*Tammikuu2008*HEINÄKUU

Pippuri84 Täälläkin mies käy masua silittelemässä ja tunnustelemassa josko hänkin tuntisi liikkeet. Esikoinen käy aina kans koskemassa masua ja sanoo "vavva" ja saattaa nostaa paitaa ja taputtaa masua ja selittää aina hirveesti jotain (ikää 1v 11kk) Huomasin sun kommentin tuossa että ei varmaan vauva vielä kuule musiikkia, mutta kyllä vauva varmasti kuulee jo musiikin kuten kaikki muutkin äänet. Soittakaa vaan musiikkia paljon vauvalle.

Mä soitin esikoisen odotus aikana paljon musiikkia itse kuuntelen suomipoppia ja dance/trance musiikkia ja mies metallia niin poitsu tyykkää kans hirveesti noista ja tanssii aina kovasti musiikin tahdissa :heart:
 
Onpas jännä miten eri viikoilla ihmiset käyvät neuvolassa ja ultrissa. Mulla normaali raskaus, joten siksi tutkitaan melko harvoin. Vasta kolmas neuvola ensi viikolla (rv 20)... Rakenneultran joutuu jykylässä itse kustantamaan, mutta mennään reilun 2 vkon päästä yksityiselle ja jos ultraava setä kertoo niin me halutaan tietää sukupuoli, vaikka kumpikin on yhtä toivottu - ollaan vaan niin kamalan uteliaita =)

Eilen ja tänään olen tuntenut liikkeitä, tätä ennen en ole ollut varma. Itse tunnen parhaiten potkuja kun makoilee mahallaan tai sillä lailla osaks kyljellään... En ole saaut selällään tuntumaa käsiin, kun aina tunnen vain sormenpäideni sykkeen. Mutta ihan selviä potkuja siis ja paljon - ihanaa!!!! Mies väitti tunteneensa jo aiemmin...

Munkin puolesta Saaru saa aloittaa uuden pinon.

SuTi ja pikkuinen 18+2
 
Neuvolassa siis käyty ja oli niin ihana neuvolatäti ettei tosikaan. Sellainen vanhempi, kokenut kätilö joka herätti luottamuksen jo pelkällä käden puristuksella.

No ensimmäiseksi tämä minun oma neuvolatäti oli kirjoittanut mun tietoihin että sydänäänet on kuultu. Niin hullu en ole että olisin kuvitellut tädin sanoneen, että ihan normaalia ettei näillä viikoilla vielä kuulla sydänääniä (mun neuvolakorttiin oli kuitenkin merkinnyt ettei sydänääniä kuultu). Tämän kertainen neuvola täti (voikun sen saisi loppuajaksi omaksi) oli ihan järkyttynyt ja sanoi että jos olisin ollut hänen vastaanotollaan ja sydänääniä ei olisi löydetty niin olisi vaikka itse vienyt mut samantien äippäpolilla tarkistukseen.

No ei muuta kun mamma pöydälle pötköttämään. Sydänäänet löytyivät heti kun laittoi dopplerin mahan päälle. syke +150 Ihmetteli sitten kovasti ettei viime viikolla (siis tasan viikko takaperin) vielä muka kuulunut kun oli todella jämäkät ja hyvin kuuluvat äänet.

Pikkasen muo kyllä nolotti oma hysteerisyys mutta neukkatäti rauhoitteli kovasti että sellaista se on. Sydänäänien kuuluminen on niin merkittävä tekijä odottajan mielenrauhalle ettei niiden kanssa kuulemma saa pelleillä.

Että tällaista taas meiltä.

t: Pötkylä ja pikkuElvis 15+5
 
pötkylä mä olin koko aika varma et kaikki on hyvin... itellä kans äänet kuulunu kotona 8+ viikoilta ja neuvolassa ei sit muka LÄÄKÄRI HARJOITTELIJA saanu kuuluviin... mut oli kyllä tuo taktiikkakin sellainen et eipä se saa kuuluviin ku viimesillää olijalta.. :LOL: (anteeksi nyt vaan)

on harmi et tuollaiseen työhön ilmestyy noita tiukka pipoja omaan elämäänsä kyllästyneitä ihmisiä.. koska raskaana oleva nainen tarvitsee juuri sieltä neuvolasta sitä tukea ja varmuutta, ei epätietoisuutta ja epävarmuutta... tätä mieltä minä...
 
