*Tammikuu2008*HEINÄKUU

Alkuperäinen kirjoittaja pikkupeikko85:
nyt kuule neidit ja rouvat pitäkäähän peukkuja,mulla alko jumalaton alamaha ja selkä jomotus ja verinenvuoto taas... tänään siis 12+0 :heart: eihän tässä auta kun äitipolille lähtee heti kun pääsen töistä karkaa,neuvola sinne lähetti... prkl mä sanon et jos tää menee nyt kesken mä taitan niskat tältä ylilääkäriltä joka multa sen klexaani hoidon eväs ja on nyt sittenkin sitä aloittamassa... :'( :'(

mut myöhemmällä lisää uutisia kuinka täällä käy...
Voi ei! Toivotaan parasta. Ei nyt enää huonoja uutisia, eihän! Toivotaan että johtunee taas jostain muuta ja pikkuinen jaksaa olla sinnikäs. :hug:
Paljon jaksuja ja positiivista energiaa täältä!
Saaru
 
Pikkupeikolle kovasti tsemppiä!!!!! :hug: Toivotaan, että kaikki hyvin. Mulla löytyi muuten ultrassa sellainen vanha vuoto kohta joka olis voinut vuotaa poiskin tuolta kohdusta, mutta oli sinne kuivahtanut ja koteloitunut. Näkyi ultrassa selkeästi. Tää kätilö sanoi, että ne voi vuotaa joskus rajustikin tarkoittamatta keskenmenoa. Voi toivotaan, että siellä masussa kaikki hyvin!

Mulla on nuo repäisykivut vain pahentunut mitä enemmän viikkoja. Välillä aivastaminen tekee todella kipeää. Ja jos yhtään menee samoin kuin esikoiselta niin pahenee vielä loppua kohden. :(

Aika menee jotenkin oudon nopeaa. Justiinhan tässä saatiin plussa testiin. :D

Tervetuloa uusille! Mukava kun joukko kasvaa! :wave:

Ai niin poika olo valtaa taas tämän mamman mielen.:whistle:

Lellu ja "Veikka" rv13+2 (ehdotin miehelle Viliä niin mies tuumas, että eikun Veikka... No selvä sitten. esikoinen oli Eppu ja sai sen toiseksi nimekseen.) :D
 
Pikkupeikolle hirmuisen paljon tsemppiä matkaan. Toivottavasti kyse on ihan harmittomasta vuodosta, mutta aina sitä pelästyy :'( . Itsellä eilisiltana poltti selkää ihan hurjasti ja maha oli ihan kovana pallona. Hiukan huolestuttaa, että mistä on kyse, kun on se joulukuinen km alla. Koska vuotoa ei kuitenkaan ole, niin odottelen ensi tiistain np-ultraan. Onneksi sain sinne kaverin mukaan. Mies ei pääse tulemaan, koska on töissä enkä uskalla yksin mennä, jos vaikka tulee huonoja uutisia. Mutta toivotaan parasta. Lellulle sen verran kommenttia, että tuo meidän esikoinen (ylihuomenna 3v) on Eppu ensimmäiseltä nimeltään. Masussa oli kutsumanimellä Emppu.

Clara ja Mötkö 11+2
 
en oo ite oikeen saanu mietittyyn noita nimiä mutta esikoinen on oskari niin joku joka sopii senkaa :) ja tällä kakkoselle tuleekin sitten isin sukunimi,oskarille tuli äipän niin kakkoselle tulee isin :heart: itse sillon halusin esikolle oman sukunimen koska tällä hetkellä hän on ainut suvun jatko ellei veljeni saa jokskus lapsia :) serkuilla taas toiset sukunimet. sitten tolla miehellä vähän sama juttu kun siskollaan on on lapsi jolla isänsä sukunimi ja ja tällä meijän isillä on veli,no jos se joskus saa lapsia niin en tiä... ;) selitinkö liikoja taas,minä vähän syyllistyn usein siihen :)

niin ja peukut on pystyssä pikkupeikko :wave:

tänään kävi mulle iiihan kauheia.. meillä on nyt hoitokoira(iso musta sekarotunen ami nimeltään) olin pikku lenkillä sen kanssa tossa aamupäivällä kunnes se pääsi karkuun kun toin koiraa kotiin,hihan jäi kotiin kun ovesta karkasi.. en tiänny mitä ois pitäny tehä niin lähin perään juoksemaan ja huusin vaan ami paikka...jne.. koira huiteli autotiellä jä pyöräiliät ja autoiliat vaan tuijotti ja huus ja minä olin itkukurkussa :'( aina kun sain kiinnin niin otin niskasta kiinni (mitä muutakaan oisin voinu tehä) ja koira mani ite selälleen ja oli ihan hullu kun veti ikenet ylös ja hampaat ulos ja rupes raapia ja repiä ja upotti kynnet nahkaan.. tota joku 5 kertaa kunnes sain sen alistettua maahan ja itkin vaan kun käsi verillä ja naama ja kädet naarmuja täynnä. :snotty:
sitten huusin itkien apua ja viimein läh pubista tuli jotkut auttamaan ja rauhotteli koiraa ja autoi ettimän kadonneet avaimet. sitten juoksin kotoota hakemaan hihnan ja vein koiran kotiin.
luojan kiitos että äitini oli silloin meillä ja pojan kanssa autossa odottamassa,en tiä mitä oisin tehy kun poika ois ollu kotana kun koira karkaa..
sit mentiin terveyskeskukseen ja käsi alko menee tunnottomaks ja kaikki naarmut ihan turvonneet. no sit ne päätti määrätä antibiotin vaikka raskaana oon koska ei tiä mitä pöpöjä on päässy haavoihin..

oli kylklä kauheeta.. kauheet skraadut tossa leuan vieressäkin :| ihan kauheeta ja koirakin on vielä sunnutaihin asti.. no kiva koira se muuten on mut nyt sillä siinä kyllä napsahti joku päässä.

mut nyt minä meen tsemppiä kaikille :hug:
 
en oo ite oikeen saanu mietittyyn noita nimiä mutta esikoinen on oskari niin joku joka sopii senkaa ja tällä kakkoselle tuleekin sitten isin sukunimi,oskarille tuli äipän niin kakkoselle tulee isin itse sillon halusin esikolle oman sukunimen koska tällä hetkellä hän on ainut suvun jatko ellei veljeni saa jokskus lapsia serkuilla taas toiset sukunimet. sitten tolla miehellä vähän sama juttu kun siskollaan on on lapsi jolla isänsä sukunimi ja ja tällä meijän isillä on veli,no jos se joskus saa lapsia niin en tiä... selitinkö liikoja taas,minä vähän syyllistyn usein siihen

Jos en ihan väärin muista niin kaikki lapset pitää olla samalla sukunimellä, jos on sama äiti ja isä kuin esikolla. Tais lukea niissä lapuissa joita saatiin kastajaisia varten, nimilaki asia yms.
Minulla tälläinen kuva asiasta.
Meillä pikkusen joku aika sitten pyöriteltiin nimiä, mutta sitten päätettii että ei vielä aleta miettii liikaa. Sitten ehkä enemmän jos rakenneultrassa nähdään kumpanen sieltä ois tulossa. Itellä ihan tyttö olo, ja oishan se tyttö mukava saada ku 2 poikaa on jo ja tän synnyttyä meidän lapsikiintiö on täynnä:) Mutta totta kai poikakin on tervetullut, onhan ne pojat aina semmoisia mamin mussukoita :heart:
Minä täällä niin jännää pikkupeikon kuulumisia *sormet ristissä* Pitää tulla myöhemmin uudestaa kurkkaamaan.

Saaru ja pömppis

Löyty nimilaista:
2 LUKU
Lapsen sukunimi
2 §
Lapsen sukunimen määräytyminen syntymän perusteella
Lapsi saa syntyessään sen sukunimen, joka vanhemmilla on lapsen syntymän hetkellä, jos vanhemmilla on yhteinen sukunimi.

