Talvella tai keväällä yrityksen aloittavat :) vol. 3

Nallu, Unikeiju ja Kultasiipi: Kiitos tsempityksestä, kyllähän se parin viikon kuluttua selviää :D Luin kyllä on niitä, joilla tosiaan kolme päivää on riittänyt.. Mutta en vielä heittäydy ihan unelmien vietäväks! :)

waaka Oon tosi pahoillani, eihän tänne ketään haluta takas :( Noh, ehkä nyt kun kaikki paikat on putsattu pääsette uuteen alkuun ja yritykseen. Voimia stressin ja kiireen selättämiseen, täälläkin kaatuu kouluprojektit niskaan ja en malta odottaa joululomaa. Ois jo siellä.

Sitruunapippuri Ehkä on tapahtunut mieluinen vahinko :heart:

Nelli Sulla on tehokkaan lyhyt kierto :) Mun gyne joskus taisi sanoa, että 25:n päivän kierto on melkein parempi kuin 35:n.. En nyt muista mihin se perusti ton. :D

Täällä kp 21/28-34. Kierto tulee varmaan olemaan n. 33-34 päivä koska ovis oli kp 19, joten laitetaan 21/34. Eli nyt piinaillaan jonkun aikaa! Yritän olla ostamatta mitään testejä.. jos ei menkat oo alkanu kp 35 mennessä niin sit testaan. Sitä odotellessa :LOL:

Mukavaa viikonalkua kaikille ja god natt!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mekkala:
Varmasti kirjoitin ekassa viestissäni provosoiden, mutta asiasta ärtyneenä, kuten moni muukin täällä joskus purkaa mieltään ja kuulemiaan juttuja.
No tätähän tossa hainkin takaa, että taisi olla enemmänkin vain oma mielipide kalaöljyjen hedelmällisyysvaikutukset ja siihen halusin selvityksen eikä liittynyt mitenkään tieteellisiin tutkimuksiin. Eiköhän suurin osa myytävistä tuotteista ole puhtaita, kuten muissakin maissa on tutkimuksin todettu. Googlettaahan voi valmistajia, jotka myyvät eri maissa ja sieltä vähän tsekkailla. Laadunvalvonta tapahtuu heidän tehtaissaan.

Ja oon kyllä tosi tyytyväinen, että täällä on aktiivista keskustelua, vaikka kaikki ei tietysti jaksa lukea. Mutta toisaalta kaikki ei muulloinkaan jaksa lukea kaikkia juttuja, joten eipä sillä. Osa haluaa vain käydä päivittämässä omat tuntemukset, jotta voi jälkikäteen tarkistella vaikkapa kpt ym, mikä on yhtä lailla ok kuin kaikki muutkin.

Alkuperäinen kirjoittaja waaka:
tuosta listasta,että miten ne yrityskerrat lasketaan? ai monesko yrityskierto? tai jotn.. mulle vois laittaa siihen 4. jos kerta jtn 4kk ollaan yritetty?
Pahoittelut keskenmenosta. Onko yk neljä keskenmenon jälkeen? Kun käsittääkseni laskut aloitetaan silloin alusta, voin olla hyvin väärässäkin. Jaksamista teille ja hyvää onnea uuteen kiertoon :hug:

Nyt on sitten tänään mulla niin kiireinen päivä edessä, kiitos koulu+työ+treenien, että en ehdi enää tänään päivittelemään. Joten jos päivitettävää tulee, niin kärsivällisyyttä, laitan ne huomenna luultavasti joskus aamuisella sitten.

Omasta navasta jotain. Mulle tuli eilen tosi erikoinen tunne, kun luin noista EU-paikkajakohommista uutisia..siis tuli vaan semmonen ihmeellinen ahdistus, kun yhtäkkiä huomasin etten enää muista missä elimessä tuolla valittiin puheenjohtajat ja muut. Oon aiheesta tehnyt vielä muutamat esseetkin, niin luulis mieleen jääneen :eek: Ja kyllä, mua ainakin rupes siihen malliin ahdistamaan, että on pakko käydä muistia virkistämässä!

MUkavaa maanantaita, plussaonnea! Taitaa Erkalla olla nyt piinapenkki päällä, tsemppiä! Nyt pitää kyllä höyryllä alkaa vääntämään noita koulutehtäviä.
 
