*Tammikuu2008*HEINÄKUU

ja kiva saada tänne lisää myös meitä 70-luvun odottajia. Ei sillä, että haittaisi se, että suurin osa teistä tammimammoista on paljon nuorempial. Ikähän on vain numero :p . Onnea sulle esikoisen odotukseen. Oli pakko hypätä lohduttamaan sen verran, että vaikka ei masu ole vielä kasvanut, eikä liikkeitä tunnu, on kaikki varmaankin ihan hyvin. Raskaudet on todella yksilöllisiä. Jokaisen kroppa toimii tavallaan. Toiset oksentaa 24h/7vrk, toisilla ei ole ollenkaan pahaa oloa. Toisilla pullahtaa masu esiin rv 5, toisilla vasta loppupuolella. Ja sitten saattaa samalla ihmisellä olla raskaudet ihan erilaiset. Mulla esikosta ei ollut yhtään huono olo koko raskauden aikana. Maha tuli näkyviin vasta rv 20 jälkeen. Liikeet tunsin vasta n. rv 19-20. Tässä raskaudessa jäin töissä "kiinni" raskaudesta vkolla 7, kun maha oli niin selvä. Paha olo oli kokoaikaisena seuralaisena vkot 6-10, nyt pari viikkoa ollut helpompaa. Ja liikkeitä en vielä tunne. Kyllä se siitä, odota vaan. Ennen kuin huomaatkaan, sulla on masu ja pötkylä, mikä potkii niin vimmatusti, että maha tärisee :p =) . Tervetuloa tammikuun odottajiin.

Mä panikoin sitä huomista ultraa. Kun ei liikkeitä tunnu (no ei varmaan näillä viikoilla vielä). Ja jotenkin yritän valmistautua pahimpaan, vaikka toivon parasta. Ei sitä jotenkin esikon aikana osannut pelätä mitään, mutta kun on keskenmenon kokenut kerran (tai monet useammin) se pelko ei jätä rauhaan.

Clara ja Mötkö 12+2 kuittaavat
 
Täällä muuten kans yks 70-lukulainen... Tarkemmin ottaen 76-vuosikertaa myös.

Me kerrottiin perjantaina ultran jälkeen tuleville isosiskolle- ja veljelle vauvasta. Täällä alkoi sellainen sadetanssi, että! Ihan innoissaan ovat siis molemmat. Esikoinen on nyt 6v poika, ja siluttelee koko ajan masua yms. Kaikille tutuille kertovat ´kyllä välittömästi, että meille tulee vauva. Että kyllä on tämä uutinen nyt levinnyt kulovalkean lailla...
 
Tervetuloa taas uudet, kiva kun sakki kasvaa! Ja kyllähän meitä 70-lukulaisia "vanhuksia" tuntuu täällä olevan, minäkin lukeudun tähän joukkoon syntymävuodella -74.

Noista peloista: Minulla ne tosiaan perustuu vaan tähän epätietoisuuteen ennen raskauden "konkreettisia todisteita" (elikkäs ultraa ja sydänääniä) sekä täällä luettuihin suru-uutisiin. Keskenmenoja en ole kokenut. No järki kuitenkin kehottaa koko ajan luottamaan, että masussa on kaikki ok. Ja ultrahan sen sitten vahvistaa asian laidan.

Minullakaan ei esikoisen aikana tällaisia pelkoja ollut, vaan silloin oli paljon luottavaisempi olo, vaikken suuremmin raskausoireista silloinkaan kärsinyt. Vaikka kyllä se eka ultra silloinkin kovasti jännitti, kun edellisellä viikolla ei lääkäri ollut saanut sydänääniä kuuluviin. Se lääkäri oli tosi ihana ja rauhotteli, että vauvan on niin pieni vielä, ettei niitä sydänääniä siksi löydy. Tuosta käynnistä jäi ihan rauhallinen olo ja vasta ultrapäivänä rupesi kovasti jännittämään. Ja tuollahan nyt uinailee sen ultraäänen vipeltäjä omassa sängyssään. :)

Liikkeistä: Aika harvalla ne taitaa vielä näillä viikoilla tuntua, varsinkaan ensisynnyttäjillä. Esikosta aloin tuntea liikkeet raskausviikoilla 18+. Ja eipä ne aina tokassa raskaudessa ekaa aikasempaa tunnu, sisarellani päinvastoin tuntui tokan kanssa myöhemmin kuin esikoisensa kanssa. Mutta ihan varmasti me jokainen ne ajallaan aletaan tuntea.

