Tammikuiset 2021

@maisa93 Voiei, jospa olisi kuitenkin harmitonta!! Mulla alkoi tiputtelulla ja seuraavana päivänä runsastui ja heti näytti negaa.. Mutta varmaan mitä pitemmällä niin sen pitempään menee että hormoonit poistuu luulisin. Ehkei sulla nyt siitä ole kyse :)

Mulla vähän huolettaa päivittäiset jomot oikealla puolella, selkeästi munasarjassa tai keltarauhasessa tms...
 
Moi! Varovasti tulin lueskelemaan muitten juttuja, oma laskettu aika ois vasta 28.1 oviksen mukaan, neuvola varmaan taas sanoo sen olevan aiemmin, varmaan 22.1. Viiettä ootellaan, tuli ihan yllärinä tää raskautumisen helppous joten oon vielä vähän ouolla fiiliksellä. Meillä aiemmin siis pitkiäki yrityksiä.

Millanen fb-ryhmä teillä on olemassa? Pääseekö sinne vielä?
 
Tervetuloa jälleen uusille! Mulle voi laittaa viestiä fb-ryhmästä, sinne mahtuu vielä mukaan. :) En laita kutsuja ihan kauhean nopsaan, kun onnistuu vaan koneella, mutta nyt työviikon aikana taas vähän tiuhempaan.

Onpa monilla ollut vuotoja nyt alussa. Toivottavasti olisivat vain harmittomia. :( Tiedän tuon stressin...

@murh Mikä sun laskettu aika on? Lisään listalle LA:n mukaan. :)

Ja tuosta isien/tukihenkilöiden pääsystä sairaalaan: asun itse Keski-Euroopassa, ja täällä on paljon Suomea vaikeampi koronatilanne, mutta nyt on höllennetty jo rajoituksia niin että isät pääsevät ultriin mukaan (kasvomaskin kanssa ja mitään oireita ei tietenkään saa olla) ja synnytykseen myöskin. Sairaalasta riippuen isä saa jäädä myös osastolle (tosin koronatestin kautta), mutta sieltä ei saa sitten poistua koko aikana edes muualle sairaalan sisällä - eli ei edes kanttiiniin tms. Tämä on tietty vaikeaa jos tulossa toinen, kolmas jne, lapsi, koska ikävä antaa pienelle esikoiselle viesti, että kun toinen vauva tulee niin molemmat vanhemmat hylkäävät hänet moneksi päiväksi... Me ei olla vielä oikein edes mietitty tilannetta, kun tammikuuhun on vielä aikaa ja tilanne elää, mutta nyt ekana mulle tuli mieleen että pitää sitten pakata aivan sairaasti evästä mukaan sairaalaan, koska sieltä sai niin niukasti ruokaa että mun mies toi mulle ylimääräisen iltaruoan joka päivä. :D
 
  • Tykkää
Reactions: lillans ja Masunen
Soitin nyt sit neuvolaan ja en saanut lähetettä vr ultraan ☹ täytyy siis ite soittaa naistenklinikalle jos vuodot jatkuu tms. No nyt ainaki näyttää tuhruilu loppuneen et kai mennään sit yksityiselle joskus rv7 kattoo. La neuvolan mukaan siirry helmikuun puolelle kuten arvelinkin ☺ Hope so kukaan ei suutu jos kuitenkin hengailen mielummin täällä koska oviksen mukaan la on 30.1/31.1 mutta vasta sit np ultrassa tietää lähteekö neuvola siirtää tota vai ei....
 
Onko muilla pahaakin pahoinvointia viikon olen nyt jputunut töistä olemaan pois kun olo aivan hirveä pomokin jo arvasi että raskaana olen. Oksentelua ei onneksi ole mutta krapulainen olo 24/7 ja kaikki hajut kuvottaa. Ruokavalioon on nyt kuulunut mehujäät ja jääkaappikylmät mandariinit. Toivottavasti viikonparin päästä helpottaa.
 
