Tahkoojaplussat 84

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Heissan!

Riinuskalle onnittelut hyvistä uä-näkymistä a pahoinvoinnin loppumisesta. Onhan se ihan kamalaa, kun on alati oksettava olo. Keljua kyllä se, että sait huolestua turhan takia varhaisultraajan lausahdusta. Heidän pitäisi olla erityisen tarkka sanomisissaan, muistan kuinka pelkäsin itse Viliä odottaessani, kun ultraaja sanoi, että "tällä sikiöllä on aika iso pää". Heti ajattelin, että on jotain suurta vikaa, mutta joo, onhan tuolla edelleen iso pää! =))

No, voihan itku, kun Nasupin tyttönen siellä valvoskelee ja saa vanhempansakin väsyneeksi. Toivottavasti on pian ohimenevää. Kuin myös Linuksen kukkumiset!

Voihan kurja, taas tauteja! Nellalla ties monesko korvatulehdus, ääääh. :( Onneksi Nekun muu poppoo säilyi oksutaudilta, Lotan ojennukset nauratti, mutta ihan kamalaa se on, kun pieni joutuu oksentamaan. Ja se vatsanväänne, ihan tuskaa. :/
Molly, täällä kädennostoa, mäkin söin kuurin Viliä odottaessani, kyllähän ne lääkärit oikeanlaiset tropit määrää. Ja Siljaa kun odotin, sairastin influenssan, johon oli _pakko_ ottaa (lääkärin kehotukesta) pari buranaa, oli niin heavya, eikä paljoa parasetamoolit purreet.

Nekku, vuoropäiväkoti on käsittääkseni ympäri vrk:n avoinna oleva, eli vuorotyöläisten lapset saavat öisinkin hoitoa. Ette siis tarvitse! :)

Melekoset menút Piritan poppoolla, mä olisin ihan hoomoilasena tuollaisen purtavien ääressä. Mutta mahtava juttu, kun oli ihanaista, kaikin puolin! :)

Keiju, Vilikin oli aikoinaan ihan intona kisuihin, kiljui riemusta nähdessään ja käpälöi kyllä heti, kun lähelle pääsi. Paavo olikin hänen ensimmäisiä sanoja ja muistanette, että kaikki kissat oli hetken paavoja. :D Siljaa kiinnostaa enemmän liikkuvainen isoveli kuin laiska kissa.
Ottakaas kuvia Maista lemmikkeineen, olisi ihana nähdä!

Sanelmalla ihana, ihana vatsapallo ja höpsis turvotuksille, sitä on itse niin kriitinen, kun vaakalukemat vatsan kasvaessa nousevat.

Ihanan kirpsakka pakkassää, harmi vaan, kun täällä ei ole lunta juuri nimeksikään. Nurmikolla sen verran, että Vili pääsi kokeilemaan eilen suksiaan ja vähän saatiin rattikelkkailtua. Noo, kauempaa ei siinä olisi voinutkaan istua, - 15 astetta _pakottaa_ liikkumaan. Olin Siljan ja ystäväni kanssa tänään parin tunnin lenkillä, kyllä taas maailma parani, kun sai jutella ihan rauhassa, Vili oli mummin kanssa toisaalla ulkoilemassa. Meillä ei hälle lämpöpussia, joten ei voi istuttaa rattaissa näillä pakkasilla.

Mulla alkoi nyt sitten loppujen raskauskilojen ja joulukilojen karistus, ruokavalio taas muokattu terveellisempään uskoon ja vedin kunnon kinkunsulatusjumpankin tänään. En tykkää käydä missään vedetyssä jumpassa, mutta kotona ihan nastaa. Ja lapsi vuorollaan painona tehostamassa. Kun vaan viitsisi joka pvä..

