Tahkoojaplussat 91

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Molly*
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hertta, meillä oli sairaalasta vuokrattava ensisänky pyörillä, musta ne on niin "neuvostoliittomageita" ja sitä paitsi tosi hyvä kun se laatikko on läpinäkyvä niin näki nousematta sängystä että iniseekö tyttö unissaan vai tapittaako se silmät auki. Ja rullattiin se olohuoneeseenkin joskus kun M nukkui sen alkuajan niin paljon. Meidän yksistä kavereista se sänky oli kamala mutta ne ei ymmärräkään pelkistetyn päälle ;) Ja oli siis erittäin käytännöllinen! Tosin M kasvoi siitä ulos kolmessa viikossa, alkoi kopsauttelemaan käsiä laitoihin ja heitti joskus jalankin rennosti siihen laidan yli :) Sitten siirrettiin jo pinnikseen.

Edellisyö kun meni täälläkin 22.30-7.30 yhdellä syötällä, niin viimeyönä niitä oli kaksi ja lisäksi typy piristyi toisen jälkeen viideltä niin ettei meinannut nukahtaa uudestaan ollenkaan. Nyt on päivän nukkunut, jaiks. Mitähän tulevana yönä tapahtuu... Mies siis edelleen reissussa ja mä joudun heijaamaan sitä sylissä sitten kun se on hereillä.

Niistä kiloista kun oli puhetta, mä muistan kans että Keijulla karisi heti. Niin mullakin, sairaalasta lähtiessä oli enää 3 kg lähtöpainoon ja viikko synnytyksestä maha litteämpi kuin ennen raskautta! Siis ihan hurjaa. Pelkäsin, että kuihdun ihan luurangoksi, olin oikeasti huolissani että mitä musta jää jäljelle, mutta nyt on kyllä tullut pientä pömppistä takaisin. Ihan hyvä niin. Ennestään olematon takapuoli hävisi kokonaan jos edes mahdollista, nyt pitäisi asialle tehdä jotain. Jumppavihjeitä "neekeripepun" saavuttamiseksi? :)

Heinäkuun odottajien viikot ihan huisissa lukemissa, jee!! Pian saadaan uusia tahkoojabeibejä ja raportteja, kivaa!

Iltaa! Mai tuossa "tanssii" isänsä sylissä rintarepussa joten hetki koneella mulle :) Main nukkumaanmeno on selvästi näin kesäaikaan myöhentynyt, mikäs siinä. Tänään nukkui ysiin. Ja heräsi vaan kerran neljältä, tai siis havahtui hetkeksi, ihanaa!
Mies menee kohta nukuttamaan, laitan meille illallista, karibialaista kanakeittoa, valkosipulipatonkia uunissa ja lasit viiniä. Varauksella :) Nimittäin yks nukutussessio meni niin että mä menin nukuttamaan Maita ja mies jäi odotteleen leffa valmiina. Mä olin nukahtanut itsekin autuaasti sinne ja herättyäni olin niin pihalla ettei auttanut kuin mennä yöunille :)

Me muuten oltiin Main kanssa viime sunnuntaina Maailma kylässä - festareilla. On hänestä kyllä jo kivasti seuraakin kun on vaan hyvällä tuulella :) Ja nauttii selvästi kun ollaan liikenteessä.Mm. metron hissistä oli ihan innoissaan, heh. Mun pitikin Hertta sulta kysyä, olitteko te siellä, jotenkin ajattelin että voisitte olla?

Kiitos Sande Villetta-infosta. Hyvä tietää että Main kanssa voi mennä :) Hyvä kun tuhrut jäi pois! Ja hyvähyvä Nellan yötä.

Mulla tosiaan kilot lähti pian mutta ei niitä tullutkaan kuin reilut 9. Mollylle piti sanoa että peppu mullakin hävisi ja olin tosi tosi laiha heti synnytyksen jälkeen, kädet ja jalatkin kuin tikut. Siitä pikkuhiljaa lähti tulemaan vähän lihaa luiden ympärille, en mä oikein tiedä mistä toi laihtuminen johtui, ehkä urheilun puutteesta, lihakset hävis? Mä en ainakaan loppuraskaudessa urheillut kovinkaan aktiivisesti enää kävelylenkkejä lukuunottamatta. Pepun "kohotukseen" tehokkain taitaa olla jalkakyykyt punttiksella, tarpeeksi isoilla painoilla? Ne kehittää sitä isoa pakaralihasta joka antaa muotoa.

Älä tosiaan Sanelma ota kiloista stressiä, se on hyvä että pikkuiselle riittää ruokaa :)

Mulle käy kyllä 16.6. ja 17.6. kumpikin päivä treffeille.

Kyllä luonto on muuten nyt kaunis! Jotenkin tää alkukesän vihreys on se paras. Ja tuomet kukkii ja tuoksu on aivan pakahduttava. Samoin kuin sireenit, miten kauniita! Täällä on kyllä niin kaunista kesällä, että tuntuu etten koskaan halua muuttaa pois alueelta! Hertan tavoin totean että pientalot alueelta eivät sovi kukkarolle :(

No niin, minäpä lähden tästä kokkaamaan. Voikaahan hyvin!

