*Tammikuu2008*HEINÄKUU

Minäkin täällä käyn lueskelemassa kirjoituksia päivittäin, mutta ei ole taas aikoihin saanut aikaiseksi kirjoitella omia kuulumisia. Täällä vaan masu kasvaa hurjaa vauhtia, muutama puolituttu on kysellyt, että mihinkäs aikaan SYKSYSTÄ teille on tullossa perheenlisäystä, minä sitten siihen, että talvella vasta, vuodenvaihteentienoilla, niin sitten tulee jo uteluita, että montakos siellä mahassa on.. :)
Pahoinvointi loppunut melkein kokonaan, joskus aamuisin/väsyneenä vähän kuvottaa, mutta ei enää varsinaisesti okseta.Ruoka maistuu vähän liiankin hyvin. Väsyttää KOKO AJAN, yöunille menen usein n.22.00, ja aamulla herään 10:n jälkeen. Kolmen aikoihin iltapäivällä jo tuntuu, että pakko päästä päikkäreille, ja usein tuleekin nukuttua 1-2h.
Ensi viikolla onkin sitten jo toinen neuvolakäynti.
Katja ja rv 13+6
 
Heippa!

En ookaan pariin päivään jaksanut kirjotella, mutta oon seuraillut teijän tilanteita. Varsinkin Pikkupeikolle onnea hyvistä uutisista ja tsemppiä siitä tupakasta luopumiseen. Itse en tiiä asiasta, kun en oo koskaan polttanut, mutta on kuulemma tosi vaikeaa vähentää ja lopetella, mutta on varmasti vaivan arvoista, jos siitä pääsisi sitten vaikka lopullisesti eroon. Muistan lukeneeni tuossa joskus Helistimestä ketjua, jossa vastaavassa tilanteessa olevat tsemppasivat toisiaan. Kyllä netti on hieno juttu. Mä tosin oon laiskempi kirjoittamaan.

Niin ja Meiming hurjasti onnea imetysluvasta. Mä oon nähnyt muuten jo unia siitä, miten saan pienokaisen ekaa kertaa rinnalle. Oih!

Tänne kuuluu tosi hyvää eli nyt on kaksi päivää ollut lähes ilman pahoinvointeja. :D Aivan ihmeellistä! Mihin se öklötys hävisi. Herkempien :x ei ehkä kannata lukea seuraavaa, mutta söin juuri lounaaksi lihapiirakan nakeilla ja hyvin upposi. Raaputin myös pojan syöttötuolista vanhoja ruokajämiä pois, kun ovat kiusanneet pitkään, mutta en oo vaan pystynyt sitä tekemään.

No nyt pitää mennä tekemään vohveleita, kun tulee kohta isoja ja pieniä kahvivieraita.

Äitikarhu & Pikkuruinen 12+4
 
Kotidoppleri saapui, mutta geeli ei!!! Jälkitoimituksella tulee myöhemmin..niin milloin myöhemmin??.. Kallis vuokra-aika raksuttaa, muttei pääse testii ku ei oo geeliä :kieh: Kyllä nyt pännii! Laitoin mailia sinne ku eivät puhelimeen vastanneet.
 
Saaru mä oon lukenu että sen geelin sijasta pystyy käyttämään jotain muuta.. en muista tarkalleen mitä, muttta sellanen kutina olis että joku puhu joskus liukastevoiteesta.. jotain sellasta mikä on rakenteeltaan ja sisällöltään sitä geeliä vastaava..
 
