+++TAMMI-HUHTIKUUSSA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

Minäkin hätähousu änkeän mukaan... Eilen tein testin ja plussahan se siellä! :)

Meillä esikoinen on 1v 10kk (toisesta inssistä) ja tämä kyytiläinen tarttu mukaan ekasta IVF:stä.

Hölmöltähän se vähän tuntuu täällä palstailla kun teillä useimmilla on jo niin paljon viikkoja kasassa... Mutta on täällä ainakin millis1981 ja mussu, jotka on kans yhtä alussa. Millis muuten, sulla on näemmä ollu hedelmöittyminen ja siirto 2 pvää mua aiemmin, eli vissiin mulla on sitte 4+2 jos sulla on 4+5... heh. Hyvä meitä :)

ON: Pelottaa,mutta oon päättänyt olla murehtimatta. Tän raskauden jatkuminen on ihan jonkun muun kun mun itteni käsissä. Otan siis päivän kerrallaan ja nautiskelen niin kauan kun tätä raskautta jatkuu. Mieluusti ens vuoden alkuun asti! :) Palelee ja mahaa juiluu välillä, ei muuta oireilua.

Ekaa ultraa odotan kovasti. Kertokaahan viisaat voiko IVFstä tulla tuulimuna? Kun eikös tuulimuna tarkota sitä, että hedelmöittymistä ei oo tapahtunu? Vai siis kuinka pihalla mää oikein oon... :ashamed:

Ja jos jollakulla on aikaa, intoa ja taitoa, niin tota listaa vois vissiin vähä päivittää.. Mää en taida osata..dorka. :)

Masun kasvatteluja kaikille!
 
[align=center]

NIMI*********** HOITO ************ LASKETTUAIKA
[/align]

Jozefina........................1.ICSI......................................8.10.09
Raitanen.......................2.IVF..................................... 13.10.09
Angela77.......................3.IVF......................................13.10.09
Peppiäinen.....................1.IVF......................................14.10.09
Viol................................3.inssi................................... 15.10.09
Lion32...........................1.PAS/1.IVF............................ 18.10.09
mm72...........................1.IVF.......................................19.10.09
Braba...........................3.IVF.......................................20.10.09
Silve.............................1.IVF......................................21.10.09
Ellastiina.......................1.PAS/1.IVF............................. 22.10.09
Dragon-lady...................1.PAS/1.IVF.............................25.10.09
Bardolino.......................3.PAS......................................5.11.09
Pupuvaimo................................................................
Kauniskuu................................................................... 7.11.09
Titonia............................1.inssi................................... 8.11.09
Pantalaimon....................1.inssi.....................................24.11.09
Velho...............................1.IVF.....................................5.12.09
Haltia.............................1.PAS/1.IVF............................ 6.12.09
Kuumetta........................2.IVF.....................................11.12.09
Aurorae..........................luomuylläri...............................12.12.09
Soleil76........................1.IVF/ICSI/2.PAS....................... 14.12.09
Tiinuli 81.........................1.IVF.....................................16.12.09
Irene80..........................1.IVF..................................... 17.12.09
Hilma78..........................1.ICSI....................................20.12.09
Tao74.............................2.IVF/3.PAS............................21.12.09
T0iv0..............................2.IVF.....................................
Pumpuli-72.......................6.IVF.....................................
nuuskis80........................ 2.IVF.................................... 30.12.09
Wilson.............................1.IVF/2.PAS............................
tahtoovauvan...................1.IVF.....................................6.1.2010





 
Tervetuloa uudet! :wave:

Taolle paljon jaksuja! :hug: Toivottavasti kaikki olisi vielä hyvin, vaikka tuleekin runsaammin vuotoa. :(

ON: Tänne ei sen kummempia. Kuvotus on siirtynyt selvästi iltapainotteiseksi, päivisin on yleensä ihan hyvä olo. Olen muutamana päivänä joutunut ottamaan antihistamiinia, kun silmien ja nenän kutina alkaa käydä sietämättömäksi. :ashamed: Toivottavasti tämä koivun kukinta menisi pian ohi, tosin heinäkuussa on sitten ystävämme pujon vuoro... :kieh:
 
Heips kaikille!

