Talven 2011-2012 aikana lapsettomuushoidoista plussanneet

Ihan mielenkiinnosta kyselen viikkojen laskutavasta eli lasketteko IVF/ICSI -hoidoilla plussanneet hedelmöityspäiväksi punktiopäivän?
Neuvolassa mua ei oikein tajuttu kun yritin selittää että inssi on meillä tehty 27.2. mutta hedelmöitys siitä on +1-2 pv. Ja jos edellisistä kuukautisista laskee niin menee vielä hullummaksi sillä meillä inssi tehtiin vasta kp22. Väkisin neuvolassa terkka halusi laskea tuon inssipäivän hedelmöityspäiväksi ja LA siis aikaistui parilla päivällä. No jospa se sitten saadaan kohdilleen tuolla np-ultrassa.
Voisko sullakin Tuttava johtua jostain tällaisesta tuo suuri vaihtelu viikkojen laskennan kanssa?
 
Uudet tervetuloa joukkoon!

Haaveilija: Hyvin on mennyt raskaus tähän asti vaikka sairaslomalla jo olenkin. Toivottavasti vaan jatkaavat tiistain ultrassa sairaslomaa suoraan äippälomaan asti. Pitkille lenkeille ei enää ole asiaa, mutta hiljakseen tapsuttelen kävellä vielä kilometrin tai pari kerrallaan... Ja toivottavasti ultrassa kaikki hyvin!

Tunafish: Mullakin ollut erilaisia laskutapoja tuon la:n suhteen. Eli lapsettomuuspolin lääkäri laski ajan ajoitetun yhdyntäpäivän mukaan, neuvola yritti lasketa menkkojen mukaan, mutta neuvolakortissa tuo laskettuaika on tuon ajoitetun yhdyntäpäivän (pregnyl pistetty edeltävänä iltana) mukaan, koska neuvolakortin täytti tuo lapsettomuuslääkäri. No ei noissa ois ollu kun pari päivää heittoa ja ei se oo muuttunu matkan varrella. Mutta yleensä kai np-ultran jälkeen tuota laskettua päivää ei enää muuteta. Ja laskettua aikaa ei muuteta yleensä, ellei heittoa ole yli +/- 5 päivää... Eli voisin kuvitella, että kohdallasi laskettaisiin tuon inssipäivän mukaan, mikä olisi ns. hedelmöityspäivä, vaikka todellisuudessa hedelmöittyminen vie yleensä päivän pari...

Nippe + tuplat 23+2
 
Oijoi Rödluvan, ihania uutisia! :hug: Minäkin kävin hoitopinosta jo vilkuilemassa etukäteen hyvät uutiset! Kannatan täysin tota mökkelöä, älä sitten huolestu turhista! Tuo tosiaan on oikein kaikkien piinojen äiti! Ihan samat housuntiirailut täälä on muutkin käyny läpi. Ööö, pitäsköhän sun kuitenkin sitten vaikuttaa sitten siihen varsinaiseen nimeen, vaikka ihan hienostihan sun mies järkeili tuon nimen....

Tunafish varmaan saa olla tarkkana! Itellä ainakin laskee sokerit tosi herkästi nyt raskausaikana, vaikkei diabetestä olekaan niin kauheat hypo-olot tulee. Siis tosi huono olo tulee jos ei syö säännöllisesti ja sulla varmaan paljon pahemmat oireet!

Tuttava Tsemppiä maanantain ultraan! Tule sitten kertomaan kuulumiset! Toivottavasti pahoinvointi loppuu jo pian. Maanantain jälkeen vaan nautit sitten :heart:

ON: ultrakuulumisia! Masussa on pieni ja täydellinen prinsessa :heart: Ihana sitä oli katsella telkkarista puolen tunnin ajan, toinen mylläsi ja imi peukkua ja touhusi kovasti. Olemme niin onnekkaita! Aloimme jo nimeä miettimään heti.

