Tammikuiset 2026

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bosslady
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täältä myös onnittelut plussanneille. Tuntuu että päivät jotenkin matelee, voisiko nyt pari vko mennä hujauksessa että pääsisi varmistamaan varhaisultraan tilanteen. Olen hieman katellut jo paikkoja minne voisi mennä ultraan, hurjasti on hinnat tullut alas jos vertaa kymmenen vuotta taaksepäin kun piti yksityiselle mennä. Nyt on ihan erillisiä yrityksiä jotka tarjoavat juuri raskauteen liittyviä palveluita pelkästään. Niin ne ajat muuttuu. Joku ihmeellinen taikausko tai joku muu vaan saa ajattelemaan, että jos nyt varaan jo ajan niin tapahtuu jotain pahaa jonka vuoksi en uskalla varata kuin vasta ehkä viikon päästä. Kaikkea sitä sitten miettii. Oloja on kova väsymys ja aaltoileva pahaolo/etominen, rinnat toki kipeät.

Pitäisikö tässä odotella vielä tovi ja sitten jos joku haluaa ottaa koppia sivuston ylläpitämisestä. Muissa ryhmissä on niin hienosti laitettu alkuun odottajat, viikot ja lasketut jne...

Nyt täytyykin sitten kerätä voimia ja lähteä vielä pyöräilemään ettei mene ihan makoiluksi.

Meillä kanssa varhaisulta ensi la, toki menen sinne kovin pessimistisenä kanssa tuulimunan kokeneena, ilman taaskaan oireita. Jos sieltä jotain löytyy se on suurempi yllätys kun ei löytyisi mitään

Täällä on ihan oireitakin, mut se ei viimeksikään kertonut mitään 😄 koita nauttia oireettomuudesta, se ei välttämättä kestä! Vaik tiedän kyllä et alussa on just toi et ei usko olevansa, ja sit ku pahoinvointi alkaa jos alkaa, niin toivoo taas et oispa oireetonta 🤣🙈

Voi että paljon tsemppiä ja onnea ultriin @Kolmattakehiin ja vierailija toivotaan että näkyy pikkuruiset sykkeelliset alkiot

kiitos ❤️

• Tykkää
Reactions: Minimilli
Siis tää on ihan uskomatonta, eilen kun kirjoittelin siitä etten uskalla varata sitä varhaisultraa että pelkään jotain pahaa sitten tapahtuvan. Ajattelin että peen marjat ja varaan sen 2vko päähän. Illalla käytiin saunassa ja tuli tunne että nyt jotain kummaa ja tuli ihan kirkasta verta paperiin. Sitä tuli jonkin verran ja loppu kuin seinään, mutta ei ollut mitään hyytymiä tms. . Onko se ihan normaalia ? Pitäisikö mun nyt kuitenkin soittaa huomenna lääkäriin vai mitä tässä nyt pitäisi oikein tehdä kun ei ole kokemusta.

• Surullinen
Reactions: Käpyseni
Heips! Nyt uskallan ilmoittautua tänne. Olen vuosimallia 91. Ensimmäinen lapsi on toiveissa ja yritystä oli nyt takana viime elokuusta. Kaksi kiertoa ehdin myös syödä terolutteja liian lyhyen luteaalin takia.
Plussasin "virallisesti" eilen. Sovelluksien mukaan la olisi 17.1.2026.
En ehkä oikeasti usko tätä vieläkään joten kysynkin että kuinka monta testiä on liian monta testiä🙈 mulla ei siis (ainakaan vielä ole mitään oloja vatsan turvotuksen ja rintojen arkuuden lisäksi. )

Heips! Nyt uskallan ilmoittautua tänne. Olen vuosimallia 91. Ensimmäinen lapsi on toiveissa ja yritystä oli nyt takana viime elokuusta. Kaksi kiertoa ehdin myös syödä terolutteja liian lyhyen luteaalin takia.
Plussasin "virallisesti" eilen. Sovelluksien mukaan la olisi 17.1.2026.
En ehkä oikeasti usko tätä vieläkään joten kysynkin että kuinka monta testiä on liian monta testiä mulla ei siis (ainakaan vielä ole mitään oloja vatsan turvotuksen ja rintojen arkuuden lisäksi. )
Itse olen tehnyt 3vkon aikana varmaan lähemmäs 15 ainakin 😂