Jos vanhemmilla ei ole yhteistä sukunimeä, lapsi saa sen sukunimen, jonka vanhemmat ilmoittavat lapsen sukunimeksi ja joka jommallakummalla vanhemmalla on ilmoitusta tehtäessä. Jos vanhemmilla on yhteisessä huollossa yhteinen alaikäinen lapsi, lapsi saa kuitenkin syntyessään sen sukunimen, joka hänen sisaruksellaan on.
 
Ihan ensiksi minäkin täällä pidän peukkuja pikkupeikolle jotta pikkuinen pysyy matkassa :hug:
Meillä sitten iloisia ultrakuulumisia =) Kaikki oli tosi hyvin, ja oli niin kovin liikkeessä ja heilutteli, saatiin sentäs muutama hyvä kuva ja yhessä on peukku pystyssa, hih =) Saatiin myös 3d kuvaa, siinä näkyi pienen kasvotkin jo hyvin, otsakurtun oli ihan selvästi saanut iskältä =) Kyllä helpotti, josko nyt sitten alkaisi nauttimaan odotuksesta.

pullanmuru 12+3
 
Pikkupeikolle on täällä peukut pystyssä, että kaikki olisi hyvin ja pieni jaksaisi mukana pysyä :hug:

Me vihdoin päästiin aamulla sinne np-ultraan ja voi sitä helpotuksen määrää kun siellä kaikki oli todella hyvin =) Kovasti se siellä viuhtoi menemään ja kutitteli nenäänsä :D Niskaturvotus oli kuulemma ihan ok, ei sitä tarkkaa mittaa sanonut enkä siinä edes älynny kysyä. Monta kuvaa saatiin mukaan ja niitä on täällä ihailtu. Kerrottiin tuleville mummoille ja innoissaan olivat kun kuulivat. Nyt täytyy alkaa tosissaan nauttimaan tästä raskaudesta.

Lasketuksi ajaksi sai 9.1.eli saman kuin terkkarikin. Sen voisi vaihtaa listalle.
Pippuri ja ossi 12+5
 
eli äitipolikäynti takana, todella valaiseva ja selventävä sellainen...

eli vuotojen syy löytyi samoiten kun mahakipujen... raskaus on alussa ollut kaksosraskaus ja toinen sikiö on kasvunsa lopettanut sitten... tämä toinen sikiö on nyt hajonnut jo lapsiveteen ja asian pitäisi olla kaikilta osin kunnossa...

siellä ultrassa näky köllöttelemässä siis meidän pikku veikko, joka ei malttanut olla hetkeäkään paikallaan, vilkutteli äitille ja heitteli kuperkeikkaa jne.. raskausviikot on nyt lyöty kirjoihin ja kansiin ja ne ei enää muutu eli meillä on laskettu aika 11.1.2008 ja näin ollen viikot palaavat takaisin eli eletään tänään 12+3,eli maagiset 12viikkoa tuli täyteen jo viime perjantaina... et selvyys tuli siihenkin...

pituutta vauvalla oli muuten 5.66cm lääkäri totesi saneluun ja minulle sit et toooodella vilkas ja vahvan oloinen kaveri on ,sykkeet edelleen tosi vahvat ja et raskaus on kyllä alku ongelmilta nyt selvinnyt ja jatkuu normaalisti...

[/b]et päivitelkääs minulle se 11.1.2008 la:ksi... kyllä on olo helpottunut....

peikko ja veikko 12+3 :heart:
 
Heippa

Mä olen niin laiska kirjottelemaan, ja tuntuu ettei oikein ole aikaakaan, mutta kovasti olen teidän juttuja käynyt lukemassa lähes päivittäin. Antakeehan siis anteeksi, etten ole kovasti keskusteluihin osallistunut :ashamed: . Mutta mukana ollaan täällä vieläkin. Tosin viime yönä näin sellaista unta, että verta alkoi vuotaa oikein tuutin täydeltä, pöksyt oli ihan litimärät verestä :eek: Toivotaan, ettei ole enneuni... Tosin sitten kun heräsin, niin oli aivan järkyttävä pissahätä, että ehkä saattoi olla siitäkin johtuvaista tuo housujen märäksi kuvittelu ;) Ihan järkyttävää muuten, kun saa monta kertaa yössä nousta pissalle jo tässä vaiheessa. Onko muilla tätä?

