+++TAMMI-HUHTIKUUSSA 2009 LAPSETTOMUUSHOIDOISTA PLUSSANNEET+++

KAUNISKUU: Juu, ultran mukaan 13+1 oli viikot, mutta kun ei ole kuin pari päivää heittoa niin ei alettu muuttamaan noita mihkään. Mulla on kesäkuun lopussa rakenneultra, että aika hyvät viikot on mullakin sit kasassa. Aika jännä juu, et haluavat seurata tarkemmin vauvelin kasvua, kun eihän tuo kuitenkaan tuo lahjasoluhoito itse raskauteen vaikuta mitä he korostivatkin moneen otteeseen. Mut mielellänihän mä ylimääräisiin tsekkauksiin menen ei siinä mitään.

Bartsu ja toukka 12+4
 
Helinälle voimia, se on kyllä kurja tilanne, kun vihdoin on saatu pitkien hoitojen avulla plussa ja sitten tulee jotain tämmöistä. :hug:

Angela77, mua myös hirvittää tuo painon nousu. Viime raskaudessa tuli kaikesta huolimatta maltillisesti, mutta nyt vaan tuntuu pahalta, kun edellisestäkin on jäljellä joku 4kg vielä ylimääräistä ja tuntuu, että en nyt muuta teekään kuin syön vaan. Kun on ihan pakko tämän kuvottavan olon vuoksi syödä jatkuvasti. No, pitää yrittää olla huolehtimatta. Jos jaksais sitten panostaa tervellisempään syöntiin, kun tämä olo helpottaa.

Tiinuli81, älä huoli! Mä kävin ekassa raskaudessa 6+0 niukan vuodon vuoksi ultrassa, ja alkio oli vasta 2mm eikä mitään sykettä näkynyt, vaikka hedelmöityspäivä oli tarkka (PAS) ja sykkeen piti muka näkyä 5+5 lähtien. Varsinaisessa klinikan varhaisultrassa 7+4 kaikki oli just niin kuin pitääkin ja syke aivan normaali.

Nuuskis80, täällä myös aivan valtava turvotus masussa, mun oli pakko kaivaa äitiyshousut esiin, kun en yksikertaisesti kykene olemaan enää normaalifarkut jalassa. Harmittaa, kun en haluaisi työpaikalla kenenkään vielä huomaavan ja maha on varsinki iltaisin sen näköinen, kuin ois raskaana jotain viikolla 20.. :/

Hyvää tiistaita kaikille!
 
TIINULI: Mulle ei annettu edes varhaisultra-aikaa ennenkuin 7+0 kun hoitaja sanooi, että ennen sitä sykettä ei välttämättä näy ja sit tulee turhaan harmaita hiuksia jos ei näy ja kaikki onkin hyvin.

Päätä särkee taas ja Panadol ei paljon auta. Varasin ajan hierojalle, mut se on vasta viikon päästä...

Bartsu ja toukka 12+5
 
On tullut plajon teksiä, hienoa! Yritän lukea kaiken, mutta välillä tekee tiukkaa =)

Helinä22: Sanat eivät riitä, mutta otan osaa :hug:

Tiinuli: Sama tsemppaus täältä! Väestöliitolla tehtäis vasta viikolla 7 varhaisultrat, koska aikaisemmin ei välttämättä näy mitään. Eli näkymät sinulla masuun olivat varsin hyvät =)

Kauniskuu ja Angela:Painonnoususta Minulla meni 7-12 viikkoa niin huonossa voinnissa, etten jaksanut lenkkejä ajatella ja se syöminen oli lähes jatkuvaa. No nyt, kun olo on ihana, niin väsymys painaa työpäivän päälle sen verran, etten edelleenkään saa raahattu itseäni lenkille... Synnytyksestä tulee rankka, jos fyysinen kunto on nolla! Koiran lenkitykset hoidan hyvin, mutta ei siinä kuntoa kartuta. Tuo hengästyminen vaivaa myös minua ja silloin tuntuu vielä surkeammalta... Kiloja ei onneksi ole tullut kuin 2 kg. Kaikki vaan roikkuu...