Mullakin muuten on tuota LA sekotettu. Punktiopäivästä LA on siis 29.8, mutta np-ultran mukaan neuvolakorttiin on merkattu 27.8. Eli 27. päivä on virallinen, mutta minusta oikea on 29. pvä, koska 27 pvä ei todellakaan voinu vielä hedelmöittyä. Siksi tuota 29 päivää käytään täälläkin. Mutta väliäkös sillä mikä se on virallisissa papereissa, kun noin vähän heittää.
 
Niin ja tuosta päivityksestä, minusta jokainen voisi itse päivitellä tietojaan sinne halutessaan, mutta minäkin laitan ihan mielelläni jos niin haluatte. Meitä ei kuitenkaan niin montaa ole. Jypyhän meidän alkuperäinen päivittäjä on, minäkin aloin vain "tuuraamaan" Jypyä.
 
Haaveilija, kiitos! Ajattelinkin että jos annan miehen antaa pikkukaverille "raskausnimen" niin saan sitten itse enemmän vaikutusvaltaa oikeaa nimeä valitessa :D Onnea ihanasta ultrasta, kuulostaa niin upealta!!

Tunafish, eiköhän se punktiopäivä lasketa hedelmöittymispäiväksi koska saadut munasolut hedelmöitetään vielä samana päivänä. Mulla oli pakastealkionsiirto nyt, ja laskin LA:n siten, että laskin alkion iästä takaperin mikä päivä olisi ollut hedelmöittymispäivä jos se olisi ollut "tuorealkio", ja laskin LAn siitä. Koska mulla on ihan standardikierto, niin hedelmöittymispäivästä laskettu ja edellisistä kuukautisista laskettu antaa itseasiassa molemmat saman päivän LAksi.
 
Tervetuloa uusille ja onnea :flower::)!

Rödluvania vähän jo odottelinkin, kun kurkin tuolta lapsettomuuspuolelta että plussasit :). Osasin kyllä odottaakin plussaa sulle, koska teillä oli myös blastokysti siirto, ja niistähän on parhaat onnistumisprosentit. Kun eiköös teillä ole vieläkin vaikka kuinka monta blastoa pakkasessakin vielä? Ajattelin jo ajat sitten, että näistä kyllä onnistutte :).

Ekat viikot on kyllä ainakin mulle olleet piinoista pahinta. Pitäisi olla tosi kiireinen ettei ehtisi kuulostella itseään koko aikaa. Itse testailin vielä pari viikkoa ekan plussan jälkeenkin :ashamed:. Oli pakko varmistaa että viikot eteni.

Mulle tulee myös huono olo ellen syö säännöllisesti, ja todella huono olo jos syön paljon karkkia. Sitä ei pysty "vetämään" samaan malliin kuin ennen on voinut, vaan tulee huono olo tosi nopeasti. Eipä tuosta haittaakaan ole, siis ettei sitä karkkia pysty paljoa syömään.

Tunafish, me mennään ultrien mukaan laskemisissa. Pitävät keskenään tosi hyvin paikkansa ja myös siirron ajankohtaan nähden. Ultrien välissä kasvua oli tapahtunut siis kuten "kuuluu", tarkalleen etenevien päivien mukaan. Mutta on mullakin ehtinyt olemaan varmaan viisi eri laskettua aikaa. Eipä tuolla ole niin väliä, kun 3% vauvoista muutenkin syntyy laskettuna aikana. Että samapa tuo, pari päivää sinne tai tänne :).

Voi onnea Haaveilija :heart:! Tytöille onkin helpompi keksiä nimiä- mun mielestä ainakin. Voi miten hienoa oli varmasti olla tuolla rakenneultrassa!

Meillä ei ole muuta kuulumista, kun että tehtiin eilen autokaupat, ja nyt meillä on sitten vihdoin se farkku. Näin ne asiat etenee pikkuhiljaa. Kaipa tuo vatsakin on alkanut vähän kasvamaan. Niitä liikkeitä odotellessa....

