Täällä siis palstailen minäkin edelleen. Olen myös lähinnä lukenut nopeasti vaan muiden viestit.
Viikkoja siis nyt 12+1 ja perjantaina olisi ensimmäinen- ja viimeinen ultra. Meidän kunta siis tarjoaa vain yhden ultran, ja senkin tekee tk-lääkäri vatsanpäältä, joten niskapussiultrasta ei ole kyse. Viikot nyt siis saa vahvistettua ja varmuuden siitä, että masussa joku myllertää. Minäkin olen tuntevinani välillä liikkeitä, kait ne sitten niitä ovat.
Masu vihloo välillä ja reilu viikko sitten selkää jomotti menkkamaisesti oikein reilusti. Satuin muussa asiassa soittamaan neuvolaan, ja terkka sanoi, että varsinkin näin uudelleensynnyttäjällä (kolmas raskaus siis mulla, tai neljäs, yksi varhainen km) selkäkivut voi alkaa jo aiemmin, kun vatsa hakee nopeammin paikkansa.
Pahoinvointi ja väsymys on hieman jo hellittäneet. Viikko sitten oksensin viimeksi. Syödä saa kyllä edelleen usein, muuten tulee paha olo. Mä olen kyllä sitä mieltä, että ne inkiväärikapselit on auttaneet, oksentelu ei ole ollut yhtä runsasta kuin aiemmin.
Tällä on ollut puhetta noista kotidopplereista. Kuulostaa kyllä ihan hauskalta, mutta en itse taida silti hankkia. Verenpainemittari sen sijaan saattas olla meille odottajille ihan hyödyllinen. Tästäkin porukasta varmaan useampi saa jonkinasteisen toksemian. Joskus harvoin se saattaa kehittyä niin nopeasti jopa vaaralliseksikin, ettei neuvolan mittauksissa ole näkynyt vielä verenpaineen nousua, eikä proteiinin kertymistä virtsaan. Mulla ei ole ollut aiemmin, ja olis tosi epätodennäköistä, että nytkään siis tulis (sehän on yleensä ensimmäisen odotuksen ongelma, myöhemmissä helpompi), mutta silti olen miettinyt, että lainaisin isipapan mittaria...
Mutta nyt siis odottelen perjantain ultraa, sitten varmaan kerrotaan lapsillekin vauvasta. Esikoinen kyllä nytkin tiirailee äidin massua vähän ihmetellen, ja kysyikin kerran, että tuleeko sun vattasta vielä vauva? Vastasin, että voi tullakin, ei tiedä...
Suuret pahoittelut kaikille, joiden odotus päättynyt murheellisesti...
Niin, ja vielä siitä veriseulasta. Se otetaan täällä meillä sekin vasta viikolla 16. :kieh: En ole vielä päättänyt, menenkö siihen. Aiemmin en ole, koska siinä tulee niin paljon vääriä positiivisia tuloksia, mutta toisaalta nyt ei ole niskapussiultran tulosta... Vaikeaa. en vaan viittisi maksaa itse tuota ultraa, kun periaatteessa se kuuluisi kaikkien saada ilmaiseksi. Ja kolmen vuoden kuluttua viimestään kaikki saavatkin. Argh. Mutta katotaan perjantain jälkeen.