Kivaa Vippe kun olet innostunut!

Pääsethän sä kirjoittelemaan meille tänne edes lyhyitä omanapaisia tilannepäivityksiä sit koko ajan että pysytään kärryillä missä menet? Haluaa.
Mannan tekstin ymmärsin just hyvin ja yhdyn omalta osalta kans tiettyihin juttuihin.
Tuota symbioosijuttua en olisi siis varmaan tajunnut aikaisemmin, heh. Mä olin kyllä aika varovainen lapsettomana menemään sanomaan itselleni, että "sitten jos minulla on lapsi niin en koskaan sitä ja tätä" mutta oon saattanut miettiä tiettyjä asioita mielenkiinnon kannalta, että mikäköhän juttu tuokin on. Tuo ns. symbioosi on varmaan sellainen ja oon saattanut ajatella että onko pakko? Siis että käykö niin kaikille ja kävisikö niin minulle. Ei varmaan
Mutta meillä kun ei ole sukulaisia lähellä, mies tekee pitkää päivää töissä ja opiskelee usein viikonloppuisin, yhdistettynä siihen M:n maitoallergiaan ja mun "imetyspakkoon" teki tavallaan tiiviimmäksi tämän fyysisen äiti-vauva siteen. Luulen. Vähän niinkuin pakostakin ja ehkä siksi oon niin kiinni hänessä. Voin olla päivän päätteeksi aika puhki mutta kun menen nukkumaan (ja nimenomaan sen takia että tiedän että saan NUKKUA noin 8 h putkeen) niin odotan jo seuraavaa aamua

Enkä siis kumma kyllä halua olla erossa yhtään ylimääräistä. Jumpassa on nyt ihan kiva käydä kun oon aloittanut. Mutta tiedän ja tunnen äitejä jotka syystä tai toisesta ovat aloittaneet koko- tai osapäivätyöt vauvan ollessa kaikkea 3-6 kk:n välissä ja täytyy sanoa että mä en tiedä olisiko musta siihen, huh. Että ei Sanelma tuo I:n tuleva hoitoikä mikään pieni ole. Siis ei "normaaliolosuhteissakaan" mun mielestä. Mutta olisipa kuules ihanaa jos tärppäisi silleen sopivasti, että voisit jäädä kotiin kohta kakkosen ja I:n kanssa

Mä olin muistavinani, että juttelit että I saisi jäädä ainokaiseksi mutta mikäpä hienompaa kuin sisko tai veli jos luonto suo! Huippu juttu! Kuten Nekku on monesti todennut, antaa elämän viedä! Jänniä juttuja tapahtuu ja useinhan asiat loksahtaa just sopivasti kohdilleen. Siitä sisarusjutusta piti munkin kompata Keijua ja Mannaa siinä, että kun itsellä on läheinen sisko niin olisi hienoa antaa se lahja lapselleen/lapsilleen myös.
Ihana tuo O - äidin lellikkipoika, hih

Mannan H myös. Voi pojat. Siitä tulikin mieleeni, että M oli heinävauvojen ikäinen silloin kun oltiin "kiertueella" pitkällä reissulla kesällä. Tai vähän pienempikin. Miten aika rientää niin!?
Ihanaa kun Keiju olit kirjoitellut niin paljon ja pohdit kivoja juttuja ääneen. Tuli ihan entiset ajat mieleen kun yhdellä jos toisella tekstit rönsyili ja juttu lensi. Nykyään sitä ei niin ehdi.
Toivottavasti Nekun tyttöjen hoitokuviot selviää pian! Ne on kyllä niin ihania typyjä. Pääsisipä samaan paikkaan. Vai oliko siitä kyse ollenkaan... Nyt en tähän hätään muista. Uhmaankin tsemppejä! *Kaikki tuo edessä vielä...*
Hih, viskiä siemaileva Herttaliini
Ai niin, Mimmu, mä katselin M:n 3 kk mittoja ja ne oli 6210 g ja 62 cm. Eikä M ole koskaan ollut mikään kirppu vaan päinvastoin aika isokokoinen tytöksi, joten ei teidänkään tyttö voi mikään rimppakinttu olla noilla mitoilla, eihän. Hyvin kasvaa rintamaidolla! Oliko teidän V saman ikäisenä paljon isompi?
Kiva Sanelma kuulla I:n puuhailuista

M on alkanut mahallaan ollessa kannattelemaan itseään käsien varassa, silleen "korkealla". Ja nostaa pyllyäkin korkealle mutta maha ei nouse maasta

Ei liiku eteenpäin, sen sijaan taaksepäin, hih. Ja kellonviisarina pyörii, esim. sängystä se löytyy aina ihan mitenpäin sattuu. Istuu 5 s ilman tukea, eli ihan kohta osaa kyllä istua itsekseen vaikka nyt huojuukin paljon. Tukkaakin on kasvanut mutta se on niin vaaleaa että ei se oikein näy esim. valokuvissa. Sitten hän on alkanut sanomaan tättä, tättä, tättä

Oon jotenkin niiiiiin kamalan ylpeä hänestä kuten varmaan ihan jokainen vanhempi on lapsestaan. On niin liikkistä kun osaa jo niin paljon - ja tajuaa että osaa! Niin mahtavaa.
Noniin, nyt tais tulla romaani ja vielä jäi kommentoimatta asioita.
Tekis mieli lauantai-illan kunniaksi lasillinen tai pari viiniä tai portia mutta kurkku on karhea :/ Ei oikein maistu edes ajatuksen tasolla. Höh.