Huh
Mirdav, mitä oletkaan joutunut käymään läpi! Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin!!
Voi vitsit
Haaveilija, varmasti hauskaa tuntea vauvaa tuolla tavalla vatsan läpi. Mietin jo, että tunnenkohan itse ikinä, kun tuntuu että mulla tuossa on aina semmoinen sentin rasvakerros vatsassa
. Meillä on toinen kummi tiedossa, mutta niitä on nyt tällä iällä vaikeampi löytää kun kaikilla on omia lapsia, ja kummilapsiakin jo paljon. Sulla onkin jo ihanasti hankittuna tuota tavaraa. Nuo rasvat sun muut meinaan myös hankkia tässä jossain vaiheessa. Ihan loppuun en halua jättää mitään.
Ihanaa
Mangu että saat lomailla!! Aah mikä ilma oli tänäänkin töihin tullessa. Olisi ollut kiva vain ajaa työpaikan ohi, ja mennä johonkin nurtsille istumaan ja syömään jäätelöä
. Tai mökille. Niin, sulla oli vissiin sitten ylimääräinen lääkäri? Kivasti kasvanut tuo teidän bebe :heart:.
Ihania ultrauutisia
Rödluvan . Ihanaa että sinäkin pääsit vihdoin tuon maagisen 12 viikon yli!! Nyt se aika sitten alkaakin kulumaan paremmin, (valitettavasti) kesä menee aina hujahtaen
, ja sinullakin alkaa se vatsa jo piakkoin näkyilemään
. Ajattele, enää 3-4 viikkoa ja voit alkaa tuntemaan niitä potkujakin
.
Moooro
Jypy pitkästä aikaa! Onpa sullekin sattunut ja tapahtunut. Onnea uuden talon hankinnalle
. Kuulostaa tosi ihanalta! Me ei sitten tosiaan oteta sitä ä-pakkausta, kun saadaan kaikki sieltä kaveriltani jonka vauva on meidän vauvaa 9 kk vanhempi, ja saatiin mun siskolta uusi haalari vauvalle. Vaatteita on jo iso laatikollinen hankittuna, jopa välikausivaatteet ensi keväälle
. Oli niin söpöt että oli pakko ostaa. Saa sitten jännitykselläo odottaa että kuinka sopii päälle
.
Mökkelö, mihi vaunuihin päädyitte? Kiva että löysitte mieleisenne käytettynä! Ei sulla varmasti mitään toksoplasmoosia ole. Jos yhtään lohduttaa, niin itse vetelin tuossa silliä, ja tänään terkka sanoi, että sitä ei kyllä pitäisi syödä...mutta sanoi, että ei siitä kannata stressata. Mennyt mikä mennyt.
Mulla taas tuo vauva on vähän rauhottunut potkimisen suhteen, mikä tietysti hermostuttaa välillä. Mutta joka päivä niitä liikkeitä kuitenkin tunnen, ja usein saan heräteltyä vauvan liikkumaan syömällä karkkia tai juomalla vettä. Yöllä nukkumaan mennessä potkii lähes aina, joten ainakin voin nukahtaa turvallisin mielin
. Potkuja on tullut nyt jo yli navankin. Jännä kun voi tietää konkreettisesti miten kohtu kasvaa.
LadyBlue, vähän samoilla linjoilla sun kanssa. Painoa tulee, mutta laihdutetaan sitten kun vauva on synytnyt. Mulla on tullut nyt lähtöpainosta jo 10 kg lisää!! Aargh. Yritän kyllä syödä terveellisesti, mutta ei tule liikuttua tarpeeksi kun on istumatyö, eikä jaksa töiden jälkeen välttämättä enää tehdä mitään. Nyt kyllä kaikki hoikat ja hyväkuntoiset tuntuu kadehdittavilta...vaikka olen kyllä tosi tosi onnellinen raskaudesta, niin välillä tunnen itseni kyllä norsuksi.