Meillä oli ihana, ihana uusivuosi, veljeni perheineen oli meillä, heillä samanikäiset lapset kuin meillä. Syötiin tortilloja kaikkine lisukkeineen ja käytiin katsomassa ne kuntamme viimeiset raketit, jotka (lasten) onneksi ammuttiin jo 22. Sitten sain älynväläyksen ja pyysin heitä jäämään yöksi. Heti olivat valmiina, tai veljeni on sellainen kotirotta, että lupasi mennä kotiinsa, mutta vaimonsa lapsineen jäivät meille. Annettiin Vilin ja serkutyttönsä valvoa 23:n, jonka jälkeen maaliman helpoin nukahdus, pienemmät kuukahtivat jo rakettireissulla vaunuihin. Miehet lähtivät pyörähtämään paikallisessa puolen yön tietämillä ja kun mieheni kotiutui, kömpi välittömästi lasten kanssa unille. Me saimme ihanan ja _niiiiiin_ tarpeeseen tulevan, antoisan keskustelu"tuokion" naisten kesken. Juu, huuuuuh, seuraaa päivä tod. nightmare, nimittäin, vaikkei kumottu kuin muutama siideri ja pullo kuoharia, niin havahduimme keskustelussamme siihen, kun serkkuneiti heräsi yöuniltaan 07! Eli asiaa oli, mooooonen tunnin edestä. =) Mä sain nukuttua 07-10, veljenvaimo otti sitten päikkärit tuonnempana. Mutta mä taas kärsin niiden hiivatin liskojeni kanssa koko armaan uv-päivän; rintaa puristi, kurkkua kuristi, pelotti ja ahdisti. En käsitä, miten saan sen aina aikaiseksi, vaikken hirmuisia määriä juo. Fyysinen olotila väsymystä lukuunottamatta mainio. Mutta tuosta tunteiden purusta ja sosiaalisesta virkistymisestä sen sai maksaakin. :) Mahtijuttu! Suosittelen! Nekku perheineen niitä yökyläilyjä on harrastanutkin.=)

Taloasiasta olitte kyselleet; ääääh, ei vieläkään varmaa päätöstä. Se toinen talo osoittautui sudeksi, ei sitten käyty edes katsomassa, kun miehen kaveri (jonka isoisän omistama ja rakentama talo on) sanoi sen olevan niin huonosti rakennettu, ettei kannata edes harkita. Suurremontti olisi ollut edessä ja kyllä se hintakin sitten puhui sen puolestaan (tai siis vastaan), 90-luvulla rakennettu ja pyynti 80 000. Sijainti ja piha olisivat vaan olleet niin must, että mä hylkäsin sen tasakattotalon haaveistani hetkeksi kokonaan ja kun tuo toinen oli mikä oli, niin ei saatu jotenkin enää sitä fiilistä, mikä silloin välittyi kun sitä "laatikkoa" käytiin katsomassa ja kun sitten pyytävät siitä aika paljon sen ikäiseki taloksi, niin suoria kauppoja emme ainakaan saa aikaiseksi, se siis vielä harkinnassa, että tehdäänkö joku tarjous, kun talo tulee muutaman kk:n kuluttua julkiseen myyntiin.. Mutta se sijainti EI iske. Ei, ei, ei, ei vai..... joo? Plaaaah. Kerron sitten, mihin päädytään, kun saadaan joku päätös aikaiseksi. Rasittavaa!!!! Kumpa olisivat vähän tinkineet, niin ei tarvitsisi vellottaa itseään tässä epätietoisuudessa. Miestä ei stressaa, mua hänenkin edestään.