Paljon lisähermoja lähettelen täältä vielä Rödluvanille alkuraskauden odotukseen. Mulla tuo hermoilu helpottui huomattavasti np ultran jälkeen, kun näki siellä sen kokonaisen vaavelin köllimässä. Sydämen sykkeet näkyi meillä jo 6+2. Hyvät on toivot sullakin että ne näkyisi, mutta ei kannata huolestua vaikka ei vielä silloin näy. Niitähän ei vielä tuolloin ainakaan täällä kuunnella, katsotaan vain ruudulta. On se alkio vaan niin pieni vielä tuolloin, alle puoli senntiä pitkä!!! Että on uskomatonta kuinka sen pikkuriikkisen sydämen voikaan jo noin ajoissa nähdä!

Susirouva ja sudenpentu 14+2
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Rödluvan miten ihanaa uutiset onneaonnea onnea olen todella oonillinen puolestasi mahtava tunne tuli tippa silma...halaus ja läämmin.. Tervetuloa!!! olin jo odottamasa sinun tuloa tähän ketjun:)älä stressa kyllä se siitä:) mutta se on normaali alkuraskaudesta että huolestuu:)

mökkelö ihanaa ultrakuulumista ja onnea prinsessalle:) minun vuoro on sitten maanantaina:)

tuttava olikin pitkään että et ole kirjoittelut, jo tosian en ole hankimassa mitään vauva tarvikeita uskon että pärjän hyvin alkuun tuohon äipäpakkaus, vai mitä mieltä olette muut? auto meillä on jo valmis farmari joten autokaan ei tarvi hankia viedlä kaks vuotta kun ei tarvi katsasta niin kai pärjää kun lapsi on 10v:D ehehheh

Mirdav ja bambino 19+6
 
Susirouva ja Mirdav, kiitos kannustuksesta! Ihanaa päästä tälle puolelle =) Juu, meille jäi pakkaseen vielä 3 blastoa odottamaan. Jos kaikki tarttuvat yhtä hanakasti kiinni niin mehän saadaan niistä koko perhe :)

Kävin tänään veritestissä, HcG oli 137. Soitin gynekologilleni (hädissäni, tietenkin) että onko toi arvo ok vai liian matala. Hän sanoi että tossa vaiheessa kun alkion ikä on 14-15 vrk, 50 on alaraja. Sanoi että tuo 137 on ihan hyvä, "eiköhän me sitä ihan oikeana raskautena pidetä"! Meen vielä maanantaina uudestaan että nähdään kohoaako arvo siihen tahtiin kuin pitäisi. Toivottavasti! Oon oikeasti ihan hermoraunio, en pysty ajattelemaan MITÄÄN muuta, sen takia roikun tällä palstallakin koko ajan.

Huomenna kerrotaan meidän vanhemmille. Kertoisin niille keskenmenostakin, joten ei ole mitään syytä pitää tätä salaisuutena. Sisko ja paras ystävä saivatkin kuulla jo heti kun plussasin. Kellekään muulle ei kyllä uskalleta kertoa ennen sitä 12 viikkoa.

Rödluvan ja Beetakingi 4+1
 
Viimeksi muokattu:
Heips tännekkin pitkästä aikaa... eli nt-ultrassa käyty ja kaikki hyvin.. kullanpalalla oli mittaa 68mm ja temppuja tehtiin. Turvotus oli 0.8 ja verikokeista jne vastaus oli hyvä että todella pieni riski kromosomipoikkeavuuteen.. Kaikki mennyt hyvin tähän asti, ja toivotaan että jatkossakin menee :D onnittelut kaikille odottajille ja halit surun kohdanneille..

Kebri82 ja kullanpala 12+6
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Kebri, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Voi kun olisin itsekin jo tossa vaiheessa... Huomenna meen kontrolloimaan HcGn, toivottavasti se on noussut! Ei kunnollisia oireita vieläkään, mitä nyt tihentyneet vessareissut ja pari kertaa aivastaessa vihlonut alavatsaa. Molempien vanhemmille ja sisaruksille on nyt kerrottu, ja ilahtuivat kovasti =). Anoppi alkoi itkeä puhelimessa, kyseessä kun olis heidän ensimmäinen lapsenlapsi. Luulen että hän on varmaan nyt jo ostanut jonkun vauvanvaatteen :LOL: Kellekään muulle ei kyllä kerrota ennen rv12.

Rödluvan ja Beetakingi 4+3
 
Moi pitkästä aikaa!