Nyt leipomishommiin. Mulla odottaa sämpylät tekijäänsä.
 
:wave: Täällä vm -74 :)

Mulla tuntui kakkosesta liikkeet hieman myöhemmin kuin esikoisesta, rv18:n tietämissä kummallakin. Esikoisessa istukka oli takaseinässä, kakkosessa etuseinässä. Sillä saattaa olla merkitystä. Tällä kertaa näyttäisi olevan takaseinässä, mutta en silti uskalla odotella liikkeitä vielä useaan viikkoon.

Tervetuloa papu76!

Mukavia ultrahetkiä huomenna ultraan menijöille!

Jimena 14+2
 
Joo, tuttuja tosiaan ollaan. ;)

Onnittelut sinnekin raskauden johdosta ja toivottavasti pahoinvointi alkaa helpottaa! Täälläkin tietyt ruoat etovat edelleen, ja viimeksi lauantai-iltana tuli iltapalat ylös hammaspesun yhteydessä.. :x Mutta mitäpä sitä ei kärsisi, pääasia että vatsan asukkaalla olisi kaikki hyvin. B)

Koira on ollut tosi vähällä huomiolla, itsellä on voimat ihan loppu työpäivän jälkeen, mutta onneksi on avo apuna. :heart: Ja perjantaina meillä alkaa 3 viikon kesäloma ja pääsee kunnolla lepäämään. B)

Keskiviikkona olisi vihdoin ensimmäinen ultra, varmaan odotus sen jälkeen alkaa tuntua hieman todellisemmalta..

Iidukka rv 12+5
 
Juu kyllähän meitä 70-luvun "hippilapsia" löytyy - itse olen jo ehtinyt tähän maailmaan 72! Eli onkohan tämä pohjat? :LOL:

Ja niistä liikkeistä vielä, että varmaan lapsen persoona = aktiivisuus vaikuttaa myös että koska ja kuinka voimakkaasti niitä liikkeitä tuntee.
Meillä esikoinen on ollut varsinainen kenguru ekasta ultrasta lähtien - pomppi tasajalkaa ja myöhemminkin oli todella vilkas - myös kohdunjälkeisessä elämässä! Nytkin hyppii semmosta "heppahyppylyä" kotona, kadulla, kaupassa, muskarissa...you name it! Kutsunkin sitä jo Arto Bryggareksi kun vain ja ainoastaan juoksee blondilla tukallaan! Vaikka siis ihan voimille ottaa pelkkä katsominenkin, niin pitää vaan olla onnellinen että on terve poika! Onneksi sentään on luonteeltaan kiltti, joten ei ole niinkään (mitä nyt uhmaikäinen) pahanteossa.

Hei kuulkas 2-vuotaiden äidit! Onko lapsellanne tullut tässä vaiheessa jokin mega-nukkumisvaihe?? Täällä kun vedetään jo 3. aamua peräkkäin klo 10.00 ja ylikin?? Normaalisti heräilee siinä 7.30-8.30... Mietin vain että voisikohan olla jokin kasvupyrähdys? Täytyykin "tilata" uutta kasvupyrähdystä sitten tammi-helmikuuksi
;)

Jepuliskepulis! Onkos muuten meitä jo 100?

JonnaP ja pikkuP
 
Tervetuloa munkin puolestani uusille :wave:

Minä myös lukeudun vuosimalliin -74, aika paljonhan meitä seiskytlukulaisia täältä löytyy :)

Minä taisin tuntea esikosta liikkeet jotain 17+ viikoilla ja en ole ollenkaan varma onko se pikkuinen suklailija vai suolenpätkä joka tuolla masussa välillä kuplii...samalta ne tuntuu kuin ekastakin mutta olen sen verran skeptinen ettei liikkeet voi vielä näillä viikoilla tuntua..

Viesti jää tällä haavaa aika lyhykäiseksi, tytsy (1v8kk) kävi "myrkyttämässä huoneen" niinkuin mieheni tapaa sanoa... eli kakkavaipan vaihdolle hop!