Moi taas!

Aion kysyä vauvan sukupuolta, viimeksi ei kahdessa ultrassa näkynyt, vaikka kovasti koitettiin kattoa, neiti oli ujolla päällä sillon :LOL: :D Jos tällä kertaa näkis niin ihana, ite osaan hiukan kattoakin kyllä jos se alue näkyy, mutta toivon että kätilö kans koittais kattoa ja kerronkin hänelle heti että yritetään nähä tuleeko sieltä tyttö vai poika!

Ja miehen käytöksestä: no mies ainakin antaa aikaa lepäämiseen aina tarvittaessa ja auttelee kaikessa. kantaa painavat jutut antaa omaa aikaa. tekee kotitöitä jonkun verran (normaalisti tekee lähes kaiken kun mä opiskelen ja mies kotona tyttöä hoitamassa, mut nyt kesälomalla se on ollut töissä ni mä oon tehnyt suurimman osan) On sellanen ihanan kiltti ja huomioi raskautta, niinku viimeksikin. toisaalta on hän muutenkin ihan yhtä ihana

:D

PrincessOfAcco ja TheLittlePrince/ss 17+5 :heart:
 
Voi jestas, jännityksellä juuri luin nuo aamun tapahtumat, hieno homma että pötkylä kaikki on hyvin. Voishan sitä kai kysyä että saako terkkarin vaihdettua, kun ei ole tyytyväinen. Kyllä mielestäni kuuluu saada asianmukaista ja asiantuntevaa palvelua neuvolassa.

Vielä Lizardukselle tervetuloaotivotukset myös, minäkin olin kuvitellut Venetsian ihanan romanttiseki paikaksi, oikein jotenkin tuli harmittava olo kun luin sen kohan. Mutta ihanaa että teillä oli onnistunut matka :flower:

Mä sit eilen illalla pysyin hereillä kun tossa sohvalla pötköttelin =) ja tunsin ekat liikkeet, ihan varma oon, ne oli niin ihan tuntutiset, huusin sit heti ukon hereille ja päälle tuli kauhee itku =) tätä tää on..

Kiva juttu jos Saaru viitsit sen uuden pinon aloittaa, sultahan se käy jo näppärästi =)

Me ei myöskään haluta tietää sukupuolta etukäteen, kiva jännätä loppuun asti, kaikki on kyl sanonu jo et tyttö tulee.

Heippatirallaa!

pullanmuru ja baby-mäx 16+4
 
Hienoja uutisia pötkylä! Onneksi niitä kuului ja sait noin kivan neuvolatädin kohdallesi. Saisitkohan vaihdettua siihen?? Kun eikö tämä ollut sun eka raskaus, niin olisi varmaan kivempaa olla joku ammattitaitoinen!

...täällä istun passissa... Alkoi tutin vieroitus kertalaakista. Poika oli purrut vihoviimeisen tutin, joten tähän se unitutin käyttö loppui! Näytti kyllä ymmärtävän kun kerroin että itsepähän purit ne rikki ja on nyt roskiksessa. Kävi vielä varmuuden vuoksi kurkkimassa sänkynsä alta, ettei siellä olisi vielä ollut joku eksynyt yksilö. Noh, olen kyllä tosi tyytyväinen jos tämä näin hyvin menee ja loppu tutin imeminen. Onhan sillä jo ikääkin, mutta on vain ollut hyvä lohtu, korvien kannalta lennoilla jne... Mutta kaikkea aikaansa. Näyttää tuo pottailukin taas toimivan, joten tuntuu että kohtahan se muutta kotoa ja menee inttiin :LOL:


Ai niin pötkylä, meidän pojan syke oli aina jotain 150...ettei vaan olisi poikaa tulossa teille? hehe
;)
 
Ihanaa pötkylä että kaikki oli hyvin, ja varmasti helpotti :heart: Rohkeesti kysyt vain että saatko vaihtaa terkkaa, inhottavahan se on loppuaika käydä jos ei yhtää synkkaa terkan kanssa ja muutenkin on nahkeaa.