Iikku80: Mitä kuuluu?

Uusille tervetuloa! :wave:

ON: Tyhjiötunnetta ajoittain ilmassa... Tapahtuuko vatsassa mitään?!! On vähän liian normaali olotila usein. Niitä potkuja ei voi vahvistaa vauvan potkuiksi, voivat olla jotain ihan muuta. Vauvan elämää odotan innolla, jotta taas kerran raskaus konkretisoituisi!! Aina sama ongelma :kieh: Vatsakumpu on ainoa merkki, sekin aamuisin vähän piilossa ja pullahtaa aamupäivällä esiin. Painuuko se kohtu selkärankaa kohti yön aikana maatessa?
Ärsyttää tämä ainainen epävarmuus, näilläkin viikoilla!!

Viol 15+5
 
Hei kaikille!

Olen aina silloin tällöin lueskellut palstaanne, samassa tilanteessa kun olen. Vieläkös mukaan mahtuu? Viikkoja on nyt kasassa 14+1 ja tämä on toinen ivf-raskaus. Esikoinen syntyi 2007. Ennen sitä yritystä oli takana 4 vuotta.

Tähän raskauteen on jo mahtunut mukaan vuotoa, supistelua ja tulehduksia. Eli vähän saman kaavan mukaan kuin ekassakin raskaudessa, silloin ei kyllä vuotoja ollut.

Vaikka viikkojakin on jo ihan mukavasti kasassa, vaivaa minua silti pieni epävarmuus maha-asukin suhteen, onko elossa yms. Mutta ilmeisesti en ole ainoa =) Mitään varsinaisia liikkeitä en voi vielä sanoa tunteneeni, joten niitä odotellessa...

Ai niin, voisinhan tietenkin kertoa jotain itsestäni; olen hiukan yli kolmekymppinen ja tällä hetkellä kotiäitinä, esikoinen nyt siis 2 vuotta. Minulla on siis noin 24h aikaa ihmetellä erilaisia tuntemuksia ja nipistelyjä :D Olisinkohan rauhallisempi työelmässä??? Ja kotiäitiyttä voin suositella kaikille, joilla siihen vain on mahdollisuus. Tähän "köyhäilyynkin" tottuu :D

Aurinkoista alkuviikkoa kaikille!
Ja katsotaanpaa saanko viestin vielä lähetettyä sinne, minne tarkoitus olisi...

Kesäsiili 14+1
 
Tiinuli: Olikos sulla tällä viikolla se seuraava ultra? Voimahalit täältä kuitenkin :hug: , on tämä niin rankkaa!

Viol: Täällähän minä! Olen taustaillut ja lukenut juttujanne, kun tuo oma runosuoni ei nyt oikein kuki. Jännittyneenä ja pelon sekaisin tuntein odottelen tuota ensimmäistä ultraa joka on siis torstaiaamuna. Aika tuntuu matelevan, jostain kumman syystä! :D Olotila on ihan normaali, ehkä pienoinen väsymys vaivaa! Töissä on onneksi ollut niin kiirettä, että siellä ei kerkee nukahtaa ja on jotain muutakin ajateltavaa kuin tuo masuasukki!

Kesäsiili tervetuloa joukkoon mukaan ja et varmasti ole ainut jota epävarmuus vaivaa, kuten jutuistamme varmaankin olet huomannut! :D :wave:

Irene ja Onni 6+5
 
heippa..pääseekö vielä mukaan. Plussatesti tehty eilen. Meillä siis esikoista odotellaan. Takana monta vuotta yritystä. Tehty neljä inseminaatiota, IVF ja nyt siis eka pas tuotti tuloksen. Alussa siis ollaan ja pidetään peukut pystyssä että kaveri pysyy matkassa. :)
Väestöliitossa eka ultra 25.5.
 
Voi Helinä miten kurjaa :hug:

Onnea plussasta ja tervetuloa millis ja Kesäsiili!