Kyllä me mennään niihin synnytysvalmennuksiin. Viihdyn näillä kaikilla neuvolakäynneilläkin, ja on jotenkin tosi kiva kun on oikein tilaisuus puhua ja ajatella näitä vauvaan liittyvistä asioista. Tämä on minua yllättänyt, kun muuten en niin hirveästi välitä selitellä muille tekemisiäni, niin raskauden suhteen on ihana kun joku kuuntelee ja kyselee vointia.
Me ollaan vähän pyöritelty niitä nimiäkin, mutta mitään ei olla vielä ns. päätetty. Tuo on jotenkin kauhean hankalaa, vaikka tytöille nyt onkin helpompi keksiä nimiä. Pitääkö niitä nimiä muuten olla kummallekin sukupuolelle valmiina vaikka ultrassa onkin kerrottu tyttö tulevan? Eihän nuo tosiaan ole 100% varmoja, mutta kyllä meillä ainakin niin tyttöä katsottiin tulevaksi, että tuskin sieltä enää pojaksi muuttuu
.
Dreamer, tule sitten kertoilemaan niitä Jenkkisysteemejä meillekin
. Meillä on myös mies aina kaikessa mukana, on ollut siis jokaisella käynnillä, ja tuleekin muuten, paitsi pelkkiin labroihin menen yksin. Mutta ihanasti osallistuu aina kaikkeen.
Voi, siellä Jenkeissä onkin kaikkea ihanaa vauva"kamaa". Kai teillä on sitten se babyshowerkin, josta tuolla vähän mainitsitkin?
Sieltähän saatte kaikkea iiihanaa!! Ja näinhän ne vauvat sekoittaa meidän päät
, mutta hyvä niin! Nyt shoppaillaan ja vouhotetaan hyvällä omallatunnolla! Johan näitä rakkaita onkin jo odotettu!!
Mulla aina ihan sama
Peppi, tai siis jotenkin ennen liikkeiden tuntemista ultrat "kantaa" vaan tiettyyn asti. Sitten sitä taas jotenkin haluaisi jotain konkreettista merkkiä vauvasta. Itsekin kävin tuolloin alussa pari kertaa kuuntelemassa sydänäänet, että onhan kaikki vielä niinkuin pitää.
Hassua että sait vasta nyt tietää tuon että olet rh-
. Minähän olen myös, ja nyt sokerirasituskokeen yhteydessä katsotaan ne resus vasta-aineet verestä. Ne tarkistetaan anakin pari kertaa raskauden aikana, ja synnytyksen yhteydessä/jälkeen saa heti sellaisen piikin ettei tule hylkimisreaktiota seuraavankaan lapsen kohdalla. Ensimmäiseen lapseen tuo muutenkaan harvoin vaikuttaa. Ja voihan se olla että lapsikin on rh-, silloinhan ei ole muutenkaan mitään ongelmia. Meillä neljästä siskosta ja yhdestä veljestä vain minä, ja isäni ollaan rh-. Muut ovat plussia.
Meillä oli tänään neuvola, ja siellä oli kaikki hyvin. Kohdunpohjan korkeus oli 19 cm, mikä on nippa nappa keskikäyrän alapuolella. Vauvan syke oli 151, eli kaikki hyvin sen suhteen. Hb oli vieläkin ilman lisärautaa 130! Kai se rehujen syöminen tuottaa tulosta
. Saatiin se raskaustodistus ja uusia th ja lääkäriaikoja.
Viime ma mulla tuli kauhea polte alavatsaan, mikä kesti n. minuutin. Mitään kiristävää tunnetta ei ollut, joten en tiedä yhtään mikä se sitten oli. Onneksi ei toistunut. Muuten olen ollut kunnossa, vähän on ollut päänsärkyistä oloa tällä viikolla, mutta ehkä johtui vain siitä että vetäisin yksi päivä roskaruokaa. Nyt on taas hyvä olla kun syö säännöllisesti, ja päivälliselläkin vain uusia perunoita ja sitä kiellettyä silliä
, ja monimuotoista salaattia. Vettä yritän juoda niin pajon kuin pystyn. Siihen kolmeen, neljään litraan en kyllä mitenkään pääse ikinä.
Eipä tässä tämän enempää...
...leppoisia odotusaikoja kaikille!!
Susirouva ja sudenpentu :heart: 23+2