Mullaki umpeutuu dopplerin vuokra-aika tällä viikolla, mutta ei se niin haittaa ku liikkeet ja potkut tuntuu jo niin hyvin. Mutta ihana vekotin se oli ja sai mielenrauhaa, ku mullakin neukkakäynneissä tuli yli 2kk tauko (viimeksi käyny 11.6 ja joskus elokuussa puolenvälin jälkeen vasta varmaa uusi)
Meillä ultrassa udellaan sukupuoli, itellä meinais olla vähän tyttö olo ku raskauskin ollut niin erilainen, pahoinvointia ei ollenkaa yms. Mutta unta näin ultrasta ja pojan killuttimet siellä näky :LOL: Elikkäs saas nähä. Pullanmuru meille taas kaikki on sanonut että kolmas poika sieltä tulee!
Tänään kyllä jo ostin alekorista ihanaiset tyttöjen bodyn ja semmoiset haalarihousut. Kyllähän niille menekkiä löytyy vaikka meille poika tuliski, niin paljon nyt lähipiirissä lisäännytään. Olin kyllä vannonut itelle etten ennen ultraa osta mitään :D Mutta ne oli niiin pienet ja sievät että oli pakko kaapata mukaan.
No, minä huomenna aamulla ajakulukseni laitan uutta pino pystyy.. Varmaa sitten laitan linkkiä sinne.

Mulla nämä liitoskivut vain yltyy, inhaa töissä koittaa pakertaa ku kaikki liike ja pienikin jännitys/ponnistus alakroppaan niin vihlaseen makiasti, ihan ku joku vuolis mun häpyluita |O Pitää vain sinnillä koittaa vielä nämä muutamat päivät.. Nyt takas töihin :saint:

Saaru ja Möhis 18+4
 
Ihanaa pötkylä että asia selvisi ja vielä parhainpäin. taas voi jatkaa hetken aikaa rauhallisemmin mielin =) Ja jos on raskaana niin saa olla neuroottinen ja hysteerinen. Niin!

Saaru laita vaan elokuun pinoa, jos vain suinkin viitsit. Kivempi lukea, kun ei ole kovin montaa kymmentä sivua pinossa.

Mä jo aikaisemmin mainitsinkin et ei haluta tietää, mut poikaolo on vähän tai sit se on vaan toiveajattelua...

Nyt tuli mies kotiin mentävä heiluttamaan häntää sille =)

P&P
 
Terveisiä neuvolasta =)
hb oli tällä erää 122 (pikkusen laskenu ku 135 on lähtö) sano että jos kerran viikossa napsaset pillerin niin saattaa pysyykki... Mulla siis aina hyvät veriarvot ollunna =)
Verenpaine oliki sitten 130/85 Muttei kuulemma oo hätäpäivänen... Ekalla käynnillä ne on ollu 135/80 Ja tossa välissä sitte pikkusen alemmat... Onkohan se jotenki kiinni siitä mimmosessa tilanteessa sinne tulee, että vaikuttaako esim rivakka kävely verenpaineeseen??? Meinaan vesisateessa puoljuoksua jolkotin neuvolaan, suoraan pissalle ja siitä suoraan sitten sisälle... Tiiä häntä..ikinä ei oo verenpaineessa ollu mulla häikkää.. kerta se ois siis ensimmäinenkin...
Vauvan sydänäänet oli 150... pitääkin tarkastaa nyt tässä välissä muista miten on ollut :D Jaha, ei olekkaan ku tosta kuopuksesta merkattu ja tota 150 ja alle on ollu hällä sykkeet, poika siis kyseessä... Tytöistä muistelen olleen paljon korkeampi... hmmmmmm.....
Paino oli laskenu nyt kuukaudessa kilon verran, mulle täysin normaalia tuo kyllä... onneks alaspäin ku tätä elopainoo on siis jo ihan liikaa...