Bartsu, hienoja ultrakuulumisia! Olipa teillä kasvanut reippaasti =)

Meillä oli myös nt-ultra perjantaina ja sintti oli 5,5cm, vastasi viikkoja 12+2 (laskennallisesti mentiin viikoilla 11+6). Ja kaikki ilmeisesti hyvin - niskaturvotusta 0,8cm. Tosin riskiluku tulee sitten vasta verikoetulosten jälkeen. Kahden vaiheilla olin että edes menin siihen kokeeseen kun kyllä tämä tulokas joka tapauksessa tervetullut on!
Hienointa tossa ultrassa oli muuten kun pikkuinen liikkui, ei oltu sitä yhtään osattu odottaa!

Aurorae ja Nuuskis, täällä myös sellanen turvotusmaha että suurin osa housuista ei tosiaan enää mee. Mutta en osaa kuvitella vielä äitiyshousujakaan... kuvittelen ainakin että ne on taas liian valtavia. Niinpä sumplin niillä muutamilla housuilla mitkä menee + oon saanut äipältä lainaksi myös parit vähän väljemmät.

titonia 12+3 (ihanaa kun 12 viikkoa poksahti! Nyt on uskaltanut kertoa jo muutamille kavereillekin.)
 
nuuskis, noi sun oireet on just samoja kun mitä mulla oli noilla viikoilla :) ...turvotus (joka sitten sujuvasti siirtyi selkeäksi vauvamahaksi), alavatsan nipistelyt ja kipuilut ja se väsymys... joka jatkuu edelleen! zzzzZZZZZzzZzzZZ... Väsymys on mulla tosiaan ollu mukana ihan alkuviikoista saakka, joka yö väh. 9 tuntia unta kuulaan, muuten ei tuu mitään. Sen verran ehkä helpottaa, et päiväunet ei oo enää töiden jälkeen mielessä niin kuin talvella!

haltia, koita jaksaa oksujen kans! Tsempitystä...

kauniskuu, meillä sattuu rakenneultra rv 19, on siis 20.5. Mä oon kans ihan super-kesäihminen, ihanaa kun on lämmintä ja aurinkoista! Tänä kesänä vaan leidit massut tanassa pitkin kesäkatu kuumaa! :D
ja tosta puuskuttamisesta: sama juttu, ihanko ei olis ikinä liikkunut ko portaissa niin hengästyttää! Mut alkaahan ne vauvelit jossain vaiheessa sisäelimiä ja keuhkojakin painamaan kasaan...

Viol, nyt on aika ajoin mullakin tullut epäuskoisia hetkiä et tapahtuuko massussa enää mitään!!?? Nyt viime viikkojen aikana kohtukipuilut on vähentyneet selkeesti, eikä vauvojen liikkeitä oikein kunnolla vielä tunne. VAIKKA massu kasvaa ihan hurjaa vauhtia, silti välillä se mietityttää! Mua oikein rasittaa tää tunne, miten tää vieläkin tuntuu vain näin!!?? En silti ole antanut paniikkimielialan vallata, tottahan tää on!! Sitä vaan kun oli niin tottunut johonkin tuntemukseen jossain päin massua, nyt kun on rauhallisempi kausi, niin ihmetyttää. No, varmaan kaipaan tätä rauhaa kunhan pienokaiset alkaavat kunnolla matsaamaan vatsassa!

kesäsiili ja millis, onnea plussasta ja tervetuloa!

Tän piti olla pikainen vilkaisu, tähän jumituin... nyt meen tutustumaan kunnolla tonne kerhon puolelle!!

Raitanen ja kaiffarit 16+0 *poksista poks*
 
Iltaa B)
Onnea kaikille tuoreille plussanneille :flower:

Raitanen mukavaa kuulla pidemmällä olevan kaksosodottajan tuntemuksista :wave:
Olen ollut hieman ihmeissäni vähäisten raskausoireiden kanssa. Kai kaksosten kanssa oireitakin pitäisi olla enemmän kuin lievä kuvotus? Toisaalta töissä on ollut helppo pärjätä tällä hetkellä.

