Tahkoojaplussat 73

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aniliini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moikka ja terkut Pohjanmaalta! Lähdettiin pikapäätöksellä eilen mummin kyydillä tänne vaarin hoiviin muutamaksi päiväksi. :)

Mä sain ristiäisten jälkeen illalla ja toiseen otteeseen yöllä jonkun ilmeisemminkin tiedostamattoman stressin seurauksena purkautuneen vatsakrampin. Hiljattain synnyttäneenä voisin verrata ylävatsakipua loppuvaiheen supistuksiin, luulin kyllä kuoleman tulevan. Puristi ja sattui kyllä ihan kamalasti. Onneksi miehen sisko miehineen olivat myös meillä silloin, ovat molemmat sairaanhoitajia ja toinen työskennellyt ensiapolin vast.otossa, niin tiesi oireista ettei ole sydänperäistä. Me miehen kanssa oltais kaksin ajateltu, että sydänkohtaushan se. Yöllä vielä toistui, mutta nyt on magnesiumeja napsittu ja olo oikein mainio. Kumma, kun en ainakaan tietoisesti tosiaan stressannut, enkä ole tuntenut oloani ollenkaan "hulluksi" niin kuin ekan raskauden jälkeen, jolloin olikin lievää masennusta. Mutta siksi siis täällä, kun mies lähti työreissuun, eikä mua huvittanut viettää kotona öitä yksin.
Jäi siis Molly ja gissa treffaamatta Turussa, surkeus. :/

Romaanin elkeitä, jos pentueelta saa rauhan, toivon mukaan jaksatte lukea..

Ristiäissää siis suosi, koko ap:n olo pilvistä ja sateenvaara, mutta aurinkoisessa, joskin kovin tuulisessa säässä Silja sai nimensä. Isoveli oli varastaa koko shown, puutarhuroi ahkerasti nurmea ja kastemaljaankin päätyi voikukanlehti, olihan siellä jo ruusu kellumassa, mistä sitä nyt pikku-tarhuri olisi voinut tietää, mitä siihen keitokseen kuuluu laittaa. Ihan suht hyvin siis käyttäytyi, vähän villi vaan tapansa mukaan, mutta hyvissä rajoissa, vierailla oli hauskaa.

Nimi päätettiin pohdintojen jälkeen sulassa sovussa. Mä sitä Elliä tyrkytin, mutta mies ei suvainnut isänsä koiruuden takia, joka siis sen niminen. Miljasta olisin tykännyt pikkiriikkisen enemmän, mutta meillä sukulaistyttö-Milja ja vaikkei me itse juuri tekemisissä olla, niin sukulaisten suussa omamme oilisi sitten ollut ikuinen pikku-Milja. Mies pani hieman vastaan laivayhtiön takia lopullista valintaamme, mutta lopulta tykkäsi kovasti yhdistelmästä toisen nimen kansssa. Aliisa siis löytyi niistä Muumeista. =)

Vilin tutittomuus sujunut melko hyvin, kyselee kyllä vieläkin, (tai ei vielä tänään) muttei sinänsä vaatimalla ole vaatinut, pyytää vaan tapansa mukaan hampaitten harjauksen jälkeen "tutti antaa". Siitä ei sinänsä haittaa, muistaa kyllä aina, että linnunpojat tarvitsivat tuttia enemmän kuin hän. MUTTA nukkumaan meno veeeeeenyyyyyyyy, kun ei osaa rauhoittua millään. Nukahtaminen kestää vähintään 1,5 h, sekä päivällä, että illalla. Päikkäreistä en halua vielä luopuvan. Vinkkejä rauhoittumiseen?

Multa meni Tiitun tavoin ihan ohi Piritan perheen lomalle lähtö, mukavaista reissua siis toivotan perään!

Lotalla olikin jo varaslähtö synttäreihin, kivaa hulinaa, siitähän se neito nauttii! :)

Sanelmalle ja Mannalle peukut on kovasti pystyssä!

No, siihenhän se sitten jäi muiden asioiden kommentointi, käsiä tarvitaan jo muuhun, talon väki täältä töissänsä, tai pikkusiskoni nukkuu, mutten henno herättää kesälomalaista.

Hyvät voinnit siis kaikille ja mukavaa juhannusta teille, ketkä jo mökeillenne päräytätte. Me lähdetään huomenna kotiin, vailla mitään juhannussuunnitelmia. :)

Moikka taas ;)
Mä missään nettipimennossa olekaan =)Surffaan mökin pihalla kannettavalla viltillä auringossa, ai että on ihanaa! Täällä on tosi lämmin, ihana kesäinen sää.Kissat nauttii ja me kans.Eilen tultiin ja hyvin jaksoin pitkän ajomatkan, pysähdytiin jaloittelamaan aina välillä. Yhdessä vaiheessa tuntui vaikeelta istua mutta se meni ohi kun bebe nukahti.Illalla grillattiin ja syötiin rannalla. Tää valon määrä on käsittämätön. Yhdeltä yöllä oli valoisaa kuin keskellä päivää. Voin vaan kuvitella mitä se on ihan pohjoisessa.

Onnea pikkuiselle Siljalle nimestä, kaunis on.

