*Tammikuu2008*HEINÄKUU

nyt on syöty ja mieli parempi taas.. :D

marleena83 :hug: olen todella pahoillani että te jousuitte tuon kokemaan, itse olen tuon kokenut kahdesti ja kahdesti on vuotanut itse pihalle ja sanon omasta kokemuksesta et todella olis helpompaa jos vaan itse vuotaisi, niin kuin sinäkin sanoit.. mulla helmikuussa viimesin km ja juuri noilla samoilla viikoilla tapahtu mulle eli 11+ ultrassa kasvu jälessä ja ei sykettä/liikettä sikiö vastas muistaakseni 9+3 meillä... oikein paljon jaksamisia ja laita vaikka yksityisesti viestiä jos haluat jutella enempi... :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

josefiina mullaon kans ollu suhteellisen oireeton alku raskaus, ei ole juurikaan huonoa oloa ollu,väsymystä oli joo ennen rv10 mut nyt se hävis hetkeks ja tul sit nyt taas takaisin.. rinnatkaan ei ole olleet yhtään ni arat kun edellisissä raskauksissa... mut kaikki kuitenkin kunnossa oireettomuudesta huolimatta...

mut nyt jos lähtis kyläilee kaverin luokse... et palaamisiin...

peikko ja veikko 13+0 :heart:
 
Onnittelut Lizardus, toivottavasti huomenna on ihana ilma kun ajaudutte avioliiton ihanaan satamaan!

Väsy painaa ei oikein jaksa innostua mihinkään.. varmaan hb on alhainen, keskiviikkona eka neuvola, ei malttaisi millään odotella enää sinne asti ku vihdoin sain ajan varattua.
Aika oireetonta ollut täälläkin, hiukan pahoinvointia oli joitain viikkoja alussa mut nekin jääneet

Pahoittelut marleena83 :'( :hug:
 
Pahoittelut Marleena munkin puolesta.

Meiming, toivottavasti kaikki on kuitenkin hyvin.

Oma np-ultra meni hyvin. Kaveri liikkui ja oli 2 päivää isompi kuin viikot. Eli torstaina oli kasassa tasan 12, mutta vaaveli oli 12+2 / 12+3. Niskaturvotusta ei ollut nimeksikään (0.7mm).

Lizardukselle hääonnea.

Ja kaikille muillekkin mukavaa viikonloppua

Nyt ei jotenkin osaa kirjoittaa, herkistyn noista suru-uutisista aina niin, että omat asiat tuntuvat täysin mitättömiltä.

pötkylä ja pikkutyyppi 12+1
 
Ikäviä uutisia, jaksamista Marleenalle.
Olen näillä sivuilla joskus pyöriskellyt lukemassa ja nyt aattelin liityä joukkoon. LA ois tammikuun 31.päivä ja ensimmäinen raskaus. Kaikki uutta ja ihmeellistä. Eka ultra ensi viikolla ja se jännittää. Vatsa turvonnu todella palloksi ja taas tänään joku luuli mun käyneen tissileikkauksessa, että tää salaaminen näin pikkukunnalla luvattoman vaikeeta. Toivottavasti sais pian kertoo hyviä uutisia. Oletteko odottaneet rakenneultraan asti esim. työpaikalla kertomisen suhteen?
 
Pahoittelut myös täältäpäin,marleena :hug: Voin kuvitella miten pahalta tuntuu, olen kokenut ton saman joitain vuosia sitten.Toivu ja sure rauhassa.Toivottavasti elämä antaa uuden mahdollisuuden teille pian!En mäkään jaksa nyt omasta navasta jutella.Samaa pahaa oloa ja väsymystä vaan Heippa! :heart:
 
Mulla on ollut väsyttävät pari päivää. Mies meni keskiviikkoillalla päivystykseen, kun hänen nielutulehdus johon oli just saanut antibiootin, meni niin pahaksi ettei henki kulkenut eikä saanut mitään ruokaa alas. Se olikin virus ja mies joutui sairaalahoitoon eikä tiedetä milloin pääsee kotiin. On muuten aika hyvässä jamassa jo, mutta CRP edelleen niin korkea ettei mitään asiaa lähteä kotiin. OOn juossu asioilla hoitamassa juttuja ja kaupoissa hankkimassa tarpeellisia juttuja ja sairaalassa viemässä miehelle tavaroita jne jne.. ja kämppä on ylösalasin ja 2 veellä alkoi taas uhma pahentua, vaikka muuten onkin ihan ok, tajuaa tilanteen ettei isä pääse sairaalasta jne... Ihmeen hyvin on ymmärtänytkin. oon vaan niin poikki. Onneksi kymmenisen päivän jälkeen on nla ja katotaan se Hb, jos vaikka tarvii alottaa rauta niin väsymys hellittäisi.. Oon nukkunutkin huonosti viimeaikoina..