Onneksi Pikkupeikolla oli kaikki hyvin, sulla on tainnutkin olla melkoinen alkuraskaus.. Jospa nyt jo helpottaisi hiljaksiin.

Meillä on täällä kova opettelu esikoisella vaipasta eroon. Ollaan tehty oikein hieno tarrataulu, johon saa aina tarran kun on pisut tullu pottaan :) Oikein hyvin on toiminut toistaiseksi ainakin.

Kesäloma meillä nyt on miehen kanssa molemmilla, joten ehkä lähdetään muumimaailmaan käymään ja aateltiinpas olla naantalin kylpylässä yksi yö niin on hiukan hemmotelua äitille ja isillekin. Jos nyt tolta keittiörempalta johonkin pääsis...

Mutta ihanaa heinäkuuta, lämpöisiä päiviä ja varjon viileyttä pahoinvoiville kollegoille!

Mrs K-H + mahapainija 10+0
 
|O Heippa kaikille.
Toista viikkoa jo väsy ja ei oikein töissäkään jaksa. Muistelin, että aikaisemmin näin ankara väsy olis jo helpottanut näillä viikoilla. mutta sänky on tullut liiankin tutuksi :) Mulla kanssa paljon noita kipuja alamahalla ollut ja tuli vaan mieleen jo nyt että, kuin kamalat ne jälkisupistukset mahtaakaan olla, meinaan mulla ne on ollu kerta kerralta kovempia. tosin, vielä on aikaista miettiä noita juttuja.
Pikkupeikolle voimia :hug: kera ja hyvä että pikkuinen voi hyvin

äitix4 ja pikkuinen 13+2 muistaaksein
 
Täällä siis palstailen minäkin edelleen. Olen myös lähinnä lukenut nopeasti vaan muiden viestit.

Viikkoja siis nyt 12+1 ja perjantaina olisi ensimmäinen- ja viimeinen ultra. Meidän kunta siis tarjoaa vain yhden ultran, ja senkin tekee tk-lääkäri vatsanpäältä, joten niskapussiultrasta ei ole kyse. Viikot nyt siis saa vahvistettua ja varmuuden siitä, että masussa joku myllertää. Minäkin olen tuntevinani välillä liikkeitä, kait ne sitten niitä ovat.

Masu vihloo välillä ja reilu viikko sitten selkää jomotti menkkamaisesti oikein reilusti. Satuin muussa asiassa soittamaan neuvolaan, ja terkka sanoi, että varsinkin näin uudelleensynnyttäjällä (kolmas raskaus siis mulla, tai neljäs, yksi varhainen km) selkäkivut voi alkaa jo aiemmin, kun vatsa hakee nopeammin paikkansa.

Pahoinvointi ja väsymys on hieman jo hellittäneet. Viikko sitten oksensin viimeksi. Syödä saa kyllä edelleen usein, muuten tulee paha olo. Mä olen kyllä sitä mieltä, että ne inkiväärikapselit on auttaneet, oksentelu ei ole ollut yhtä runsasta kuin aiemmin.

Tällä on ollut puhetta noista kotidopplereista. Kuulostaa kyllä ihan hauskalta, mutta en itse taida silti hankkia. Verenpainemittari sen sijaan saattas olla meille odottajille ihan hyödyllinen. Tästäkin porukasta varmaan useampi saa jonkinasteisen toksemian. Joskus harvoin se saattaa kehittyä niin nopeasti jopa vaaralliseksikin, ettei neuvolan mittauksissa ole näkynyt vielä verenpaineen nousua, eikä proteiinin kertymistä virtsaan. Mulla ei ole ollut aiemmin, ja olis tosi epätodennäköistä, että nytkään siis tulis (sehän on yleensä ensimmäisen odotuksen ongelma, myöhemmissä helpompi), mutta silti olen miettinyt, että lainaisin isipapan mittaria...

Mutta nyt siis odottelen perjantain ultraa, sitten varmaan kerrotaan lapsillekin vauvasta. Esikoinen kyllä nytkin tiirailee äidin massua vähän ihmetellen, ja kysyikin kerran, että tuleeko sun vattasta vielä vauva? Vastasin, että voi tullakin, ei tiedä...