Piritta tosiaan lähtikin perheineen eilen reissuun, mä oon jotenkin ihan sekaisin päivistä, mutta hyvää matkaa huutelen jälkikäteen.

Toivottelen toistamiseen hyvää juhannusta ja jatkan auringonottoa :)

Tyhjäpää täällä, mun piti kommentoida tuota Aniliinin kipukohtausta; hui miten pelottava. Onneksi selvisit kuitenkin säikähdyksellä ja sait ammattilaisen mielipiteen. Sitä aina niin pelästyy kun tulee kovaa kipua.Toivottavasti nyt pysyis kivut poissa eikä tulis enää udestaan.

Heipsis!

Ihanaa, kun kaikki lomailevat ympäri Suomea ja nauttivat kesästä. Onneksi kuitenkin itse kukin löytää linjoille mistä päin tahansa :) Keijua käy niiiin kateeksi, mäkin tahdon mökille viltin päälle aurinkoa ottamaan! Noh, näillä näkymin meidän auto starttaa kohti Suomea parin viikon päästä, joten kovin kauaa ei tarvitse enää kärvistellä täällä kaupungissa. Juhannus kuitenkin menee täällä, ensimmäinen kaupunkijuhannus ever. Plääh.

Mun vanhemmat oli täällä vierailemassa muutaman päivän, oli niin kiva nähdä pitkästä aikaa ja päästä syömään äidin pöperöitä :) Kohta niitä saa taas lisää.

Kiitos kaikille myötäelämisestä, olette ihania! :) Vieläkin vaan ihmetellään tätä onnea, on se ihmeellistä, miten elämä heittelee.

Aniliini, mielelläni vaihdan naamakuvia sun kanssa. Mäkään en ole ihan varma sun mailiosoitteesta tai nimestä, mutta voidaan vaikka vaihtaa ensimailit Keijun kautta, Keiju on toiminut välittäjänä aiemminkin :) Tai siis Keiju jos sulle vaan sopii..? ;) Tai jos sulla Aniliini on osoite, jonka voit tuppaa tänne, niin voin laittaa sulle siihen mailia. Mulla on maili vaan omalla nimellä, niin en viitsi tänne sitä laittaa. Niin ja paljon onnitteluja kauniista Silja-nimestä vauvalle ja perheelle :) Kamalalta kuulosti tuo kipukohtaus, varmasti pelästytti. Onneksi meni magnesiumilla ohi. Sehän kyllä tosiaan tehoaa kramppeihin.

Kaikkea muutakin piti kommentoida, mutta en nyt muista mitä ja suurin osa jutuista on tuolla toisella sivulla... Piritalle ainakin hyvää matkaa näin jälkijunassa! Ai niin, ja kiitos kaikille sitteriajatuksista! Pellalle erityiskiitos linkkivinkeistä, sun kommenteilla sittereiden tärkeydestä sain miehenkin ylipuhuttua niiden hankintaan :) Pella, olisi kiva muutenkin kuulla vinkkejä kaksosten hoitoon tässä matkan varrella, lähinnä tuo imettäminen nyt on päällimäisenä mielessä, että mitenköhän se onnistuu...

Jepulis, nyt täytyy ruveta kokkailemaan jotain lounasta. Palaamisiin!

Sateista päivää, tulin nostelemaan meitä, kun oltiin jo tokalla sivulla...

Huh Aniliini, mitä kipukohtauksia, onneksi ilmeisesti vaarattomia. Toivotaan, että olivat siinä.

Ihanalta kuulostaa Keijun lomailu, nauttikaa. Täällä on tänään satanut täpöillä ihan koko päivän, tylsää. No, luonto tykkää ja huomiseksi vissiin luvattu aurinkoa.

Kävin tänään neuvolassa, kaikki ok. Vauvakin oli ainakin tällä hetkellä kääntynyt pää alaspäin. Hyvin on kuulemma tilaa vielä möyriä, joten voi mennä takaisinkin perätilaan, mutta sen näkee sitten lähempänä. SF-mitta oli huikea 29,5 ja painossa ollaan sitten rikottu +10 kiloa alusta (hyvää teki olla viime viikko äidin lihapatojen ääressä) :) Ihan sopiva tahti tuo on kuitenkin ollut kuulemma, joten ei kait mitään hätiä. Imetystyynyn kaavoja terkka kovasti tuputti, en ottanut, kun en ole käsityöimmeisiä (eikä ole ompelukonettakaan), oletteko muut sellaisen tehneet / hommanneet? Kyllähän tuo aika näppärältä näytti ja säästää varmasti hartiaseutua, mutta onko loppujen lopuksi kuinka tarpeellinen?

Äitiyspakkauskin haettiin eilen, oli tämän vuoden ja aikas ihana. Pikaisesti kasseltiin läpi, kyllähän siellä oli vaikka mitä. Mies oli ihan otettu, kun annoin hänelle lisäksi kokoamani "isyyspaketin". Ostin lelukaupasta kivan laatikon, jota voi sitten pitää lastenhuoneessa ja laitoin sinne miehen suosikkijääkiekkojoukkueen logolla varustetun tutin ja tuttipullon, isän ja lapsen yhteisen kirjan ja konjakkipullon + sikareita varpajaisia varten. Tykkäsi kovasti.

