?? TAMMIKUU 2008 ??

Hei vaan!

Ihania ultrakuulumisia monella!! :heart: Itse pääsen np ultraan vasta luultavasti juhannuksen jälkeen, mutta olo on nyt niin älyttömän huono, että ei epäilystä etteikö siellä jotain ainakin ole. Sitten ultrassa selviää onko kaikki kunnossa, toivotaan!

Pikaisesti vaan kirjottelen kun täällä ukkonen jo jyrisee ja taitaa kohta alkaa satamaan joten täytyy varuilta laittaa kone kiinni!

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!!

iita 7+0
 
Pikkuinenko
Tervetuloa uusille!

JA hyviä ultra kuulumisia oli taas tullut! onnittelut sykeistä! Lohdukkeeksi laitan kaikille vielä tälaisen lainauksen "Kun sydämen syke on havaittu (yleensä 6. raskausviikon jälkeen) on raskaudella 90 % todennäköisyys jatkua normaalisti"

Tosiaan tuo valaa ainakin minulle uskoa!
=)

Menin nyt sitten aikaistamaan ultrani koska olen niin malttamaton! =) :eek:
Perjantaina piti olla mutta siirsin sen keskiviikkoon. Silloin pitäisi olla rv 6+5 -7+1 . Varmistuu sitten noiden välille... toivottavasti.

Yksi uuvuttava päivä on taas takana, olen syönyt kuin hevonen..ainoa keino ett pystyn edes olemaan. Olo on kaamean huonovointinen (oikein ahdistaa jo tämä pahoinvointi, kun ei pysty edes nukkumaa) Ja väsymys on kauhea!!
 
Siitä synnytyssairaalasta vielä eli KSKS (Keski-Suomen Keskussairaala) en oo varma lyhennetäänkö se noin,mut luulisin.

Huomenna tosiaan eka ultra ja jänskättää kovasti...saas nähä on tuloillaa mono vaiko stereot =)

Nyt on kolme päivää ollut ihan kauhee ällöolo sillee aamusta iltaan eikä oikein tee mieli edes syödä mitään,mutta pakko on pikkuisen takia.Muuten ei aamupahoinvointia ole sen pahemmin ollut,mitä nyt aina vähä joutuu käydä pöntöllä yökkimässä.

Rinnat todella kipeet,olleet jo monta viikkoa.Masussa aina välillä vihlasee hassusti kun kohtu kasvaa ja alaselkä on toisinaan niin kipee et meinaa itku tulla sekä väsymys on ankaraakin ankarampaa.Mulle neukkaris sanoivat et tuo alaselän kipeys voisi johtua taaksepäin kallistuneesta kohdusta tai vastaavasta...onko muita joilla ollut selkäkipuja?<br><br>
 
Tervetuloa stoppis!!! :D

tässä vähän kuvaa meidän tammikuisesta:



Tuo ylempi pallo on ruskuaispussi, sitten seuraavapallo sen alla on pää, sitten sen alapuolella vähän etualalla on sydän ja vähän siitä erottaa ne pienet käden alut. Oli muuten ihanaa kun pieni alkoi hieman liikkumaan . Kätilökin ihan hihkais, iih se liikkuu. :D

Ja nyt vielä jotain pikkupurtavaa suuhun, ettei tartte yöllä jääkaapille. :whistle:

Lellu1
 
Uskaltaudunpa minäkin tänne. Täällä tammivauvaa odotellaan ja näillä näkymin LA olisi 28.1.2008. Ekaa odotellaan ja kovasti jännittää kyllä kaikki. Välillä on äärimmäisen onnellinen ja välillä hiipii joku pelko mieleen. Mutta pitää vaan yrittää nauttia tästä nyt kaikin voimin.

Lähes oireettomana olen ollut. Väsymys tosin on aikamoista...päiväunet maistuu oikein hyvin, vaikken muuten päivällä ole nukkunut. Ja ajoissa illalla jo yleensä taas nukkumaan. Jalkoja särkee kyllä, mutta pahoinvointi on pysynyt poissa.

Plussasin viime maanantaina, jolloin oli rv 4+0, testin olisi saanut tehdä vasta keskiviikkona. Meille on tehty hoito klinikalla, joten sen takia tarkat päivät (2 alkiota siirretty). Torstaina kävin veritestissä. Viitearvo olisi silloin kuulunut olla 120-580, mutta minun arvoni olikin sitten 1211 =) eli eiköhän molemmat ole kiinnittyneet...

Varhaisultra on 11.6., jolloin 7+0. Neuvolan varaan vasta ultran jälkeen tod.näk.

