkö mahtuu uusia mukaan?
Sain viimein rekisteröityä itseni, oon tosin lueskellut täällä juttujanne jo pitkään ja nyt päätin itsekin kirjoittaa :)
Ollaan nyt viikolla 14 (tarkasti 13+1) ja on ollut oikeestaan täysin oireeton raskaus... Kävin varhaisultrassa viikolla 10 et saatiin varmuus raskaudesta kun tosiaan ei ole tuntunut "missään mitään" ja ensimmäistä vielä tässä innolla odotellaan. Silloin oli kaikki oikein hyvin, kaveri liikkui tosi paljon ja oli kehittynyt viikkoja vastaten..

Nyt vähäsen taas huolestuttaa kun olen täällä näitä useita surullisia loppuja lueskellut ja toiset ne jo tuntee liikkeetkin.. Huih, mulla ei mahakaan juuri edes vielä näy ja vaikka kuinka yritän kuulostella niin en tod. tunne siellä mitään elämää... Olo on ollut alusta asti oikein energinen ja mainio - syödä voisin tosin vaikka koko ajan jotain ;) Mut olenkin aina ollut herkkusuu...

Huomenna on onneksi ensimmäinen varsinainen ultra, joten eipähän tarvitse kauaa jännittää.

Jeeps, ja laskettu aika meillä olisi neuvolan mukaan 13.1 ja paikkana OYS ja tosiaan esikoista tässä odotellaan - onhan tuo jo aikakin :)
 

Yhteistyössä