-Hömötilli rv12+ (jee, taas uusi viikko pyörähti käyntiin!!)
 
Jepjep!
Näyttäähän meitä 70-lukulaisia täällä olevan. Itsekkin siihen kuulun mutta sen luvun nuorempii elikkäs -79. :)

Ja vielä uusia mukaan, tervetuloa Papu76 :D

JonnaP, kyllä meillä on sata menny rikki jo jokusen aikaa sitten, nyt taitaa olla jo 106!

Täällä pohjoisessa on niin ankeat ilmat ollu jo pitkää, liekkö ne jotka saa olon vielä entistä väsyneemmäksi. Tää väsymys on tullu takasin, luulin jo yhteen vaiheesee et alkaa helpottamaan. Jospa tänään tsemmais ja siivoilis ja ompelis ne yhdet housut, näkee sitten ainaki tuleeko niistä käyttökelposet =) vai pitääkö heti lähtee housun ostoon :LOL:
Me ei varmaa oteta äippäpakkausta, esikolta on kaikki tarpeellinen tallessa ja sitten kaikkea muutakin mahollista on niin paljon säilytetty että vaatetta ja tavaraa riittää. Ainut vain jos nyt sattuu tyttö tupsahtaan niin sitten aikalailla vaatekerta menee uusiksi. Mutta se ei haittaa, ihanaa vain sitten ku pääsee kerranki ostaa tytönvaatteita :heart:
Onko joku muu katellu vaunulasta vaunuja? Siellä ois niitä Firkon 7 merkkisiä vaunuja nii mageissa väreissä ja edullisetkin ois. Mut onkohan niistä mihinkään? Mutta toisaalta ainakaa meiän tarpeissa ei näitten vaunujen tarvi kestää kui yhdet lapsen verran. Mua niin polttelee ne uudet vaunut, vanhat on nii haalistuneet ja nuhjuiset sekä kantokoppa pitäis kuitenkin ostaa. Vois tässä samalla ku etelään päin ollaan menossa nii piipahtaa siellä vaunulassa testimässä niitä vaunuja. Ei kuitenkaa sitten tarvis tehä sikasäkissä-ostosta:)
Ainii ihanasti tuntuu jo pikkusen liikkeet masussa :heart: Väliin ihan säpsähtää ku tömpsähtää kunnolla.

Saaru ja pömppis 15+4
 
Tervetuloa uudet.
Papu76: Täällä samanlaisia kokemuksia :wave: Odottelen ekaa myös ja ei sitten minkäänlaisia oireita oo ollu. (No väsymystä, etuvarustuksen arkuutta, vessassa ravaamista mutta ei niitä oikein osaa laskea oireiksi) Pötkylä ja minä nyt viikoilla 14+3. Innolla odottelen ensimmäisiä liikkeitä, joita tuntis mutta eihän niitä vielä aikoihin varmaan. Ei oo oikein mahaakaan, tuntuu vähän tyhmältä kun on niin innoissaan ja haluis jotain konkreettista kokea, mutta aika vaan junnaa paikallaan tai siltä tuntuu.. Sori purnaus :)
Lizardus: Onnea, onnea!! :flower:
Yleistä: Ei oo taas tullu aikoihin kirjotettua, vaikka lähes päivittäin käyn lueskelemassa kirjoituksia. Tiedä mikä laiskuus sitten?
Sellaista ajattelin kysellä, että te keillä on jo kokemusta "helpoista raskauksista", niin onko tullu tyttöjä vai poikia? Yritän kauheesti arvailla, kun tyttöä kaikki povailee :p Pääasia tietenkin, että kaikki on kunnossa ja hyvin! =) Vastailkaahan, ketkä kynnelle kykenevät. Kauheesti hyviä, positiivisia ajatuksia kaikille keskiraskauteen.... :heart:
 
Kiitoksia vaan kaikille =) Täällähän onkin mukavasti meitä 70-lukulaisia...

Tänään onkin sitten se ultrapäivä, aika on tosin vasta illemmalla joten päivän tässä saa vielä jännätä. Tsemppiä sinullekin, Clara, tämän päivän ultraan!
Ei olla juuri kenellekään kerrottu tästä vielä, mutta huomenissa vois alkaa jo pikkuhiljaa kertoilla tutuille kun pienen tilanne varmistuu. Töissä onnistuin olemaan ennen kesälomaa mahtavasti niin ettei kukaan arvannut vaikka oli parit bileetkin siinä ;) On kyllä huisia mennä sitten takaisin töihin ja seurailla kuka sen ekana huomaa...