Ajattelin laittaa vain kaksi varvastani tänne puolelle, kun en oikeastaan ihan kokonaan vielä uskaltaisi tulla :D
Mahdunko sen verran tänne? :)

Täällä ekasta IVF:stä plussattu... ja laskettu lienee 30.12. Eli pikkukakkosta odotellaan. Minulla on reipas ekaluokkalainen (luomu)poika ja tämä toinen onkin sitten antanut odottaa itseään jo vuosia. Nyt vihdoin näkyy valoa tunnelin päässä. :)

Olisi ihanaa taas hivuttautua kaltaistensa seuraan! B)
 
Tervetuloa kaikille uusille :wave: ja paljon onnea plussauksesta! :heart: :heart:

Taolle jaksuja ja toivotaan, että se vuoto on ihan harmitonta! :hug:

ON: Täällä on vaput vietetty ja paluu arkeen alkaisi sitten huomenna. Ei yhtään kyllä huvittaisi mennä töihin takaisin. Tuntuu kyllä, että aikakin matelee kun kontrolliultraan on vieläkin 11 päivää, jos sinne asti nyt sitten edes päästään. Täytyy yrittää olla ajattelematta koko asiaa.

Irene ja Onni 7+5 (ainakin vielä kyydissä...)
 
Uusille tervetuloa :wave:

viiva: Kiva ku uskaltauduit tälle puolelle! Minäki tänne ihteni änkesin, vaikka vannoin, etten vielä tänne tuu :ashamed: No, kivahan täälä on vaihtaa ajatuksia :)
Miten sulla menee? Onko oireita?

Taolle jaksamisia ja voimia, toivottavasti vuoto on harmiton ja kaikki on hyvin :hug:

Omanapaa vaivaa väsymys! Oon päivittäin käyny lukemassa täällä kuulumiset, mut en oo jaksanu alkaa kirjottaan mitään :/ Rinnat on kipeet, välillä enemmän ja välillä vähemmän. Maha kipuilee välillä, enemmän jos nostelen raskaita ja liikun paljon :/ Kivuista soitinki vl:ään ja hoitaja sanoin niitten olevan normaaleja kohdun kasvukipuja. Ja johtuu myös endosta, kiinnikkeistä, punktiosta ja siirrosta. Huolestua pitää, jos kipu on yhdessä kohdassa ja tulee vuotoja.
Täytyy ottaa varovasti, ettei mitään satu!
Turvotus jatkuu, ei kiva. Mahapehmustetta on kyllä jo ennestääki jonkun verran, että turvotuksen voi laittaa ihan vaan lihomisen piikkiin :) Paino nousi jo tuossa hoidon aikana, eikä kyllä oo laskemaan lähteny :kieh: Mietempä se laskis, ku syömään joutuu parin tunnin välein, ettei ala heikottaan... On tää tämmöstä... Toisaalta, oon aatellu niinki, että nythän täsä voi ja saa syödä, mut eipä se nuinkaan mee :) Täytyy vielä syödä, ku sitä saattaa syödä. Ei tiiä millon se pahoinvointi alkaa...
Ekan neuvola mulla on 15.5. ja ultra 18.5. Hassua ku on nuin päin...sanoin neuvolantädille, että millon on ultra ja se tollasen päivän kuitenki antoi...

nuuskis, rv 5+4
 
No tervehdys Nuuskis! Joo uskaltauduin juuri ja juuri tänne... onpa kiva taas lukea sun vaiheista, kun niin samoissa tässä mennään.
Eipä mulla ole kummempia oireita vielä. Väsymys on kyllä myös valtava. Kipuja ja vihlomista on siellä täällä aina joskus. Kahtena aamuna olen jo hampaita pestessä kyökkäillyt. YÖKS!
Odotan kyllä oksentelun alkavan rajunakin, koska mulla on ensimmäisessä raskaudessa sitä riittänyt todella pitkään. Olin silloin sairaalassa viikon tipassakin, kun ei mikään oikein pysynyt sisuksissa. :eek: Nyt olen jo oikeastaan huolestunut, kun ei vielä ole tämän enempää oireita :x
Ennen vappua on ilmaantunut vatsatautiepidemia työpaikalla, joten pelottaa sekin tässä jo. 2 ihmistä on tänään ilmoittanut jäävänsä huomenna pois. HUI! Eli taitaa käydä suuren joukon läpi tuokin pentele.
Mulla on ultra jo 12.5 ja neuvolaan en ole edes vielä soittanut. Aika tuntuu niin pitkältä |O Olisi jo kiire tietää onko kaikki masussa hyvin.