Tulkaahan muutkin jutuille!

Ai niin, Nasuppi, mäkin vaihtaisin mielelläni sun kanssa naamakuvia. Jos Keiju toimii kuriirina sun ja Anskun välillä, niin voisi laittaa munkin kuvan, jos Keiju sopii?:) Nyt kun tuo mieskin on taas kotipuolessa, eikä viikkoja poissa, niin yritän vihdoin aktivoitua sen tuoreen kuvan saamiseksi teille muillekin...

Vaihteeksi kivempi sää, jes. Tosin juhannukseksi vissiin luvattu kehnohkoa keliä koko maahan, pöh.

Mä olen urakoinut heti aamusta L:n arkisapuskoita pakastettavaksi. Lasagnea ja katkarapurisottoa tuli vaaaaaltavat satsit ja mulle tehokas mieli.

Noi Aniliinin vatsakrampit kuulostivat todellakin pelottavilta! Apua. Onneksi sulla oli “asiantuntijoita” paikalla.

Krampeista tuli mieleeni, että oliko muuten teillä uudelleen synnyttäneillä jälkisupistuksia kuinka paljon enemmän kuin ekalla kerralla?

Tiitullakin kaikki mallillaan nlassa, hyvä! Meidän tyyppi on tänään täysaikainen, rv38+0. Aikamoista. Suurin piirtein kamatkin kasassa. Tosin tuikitärkeät rintapumpun ja turvakaukalon saan lainasta vasta ensi vkolla. Tuntuu edelleen utopialta, että viimeistään 4 vkon kuluttua hää on syntynyt. L muuten paljasti tulokkaan nimen mummille. No, ei haittaa. ;-)

Tiitu, mulla on imetystyyny(kin). Se oli korvaamaton silloin, kun Lotalla oli lonkkalasta. Lastan aikana olisi imettäminen muuten ollut todella hankalaa. Useimmat eivät vissiin tyynyä kaipaa, joten ilmankin pärjää mainiosti, mutta mä käytin tyynyä paljon lastahoidon jälkeenkin. Pienenä L tykkäsi pötkötellä siinä muutenkin kuin syödessään. Sai olla ikään kuin sylissä mutta omat kädet jäi vapaaksi lehden lukemiseen sohvalla tai kaukosäätimen räpeltämiseen jne. Uskoisin, että nytkin tulee paljon käyttöä; siinä samalla voi vaikka lukea L:lle. Meillä sellainen tosi muhkea Olo-Ilo-merkkinen, jota kyllä voin suositella. Ovat uutena kalliita, kandee kytätä käytettyä.

Lotalla on koomisia juttuja, nyt se sanoo mulle usein, että “äiti tuli häiritsemään”, jos menen hänen huoneeseensa kesken leikkien tai istun ruokapöydän ääreen, kun ovat isänsä kanssa syömässä. Uhmaakin ilmassa, jaiks.

Jos joku toimii posteljoonina, munkin kuvan saa etipäin Nasupille laittaa. Ja tosiaan Tiitusta olisi kiva saada “päivitys” ja mahakuva!

Nyt asioille. Valoisaa juhannusta!

Moro,
Täällä myös tehokas mama, raparperipiirakka (Stellan ohje) tehty ja kolme koneellista pyykkiä odottaa viikkausta, N uinuu ja meitsi pakkaa.

Päätettiin lähteä vasta huomenaamulla maalle, tylsää mennä kylmään vaunuun nukkumaan kun päästäis lähtemään suht myöhään. Jospa huomenna ei olis niin paljon ruuhkaakaan. Ollaan maanantaihin asti ja sitten mahdollisesti kaupunkiin tai mun vanhempien landelle, riippuen tuosta työneuvottelusta.

Neltsin kanssa käytiin kasvukontrollissa, 8860g ja 74 cm, pääsi taas omille käyrilleen mutta onhan hän siro. Kovasti puhuivat perheen ruokavalioon siirtymisestä, mutta siinäpä on äidillä opettelemista kun viikolla syödään niin harvoin lämmintä ruokaa iltaisin.

Neuvotteluista sen verran että odottelen uutta tarjousta työnantajalta, aika rankka oli eilinen päivä ja pää kelaili vielä yölläkin noita juttuja. Plääh ja yök.

Mulla on myös tuollainen olo-ilo imetystyyny, aika vähälle käytölle jäi vaikka periaatteessa ihan kätevä peli. Jotenkin sen virityksessä meni vaan niin kauan että helpompi oli napata pari tyynyä käden alle ja antaa palaa. Tosin Nella ei harrastanut pahoja tissimaratoneja vaan söi reippaasti ja oli tyytyväinen kelliessä lattialla tai sitterissä. Voisi kuvitella että tissihiiren imetys on helpompaa i-tyynyn kanssa kun kädet jää vapaaksi. Tiitu, jos olisit lähempänä niin saisit lainaksi...

Mun kuvan voi myös vaihtaa Nasupin kanssa jos Keijulla on tallessa?

Ihanaista juhannusta kaikille ja odottajille kärsivällisyyttä, pian ne bebet on täällä!!!