Huomenna eka neuvola, mies järkkäsi itselleen vapaata, haluaa kovasti tulla mukaan. Ihana ukkeli...toivottavasti lapset perivät isänsä luonteen, ei mun vuoristoratamielialoja :)
Lisää kuulumisia huomisen jälkeen!







[i][b][/b] :hug:
 
Millis :flower: mukava saada "tuttuja" joukkoon =) Taitaa kevään PAS-ketjusta tulla paljon plussia =)

Nyt se taisi jo iskeä, tolkuton väsymys. Yöllä nukutaan n. 9h ja tänäänkin vielä päiväunet päälle. Onneksi olen viikot kotosalla, niin pystyn huilaamaan tarvittaessa. Sama homma oli esikoista odottaessa, olisin voinut nukkua ensimmäiset kolme kuukautta :eek: Muita oireita ei sitten olekaan, tässäkin on tarpeeksi kun ei hereillä meinaa pysyä...
 
mahtuisko vielä mukaan? tein plussatestin viikko sitten. varhaisultra on 13.5. olen 32-vuotias ja esikoinen on 10kk.
hiukan on iltaisin kuvotusta ja rintojen arkuutta. alavatsaan tulee välillä kipeitä vihlasuja mut eiköhän tämä tästä lähde parempaan suuntaan jossain vaiheessa.
 
irene kiva tosiaankin kun on tuttuja. :)

wilsson niin taitaa tulla. oon kirjoitellut paljon myös odotuksen odottajissa niin sieltäkin on vissiin viisi plussaa tullut tässä kuussa. :) Milloin sulla on se varhaisultra? Mulla meni se 7+6 viikoille, koska oma lääkärini on edellisellä viikolla punktiohuoneessa. Ei tee silloin muuta.

jerpuska tervetuloa. Säkin oon " tuttu "tuolta kevään ryhmistä.
 
Passaisikohan sitä liittyä seuraan?

Meillä siis sellainen tilanne että takana on kolme inssiä ja viime kiertoon piti tehdä IVF/ICSI, mutta pääsiäisen takia siirrettiin seuraavaan kiertoon. Siinä sitten odotin menkkojen alkamista että pääsen aloittamaan piikitykset, mutta nepä eivät alkaneetkaan vaan sain elämäni ensimmäisen plussan testiin. Maailman ihanin yllätys :) Elikä vaikka en ole varsinaisesti plussannut lapsettomuushoidoista, niin tiedustelisin silti josko tänne saisi tulla? :)

Laskureiden mukaan menossa olisi siis suurinpiirtein 5+2 ja LA 28.12.09.
 
Veena ja millis: Ihanaa, kun tulee tuttuja! Paljon onnea plussista ja tervetuloa! :heart:

jerpuskalle ja kesäsiilille myös tervetulotoivotukset! :wave:

En päässyt eilen illalla koko kaksplussan sivuille! :kieh: Pahoitteluni siis, jos joidenkin kerhohakemukset eivät ole edenneet.

Viol: Mullakin oli eilen (harvinaisen oireettomana hetkenä) tosi epäuskoinen olo, olenko ihan oikeasti raskaana? Ei sitä varmaan kunnolla sisäistä, ennenkuin maha tästä kasvaa ja ensimmäiset liikkeet alkavat tuntua.

Tiinulille
ja Irenelle tsemppiä ultraan! :hug:

ON: Mulla on selkä ihan hajoamispisteessa. :( Olen tehnyt ilmeisesti huonossa asennossa töitä ja nyt hädin tuskin pystyn taipumaan alaspäin. Pitää varmaan välttää pyöräilyä ja sohvalla makoilua ja yrittää jotenkin jumpata sitä. Vielä reilu viikko nt-ultraan. En jaksaisi millään odottaa!

-Pantsu 10+1
 
helinä Aivan kamalaa! Suuret lohtuhalaukset :hug:

Tevetuloa uudet plussanneet! :wave:

Tiinuli Mulla tuo eka ultra on 7+0 viikolla. Kyllä sulla asiat varmaan kunnossa, kun jotain sykettä kuitenkin näkyi. Tsempit täältä!