Huomenta! Juu varsinaisessa piinapenkissä täällä kökötellään :D Ja negaa taas tänäänkin pukkaa . Uuden kierron pitäis alkaa tänään tai huomenna. En tajua noita kotitestin onesteppejä kun eilen sain jotain roskishaamuja ja outoa viivanpaikkaa? ennen roskishaamua ja tänään ei edes roskishaamua. Onkohan ne liuskatkin keskenään erilaisia (yksilöitä . Mun liuskat on kyl maannut pakkasessakin postilaatikossa että tiedä sitten mitä se niille aiheuttaa?? Toisaalta oon varmaan hermoilullani saanut hormonini sekaisin??!! Alkais nyt sitten vaikka se uusi kierto että jotain tapahtuis .
Onko se muuten aina niin että ovulaatio (olettaen että munasolu irtoaa) tapahtuu aina lh-piikistä 24-36 h vai onko se vain keskimääräinen arvio ja yksilökohtaisia eroja vähän niinkuin kiinnitttymisen ajankohdassakin???
 
täällä myös äippä vm-84 haaveilee toisesta (mies haaveilee myös, ehkä jopa äippää innokkaammin). ensimmäinen syntynyt 07/09 ja mitenkään paniikissa ei vielä toista yritetä mutta periaatteella että toinen vauva on tervetullut jos on tullakseen =) eilen tuli haamujen haamu kun oikein epätoivosesti kallisteli tikkua ja sopivasti käytti mielikuvitusta mutta pitää odotella loppuviikkoon ja tehdä sitten testiä uudestaan jos ei täti tuu.

paljon onnea kaikille plussanneille, ihana seurata tätä ketjua =)
 
Tervetuloa uusille!

Kiitos lannustuksesta. Onneksi ei ihan kovin korkeelta täällä tiputtu kun en ihan kamalasti edes odottanut raskautuvani ekasta kierrosta... Toki se olisi ollut aivan mahtava juttu mutta toivotaan tältä kierrolta parempaa onnea... :)

Joku täällä kyseli joululahjojen perään. Mulla on kamala on gelma ostaa noita joululahjoja kun oon niin huono siinä. Kai se on vaan yritettävä tehdä jonkinmoista listaa mitä kenellekkin ostan mutta netti siinä apuna on kovasti... =)
 
erka Vielä on mahdollista että se plussa tulee! Odottele vain rauhassa ja testaa jos menkkoja ei kuulu. Useinhan se näkyy vasta kun menkat myöhässä, jos ei raskaushormonia ole vielä niin paljon että se saisi viivan aikaiseksi?

Selina76 :hug:

Tervetuloa Marlin ja tasse :flower:

tasse Sulla onkin jännät paikat! Ehkä pääsetkin suoraan odotus puolelle :)

Mulle ei kummempia, päätä särkenyt kaks päivää putkeen.. Eilen ja tänään on myös väsyttäny tosi paljon. Olenkohan kipeäksi tulossa :snotty:

Kp 5/32
 
Onkos täällä muita jotka odottavat kolposkopiaan menoa? Mulla oli jälkitarkastuksessa otetussa papassa II-luokan solumuutoksia, ja siinä puolen vuoden kontrollissa ne oli muuttuneet III-luokkaan :/

Viime viikolla tuli lähete Oyssiin, ja toukokuussa ois meno. Tippahan siinä tuli linssiin, ku luulin että vauvantekohommat saa oottaa siihen asti. Mitä nyt oon sitten netissä lueskellu, niin eipä se mahdollinen raskaus ole este sille :) Ja jos koepaloja tarvii ottaa, niin sekin pystytään tekemään, jos on "pakko". Ajattelin kuitenki vielä neuvolasta kysyä, ku pojalla on 1.12 10kk neukku.
 
Tasse, mikä yk tai millon yritysaloitettu? Kumman vaan haluat. TErvetuloa ja toivotaan sitä vahvaa toistakin viivaa tikkuun =)

Tervetuloa Marlin :flower: Olikohan Lily-Janella jotain kokemusta tuosta, mutta mun on pakko sanoa, etten ymmärrä noissa mitään eroja joten en tiiä olikohan se nyt niin sittenkään. Toivotaan, että paranet. Nuohan on aika yleisiä, että jotain muutosta on, mutta kun ovat oireettomia niin joillakin pääsee sitten pahenemaan. Kuulemma Suomessa on niin värikkäät ne läheteasiat, että ei aina laiteta jatkotutkimuksiin suoraan vaikka muutoksia olisi ollut se pari kertaa peräkkäin. Ja tällöin ilmeisesti pitäisi lähteä tutkimaan tarkemmin, ettei ehi kehittyä mitään ikävää. Näin meillä ruoti siis Keskisuomalaisessa pari lääkäriä tuossa joku aika sitten.