Täällähän on ollutkin jo hienoja ultrakuulumisia. Jatkakaa samaan malliin kaikki!! Toivottavasti meillä muillakin olisi yhtä hyvää kerrottavaa sitten joskus *huoh*...onpas sinne pitkä matka B)

-Katia ja salamatkustaja(t) 5+0
 
Mä palstailen tässä vähän vähemmän, tosta LA listasta mut voi tiputtaa pois. Raskaana olen, mutta erinäisistä syistä tulen vaihtamaan nickiä ja jossain vaiheessa tulen "uutena" listalle. :wave:
Hyviä odotteluja kaikille! ;)
 
Moikka,

Ultrasta terveiset myös meiltä! Siellä pikkuinen lepäsi rauhallisesti ja syke vilkkui iloisesti. Mittoja oli huimat 9,2 mm, eli oli sen mukaan 6+6 tänään, kierron mukaan 7+2...vai jotain. Mutta la pysyy eli 13.1 on vielä tämän hetkinen tieto :heart:

Taitaa Lellulle tulla oikein menijä kun siellä jo liikkui! hihi

Muistan kun esikoisemmekin suorastaan hyppeli np ultrassa ja se kyllä enteili tätä meidän vesselin menojalkaa...samaa tahtia vieläkin menee viipottaa pää kolmantena jalkana. Toivottavasti tämä toinen olisi hiukan rauhallisempaa sorttia ;) Onneksi ehtii esikoinen hieman kenteis (toivon mukaan) rauhoittua kun vauva syntyy, onhan silloin jo ikää yli 2 v 8kk vuotta, joten toivottavasti on älliäkin kerääntynyt jo hiukan enemmän silloin.

Aurinkoisia terveisiä! :flower:
 
tervetuloa minunkin puolesta stoppis,lizardus,katia79 ja muut...
ja oikein paljon onnea kaikille iloisista ultra kuulumisista... :heart:

itsellä mahaa juilinu nyt loppu illasta vähän kummasti, toivottavasti ei mitää vakavaa.. :ashamed: kovasti pelkään edelleen sitä pahinta vaikkakin voiton puolella ollaan jo kun sykkeet saatu näkyviin pieneltä.. =) :heart: ja tosiaan tuosta pahoinvoinnin puuttumisesta kun on ollut ouhetta, vau-kirjassa siitä sanotaan ihan huuto merkkien kera kans että se ei tarkoita että joku olisi huonosti... että itse en siihen usko et jos ei ole pahoinvointia et raskauden jatkumis mahd olisivat huonommat... mutta näin tänne....

lizardus kiva kun liityit listoille, täällä on ehkä hiukan menokkaampi tää keskustelu... :)

pikkupeikko85 ja "veikko" 7+3 :heart:
 
Hei kaikille!

Kun viestejä lueskelee, niin entistä enemmän vilisee tuttuja nimiä tuolta kuumeilu -puolelta. Kiva juttu :) .

Vielä hetki töitä ja sitten ekaan neuvolaan. Alkaa tuntua todelta sitten tämäkin projekti, kun ollaan kirjoissa ja kansissa.

Eilen kävin jo hieman shoppailemassa. Paitavarastoa oli pakko päivittää kun en meinaa mahtua enää yhteenkään tuon rintavarustuksen kasvun takia. Ja saapa turpoilevaa masuakin sit paremmin piiloteltua ;) . Aika kiitollinen muuten tää tämän kesän muoti tällasen raskauden piilottelijan kannalta :D .

Tuohon ultrakysymykseen en osaa varmoiksi vastata. Np-ultran suhteen mulle sanottiin yksityiseltä lääkäriasemalta, että ei ole väliä onko rakko täynnä vai tyhjä.

-A- rv 8+6 *saa nähdä josko neuvolassa ovat viikoista samaa mieltä*
 
Taidan tipahtaa tästä tammikuisten pinosta. Kävin aamusella ultrassa tuhruvuodon takia ja 95% todennäköisyydellä on taas tuulimuna. Toinen siis jo peräkkäin. Viikon päästä sitten uusintaultra ja samalla varmistus.
Tympäsee, vaan ei kait sille mitään voi. Ilmoitan ensi tiistaina sitten lopputuomion.

Muille kovasti vauvaliimaa ja jaksamisia
 
Hei kaikille!
Ei ole tullut pitkään aikaa kirjoiteltua mitään,joten ajattelin vain ilmoitella että mukana ollaan vielä.
En ole varannut vielä ensimmäistä neuvola-aikaakaan. Raskaus on edelleen lähes oireeton,kuten oli 2 edellistäkin. Välillä on pientä huimauksen tunnetta,jos edellisestä ruokailusta on kulunut pitkä aika.
Toisinaan iskee pelko,että tuolla masussa ei mitään elämää olekaan. Vatsakaan ei ole vielä yhtään kasvanut eivätkä tavalliset housut kiristä.
Synnytyssairaalana on muuten SatKs,jos sinne saakka päästään.Sen voi lisätä tuonne listaan.