viiva ja Raksu 5+4 :)
 
viiva: Toivottavasti säästyt tuolta vatsataudilta! Kiire ois tääläki saaha tietää, että kaikki on ok. Mut pakko vaan oottaa, oottaa ja oottaa...
On tää vaan tämmöstä oottamista :)
Nyt on ollu aamusta asti huono-olo. Oon pystyny syömään, mut koko ajan on "pala kurkussa" ja vähä etoo... No, pitänee nauttia jokaisesta oireesta mitä ilmaantuu ;)

nuuskis ja öttiäinen 5+4
 
Nonniin sen siitä saa, kun avaa suunsa. :( Tuli tässä päivän kuluessa aaltomaista pahoinvointia ja muutenkin huono olo. Mittasin ja lämpöäkin oli 37,2. Onkohan tuo normaalia näin alkuraskaudesta? Mulla normaali on tuossa 36,5 paikkeilla..? Kytevä pääsärkykin tähän ilmestyi. Nyt vasta pelätä saa, jos tässä vielä jonkun oksutaudin tekee. :(
 
Mites tuo kerhohomma, oliko tarkoitus siirtää keskustelu sinne?
En löytänyt sieltä mitään juttuja ja kun menin keskusteluihin sain ilmoituksen:
Kerhojen keskustelualueet ovat tarkoitettu ainoastaan kerhon jäsenien käytettäväksi

Sisään kyllä pääsin kirjautumaan mutta that's it..
 
JOZEFINA Tee jäsenhakemus kun olet kirjautunu sisään. Sit ku se on ok, niin pääsee eteenpäin :)

VIIVA Jos sulla on hormonihoidot viel kehissä, niin todellakin lämmöt voi olla reippaasti koholla vähän miten sattuu. Mullaki oli välillä, välillä ei ollenkaan. Harmi tota oksutautia jos sellanen iskee. Tsemppiä :)!!

NUUSKIS Joo, tää on tässä alkuvaiheessa tosi turhauttavaa kun vaan oottelee ajan kulua. Sitte 9kk kuluttua tajuaa että se onkin hurahtanu ohi, koko raskausaika :).. Et pitäs yrittää aina nauttia hetkistä eikä pelätä pahinta.. tätä mä olen tolkuttanu itelle koko tän 3kk .. Helpommin sanottu ko tehty :) Mut tsemppiä odotukseen ja pahaanoloon.

:hug:
PANTSU sama vika. allergialääkekausi avattu. Ei voi mitään ku on ihan umpitukkoinen 24/7!! Köh!

Jee.. waput on wappuiltu. Ja munkkeja syöty. Kävin porukoilla jossa oli vaaka (ite en omista).. Yllätys oli että paino on tippunu 2 kg vaikka olo on ihan toinen :) Pää on hassu kapistus.

Onko muute kellekään tullu jo linea negran alkua? Mulla se ilmaantui pikkuhiljaa ja yltää jo napaan :) Hassua :heart:

Mukavaa sunnuntaita kaikille!!

Kauniskuu 13+2
 
Ajattelin, että jos joku vasta plussannut tahtoo liittyä joukkoon. Täällä kun on niin paljon jo väkeä ja toiset jo niin pitkällä... Saa toki jäädä tännekin :)

Löytyy nimellä IVF/ICSI/PAS tammimasut. Mää meen sinne, katotaan tuleeko muita... :D
 
tahtoovauva: Hyvä idea tuo uusi pino! En siis mitenkään ole ajamassa teitä pois, mutta nyt näyttää olevan meneillään ihana plussa-aalto tuolla lapsettomuuspuolella, että saatte varmasti pinon täyteen! :heart: :D

Tervetuloa taas uusille! :wave:

Jozefina: Tosiaan, sun täytyy tehdä ensin jäsenhakemus, ennen kuin pääset lukemaan keskusteluja.

ON: Täällä pahoinvointi on hieman vähentynyt. Tietysti heti mieleen hiipii kaikki ne ikävimmät mahdollisuudet. :ashamed: Vaikka oikeasti pitäisi kai nauttia tästä vähän normaalimmasta olotilasta. Onneksi rinnat ovat vielä arat ja jonkinlaisia kohtutuntemuksiakin löytyy. Torstaina sitten nt-ultraan. Alkaa jo hieman jännittää.

Nautittiin eilen ekasta kesäpäivästä mökkeilyn parissa. Kastoin talviturkin! :D Oli kyllä pirun kylmää vettä, mutta ihanan virkistävää se oli. Meidän kissanpentukin pulahti vahingossa järveen. Se putosi laiturilta rantaveteen ja oli sen jälkeen kovin surkea näky. :LOL:

-Pantsu 10+5
 
Tao: Toivottavasti kyseessä vaaraton vuoto :hug:

Pantsu ja kauniskuu: Täällä kanssa allergia riivaa mutta tähän mennessä olen vielä ollut lääkkeettä. Viime yönäkin valvoin vaikka kuinka kauan kun olin niin tukossa etten saanut nukuttua. Onko tiedossa joitain lääkkeitä jotka ovat parempia kuin toiset?