Ja niin LIIKKEET TUNTUU JO IHAN VARMASTI :heart: Niin se on muistissa alitajunnassa jne että olen aivan varma ja neuvolastakin sanoivat että on ihan mahdollista että 14 viikolla tuntee jo, varsinkin uudelleensynnyttäjä ja tällanen pieni kirrpu ku mäkin olen.. :LOL:
 
Oho, meätki jo lisätty listalle, ja sairaala näillä näkymin, jos kaikki ok on LKS (ups, unohtu, sori vaivasta). On pitäny jo käydä vähän lukemassa "helmiäkin", kun täällä tietenkin ymmärrettävistä syistä hiljasempaa. Nää on tietenkin näitä kriittisen ajan loppuja ja ekoja tutkimuksia, missä voi selvitä vaikeasti hyväksyttäviä asioita. En ole vielä itse ees kunnolla osannu iloita raskaudesta, siis onnellinenhan mä oon, mut ammatinkin puolesta mennään rauhallisin mielin. Ei se tosin pettymystä varmaa laimenna, mutta ehkä tekee siitä ymmärrettävämmän. Luontohan nämä asiat päättää.. Tuntuu, ettei kyllä osaa sanoa mitään lohduttavaa. Voi ei..
Mulla oli tosi pitkään negatiivinen tulos ja olin jo 100 varma etten oota, vaan on kysta taas uusiutunut. Olin tehny vaan ulkomaisia testejä joten pitkän lomareissun jälkeen kokeilin vielä parin viikon päästä apteekin testiä ja plussa tuli vasta kuuennella viikolla jo oli sitten silloin aika yllätys varsinkin puolisolle. Joten nyt kun en oo vielä käyny ultrassa ni tuntuu hassulta, onko siellä varmasti joku. Rinnat on kyl kivikovat ja kipeet ilman liivejä, täytyy varmaa rupee nukkuukki liiveissä.
No, mutta eipä mulla nyt muuta, oli vaan tarvetta jutella kun asun aika sysjäseudulla..
Kivoja viikonloppuja ja mielekkäitä häitä yhdelle odottajalle!! B)
 
Marleena Isot pahoittelut ja kovasti voimia toivon teille! Itse jouduin kokemaan saman viime lokakuussa :( Menin neukkalääkäriin rv 13+1 ja sydänääniä ei kuulunut-> yksityiselle ultraa (kunnallista oisin saattanu joutua odottamaan jopa viikon |O) Siellä todettii mennee kesken jo n. rv 8. Kyllä siinä paljon mietti miksi se ei voinut tulla itestää pois. Kauheaa oli saada tietää että on ollut onnellisesti raskaana vaikkei olekaa:( Lopulliseen lääkkeelliseen keskeytykseen pääsin vasta 13+6. Kyllä se oli vaikeaa aikaa, onneksi meillä ihanat sukulaiset auttoi ja pojat sai olla yökylässä ja minä toipua rauhassa keskeytyksestä. Mutta nyt sitä tässä taas ollaan, joten lopulta kai se elämä voittaa ja kaikki muuttuu hyväksi. Surkaa, puhukaa ja olkaa yhessä:) Paljon voimia!