  • Surullinen
Reactions: Masunen ja Lilmi89
Onko muilla pahaakin pahoinvointia viikon olen nyt jputunut töistä olemaan pois kun olo aivan hirveä pomokin jo arvasi että raskaana olen. Oksentelua ei onneksi ole mutta krapulainen olo 24/7 ja kaikki hajut kuvottaa. Ruokavalioon on nyt kuulunut mehujäät ja jääkaappikylmät mandariinit. Toivottavasti viikonparin päästä helpottaa.
Kysyikö pomo ihan suoraan, että oletko raskaana? Toisaalta voi olla helpompi jos joudut jatkossa olemaan pois, niin ei tarvitse keksiä tekosyitä kun pomo jo tietää :)

Minulla paha olo on nyt hetkellisesti vähän helpottanut sillä, että pakotan itseni syömään kaiken aikaa. Mitään ei tosiaankaan tee mieli, mutta näkkäriä, luonnonjogurttia ja hedelmiä pystyn puputtamaan ilman oksennusrefleksiä. Peruna ja perunamuussi uppoaa myös, ja kyllä huomaa positiivisesti olotilassa, jos saa kunnon ruoan alas. Kaikki hajut on ihan järkkyjä: jääkaappi, tiskikone, miehen hengitys... :sick: :LOL: Olen onnekas kun saan nyt tehdä koronan aikaan kotona töitä, en tiedä miten selviäisin työpaikalla, kun pitäisi esittää pirteää.
 
Ultra 2 käyty ja kaikki hyvin. Hieno syke näkyi ja pikku tyyppi muistuttaa ihan pipariukkoa hematoomasta ei näkynyt jälkeäkään eikä myöskään toista kohtupussia joten tässä kohtaa kaksosraskaus poissuljettu. Epäilivät että hematooma se on ollut ja nyt ittekseen ilman vuotoja sulanut pois.
LA muuttui 27.12. Itse olin laskenut mahdollisesti sen olevan 28.12. mutta neuvola väkisin sen väänti 30.12. Toivoisin että saisin kuitenkin jatkaa täällä tammikuisissa koska eiköhän tämä ensi vuoden puolella vasta synny.
 
Kysyikö pomo ihan suoraan, että oletko raskaana? Toisaalta voi olla helpompi jos joudut jatkossa olemaan pois, niin ei tarvitse keksiä tekosyitä kun pomo jo tietää

Minulla paha olo on nyt hetkellisesti vähän helpottanut sillä, että pakotan itseni syömään kaiken aikaa. Mitään ei tosiaankaan tee mieli, mutta näkkäriä, luonnonjogurttia ja hedelmiä pystyn puputtamaan ilman oksennusrefleksiä. Peruna ja perunamuussi uppoaa myös, ja kyllä huomaa positiivisesti olotilassa, jos saa kunnon ruoan alas. Kaikki hajut on ihan järkkyjä: jääkaappi, tiskikone, miehen hengitys... Olen onnekas kun saan nyt tehdä koronan aikaan kotona töitä, en tiedä miten selviäisin työpaikalla, kun pitäisi esittää pirteää.
Olin soittamassa etten ole vielä tän viikon sairastelun jälkeen tulossa huonon olon takia mutta en saanu suuta auki kun sanoi et on laskenu 1+1 että saako onnitella. Tosiaan helpottavaa kun ei tartte keksiä selityksiä :D itelläki menee hedelmät. Yritin makaroonia eilen keittää mut kun avasin sen pussin niin kauhea kakomis refleksi niiden hajusta.
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen ja Nokare
Inhottavaa että niin monella on vuotoja, toistaiseksi on vissiin vaan säikäytellyt. Mun gyne sanoi joskus että kun istukka kehittyy ja kaivautuu kohdun seinämään, niin se voi aiheuttaa vuotoa. Yleensä alkaa viikolta seitsemän. Toivottavasti kyse on sitä tai muuta vaaratonta.

Itsellä on vielä niin alussa ettei pahoinvoinnista tai muita oireita oikein ole, hassua tulla niin jälkijunassa, kun viime kerralla olin kuukausiryhmässä siellä alkupäässä. :)
 
Itsellä toistaiseksi tullut aika-ajoin ns "pala kurkkuun", mutta mitään suurempaa pahoinvointia tai yökötyksiä ei ainakaan vielä ole ollut. Ja tosiaan vasta 4+ viikolla ollaan menossa.

