Tahkoojaplussat 89

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Stella*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hei vain, ja kiitos kuvista! Ihana pallo Mollylla! Sanelman vaunukuva oli tosi hupaisa.

Meillä jatkuu tätä sairasteluepäonnea. Kun itse tervehdyin, Kaisla sairastui jonkin sortin vatsatautiin. Oli ripulilla pari päivää ja ekana päivänä nousi kuume. Sitten oltiinkin pari päivää kaikki terveinä kunnes Leolle tuli vaihteeksi flunssa kuumeineen päivineen. Mää en jaksa.... Noo, hammasta purren tämä menee. Laitoin heti aamusta työkkäriin ilmoituksen, jos vaikka saisimme jonkun auttelemaan kesälomiin asti.

Gissasta ja Leosta oli kiva kuulla. Mä pidän jotenkin Leoa vielä ihan pikkuvauvana, joten ihmettelin kun puhuit töihin paluusta. Mutta onhan hän jo 9 kk! Niin se aika rientää. Eihän se hoitoon vieminen herkkua ole, mutta kyllä siitä selviää.

Sanelman babybluesiin mulla on samat ohjeet kuin Sandella. Nokka ulos kotoa ja kupillisen ääreen. Mulla ei ole noista itkuista varsinaisesti kokemusta, mutta siitä tietysti on, kun vauva on kuin takiainen kiinni äidissä ja pitää keksiä kaikki kikkavitoset nukuttamiseen. Se on välillä rankkaa, ja on hyvä myöntää se ja etsiä ratkaisuja. Tunteiden vuoristorata on takuulla sellainen keikka, jota kukaan uusi äiti ei pysty välttämään. Ekat kuukaudet menevät helposti sumussa, etenkin jos on vaativa vauva. Kyllä susta Sanelma on siihen, sinä olet lapsesi paras hoitaja. Tsemppiä!

Kaisla puhkesi todella höpöttämään pääsiäisen aikana. Juttua ja pitkiä lauseita tulee jo ihan hirveästi ja tuntuu, että tyttö on koko ajan äänessä. Eilen kun käytiin pyörälenkillä, Kaisla istui isänsä takana ja lauleskeli lastenlauluja ja toisteli kaikenlaisia kuulemiaan lauseita. Se on niin söpöä ja myös ihmeellistä. Tutista on tullut koko ajan rakkaampi. Aina pitää olla tutti, riepu ja keijukaisnukke saatavilla tai muuten ei tule mitään. Saas nähdä, miten vieroitus tässä kevään/kesän aikana onnistuu. Huuto on taattu.

Mukavia pääsiäisiä tuntuu porukalla olleen. Niin oli meilläkin. Anoppilassa saimme syödä ja lepäillä ja käydä ulkoilemassa mielin määrin. Lapset olivat aivan onnessaan sukulaisten huomiosta.

Nyt tarttee tehdä hommia, kun L on nukkumassa.

Hertta, meillä on V ollut päiväkodissa noin 1v 9kk vanhasta asti ja loistavasti on viihtynyt. Heti alusta asti on vain heilutellut meille ja painunut leikkimään, kun olemme vieneet häntä hoitoon. Äidillä tosin alussa tuli tippa linssiin, mutta yritin säästää ne siihen, kun ehdin kulman taakse piiloon ;)

Nyt 3,5-vuotiaana tyttö on niin reipas ja kaverit ja leikit selkeästi tärkeitä, että vaikka olisi ihanaa pitää tyttöä kokopäiväisesti kotona, mekin varmaankin siirrämme hänet noin 3 päivälle viikossa. Ainakin aluksi. 3,5-vuotias (tai ainakin tuo meidän 3,5-vuotiaamme) kaipaa niin paljon toimintaa, virikkeitä ja ikäistään seuraa, että reilun viikon pääsiäislomalla alkoi selvästi jo kiipeillä seinille ja kysellä, että joko huomenna on päiväkotipäivä :) Olen ihan realistisesti miettinyt, että raskauden viimeisillä metreillä ja uuden vauvan ensimmäisinä kuukausina minusta ei vain taida riittää täysiaikaiseksi viihdytysjoukoksi. Ja toisaalta olen kyllä miettinyt, että ansaitsee se uusikin vauva jakamatonta huomiota edes vähän. Joten päädyimme siis kompromissiin, joka toivottavasti on edes kohtuullinen edes jonkun kannalta. Ja ihan itsekkäästi ajateltuna, näin myös päiväkotipaikka säilyisi. Olen miettinyt, että voihan sitä myöhemmin sitten katsoa, jos vähentää päiviä tai otetaan V pois päiväkodista kokonaan, jos siltä tuntuu.

Ylipäätään olen sitä mieltä, että viime aikoina velloneesta kotiäitikeskusteluista huolimatta ei se päiväkotikaan huono paikka lapselle ole. Jos äiti on hoivatyyppiä ja talous antaa myöten, niin onhan se varmaan lasten kannalta ideaalia olla kotona ainakin johonkin rajaan saakka. Mutta jos äiti mökkihöperöityy, lapset tylsistyvät tai talous ei vain anna myöten (tai kaikki edellä mainitut), niin minusta myös muita hyviä ratkaisuja löytyy.