-Sadepäiväterkuin, Papu
 
Täälläkin yksi 70-lukulainen, tarkemmin sanottuna vm -78. :wave:

MaryahR kyseli onko tullut tyttöjä vai poikia helpoilla raskauksilla. Noh, minä voin sanoa, että molempia ;) Eli taidan vaan olla tyypiltäni hyvävointinen odottaja. Mutta mulla toki oli eroja tytön ja pojan odotuksessa - pieniä sellaisia, mutta kuitenkin yleisesti ottaen helpot raskaudet.

Taisinkin jo mainita, että pojasta tuli selkään näppyjä, tytöstä ei. Tytöstä tuli saunassa päänsärkyä, pojasta ei. Pojasta linea negra oli vain navan alle, tytöstä rintalastaan saakka. Molemmista maha oli sellainen etumaha (poikamahaksikin kutsuttu), mutta tytöstä isompi. Olikohan muuta... eli tällaisia pieniä eroja :) Nyt onkin jännä vertailla ja arvailla kumpiko on tulossa - tällä hetkellä arvelen tyttöä :D

stoppis joka ei taas tiedä mikä päivä ja viikko...
 
stoppis: Kiitos vastauksesta.. Mulla tosiaan sillo aika ens alkuu tukka oli jatkuvasti likane, vaikka pesi kuinka ja naama kukki, mut eihän näistä voi sanoa vielä mitään. Ei tosiaan kertaakaan oo tullu esim. pahoinvointia, ihan snadia kuvotusta riippuen syömisestä yms. Eli aika helpoilla ollaan päästy. Mulla ihan itellänikin tyttöolo, mut sekin vaihtelee tunnin välein :D hehh.. Kaunista päivää Sinulle! :flower:
 
Mulla "helpon raskauden" tuloksena oli tyttö. Itellä oli kyl vähän poikaolo, varsinkin kun maha tuli tohon ihan eteen "poikamahaksi". Sitten vauva tuntui käyttäytyvän mahassa aivan samoin kun sisareni esikoispoika. Ei tuo tyttö kyllä mikään pettymys ollut, kuitenkin koko ajan mietittiin, että kumpi vaan voi tulla. Tästä raskaudesta ei ole tullut vielä tyttö- tai poikaoloa. Melko oireeton olen nytkin, vaikka en kyllä muista näin yletöntä väsymystä olleen tuon esikoisen kanssa. Ehkä noilla esikoisen kanssa valvotuilla öillä on jokin asiayhteys.

Onko moni teistä ajatellut ottaa vauvan sukupuolen selville ennen syntymää? Me ei miehen kanssa haluttu tietää sitä esikoisesta ja samoilla linjoilla mennään nytkin. Vaikka kyllähän se sukupuolen tietäminen helpottais ainakin vaatehankintojen tekoa...

Onko kukaan muu huomannut unohtelevansa asioita? Mulla ei tunnu pysyvän mikään päässä. Noloin unohdus oli, kun unohdin ilmottaa meidät kaverin häihin. Kaverilta tuli tekstiviesti kysely, että oletteko tulossa. Hävetti kovasti, vaikka kaveri lohduttelikin, ettei oltu ainoita, jotka oli asian unohtanut. :ashamed: Miehen puheet menee multa ihan toisesta korvasta sisään toisesta ulos. Mies saattaa kertoa mulle jonkun jutun, johon sujuvasti vastailen ja hetken kuluttua olen kertomassa samaa asiaa hänelle aivan uutena juttuna. No onneksi tuo mussukka on melko ymmärtäväinen.

Nyt täytyy lähteä kurkkailemaan, josko tuo esikoinen heräilisi. Meidät on kutsuttu 1 v. synttäreille - nam. mansikkakakkua tiedossa. =)
 
Mulla on ollut kaksi ns. helppoa raskautta ja tuloksena poika ja tyttö :) Kummastakaan ei tullut linea negraa, en huomannut eroa hiusten/ihon rasvoittumisen suhteen, samanlainen "poikamasu" oli kummassakin. Ainoa ero mikä mun mielestä on ollut, on päänsärky; sitä oli enemmän ja kovempaa tytön odotusaikana (th arveli että voisi johtua enemmästä estrogeenistä kropassa, mutta tiedä häntä...).