Suuret pahoittelut kaikille, joiden odotus päättynyt murheellisesti...

Niin, ja vielä siitä veriseulasta. Se otetaan täällä meillä sekin vasta viikolla 16. :kieh: En ole vielä päättänyt, menenkö siihen. Aiemmin en ole, koska siinä tulee niin paljon vääriä positiivisia tuloksia, mutta toisaalta nyt ei ole niskapussiultran tulosta... Vaikeaa. en vaan viittisi maksaa itse tuota ultraa, kun periaatteessa se kuuluisi kaikkien saada ilmaiseksi. Ja kolmen vuoden kuluttua viimestään kaikki saavatkin. Argh. Mutta katotaan perjantain jälkeen.
 
Niin, täällä oli kesäkuun ketjussa puhetta lääkkeistä. Tätä meidän vauvaa on jopa röntgenkuvattu. Mulla oli siis poskiontelotulehdus, joka ei meinannut talttua. Söin kaksi antibioottikuuria, ja ontelot punktoitiin kolme kertaa. Nasonexia olen käyttänyt nyt raskauden alusta saakka, ja käytän edelleen. Sarvikuonokannulla olen myös huuhdellut nokkaa. Allergialääkkeistä mun lääkäri sanoi, että antihistamiinia voi syödä, jos oireet pahat, mutta mielellään vasta rv 12 jälkeen. Kyllä mä pitkälle luottaisin aina hoitavaan lääkäriin. Ja niinkuin täällä oli puhettakin, hoitamaton sairaus on vauvalle pahempi kuin lääkkeiden välttäminen. En kyllä jaksa uskoa, että esim inhaloitavista astmalääkkeistä vois olla mitään vaaraa vauvalle.
 
Pikkupeikolle onnittelut ihanista uutisista! Millaisia kipuja sulla oli alkuraskaudesta, liittyen tuohon kaksosraskautena alkamiseen? Mietin vaan kun mulla näkyi ylimääräinen neste/verisirppi ultrassa (10+ viikolla)ja lääkäri sanoi et yksi mahdollisuus on se et masussa on ollut toinenkin sikiö... Joskaan mulla ei kipuja eikä vuotoja ole ollut.

Kiitos saaru selvennyksestä tuohon nimi asiaan. Mietinkin et voiko olla mahdollista antaa täyssisaruksille eri sukunimet. Meillä ei nimiä vielä ole uskallettu miettiä, ainakaan ääneen yhdessä. Sukunimi varmaan tulee mieheltä ihan vaan kun vanhanaikaisia ollaan ja jos joskus pääsis naimisiinkin... :whistle: Kolme etunimeä varmaankin laitetaan, kun miehelläkin on. Mikäli kolme yhteensopivaa ja molempia miellyttävää nimeä keksitään. Ja tyttöhän siellä on kun minäkin olen ;)

Mrs Knotty-Hilly täällä rampataan vessassa kanssa joka yö ja urakalla. Ärsyttävää, kun normaalisti ei tarvi käydä koskaan yöllä.

Pikku-Greipille pahoittelut ikävästä sattumasta hoitokoiran kanssa. Toivottavasti haavat paranee, sekä ruumiilliset että henkiset. Ei ole kiva olla samassa asunnossa koiran kanssa, jota pelkää.

Ja omaa napukkaa (.)
Olo ihan hyvä, väsymys helpottaa pikku hiljaa. Kävin työterveyshuollossa mittauttamassa hempan ja oli jo 133! Pari viikkoa sitten neuvolassa 122 ja aloitin rautatabut, jotka räjäyttää mun mahan (=ei toimi sitten mitenkään päin). Eli jätän raudan pois ja katotaan seuraavassa neuvolassa 2 viikon päästä mitä on tapahtunut. Mahan reunoja repii kylläkin ikävästi monta kertaa päivässä ja yössä. Nää on kai niitä ligamentti (?) kipuja. Yskiminen, aivastaminen ja yöllä äkilliset kyljenkääntämiset on vihoviimeisiä... Mutta emme valita! Käyntiin lähti 14. viikko ja elämä on ihanaa.

