Tahkoojaplussat 88

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja gissa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mäkin kävin kurkkaamassa Valannin tuoleja. Hinot ovat!

Onnittelut Piritalle tarjouksen läpimenosta, huippua! Toivottavasti asiat loksahtelevat paikoilleen nyt niin, että pääsette pian muuttamaan. Oi että kuulostaa ihanalta tuo Ranskan-loma. Mä olen ihan Ranska-fani. Mummit lapsenvahteina, mainiota!

Multa meni eilen viestejä lukiessani ihan ohi se Sanelman limatulppaviesti. Huijui! Siellä ollaan varmaan tositoimissa, toivottavasti pukkaa pian viestiä...

Vai olisi Sanden haastattelu ihan Stokiksessa. På svenska, kenties? Toivottavasti pääset pikkureissulle.

Mun pitäisi myös ostaa Leolle välikausiasu. Taidan päätyä haalariin osittain just siitä syystä, että housuosa on 92 ja takki saisi olla 98. Haluaisin löytää haalarin, joka on väriltään unisex, mutta se onkin helpommin sanottu kuin tehty. Ja kenkiä tarvitsevat kummatkin kevään koittaessa, joten ostoksia riittää!

Gissa, me ollaan käyty vauvauinnissa kummankin lapsen kanssa. Vauvauinnin ilo on ollut siinä, että perhe saa siinä mukavan yhteisen hetken ja lapsi tottuu veteen. Leo ei ole niin kovin piitannut sukeltamisesta, mutta tykkää muutenkin polskia. Kaisla taas on ihan vesipeto ja nimenomaan tykkää sukeltaa. Me jätettiin vauvauinti (tai sisarusuinti) nyt vuodenvaihteessa pois, koska ajankohta muuttui meille huonoksi. Nyt käydään noin kerran viikossa uimahallissa.

Jänskää, että Hertta on nyt töissä. Mahtaa tuntua hassulta.

Riinuskalta odotellaan ultrakuulumisia.

Vai vauvaa hakemassa! Mitä vielä. Täällähän minä edelleen yhdes koos :)
Neuvolassa eilen kaikki ihan ok tilanteeseen nähden. Paineet edelleen vähän koholla ja valkuaista yhden plussan verran pississä, mutta ei mitään huolestuttavaa, kun olo muuten on mainio. Lumitöihin lähtöä tässä lähinnä suunnittelen.

Pirittalla kuulostaa nyt asuntokaupat tosi lupaavilta! Onnittelut. Ja Sandella jännät paikat duunin suhteen. Todellakin on peukut täällä pystyssä. Riinuskalle onnittelut hyvistä ultranäkymistä. Hinoa kun Hertta viihtyy töissä. Äkkiä se taitaa pari kuukautta vierähtää siellä.
Stellalle pesueineen puolestaan pikaista paranemista.

Siinäpä ne päällimmäiset. Ei tässä muuta kuin että odotus jatkuu. Isäntä tilasi Okko-Riinalta työaikaa torstaille asti, joten ei kai tässä vielä parane tosiaan synnyttämään ruveta. Ehkä sitten perjantaina tai viikonloppuna, niin olis helppo järjestellä tuo koirienkin ulkoilutus, jos aikaa sairaalassa vierähtää enemmän. Heh...

Kiitos kaikille tsempeistä! Otan ne mukaan laitokselle.

Jaa Riinuska oli käynytkin jo raportoimassa. Onnittelut hyvistä ultranäkymistä! Ja sukupuolenkin tiedätte... hauskaa.

Sanelma vielä odottelee, me kun oltiin taas niin varmoja :). Jospa O-R toteuttaisi isänsä toiveen.

Meillä tosiaan sairastelu jatkuu. Kaisla aloitti kuumeilun tänään. Mulla oli aamulla ihan kamala olo, ajattelin etten selviä tästä päivästä millään. Lääkkeet vähän auttavat. Kuume on aika korkea ja yskittää ihan hirveästi, nenä vuotaa jatkuvasti. Ihan törkeä lihassärky, eilen pakotti peffaa niin, että meinas itkettää. Liekö tämä sitten influenssaa...

Sanelma siis vielä odottelee..!! No ei ainakaan viikkoa pitempää aikaa mene, eikös se ole yleensä takarajana limatulpan menemisestä..? Näin mutuna. Hui, jännät paikat siellä(kin) :-)

Meidän kämpän potentiaaliset ostajat haluaa nähdä asunnon vielä kerran. Noh, ymmärtäähän sen. Vaikka asunnossa ei mitään "sudenkuoppia" ole, niin kyllähän se mahd. tulevan kotinsa haluaa nähdä kauemmin kuin vartin ajan. Ei vaan millään jaksaisi alkaa puunata nurkkia (ja raivata lelumerta!), mutta kaipa se on pieni vaiva, jos kaupat viimein tulisivat.

Haalari on ilman muuta paras vk-asu, mutta tykkään paljon kaksiosaisen käytännöllisyydestä (...ja lookista) muuten. Taisinpa vähän langeta tarjoukseenkin, oli niin edullinen (50e)...