• Haha
Siis tää on ihan uskomatonta, eilen kun kirjoittelin siitä etten uskalla varata sitä varhaisultraa että pelkään jotain pahaa sitten tapahtuvan. Ajattelin että peen marjat ja varaan sen 2vko päähän. Illalla käytiin saunassa ja tuli tunne että nyt jotain kummaa ja tuli ihan kirkasta verta paperiin. Sitä tuli jonkin verran ja loppu kuin seinään, mutta ei ollut mitään hyytymiä tms. . Onko se ihan normaalia ? Pitäisikö mun nyt kuitenkin soittaa huomenna lääkäriin vai mitä tässä nyt pitäisi oikein tehdä kun ei ole kokemusta.
Mitä kuuluu @Bosslady ?
Soititko lääkäriin?
Onhan kaikki hyvin?

Täällä niukkaa rusehtavaa vuotoa. Yritän pysyä positiivisena, että se voi olla ihan harmitonta. Ensi viikolla varhaisultraan, niin näkee mikä tilanne. Tuli kyllä pahoja flashbackeja keskenmenon fiiliksiin ja näin kamalia painajaisia keskenmenosta koko viime yön.

Loppuiko sulla @Bosslady vuoto?

@Minimilli onnittelut positiivisesta testistä! Jatkuuko sulla mikään keltarauhastuki vielä? Mäkin olen tehnyt useita testejä ehkä n 5 yhteensä, mutta eri päivinä. Alkuun kaksi herkkää ja sitten epäherkempiä. Rauhoittaa mieltä kun viivat vahvistuvat ja tietää että hcg nousee niin kuin kuuluukin. Mutta varmasti jokainen tyylillään. Itsellä tämä vähän lievittänyt keskenmenon ahdistusta, taidan selvitä täysjärkisenä varhaisiltraan joka ensi viikolla 😅

@Kolmattakehiin ja @Bosslady toivottavasti vuodot jäivät noihin niukkoihin 🤞 Isot tsempit ultraodotteluun!

Moikka! Huolitteko mua tänne kun la olis joulukuun lopussa. Joulukuisten palsta on niin hiljainen, että ihan yksinpuheluksi tahtoo mennä. 🙁 Salaa myös toivon, että raskaus jatkuisi tammikuun puolelle. 😅 Vaikka ei sillä niin väliä oikeasti ole. 😊

Nyt olis laskurin mukaan 7+3. Varhaisultrassa kävin maanantaina ja siellä alkio vastasi paria päivää isompaa, vahva syke näkyi. ❤ Jännitti mennä sillä mulla oli tullut muutaman päivän ajan ruskeaa vuotoa pyyhkiessä. Mutta lohduttauduin sillä, että esikoisestakin tuli just samoilla päivillä ja sillon tuli ihan vertakin. Silti kaikki meni ok. Eihän sitä silti toivo näkevänsä mitään vuotoja raskauden aikana… Ne on aina vähän pelottavia. 😕 Muoks* vuoto on siis nyt toistaiseksi ainakin loppunut. 😊

Oon voinut ihan järkyttävän pahoin. En oo vielä oksentanut, mutta monta kertaa ollut lähellä. Voin suurimman osan päivästä niin pahoin, että en voi kuin vaikeroida ja kärsiä. Mutta nyt on muutama päivä mennyt paremmin, sillä sain lääkäriltä reseptin Xonveaan (lääke nimenomaan raskauspahoinvoinnin hoitoon) ja se on auttanut ihan todella hyvin!! Mikä helpotus. 😍 Pystyn vähän syömään ja toimimaan. Eilen pääsin jopa töihinkin. Ihan parasta! Ihan kokonaan pahoinvointi ei ole poistunut, vaan helpottanut ehkä 80%. Lääkkeessä olis kyllä vielä nostovaraakin. Saa nähdä pitääkö nostaa kun ensi viikolla olisi todella aikaisia aamuja töissä..