Kuuntelevauvaa kotisivuilla kyllä luki ettei välttämättä geeniä tarvitse ollenkaa. Se vain kuitenkin parantaa kuuluvuutta yms. Jospa illalla ku töistä palailen niin kokeilis miehen kanssa kuunnella, kuuluuko ilman sitä geeniä sieltä mitään ja kuin hyvin. Raportoidaan sitten lisää =)
 
Heipparallaa pitkästä aikaa!Vähälle on jäänyt lueskelu,kirjottelusta nyt puhumattakaan.Kehno olo on verottanut voimia ja arkiset touhut täytyy joka tapauksessa hoitaa.
Tänään kävin neuvolassa ja sinänsä tuli ihan hyvä mieli,kun lääkäri sai sydänäänet kuuluviin.Olen ollut jo sokerirasituksessa ja arvot oli vähän pielessä,joten odottelen kutsua vuorokausiseurantaan...harmittaa sinänsä,vaikka asia ei niin yllättäen tullutkaan.Sitä vaan miettii niitä vaikutuksia,joita pahimmassa tapauksessa on tulossa.Ultraa odotan innolla,joskin siihen vielä muutama viikko meneekin.

Mä olen kyllä ihan pihalla noista sokeriarvoista.Välillä tuntuu,että arvot heittelee ihan oudosti,vaikka ruokailu olis ollut ihan hyvä kokonaisuus.Mutta ammattilaisen vinkkejä selvästi kaipailen sisäistääkseni koko jutun.

Vointeja kaikille...

:wave:
 
Noista sokeriarvoista, ne on kyllä raskausaikana melko tiukat :/ Joka ateriaa ennen pitäisi arvot mitata ja ruokailun jälkeiset arvot myös. Minulla tämä homma hoidetaan insuliini pistoksilla. Itselläni siis on ykkös tyypin diabetes ollut jo n. 4 vuotta :/ sen takia olenkin nyt tämän raskausaikani tiukassa tarkkailussa, nyt minulla vasta rv 10+6 ja kahdesti olen ultrassa jo käynyt ja neuvolassa myöskin :) Ensi viikon perjantaina taas aika äitipolille :) Näkee taas pikkuisen :heart:
 
saaru joo mulla oli kans niiden geelien kans ihme sählinkiä, yks piti tulla laitteen mukana ni ko kaupan päälle ja sit tilasin yhden eriksee ni sain paketissa tasan yhden geelin... prkl :kieh: mulla on ainakin näin et se kuuntelu ei oikein suju ilman sitä geeliä, koska sitä doppleria ei saa sillai samalla tavalla liukumaan siinä mahan päällä.. joutuu mull ainakin sillai nosta ihosta irti kun vaihtaa kohtaa ja sillo saattaa juurikin misata sen syke kohdan.. :( mut vinkki jos kokeilet illasta ilman geeliä ni kääntele sillai sivusuunnassa sitä doppleria, mulla ainakin löytyy melekein aina sillai sivuttai ne äänet ja puoliistuvassa asennossa sängyllä.. ;) toivotaa et kuuluu... mun mielestä juurikin jonkun mainitsema ihan luikuvoidetta voi käyttää jos ei ole geeliä ja nopeesti ajateltuna myös vaseliiniä... tuu lmoilee kuin ka kävi... :)

pikkuGreippi kyllä täällä jyväskylässä lindexillä oli ale kun eilen kävin... lappuhaalarit saa kyllä hennesiltäkin, mulla on sieltä ja tykkään niiden mallista enempi ku lindexin.. ja henkkamaukalla muistaaksee makso noi lappuhaalarit 40e ku ostin vuosi sitten... nyt en hinnasta tiedä..

täällä on ruvettu ostelee pikkuhiljaa tosiaa mamma housuja varsinkin farkkuja kun talvella ne voipi olla kovinkin hyödylliset... ;) eivät ole han kylmätkää sit... mut tuskin minä sit kovien pakkasten aika paljon uskallan pihalle ku pelottaa se kaatuminen... :ashamed:

mulla on närästys tehny kepposet.. närästää jatkuvasti ja renniet on nyt paras kaveri ollu.. samoin väsy tuli takas,kaamee väsy aina kolemn maissa ja se jatkuu iltaa asti... :kieh: kyllä on ihanaa tä raskaus sit.. nooh mieli positiivinen ku ajattelee niitä ihaniakin puolia... tää kävi tänää uimassa ja nyt sit pelko persuuksissa et kuinkahan käy, tuleeko virtsatie tulehdus, minulla meinaa taipumusta siihen... :/ tulee niiiiiin helposti...