Voihan hiljaisuus, kerrankin kun itse ehdin roikkumaan täällä :) Kaikki taitavat jo olla jussin vietossa?

Hienoa Tiitu, että neuvolassa kaikki hyvin ja kaverikin on kääntynyt hyvään asentoon. Toivotaan, että tykkäisi olla nyt siinä asennossa loppuajan. Mullakin on jo paino noussut reippaasti, toivottavasti on normaalitilanne tässä vaiheessa. En huomaa, että olisi ainakaan mitään ylimääräistä tullut mihinkään muualle, maha vain kasvaa. Neuvola on ensi viikolla, täytyy siellä kysäistä tuosta painosta. Heh, kätilö kehoitti punnitsemaan kotona, koska tässä alkeellisessa 50-luvun neuvolassa ei ole kunnon vaakaa. Ja virtsanäytettä varten pitää itse ostaa purkki apteekista ja viedä aina näyte mukana kun mennään. Mutta en valita, koska ultraan päästään niin tiheästi, eikä maksa mitään. Maksaako muuten Suomessa ultrat? Entä synnytyssairaalassa oleminen? Täällä tuo kaikki on ilmaista, myös hotelli johon siirretään synnytyksen jälkeen (hotelli kuuluu sairaalaan ja siellä on lääkäreitä ja hoitajia).

Heh, ei olisi musta imetystyynyn tekijäksi. Ihan nauratti, kun sellaista Tiitulle ehdotettiin. Siis kaikki kunnia heille, jotka siihen pystyvät, en vain itse ole mikään käsityöihminen. Meilläkin on harkinnan alla tuo imetystyyny, ja koko imetyskin tuntuu kovin hankalalta kahden kanssa. Siis ehdottomasti aion tehdä parhaani sen eteen, että pystyisin imettämään, katsotaan miten käy :) Nekku sai kyllä imetystyynyn kuulostamaan hyödylliseltä, joten jospa sen sitten hankkisi.

Voih, äitiyspakkaus. Me nyt päätettiin ottaa kavereilta kaksi vanhaa äp-laatikkoa sängyiksi ja ostella sitten kaikki tarpeelliset vaatteet sun muut erikseen. Tiitu, ihan mahtava idea tuo miehen oma isyyspakkaus! Toivottavasti et pahastu, jos kopioin keksintösi? :)

Nekku alkaa kuulostaa siltä, että pesänrakennusvietti on päällä, kun kokkailet pakkaseen paljon ruokia :) Jospa se enteilisi synnytyksen lähestymistä. Tehokkaalta kuulostaa! Ja vauveli jo täysikainen, ihanaa.

Juu, vaihtelen naama- ja mahakuvat mieluusti, katsotaan jos joku posteljooni tulisi linjoille jossain vaiheessa :)

Ihanaa juhannusta kaikille!

Iltoja,

Oi joi, Nekulla LA jo noin lähellä, jännää, että koska vaan voi alkaa tapahtumaan (kuten myös melkein Keijulla ja Gissalla).

Kiitos imetystyynykokemuksista, laitetaan harkintaan. Voi olla, että saankin siskoltani lainaan, muistaakseni hälläkin oli sellainen, ellei ole jo laittanut kiertoon. Kiitos kuitenkin Sande tarjouksesta, heh, missäs kaukana muuten kuvitteletkaan mun olevan?;) Tsemppiä työjuttuihin!

Nasuppi, meillä kunnan tarjoamat ultrat käydään sairaalassa, joten itse joutuu maksamaan poliklinikkamaksun, 22 egeä / kerta. Jos en väärin ole ymmärtänyt, niin sairaalassaolovuorokausi sitten synnytyksen yhteydessä on samaa hintaluokkaa. Aika mahtavalta kuulostaa tuo teidän hotelli! Joo ja isyyspakkaus-idea on vapaasti käytettävissä, en ole sitä itsekään keksinyt vaan jostain täältä palstoilta kopsannut;)

Oikein rentouttavaa juhannusta kaikille!

moi! piti tulla kirjoittelemaan kuulumisia, kun vili ja isukki lähtivät mummulaan, siis naapuriin, mutta silja heräsikin sopivasti, joten hyvää juhannuksen jatkoa toivottelen! :)

Moi! nyt päätin kuitenkin tulla viettämään osan juhannuspäivästäni teidän kanssanne, Silja imetystyynyllä ruokailemassa, Vili nukkuu ja mies lähti kavereiden kanssa muutamalle juhannusoluselle. Muakin houkuteltiin terassille muutamalle sidukalle, muttei ole minkään sortin kiinnostusta.Tai siideri maistuuja ystävien seura toki kelpaisi, mutta en halua vielä jättää Siljaa hoitoon, Vili kyllä oli ekan kerran mummilla yökylässä parikuisena, kun mä olin tyttöjen saunaillassa erittäin huonolla omallatunnolla..
Tänään mennään kuudelta anopille syömään, valkkaria maistan lasin, kaksi. :)

