Ostikko Olivia samanlaiset kuin minäkin - pitsiset mamabel liivit ja triumphilta juu! Pitsit kutittaa, kaarien en ihan vielä ole huomannut painavan. Sika kalliit.. tai siis.. .no ko ostin Puppelle myssyn ja se makso 9,5e ni se oli muka ""kallis"" ja yhtäkkiä hokasin ne liivit, hintaa en edes katsonut kun kokokin löytyi (siis 85E - E!) ja tuo olikin sopiva ja ainoa eikä DD:tä ollut niin ostin ja hinta oli 34,90e... Ok, mä olen tottunut ostaan suht hintavia liivejä kun mullon siis kuten sanottu nämä löpsyt, leveät suht isot pussit niin tuollaiset edullisemmat liivit yleensä alkaa hankaamaan ja kaarituet sinkoilee yms. Mut silti tuntui vähän pahalta ostaa näinkin kalliit liivit imetyksen aikana kun enhän mä tiedä kauanko vielä imetän ja kuinka kauan rinnat pysyy täyteläisenä :-\ Aivan sama, nostaa samalla itsetuntoa kun nostaa myös rintoja. Mullon kahdet triumphin kaarettomat imetysliivit (ja yhdet liivikaupasta ostetut, 50e, ei kertaakaan ole mahtunut päälle :-\ ja niitä kun pesee tuhannetta kertaa eikä väri muutu miksikään niin vähänhän se latistaa... sekä tunnelmaa että rintaa hihii.
Yksi kysymys PÄIVÄKIRJASTA... Välillä täällä joku aina sanoo ""ai eihän tämä ollutkaan päiväkirja"" kun on ""horissut"" omiaan.. niin kysyn vaan ETTÄ MITEN NIIN EI OLE PÄIVÄKIRJA?? Mua kiinnostaa teidän elämästä KAIKKI, siis tahdon jutella teidän kanssa muustakin kuin vauvasta, tahdon ""tuntea"" teidät sekä äitinä, tyttärenä, tyttöystävänä, vaimona, kihlattuna, tulevana kotiäitinä kuin myös ura-putkeen suuntautuvana, naisena ja ennenkaikkea IHMISENÄ! Tuohon ei pysty jos ihan puhdasta vauva-asiaa jaappaa.. eihän? Siis ihan vain mun mieliksi, kirjoittakaa ihan vappaasti mitä mieleen juolahtaa, täällä on ainakin yksi joka lukee KAIKKI päiväkirjan sivut

)
NAURAMISESTA... pitää vähän paikata, ei Puppe ihan sentään vain itkenyt ole tätä puolta vuotta.. eli on hän jonkin verran kikatellut tai naurahdellut tai ""hiii"" tyyppisesti kiljahdellut iloa osoittaessaan, tai iskän kutittaessa parransängellään tai kun mama menee hakemaan päiväunilta. Mut tätä käkätysjuttua on hän nyt harjoitellut jonkin aikaa... mä en edes heti hoksannut et siis hänhän nauraa.. enkä itseasiassa huomannut naurun ""puuttumista"" ennenkuin Gina sanoi ettei Teppo naura vielä.
GINALLE AIVAN MILJOONA ONNEA UUDESTA ASUNNNOSTA JA SAMOIN TIETENKIN OLIVIALLE! Mie olen niin kade kade kade!!! Meillon neliöitä vaikka kuinka ja siltikään en saa pojalle omaa huonetta... Kun yläkerrassa olisi niinkuin tila mut eihän noiden portaiden kanssa vielä pärjää. Puppe ei vielä kävele portaita, doh, eikä häntä kukaan sinne jaksa montaa kertaa päivässä kantaakaan, yläkertaan meinaan. On hän sen verran painava poika. Jos olisi oma huone ei kuulisi kaikkia pikkutouhuja yöllä vaan vasta oikean ""hälytyksen"".