Tsemppiä ja tarrasukkia kaikille! 😍

Viimeksi muokattu:
Moikka! Huolitteko mua tänne kun la olis joulukuun lopussa. Joulukuisten palsta on niin hiljainen, että ihan yksinpuheluksi tahtoo mennä. Salaa myös toivon, että raskaus jatkuisi tammikuun puolelle. Vaikka ei sillä niin väliä oikeasti ole.

Nyt olis laskurin mukaan 7+3. Varhaisultrassa kävin maanantaina ja siellä alkio vastasi paria päivää isompaa, vahva syke näkyi. Jännitti mennä sillä mulla oli tullut muutaman päivän ajan ruskeaa vuotoa pyyhkiessä. Mutta lohduttauduin sillä, että esikoisestakin tuli just samoilla päivillä ja sillon tuli ihan vertakin. Silti kaikki meni ok. Eihän sitä silti toivo näkevänsä mitään vuotoja raskauden aikana… Ne on aina vähän pelottavia.

Oon voinut ihan järkyttävän pahoin. En oo vielä oksentanut, mutta monta kertaa ollut lähellä. Voin suurimman osan päivästä niin pahoin, että en voi kuin vaikeroida ja kärsiä. Mutta nyt on muutama päivä mennyt paremmin, sillä sain lääkäriltä reseptin Xonveaan (lääke nimenomaan raskauspahoinvoinnin hoitoon) ja se on auttanut ihan todella hyvin!! Mikä helpotus. Pystyn vähän syömään ja toimimaan. Eilen pääsin jopa töihinkin. Ihan parasta! Ihan kokonaan pahoinvointi ei ole poistunut, vaan helpottanut ehkä 80%. Lääkkeessä olis kyllä vielä nostovaraakin. Saa nähdä pitääkö nostaa kun ensi viikolla olisi todella aikaisia aamuja töissä..

Tsemppiä ja tarrasukkia kaikille!
Hei toivon että kaikki menee hyvin 🙏❤️

@Minimilli onnittelut positiivisesta testistä! Jatkuuko sulla mikään keltarauhastuki vielä? Mäkin olen tehnyt useita testejä ehkä n 5 yhteensä, mutta eri päivinä. Alkuun kaksi herkkää ja sitten epäherkempiä. Rauhoittaa mieltä kun viivat vahvistuvat ja tietää että hcg nousee niin kuin kuuluukin. Mutta varmasti jokainen tyylillään. Itsellä tämä vähän lievittänyt keskenmenon ahdistusta, taidan selvitä täysjärkisenä varhaisiltraan joka ensi viikolla

@Kolmattakehiin ja @Bosslady toivottavasti vuodot jäivät noihin niukkoihin Isot tsempit ultraodotteluun!
Ei ole. Mulla oli vaan terolutit ovulaation jälkeisestä päivästä 10päivää eteenpäin.
Kyllähän sitä pelkää että jotain tapahtuu.
Eilen ainakin digitaaliseen 2-3 rauhoitti hieman mieltä. Voi kun voisi jollain tavalla varmistua joka päivä että kaikki on hyvin.

Mä plussasin 20.4. Tänään käyty varhaisultrassa, vastasi viikkoja 5+6, eli la 1.1.2026.
Mennään vielä reilun viikon päästä uudelleen, jos saatais sykekki näkyviin.

tänään oltiin uudelleen ultrassa. Siellä näky ja kuulu vahva syke. Vastas kooltaan 7+1 ja la meniskin joulukuun vikalle päivälle. En kuitenkaan nyt haluu siirtyy sinne. 🤗

Heippa! Siirryn tänne nyt virallisesti, kun sain vahvat viivat testiin. Kuukautisten mukaan LA voisi olla 14.1., mutta epäilen hedelmöittymisen tapahtuneen myöhemmin kierrossa, eli sen mukaan LA 21.1.. Katsotaan, mitä ultra sit aikanaan sanoo. Tänään siis ollaan joko rv 5+3 tai 4+3.