Eli imetystyyny mulla siis on ja tarpeellinen onkin. kiilaan monesti tähän tietokonepöydän ja itseni väliin, jää toinen käsi vapaaksi. sohvalla syöttäessänikin käytän. Viliä en osannut muualla imettääkään, en siis edes makuuasennossa, joka nyt on helpointa. :) Piirsin sairaalassa imetystyynyn kaavat kroonikkosuojaan ja äiti ompeli ennen kuin kotiuduttiin Vilkun kanssa. Vähän tämä on sellainen rahisevainen, kun pallerot sisällä ihan taviksia styroxpalloja, mutta hyvin ajaa asiansa. =)

Jälkisupistuksista kyseli Nekku. Mulla ei ollut niitä Vilistä ollenkaan, mutta nyt oli parin päivän ajan. Auts. Otin sairaalassa kipulääkettä öiksi, päivät irvistelin. Eli melkoisen kivuliaita olivat, mutta mietin aina synnytystä, niin ei tuntunut niin pahalta..

Mihinkäs päin Piritan poppoo lähtikään? Eivät vissiin vilauta pimun passia sukulaisille, kun ristiäiset vastaheinäkuussa.. :)

Nekun la jo tosi lähellä, nyt sitten päivittäinen ilmoittautuminen pyhien jälkeen, jookosta!?

Hieno homma, että Tiitun ja Nekun voinnit hyvät ja neuvolakuulumiset mallikkaat! :)

Meillä ultra tk:ssa, joten nlalääkärikäynneillä uä maksuton, mutta np-ja rakenneuä:t tehtiin poliklinikalla, jolloin se 22 euron maksu. Muistaakseni vuorokausimaksu on 26 € eli jokaiselta päivältä maksetaan, kun synnyttämässä ollaan sekä tietty ennen että jälkeen, koko ajalta. Nyt menin sinne "pikakäynnille" tarkistuttamaan sen lapsiveden tihkumisen n.klo 19 ja jäinkin sisälle, niin siiäkin päivästä meni koko vrk:n maksu. Jotkut kunnat kustantavat esim. 3 vrk:tta, meidän kunnassa saa "vauvarahaa" 100 euroa, joka maksetaan heti, kun kunnanvirastoon on tehnyt itse ilmoituksen uudesta perheenjäsenestä.

Mukavaa lukea Nasupin neuvolakuulumisia, kun ovat niin erilaisia omiimme verrattuna. Pissapurkitkin pitää itse ostaa, hih. :)

Mä löysin Mollyn viestistä Nasupin osoitteen (Sanelma mainitsi joskus etunimen, niin päättelin ihan itse osoitteen, joka sisälsi saan etunimen, toiv. tuli oikelle henkilölle..) ja laitoin nyt sitten Nekun, Tiitun ja Sandemanin kuvat omani lisäksi. Mulla kaikkien kuvat tallessa, joten voin laittaa muidenkin naamoja menemään, kunhan luvat jokaiselta heltiää.
Laitan kaikille Nasupin osoitteen. Liitän mukaan etusivun listasta kaikkien muiden, paitsi Hillan osoitteen sekä Tahkoojista Mollyn ja Sanelman osoitteet. Kopioikaahan lista itsellenne, niin kaikki halukkaat saavat aina kaikkien kuvat ja viestit, mikäli lootaan mahtuu! ;) Jos Tahkoojista S:n ja M:n lisäksi joku haluaa mukaan "jakeluun", niin laittakaahan postia osoitteeseen ani-liini@suomi24.fi:)

Täällä paistaa taas vaihteeksi, sadekuuroja tullut koko juhannuksen. Palataan taas arkena! =)

Tulin nostelemaan meitä juhannuspimennosta. Tulkaa tekin! Kohta tosin pitää lähteä vähän aleihin tonkimaan.

Meillä oli toooosi onnistunut juhannus. Ystävillä on ihan L:n ikäinen tyttö, ja mennä painelivat tohkeissaan pihassa yhdessä ja nauttivat toistensa seurasta. Tulevat juttuun mahtavan hyvin, vaikka ovatkin luonteeltaan hyvin erilaisia. Ja vitsit, kaikista ennusteista huolimatta kelithän olivat aivan loistavat!

Lotta pääsi myös ratsastamaan, kun ystävillämme on oma hevonen. Siellä se tönötti korkealla ja piti hevosta harjasta kiinni ja oli tohkeissaan, yllättäen. Käytiin myös Muumimaailmassa… Parasta antia oli nähdä tuon pienen ihmisen ilo ja ihmetys, kun pääsi tapaamaan idolinsa ja halailemaan heitä. Siinä pukkasi hormonihuuruiselle äidille kyyneltä silmään – ja vissiin vähän isällekin. L oli aivan tärinöissään niistä hahmoista, hyppi ja pomppi ja halaili ne melkein puhki. Oltiin niin myöhään liikenteessä, että siellä oli tosi vähän porukkaa, joten hahmoja pääsi ilman ruuhkia taputtelemaan. Aika kiva paikka mun mielestä.