Mukavaa heinäkuun alkua kaikille!

Pore&Papunen rv13+1

P.S Joku kyseli jotain vaippajuttuja; ei hajuakaan vielä :) Ei ole ajatusta sille vielä uhrattu, mutta pitääpä paneutua asiaan.
 
Olipa mukava kuulla hyviä uutisia pikkupeikko! =) Ja onnea kaikille muillekkin, joilla on eka ultra takana päin. Meillä on vielä puoltoista viikkoa jännättävänä...

Vauva juoksuttaa vessassa täälläkin vähintään kerran per yö Mrs Knotty-Hilly . Mökillä ollessa vähän vituloitti, kun joutu ulos paineleen keskellä yötä. Onneks näin kesällä on valoisaa. :) Kuvotus ei ota hävitäkseen; yökin taas tänään pitkin päivää ja siksipä lähdinkin hyvissä ajoin töistä pois. Siunattu liukuma!

Saarulle onnea tulevien synttäreiden johdosta. Juhlin (?) itte kans synttäreitäni tällä viikolla. Mies on luvannut leipoa Brita-kakkua, nam. :p

Onnea sulle Lizardus häihin! Toivottavasti sää suosii ja päivänne on muutenkin kaikin puolin onnistunut! Meillä tanssittiin häitä viime kesänä, ja täytyy sanoa, että ihanaa, kun se työsarka on takana. Päivästä jäi kuitenkin hienot muistot; kaikki meni oikeastaan paria pikku juttua lukuun ottamatta ihan nappiin! :D

Niin, lomaan on tosiaan enää tää viikko. Ihanaa! tuntuukin, että olen enemmän kuin levon tarpeessa!

evaellen rv11+0
 
Hei!
Ihanaa pikkupeikko, että kaikki on kunnossa! :)

Täällä jo kolmas flunssa kuukauden sisään :( . Yritän appelsiinimehua ja muuta c-vitamiinipitoista juomalla pitää sen kurissa. Ei voi olla miettimättä mikä vaikutus näillä viruksilla on pikkuiseen... Lääkkeitä en halua käyttää. Vasta jos kuume nousee korkealle.
Vatsa on vuorokaudenajasta riippumatta jo sellainen, että varmaan tarkkasilmäiset havaitsee sen muuttuneen ja epäilyt herää. Ei ole kukaan vielä sanonut mitään, mutta joitakin katseita on tullut... Lähimmät ystävät tietää jo. Kaksissa juhlissa olen lähiaikoina ollut tietysti ilman alkoholia. Kukaan ei varmaan kehtaa kysyä suoraan, kun pelkäävät että vatsan kasvu johtuukin lihomisesta
:LOL: Kerron joskus sopivalla hetkellä muillekin.
Mukavaa ja aurinkoista alkuviikkoa kaikille odottajille!
T. Hazelnut rv 13+0
 
heippa viel,

Hazelnut: täällä podetaan kans pikkunuhaa, ei onneks sen pahempaa. Viikonloppuna oli vähän nuhasempi olo, joten otin Panadolia. Neuvolatäti sano, et se ois turvallinen käyttää. Yritän tietty ittekkin vältellä viimeseen asti...

Nyt öitä!

evaellen
 
mulla oli silloin aijemmin ihan samanlaista kipua kun kohtutulehduksessa, ja sellaista viiltävä kipua sillon aijemmin... ja vuoto toisiaan... mut nyt toivotaa et kaikki tää olis takana päin... :whistle:

kyllä on ollu ni hyvä olla,jos ei maha kipua lasketa, ni tän päivää, oikein olen leijunut kun vauva näytti jo niin ihmiseltä ja isolle ja kun vilkutteli mammalle.. :heart: ihan on pilvissä leijuttu täällä... mies meinas saada kunnon hitslaakin ku sanoin et niitä on ollu siellä kaks,ja sit mietittii et millasta elämä olis ollut kaksosten kanssa... :D kai siihenkin olis tottunu, mut ehkä parempi et minun huonolla selällä ei kanneta kuin yhtä... :/

mut nyt tää läks taas iltapalan vääntöön ja kiitos kaikille teille tuesta, tiesin et teihin voi luottaa.... :hug: on kiva kun pystyy asioista näin juttelee,vaikkei naamatusten olekaa...