Mä oon edellisillä kerroilla kieltänyt kertomasta sukupuolta tai edes näyttämästä sinne suuntaankaan, että mä saattaisin jotain itse tulkita. Nyt vähän tekisi mieli kysyä. Jorvissa tuskin veikataan mitään, kun olen ymmärtänyt, että siellä on kielto olla kertomatta sukupuolesta mitään. Mutta jos 4d-ultraan menen niin siellähän se kyllä paljastuisi. Sinne muuten soittelinkin jo, mutta sanoivat, että soita uudestaan, kun oon kunnallisella puolella rakenneuä:ssä käynyt niin katsotaan aika sitten. Vähän poikaolo mulla kuitenkin on.

Mä en ole töissä, vaikka tää aika tuntuukin menevän nopeasti. Kai nuo lapset pitävät sen verran kiireisinä :)

Mä kerroin tänään lapsille, että äidin masussa on vauva. Esikoinen (3,5v.) ilmoitti heti ettei hän halua uutta vauvaa. Hän haluaa, että se on muiden vauva... :/ No, onneksi tässä on aikaa vielä tammikuulle.
 
Eipä ole tullut taas aikoihin kirjoitettua mitään.Teidän kuulumisianne kyllä käyn päivittäin seurailemassa. En ole oikein kirjoittelevaa tyyppiä.
Minäkin kuulun noihin 70-lukulaisiin eli olen vm -77.30 vuotta pamahtaa kohta mittariin.
Lizardukselle onnittelut naimisiinmenosta.PAhoittelut kaikille tippuneille ja onnea uuteen yritykseen.
Omaa napaa: Tänään oli np-ultra.Pikkuinen vastasi viikkoja 12+0.Oikeasti viikkoja pitäisi olla 12+3.LAskettua aikaa ei kuitenkaan muutettu.Oli se vaan ihanaa nähdä pikkuinen ruudulta ja nähdä syke jne.Pieni nukkui,mutta kätilön heräteltyä näin liikkeitäkin. :heart: Veriseula otettiin myös.
 
Mulla poikien odotus on alkanu kauhealla pahoinvoinnilla, oksensin 24/7 Ja ei riittäny rv12 vaa pitemmälle piti oksentaa. Nyt tässä raskaudessa ei ole oikeestaa ollu edes nimeksikää pahoinvointia. Pientä etomista ja muutaman kerran pitäny käydä yökkii taikka oksentaan, mutta ei mitää tuohon poikien odotukseen verrattuna. Helppoa raskuatta siis nyt mennää. Vielä ei sukupuolta tiedetä, mutta rakenneultrassa kysästää, jos vaikka ultraaja näkisi :) Elikkäs tarkoitus olisi saada tietää kumpanen on tulossa jos vain siinä ultrassa onnistaa näkemään. Ylimääräistä ultraa ei kuitenkaa sen takia tehdä, jos siinä ei näe niin sitten jännätään loppuun asti. Tässä raskaudessa on sitten ollu muita "riesoja" kuten finnit ja hiusten rasvoittuminen :/ Jännittää onko sitten eri sukupuoli tiedossa ku raskaus on ollut näin erilainen:)

Laitoin muuten profiiliin masukuva :) Otettu eilen elikkäs rv 15+3

Saaru ja pömppis
 
JonnaP:
Meillä 1v8kk on alkanut nukkumaan megaunia yhtäkkiä. Yöunet on 12-13h ja päiväunetkin venyi 1,5tunnista 2-3tuntiin! Ja tuntuu että tyttö on silti väsynyt koko ajan. Oisko se jotain kasvupyrähdystä sitten, muuten likka on ihan terve ja hyväntuulinen.

Mekään tuskin otetaan äippäpakkausta kun tuo edellinenkin on vielä tallella ja vaatteita yllin kyllin. Tosin jos tulee poika niin sitten joutuu osteleen uusia kuteita, välttämättä toi vaaleanpunainen ei ihan sovi :D
Vaunujakaan ei onneksi tarvi ostaa uusia, edelliset yhdistelmät ostettiin uutena ja on täysin iskussa vielä. Turvakaukalon haluan uuden, edellinen ostettiin käytettynä ja se on tosi huono ja kulahtanut.