Täällä oli puhetta vaunuista/rattaista. Mulla nii polttelis ostaa uudet vaunut, tällä hetkella meillä on vain emmaljungan yhdistelmienratasmalli (ei vaunukoppaa ollenkaa) ja ois sitten kuitenkin edessä kantokopan osto. Mutta ois niin ihana ostaa ja laittaa kaikkea ihana ku tiedän että viimeinen vauva meiän perheessä on tää tuleva. Muitakin hankitoja pitänee kyllä tehdä, pinnistä ei ole ja turvakaukaloa. Matkarattaita olen miettinyt jo pitkää ku oisivat kuopuksen kanssakin nyt kätevät.
Pitäs taas alkaa touhuaa, iltapäivällä tulee porukkaa kaakkukaffelle ja iltasella herkutellaan tortilloilla :p Mutta paaaaljon hommaa enne tuota..*huoh*

Saaru ja pömppis 15+1
 
Marleena: oikein paljon jaksamista ja suuri :hug: teille sinne. Toivottavasti saatte vielä sen oman pikkuisen syliinne.

Lizardus: hyvää hääpäivää :flower: ja onnittelut rouviintumisesta =) . Toivottavasti teillä päin on ollut hieno ilma, meillä täällä pohjanmaalla on aika harmaata tänään.

Tervetuloa uusille! Niitä taisi ollakin muutama...

Vaunuista: meillä minun vanhemmat ovat luvanneet hankkia ne meille uutena. Se että ensimmäinen lapsenlapsi on heille tulossa ja minä itse olen heidän ainut lapsi niin on varmasti vaikutusta.. Mutta iloisin mielin otetaan kyllä kaikki vastaan mitä saadaan heiltä :)

Väsymys ei ota laantuakseen vieläkään :whistle: . Huono olo pysyy melko hyvin kurissa jos vain pääsen syömään 2,5-3h välein edes jotain pientä. Töissä eilen illalla oli niin kiirettä, että en 5h päässyt syömään ja silloin meinas kyllä jo taju lähteä, kun huippasi niin pahasti.
Nyt kuuntelemaan pikkuisen :heart: -ääniä. Oli eilen illalla sen verran vilkkaalla tuulella, että lähti aina dopplerin alta karkuun kun sain edes vähän kuulumaan sen sykkeen :)

Synnytyssairaalaksi minulle saa laittaa VKS.

Afu ja mini 11+5
 
kiva kuulla et olet marleena suhteellisen positiivisella mielellä.. itsellä oli positiivisuus kaukana kun kuulin asiasta.. mut aika nopeasti sitä kskeytyksen jälkee rupes suuntaamaan katsetta eteen päin... ja se on hyväkin vaan, ettei jää sit asian kanssa liian pitkäksi aikaa,vaan osaa nauttia myös siitä muusta mitä on ja mitä on tulossa vielä... onnea uuteen yritykseen ja paljon enkeleitä sit seuraavalle vauvalle mukaan... josko meidän 4 pientä siellä pilven reunalla sit suojelee myös tätä teidän menetystä... :hug: :heart: :hug:

(.) tää aamu on ollu ihan hirveä... :'( |O eka koira oli isännän herättäny 3maissa kun oli käyny juoksuhousut jalassa vääntää kivan kura tortun tuonne olkkarin lattialle... isäntä sit kiltisti ne siivoillu pois ja sit tuli koira jo 6aikaa herättää vinkumalla ja ulisemalla et nyt olis päästävä ulos tai muuten tulee taas lattialle... :kieh: en ymmärrä miten sillä on noin kamalat nuo ekat juoksut.. ja sitä veren määrää ei voi sanoin nyt kuvailla... :attn: onko täällä kellää muulla narttu koiraa?? ottasin vinkkejä ihan mielellää vastaa kuinka toimia, tää ku on meitin eka narttu ja myös VIIMENEN!! ajateltii maanantaina eläinlääkäristä kysästä mitä maksaisn se sterilointi tuolle koska ei tule mitää tuosta juoksu hommasta varsinkaa jos pamahtaa juoksut päälle ku oon ihan viimesillää raskaana tai vauva on just syntynyt... :ashamed:

oma olo on ollu ku sit jatkoin unia aamupalan jälkee siinä 7aikaa ni herätessä uudessaan samanlainen ku krapulaisella... päätä jomottaa ja on sellainen kökkö olo... :'( ei tuu elämästä taas mitää, onneks ei nyt kuitenkaa oksentaminen kuulu tähän settiin enää... :whistle: mut koko ajan yökkäyttää ku tuo koiran takapuoli haisee oikeesti ni pirun pahalle... :x