Heippa! Otan nyt etuoikeudekseni kertoa teille ihanan uutisen, kun kerran tässä koneella satuin olemaan: Mollyn Mini-tytär syntyi tänään, mitat 3630g ja 51 cm. Kaikki on mennyt hienosti ja voivat mainiosti! Onnea, onnea, onnea!!! =))))

Mä just aamusella rustasin Mollylle spostia ja tuli mieletön tunnelataus, kun sain äsken tekstarin! :')

Nyt lueskelemaan kuulumisianne ja kirjoittelen, mikäli vain suinkin ehdin kun lapset vielä nukkuvat.

Juu, ,aivan uskomatonta että Mini tuli maailmaan juuri laskettuna päivänä! Tuli onnen kyyneleet kun sain Mollyn tekstarin, aivan ihanaa että kaikki on mennyt hyvin. Siellä nyt ihmettelevät pikkuista tyttöään, voi sniif :) Onnea vielä tätäkin kautta!!

Gissasta ja Tiitusta oli kiva kuulla pitkästä aikaa. Mai kans nousee polvilleen kaikkea vasten eli suunta on ylöspäin. Tuota kävelykärryä täytyykin harkita.
Mä oon Gissa ilmoittanut olevani ainakin vuoden loppuun kotona eli vielä on aikaa.

Sanelmalle voimaa baby bluesiin. Mulla oli sitä kans noihin aikoihin, eli taitaa olla aika tavallista. Mun mielestä parhaiten auttaa aika kun tavallaan oppii tuntemaan oman lapsensa ja vertaistuki, tottakai.

Me ollaan lähdössä punttikselle joten juttu jäi lyhyeen. Palailen..

Heh, Aniliinikin oli näemmä yht'aikaa koneella. Määkin tässä töissä istuskelen miltei jouten, toimistosta on puolet lomalla ja töitäkin on aika vähän.. Kirjottelin jo aikani kuluksi tuonne toiselle puolelle, mutta voisin nyt muutaman sanasen tännekin sanoa.

Aivan ihania kuvia olette lähetelleet, kiitos niistä. Mollyn pallomasu ja asu olivat kauniita! <3 Ja nyt ei enää palloa olekaan, ihanaa, kun Mini vihdoinkin syntyi. Tarkka tyttö! Rapsaa odotellessa! ;)

Sanelmalle kovasti tsemppiä ja jaksamista. Toivottavasti helpottaa pian! Kurjaa, kun pienellä tulee niitä itkukohtauksia. Ei ihme että tuntee itsensä voimattomaksi. Jaksamisia! Hauska kyllä muuten se vaunuttelukuva.. :)

Nasupin kuulumisia oli kiva kans lukea pitkästä aikaa. Hyvä että sait miehen avuksi ja nyt jaksat taas paremmin. Laitahan sinäkin kuvia pian.

Tuli muuten Tampereen treffeistä mieleen, että onnistuisko helatorstai? Vai ootteko pitämässä pitkiä viikonloppuja ja lähdössä reissuun tms? Olisi vain mukava tavata teitä muitakin ja itsellä kun ei viikolla treffit onnistu. Näen muuten Keijua lounaan merkeissä perjantaina, jos muita halukkaita löytyy, niin saapi liittyä seuraan (spostilla speksit).

Sandelle myöhästyneet hääpäiväonnittelut. Mukavaa yhdessäoloa teillä oli.

En nyt oikeen osaa muuta kommentoida.. Mutta tsemppiä sairastelevien lasten kanssa, Stellalla tuntui sitä lajia riittävän muidenkin edestä.. :/ Toivottavasti sielläkin alkaa jo helpottaa.

Onnea, onnea, onnea Molly! Ihana uutinen, ja hyvä ajoitus Minillä :).

Vipen ehdotus helatorstaista olisi mun puolesta erinomainen! Tulisitteko silloin Tampereelle?

Kiitos Vippe tsempeistä!

ONNEA TUHANNESTI MOLLY JA MIEHESI!! Kyllä oli oivallinen veto Miniltä, kun huomasi laskettuna päivänä päästää vanhempansa jännityksestä!!

Kiitos kaikille tsempeistä tähän bluesiin. Kyllä se tästä varmaan alkaa sujua. Tänään on ainakin ollut ihan mukava päivä, vaikka tyttö viettääkin "tänään ei nukuta"-päivää jälleen. Suhteellisen tyytyväinen ollut kuitenkin. Nytkin ulkoilee itsekseen vaunuissa hissukseen vaikka ei nukukaan :) Hassu tyyppi!

Stellalle tsempit sairasteluiden selättämiseen. Rankaa se on tuokin, kun vielä pitäisi töitäkin tehdä.

Mulle ainakin näillä näkymin sopis varmaan tuo helatorstaikin treffipäiväksi, mutta ihan satavarma en ole.

Ristiäiset meillä nyt sitten muuten sunnuntaina 3.5.