Paljoa tarrasukkia kaikille tammikuisille ja :hug: keskenmenon kokeneille ja eåävarmuudessa oleville.

Äiti-yö rv 6+3
 
Mä niin luulin mun hermoilun loppuvan, kun näin sykkeet ultrassa..
Nyt on taas alavatsassa ollu kipuja ja oon taas ihan hermona. Kertokaas onko muilla kipuja?? yritän vaa uskotella itelle niiden olevan normaalia..Te jotka ootte joskus kokeneet km niin kertokaas millaista kipua on ollut??

Onneksi torstaina on uusinta ultra. Mitenköhän jaksan odottaa sinne asti :ashamed:

Viime ultrassa lääkäri kyllä sanoi, että jos syke näkyy ultrassa niin 95% todennäköisyydellä syntyy elävänä.

 
:hug: tipahtaneille ja voimia.
tervetuloa uusille. itsellä ei voinnissa mitään ihmeellistä,mahaa turvottaa.tänään ollu vähän öklöä oloa havaittavissa ja jonkinmoista väsyttämistä. Nyt on viikkoja jotain 5 päälle,ens viikon tiistaina neuvola.
Iho on hyvä ja tukkakin hyvässä kunnossa,muissakin raskauksissa ollut niin.
Edellis raskaudessa tuli verta viikolla 6 ja ihan terve poika syntyi,mut kyl kans säikäytti ja lääkärissä kävin pari kertaa.
äällä tätä hommaa piisais ku jaksas persauksesa hinata tästä tuolista imurinvarteen :whistle:

 
Yksi pikkuinen siellä siis näkyi olevan,pieni sydän sykki erittäin kiivaasti ja lääkärin mukaan ihan terveenoloinen papunen siellä mahassa majaili.Kaikki siis täysin normaalisti ja ok!

Viikot hieman muuttuivat omista laskuistani,eli nyt onkin lääkärin mukaan menossa vasta rv 7+0 eikä rv 8+2 niinkuin olin itse laskeskellut.Vauvan koko kuulemma ultrassa vastasi rv 7+0 kokoista.Laskettuaika näin ollen tulee sijoittumaan tammikuun puoleen väliin,mutta tarkempi LA annetaan vasta rv 10 ultrassa.Eli mun LA on siis vielä vähän auki!

Huomenna sitten ekaan äippäneuvolaan ja siitä sitten vaan eteenpäin.Pikkuisesta papusesta tulossa ultrakuvaa kun saan vaan eka skannattua sen koneelle.

Nyt ollut taas tän päivän sillee aamusta alkaen ihan hitonmoinen olo,mikään ei tunnu auttavan ei edes sekää vaikka söäisi jatkuvasti jotain pientä...täytyy neuvolassa huomenna kysyä oisko niillä mitään apuja tähän ympärivuorokautiseen huonoon olotilaan.

Huomenna sitten niitä neuvolakuulumisia =)

Lisäys vielä,eli pikkuisellamme oli kokoa 8,8mm joka lääkärin mukaan vastaa viikoja 7+0

<br><br>
 
Pikkuinenko:

Ultrasivat aamulla. Ruskuaispussin löysivät sekä ehkä kaiun sen sisältä. Sydänääniä ei ja oli vielä niin olemattoman kokoinen siihen nähden mitä viikkoja olisi pitänyt olla niin meinasivat että olisi taas tuulimuna. Hauskaa (niin tai ei oikeasti ollenkaan!), kun harvoin samalle kaksi tuulimunaa tulee ja minulla ne vielä peräkkäin. Kait tää on jo jotain tosi huonoa tuuria. Raskautuminenkin kun on mulle niin kamalan vaikeaa, on tuota ylipainoa sen verran paljon.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.05.2007 klo 16:52 perämaan emäntä kirjoitti:
jahas mä tipahdin pois, aamulla alko kova verinen vuoto, kävin kysissä ja sikiöpussi oli viel mut sykettä ei enää näkynyt :'( eipä pienokainen jaksanut matkassa pysyä :ashamed:
onnea plussanneille ja voimia keskenmenon saanneille :hug:
ainii ja entinen kotäityli siis kyseessä
 
Kotäityli: :hug: :'( VOimia kovasti!!!!!

Sanna3: :hug: ja voimia ensiviikon ultran odotteluun.