Olin jo ihan varma että tää pahaolo alkaa olemaan historiaa, mut ei tänään tullut kaikki ruoka ulos monta kertaa : /
Ens viikolla odottaa se Nt-ultra, mutta ei vielä ainakaa hirveemmin jännitä se, kun käväsin ultrassa muutama päivä sitten niitten kystien takia ja siellä köllötteli ihan vauvan näkönen pikkanen :heart: ja sydän löi hienosti :)
Kystatkin oli pienentyneet mut haluavat vielä tarkkailla eli toukokuussa meen vielä kattelemaan vauvaa :)

Tervetuloa uusille, kiva että meidän porukka lisääntyy :wave:

Lotte ja mukula 11+5
 
Moikka kaikille pitkästä aikaa!! Olenkin tuolla marraskuisissa ollut enemmän, mut halusin tännekin tulla kertomaan kuulumisia. Oli ihana lukea,että tänne on tullut lisää porukkaa, ja monet ovat jo todella pitkällä:D me kävimme viime ti ekassa ultrassa ja siellä se puolitoista senttinen pikkuinen kölli äidin masussa:heart: sydän hakaten. Pikkuinen vastasi 3pvä isommlta kun laskelmien mukaan! Oltiin mieheni kanssa niin jännittyneitä,et meinäsin pyörtyä siihen sänkyyn! :D

Oireet on voimistunut ja varsinkin pahoinvointi rv 7 eteenpäin! Nään jopa unia että oksennan ja kärsin myös välillä öisin pahasta olosta! Eka neuvola on ensi pe ja haluisin yrittää kuunnella sydänääniä! Onko teillä kotidopleria? Halusin sellaisen,mut mies vastustaa henkeen ja vereen sitä:DD!

Uskoa Täynnä........25v.......1xinssi........LA 24.11.12.....Tays


Uskoa Täynnä ja muru 8+1 (8+4)
 
Viimeksi muokattu:
Nopsasti töistä kirjoittelen...

Mulle sopii oikein hyvin että kuka tahansa voi päivittää tuota meidän "jäsenlistaa". Itse vaan aloitin ketjun ja koska harvoin ehdin kirjoittelemaan niin aktiivisemmat voivat huoletta päivittää listaa :) Kun tosiaan perheessä on jo kaksi lasta (yksi pieni koululainen ja toinen alle kouluikäinen) niin vapaa-ajat kuluu muualla kuin tietokoneella. Ja töissä ei nyt oikein ehdi kuin ehkä nopeasti lukea pikakelauksella joskus listan kuulumiset. Vajaa 7 viikkoa töitä... 2 viikkoa aikaa tehdä sijaista varten tarkat kirjalliset ohjeet (koska kukaan muu ei tiedä mitään mun hommista) sekä haastatella sijaisehdokkaat. Toukokuu sitten aikaa perehdyttää sijainen ja sitten kesälomille ja siitä mammalomalle. Apua! :LOL:

Jypy & Murmeli 22+0
 
Vau Jypy, vaikka aikaa vauvan syntymään onkin vielä, niin jotenkin se tuntuu paljon vähäisemmältä,kun pääset kesälomilta jo mammikselle.

Tunafish, en oikein tiedä, mistä meillä erot lasketuissa-ajoissa oikein tulivat. Kuulemma myös eri laitteet käyttävät eri laskentaohjelmaa eli ilmeisesti ns. amerikkalainen ja suomalainen laskentatapa jossain määrin eroavat toisistaan.

Lotte, tsemppiä pahoinvointiin. Mulla jatkuu oksentelu ihan samalla tavalla. Tuossa luulin jo, että rupesi helpottamaan, kun yhtenä päivänä en oksentanut, mutta sitten seuraavana tulikin taas edellisenkin edestä. Nooh, sitä keskiraskautta odotellessa.