Meillä edellinen oli helppo raskaus. Alussa vähän etoi ja väsytti mutta sen kummempaa ei ollut koko aikana ja tyttö tuli. Mullakin oli ihan "poikamaha", täysin edessä ja valtavan kokoinen! Takaa päin kun katsoi niin ei olisi uskonut että olin viimeisilläni raskaana kun mahaa ei näkynyt ollenkaan!Painoa tuli kuitenkin 18kg... Linea negra oli napaan asti, ja niin näyttäisi olevan nytkin. Tukka rasvoittui molemmissa raskauksissa ja nyt oli kovasti näppyä naamassa vielä viime viikolla, nyt niitä ei onneksi näy. Toivottavasti ei enää tulekaan. En osaa sanoa onko nyt tyttö- vai poikaolo, mies toivoo ainakin kovasti poikaa. Haluamme selvittää jälleen sukupuolen etukäteen, muille sitä ei vaan kerrota ;)

Shakki:
Meillä tuo on jo vitsin aihe kun unohtelen aina kaikkea (ihan ilman raskauttakin)! Millon pyykit on ollu koneessa toista vuorokautta tai ruoka uunissa niin että palaneen kärystä muistaa että ainiin, pitäsköhän ottaa ruoka pois uunista.. Tai sitten olen menossa tekemään jotain asiaa ja matkalla saatan unohtaa mihin olin menossa. On se vaan niin älytöntä. Joskus ihan normaalit sanat on hukassa tai niinkuin edellisen synnytyksen jälkeen pitkän aikaa sanat meni ihan sekaisin ja ihmeellistä kyllä tavutkin meni sekaisin ja puhuin välillä jotain ihme kontinkieltä. Hitsi kun en muista sitä lausetta mitä kerran yritin sanoa ainaki 3 kertaa peräkkäin ja aina se meni väärin vaikka ite kuuli että puhuu puuta heinää! Onneksi ei ihan heti tarvinnu lähteä töihin, olisi siinä oppilaat olleet ihmeissään :LOL:

Jeps, nyt taidan lähteä vähän siivoilemaan kun tuo pikkuneitikin nukahti. Tänään tulee vieraita ja pakko myöntää että edellisestä siivouksesta on vähän vierähtänyt aikaa..ei yksinkertaisesti ole jaksanut. Onneksi sain eilen imuroitua (aika hienosti sujui varpaat paketissa, taisin jossain viestissä mainitakin että mursin varpaani viime la..) niin tänään ei tarvi muuta kuin siivota vessat, mopata vähän ja pyyhkiä pölyt. Tuo ukkokulta ei ainakaan meidän huushollissa ole yhtään sen innokkaampi siivoilija kuin minäkään :headwall:

-Hömötilli rv12
 
Hei kuulkas 2-vuotaiden äidit! Onko lapsellanne tullut tässä vaiheessa jokin mega-nukkumisvaihe?? Täällä kun vedetään jo 3. aamua peräkkäin klo 10.00 ja ylikin?? Normaalisti heräilee siinä 7.30-8.30... Mietin vain että voisikohan olla jokin kasvupyrähdys? Täytyykin "tilata" uutta kasvupyrähdystä sitten tammi-helmikuuksi

JonnaP
: huh... voisko tulla meillekin joku kasvurytäkkä?? Neitokainen (siis 2vee hänkin), tänäänkin aamulla huuteli sängystään jo klo 6.15. Sekä iskä että äiskä (lomalla ollaan molemmat tällä hetkellä) huutelivat takaisin, että pää tyynyyn, yö on vielä =)

Hauska tuo neiti muuten: ostettiin uusi sänky, josta pääsisi jo itsekin pois, mutta aamuisin huutelee aina äitiä, hiukan kuin pyytääkseen lupaa nousta :D Sitten kun huudan takaisin, että tule tänne, niin sit vasta lähtee köpsöttelemään meidän huoneeseen.
 