Omasta navasta. Huomenna alkaa uusi laatta, mikä tarkoittaa sitä, että enää 2 syömättä. Eli 2x28pilleriä :wave: Nyt tosin vähä jännittää, kun on tässä tänään se erikoislääkäri ja katsoo minun nenää ja muuta, että joudutaanko siirtelemään vai miten tässä käy.. On aika pahaa tukkoisuutta joka pv. Samoin thaiboxingit meni eilen nappiin, joten olotila on..pitäisikö sanoa fantastinen :LOL: Nyt mulla alko naurattamaan se "fantastista"-juttu, mitä Stubb ja muut viljeli kerran tossa, kun olivat niin tohkeissaan.

Jos päivityksissä joku jäi välistä, mitä tässä nyt oli tullut, niin sanokaapas. Tai jos jotain on hassusti. MUkavaa tiistaita ja Selinalle tsemppiä uuteen kiertoon :hug:
 
Minulle voi päivittää yk2 ja kp1 . Eli uusi kierto alkoi tänään...ihan ajallaan. Ainut vaan että mikä mahtoi mennä pieleen kun ei tärpännyt.!!!? Sitä siis mietin! Eli ovulaatiokin piti olla ainakin gynen mukaan (sitä en tosin tiedä irtosiko munasolu!). Bongasin sen ovulaationkin CB:llä. Ajattelin että vastaisuudessa en ainakaan syö niitä maitohappobakteereita niin paljoa (jos vaikka vaikuttavat väärällä tavalla emättimen happamuuteen raskautumisen kannalta) (siittiöthän on aika tarkkoja tuosta pH:sta).Mulla kun oli tuo antibioottikuuri niin pumppasin itseeni noita maitohappobakteereita surutta ylä-ja alakautta . Niin ja ei ole tarkoitus tässä kierrossa tarkkailla itseäni niin paljoa että tulee niin pal kauhia stressi ku mennessä kierrossa . Eli enemmän tjottailua
 
Moikka!

Selina76 Oon pahoillani menkoista :hug: Mutta eihän tuo vielä niin kovin pitkä aika ole jos ne väittää että keskimääräinen yritysaika on 6-12 kk. Mutta tsemppiä ensi kiertoon!

erka Niin voihan se olla että vaikka ajoitus ym on mennyt nappiin niin ehkäisyn jälkeen limakalvo on vaikka ollut liian ohut tms. Varmaan liittyy siihen jos muuten aina on tärpännyt helposti! :)

Marlin Mulla on kokemusta! Ainakin kahdessa kolposkopiassa oon ollut ja sähkösilmukkahoidossa kun noi muutokset on vaan lähtenyt pahenemaan. Mulle gynekologi suositteli odottaa puol vuotta ilman yritystä, vaikka ei se mikään pakko ollut, niin itse halusin saada paikat kuntoon ennen yritystä. Mulla se alue mikä poistettiin kohdunkaulasta oli niin pieni loppujen lopuksi, koska annoin sen puoli vuotta parantua itsestään, että toi sähköhoito ei vaikuttanut kohdunkaulan kuntoon. Kannattaa varmistaa gyneltä ja tsemppiä, tiedän, että kovin ikävä tuo tilanne on. :hug:

).( Täällä on nyt dpo 4. Kauan vielä pitää odotella.. Ja Finnairin lakko saattaa pilata mun viikonlopun reissusuunnitelmat :( Suomeen olisin tulossa käymään. Mutta ehkä se lakko torstaiksi loppuu! Vähän on nippailut alamasussa ja valkovuotoa tulee, mutta on varmaan ihan normaalia. :) Alko kyllä jänskättää kun aloin miettiä et "mitä jos.." mut yritän nyt pitää pään kylmänä!