).( Mulla oli viime viikolla pahoinvointia joka päivä, mut nyt se on kokonaan kadonnut. Ruskeeta tuhrua on tullu jo reilun viikon. Rinnat kasvaa ja on tosi kipeet. En oo suostunu ottamaan mitään stressiä, kun oon ajatellu et ultrassa sitten ens viikolla selviää mikä tuolla masussa on tilanne!! Pää kylmänä siis yritän täällä mennä eteenpäin...

Tao 6+2
 
Pantsu Kiitoksia... taas ;) Aika menee kyllä tosi nopeasti kun säkin olet jo noin pitkällä.

Minkäs vkon jälkeen sitä yleensä kerrotaan asiasta? Siis kun keskenmenoriski pienenee? Koitin netistä etsiä mutta ne löytänyt ihan selkeää vastrausta...

Helina: Olen niin pahoillani. Niin paljon kun jotain on toivottu ja sen vihdoin saa, niin kuinka se voidaan ottaa pois. Paljon voimia sinulle :hug:

Tiinuli: Viikot ovat vielä niin aikaisia ettei kai vielä parane huolestua. Itse soitin tänään vliittoon ja ultra on vasta viikolla 8. Eli jos jo noin aikaisin on jotain näkynyt niin eikös se oli hyvä merkki?

Eli itselläni vielä pari viikkoa ensimmäiseen ultraan. Tuntuu ikuisuudelta..

Veena 5+2 (?)
 
Veena: Me kerrottiin vanhemmille ja sisaruksille ekan ultran jälkeen. Minä tosin olin kertonut muutamalle parhaalle ystävälle jo heti plussasta, he kun tiesivät hoidoista ja olisin myös kertonut keskenmenosta, jos sellainen olisi tullut. Mulle gyne sanoi toisen ultran jälkeen (rv8+2), että kun kasvua on tullut ja kaikki on hyvin, niin keskenmenonriski on enää tosi pieni. Sen jälkeen ollaan kerrottu muutamille läheisille ystäville. Nt-ultran jälkeen varmaan tieto leviää sitten vähän laajemmaltikin. Ei taida ainakaan mun äiti enää jaksaa pitää salaisuutta. :D

Vaikea siis sanoa mitään tarkkaa aikaa, koska on "hyvä aika" kertoa. Me ajateltiin asia niin, että kerrotaan ekan ultran jälkeen niille ihmisille, joille voi sitten kertoa myös huonoja uutisia, jos niitä tulee. Toisaalta mä itse ajattelin myös niin, että voihan vielä rakenneultrassakin paljastua jotain. Ei raskaus taida missään vaiheessa olla riskitön.

Noi ekat viikot matelee NIIIN hitaasti, mutta onneksi ultran jälkeen alkaa aika mennä nopeammin (ehkä ). :D
 
Moikka moi!
Täällä olisi vielä yksi PASin jälkeen plussannut. Olen lueskellut taustalla tämän pinon kirjoituksia jo viikon verran mutta aikaisemmin en ole uskaltautunut kirjoittelemaan. Ekan ivf:n toinen pakastesiirto siis meillä onnistui ja esikoista odotellaan. Tuntuu edelleen ihan uskomattomalta (viimeksi eilen oli ihan tehdä taas testi, niin että sain konkreettisesti nähdä että kyllä, ne viivat ovat edelleen paikoillaan - seko mitä seko!) :whistle:

Kuudes viikko pyörähtää pian käyntiin ja eka ultra on 11.5. Sitä odotan kovasti, joskin hieman pelokkaana. Toivottavasti kaikki on hyvin! Oireita on aika vähän: väsymys painaa kyllä koko ajan, rintoja hieman aristaa ja välillä tulee kuvotuksen tunne kun mietin jotain syötävää. Ruskeaa tuhrua on tullut plussaamisesta saakka mutta jotenkin en ole siitä niin huolissani, koska luulen tuon vuodon liittyvän myomaan joka minulla myös on kyydissä.

Hepa 5+5 (?)
 