Oon ollut vakuuttunut jo vapusta lähtien, että olen raskaana, kun on ollut hienovaraisia oireita, väsymystä vaikka nukkuu hyvin, aamuviiden hereille havahtumiset, suoliston hidastumista, hedelmien ja vihreiden vihannesten himoitsemista, jatkuvasti jano, tihentynyttä virtsaamisen tarvetta. Vielä ei ole muita oireita, mutta odotan, että ensi viikolla alkaa rintojen arkuus, kuten ensimmäisessä raskaudessa oli.

• Rakkaus
Heippa! Siirryn tänne nyt virallisesti, kun sain vahvat viivat testiin. Kuukautisten mukaan LA voisi olla 14.1., mutta epäilen hedelmöittymisen tapahtuneen myöhemmin kierrossa, eli sen mukaan LA 21.1.. Katsotaan, mitä ultra sit aikanaan sanoo. Tänään siis ollaan joko rv 5+3 tai 4+3.

Oon ollut vakuuttunut jo vapusta lähtien, että olen raskaana, kun on ollut hienovaraisia oireita, väsymystä vaikka nukkuu hyvin, aamuviiden hereille havahtumiset, suoliston hidastumista, hedelmien ja vihreiden vihannesten himoitsemista, jatkuvasti jano, tihentynyttä virtsaamisen tarvetta. Vielä ei ole muita oireita, mutta odotan, että ensi viikolla alkaa rintojen arkuus, kuten ensimmäisessä raskaudessa oli.
No heipä hei🥰

• Tykkää
On tää epävarmuus kyllä ahdistavaa. Mä ostin vielä 4 digitestiä🙈 (ei mitään järkeä tiedän)
Aamulla onneksi tuli 3+ testiin. Jotenkin koen että oman mielenrauhan vuoksi haluan tehdä keskiviikkoaamuna yhden ( silloin pitäisi soitella neuvolaan) ja sitten jää vielä kaksi myöhäisemmälle ajankohdalle tehtäväksi 🙈 (yhäkin tiedän ettei mitään järkeä ja ei se ainakaan rauhoita jos jossain vaihessa testiin tulee jotain muuta kun 3+)
Mulla on yhäkin käytännössä oireetonta.
Tissit on todella arat ja kauhea turvotus meneillään, mutta muuten ei ole mitään mikä kertoisi siitä että tämä on totta. Nyt pitäisi olla kai 5+1

Heei! Täälläkin plussattu ja arveltu laskettuaika oisi 12.1. Esikoista odotan, vuoden päivät kerittiin yrittää, lapsettomuustutkimukset olisivat alkaneet 11.6..
silti jotenkin niin epävarma ja pelottaa, onko se varmasti oikeassa paikassa ja onko tuulimuna. Mulla ei oikeastaan muita oireita kun järkyttävä alavatsan turvotus sekä ummetus. Välillä rintoihin viiltää. Kokoajan kamala keskenmenon pelko, miten tästä selviää?

• Rakkaus
Heei! Täälläkin plussattu ja arveltu laskettuaika oisi 12.1. Esikoista odotan, vuoden päivät kerittiin yrittää, lapsettomuustutkimukset olisivat alkaneet 11.6..
silti jotenkin niin epävarma ja pelottaa, onko se varmasti oikeassa paikassa ja onko tuulimuna. Mulla ei oikeastaan muita oireita kun järkyttävä alavatsan turvotus sekä ummetus. Välillä rintoihin viiltää. Kokoajan kamala keskenmenon pelko, miten tästä selviää?
Kun sen keksit niin kerro minullekin🙈 meillä myös ensimmäistä ja yritimme 10kk ennen tärppiä. Kai se pelko kuuluu asiaan
https://datayze.com/miscarriage-reassurer#google_vignette
Tuota sivustoa tulee kulutettua🙈