Samaan liittyy yösyöntien poistaminen - nyt olis aika kriittinen aika, 6kk, jolloin yösyönnistä vieroittaminen tulisi - kirjoista lukee hän - tehdä, olisi helpointa. Myöhemmin se voi olla tosi-kamalan-hirveän vaikeata. Mut... hitsi... kun osaisi rauhoittaa vauvansa ilman tissiäkin kun on tottunut tissillä nukuttamaan takaisin uneen. Mut yritetään juu... ties vaikka mummi tulisi pitämään unikoulua. Hei muuten, mistä mihin on vauvan yö? Siitä kun hän nukahtaa yöunille (eli meillä 21) siihen kun hän ensimmäistä kertaa haluaisi jäädä hereille (07, tainnutan tissillä takaisin uneen ja herää noin 9n aikaan)? Eli siis kymmenen tuntiako pitäisi raukan pärjätä ilman ruokaa? Ehkä iltapuuro tai vastaava pöperö auttaisi asiaan.. harkintaan. Viime yö meni näin: syönti 21 ja yöunille. Syönnit 00, 04jotain ja 08jotain... kai tuossa turhaakin on. Voi kökkö...
VIERASTAMINEN on meillä huipussaan, tästä jos pahenee niin vierastaa jo isäänsäkin. Tottuu kyllä sitten suht pian sellaisiin ihmisiin joita on aiemmin nähnyt paljonkin mut alussa pitää huutaa hirveästi ja etsiä äippäänsä. Ja - ikävä kyllä - lapsia vierastaa todella paljon. Mun syy... kun ei olla pahemmin lapsosia nähty kun ollaan vaan masennuksessa kotona kontattu. Tähän pitäisi yrittää saada muutosta mutkun mullei tosiaankaan ole montaa lapsellista ystävää niin mistä - MLL-kerhoko? - niitä yhtäkkiä keksii. Poikaparka.
Olenko mä kertonut Puppen ""HUULIHARPULLA SOITTAMISESTA""? Todella hienon kuuloista ja näköistä kun hän käsiään ja sormiaan vatkaa suunsa edessä ja soittelee menemään, ihan melkein voisi sanoa sävelen olevan hallussa. Saattaa joskus soittaa munkin sormilla, vetää lähemmäs ja työntää kauemmas ja bou bou bouw bouw kuuluu vaan. Jännä..
ÄITIYDEN SIETÄMÄTÖN KEVEYS - kirja on nyt päätynyt mamalle lainaan, kiitos PIIA, heti alku jo vaikuttaa tosi kivalta tekstiltä. Oon yrittänyt metsästää tota paikallisesta kirjastosta kuukausia ja nyt mummi sen sieltä lainaan sai. Oli meinaan aika pitkään myöhässä joltain toiselta lainaajalta, mummia nauratti jotta siellon samanlainen äippä kuin minäkin, mittään ei ehdi tekemään ja senkin huonosti...
SYÖMISESTÄ kyllä voisin mainita sen verran että tota... ilmeisesti Puppe syö kiinteätä kuitenkin aika vähän ollakseen tuollainen 10,5kg pikkupoika... Aamupuuroa menee 1/2 - 3/4dl (kaura-luumu), yksi purkki hedelmä- tai marjasosetta, yksi purkki lihasosetta ja siinäpä se... Loppu siis tissiä. Onko tuo teitin mielestä vähän? Tarkoitus olis piakkoin lisätä yksi lämmin ruoka mut en tiedä mihin väliin kun aamut on meillä niin lyhyitä että nippanappa ehtii pojan kuivittaa kun tahtoo jo uudestaan nukkumaan ja illat on vähän samanlaisia. Ehkä 19.30 tissin voisi korvata jollain herkkupuurolla tms.. neuvokaa pliis jos ossootte.
Ja pakollinen KAKKAjuttu, ei tarvinnut lisätä luumua eikä syöttää persikkaa (vaikka söi persikkaa kuitenkin välipalaksi). Teki nyrkkikakkan juuri kun olin vaihtanut paipan puolenpäivän aikaan juuri kun oltiin jo alkamassa pukemaan mummille lähtöä varten. Siis vaikka oli kaksi päivää kakkaamatta niin ihan kivasti tuli.
Entäs sitten, nyt oon kyllä tainnut jaapata ihan jees määrän heh hehheee joten, eix se sitten oo menox vaan... ajoissa nukkumaan.