Joo, toi verenpaine jäi mua itteeni nyt oikeen hämäämään... voi itku...
Muuten on kaikki ok... kauhee nälkä ja miestä ootan kotiin ku tuo ranskalaisia ja lihapullia, että saan uuniin... karrrrrmee nälkä :D :D :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saapasjalkakissa:
Terveisiä neuvolasta =)
hb oli tällä erää 122 (pikkusen laskenu ku 135 on lähtö) sano että jos kerran viikossa napsaset pillerin niin saattaa pysyykki... Mulla siis aina hyvät veriarvot ollunna =)
Verenpaine oliki sitten 130/85 Muttei kuulemma oo hätäpäivänen... Ekalla käynnillä ne on ollu 135/80 Ja tossa välissä sitte pikkusen alemmat... Onkohan se jotenki kiinni siitä mimmosessa tilanteessa sinne tulee, että vaikuttaako esim rivakka kävely verenpaineeseen??? Meinaan vesisateessa puoljuoksua jolkotin neuvolaan, suoraan pissalle ja siitä suoraan sitten sisälle... Tiiä häntä..ikinä ei oo verenpaineessa ollu mulla häikkää.. kerta se ois siis ensimmäinenkin...
Vauvan sydänäänet oli 150... pitääkin tarkastaa nyt tässä välissä muista miten on ollut :D Jaha, ei olekkaan ku tosta kuopuksesta merkattu ja tota 150 ja alle on ollu hällä sykkeet, poika siis kyseessä... Tytöistä muistelen olleen paljon korkeampi... hmmmmmm.....
Paino oli laskenu nyt kuukaudessa kilon verran, mulle täysin normaalia tuo kyllä... onneks alaspäin ku tätä elopainoo on siis jo ihan liikaa...


Joo, toi verenpaine jäi mua itteeni nyt oikeen hämäämään... voi itku...
Muuten on kaikki ok... kauhee nälkä ja miestä ootan kotiin ku tuo ranskalaisia ja lihapullia, että saan uuniin... karrrrrmee nälkä :D :D :D


Tuosta verenpaineesta kyselit, niin oikean tuloksen saamiseksi pitäisi olla 15min paikoillaan puhumatta. Tämä ei ainakaan meidän neuvolassa toteudu, kun ekana se verenpaine siellä mitataan. Mut just tuo jos oot puolijuoksua neuvolaan menny, nii vois hyvinkin olla nuo verenpaineet vielä korkeammalla. Samoin jos on vähän aikaa sitten juonut kahvia tai tupakoinut, niin ne nostattaa verenpainetta. Eli ei sulla syytä huoleen. :)
 
Moiks jälleen pitkästä aikaa. Joka päivä montakin kertaa tulee käytyä lueskelemassa, ei vaan jaksele aina kirjottaa. Kiva että mukavia neuvola- ja ultrakuulumisia. :flower: Itelläni huomenna neuvola ja elokuun 15 rakenneultra. Aih, ku menis aika äkkiä. Ihanaa, kun kummitätini on ihan intopinkeenä tulevasta vauvasta (sukulaiset kyllä iloisia, mutta jotenkin pidättyväisiä :ashamed: ) Aika harmi, mutta se on varmaan tää "ainoan lapsen napanuora syndrooma" En olekkaan enää äidilleni "se pikku Maryah". :/ Onneksi on edes joku minun lisäkseni, joka on innoissaan Pötkylän ja minun puolesta. :D Kummitäti on vielä kätilö, joten hän on "suomentanut" kaikki hassunnäköiset ultrakuvat missä Pötkylä näyttää ihan nauravalta katkaravulta tai kippuraiselta grillimakkaralta. Kovasti haluaisin tuntea jotakin liikkeitä (rv17+3) ja ihan kuin jotain(?) olisikin jo tuntenut varsinkin iltaisin, mutta kun esikko on niin en voi olla varma. |O Maha on ihan pikkuisen kasvanut, mutta ei kukaan arvaile, ellei tiedä. Johtunee hupparityylisestä pukeutumisestakin ehkä? Jaah, no tää on tääs tämmöst hölöhölöä vaan. Terveisiä teille, mukava lueskella teidän kaikkien edistymisiä. Kuka täällä oli joku muukin jolla on Pötkylä tekonimenä?? Hei vaan, meillähän on kaimat sitten. Ai niin sain tänään ekat 50cm ja 56cm bodyt!!! Hyvänen aika, voiko mikään olla niin pientä? Mitenhän mun autoasentajan kädet osaa sitä pidellä, saati pukea?? :LOL: Joutuu lapsi varmaan olemaan vilteissä, kun äiti on vähän kämmä :LOL: No luonto (kuulema) hoitaa.... Terv. Mä ja Pötkylä 17+3
 