peikko ja veikko 12+3 :heart:
 
Hauska kuulla hyviä uutisia pikkupeikko! :)

Kävin tänään eka neuvolassa, sitähän se oli, taustatietojen päivittämistä. Hemppa oli hyvä ja paineet hyvät (alapaine aika alhainen, siitäkö lie johtuu ajoittainen huippaus). Pyysin että kuunneltais sydänääniä, mutta eihän niitä saatu kuulumaan, höh :( No olin siihen kyllä varautunut, kun viikot on vielä vähissä ;) Jotain lukemia se laite vilautti (153, mikä ei oikein minun syke voi olla...), mutta ei tosiaan kuulunut. No, ensi viikolla on ultra, sitten nähdään onko kaveri vielä kyydissä.

Ultrista
Täällä ei siis tarjota muuta kuin alkuraskauden ultra n. rv 10, mistä olen ikuisesti katkera :kieh: Olen vähän miettinyt, että pitäisikö sitten investoida yksityiseen ultraan... vaikka rahanmenoahan se tietää :/ Kumpi teidän mielestä olisi tärkeämpi, np-ultra vai rakenne-ultra?

Johonkin muuhunkin piti kommentoida, mutta enpä taasen muista... Noh, eikun viime hetken pakkaamiset, Muumimaailma kutsuu :wave:

stoppis 9+1
 
en tiedä kumpi olis tärkeämpi, mut np ultraan ei kuulemma kannata mennä jos ei oteta nitä seerumiverikokeita.. et se ultra ei yksinää kero juurikaa mitää, jos löytyykin sit turvotusta... näin kerrottii minulle tänää... :/

muuten ynohdin tuossa mainita et mulla otettii se niskaturvotus nyt ultrassa, kysy et haluanko tietää ja sit painotti ennen mittausta et ei ole luotettavaa tietoa jos ei ole niitä verikokeit otettu.. mut meillä oli kuulemma reippaasti alle millin se niskaturvotus, et lääkäri sanoi et ei ole havaittavaissa juuri ollenkaan... :) et hyvä juttu...
 
Pikkupeikko hyvä että kaikki oli kunnossa. Nyt ei muuta nauttimaan raskaudesta :heart:

Oliko muuten tammikuisille joku "suljettu" yhteisöpalstakin perustettu? Missä? Ois kiva liittyä sinnekin mukaan:)

Saiskohan tänään ommeltua noi yhdet mammahousut valmiiksi, ois jotain muutakin välillä päälle pantavaa kuin noi yhdet housut.. edellisestä odotuksesta jäi muutamat aika kivat mammahousut, mutta ku elopainoa on nyt -10kg vähemmän niin ovat liian isot. Elikkäs pitänee sijoittaa uusiin. Onko kukaan ajatellut ostaa tukivyötä. Mä ajattelin ostaa tällä kertaa sellaisen ku yleensä puolen välin paikkeilla mulla on alkanut issias vaivaamaan, niin joskos sillä sais sen sekä selkäkivut pidettyä pois.
Evaellenillekin synttärionnittelut!!

Saaru, joka täyttää (taas) 24v :whistle: (monettakohan kertaa) :LOL:
 
Olen tosiaan uusi täällä, myös tammimammoja.Mulla laskettuaika 17.1.Ennestään on kolme poikaa ja voitte vaan arvailla onko pikkasen haaveissa nyt pikkusisko pojille!Isoveljet myönsivät odottavansa siskoa, vaikka nimen ovat veikallekin keksineet.Miten teillä isommat lapset suhtautunu uutisiin?Meil 3 ja 7 v innoissaan,mut murkku 13v ei oikee tiedä miten suhtautua kun vanhemmat tekee lapsia....Täällä meillä pääsee onneks ultraan kaks kertaa, mulla eka kerta ensviikolla, ihanaa.Isi ja veikat tulee mukaan.Kolmevuotias sanoi että pitää vilkuttaa vauvalle, että se sitten tuntee meidät!
 

Yhteistyössä