Kehukaas mammat teidän käyttämää käsirasvaanne. Mulla on ihan turkasen kuivan kädet, vaikka rasvaan joka päivä, ja parhaimmassa tapauksessa pari kertaa. Mulla tulee sellaisia kipeitä haavoja kynsipieliin, ei yhtään kiva. Liekkö sitten kuivuudesta kiinni? Kyllä pitäisi ihme teflonia olla kädet näissä lastenhoito- ja huushollauspuuhissa!

Hertta tosiaan töissä. Varmaan aikas mukavaa vaihtelua! Parasta tosiaan väliaikaisessa työssä olemisessa on tuo stressittömyys, ja se ettei tartte ottaa turhia paineita.

Oi, Riinuska perheineen tietää ilmeisesti sukupuolen! Hauskaa. Ei vissiin auta kinuaminen ;-) Kiva kuulla, että vointi ollut hyvä.

Anna kaipaa seuraa, joten se on moi.

Sanelma olikin vielä yhes koos... No voi hitsi, miten me nyt maltetaan odottaa rauhassa?! :)

Piritta, JEEE!! Toivottavasti ostajat pysyvät päätöksessään kun tulevat vielä uudestaan katsomaan asuntoa. Ennen teidän reissuako vai sen jälkeen?

Mä kävin kans googlaamassa Valannin tuolit, hienot! Ylipäänsä sen kalusteet oli kivat.

Voi Stella, yhyy, ei kai influenssaa? Se on niin kamalaa. Miltä tänään tuntuu? Toivottavasti Kaislakin toipuu nopsaan ja saisitte olla sitten vähän pidempään terveenä kaikki.

Mitä muille odottajille kuuluu? Linjoille mars vaatii Molly :)

I´m still here!! Siinä ne nyt on viikot kirjoitettuna pyörein luvuin. Että yli taidetaan mennä LA:sta ihan heittämällä.

Okko-Riina toteuttaa iskän toivetta ja antaa iskän tehdä töitä. Huomenna isukilla olis vielä kurssipäivä, joten viikonloppuna sopis tulla sitten oikein hyvin. Vieläkään ei suppareita tai sen kummempia menkkajomoja. Painetta kyllä on alapäässä melkoisesti varsinkin istuessa. Sekä aikamoisia vihlontakohtauksia häpyluussa. Että kyllä hän siellä taitaa aikas lähtökuopissa olla. Ei sitten eiliset lumityötkään saaneet mitään sen kummempaa aikaan.

Tänään keittelin ajankuluksi pullot ja tutit sekä käsittelin villavaippahousut lanoliinilla. On sitten nekin kaikki valmiina. Enää ei kyllä ole muita vauvavalmisteluita tekemättä.

Eipä sitten sen kummempia. Taidan lähteä vaihteeksi jääkaapille. Ruoka ainakin vielä maistuu...

Komiat on viikot Sanelmalla :) Tsemppiä odotteluun, viime metreille! Ja jos tulee kiirus lähteä sitten, niin etukäteen jo paljon peukkuja ja voimia toivottelen.

Unohdin hehkuttaa sitä Piritan reissua, että kuulostaa kyllä niiiin hyvältä, oih ja voih. Ja vielä lastenhoitoapua mukana, pääsette miehen kanssa ja kamuineen ulkoilemaan, ahh! Oletteko pitkään?

Toivottavasti Sanelman odotus päättyy pian, ennen viikkoja 42;-). Meinaan ihan horroria oli ne vikat kaksi ylimennyttä viikkoa kun itsekin vaan odotti. Ja vastaili kamuille että EI VIELÄ. Noh, kaikki ne on sieltä ulos tulleet, tavalla tai toisella...

Nukut ja käyt jääkaapilla ja lueskelet ja katot telkkua (onhan kaikki kotimamat huomanneet ihanaisen Anna ystävämme sarjan alkamisen klo 9.30 TV1?? Oli mun ihna suosikkeja kirjana ja sarjana.)

Mä lähden tänään viettämään naisten päivää ihan virallisesti. On yhdet kokkarit joissa vähän töihin liittyvää asiaa. Eniten nautin vapaa-illasta kun kotijoukot saavat olla kaksistaan ja mies saa vaihteeksi hoitaa nukkumaanmenorituaalit.

Haastis olis tosiaan Stockiksessa på svenska ja på engelska JOS sinne asti pääsee. Pessimisti ei pety.

Taidan hakea sen tyttelin pkodista jotta saan siihen sapuskaa ennenkuin lähdetään ajelulle hakemaan iskää töistä. Adios ja Sanelmalle toivon aitoja suppareita ja lähtöä synnärille vkonlopuksi!

Hellou! Molemmat nukkuvat, ihmeellistä!!

Mä olen saanut jonkun supervimman, eilen siivosin vaatekaapit ja yhden "romukaapin" täältä sekametelihuoneesta, jospas saisi vihdoinkin ne lasten sängyt tänne, kun ei kerran -ainakaan vielä- päästy muuttamaan. Oltiin ekaa kertaa ulkona tänään koko viikkoon, alkaa taudit olemaan yskän ja nuhan asteella. Siivosin siinä sitten "ohi mennen" varaston ja voi jee, liki peräkärryllinen pelkkää moskaa, siis kaatopaikkatavaraa: rikkinäinen imuri ja päreenä oleva fillari, ikivanhat muovikalusteet jne. Voi, kun virtaa riittäisi tästä eteenkin päin.