Meidän autosta hajosi webasto sopivasti näin pakkaskeleillä eikä siinä ole lohkolämmitintä. Vai onko samassa autossa ikinä noita molempia..Tämä tekniikan ihme ei tiedä. Mutta tapaaminen kiinnostaa, jos auto kunnossa! Palataan taasen! Hyvää tätä vuotta! =)))

Mä sain taas liikutuksen kyyneleet itselleni tuosta Sanelman kuvaamasta "jäisestä lumiharsosta". Mulle Suomi ja luonto ovat niin kunnioitusta herättävä yhdistelmä, että saan niistä puhuttaessa lähes aina liikutuskohtauksen. Outoa, tiedän. =)

Niin, palasin katsomaan yhden päättyvän huudon ja toki tänne aina täytyy vilkaista. :) Sanelman ja Mannan kirjoituksen olivat ilmestyneet omani edelle, mulla kun keskeytyi edellinen kirjoittelu muutamaan otteeseen.

Sanelma, miten ihmeessä sä pystyit pidättäytymään ja odottamaan huomiselle, ennen kuin hypistelet äp:sta?? Mä pesin nekin vaatteet, harsot, kaikki.

Mulle käy treffit paremmin vkolla kuin viikkiksenä, jotenkin haluan pyhittää vkl:t perheelle, vaikka mies nykyisin ei olekaan viikkoja työreissuilla, mutta pitkiä päiviä tekee silti. En nyt tähän hätään muista mitään päivää, mikä ei sopisi. Pannaan sopimaan! Eikä paikalla väliä. Tietty joku lapsiystävällinen (<-mun inhokkisana) olisi jees, kun tuon Vili Vilperin kanssa matkaa tehdään!

Kurjia ne Sanelman liitoskivut ja kuten tiedät, vauhdin hidastaminen on oikeastaan ainut asia, mikä niihin tepsii. Ei aloillaanolo, mutta varovainen liikkuminen. No, sen tiesitkin eli iisisti siellä koiruuksiesi kanssa! =)
Ja kurjaa tuo sinunkin tautisi, unohdin kokonaan sitä pahoitella aiemmin. Saat kunnon treeniä vatsalihaksille ennen _ponnistusta_! :D

Näin muuten sieluni silmin Nellan pepunheilutustanssit! =)

Hienoa, kun Mannalla kaikki okei neuvolakäynnillä. Sä tunnut niiiiiin onnelliselta, ihanaa! Niin kuin muutkin _meidän_ odottajat! Onneksi teitä on niin mukava joukko!
Mitäs muuten Hertalle ja Mimmulle kuuluu?
Ja Mariskaakin pitää huhuilla! Muutko ne ova ilmoittautuneet lähiaikoina..?

gissa muuten, luulen että sekoitit meidän uuden nimen naapurikaupungin nimeen, joka siis alkaa S:llä. Jos niin on, niin se on sen "emokaupungin" keskusta/vanha nimi. Jos kuitenkin tarkoitit ihan tätä oikeaa nimeä, niin onhan se vähän hullu! ;)
Meidän kunnanviraston portailla oli uv:na ollut rivi palavia muistokynttilöitä ja tänään lenkillämme huomattiin samoilla portailla tosi hieno risuista ja piikkilangasta tehty muistoseppele, jossa kunnan vaakunan alla luki että "X:n kunnan muistoa kunnioittaen". Surku. :(

Manna, mullakin kasvaa virhelyöntien määrä läppärillä kirjoittaessa ihan roimasti, tämä jotenkin tiputtelee kirjaimia, jos ei "hakkaa" kunnolla. Nyt olen jo vähän tottunut, alkuun ne kirjoitukset näyttivät siltä vanhalta jutulta, että: irjoitusoneestani puuttuu ysi irjain! :D Öitä!

Hyvää loppiaista! Hauskaa oli taas lukea kaikkien kuulumiset. JOulut ja uv:t menneet mallikkaasti. Poislukien sairastelut tietty. Lotta on vissiin tervehtynyt jo? Ihanaa muuten, Nekku, että olette jossain, missä on lunta. Täällähän ei ole ja on vähän vähissä noi pihaleikki-ideat. Ihan pöljää. Hertta on päässyt pari kertaa pulkkamäkeen (silloin kun oli lunta muutama päivä), mutta ei vielä ollut mitenkään onnessaan. Taitaa olla enemmän ensi talven riemuja se.