tytsi88 yhdellä ystävällä kans diabetes ja pakko kysyä sinulta et normalisoituko sulla sokeriarvot ennen ku tulit raskaaksi? ku hänellä oli näin et sokerit ilmeisesti korkeella ei tullu millää raskaaks ja heti ku sokerit normalisoitu ni saman tien oli raskaana... :)

mut nyt lähettävä syöpöttelee, mies on mulle kokannu.. aah,harvinaista herkkua ku joku kokkaa mulle... :LOL:

peikko ja veikko 12+5 :heart:
 
Hei vaan pitkästä aikaa!
Enpä ole ehtinyt kirjoittelemaan kun sukulaisia ja vanhoja tuttuja on käynyt koko viikon kylässä ja viime yönäkin oli 5 henkinen perhe vierailulla. Huh, nyt ei pitäisi olla vähään aikaan ketään tulossa, vaikka mukavia ne vierailut aina tietysti ovatkin, mutta vievät myös voimia, kun töissäkin on pitänyt käydä.

Mukavia ultrakuulumisia tosiaan monella! Kohta taitaa kaikki halukkaat ja ketkä pääsevät np-ultrissa käyneet ja käydään odottamaan rakenneultra kuulumisia.

Tyttönen kyseli tuosta ruskuaispussista minullakin näkyi tuo ja silloinultran mukaan viikkoja 11+1 ja kätilö sanoi sen kuuluvan asiaan ja häviävän viikon 12 jälkeen..

Teille monelle tulee lapsille pienet ikäerot, minäkin olisin halunnut, mutta kun melkein vuosi tätä toista yritettiin niin 3,5 v tulee nyt ikäeroa. Toisaalta voihan tuosta neidistä jo olla vähän apuakin..
Meillä oli eilen toinen neuvola ja kuuluihan ne :heart: -äänet, 160 tykytteli.. paino oli tippunut 700g mutta kun minulla tätä jo tarpeeksi ennestään niin ei haittaa ollenkaan.
Olen muuten huomannut, että minullakin masu jo pullistuisi, vaikka töissä 3 eri asiakasta on kysynyt olenko laihtunut. varmaan se 700 g näkyykin :D Työkaveri väitti, että raskaana ollessa hehkuu ja siksi olisin laihemman näköinen, juupajuu.. :whistle:
Niin ja se täytyy vielä muistaa kirjoittaa, että jo 3 aamua olleet helpommat, ei ole edes kuvottanut paljoakaan, jee, eiköhän se tästä! =)

iita 12+3 (tulipas kamalasti tekstiä..)
 
saaru
muistitko tilata geelin erikseen kun vuokrapaketteihin ei kuulu automaattisesti se geeli mukaan?? kävin vaan just siellä sivulla ni tavasin niitä tekstejä huvikseni...
Juu, tilasin erikseen ja vielä sen kalliimman (euron :D ) mutta kuitenkin. Kuitissa luki et tulee jälkitoimituksella mahdollisimman pian..Mutta aika inhaa jos tulee vaikka ku puolet vuokra-ajasta on jo menny. Mitä enää geelillä teen ku palautan mööpelin :|
Vois muuten kokeilla vaseliinia sekä esim seralan öljyä, noilla sais ainakin liukkaamman masun pinnan. Testaillaan B)