Hyviä ultrakuulumisiakin oli onneksi tullut! :heart: Onnea teille kovasti! Kenelläs se sikiön mitta oli 8,8mm, meillä mitta oli 13mm ja vastasi viikkoja 7+5 (menkoista laskettuna olis siis olu 8+2. Meilläkään ei vielä lähdetty muuttamaan la:ta koska se np-ultra on tarkempi, koska sikiö silloin isompi ja saa mitat helpommin. Sopis kyllä olemaan tuo 7+6 tänään jos yhtään muistelee olotilojaan ja lämmön nousuja. La olis sitten 9.1. No katotaan mitä np-ultrassa sanotaan.

Lellu
 
pikkupeikko pikana
perämanemäntä ja sanna3 ja olikohan vielä muitakin.. :hug: :hug: paljon vomia teille jaksamiseen seuraavina päivinä... on oikein suru itsellä kaikkien tippuneiden puolesta kun itse tiedän oikein hyvin miltä tuntuu.... :ashamed: koittakaa jaksaa ja päivä kerrallaan...

pocahontas82 täällä myö smaha kipuilua.. kääntää ja vääntää välillä.. mulla 4keskenmenoa ja kaksi niistä jouduttu kaapimaan,ultrassa on huomattu nuo km.. :ashamed: mulla ei siis ole ollu mitään oireita keskenmenosta,ei edes kipua tai vuotoa... et tää viimeinen kerkesi vielä olla kohdussa parikin viikkoa kuolleena,et odoteltii viikon verran et tulis itsestään pihalle mut eih.. ei edes vuoto olkanut tuossa ajassa... nyt vaan toivotaan että kaikki hyvin jokaisen masukilla... :heart: itse myös stressaan ja panikoin jatkuvasti että onkohan vauvalla kaikki kunnossa...

(.) ei kummempia.. pientä nipistelyä ja vääntöö on ja masu ihan sekasin... :ashamed: muuten hengissä ollaan vielä...

-pikkupeikko85 ja "veikko" 7+4 :heart:
 
pikkupeikko pikana
perämanemäntä ja sanna3 ja olikohan vielä muitakin.. :hug: :hug: paljon vomia teille jaksamiseen seuraavina päivinä... on oikein suru itsellä kaikkien tippuneiden puolesta kun itse tiedän oikein hyvin miltä tuntuu.... :ashamed: koittakaa jaksaa ja päivä kerrallaan...

pocahontas82 täällä myö smaha kipuilua.. kääntää ja vääntää välillä.. mulla 4keskenmenoa ja kaksi niistä jouduttu kaapimaan,ultrassa on huomattu nuo km.. :ashamed: mulla ei siis ole ollu mitään oireita keskenmenosta,ei edes kipua tai vuotoa... et tää viimeinen kerkesi vielä olla kohdussa parikin viikkoa kuolleena,et odoteltii viikon verran et tulis itsestään pihalle mut eih.. ei edes vuoto olkanut tuossa ajassa... nyt vaan toivotaan että kaikki hyvin jokaisen masukilla... :heart: itse myös stressaan ja panikoin jatkuvasti että onkohan vauvalla kaikki kunnossa...

(.) ei kummempia.. pientä nipistelyä ja vääntöö on ja masu ihan sekasin... :ashamed: muuten hengissä ollaan vielä...

-pikkupeikko85 ja "veikko" 7+4 :heart:
 
pikkupeikko pikana
perämanemäntä ja sanna3 ja olikohan vielä muitakin.. :hug: :hug: paljon vomia teille jaksamiseen seuraavina päivinä... on oikein suru itsellä kaikkien tippuneiden puolesta kun itse tiedän oikein hyvin miltä tuntuu.... :ashamed: koittakaa jaksaa ja päivä kerrallaan...

pocahontas82 täällä myö smaha kipuilua.. kääntää ja vääntää välillä.. mulla 4keskenmenoa ja kaksi niistä jouduttu kaapimaan,ultrassa on huomattu nuo km.. :ashamed: mulla ei siis ole ollu mitään oireita keskenmenosta,ei edes kipua tai vuotoa... et tää viimeinen kerkesi vielä olla kohdussa parikin viikkoa kuolleena,et odoteltii viikon verran et tulis itsestään pihalle mut eih.. ei edes vuoto olkanut tuossa ajassa... nyt vaan toivotaan että kaikki hyvin jokaisen masukilla... :heart: itse myös stressaan ja panikoin jatkuvasti että onkohan vauvalla kaikki kunnossa...

(.) ei kummempia.. pientä nipistelyä ja vääntöö on ja masu ihan sekasin... :ashamed: muuten hengissä ollaan vielä...

-pikkupeikko85 ja "veikko" 7+4 :heart:
 

Yhteistyössä