Miljoona asiaa kommentoitavana.

Aivan ekaksi mahtikiitokset taannoisista kasvatusvinkeistä, tiesin, että teiltä saa viisaita sanoja. Mä olen sille ystävälleni kautta rantain ehdottanut jäähypenkkä, kun meillä se tepsii parhaiten, mutta jotenkin häpeillen annan vinkkejä, kun se tyrannia kohdistuu omaan lapseen. Vaikka Mariska sanoit, että teillä samat säännöt kaikille, mikä onkin oikeudenmukaista, mutta mä olen jotenkin lälläri komentamaan muiden lasta, jos vanhempansa on vieressä. Kiitos vinkeistä, siis! :) Ja puun koputusta, viimeksi tavatessamme oli hitusen helpompaa. Niin, se pikkumies ei juurikaan kiusaa vauvasiskoaan, mitä nyt jotain pientä joskus.

Piritalle ihan mahtionnittelut tarjouksen läpimenemisestä, skoolataan, kun nimet paperissa. Ihan mielettömän hieno asia, sä olet siitä niin kauan haaveillut! Kerrohan lisää uudesta kodistanne ja kuvia, kuvia! Onhan kosteusmittaus tehty??

Meillä ei olla edetty suuntaan eikä toiseen. Kosteusmittausfirmalta tuli spostia kuvineen päivineen tekemästään työstä ja kyllähän se "paperilla" näyttää jotenkin pahemmalta kuin todellisuudessa. Mutta siis (fb:ssa jo kirjoitinkin), sikaa säkissä ei osteta, eli emme missään tapauksessa halua itse ryhtyä remontoimaan/toimeksi antajaksi, sillä pelottaa, että homma paisuu ja paisuu, vaikkei noilla tiedoilla pitäisi. Pankissakin olivat sitä mieltä, ettei mitään hinnanalennuksiin tarttumista, myyjä korjauttaa ja sanoivat, että yleensä se käytäntö, että samalla sovtulla hinnalla myyjä myy. Ymmärrän kyllä, jos ei halukkuutta, mutta enempää emme maksa. Eikä kukaan muukaan, niin vanhasta talosta. :/ Ja itse pähkäilimme sitä, että asuntolainojen ja remonttilainan (=kulutusluotto) korot ihan eri tasolla toisiinsa nähden, emme halua tappiota omaan niskaamme. Paisuipas tämä taas. Odotellaan, joko tuota tai seuraavaa kohdetta, joka ei vaadi kuin seinien siistimistä/muuttamista oman väriseksi. Ihmeen vähän keljuttaa. Mutta toki vähän.

Sandelle mahtipeukut haastiksen suhteen, toivottavasti tämä on nyt se sinun paikkasi, kun totisesti kerran sen haluaisit. PQ niin kuin ennenkin!! ;))

Ihaa, Riinuskalla ultrassa kaikki mainoisti ja hauska tuo sukupuolijuttu, mun mielestä on huisin kiva, että pidät meitä jännityksessä, saadaan veikkailla ja odotella paljastusta! :)

Sanelmalla limatulppaa irronnut, hyvä merkki! Niin kihelmöivän jännää. Tuleekos sieltä nyt sitten Okko vai Riina? Taidan kääntää kelkkani ja veikata Riinaa! ;)) Mahtavat ovat kyllä viikot katsella, kun ei itse tarvi kärvitellä. Onko yhtään malttamattomuutta ja kärsimättömyyttä ilmassa? Toivottavasti ei, mä en sitä ylipäivien piinaa unohda. Vaikka kuinka asennoituu sihen, että kyllä se joskus tulee, niin kyllä mun hammasta kiriti, ainakin viikon jälkeen. Toivottavasti ei sulla! :)

Hoplaaaaaa, Mollyn äitiysloma alkanut! :))))) Mitä olet puuhaillut? Ystäväisiä tavannut jo aamukahvien merkeissä ja mitä muuta? Mitäs hankinnat sanovat? Joko saitte sen hoitopöydän? Joko kohta saadaan kuvia Minin huoneesta? Ihania päiviä sulle!!

Mannalla ollut harjoitusuppareita, ei vaaraa, kun ei kipua, kuten jo varmaan tiesitkin. Mä niin odotan sun kuvia, masusta ja kodista, voi kumpa se kamera löytyisi pian. :)
Mä en nyt yhtään muista, minkälainen aikataulu teillä on kodin valmistumisen suhteen?