Nyt kouluun :wave:
 
ERka, eipä se nyt joka kerta tärppää, vaikka olosuhteet olisikin sopivat. Ja jos on seksiä harrastettu tarpeeksi, niin tuskinpa tuota kannattaa sen kummemmin mietiskellä. Ettei mene sekaisin pian =) Tsemppiä uuteen kiertoon, eiköhän se plussa jossakin vaiheessa pärähdä. Ja voihan sitä keksiä jonku pienen harrasteen tai jotain, jos tuntuu ettei saa ajatuksia pois sitten millään tästä aiheesta (mitä en kyläl yhtään ihmettele, oon sitten itekki varmaan ihan tööt-vauva-tööt :D ).

Lily-Jane, saanen korjata, että ei ole Finnarin lakko vaan Finnarin LENTÄJIEN lakko. He ovat kyllä nyt aika pahasti syypäitä tähän tilanteeseen. Vaikka en ole tutustunut ehtoihin, niin mun mielestä on ihan älytöntä, että lentäjät voi vaikuttaa noin paljon kilpailevan firman johdon asioihin. IHmeellistä, että koskaan on annettu tollasia oikeuksia. En usko, että heille nyt heruu hirveesti sympatiaa, kun varmaan veetuttaa koko muuta henkilökuntaa toi jos palkanmaksu keskeytyy. Samoin kansalaisia ärsyttää, kun muutkin joutuu luopumaan kaikesta palkankorotuksista ja palkoista, nin että jotkut viittii B) Saa nähdä, miten Finnarin käy..meneekö koko pulju konkkaan tuon tähen vai muuttavatko hommia radikaalisti. Ite pistäisin koko lentäjäsakin pihalle, alkaisin uusilla ehdoilla palkkaamaan ja sillä välin vaikka vuokrailisin koneita. On ainakin omasta mielestä kivempi lennellä Suomessakin meidän koneilla kun muiden, tuntuu että muilla on koneissa ythä sun toista häikkää.

Tämä tyttö lähti nyt kampaajalle, just kun pääsin lääkäristä. Että tämmöstä tänään.
 
Metsätähtönen voisiko sanoa että olisi yk 3 kun ehkäisyä ei ole käytetty synnytyksen jälkeen ja kahdesti on tullut täti kylään.. ehkä joo näin. joka tapauksessa viime kierrolla oli toiveissa jo että olisi tärpännyt mutta kierrotkin tietenkin on vielä hieman sekaisen. nyt odotellaan perjantaihin jos viiva olisi vahvistunut vai tuleeko ollenkaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli5:
täällä kp26/30 paleltaa, selkä ja maha kipeenä, varmaan hetkenä minä hyvänsä alkaa menkat :( kaikki oireet viittaa ikävä kyllä siihen :'( .Taitaa taas mennä kierto sekaisin
NO niinhän ne sit alkoi tänään aamulla, joten nyt on sit kp1 ja yk3. Kierto lyheni kolmella päivällä.
 
erka Tosiaan niinkuin metsätähtönenkin sanoi, ei aina tärppää vaikka olosuhteet olisi ihanteelliset.

Metsätähtönen Uskon että jännittää se, että enää on vain kaksi laattaa. Muistan kuinka mua jännitti kun oli enää yhden viikon pillerit jäljellä. Oli mennä pupu välillä pöksyyn :D

Lily-Jane Voi harmi, toivottavasti pääset matkaan kuitenkin! Ikävää jos tuon takia joutuu muuttamaan suunnitelmia. Mäkin pistäisin lentäjät vaihtoon kokonaan :D Toivotaan että tuo nippailu on sitä itteään ja plussa tulisi sulle! :heart:

hemuli5 :hug: tsemppiä seuraavaan kiertoon!

Kp 6/32
 
Heipat!

No niin siinä nyt sitten kävi, että täti kun oli myöhässä 4 päivää, tein r-testin ja plussahan siihen pärähti. |O Niin selkeä kun vaan voi plussa olla.

Siis ei voi olla totta... viime kierron aikana 2 kertaa heiluteltu peittoja ilman ehkäisyä ja niinpä vaan sekin riitti. Siis yk 0, vasta ensi kierrosta piti harjoitukset alkaa!! :eek:

Mä oon kyllä aika kauhuissani, tää on nyt ihan siinä rajoilla että ehdin tehdä työharjoittelun ja valmistua koulusta. LA 25.7. Voi jösses.

t. päästään pyörällä oleva sitris
 

Yhteistyössä