).( Eilen illalla oli huono olo ja tänään aamulla oli oksentaminen todella likellä; istuin vaan sitten keittiön pöydän ääressä nieleskelemässä ja koitin keskittyä oksentamatta olemiseen. Että saattaapi olla että se aamupahoinvointi tulee sittenkin. Rinnat on kipeät, paleltaa, väsyttää ja vessassa saa rampata kokoajan. Joka yökin olen joutunut nousemaan vessaan. Kunpa vaan jo tietäisi varmasti että masussa olisi elämää ja se olisi oikeassa paikassa, mutta vielä on pitkät 1,5 viikkoa ultraan.

Tervetuloa uudet :wave:

Veena 6+0
 
Veena: Mulle sanottiin (ja täälläkin on useasti mainittu), että sitiritsiiniä ja loratadiinia sisältäviä antihistamiineja saa syödä. Ihan uusi tieto tuo, että saattaa vähentää pahoinvointia! Mielenkiintoista. Eilen illalla ja tänä aamuna tosin hampaiden pesu teki tosi pahaa, joten ihan kokonaan ei huonovointisuus ole poistunut. Sun oireet ainakin kuulostavat ihan "oikeilta". Toivottavasti et joudu kuitenkaan oksentamaan. :/ Nuo viikot ennen ultraa matelevat aina! Mustakin tuntuu, että tähän nt-ultraan on ollut jo ties kuinka kauan "enää viikko".
 
Tervehdys taas minunkin puolesta uusille palstalaisille :wave: Mukavaa kun plussia satelee =)

Ja Taolle lohtu :hug: Toivotaan, että vuoto on vaaratonta!

Olimme miehen kanssa vapun vietossa mökin rauhassa. Oli ihanaa saunotella ja oleskella vaan. Pahoinvointia ilmeni parina päivänä, mutta onneksi meni oksun jälkeen melkein ohi siltä erää. Toi hampaiden pesu osoittautui todella haastavaksi puuhaksi muutama viikko sitten. Onneksi sekin on hieman helpottanut! Mut olisi ihanaa, jos pahoinvointi kokonaan hellittäs. Ja olisi ihanaa, jos maistuis kaikki ruoat... Hirveen vaikee keksiä mitä syö, kun melki mitään ei tee mieli... Sellasta omaa napaa täällä.

Lion 15+5
 
Meikäläinen se tippuu ryminällä pois tästä pinosta ja siirtyy taas sitten syksyllä takaisin lapsettomuuspinoon...

Sikiö tuli ulos jo perjantai-iltana ilman mitään dramaattista tuskaa ja pahaa vuotoa! Tänään ultrassa kohtu jo täysin tyhjentynyt eli keskenmeno virallisesti viikolla 7+0. Ei ollu meidän vieläkään aika saada tän seitsemän vuoden lapsettomuuden jälkeen vauvaa, mutta ehkä joku päivä sekin ihme koittaa! Syksyllä alkaa sit viimeinen hoito julkisella puolella.

Toivotan kaikille hyvää jatkoa ja muistakaa nauttia odotusajastenne täysin rinnoin!

Tao kiittää, kumartaa ja poistuu takavasemmalle! :wave:
 
Taolle jaksamisia :hug: ja toivottavasti syksyllä saat nauttia uudesta raskaudesta.

Kauniskuu Itselläni on vielä edellisestä raskaudesta jäljellä haalea linea negra, ei siis koskaan hävinnyt pois :) Mutta nyt kun vatsanahka alkaa enemmän ja enemmän kiristää, näyttää siltä, kun se häipyisi kokonaan. Saas nähdä ilmaantuuko uudelleen vai jääkö tällä kertaa tulematta. En yhtään muista missä vaiheessa se viimeksi tuli...

PantsuLaitoin sulle viestiä kerhon tiimoilta. Voin sitten selvitellä miten homma pelittää =) Kerhon nimen jo sieltä löysin...

ON Itselläni supistukset ovat onneksi hieman vähentyneet tulehduksen helpotuttua. Pienoinen väsymys iskee vielä näin puolilta päivin, jolloin jo totuin ottamaan hetken päikkärit samalla kun esikoinen nukkuu. Neuvolakäyntejä voisi mielestäni olla hiukan tiuhempaan, kun tuntuu aina ikuisuudelta odotella seuraavaa käyntiä :LOL: Ehkäpä se kotidoppler ei olisi hullumpi ostos!

Nyt on pienten päikkäreiden aika ja oikein mukavaa alkanutta viikkoa kaikille!

Kesäsiili 15+0
 

Yhteistyössä