Nekulle ihanaa matkaa lämpöön, tai siellä jo paistattelettekin ja Pirittako jo pakkasi Ranskanmatkan tavaroita? Mahti juttu! Kivaa reissua ja älkäähän unohtako minttukaakaota! Tai rommia.. Aah Strohkaakoa.. Mmmm. Paitsi, että kärsin lauantaisien tuparien jälkeen krapulasta eiliseen saakka.:/
Mä mietin tänään, että joskos varaisi jotkut äkkilähdöt, kun ei kerran muutto olekaan ajankohtainen. Mutten vielä miehen kanssa puhellut, enkä tiedä oliskos meillä varaakaan. Eikä Siljalla ole passia. Katsotaan.. Voi olla, että jäädään odottamaan sitä kevätaurinkoamme. :)

Stella, löysitkö Unisex-haalaria? Reimalla ainakin joku ruskea-beige-yhdistelmä, mutten ole varma onko vk- vai talvimalli. Ja jotain vihreitä olen nähnyt, mutten itse tykkää. Eli sama hakusessa. Mutta mä ostan kyllä 104 senttisen.

gissa, me oltiin Vilin kanssa vauvauinnissa ja tykkäsin! Vili ei kylläkään niin riemukas siellä ollut kuin moni muu, aika varovainen, eikä ikinä hymyn häivää. Silja taas nautti siitä yhdestä uintikerrastamme (ei siis vauvauinti), kun käytiin syksyllä ennen korvatulehduksia. Hällä siis taas tulehdus, älkitarkastus heti kuurin loputtua ja mahdollista jatkoa mietitään, jos ei parannusta.

Kaislalle ja Stellalle sekä Ellille paranemisia, voi kurjuus tätä kierrettä. Samoin Samu on kipeänä. :(

P, mä käytän milloin mitäkin käsivoidetta, mutta muistan että taaannoinen Hand&Nail on ollut paras ikinä käyttämäni, niin pehmoiset käpälät jättää jälkeensä. En vaan tiedä onko tuotetta vielä, sellanen vaaleanpunainen (pumppu)pullo.

gissan hoito-"ongelma" olikin mukavasti ratkennut, mä siis olisin ollut sitä mieltä, ettei se ole ongelma. Vili oli muutamien kuukausien ikäinen ollessaan mummilla (menin kyllä itsekin sinne yöksi, mutta mummi hoiti), ja kun enää silloin imettänyt, niin ei ongelmaa, Silja taas oli ekan kerran pikkujouluissa ollessamme, silloinkin lähdettiin vasta iltatissin jälkeen. Mutta kun kerran Leo pullon huolii, niin menet tietysti ja se huono omatunto jää kotirapulle, eikös juu!! =) Mihin sä muuten menet?

Keijun miehen leffa oli saanut menestystä, tahtoo nähdä!! :) Hymyilytti sun vertaus eläkeläispariskunnasta. Ihanaa, kun olet(te) onnellisia! =)

Hertta mennyt töihin ja hyvältä maistuu, hyvä juttu!

Vili heräsi ja annoin jo välipalaakin, nyt lupasin pelata muistipeliä, vähän me fuskataan, kortit kuva puoli ylöspäin, mutta kaikista paras juttu on parien löydyttyä se, kun luemme jokaisesta luontoaiheisesta kortista runonpätkän. Silja on nukkunut vaunuissa yli kolme tuntia, pitää taas kurkata... Ja olikin pakko käydä heti, kun tajusin, että on nukkunut kohta neljä tuntia. Mutta hengittää. :) Koko viikon onkin ottanut vajaan puolen tunnin tirsoja tukkoisen nenänsä kanssa, ottaa varmaan nyt takaisin.

Toivokaamme aurikoa viikonloppuun ja hyvää mieltä kaikille! :)

Pelikatko, Vili potalla..

Sandelle hauskaa naisteniltaa, lataa nyt akkuja siihen haastikseen, toivottavasti pääset. Ja mua kauhistuttaa ajatuskin siitä, että haastiksessa joutuisin puhumaan muuta kuin äidinkieltä, muutenkin ihan aivot jumissa. Mutta ei sulla!! :)

VIELÄ siitä "meidän" talosta, että myyjä siis ihan tuttu (miehen kummien tytär), joten ei mitään petkutusvaaraa, vaikka remontti jääkin heille ja toki voidaan mennä aina halutessamme katsomaan. Jos päästään ennen kaakelien laittoa johonkin sopimukseen, pääsemme itse ilman muuta valkkaamaan mieleisemme. :)

"ÄITIIIIII, ON TULLU KAKKKAAAAAAA!!!"

Tulin huokaisemaan hetkeksi, kun mies palasi töistä leikittämään tenavia. Paha saapumisaika vaan, kun villiintyvät väkisinkin iskän tulosta justiinsa ennen nukkumaan menoa.

Lukaisin läpi oman ed. tekstini ja arggh, mitä kirjoitusvirheitä, eniten ärsyttää TOIMEKSIANTO ja tietty nuo näppäilyvirheet ja se, kun en "hakkaa" tätä läppäriä riittävästi, niin pudottelee kirjaimia välistä. Muistanen taas oikoluvun..

Mun pikkuveljeltä tuli ihana muldiaviesti: ultrakuva! <3

Moikka,

Sanelma yhtenä ja komeat on numerot nimen vieressä:) The day, mutta OR se vaan jatkaa asustamista omassa yksiössään:) Täällä me häntä odotetaan!

Piritan puolesta olen huippuonnellinen! Mahtava juttu tuo asuntokaupan varmistuminen. Eiköhän se omakin nyt mene, uskotaan. Ja mikä matka tiedossa! Minä, innokas laskija, olen kateudestakin vihreä. Meille on jo ensitalveksi sovittu viikko pohjoisessa, etten vaan jää taas ilman lapin lumoa ensitalvena:/ Mukavaa matkaa teille!! Joko M on rinteessä?