Meillä meni joulu kivasti, vaikka ei sitten päästy aatonaatoksi mun siskon mökille, jossa olis mun vanhemmat ja veli myös olleet, kun H oli kuumeessa. Harmittaa, etten (eikä Hertta) nähnyt omaa sukua lainkaan jouluna. Joulun pyhät oltiin miehen vanhempien luona. H oli ihan innoissaan, kun siellä on kaksi kissaa. Ensi jouluna sitten mun vanhemmille. Mummoloiden etäisyyttä on 400km, joten molempiin ei oikein ehditä. Tai jakseta reissata.

Hassua muuten, kun Keiju kysyi junalla matkustamisesta. Tai siis kun me ollaan reissattu niin paljon junalla (myös junanvaihtoja), että ihan iisiä se on :). Nyt vaan leikkivaunu on ihan must, pendolinolla en suostu menemään vaikka on nopeampi, mut niissä ei ole leikkivaunua. Useimmiten ollaan tosin lennetty mun vanhemmille, jos ollaan saatu halvat lennot. Onhan se 4 tuntia, joka junalla kestää, vähän eri kuin 45 minuuttia... Nyt ollaan ensi viikolla menossa ja mennään junalla, mut tullaan lentämällä takaisin.

Uusivuosi meni meilläkin kivasti ja rauhallisesti. Hertan kummisetä, miehen kaveri, oli meillä. Meillä oli kreikkalainen menyy: alkuun viininlehtikääryleitä, tzatsikia, oliiveja ja fetaa ja pääruuaksi kasvismoussakaa. Jälkkäri ei ollut kreikkalainen vaan newyorkilainen juustokakku marjojen kera. Pirittan menyy kuullosti aivan fantsulta ja miehet tarjoilemassa, niin sen olla pitää! Mä join yhden lasin skumppaa, ai että oli hyvvää.

Kiitos kuvista! Sanelman mahakavalkadi oli erityisen hino! Upea masu, ole siitä ylpeä! Musta saisi jo myös aikasta hyvän masukuvan... Ensi alkuun tuskailin sitä, että miten se nyt jo on näin iso, mutta yks päivä tajusin, että munhan pitäisi nyt nauttia tästä raskaudesta ja mahasta. Luultavasti en enää raskaana tule olemaan. Sitä paitsi Hertastahan olin ihan tohkeissani, kun maha rupesi näkymään. On tämä toinen raskaus vaan niin erilainen.

Onnea Riinuskalle hyvistä ultranäkymistä ja pahoinvoinnin selätyksestä! Se on niiin inhottava vaiva. Hauskaa miten lähekkäin meidänkin la:t on.

Ai niin, Manna, mä olen siis tulossa sinne sun kotikaupunkiin! Mun vanhemmat siis asuvat siellä. Tuttu kaupunki kaiken puolin muutenkin... Ehdittäisiköhän treffata? Olis aikasta hauskaa. Laitan sulle sähköpostia.

Hypin nyt asiasta toiseen. Tää on tätä kun kirjoittelee niin harvoin. No, loppuun vielä valitusta. Meillä yöt edelleen peestä. H herää joka yö 5-15 kertaa. Jouluna kun nukkui mun vieressä, ei herännyt kertaakaan. Mietitään nyt, että jos ostaisi tavallisen sängyn ja laitaisi sen ihan meidän sänkyyn kiinni, niin nukkuisiko rauhallisemmin. Pinniksestähän ei näe meitä, kun ei ole samalla tasolla ja pinnasuojatkin esteenä. Sais kyllä nyt luvan opetella nukkumaan omassa sängyssä, kun vauvakin tulossa. Ei me kaikki neljä mahduta samaan sänkyynkään... Viime yön nukuin toisessa huoneessa korvatulpat päässä, pakko saada välillä kunnon unet. En tiedä, kumpi on pahempi esim. 3kk koliikkivalvottaminen vai tämä, ettei 1,5 vuoteen saa nukuttua kuin max. 2 tunnin pätkissä. Nukahtaa kyllä omaan sänkyynsä ihan helposti. Ei tosin itsekseen vaan niin, että pidetään kättä selän päällä.