ON: meillä tosiaan oli tänään np-ultra. Ja kaikki näyttäisi olevan hyvin - ihanaa <3
Masukaveri veti ensin melkoiset jumpat, eikä mittoja meinannut saada. Vilkutteli ja hyppeli. Sitten väsähti ja rupesi nukkumaan peukku suussa :) Elimet ja jäsenet olivat siellä missä pitikin. Ja turvotusta oli muistaakseni 1.3 ja veriseula tuloksetkin olivat hyvät (riski/todennäköisyys tuntui todella pieneltä). Kaikin puolin siis super-mukavia uutisia :) Nyt voi jo hiukan rentoutua. Pari viikkoa vielä odottelemme (siihen, että vk 14 tulee täyteen) ja sitten totaalinautinta. KM riskihän on sen jälkeen enään alle 1% luokkaa.

Tuon jälkeen ajattelimme myös vähän laajemmin ystäville kertoa raskaudesta. Tosin saa nähdä jääkö salaisuudeksi siihen asti, mulla on nimittäin ihan viimeviikon aikana pullahtanut ihan selkeä vauvamassu. Paljon aikaisemmin, kuin esikoisesta, mutta niin se ilmeisesti monesti tapahtuukin.

Oikein mukavaa ja rentoa odotusta kaikille!

--Tuttava + NN (12+1)
 
Uskoa täynnä, ainakin itse aion hankkia kotidopplerin, sanokoon mies mitä vaan!! :p

Tuttava, onnea ultrakuulumisista ja vauvamassusta, voi kun itsekin....

ON. Kävin tänään kontrolloimassa veritestin, ja hcG oli noussut!!! Perjantaina se oli 137 ja nyt, vain 3 vrk myöhemmin, se oli 827!!! JEEEEE :D=) Eli ainakin tuon perusteella ollaan ihan tukevasti raskaana. Puolet pienempikin arvo olisi ollut vielä normaali. Nyt jaksaa vähän rauhallisemmin mielin odotella ensi viikon varhaisultraa. Teen kyllä varmaan silti pari digitestiä tässä välissä :LOL: Minkäs sitä itselleen voi.

Rödluvan ja Beetakingi 4+4
 
Tosi hyvältä kuulostaa sun hcg-arvot Rödluvan!!!

Ihania uutisia teillä np-ultrasta Tuttava! Varmaan hauska katsoa kun pieni siellä myllää vaikka itse ei sitä masussa tunnekaan.

Tsemppiä työkuvioihin Jypy! Täytyy itsekin kohta alkaa ryhdistäytyä töissä ja alkaa perkailla pöytälaatikoita. Taitaa näin töiden kannalta nää viikot vilahtaa ihan huomaamatta!

Tänään on kyllä ollut niin maanantai myös raskausoireiden suhteen. Töissä sitten meinasin oksentaa mutta jollain ihmeellä sain kerättyä itseni kasaan. Jäisin ihan välittömästi kiinni kun en osaa oksentaa sille hiljaa ja siististi vaan oisin ihan maskarat poskilla loppupäivän. Ja tää ilta on vaan mennyt sohvalla viltin alla. Väsyttää ihan kauheasti! Tiiän että pitäis mennä vähän kävelylenkille tuonne ulos mutta kun vaan ei pysty : / Mä sit sillon energisessä keskiraskaudessa kuntoilen enemmän! Joohan! Tässä ei kyllä hyvin käy kun kokoajan pitää jotain nassuttaa ja liikunta ei nappaa yhtään...

Uskomatonta että huomenna käynnistyy 10. raskausviikko!

Tuna ja sintti 8+6
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Nippe82 aion todellakin jäädä sairaslomalle heti kun siltä tuntuu. Ei ole riskin arvoista töissä itseään repiä ja sitten olla kipeänä tai pahimmassa tapauksessa synnyttää ennen aikojaan. Olen nyt ollut sairaslomalla 2 viikkoa ja nyt kokeilen taas töissä käyntiä, kuitenkin on heti optio saada sairaslomaa, jos kivut pahenevat.