Nekku taisi lentää lämpöön ja siellä jo paistattelevat, ihanaa!

Riinuskan vauvan sukupuoli siis selvisi. No, sitäkin iloisempia tietty hyvistä kuulumisista ollaan ja ihan hauskaa, että pidät meitä jännityksessä. "Veikkailu" meidän vauvoista alkanee hiukan lähempänä h-hetkiä:D Musta tuntuu silti, että teille on tyttö tulossa...jos saa veikata..

Anillinin ihanan pitkässä viestissä kaikenlaista kuulumista. Hiljaa hyvä tulee talokaupoissa ja katsotaan, miten tilanne kehittyy. Meillä on muten kylpyhuoneen kaakelit just valinnan alla..uuuh..ei osaa yhtään vielä sanoa, että mitä laitetaan.

Mua naurattaa tää meidän kamerajuttu. Mies yllätti mut tänään ja toi kotiin uuden järjestelmädigin! Sellainen aika näppärän kokoinen, mutta ei ihan käsilaukkumalli. Mutta täytyyhän se vanhakin löytää vielä. Se on taas pieni ja kätevä käsilaukkumalli. Hyviä kuvia tulee uudella, kun kokeilin koirasta näpsiä. Nyt täytyy vaan lukea ohjeita ja alkaa harjoitella. Me otetaan nyt viikonloppuna kuvia ja laitan sitten tulemaan:) Vihdoin! Mukavaa, kun mies oli vielä ajatellut, että uudella kameralla saadaan vauvasta parempia kuvia.

Käytiin taas neuvolassa. Kelan paperit mentiin läpi. Kaikki mulla oli ok ja hienot sydänänet oli. Syke kuulemma 150+. Pääsen myös juttelemaan synnytyksestä vielä erikseen synnärille pikapuoliin kummikätilölle, kun koen sen tarpeelliseksi. Ihan mukavaa, että saan mahdollisuuden siihen. Eikä tunnu edes nololta.

Sandelle tosiaan hauskaa naisteniltamaa ja peukkuja työn suhteen. Voi kunpa!

Miten Hertan työ sujuu? Miten pikkuH?

Vippeä ei ole täällä näkynyt ei kuulunut? Tule juttelemaan välillä!

En ehtinyt gissa kurkata Valannin tuoleja, mutta uskon tietäväni ne. Hienot, jos ovat ne, mitä luulen! Noista listoista ja hanoista. Täytyy funtsia hiukan..Listat olisi ihanat sellaiset leveät, vanhahtavat. Arvokkaita ovat ja niitä sitten meneekin.Meillä tulee myös kattolistat..Katsotaan. Ne kyllä antavat sen henon viimestelyn. Hanoja on kaikenlaisia ja niitäkin täytyy miettiä. Ehkä ei ihan perushanoja, mutta kovin modernit ei tule kyseeseen. Äh, katsotaan.Löydettiin muuten just eikä melkein hyvän ruskea mattalaatta keittiöön, tuulikaappiin. Ja muutto olisi sitten reilun kuukauden päästä..ehkä. Mulla alkaa sitten parin viikon loma, ihanaa. Olisi aikaa hiukan puuhastella kotona ja jos ehdittäisiin Ikeaan.

Mitens Mollyn mammaloma sujuu? Joko huoneesta saadaan kuvia? Ja sinusta tietenkin kanssa!!!!!

Nyt taas jäätelönsyöntiin..loppumaton himo siihen..

Meinasin kirjoittaa, että jeee, perjantai - mutta mullehan kaikki viikon päivät ovat yhtä perjantaita nykyään, hihiii! Nautin kyllä hurjasti tästä olosta.

Juu, Aniliini ja Manna, ehdottomasti otetaan jotain uusia kuvia pian ja laitetaan jakoon :) Tytön huone ei ole vielä valmis, olen ollut niin kiireinen tällä viikolla etten oo ehtinyt... Hoitopöytä puuttuu ja huone on täynnä papereita jotka pitäisi mapittaa jne (oli ennen meidän ns. työhuone).

Sitten Tiitulle kysymys, toivottavasti eksyt käymään linjoilla ja kerkeet vastailemaan pikaisesti. Sulla oli sitä kutinaa loppuraskaudesta, kerro nyt vielä minkälaista ja mitä se voi tarkoittaa? Mitä ne sanoi neuvolassa/lääkärissä? Nukuin vähän huonosti edellisyön, valvoin pari tuntia keskellä yötä, ja tuntui muka että koko ajan kutisi jostain käsistä tai jaloista. Viimein kävin rasvaamassa ja se näytti auttavan, olisiko ollut vain kuiva iho?... On kyllä tapahtunut aikaisemminkin satunnaisesti mutta nyt mietin millaista se on jos on sitä raskaus hoo-jotain?... Ja mitä se tarkoittaa..