joku kyseli noista masu kuvista... täältä löytyis kuvia minun masusta.. http://irc-galleria.net/view.php?nick=krisu44&image_id=62111013 tietääkseni pääsee myös muut kuvat selaamaan sieltä minun masun sisällöstä ja aijemmin otetusta masukuvasta... :heart:

mut kai se olis lähettävä taas siivoo ton piskin juoksujälkiä kun on ollu ilman housuja nyt ni tippoja löytyy sieltä täältä... :ashamed:

peikko ja veikko 13+1 :heart:
 
voi ei marleena83 :heart: :heart: :heart: :heart:
jaksamisia sinne :hug:

kauheesti tullu taas tekstii kun yks päivä ollu välissä käymättä.. en ihan joka lausetta lue kun menee ikuisuus...

dinomamma siis ihan koko paketti tuli eli vaunukoppa ja ratasosa... tiätääkseni jos käyt uutena kaupasta ihan ostaa (lastentarvike..tai joku) nin saat ite niitä värejä yhsistellä eli vaikka mustaa ja oranssia... ja hyvät on,enkä luovu näistä.. kaikki muutkin ovat tykänneet ulkoasusta ja että on hyvät työntää

mum73 mulla ei kutise ja raapututa.. no välillä vähän mutta ei pahemmin.. :)

joku kysy carenan rattaista.. ei oo kokemusta mutta omat vaatimukset nyt tossa esikoisen aikana huomannut niin on että on metallikori ja hyvä jousitus että on kevyt työntää ja kääntää.. koska on huonoja kokemuksia vaan niistä pusseista mitkä on sielä alla...

hmm.. mitä muut on miettiny äippäpakkauksesta joilla jo aijempi tai aijempia lapsia? itellä on toi -05 pakkaus mutta ois kiva ottaa tää uus mut mä oikeesta tästä uudesta halusin vaan sen myrkyn vihreen bodyn ja potkarit ja sit ne pallokuvioiset ja se kestovaippa... oon vähän kahen vaiheilla että otaako vai ei.. :whistle:

mut mä meen kun toi yks vieres kyttää ja haluu tähän...

12+6 nasu masuasukki ihaa
 
Iltaa mammat!
Päivä on sitten ollut pitkä ja uuvuttava,toisisanoen en ole tehnyt mitään ;)
pikkuGreippi tuossa kyseli äitiyspakkauksesta ja mulla on myös se 05 vuoden pakkaus ja kaikki vielä kuopuksen jäljiltä tallessa joten en ota sitä pakkausta. Meillä on niin että kolmannen ja neljännen välissä on 7vuotta ikäeroa niin ostettiin tälle nuorimmaiselle kaikki uutena ja saavat kelvata uudelle tulokkaalle(paitsi jos tulee tyttö =) )
 
mä en aio ottaa pakkausta koska mulla 05 pakkaus ja pientä vaatetta saan kavereilta kiertoon reilusti..olishan se ihana ottaa taas uus mutta peruskamat on kunnossa joten ostaa sit sillä rahalla kitä tarvii lisäksi.

ite kävin just eilen ultrassa ja 13+4 on viikot niinkuin pitikin.toimelias veijari tuolla masussa on.tunnen jo liikkeitä vähän.on muuten ultrat kehittyneet 3 vuodessa, kyllä tosi hyvin näkyi napero joka kulmasta.nyt on ihana fiilis odottaa kun tietää että siellä joku tosiaan on =)

niin ja l.a muuttui niin että onkin jo 8.1.08

pahoittelut niille joilla odotus on keskeytynyt :hug:
 
Terveppä terve.
Toivottavasti on ollu kauniita hääilmoja etelässä, kun täällä pohjosessa ainakin on saanu pitää pylväästä kiinni, ettei lennä matkassa.
On ollu aika känkkis päivä ja tullu tapeltuu miehenkin kanssa aivan tyhjistä jutuista. Ja väsyttäny.
Tuli noista rattaista vielä mieleen noi www.terveyskauppa.fi ruotsalaiset yhdistelmävaunut plus lisäpaketti (matkarattaat yms) 469 e. Onkohan juuri mistään kotoisin. Siihen pakettiin kuuluis kyllä paljon ja kun meilläkää mitään ennestää oo?? :eek:
 