Nasuppi, olisikin vain pesänrakennusviettiä tuo pakkaseen kokkailu! Mutta, uuh ja puuh, arkea se vain on. ;-) Joten Sande, huonoja uutisia, jos et halua kasvattaa Neltsiä pelkillä eineksillä, joudut kyllä lasagnen ja wokkien ja risottojen yms. vääntäjäksi. En mäkään ollut eläissäni tehnyt makaronilaatikkoa ennen viime kesää… Toisaalta on se palkitsevaakin, kun L sanoo, “äiti, tosi hyvää ruokaa”. Tietty meillä syödään eineksiäkin, mutta kyllä mä mielelläni laitan kunnon kotiruokaa hälle ja isot satsit kerralla, koska erityisesti pk-päivän jälkeen sapuskaa on saatava pöytään äkkiä.

Eipä mene mulla jakeluun, että LA on ensi viikolla! Vitsit. Saas tosiaan nähdä, kuka meistä poksahtaa ekana Keiju, gissa vai mä. Mä veikkaan Keijista. ;-) Hältä tulikin illalla tessu, hyvin menee mökillä. Mikä vointi gissalla? Millainen fiilis nyt synnytyksestä, vai ootko sysännyt sen pois mielestä? Entäs Tiitun vointi? Onko niitä “puudutuksia” vielä tullut?

Nyt suihkuun ja sitten shoppaamaan.

Heippa pitkästä aikaa! Juhannus meni kivasti mökillä eikä tosiaan säät olleet hassummat. Hertta vaan sairastui. Kuume nousi pe-la yönä ja nyt on ihan järkky yskä ja nuha :(. Öisin on itkuinen. Eli hyvät yöt ovat taas taakse jäänyttä. Mutta ehkä ne vielä saadaan takaisin.

Sisko sai tiistaina pojan!! Oltiin heti keskiviikkona katsomassa, ihana! Täsmälleen samanpainoinen kuin Hertta, sentin lyhyempi. Nyt vaan on vieläkin sairaalassa, kun pikkuisella on ollut outoa vapinaa :(. Tosin googletin, että harmitonta yleensä vastasyntyneiden vapina on. Itse en ollut tuollaisesta kuullutkaan. Toivotaan, että pian pääsevät kotiin.

Huh, pian poksahtavat uudet tahkooja-bebetkin maailmaan. Jee-jee! Tsemppiä kaikille viimeisiin päiviin!

Miehen isäkk loppui, yhyy. Pariksi viikoksi menee töihin ennen kesälomaa (joka tosin vain 3vkoa). Odotan meidän Kreikan matkaa ihan innolla.

Ihana kuulla Lotan Muumimaailma-kokemuksesta ja ratsastamisesta, vau! Mä yritän tässä joku päivä suunnata jonnekin maatilalle Hertan kanssa myös eläimiä katsomaan, kun tykkää niistä niiin hirmuisesti.

Kiitos kuvista Stella ja muut! Katsotaan sitä Tampereelle tuloa vielä.

Nyt taitaa Pikku-Hoo elämöidä partsilta, gotta go. Voikaat hyvin!

Tervehdys pitkästä aikaa.

Juhannus oli ja meni, hauskaa oli. Oltiin sukulaisten mökillä. Meitä oli yhteensä 6 aikuista ja 5 teiniä sekä 6 alle 10 v.lasta. Samu sai pienen palovamman käteensä kun meillä oli semmoisia hyttyspuikkoja palamassa kivenkoloissa tms. sehän tietenkin kiinnosti ja sitä piti mennä puristelemaan. No onneksi ei sattunut mitään pahempaa.

Ai vitsit, ihanaa kohta saadaan taas pikku-tahkoojia maailmaan. Nekullakin LA ensiviikolla. Jee ja mulla alkaa loma ensiviikolla...

Ihanan, kauniin nimen sai Silja itselleen. Onnea myös Nasupille tytöstä ja pojasta.

Voih,mä en nyt muista oikein mitään juttuja mitä olitte kirjoitelleet. Täytyy ryhdistäytyä ja yrittää tulla "salaa" tänne kirjoittelemaan. Ollaan tosiaan kesätyöläisen kanssa suurimmaksi osaksi samassa huoneessa. Nyt karkasin tänne TJ:n huoneeseen lusmuilemaan :)