Moikka moi,

Sanelmalla jännät paikat, tsemppiä koitokseen:)
oittaa, että maksa- ja munuaisarvot ovat koholla. Mulla oli lähinnä vatsan alueella, mutta on yleisempää, että on kämmenissä ja jalkapohjissa. Ja neuvolassa ottivat heti vakavasti, pääsin samantien verikokeisiin, jossa arvot olivatkin lievästi kohollaan. Itsekin ensin luulin, että se johtui hikoilusta, kun oli ollut harvinaisen kuuma päivä, mutta kun kylmä suihku ja rasvaus eivät auttaneet, aloin tutkia tarkemmin. Kutina tuli ja meni, eli oli välillä poissakin. Ja hepatoosissa on PIENI riski kohtukuolemaan, sen takia siitä joutuu sitten seurantaan (verikokeet, ultrat ja sikiön sydänäänikäyrät). On suht harvinainen, tulee yhdelle odottajalle sadasta, mutta ehdottomasti kannattaa tarkistaa, jos mietityttää, joku on aina se yksi, kuten minä. Mullakin oli pahimmillaan se kutina öisin. Toivotaan, että johtuu jostain muusta kuitenkin!

Piritalle onnea talokaupoista! Sandemanille peukut pystyssä, että pääset jatkohaastikseen! Jahas, nyt täytyy mennä, poitsu hermostuu... Mukavaa viikonloppua kaikille!

Molly, mä nyt vastaan, kun tiedän mitä sillä hoolla haet, eli hepatoosia; raskauden aikaista maksasairautta. Googleta lisää, jos koet tarpeelliseksi. Mulla th kysyi viimeisen kolmanneksen joka käynnillä, että kutiaako, ihan vaan rutiinin takia. Mutta ei kutissut. Yhdellä ystävällä oli sitä kutinaa, ihan alituiseen vaivaavaa varsinkin öisin, kämmenissä, jalkapohjissa jne, muttei silti ollut hepatoosia. Ja Tiitu kertokoon omasta kokemuksestaan lisää. Mielikuvituskin helposti tekee tepposet, kuten tiedämme. Toivottavasti sulla ihan sitä, mutta mielenrauhan vuoksi verikokeellahan se selviää.

Hauskaa Molly, että olet ollut kiireinen ä-lomalainen, kyllähän sen huoneen ehtii. Vielä voi olla pitkiä päiviä edessä, joten nautihan vaan vapaasta ystävien kanssa! :)

Täällä on aivan ihastuttavan ihana auringonpaiste, matot tuulettuvat ja mä laiskottelen niin kauan kuin nappulat nukkuvat - taas tänään yhtaikaa. :)

Linnunlauleloita viikkikseen! :)

Kiitos Tiitu ja Aniliini, kiva kun heti sai vastauksia! Tahkoojatyttöihin voi aina luottaa! :)

Se kutiaminen esim. viime yönä mulla oli reisissä, säärissä ja käsissä (ab. ranteesta olkapäähän asti vähän silleen satunnaisesti). Ei jalkapohjissa eikä kämmenissäkään. Ja aika lievää se siis oli kyllä. Mutta ainahan sitä tosiaan miettii omassa pienessä päässään... Jos sitä on vielä vkl aikana, niin voisin alkuviikosta selvittää verikokeella.

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!!

Sanelman tilanne jännittää kamalasti! Kovasti taas itsekin miettinyt synnytystä ja niitä ihmeellistä ensikohtaamista vauvan kanssa. Yhteen aikaan (siis ennen uutta raskautta) kun Hertan syntymästä oli jo aikaa, niin ei juurikaan kiinnostanut raskaus- tai synnytysjutut esim. lehdissä, nyt kaivelen taas vanhoja vauva-lehtiä esille :).

Sanoinko jo onnittelua Pirittan asuntokaupasta, ihan mahtava juttu!! Nyt kyllä kiinnostais saada enemmän tietoa, pistähän sähköpostilla. Koska pääsette muuttamaan? Nyt vaan uskotaan, että teidän asunnon ostajat olivat tosissaan, ja kaupat tulee tehtyä pikimmiten.

Mä oon vieläkin (siis yhden viikon jälkeen, öhö) tosi inskapinskana töistä. Miehellä ja Hertalla on mennyt loistavasti. Hertta ei ole moksiskaan, kun lähden aamulla eikä myöskään, kun tulen kotiin. Saattaa sanoa, että "äiti töissä" ja sitten jatkaa leikkejään. Ihanaa huomata, että isä kelpaa hoitajaksi ihan samalla tavalla kuin äitikin. Aamulla kyllä kun herää ja nostan meidän väliin, niin kiehnää mun kyljessä ihan niin kuin ennenkin. Yöt on mennyt loistavasti! Mä tietysti yritän iltaisin pussailla ja halia niin paljon kuin tyttö malttaa paikoillaan pysyä. On aika touhotes :).

Manna, onko se Ikea jo avattu sinne teillepäin?

Me oltiin kans vauvauinnissa, aloitettiin kun H oli 3,5kk ja lopetettiin nyt vuoden alusta. On siitä lähtien pitänyt mennä uimahalliin, mutta jotenkin on jäänyt.. Meidän lähellä on hyvä halli, jossa lämmitetyt lastenaltaat (myös ns. kahluuallas) ja poreallas.