Saaru ja pömppis 14+5
 
Kyllähän minulla se pitkäaikais sokeri oli vähän päälle 10 kun alettiin yrittämään tätä raskautta, samalla kuitenkin hoidin itseäni ja sain arvot tippumaan 9 ja heti tärppäsi :) Eli kai se vaikuttaa asiaan :) Nyt sitten päivittäin noita sokereita seuraan välistä varmaan vähän liiankin tiheään :LOL: Mutta melko normaaleissa ne arvot alkaa nyt olla :) Joten kaipa siellä masussa on pienen asukinkin ihan hyvä sitten olla :heart: Kun minäkin voin nyt hyvin ja olen saanut arvot kohdilleen :)
 
Hei vaan taas!
Mitään kirjoiteltavaa ei oikeastaan ole. Ultran jälkeen on tullut nyt niin varma olo että kaikki menee hyvin, niin olen jo alkanut katsella vaunuja netistä. Aikastahan tämä on, mutta miehelle (ja itsellenikin) olen yrittänyt perustella asiaa niin että jos hyvät ja edulliset vaunut nyt jo löytyy niin miksi niitä ei voisi ostaa kun ne tarvitsee kuitenkin jossain vaiheessa hankkia. Ehkä pitäisi odottaa vielä muutama kuukausi, mutta niin kovasti haluaisin kaikkea vauva tavaraa kotiin :D Vieläkö ketään muu on mitään hankintoja miettinyt tai jo ostanut vai olenko ainut hätäinen? :whistle:
Tänään heräsin kahdeksan aikaan ja puoli kymmenen aikaa tuli jotenkin tosi huono ja väsy olo ja menin lepäämään niin seuraavan kerran katsoin kelloa kun se oli 11. Outoa, en nimittäin yleensä ole nukkunut päikkäreitä, varsinkaan tuohon aikaan.
Seuraavaksi odotellaan lääkärineuvolaa joka on tiistaina, ihanaa päästä kuuntelemaan ensimmäistä kertaa sydän ääniä :heart:
Kai se pitää nukkumaan taas lähteä kohta puoliin,öitä kaikille.
Pippuri ja ossi 13 tasan
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkupeikko85:
saaru j.. tää kävi tänää uimassa ja nyt sit pelko persuuksissa et kuinkahan käy, tuleeko virtsatie tulehdus, minulla meinaa taipumusta siihen... :/ tulee niiiiiin helposti...
Muuten tohon täytyy sanoa vaan, että kannattaa jutella lääkärin kanssa jos tulee helposti virtsatientulehdus, josko kannattaa otta estolääkitys. Nimittäin raskaana on vaarana keskenmenolle jos tulehdus ärtyy! Itselläni oli tosi tuskanen kierto vuosia sitten (antibioottikuurin jälkeen- heikentynyt vastustuskyky), onneksi jouduin sattumalta sisätautilääkärille, joka oli ollut parikymmentä vuotta Kätilöopistolla. Hän määräsi niemenomaan raskaana ollessa Nitrofur -estolääkityksen, jotta ei olisi riskiä keskenmenolle. Se on todella turvallinen lääke ja käytetty iät ajat - myös raskaana olleilla! Se täytyy vaan ennen synnytystä vaihtaa toiseen merkkiin, jota en muista enää... Koska sen keltaisuus saattaa "tarttua" lapseen tai jotain sinnepäin..
Mä otin jälleen kuurin päälle kun suunniteltiin tätä toista - just in case! Täällä kun tulee pulikoitua monta kertaa viikossa ja uima-altaiden pöpöt on mitä sattuu... Lisäksi se kylmä altistaa.