Juu, täällä taas. Levänneenä, heh. En tainnutkaan kaikessa pakkaushässäkässä ilmoitella matkaan lähdöstä. Oli ihan pikku URAKKA pakata matkalaukut, kun piti muistaa ja huomioida sen tuhat asiaa. Ja vielä kokeilla itsen päälle hellevaatteita, että mitkä mahtuu päälle ja mitkä ei...
Tosi kiva paikka oli (Etelä-Mallorcalla Santa Ponsa), rauhallinen ja sopivan kokoinen. Hotellikin toimiva ja ihana allasalue. Reissu meni kaikin puolin hyvin, mutta tytöt itkut sen kun jatkuivat, ja oli aika stressaavaa olla esim. altaalla, kun tytsy otti aina 5 min unia, ja muut ajat parkui...Ou jes, ihan kiva myös niiden muiden lomailijoiden mielestä varmaan ;) Kuumahan siellä toki oli, mutta en usko, että sen häntä niin haittasi, koska oli kunnon katosten alla viileässä. Rannalla oltiin kerran, mutta ei sielläkään kehdannut muita ihmisiä häiritä, eikä siellä niin varjopaikkoja edes ollut.
Lentojen kanssa ei ollut mitään probleemaa, mennessä M hermostui pari kertaa, muutoin herkut ja kirjat viihdyttivät. Tullessa nukkui, koska oli niin aikainen lähtö. Tytsy oli liinassa ja nukkui suuremman osan ajasta. Niin...ilman liinaa en olis tullut lainkaan toimeen koko reissussa. Vaunuissa tyttö ei ole sekunttiakaan tyytyväinen, eikä niitä ravintoloihin olisi viittinyt ottaakaan. Mä sitten aterioin tyttö liinassa, jossa myös nukkui, joten sinänsä oli valtavan iso apu. Heh, kaksivuotiaan kanssa vasta kiva onkin ruokailla ravintolassa ;-)
Plussan puolelle matka jäi, vaikka ei se itselle mitään kovin rentouttavaa lomailua ollut. Mun äiti nautti, mikä oli tärkeintä, koska oli hänen juhlamatkansa, ja myös ööh, maksamansa pitkälti. Tuohon paikkaan voisi ehdottomasti mennä uudestaankin. Oli aivan mahtavia ravintoloita meren äärellä, hyvä palvelu ja ruoka.

Tyttö on kasvanut kovasti, jokeltelee ihanasti ja väläyttelee suloisia hymyjään, kun vatsaan ei liikaa satu. Taidan silti harkita vyöhyketerapiaa, koska välillä polla tuntuu hajoavan, kun on näiden kahden kanssa kotona. Ei ole kovin reilua Masallekaan, kun äiti on hermostunut, kun toinen vetää huutokonserttia.

Onpas tosiaan kaunis nimi Anskun tytöllä. Silja on saman sorttinen nimi kuin Kaisla, sellainen yksinkertaisen kaunis. Kiva kuulla, että juhlat onnistuivat. Esikoisen tehtävähän on nimenomaan toimia muiden naurattajana :-)
Tuttiasiaanhan en oikein osaa antaa vinkkiä. Aika auttaa. Meillä tutti unohtui vajaassa vkossa, mutta tosiaan se vaati pitkiä nukahtamissessioita ja huutoa. Zemppiä, kyllä Vili vielä hyväksyy tutittomuuden. Muakin nauratti pojan kommentti "ei oo mulla tuttia". Suloista :)

Tajusin justiinsa Lotan nlasta, ettei Matskulle ole vielä moista varattukaan. Meidän muksuilla on sama th, joten taisi hänkin sen unohtaa, kun puhuttiin vaan tytön ajoista. Pitkä likka tosiaan Lotteliini - ja mitä juttuja taas =D. Ja hei, tasan vkon päästä näillä on synttärit. Huisia. Me juhlitaan moneen otteeseen, kun kummit asuu eri paikoissa, samoin mummit.

Keijukin päässyt mökkeilyn makuun, kivaa. Näistä valoisista öistä on tosiaan ihana nauttia. Näitä hetkiä tulee marraskuussa ikävä - nooh, nyt sataa lorottelee, mutta eiköhän se aurinkokin jossain välillä näyttäydy. Mallorcalla oli kyllä niin loistosää: ei pilven hattaraa, vielä illallakin helteistä. Oi joi, kyllä siitä lämmöstä nautti. Oli hieman surkuhupaisaa työntää rattaita tänä aamuna sateessa =(

Onnittelut Hertta-tädille! Pääset sinäkin taas vauvaa hoitamaan :) Toivottavasti pieni pääsee pian pois sairaalasta. PikkuHertalle pikaista paranemista. Kurjaa sairastella =(

Onpa tosiaan kiva, kun pian saadaan lisää vauvoja maailmaan. Toivon kyllä lämpimästi, että muilla sujuu alkukuukaudet paremmin kuin meillä, tämä on oikeesti ollut aika horroria. Onneksi tytsy nukkuu yöt loistavasti, muutoin olisin varmaan hajonnut ajat sitten.

Ai niin, niistä jälkisuppareista. Mullakin oli niitä pari päivää, ja olihan ne aika inhottavat tuntuiset. Kipulääkettä vaan kehiin. Tietääkseni ekan kohdalla niitä ei juurikaan ole.

Pitänee purkaa yksi matkalaukku ennen kuin show taas alkaa. Voikaatte hyvin!

Pikaisesti skuggasta kun sain vaarin nettiyhteyden käyttööni.

Jussi meni rauhallisesti todettiin että aika lailla menettää merkityksensä nämä juhlapyhät kun jokainen päivä on aika samanlainen. You know, ei nukuta pitkään ja valvota myöhään, kun jonkun on aina herättävä pimun kanssa ja pitkään ei jaksa univelkaakaan venyttää. Vaunussa on hiukan haasteellista toteuttaa noita rutiineja, mutta vähitellen N oppi mitä saa tehdä ja missä saa kiipeillä ja missä ei. Vielä kun saataisiin hiekkalaatikko kondikseen niin neiti viihtyisi pihallakin paremmin. Nyt sujuvasti lajittelee kiviä ja käpyjä ja välillä maistaa...