Onnittelut Riinuskalle ultranäkymistä! Jännää, että tiedätte kumpi tulee, mutta me ei. Ihan epistä ;). Mulla on mennyt jo rv:t sekaisin. Miten sitä ei ehdikään seuraamaan niin tarkkaan kuin Hertan kohdalla...

Hyvää reissua Pirittan perheelle! Mä olisin kyllä mieluummin piiloutunut Nekun matkalaukkuun ja mennyt lämpimään. Mutta enpä koskaan olekaan ollut alppimaisemissa, onhan siellä varmasti tosi kaunista, ja lastenhoitajat mukana, jess. Oon vaan enemmän rantsu- ja cityihmisiä kuin laskettelu tai urheiluihmisiä ylipäätään...

Kivaa viikonloppua allihoppa!

Hellurei!
Nyt on sitten nimet papereissa ja jättistuura asuntolaina eläkeikään asti....Hui! Kaupat siis tehty ja ollaan vähän ällikällä lyöty, että kaikki kävi niin nopeasti. Muuttamaan päästään juuri ennen Annan synttäreitä, eli kummit pääsee kaaokseen juhlimaan pakastekakun äärelle ;-) Huippuonnellisia ollaan, viimein meillä uusi koti! Johan sitä etsittiinkin. Mutta ihmeellistä kyllä, kun tässä kämpässä kävin, tunsin heti, että tämä on meidän koti ja juuri meille tehty. Ja kun murehdin sitä, että se menee taatusti nenämme edestä, koska emme heti päässeet myymään asuntoamme, niin äitini totesi, että "jos asunto on teitä varten, kyllä te sen saatte". Kohtaloa siis :)

No se meistä. Jokohan Okko-Riina tekisi tuloaan maailmaan?? Sanelmaaaaa..... :O Huippua, että täällä on odottamassa uutisia, kun palaamme reissusta. Nekku viestitteli lämmön keskeltä, tykkäävät! Heh, niiden pesue pakkasi sitten biksut, mä tungin just skimbamonoja kasseihin...Arghh ne painaakin!

Hinoa Hertta, että kaikki sujuu teillä. Ja noi yötkin, jihaa! Samanlaiset fiilikset sulla kuin meillä Nekun kanssa vuosi sitten. Työssä olo on niin virkistävää tauon jälkeen, mutta kyllähän sieltä on ihan jees taas irtautua :-) Ja etenkin ennen kesää!

Ääh, kurja Molly toi kutina. Kyllä sitä oli mullakin välillä. Mutta tietty sitä maalailee kaikenlaista päässään, for sure. Jospa se siitä talttuisi.

Ihanaa kevättä ilmassa - niin valoisaa vielä tähän aikaan, mahtista! Sitä on itsekin niin virkeä ja energiaa täynnä valon ansiosta.

Pitää jatkaa pakkailuja, loputon homma. Mukavaa vkloppua ja viikkoa naiset, ja spesialvoimapotku Sanelmalle - ja onnitteluja jo näin ennakkoon ;-) Voikaa hyvin!

Hello! Pikainen ilmoittautuminen. Ei mitään merkkejä synnytyksestä ilmassa, joten viettäkää rauhallinen viikonloppu jännäilyjen suhteen. Maanantaina mulla taas neuvola. Vaikka tuskin sieltäkään mitään sen kummempia uutsia saadaan.

Hyvää viikistä kaikille!

Huh, Sanelma vieläkin sinnittelee. No, eiköhän se OR sieltä pian tule. Tosissaan jännää kyllä!

Mahtavaa Pirtta, että teillä on nyt uusi koti!!!! Onnea!! Varmasti juhlistatte sitä myös reissullanne:) Tosi Hienoa! Ja vanha myytänen ihan pian myös, eikös?

Molly saikin vastauksia askarrutaviin ajatuksiin. Mä olen myös lukenut, että jalanpohjissa ja kämmeniss on tyypillisemmin kutinaa, jos kyse olisi jostain hepatoosista. Mulla kutiaa iho paljon enemmän , kuin ei-raskaana. Kokoajan saa olla öljyämässä ja rasvaamassa :/ Mutta mulla siis kutiaa rinnat, sääret, päänahka...Aaaarhg, se on välillä niin raivostuttavaa! Tämä kuiva huoneilma ei paranna asiaa.

Muuten....Heti kun saatiin uusi kamera käyttöön, niin vanha löytyi! Se oli ihn hassussa paikassa eli koiranhoitotarvikelaatikossa....Ja sattumalta löytyi sieltä. No, nyt on onneksi se käsilaukkukamerakin olemassa. Ja kuvia on nyt otettu; laitan tulemaan kyllä pikapuoliin. Vihdoin:) Aika pöntön näköinen kyllä kuvissa olen, kun ne otettiin äsken ja ihan poikki olen päivän jälkeen ja sen kyllä huomaa. Jos ei jakseta ottaa uusia, niin laitan nuo pönttökuvat :)

Nyt nostan jalat ylös ja alan lueskella Vauva-lehteä...ja haaveilla omasta kullannupusta masussa:D

Sanelmalle tsemppejä, JOS kuitenkin jotain tapahtuisi ennen maanantaita..

Hyvää maanantaita! Ulkona on jo vähän keväistä, ihanaa.

Kiitos Mannalle kuvista, niitä on aina NIIN mukava saada. Tosi hyvältä näytti niin masu, talo kuin koira :).