Tampereen tapaamisesta en osaa sanoa vielä. Helmikuu olisi meille parempi. Maaliskuussahan mä menen töihin, iik..

Voikaa hyvin!

Hertta, mä luulin, että teillä on jo lasten sänky (siis ei pinnis) oman sänkynne vieressä, kun muistan, että jo joskus aiemmin harkitsit sitä. Vai olikohan se kuitenkin Kata, joka Vanessan nukkumisjuttuja mietti..? Lahopää-minä. :/
(Missä ja miten Vanessa muuten nukkuu?)

No, Hertalle kuitenkin, että meillä auttoi tosiaan hitusen se, että Vilin sänky laitettiin ihan omaamme kiinni. Kyljessä nukkui myös hieman paremmin niin kuten pikku-H, mutta potki ja pyöri niin valtavasti, ettei saatu nukuttua. Omassa sängyssä ollessaan rauhoittui kuitenkin heti siihen, kun ojensi käden, eikä tarvinnut nousta itse ylös. (Meillä pinniksestä ei saa laitaa alas.)
Onko pikku-Hertalla tutti? Meillä tuttinauhan laittaminen auttoi paaaaljon, kun ei tarvinnut aina nousta metsästämään sitä pudonnutta tuttia, vaan löysi sen puoliunessa itse lyhyen nauhan päästä. Mutta en tiedä mikä sen hyvän ja rikkomattoman yöunen lopulta toi, 1 vuoden ja 8 kk:n iän lisäksi. Tutti kehissä hitusen vaille 2-vuotiaaksi, eli sen kanssa nukkui yöt heräämättä (tai herättämättä) 4 kk, putosi tai ei. SYMPATIAT!!! Voi, kun keksisin keinon, niin sen kertoisin!

Nykyään jokaisen hyvän yön jälkeen yritän muistaa olla kiitollinen, on se vaan niin erilainen nukkuja tämä toinen (kunhan on terveenä!!) ettei kyllä yksi herätys kiristele, kun muistaa mitä oli pari vuotta sitten. Huoah.
_Toivottavasti_ teidänkin toinen pikkuinen omaa hyvä unenlahjat!

Harmin paikka kun -pikku-H:kin sairasteli joulun aikana, ettette päässeet sinun sukusi luo.

Äh, nyt en ehdikään muuta..

Tulin vielä konetta sammuttaessa kurkkaamaan onko lisää kuulumisia. Hertta ja Aniliini olikin pistäneet pitkät pätkät kuulumisia. Aniliinilla varsinainen maailmanparannustuokio :) Harmi että Hertoillakin sairastelut sekoittaneet pyhien viettoa. Tää taitaa nyt olla tosiaan tätä aikaa vuodesta, kun kuume ja räkä kiusaa yhtä jos toista.

Aniliini ihmetteli mun malttia äitiyspakkauksen suhteen. Vointi vaan oli eilen vielä niin nuutunut, ettei jakasanut. Tänään kyllä kävin pakkauksen läpi ja inventoin hankitut ja pakkauksen vaatteet kaappiin koko järjestyksessä. Jokunen pieni täytynee vielä hankkia ennen h-hetkeä. Lisää sitten kun näkee minkä kokoinen ja sukupuolinen vaavi sieltä maailmaan putkahtaa.

Tampereen treffeistä vielä tarkemmin. Eli ehdotus ihan päivämäärin siis 2.-3.2. tai 5.-6.2. Ilmoitelkaa mikä kävis parhaiten.

Nyt iltapalalle.