Iltaa. Kokopäivän olen viipottanut kaupoissa, kaupungissa, syömässä, kylässä..Kiireistä tämä lomalaisen elämä nyt. No, nyt oon aika poikki. Saan miehen huomenna kotiin pieneltä matkalta ja mulla on ollutkin kamala ikävä. Tänään hetken huilasin terassilla aurinkotuolissa, ajattelin tulevaa vauvaa ja miestäni..ja itkeä pillitin, kun niin ikävöin miestä. Voi huh huh..aika melankolista tämä mun elämä nykyään. Viimeviikolla itkin autossa vaan muuten ja eilen pillitin oikein kunnolla Greyn Anatomian aikaan. No, on niin suuret tunteet ja asiat pelissä, jos vihdoin saadaan oma vauva, niin sitä kiitollisuuden määrää ei ole olemassakaan eikä siihen edes itkut riitä. Uskomatonta ajatella, että vauva todellakin on meille tulossa. Mollyn hehkutuskin sai taas mulle itkun silmään:)

Muillakin odottajilla kaikki ok. Hyvä niin. Saatteko esikoisennee hoitoon, kun h-hetli koittaa? Syntyikös esikot ajallaan silloin viimeksi? Meillä on sairaalaan vain 7 km, jos nyt kotoapäin tulee lähtö. Toivon, ettei yöllä tarvitsisi lähteä, kun yöllä kaikki tuntuu niin tuplakamalalle muutenkin. No katsotaan nyt milloin ja missä ollaan.
Musta on outoa, ettei ensisynnyttäjälle (eli siis mulle) ole puhuttu mitään siitä, milloin tulisi sairaalaan lähteä. No, maanantaina on synnäriin tutustuminen ja varmaan siellä puhuvat. Mietin, että "tiedänkö" mä sitten, kun lähtö on ajakohtainen..Varmaan? Mulla on sellainen tunne, että tämä vauva ei ole masussa laskettuun aikaan saakka, vaikka nlantäti sanoi, että "kaikilla ensisynnyttäjillä menee yliajalle.."
No, se niistä pohdinnoista..

Kiva kuulla gissasta pitkästä aikaa. Kesä merellä:) Voih* Ja kiva, että löysitte hyvän pph:n. Ensimmäinen kuulosti..oudolle. Kaikenlaisia sitä on.

Stella; mulle passaa, että katsot itse sopivaa päivää kanssa treffeille. Periaatteessa mulle käy kaikki, jos kaikki on itsellä ok, eikä tule muita menoja. Kiva kuulla, että pojan puheharjoitukset edistyy hyvin ja syksyllä uutta tiedosa. Kaislan tomeruus taas koettelee sielä nyt; pieni emäntä oikein:D

Voi laiheliinit; Molly ja Keiju! Katsoin Mollyn kuvaa mailissa ja siitä mainitsinkin hälle, kun mami on niin hehkeä ja hoikka. Tuota "ongelmaa" ei itsellä tule olemaan. Painoa tullut nyt 9kg suurinpiirtein, se on kohtuudella, onneksi. Pylly on valmiiksi latinomallia, mutta saa siitä hiukan lähteäkin; en panisi pahakseni. No, katsotaan kuinka täällä käy kilojen kanssa. Mies jaksaa kehua ja paijata kuinka ihanaa on, kun oon "uhkea", se kyllä tuntuu kivalle ja ylpeä mä masusta todella olenkin. Se on niin ihana pallo, vauvan oma koti.

Ihanaa säätä luvattu. Meillä olisi parit yo-juhlat. Saa olla varmaan ulkosalla ja hyvä niin. Sunnuntaille luvattu vissiin oikein hellettä, täytyy oleilla auringossa. Mukavaa, että voi olla ja istua ulkona, haistella kevään tuoksuja. Meillä terassi vaan pölyyntyy, kun maata ajetaan kuormakaupalla pihaan päivittäin. Ja pian alkaa sen levittäminen. Oma nurmikko, yrttien istutus, kukkamaa, marjapuskat..Ehkä joku kesä täälläkin.

Kiitos kantoliinakokemuksista. Täytyy kokeilla sitä trikooliinaa (solmittavaa), jonka saan lainaan. Ajatuksena ainakin ihana, että saisi pitää vauvaa lähellä paljon.

Hurrasinko jo Vilin hyvistä unista! Hienoa, että pojalla rauhallisempia öitä. Ja Nellan yötkö ne oli myös mennyt hyvin? Jäi toiselle sivulle, niin en muista:/ Mutta ainakin sen muistan , että tuhruilut nyt poissa, hyvähyvä. Kurkkasin muuten fb:ssa N:n kuvia; niin suloinen tytär!

Tuli mieleen jostain..Nekun dinnerijutuista tai jostain..Joko olette korkanneet grillikauden? Ja jos olette, niin voisiko vaihdella hyviä grillausvinkkejä!? Me ollaan jo useampaan kertaan grillattu. Possun sisäfilettä, kanaa, juustomakkaroita, halloumia..ja ruåtsalaisia uusia perunoita keitetty ja tehty salaatteja. Löysin "uudelleen" salaatin sekaan idut, minimozzarellapallot, fetasnacksit aurinkokuivatulla tomaatilla ja pähkinät. Olin talven aikana jotenkin niin jumissa salaattien valmistuksen suhteen, mutta nyt, kun grillikausi avattiin, niin ideoita tuntuu taas jostain löytyvän. Ja salaattejakin on nyt niin ihanan erilaisia ja tuoreita.

Nyt taidan uinahtaa nukkumaan. Huomenna saan miehen kotiin, ei tarvitse enää itkeskellä ikävissään..