Me käytiin kans np-ultrassa viime torstaina ja kaikki ok. Kyllä jännitti kauheasti kun edellisviikon lääkärikäynnillä lääkäri ei saanu sykkeitä kuulumaan joitain kaikuja vain (viikkoa ennen terkkari oli saanu sykkeet kuulumaan), mut onneks kaikki oli ok. Laskettu aika on nyt sitten 18.1.
Hankinnoista sen verran että muutamat äitiysvaatteet olen ostanut, pienen bodyn ja myssyn. Ai niin hommattiin uusi auto jotta saadaan sitten koko katras kyytiin (3 lasta). Joten ihan heti ei vielä vaunuja ole vara ostaa mut onneks on aikaa vielä. Eihän tuolla autollakaan vielä kiire olisi ollut mut sattui sopiva kohdalle niin päätettiin sitten tehdä kaupat. Meidän vanha auto alkoi olee sen verran iäkäs että varmaan vaihto olisi tullut jossain vaiheessaeteen kuitenkin ilman tätä tulokastakin, mut hieman kyllä nopeutti jahkailua.
 
Ensinnäkin Marleenalle osanottoni :'(

Täällä tylsääkin tylsempää sunnuntaita vietetään. Mies on ylitöissä koko viikonlopun ja tuon pikkuneidin kanssa kahdestaan ollaan touhuttu. Tänään taitaa ulkoilukin jäädä enintään vaunulenkkiin, kun on niin märkää. Tylsää!

Äitiyspakkauksesta: Me ollaan ajateltu ottaa tuo uusi pakkaus, vaikka on tuo esikoisen 06 pakkauskin. Jotenkin vaan tykkään tästä uudesta enemmän, etenkin vaatteitten värimaailmasta ja siitä uudesta kestovaipasta. Vanhan pakkauksen kestovaipan kuorta käytin jonkin verran, mutta se sisävaippa jäi pitkälti käyttämättä. Kyllähän tuossa taitaa paljon turhaa tavaraakin tulla, mutta siltikin...

Vaunuista: Meidän tuolle esikoiselle hankittiin Teutonian Rockyt pehmeällä kantokopalla. Meillä oli yksi suuremmista kriteereistä, että vaunut mahtuu ilman mitään osien irrotteluja auton tavaratilaan, koska liikutaan paljon autolla. (meidän autossa on tosi ihmeen mallinen tavaratila ja siksi kovin monet vaunut ei tätä kriteeriä täyttäneet). Huvää noissa vaunuissa on ollut niiden keveys ja mielestäni melko ketterätkin ovat (johtuu varmaan myös tuosta keveydestä). Olen myös ollut tosi tyytyväinen noihin leveisiin täyskumisiin renkaisiin, jotka valittiin. Miinusta saa tavarakori, joka on epäkäytännöllinen rimpula. Olen ollut myös kateellinen kavereiden vaunujen paremmista aurinkosuojista, kun nuo meidän vaunut on niin kovin avonaiset. Ja sitten nuo rattaat inhottavasti nitisee ja natisee, (mutta tämä saattaa johtua osaltaan meidän perheen laiskasta huoltomiehestä).
Nyt olenkin sitten pohtinut, täytyykö hankkia tuplarattaat. Esikko on kuitenkin vasta 1,5 v kun tämä kakkonen syntyy. Vai pärjäisiköhän sitä kantoliinan tai -repun ja näiden nykyisten vaunujen kanssa. Noita tuplia tarvii kuitenkin vaan sillon, kun olen yksin noitten tenavien kanssa liikkeellä... Ja leikkikpuistot ym. meillä on tässä tosi lähellä, että sen tuo esikko luultavasti jaksaa silloin taapertaakin. Mitäs olette te muut samalla ikäerolla lapsen saavat miettineet?