Sanelma on oletettavasti vielä yhtenä kappaleena. Tsemppiä odotteluun, jouduit piinapäiville, mutta ei siihen enää kauan mene, kun teillä on vauva kainalossa. Oih!

Nekku ja Piritta ovat ulkomailla. Kyllä kelpaisi kumpi vaan reissu mullekin. Sovittiin sentään miehen kanssa, että nyt keväällä on pakko järjestää kahdenkeskinen viikonloppu ettei pimahdeta. Oli nimittäin aika hurja viikko tuo viime viikko, kun oli sairastelua ja lapset kyllästyneinä kiipeilivät seinille. Mökkihöperyys oli vakavasti otettava uhka!

Ei meillä influenssaa sitten ollutkaan, sitkeä flunssa vain. Leo sairasti perjantaihin asti, Kaisla pääsi vähällä ja sairasti kolme päivää. Mies ei sairastanut ollenkaan, mutta minä en ole terve vieläkään. Kahdeksan päivää jo mennyt köhiessä. Mulle nousi lauantaina uudelleen kuume, kipusi ihan 40 asteeseen. Makasin horkassa sohvalla kahden peiton alla. Sain keuhkoputkentulehdukseen antibiootit, vaikka virustahan tämä taitaa olla. En muista milloin viimeksi olisin yskinyt ja niistänyt näin paljon. Tänään lapset ovat päiväkodissa, joten saan onneksi käydä välillä sohvalla lepäämässä.

Ihan pakko kertoa, kun Kaislalle on alkanut kertyä näitä hauskoja sanomisia. Mies oli vessassa kakkoshädällä, Kaisla oli hänellä mukana (lapsilla on outo tapa aina änkeä vessaan mukaan). Kaisla oli todennut vieressä vähän väliä: "oho, tippui" :D. Nauroimme miehen kanssa vedet silmissä.

Leo taas toimi eilen hyvin "poikamaisesti". Menin hänen kanssaan laittamaan pyykkiä narulle. Kylppärissä Leo alkoi tohkeissaan riisua housujaan ja minä siihen, että ei me nyt mennä suihkuun. No, eihän Leo ollutkaan menossa suihkuun vaan hän otti muovisen kauhan lattialta, pissasi siihen ja kaatoi pissan lattiakaivoon :D. Kyllä sitä ollaan niin isoa poikaa, että! Leo oli myös aivan tohkeissaan mökkikeikalla, kun sai tehdä pissan lumihankeen kesken automatkan ja muutenkin on nyt tosi omatoiminen kuivaharjoittelussa. Leo menee itse vessaan, laittaa "supistajan" pytyn päälle, pissaa pyttyyn, vetää vessan ja pesee kädet. Tämä omatoimisuus on tullut ihan yhtäkkiä. Mahtavaa, että meilläkin koitti vaipattomuus lopulta näin helposti.

Onkos Sandeman saanut jo tietää haastattelusta?

Aniliini, unisex-haalarin löytyminen voi kyllä olla hankalaa, kun nuo ruskeat ja vihreät haalarit eivät yleensä ole kovin nättejä. Ticketillä ja Legolla on yksivärisiä, ihan nättejä haalareita, mutta mä en millään raaskisi ostaa niin kalliita. Mäkin olen vähän harkinnut, että pitäisikö sittenkin ostaa Leolle 104-kokoa, kun yleensä Leon kasvuspurtti tulee kesällä. Mahtuisi haalari sitten syksylläkin vielä.

No mutta nyt mun täytyy tehdä töitäkin vähän. Tulkaas juttusille!

Johan se Mannankin masu saatiin nähdä! Komea on jo!:-) Ja talo ja takka näyttivät hinoilta.

Sanelmaa odotellaan linjoille...sun on nyt pidettävä huolta että käyt joka päivä lyhyen viestin laittamassa tänne, muuten me hullut maalailemme jo O-R syntymää täällä...

Mua ei yhtään huvittaisi tehdä mitään. Ulkona pyryttää ja ja mukavan viikonlopun jälkeen on ihan yksinäinen olo. Käytiin mummin ja vaarin luona ja N oli aivan innoissaan klassisesta musiikista, eläytyi ja tanssi:-).

Ja ei, eivät ole soittaneet vielä siitä työpaikasta, joka sekin alkaa jo hatuttaa. Viime maanantaina sanoivat in a couple of days, mutta ei vielä mitään. Toki nuo rekrytoinnit ovat aina venyvä käsite, mutta kun täällä toinen ihan odottaa!!!

Jos ottais päikkärit ja menis sitten lenkille hakemaan vähän energiaa tuolta tuiskusta.

Käskystä linjoille siis. Kaikki ennallaan. Neuvolassa ei mitään ihmeitä. Kaikki ok. Enää en saanut uutta aikaa neuvolaan, vaan lähti lähete TAYSiin ylimenosta. Siellä siis sitten seuraava käytni äitiyspolilla, kunhan saavat lähetteen ja ehtivät ilmoittaa mulle ajan.

Nyt täytyy mennä kurkkaamaan sähköpostiin, jos siellä kerran oikein kuvaterkkujakin löytyy.