JonnaP meijän poju ei mitäään megaunia nuku.. yleensä aika tasa tarkkaan sen 2h.. ja ihme jos pitempään päkkärit nukkuu.. sehän on joluksusta :)
noh.. eilen ton miehen kanssa päätettiin että otetaan se äippäpakkuas kun ihastu niihin vihreisiin niinkun minäkin.. :) eli tänne se siis.. :)
oisisn tänään halunnu mennä kattoo noita käytettyjä mamma vaatteita tosta yhestä "kirpparilta" kalliimmat hiinnat kun kirpparil mut havemmat kun kaupassa.. niin jos ois sieltä halvemmalla kun se 40? ollu mammalappuhaalerit mut höh,.. se on koko heinäkuun kiinni! :(

niin ja täällä hyviä uutisia.. kun eilen kirjotin siitä että oisi neuvola ja sain vihdoin kuulla ne sydän äänet ja siektä ne heti löyty... että oli iihan niitä kuull :heart: :heart: :heart: niin ja paino oli 900g tippunu,jee!

joo ja sit määrätttiin rauta jo nyt alottaa.. :/ no tänään kun vika päivä antibiottikuuria (vähän venynyt kun unohdellu ottaa :whistle: ) niin aamulla otin antibiotin ja raudan peräkäin ja iihan kamala olo tuli ja oli vielä pitkään eteenpäin että ihan alavatsaa poltti.. sattu siis iihan kauheesti.. osa syy oli myös että kauhia pisu hätä ;) eli ei siis kahta "lääkettä" samaan aikaan.

tänään päästään ton esikon kanssa kattomaan piikku vauvaa.. :) semmonen päälle viikon ikänen poika =) eilen ostettiin sille tuttja mut no ne se saa myöhemmin käyttöön kun on vasta 6kk eteenpäin.. tietenkin tajus vasta kotona kattoo sen :( mut ihanaa nähä pikkunen otus ja jo pääsis niitä mun tekemiä vaippoja vähän testailee että onko niistä mihinkään :)

huomenna joudun ompelukoneesta luopumaan :snotty: ei millään haluisi kun niin hyvin oppinut käyttämään.. kai sitä oman koneen ostoa tulis harkita.. muuten ei pääse vaippoja tekee kun harvoin,jos kaveri viikoks lainaa..

nasu masuasukki ihaa 13+2
 
Tänään oli siis np-ultra ja kävin labrassa siinä veriseerumiseulassakin. Kaikki mötköllä mahassa hyvin :heart: . Jalat ristissä oli hän ja häiriintyi kovasti siitä, että unet keskeytettiin. Kovin oli rauhallisen oloinen kaveri esikoiseen verrattuna. Esikoinen myöskin oli jalat levällään molemmissa ultrissa, eli ihan erilainen tapaus. Kokoa oli 64,9mm ja pään mittojen mukaan viikot nyt 12+1. Eli laskettu aika olisi 21.1. Sitä nyt ei kuitenkaan muutettu, joten neuvolassa mennään tuon vanhan mukaan. Niskaturvotusta oli 0.5mm. Kaikki hyvin siis näillä näkymin. Onpa iloinen ja onnellinen olo =) . Onnittelut äiti-yölle myös hyvistä ultrakuulumisista. Ja kaikille muillekin, ketkä niitä ovat saaneet.

Clara+Mötkö 12+1

Ja Papulle tsemppiä ultraan!!!
 
Onpa tullu kirjoituksia kun on ollu 2 päivää käymättä koneella.
Alko nimittäin taas työt ja oma aika vähemällä.
Uusiakin tosi paljon, hienoa.
Mullakin eka ultra huomenna, niin kuin monella muullakin tais olla. Maailman jännintä!!
Töissä muutama läheisin tietää ja loput arvailee ja tuijottelee. Onneks saatiin uudet työpaidat niin onnistu kokovaihto huomaamaatta. Otin L-kokoo saman tien, hih.
Mulla on ollu alusta asti sellanen olo että poika olisi tulossa. On tosin ensimmäinen raskaus, joten ei liity mihinkää kropan muutokseen vaan puhtaasti aistiin. Kummatki lämmöllä tervetulleita tietenkin, mutta tunne on se.
Täällä Lapissa otetaan muuten sokerirasitus joka neukkarilla, sanoi että Lapissa paljon syntynyt suuria lapsia, siksi koko väestö tarkkailussa.
Hauskaa päivää kaikille!!!!
Ps. Tääki on -79
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuGreippi:

huomenna joudun ompelukoneesta luopumaan :snotty: ei millään haluisi kun niin hyvin oppinut käyttämään.. kai sitä oman koneen ostoa tulis harkita.. muuten ei pääse vaippoja tekee kun harvoin,jos kaveri viikoks lainaa..
nasu masuasukki ihaa 13+2


Siis apua mikä päivä meillä oli! Poika heräsi vasta 11.30????? Oli pakko käydä kurkkimassa että a) se on kotona sängyssä b) se on terve!?