Hienoa pötkylä, että äänet kuului!!!!! :D Varmasti helpotti, muakin helpotti sinun puolesta!!!! :wave:

Maryah: Tuossa kun aloin kattelemaan, että sullahan on samat viikot kuin mulla tänään niin kävin sitten huvikseni listasta kattomassa ketä muita meidän kanssa on samassa päivässä. No sitten en löytänytkään sua siitä 5.1 kohdalta. Onko sulla vaihtunut tuo la ultrassa? Jos sulla 7.1 niin viikkoja vissiin pitäis olla 17+1. Samapa tuo nyt on, mutta jäin vain mietiskelemään.

Meillä mieskin on tuntenut jo potkuja käteen saakka. Mulla tuntuu potkut tosi selkeinä jo kämmenelle ja muutenkin liikkeitä tulee useaan kertaan päivässä.

Lellu rv17+3
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lellu1:
Hienoa pötkylä, että äänet kuului!!!!! :D Varmasti helpotti, muakin helpotti sinun puolesta!!!! :wave:

Maryah: Tuossa kun aloin kattelemaan, että sullahan on samat viikot kuin mulla tänään niin kävin sitten huvikseni listasta kattomassa ketä muita meidän kanssa on samassa päivässä. No sitten en löytänytkään sua siitä 5.1 kohdalta. Onko sulla vaihtunut tuo la ultrassa? Jos sulla 7.1 niin viikkoja vissiin pitäis olla 17+1. Samapa tuo nyt on, mutta jäin vain mietiskelemään.

Meillä mieskin on tuntenut jo potkuja käteen saakka. Mulla tuntuu potkut tosi selkeinä jo kämmenelle ja muutenkin liikkeitä tulee useaan kertaan päivässä.

Lellu rv17+3
Itseasiassa mun pitäis olla kanssa oikeesti siinä 5.1 kohdassa, mut en viittiny siitä erikseen huudella että vaihtais sen =) Toi 7.1 oli mun oma laskelma ja neuvolan ja ultran sitte toi 5.1 =)
 
Mä istuin tässä koneella ja katoin näyttöruutua, yhtäkkiä tunsin kunnon potkun, kovemman ku ennen aikasemmin ja just tohon masun etuosaan. Sivusilmällä näin kuinka masu ja paita oikeen nousi potkusta. En nähnyt sitä ihan kunnolla koska katoin näyttöruutuun, ja sit heti mahaan ku potku oli jo ohi, mut sit tuli uusi potku ihan samaan paikkaan ja masu nousi ainaskin 0,5cm ihan ylöspäin siitä kohtaa, et selkeesti vois ulkopuolelta nähä.. Mies ei oo vielä kerenny bongaamaan liikkeitä masun ulkopuolelta, ite kyllä tunnen, mutta ne on niin vaikee saada osumaan oikeaan aikaan ja paikkaan, ja sit mies kyllästyy ku aina vauva lakkaa just kun saan käden siihen :D

oli kyllä ihanat kaksi potkua :heart: :heart: :heart: nyttekin tömähtelee ihanasti tuolla :)
 

Yhteistyössä