Rödluvan
tervetuloa ja paljon onnea! hienosti on arvot nousseet, joten eiköhän se pieni ole hyvin kiinnittynyt. Mulla ei ainakaan syksyisessä keskenmenneessä hormonimäärä noussut kunnolla ja tässä sain jo vahvan tuloksen dpo 11. Joten kyllä se arvon nousu jotain merkkaa! Mulla näkyi syke viikolla 6+1 ihan selvästi. Alkion kehitys eteneen alkuvaiheessa aina samalla kaavalla ja sydän alkaa lyödä n. 22 vrk:ta hedelmöityksestä, joten siitä voi hyvin laskea milloin se alkaa näkyä.

Mirdav potkut on kyllä parasta tässä raskausaikana. Ihana tuntea pienet ja hennot töytäisyt. Mä olen nyt tuntenut niitä n. viikon ja joka päivä voimistuu. Hienoa myös että kaikki oli ultrassa kunnossa :)

Lotte10 mulla oli kans joskus viikolla 10 sellainen vaihe että pahoinvointi helpotti muutamaksi päiväksi, sitten se palasi rajumpana takaisin. Mulla on nyt oikeastaan se pahoinvointi loppunut, mutta joskus iltaisin meinaa jokin voimakas haju aiheuttaa pahoinvointia. Ja hajuaisti on kyllä tosi tarkka ja meinaa paha olo tulla esimerkiksi tupakan hajusta. Toivottavasti sulla alkaa helpottaan pian!!

Tunafish ihan hyvällä omalla tunnolla vaan pötköt siellä sohvalla ja syöt sen mitä voit, kyllä se siitä. Ja ei se painon nousu haittaa. Kunhan se ei nyt ihan mahdottomia nouse.

Uskoa täynnä mulla kuulu sydänäänet neuvolassa 9+1. Joten varmaan voi ainakin kokeilla niitä, älä kuitenkaan pety jos ei kuulu. Niitä saa välillä näilläkin viikoilla hakea ;)

ON tänään oli sitten neuvola taas ja käytiin samoja perusjuttuja läpi, miehen verenpaineet yms. kans mitattiin. Ja tietenkin kuunneltiin sydänäänet, jotka oli 144. Mulla oli myös hb 144 joten se oli nyt tosi hyvä. Tämä laiheliini on lihonut 7 kg :D pitää varmaan lopettaa nuo herkut. Toisaalta neuvolan täti ei sanonut mitään kun alkupaino oli niin pieni, joten ei se nyt niin paha ole saada vähän tähänkin runkoon täytettä! :) ja mä olen vain ylpeä tuosta pienestä kummusta :) tissit tosin on ottanut varmaan sen 4 kiloa :D 2 kuppikokoa on tullut lisää! melkoinen Pamela jo :) Neuvolan tädin kanssa sovittiin myös, että jään saikulle aina kun kipua on. Mulla nuo leikkauksista johtuvat kiinnikkeet aiheuttaa niin hirveetä tuskaa!

LadyBlue ja pikkutirri <3 rv 15+6
 
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan
Rödluvan hieno nousut toi arvot ainakin on varma:D Onnea vielä olen todella onnellinen kun taas ollaan samassa palstala:D

Ladyblue se on totta että kun tunnet vauvan potkut niin se on vaan niin ihanaa mies on kateellinen kun hän ei vielä huoma siitä vaika hänen käsi on mahan päällä:)

Tänään oli np-ultra ja kaikki vasta niin kuin pitää:D ei mitään huomioittava eli suoran sanotusta kaikki on hyvin:) lääkäri oli aika rento ja hyvin sellitää ne asiat....meillä on tulossa prinssi:)

kaikille hyvää odotusta:)

Mirdav ja bambino 20+3
 
LadyBlue, oho, onpas sulla etuvarustus kasvanut! Sais kasvaa meikäläiselläkin kun niin pienestä lähdetään :D

Mirdav, ONNEA pienestä prinssistä!!!!! Mustakin on ihanaa olla taas samalla palstalla =)

ON. Varasin tänään ekan neuvolan, se on 18.5 jolloin mulla olis 9+1. Olisin saanut sen aiemminkin mutta työtilanteen vuoksi se ei käynyt. Mutta jos kaikki on 1,5 vk päästä varhaisultrassa ihan ok niin ehkä mä jaksan tonne asti odottaa :D

Rödluvan ja Beetakingi 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: Mirdav
Onnea Kebri82, Lotte10, Tuttava ja Uskoa täynnäaivan ihanista ultrakuulumisista :heart: Huh, onpas meitä jo paljon täällä, upeeta!!