:LOL: Noh, siitä pari tuntia ja poika ehdotti päikkäreitä?? Eihän siinä muuta voinnut kun vastata, että mene vain jos haluat. Sinne kömpi,mutta alkoikin lukemaan kirjoja. Ehkä onneksi koska nyt menikin kiltisti nukkumaan 9 aikoihin. On tämä outoa!? Noh, kohta tämäkin vaihe on ohi! ;)

Tosta ompelukoneesta! Niin itse ostin käytetyn 60 eurolla, johon vielä sai 1 vuoden takuun! Se on ihan siis peruskone, mutta just hyvä meikäläisen satunnaiselle "ompelen suoraa ja siksakkia" ;) Nuo vanhat koneethan on tosi kestäviä kun ne vaan huoltaa hyvin. Eli kannattaa miettiä sitäkin vaihtoehtoa, ei ainakaan ole hinnalla pilattu!

Sukupuolesta.Ei olla mitään päätetty. Ensimmäisen kanssa ei aluksi otettu selvää, mutta sitten alkoi niin vimmattu "poikaolo", että kun jouduin ultraan 30+ vkoilla niin otin sitten selvää. Nytkin vedetään taas matalaa profiilia, mutta saa nähdä miten käy kun aika menee eteenpäin, jos taas uteliaisuus valtaa mielen! :p Minä ja mies ollaan kyllä niin malttamattomia luonteiltamme, että se on saavutus jos ei oteta selvää tässä tapauksessa! Jotenkin ehkä alkanut tuntua että vois olla tyttökin tulossa, kun tuntuu olevan rauhallisempi...mutta toisaalta säärissä kasvaa semmosta karvaa, että ehkäpä poika??? :whistle: Muistelen että esikoisen aikana oli sama ilmiö...

Tässä muuten hupilukemista Kaurislapsen horoskoopista: http://www.vaahtokylpy.net/horoskooppi/kauris/lapsi.shtml

...katsoin tuon Härkälapsenkin, joka siis esikoisemme on ja aika osuvasti pari juttua oli! Hupaisaa!

Jep - mutta nyt vetäydyn zzz-landiaan! :wave:
 
Heippa taas,
Nyt on käyty porukalla ultrassa ja johan helpotti huolet ja jännitykset :) Kaverilla oli kaikki hyvin, juuri nukkumassa köllötteli sormi suussa.
Laskettu aika 12.1 tämän tuloksena ja rakenneultraan mennään sitten elokuun lopussa. Mukavaa kuulla, että Clara, teilläkin kaikki OK. Paljon mukavia ulltrahetkiä teille muillekin joilla se on tällä viikolla edessä. Hauska lueskella sitten muiden käyntikokemuksia :)

Tuli kyllä ihan hepuli kun sieltä päästiin ja jännitys laukesi :) Piti saman tien soittaa sekä omalle siskolle että miehen siskolle, he ovatkin kutakuinkin ainoat jotka tietää. Nyt tosin on sellainen olo et voisin kuuluttaa kaikille.

Meillä ei ole vielä yhtään mitään vauvatavaroita. Kovasti oon kyllä surffaillut noita Vaunulan ja Terve-kaupan vaunuja. Olis niin ihana saada tuollaiset makeen väriset juoksumallin kärryt - mentäis vielä lujaa kaverin kanssa ;) Ompelukoneen oon minäki ajatellu hankkia, sellainen käytetty menis oikein hyvin - ei tarvi tosiaan päästä kuin suoraa ja siksakkia, ne riittäis oikein hyvin. Pitänee alkaa kirpputoreja lueskelemaan sen osalta ja myös vauvatavaran osalta...

Jeps, nyt syömään ja siivoamaan. On aikasta villin näköistä täällä kun ei lomalla juurikaan ole jaksanut kotitöihin sen enempää puuttua..

 

Yhteistyössä