Mahdottomasti uusia onnekkaita :heart: !! Tervetuloa munkin puolesta! :flower:

Vuotelijoille/tuhruilijoille, joo, tsemppiä ja mielenrauhaa! Ihan varmasti kaikki menee hyvin! Nimimerkillä valtavat niagarat alkuraskaudessa kärsinyt!

Jee! Sain aikaseks käydä salilla. Pikkasen tuuletin pian 2kk tauon jälkeen. Rauhakseen otin, ei mitään jalkakyykkyjä/prässiä. Positiivista huomata että siellä ne lihakset siintää edelleen, kun jaksais vaan niitä kiusata. Tavoite on enemmänkin saada selkälihaksiin voima takaisin, että jaksaa sitte massua kannella.

Oireita ollu muutenkin lähes nolla, nyt huomaa että nekin vähät alkanu karisemaan. Esim. aamukahvin pystyy jo juomaan jne. Yöt nukun edelleen huonosti.. Mut jotenki alkaa olla sellanen pirteempi ja energisempi olotila. :p

Simakasta vappua kaikille kanssa taapertajille!! :heart:

Kauniskuu 12+5
 
Pantsu: Joo, mekin on muutamalle tilanteesta tietävälle nyt tosiaan kerrottu, joiden haluan myös tietävän, jos saammekin surullisia uutisia. Mutta muuten meinataan olla ihan hissukseen vielä pitkän aikaa. Elikkäs siis sen nt-ultran jälkeen ihmiset yleensä uskaltavat kertoa vissiin...?

Tuosta kauniskuun viestistä tuli mieleen, että mitenkähän se nyt on sitten tuon liikunnan kanssa, että mitä saa tehdä? Kaksplussan sivuilta luin ja siellä sanottiin että saa liikkua, mutta pitää välttää liikuntaa jossa kohtu voi joutua "voimakkaaseen hölskyvään liikkeeseen". Mitähän tälläinen hölskyminen sitten meinaa? Hyppyjä?
 
Tervetuloa uusille plussanneille :wave:

millis, mulla on ultra 7+1, muistaakseni edellisessä raskaudessa oli samoihin aikoihin. niin mielelläni kun tarkistasin joitain tietoja, päivämääriä, viikkoja ym. edelliseltä kerralta, niin en tietenkään löydä sen vuoden kalenteria mistään :headwall: Kaikki muut vuodet kyllä löytyy viimesen 11 vuoden ajalta...

Muille kertomisesta, parille kaverille ollaan kerrottu, niille jotka jo muutenkin ovat hoidoista tienneet. Muuten odotetaan ainakin viikolle 12, ja luultavasti vieläkin pidemmälle. Tai niin kauan että asian huomaa muut itsekin =)
 
Moi..Uskaltaisikohan liittyä varovasti mukaan...Viiimeiset menkat 30.3.09 ja heikosti positiivinen raskaustesti tuli tehtyä jo viime torstaina, kun pikkupöksyihin ilmestyi vähän ruskeaa vuotoa ja aattelin, että no, menkathan ne sieltä tulee (clomien vuoksi kierrot vain 24 päiväisiä) että varmistan vaan, että onko testi positiivinen tai jotain, että pääsen sitten uuden clomi-kierroksen aloittamaan hyvillä mielin... :$

(Meillä siis lapsettomuustausta, 1. inssi tehtiin 14.3.09)

No, vuoto jäi siihen piikkuiseen tuhruun ja muuttui heti kirkkaaksi ja minähän aloitin testaamisen ja plussa senkun vahvistuu ja vahvistuu päivä päivältä. Eilen aamusta tein vikan ja heti pärähti ruutuun selkeääkin selkeämpi plussa, ihana vahva punainen viiva!!! :heart:

Voi että, en vaan osaa olla yhtään onnellinen pelkään ihan hirmuisesti keskenmenoa ja tyyliin tuulimunaa, minulla ei meinaan ole yhtään mitään oireita, paitsi ruoka maittaa hyvin ja tissit ehkä vähän rupeat...Onko muilla oireettomuudesta kokemuksia?!Paniikki...Eka ultra on parin viikon kuluttua...
 

Yhteistyössä