@Aamukahvi1 tsemppiä! Varmasti vaivaa ja mietityttää, mutta nuo oireet on myös ihan normaaleja alkuraskaudessa. Varmasti myös tiedätkin, mutta ajattelin että sanon vielä "ääneen" <3

Tämä on kyllä yhtä tunteiden vuoristorataa; pelko ja epävarmuus kahta viivaa odotellessa muuttaa plussauksen jälkeen vain muotoaan. Aina on uusi huoli nurkan takana, vaikka onkin kyse aivan ihanasta ja tervetulleesta asiasta!:)
 
@zenni92 mulla kanssa reilun viikon "krapula" ollut päällä. Jäin viime keskiviikkona muuttolomalle, niin ei onneksi tarvitse työkoneella nuokkua. Nektariinit, mansikat ja Vesimeloni uppoaa hyvin. Kaikkea muuta joutuu pakottautumaan syömään. Sitten onneksi olo helpottaa. Kun pesee hampaita niin alkaa kakomaan.

Nuo tuhruvuodot kuulostaa pelottavalta. Tsemppiä kaikille.
 
  • Tykkää
Reactions: Masunen
No niin, tänään oli ensimmäinen ultra, ja vaikuttaa kovasti siltä, että kyseessä on tuulimunaraskaus. :( Ruskuaispussi näkyi, mutta alkiosta ei ollut tietoa. Viikon päästä vielä varmistus (odottelen myös verikokeiden tuloksia), mutta aika pieni todennäköisyys, että sieltä mitään löytyy. Aika tyhjä olo. Ja rankkaa olla yksin ultrassa ja saada tällaisia uutisia - täälläkään ei mies koronan takia päässyt mukaan.
 
Moikka, en jaksa kirjautua... Aamukahvi täällä hei. La-su yönä tuli kunnolla ruskeaa vuotia mut sen jälkeen ei oo tullu, menkkakipuja on paljon ni reissaa ihan hirveesti. Itkenyt oikeestaan päivät. Keskiviikkona ultra, pelottaa niin paljon.
Tsemppiä! Varmasti tosi stressaavaa. Onneksi rusehtava vuoto on usein vaaratonta ja menkkamaiset kivut kertoo kohdun kasvamisesta. Mulla oli esikoista odottaessa ihan järkyt kivut ja olin ihan hermona, kun eihän niistä juuri ollenkaan puhuta. Kaksi pitkää päivää, tulisipa sitten helpotus!

Mulla on nyt viikon sisään kolme päivystystä ja aika väsyä on töissä. Viime yö oli rankka ja huomenna ois sit vähään aikaan viimeinen 24h vuoro. Kesäkuussa onneks vaan päiväpäivystyksiä, niin jospa sitten olis jo vähän paremmassa kondiksessa heinäkuussa. Oon jaksanut nää keskittymällä ensi viikon lomaan ja asuntovaunureissuun :)
 
  • Rakkaus
Reactions: Aamukahvi1
Täällä myös menkkakipuilua ollu tänään, joka yö hirveitä painajaisia, oon kuulemma huutanu unissaan, finnejä naamassa ja palelee iltaisin, ei muuta.. Ruoka maistuu liiankin hyvin! Viime km yökkäsin jo ennen plussaa hajuista, nyt ei mitään.. Esikoisesta ällötykset alkoi vasta 6+jotain, sitä jännään että tuleeko. Nyt on 5+2
 
No niin, tänään oli ensimmäinen ultra, ja vaikuttaa kovasti siltä, että kyseessä on tuulimunaraskaus. Ruskuaispussi näkyi, mutta alkiosta ei ollut tietoa. Viikon päästä vielä varmistus (odottelen myös verikokeiden tuloksia), mutta aika pieni todennäköisyys, että sieltä mitään löytyy. Aika tyhjä olo. Ja rankkaa olla yksin ultrassa ja saada tällaisia uutisia - täälläkään ei mies koronan takia päässyt mukaan.
Voi ei kovasti tsemppiä sulle :cry: :love:
Mitkä viikot sulla on menossa, vai onko tietoa?

Mulla huomenna jo 4. ultra, jos ei vieläkään löydy sykettä, niin toivoa ei enää oo, omien laskujen mukaan huomenna olis jo kuitenkin 7+3:unsure:
Oon jo aikalailla heittäny toivon meneen ja odotan vain vahvistusta omille fiiliksille... :cry:
Pahoinvointikin on nyt vähentynyt, joskin edelleen esim. hampaiden pesu on tosi hankalaa oksentamatta :sick:
 
siis kyllä on peestä noi vuotelut! itellä tuli eilen illalla kerran ja heitin jo kirveen kaivoon. sen jälkeen taas ei mitään kunnes äsken jäi ihan inasen rusehtavaa paperiin. onneks huomenna on se ultra niin josko jotain selvyyttä tulis tähän jännitykseen.
 

Yhteistyössä