Noista lasten ikäeroista vielä. Itse halusin ehdottomasti että ikäeroa on mielummin lähemmäs 3 vuotta, kuin 2... Ja nyt mitä tässä on tämän 2-vuotiaan hulivilipojan kanssa eletty, olen vakuuttunut että oli hyvä ratkaisu. 3 vuotias osaa jo niin paljon paremmin jutella ja ymmärtää puhetta. Lisäksi on yleensä kuivaksioppinut, eikä ole pahin uhma päällä... Vaikka onhan sitten se 3-vuotiaan uhmakin :LOL:
Mutta uskon että mieltymykset myös kehittyvät kovasti minkälainen esikoinen on. Meillä sattuu vaan olemaan todella vilkas ja ehtiväinen poika! Perässä on juostava ja todella kovaa, jotta ehtii kiinni! Toivon mukaan älliä olisi sitten tammikuussa jo sen verran enemmän että osaa totella hiukan edes paremmin kiperissä tilanteissa... :whistle: Mutta painotan, että tämä on hyvin subjektiivista ja vain oma mielipiteeni - jokainen tavallaan ja kaikissa tilanteissa on puolensa!
 
Huomenta!
Testin eilen sitä doppleria vaseliin kanssa ja ei oikee onnistunu. Sitten hoksi et jos vaseliini ei toimi ku se ei ole vesipohjainen. Pikkusen laite antoi lukemia, mutta ei ääntä kuulunu. Mutta sitten kokeilin ihan tavallisen nivea rasva kanssa, nii johan kuulu. Alkuunsa meinas tulla jo paniikki ku ei sykettä löydy ja kuulu. Mutta lopulta ihana tuttu tykytys sieltä kuulu. Syke oli 145-->
Sitten alko jo kuopusta tylsistyttään kuuntelu ja piti laittaa pois. Hetken päästä toi kuitenki rasvan mulle ja sano että kuunnellaan uudestaa vauvaa :heart:
Pitänee sitte kuunnella uudestaa ku esikko tulee kotiin, ollunna serkkutytön luona yökyläilemässä. Pojat on nyt muka kovasti kuunneellee maha läpi ja kuulletki kuulema monesti vauvan ääniä :D

Saaru ja pömppis 14+6 (ja taas kohta viikot vaihtuu..)

onko muuten monelta tutut/työkaverit yms. tulleet kysymään että onko raskaana, mulla kyllä mahan jo huomaan, mutta ei töissä ainakaa kukaan ole vielä uskaltautunut tulla kysymään. Varmasti kauhiaa supinaa keskenään käyvät :LOL:
 
Saaru: hyvä, että sait kuulumaan myös tavallisella rasvalla. On se vaan niin ihanaa kuunnella pikkuisen :heart: -sykettä. Meillä siitä on tullut päivittäinen tapa miehen kanssa, ja kyllä se vaan jotenkin lähentää meitä entisestään. Sitä jotenkin myös kiintyy vauvaan jokaisen kuuntelukerran jälkeen aina vaan enemmän =)

pikkipeikko: hyvä että vuodot ovat vähentyneet ja pikkuinen on kyydissä mukana. Kävin seuraamassa kyllä päivittäin tilannettasi ja kyllä jo välillä vähän pelotti, että miten käy.

Iltaisin kyllä vatsa on alkanut turpoamaan ja jotenkin kovettumaan aikalailla. Innolla kyllä jo odotan sitä, koska se ihan oikeasti muuttuu vauvamasuksi :p .
Äitini oli eilen kuullut että serkkuni saa toisen lapsen 25.1-08. Oli ollut vissiin aika kova paikka, kun ei ollut vielä saanut kertoa siskolleen että meillekin sellainen tulee. En ole siis vielä antanut lupaa kertoa, koska äitini tapauksessa koko suku ja tuttavat tietävät sitten vauvasta varmasti yhden päivän sisällä. Ehkä jo ensi viikon alussa annan luvan kertoa, kun nyt tulevana sunnuntaina tulee ne maagiset 12 viikkoa täyteen :)

Töissä muuten eilen tuli puhetta vauvoista, ja luulen että muutama työkaveri arvasi että meille mahdollisesti on pian tulossa perheenlisäystä. Mitään en kuitenkaan vielä myöntänyt, vaan sanoin että enköhän mä sitten kerro kun on aika kertoa :LOL:

Afu ja mini 11+3
 
Mitä mä nyt teen???????????????
Tulin juuri np.ultrasta ja ei hyviä uutisia :'(
Niskaturvotusta oli liiiiikaaaaa!! Raja on kuulema 2,7 niin meillä on 3,2.
Nyt sitten parin viikon päästä menen jatkotutkimuksiin naistenklinikalle, ja siellä otetaan lapsivesinäyte. Tuntuu niin tuskasen pahalta että itkuu tulee...
Miehenikin lähti tänään viikoksi lastensa kanssa mökille Kuusamoon joten eipä ole olkapäätä mihin itkeä tai keneltä saan tukea.
Täytyy vaan skarpata koska onhan minulla tuo ihana 4 vuotias uhmanen kotona =)
Kätilö sanoi että down syndooma ei melko varmasti ole koska nenä näkyi. Olen tässä lueskellut noita lippulappusia mitä sain mukaani, tulen hulluksi!!!
Laskettuaika on nyt sitten virallisesti jo 5.1 joten voi muuttaa.
No mutta oli kuitenki kiva nähdä tyyppiämme, sain mukaan kuvan missä on kuulema peukalo suussa =)

Mutta näin täällä..

Meiming
 
Meiming, voi ähäkutti! No jo yhtään lohduttaa, niin onneksi noissa on todellakin virheprosentti - oliko se jopa 10% luokkaa? Korjatkaa jos olen väärässä... Ehkä se on hyvä, että menet jatkotutkimuksiin niin sittenhän selviää hiukan lisää.

Mulla on 2 ystävällä ollut vaikka mitä häikkää ultrassa, mutta onneksi molemmat ovat kyllä synnyttäneet sitten ihan terveet lapset!!

Tsemppiä ja jaksamista!!
 
Voi Meiming :hug: . Tiedän, että olet varmaan ihan kamalan järkyttynyt ja huolissasi just nyt. Sen vuoksi ajattelin heti kirjoittaa kokemuksia aiheesta. Itsellä siis ei ole ollut turvotuksen kanssa ongelmia, mutta yhdellä parhaista ystävistä oli juuri saman verran np-ultrassa turvotusta, kuin sinulla. Lapsivesinäyte oli kuitenkin puhdas ja heillä on terhakka ja terve poika. Eli vaikka tuossa np:ssä jokin hälyyttäkin, ei kannata heti ajatella pahinta. Hyvähän tässä on itse sanoa näin..Jaksamista sulle siihen asti, kun pääset Naikkarille tutkimuksiin ja tulokset selviävät.
 
Meiming: voimia! Toivotaan että niskaturvotus vähenee raskauden edetessä. Olen jostain lukenut, että voi tulla vääriäkin hälyytyksiä. Toivotaan parasta :hug: !

Ihania ultrauutisia monella =) ! Mekin kävimme tänään np-ultrassa ja kaikki oli täällä hyvin. Kovasti pieni temmelsi masussa, jalat ja kädet viuhtoivat. Sikiö vastasi viikkoja 12+2, vaikka täällä mennään 12+0. LA ei kuitenkaan muuttunut. Seuraava neuvola on vasta elokuussa, kun kesäkuun puolessa oli ensimmäinen. Aika pitkä tauko tulee, onneksi voi aina soittaa jos jokin painaa mieltä :) . Vauvamasu ei vielä sen kummemmin ole, iltaisin vaan hillitöntä turvotusta. Suolaa olen yrittänyt välttää, mutta ei se tunnu auttavan. Töissä oli jo pakko kertoa työkavereille, kun työ on raskasta, nosteluja ym. Mukavasti on saanut välillä apua! Väsymys ehkä hieman jo helpottaa, mutta elämä ei ole tällä hetkellä muuta kuin työntekoa, syömistä ja nukkumista :D .