On tää epävarmuus kyllä ahdistavaa. Mä ostin vielä 4 digitestiä (ei mitään järkeä tiedän)
Aamulla onneksi tuli 3+ testiin. Jotenkin koen että oman mielenrauhan vuoksi haluan tehdä keskiviikkoaamuna yhden ( silloin pitäisi soitella neuvolaan) ja sitten jää vielä kaksi myöhäisemmälle ajankohdalle tehtäväksi (yhäkin tiedän ettei mitään järkeä ja ei se ainakaan rauhoita jos jossain vaihessa testiin tulee jotain muuta kun 3+)
Mulla on yhäkin käytännössä oireetonta.
Tissit on todella arat ja kauhea turvotus meneillään, mutta muuten ei ole mitään mikä kertoisi siitä että tämä on totta. Nyt pitäisi olla kai 5+1
Mä oon mittaillut aamulämpöjä, niin jatkan niiden mittaamista vielä viikon. Jos ne pysyy ylhäällä, voin olla koko seuraavan päivän huoletta. Jos ne tipahtaa, osaan varautua keskeytymiseen. Suosittelen ihan edullisuutensa puolesta, jos kukkaronpohja alkaa ammottaa 😅

Ja ummetuksesta kärsijöille suosittelen syömään kuivattuja taateleita, luumuja viikunoita tai aprikooseja. Kaikissa paljon kuituja. Ihan muutamalla päivässä suoli toimii paljon paremmin! Mä kärsin ummetuksesta tosi pahasti koko edellisen raskauden, niin ajattelin säästyä tällä kertaa.

Mä oon mittaillut aamulämpöjä, niin jatkan niiden mittaamista vielä viikon. Jos ne pysyy ylhäällä, voin olla koko seuraavan päivän huoletta. Jos ne tipahtaa, osaan varautua keskeytymiseen. Suosittelen ihan edullisuutensa puolesta, jos kukkaronpohja alkaa ammottaa
Mä oon mittaillut aamulämpöjä, niin jatkan niiden mittaamista vielä viikon. Jos ne pysyy ylhäällä, voin olla koko seuraavan päivän huoletta. Jos ne tipahtaa, osaan varautua keskeytymiseen. Suosittelen ihan edullisuutensa puolesta, jos kukkaronpohja alkaa ammottaa 😅

Ourassa oli että lämmöt alkaa vähitellen tässä kohtaa jo laskea. Mulla oli joku reilu viikko sitten iso droppi ja säikähdin tosi kovin. Ruskeaa pientä vuotoakin. Mut ultrassa näkyi kuitenkin alkio oikeassa paikassa ja pientä liikettä siellä. Eli vaikuttais vaan päivävaihteluilta. Oon yrittänyt olla seuraamatta hirveästi ettei turhaan säikähdä.

• Tykkää
Tervetuloa uusille ja paljon onnea plussasta❤️

Mä en ookkaan tänne kirjoitellut pitkään aikaan. Menossa nyt 5+1. Jotenkin oon luottavaisin mielin nyt tän suhteen vaikka mitä tahansa voi tapahtua. 😊

Tissit mulla on kasvanut, oikein kunnon lollot. Nännit on myös arat, sellasta ei oo aiemmista ollut. Huomaan et myös rasvaa kertyy jo muuallekkin, se vähän ahistaa. Samoin kävi aiemmissa raskauksissa. Pissalla saa myös ravata yötä päivää🙈

Jäin just töistä kesälomalle, mietin menisikö varhaisultraan. Periaatteessa kahden viikon päästä olis mahollista mennä, silloin olis jo varmaan ihan hyvät viikot 🤔

Eilen illalla säikäytti kun jäi verta paperiin pyyhkiessä. Rusehtavaa oli, ei kuitenkaan täysin vanha verta.. aamuun mennessä ei ole enempää tullut. Huhhuh, nämä kyllä on pelottavia hommia. Mitään kipuja tms ei ole, se kenties hyvä merkki🤔

Yhteistyössä