Mukavaa sunnuntaita kaikille!
 
shakki kyllä luultavasti tuolla ikäerolla ottaisin muksuille tuplat.. omilla tulee ikäeroa olemaan n.2v4kk ja en aijo ottaa tuplia kun olisivat nin pienen ajan vaan..kannan talven pikkusta liinassa ja poika rattaissa.. :) me kuitenkin liikutaan rattailla toosi paljon kun ei mitään auto mukavuuksia omisteta :)

nii ja jonnaP niistä hipstereistä,oon samaa mieltä et on tosi mukavat kun en nykyään muita enää ostakkaan..vie voiton kaikille. :D

tänään emnnään oskarin serkun 1v päiville..pitäs varmaan vähän alkaa valmistautuu.. vielä ei olla sukulaisille tai niille ketkä siellä on kerrottu ja laitan aika tämmösen uusen vähän pisemmän tiukan t-paidan (ostin memma paidaks) päälle ja jotenkin tuntuu että ihmiset saattais alkaa kyselee masusta.. mutta kaikki kertominen on miehestä kiinni..

nyt alkanu vähän pelottaa että onko massussa eloa kun joillain vieläkin keskenmenoja jotka näillä mun viikoilla todettu.. maanantaina neuvola niin toivottavasti sydän äänet kuuluu että sää huokasta helpotuksesta torstain ultraan saakka =)

nasu masuasukki ihaa rv13+
 
mä kävin katsoo niitä vaunuja täällä jkl:ssä yhdessä liikeessä ja ne oli todella jämäkän ja hyvän tuntuiset.. ne tavarat mitä paketissa tulee löytyvät myös liikkeestä suurin osa.. et meille ainakin tulee tuo paketti koska siinä tosiaan on ns kaikki tarpeellinen... me häkkisänky saatiin mun äidiltä ku kerroin sille nyt kuitenkin raskaudesta sit ja unohin vihani hetkeksi.. se on sellainen ihan uusi sänky litteillä pinnoilla :heart: et kohta on siis kämppä täynnä vauva tavaraa.. :eek:

mut eipä tässä ihmeempiä,lähtis taas potee synkkyyttä ku on huono keli :wave:

peikko ja veikko 13+2
 
Heippistä vaan kaikille!

Täällä olisi yksi tammimamma lisää, laskettu aika on 22.1. ja jos kaikki menee hyvin synnyttämään mennään TAYSiin. Meillä on yksi ihanainen pikkulikka ennestään (10/05) joten mukavaa kun tulee pikkusisar hänelle :heart: Velipoika olisi siis tilauksessa vaikka tottakai toinen tyttökin olisi tervetullut.

Masu on sen verran pömpsähtänyt ettei ole epäilystäkään ettenkö odottaisi... ekasta raskaudestakin odotus näkyi todella pian. Liekkö turvotusta osa mutta anyway. Ensi keskiviikkona on eka lääkärineuvola jossa pääsen vihdosta viimein kuuntelemaan sydänääniä! Ekaan ultraankin on vielä viikko aikaa, sitä on vaan kädet ristissä ja toivoo että kaikki olisi kunnossa. Seerumiseula on vasta rv16. Välillä tässä on kyllä tullut epätodellinen olo että onkohan siellä ketään kun ei ole mitään konkreettista näyttöä! ..jos nyt alun oksentelua ja etovaa oloa, väsymystä sun muuta oteta huomioon :D Onneksi olo alkaa olla jo parempi.

Voimahali kaikille surullisia uutisia saaneille :hug: Tuntuu todella pahalta teidän puolesta.

-Hömötilli rv11+5
 
hei!

Tervetuloa uusille!!!!

Onko täällä muita jotka on tuossa seerumiseulassa käyneet ja verikoe otetaan vain rv9-12. Meillä ei tuota n. rv15 olevaa verikoetta oteta ollenkaan. Mietin vain, että onko muualla ainoastaan tuo yksi verikoe?

Lellu rv14+1
 
Hyvä tietää, kun joutuu aika sikasäkissä tilaa kun kaupat aika kaukana. Se on kyl hyvä paketti sitten, jos jykevät ovat. Tarjolla ois tosin sukulaisen mallia -01 perus koppavaunut, mutta aattelin nyt ekalle ihka uudet, omat... On se kiva kuiten shopppailla, vaikkei aina niin varaakaan.
Eipä minullekkaan ole puhuttu seerumiseulasta, ottivat tossa viikolla 9 monta "kuutioo" verta, et jos se nyt vähäks aikaa riittäis. En oikeasti rakasta niitä verikokeita, neula sormeen ei oo mikään juttu.
Tervetuloa Hömötilli. Itsekkin olen aika tuore sivuilla.
Terveisin: Blanca rv10+3
 

Yhteistyössä