Meille on jo ostettuna matkarattaat ja joitain vaatteita, imetystyyny sekä rintapumppu. Ostimme ne miehen siskolta, kun se oli niitä myymässä. Vaunujen ostokin on jo harkinnassa, mutta ehkä sitten syksymmällä. Minkä merkkisiä ja millaisia olette ajatelleet hankkia? Meille mietittiin Brion tai Oran yhdistelmävaunuja. Pitäisi päästä vaan vielä paremmin testaamaan, mikä olisi itselle sopiva merkki ja malli =) !

Voimia ja jaksamista!

-Kirppu + Paolo 12+0-
 
Meiming: jaksamisia ja :hug: teille. Suurin osa kyllä ilmeisesti on ns.vääriä hälytyksiä, mutta lapsivesipunktiossahan tuo sitten selviää. Oletko käynyt lueskelemassa tuota "muita sikiöseulonnoissa kiinni jääneitä"? Sieltä varmasti voisi löytyä enemmän vastauksia mieltä painaviin kysymyksiin.

Itse olen sitä pohtinut, että ehkä se voikin olla hyvä asia ettei meillä ole tuota np-ultraa, ei tarvitse stressata sitä.. vaikka olisihan se pikkuinen ihana nähdä siinä ruudulla :heart:

Afu ja mini 11+3
 
ihan ekana Meiming otettiinko sulla ne seerumiverkokeet? kun minulle kerrottii et ilman niitä niskaturvotuksen mittaus ei ole luotettava,juurikin jos sitä turvotusta löytyy? mut paljon jaksamisia sinulle ja tule meille tänne purkamaan huolia tuosta asiasta jos se kovasti vaivaa.. jollain toisellakin oli tuota turvotusta et saisitko häneltä ns "vertaistukea"? tai jos laittasit ihan omana aiheena etusivulle et saisit noilta pidemmällä odottavilta neuvoja... paljon jaksuja oikeesti ja toivotaa parasta... :hug: :hug: :hug: :hug:

JonnaP joo mulle puhuttii siitä estolääkityksestä, mut nyt on pysyny virtsatietulehdus taas aisoissa, kun jättää tietyt asiat puis.. kun mieluusti mäkin uisin, mut jos se auttaa ettei tule tulehdusta ni olen sit uimati... mieluusti en syö yhtään mitään lääkekuuria... :ashamed:

pippuri84 minä tuolla aikasemmin jo kirjoittelin et onko kukaan katellu vaunuja jen.. mä kävin tuolla tervekauppa.fi sivulla ja rakastuin noihin vaunuihin... ne on ihan samanlaiset ku emman vaunut ja kävin niitä liikkeessä katsomassa, ni me kans ajateltii et ostetaa ne varmaankin rakenne ultran jälkee jo... ;) eihän sitä koskaa tiedä jos vauva vaikka päättää tulla ennen aikojaan esim rv30 :/ ompahan kaikki sit valmiina.. näin me ajateltu... :) ja kyllä meillä vaatteita on hypistelty,ja parveke vaunujakin pitäs halvalla katsella jostai jnejne... parempi jakaa nää menot osiin ja ruveta hyvissä ajoin osta tavarat,kun et tulee sit vaunujen,sängyn,vaatteiden sitterien jne kaikkien kulut yhdellä rytinällä...

(.) täällä on nyt sellainen väsy ettei tosi.. menin unille eilen joskus varmaa 12aikaa illasta ja heräsin tuossa 11aikaa aamusta" ku mies tuli töistä ruoka tunnille... :LOL: hän oli taas hiukan ihmeissään et kui sä nukut vielä?? :LOL: että näin.. ja nyt vois taas lähtee koisimaa, mut kai se olis tää meidän pas*a läävä siivottava... ei vaan taas millää jaksais....