Samoin Mirdav onnea pienestä prinssistä ja Haaveilija82 täydellisestä pikku prinsessasta, ihanaa että kaikki oli hyvin!! Itse en vielä osaa kuvitella miltä potkut tuntuu, muutama viikko pitäisi vielä kärvistellä niitä odotellessa! Mutta perästä tullaan :)

Rödluvanilla on myös oikein oppikirjamaisesti noussut hcg - vautsi vau! Nyt vaan asennoidut siihen, että raskaana olet! Ja kyllähän se nopea hcg nousu ennakoi yleensä hyvää :) On se vaan niin mahtava ja epätodellinen tunne, vaikka onkin piinaavaa odottaa sitä varhaisultraa!

Mulla oli Tuna ihan samanlainen olo tossa alkuraskaudessa, tuntui ettei mitään jaksa tehdä ja pitäis vaan nukkua koko ajan! Mutta ihan oleellisesti se on helpottanut tossa olisko rv10 jälkeen ja nyt on jo tosi energinen olo ja jaksaa liikkua ja touhutakin ihan eri tavalla! Yöllä tarvii edelleen tavallista enemmän unta, mutta päiväunet multa on jääny kokonaan pois. Ja muutenkin sellanen jotenkin lähes euforinen olo, varmaan jotain onnellisuushormoneja kroppa täynnä :D

Olispa LadyBlue munkin tissit kasvanut samanlailla!! Mulla ei taas oo niihin tullu yhtään lisää, vaan se on kyllä menny ihan jonnekin muualle mikä on tullu lisää. Huojentavaa kuulla, että muillakin on paino noussut jo tässä vaiheessa :) Muistelin (kauhulla) että ainakin Mirdav oli viikon 15 aikoihin ihan lähtöpainoissa : /

mökkelö 15+2
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Rödluvan ja Mirdav
Joku aika sit täällä kyselin mut mitä, en ees muista mutta samapa tuo :D Ajattelin tulla teillekin kertomaan kun täällä ketjussakin "tuttuja" naamoja pyörii... elikkäs:
Anteeksi tyhmyyteni, mut tänään en kykene muuhun kun omaan napaan.
Tänään käytiin siellä alkuraskaudenultarassa ja aika sanattomaks vetäs.

:heart: + :heart:Siellä pompotteli. Lääkärin laskujen mukaan nyt ois menossa 7+3 (minun mielestä edelleen se 7+2 :)) ), pikkuset vastas viikkoja 7+0 ollen 9mm molemmat. Tässä kohtaa lääkäri vaan totes että tämä on niitä mittausteknillisiä juttuja. Jäi siis hyvä mieli kun lääkärikään ei sen enempää kokoa ressannu. Samaten kyseli onko vuotoja ollu, no juu tuhnuttanu ja tuhnuttaa, mutta eipä tuo siihenkään mitään snaonu, joten kai siis normaalia.

Mutta siis, määäää en tiieedä, tää asia ei oikein vielä oo mulla iskeny luihin ja ytimiin, on tämä jotain niin uskomaton ettei tiä itkiskö vai nauraisko:D :'( vai mitäkö tekis.

Kahden viikon päästä uusinta ultra ja ollaan taas viisaampi jatketaanko kahdella :xmas: :xmas:
 
  • Tykkää
Reactions: Tunafish-78
Onnea Jenksulalle vielä tähänkin ketjuun!!! =)

ON. Mulla oli siis toissapäivänä hcG 827. No, tänään tein sitten vielä digitestin alle tunnin rakossa olleesta laimeasta pissasta, ja se antoi tulokseksi 3+!!! :) Eli hcG siis on >2000, jee! :D Ihanaa että nousutahti jatkuu kiivaana, tietää että tapahtuu siellä edes jotain. Oireita ei nimittäin vieläkään oo, mitä nyt vessassa pitää yöllä käydä kerran ja aivastaessa vihlaisee oikealta alavatsalta. Mitään tissikpiuja tai pahoinvointeja ei ole tännepäin tullut. Toisaalta niitä toivoo että olis enemmän merkkejä raskaanaolosta, mutta toisaalta töissä on tosi kriittiset ajat meneillään et en välttis haluais halata pyttyä kaikki päivät :headwall:

Rödluvan ja Beetakingi 4+6 (huomenna poksuu uusi viikko =)!!)
 