muuten meillä tuolla sakemann nartulla alko juoksut eilen, ja voi jumankauta ku sen persuukset haisee... ikkunat ja ovet pidetävä selällää et pystyn olee sen kans samassa asunnossa... :x :x mut jos lähtis kokeilee sitä siivousta nyt ... :wave:

peikko ja veikko 12+6 :heart: (huomenna alkaa jo 14raskausviikko :D )
 
Meiming jaksamisia :hug: toivotaan että kaikki menee parhainpäin... :)

,minä ostin itse tossa muutama viikko vai onko jo kuukausi aikaa niin uudet rattaat.. no meillä on ollu esikon kanssa yhtä rataspyörre myrskyä kun oon yrittäny vähällä rahalla ne aina ostaa käytettynä ja ollutkin aluksi hyvät mutta aina tullut jotain tai ollut jotain huonoa niin nyt sitten päätin kun jemmassa oli rahaa vähän niin ostaa uutena.. kävin helsingissä siellä hobbyhollin liikkeessä poistomyynti puolella ja löysin sieltä nää mitkä meillä on ruskeet brio happyt http://www.babystyle.fi/happy07_brown.jpeg
oli 200? halvemmat kun uutena (eli joku oli tilannu ne hobbyhollilta ja palauttanu nin siks ei ollu normaali hintaset) ja tosi tyytyväinen oon niihin.. olisin tosin ne oranssit halunnut mutta ruskee on ok kun sai ne halvemmalla. :) na nyt ne on siis pojalla käytössä ja kun vauva syntyy niin molemmilla.. ostan vaan niihin sen seisoma laudan..
tekis kyllä mieli vaatteita ostella niitä pienimpiä..paljon keltasta,moranssia,tummanpunasta ja vihreetä.. samoja mitä esikolle halusin mut ei ollu oikeen varaa valita kun kaikki on saatuja :)
niin ja eipä meillä oikeen oo mitään suurempia ostoksia vauvalle kun kaikki on säästetty.. :)

ja paljon oli hyviä ultra uutisia.. kohta toivottavasti meilläkin :)
mun inhottavin raskaus oire on FINNIT!!!! eskikona kanssa ei mitään mutta nyt, naama,selkä ja rinta... herran jumala et näytän karseelta.. enkä jalksa ees laittaa mitään meikkivoiteita kun sit oisin vaan pakkelinaama :/ toi selkä on pahin eikä mikään auta.. onko kellään tätä samaa inhottavaa oiretta ettei kehtaa spagetiolkaimisia toppeja käyttää :ashamed:

mutta minäpä menen huomenna tuolta ison omenan lindexiltä kattomaan noita mamma lappuhaalareita
 
Siis mulla on toi ongelma, että finniä pukkaa ku murkulla!Viime odotusaikana oli just selkä tosi pahana ja rintakin jonkun verran.Nyt on naama kukkinu kamalasti.Emmäkään ole viitiny silti mitää tököttejä alkaa levittelee nassuuni, kun en muutekaa ole ikinä oikee meikkaillu,edes omista mitää peitevoiteita!Mut ajan kans kai paranee.Kutiaako sulla selkä ja rinta myös?Mulla meinaan ku kutisee, sit raavin rikki ja ku hikoilee ni kammottava kirvely!!Mutta mitäpä ei kärsis kun tietää mitä sitte palkinnox saa!On tässä onneks niin paljon ihaniakin asioita, kuten se, et massu on jo alkanu pullottaa, ja mä ainakin näytän jo odottavalta äidiltä!Pakko välillä aina ihailla peilistä sivuprofiiliaan!Ja mies on alkanu taputella masua aina ohimennen ja kysyy että kuka se siellä asustaa!Miten muuten muilla, onko perhen lapsiluvusta oltu aina samaa mieltä?Meillä mä olen halunnu ison perheen, miehelle olis riittäny vähempikin muksuja, mutta onnellinen on jokaisesta ollu!Tämä nelonen on sitte viiminen, vaikka aikanaan haaveilinkin kuudesta mukelosta!
 

Yhteistyössä