Onnea kaikille tasapuolisesti hyvista kuulumisista.... Ihanaa kun raskaus on todellinen ja etenee suunnitelmien mukaan! :) Ollaan onnellisten tahtien alta.

Nyt tulee sitten ON:aa ja valitusta.... Taalla menossa viikko 15 ja edelleen pahoinvointia. Alan olla jo huolissaan tuosta painosta, ei ole noussut grammaakaan!!
Itse asiassa oli taas tippunut talla viikolla. Onko taa viela normaalia? Mullahan oli ylipainoa jonkunverran ennen raskautta, ja nyt oon syonyt paljon vahemman kuin normaalisti... Vitamiinia syon edelleen paivittain kuuliaisesti, joten kaippa se vauva saa tarvittavat einekset? Harmittaa kun kaikki ruoka tokkii ja lisaksi vasymys on lisaantynyt ihan kauheasti. En enaa tee juurikaan muuta kuin nukun ja kayn toissa. Ummetusta on myos edelleen, mutta ei ihan niin pahana kuin pari viikkoa sitten. Koitan nyt juoda enemman vetta ja kayda kavelylla jos vaan kunto sallii...
Zantac laakitys antoi onneksi narastykseen, joten yksi vaiva vahemman. :)

Ensi viikolla on seuraava laakarinkaynti ja sitten kahden viikon paasta se maaginen 4D ultra, missa nahdaan kaikki rakenteet ja sukupuoli. Toivottavasti kaikki hyvin... :heart:

No, ei valiteta ei valiteta.... tama raskaus on niin kovin toivottu, etta mikaan karsimys ei ole liikaa, kun odotetaan lopputulosta. :) Mutta olisipa ihanaa vaihteeksi nauttia tasta raskaudesta, huoh...

Dreamer ja pikkuinen 15 vko
 
Täällä vaan pikana ultrauutisia tulin kertomaan. Eli kaikki oli hyvin ultrassa molemmilla pienokaisilla, mutta toisella vauvalla jotain vikaa/kystia toisessa munuaisessa. Lääkärin mukaan ei pitäisi haitata normaalia elämää, että yhdelläkin munuaisella pärjää. Eli todennäköisesti munuainen surkastuu itsekseen tai jos siitä on vaivaa niin leikataan pois lapsuusaikana. Toki asia vähän murehdituttaa, mutta onneksi saatiin ne vakuutukset pienokaisille. No sukupuolesta, nyt lääkäri veikkasi B:stä tyttöä ja A poika piti kinttuja niin ristissä, ettei haaroväliin nähnyt kunnolla. Lääkäri tosin sanoi, että hänestä A voisi myös olla tyttö... Että jännitetään sit vielä seuraavaan ultraan...

Nippe + tuplat 24+1
 
Dreamer, mullakin paino on vaan tippunut koko ajan ja neuvolassa sanottiinkin, että puoleenväliin saakka saakin pudota eli ei hätää:heart:

Täällä pahoinvointi pahentunu ja kaikki energia jossain hukassa.
Huominen Nt-ultra hieman jänskättää jo, vaikka tiedänkin että kaikki on luultavasti hyvin, näinhän pikkasen jo viime viikolla.

Ihana lukea kaikkien uutisia, Nippe älä turhaan stressaa mitään ylimääräistä, mun äitillä on ollut kystia munuaisissa jo monta vuotta eikä ne oo mitään tuohoa saanut ainaan. Tiedän, että on eri asia aikuisella kuin pienellä, mutta jos ei lääkärit ole hurjan huolissaan, ei sunkaan tarvi olla:heart:

Lotte ja mukula 12+1
 

Yhteistyössä