Tultiin eilen tänne k-suomeen ja täällä riittää tilaa ja serkkujen seuraa joten N on ihan elementissään. Kovasti harjoittelee karhukävelyn kautta tuetta pystyynnousemista, huvittavannäköistä kun tyyppi on pylly pystyssä koko ajan. Ja nauttii NIIIN paljon serkkujen naurattamisesta ja touhuamisesta.

Ihanaa kohta tulee uusia bebejä...tsempit kaikille odotteluun.

Nooh, onneksi oon aika tottunut tekemään mega-annoksia ruokaa joten kaippa saan Neltsillekin jotain valmiiksi. Ongelmana on vaan tuo pakastimen käyttö ja tila, kun edelleen on aika paljon lihhaa jäljellä ja syksyllä tulee taas lisää. Eineksiä en ajatellut antaa, muuta kuin siinä nälkäkiukku kohdassa kun MITÄÄN muuta ei ole. Ellei pimu sitten kehitä addiktiota johonkin pinaattilettuihin mitä mä en voi sietää.

Tiitu muistelen että asuit jossain siten ettei ihan pk-seuduksi voida sanoa, mutta täältä meiltä itään jonkun matkaa.

Vielä muuten uusille mamoille neuvoa...jos tuntuu että paljon vuotelee synnytyksen jälkeen niin ottakaa ihmeessä sairaalasta pari kroonikkosuojaa ja VAIPPAA mukaan jotta kotona ei likaannu peti. Mä sain onnekseni tälläisen ohjeen kaveriltani ja toimin sen mukaan. Nyt tietty joku tulee sanomaan että niin EI SAA tehdä mutta hei, niin taitaa tehdä kaikki jotka hoksaa?

Anyway, taidan ruveta leipomaan kun N nukkuu. Hätistän nuo serkut pihalle hakemaan mulle raparperia kun sadekin taukosi. Stellan piirakka sai muuten arvostelussa kympit mieheltä joten kiitos ohjeesta!!!

Hellurei,

Meilläkin oli erittäin rauhallinen jussi. Kiva kuulla, että jossain päin Suomea ovat säätkin suosineet, meillä päin ei, KOKO aatto satoi kaatamalla. Pieni tauko sentään oli illalla, että just saatiin grillattua, mutta sitten alkoi taas. Oltiin miehen kanssa kaksistaan kotona, ei viitsitty tuossa säässä lähteä ystävien mökille, siellä kun on ihana piha ja ranta, mutta pikkuruinen mökki. Lauantaina sentään paistoi, silloin oltiin kavereiden luona grillaamassa ja istuttiin terassilla puoleen yöhön asti.

Pirittalle tervetuloa takaisin, kuulostaa ihanalta tuo lomakohde.

Hertalle onnittelut tätiytymisestä:)

Nekku kyseli puutumisia, ei ole onneksi enää ollut niitä, ilmeisesti liittyivät vaan pitkään paikalla istumiseen.

Sande, oikeassa olet mun sijainnin suhteen:) En vaan itse miellä olevani kaukana, kun kuitenkin töissä ollessa kävi päivittäin Helsingissä ja tänäänkin kotiuduin just pääkaupunkikeikalta.

Mua odottikin eilen mahtava yllätys, olin menossa siskolleni lapsen likaksi, mutta kun astuin sisään, kävikin ilmi, että siellä oli mulle vauvakutsut:D Iso joukko ystäviä oli laittanut pöydän koreaksi ja sain kaikkia ihania hemmottelulahjoja itselleni (esim. paljon Body Shopin tuotteita, lukemista, herkkuja) ja jotain vauvallekin. Oli aivan mahtava ilta ja tuli aivan puun takaa, hyvin hämätty siis.

Viikon jatkoja!

Pikainen vierailu. Jussi meni mukavasti, ilmakin odotettua parempi.

Kaikilla tuntuu olleen mukavat jussit, sepä kivaa. Mäkään en noita pakkojuhlia hirveästi arvosta ja varmasti vielä vähemmän, kun vauva perheessä.

Kiva, että Tiitun juhlat onnistuneet. Mulla oli myös yllärijuhlat viime viikolla, ihan pienessä mittakaavassa tosin. 1 kaveri vain, muut sukulaisia. Onnistuivat yllättämään, mun piti myös hoitaa kummipoikaa :) Heräsin tosin päikkäreiltä ja olin ihan pöhnässä koko vierailun ajan :) Vauva sai vaatteita ja muita tarpeita ja äiti bodyshopin tuotteita.

Mun vointi on ihan hyvä. Turvotuksen takia välillä kurja olo, mutta muuten aika hyvä. Nyt on ollut kolme tosi tosi huonoa yötä takana, toivottavasti korjaantuu ensi yönä. Fiilikset aika vuoristorataa, taitaa valvominenkin vaikuttaa. Pääasiassa olen tosi hyväntuulinen ja onnellinen, mutta välillä ahdistuspeikko kurkkii. Olin edellisviikolla synnytystapa-arviossa, siis ei nlassa, vaan äippäpolilla. Kätilö oli kiva, mutta sekään keskustelu ei mulle antanut mitään. Lääkäri oli tosi ikävä, en tykännyt yhtään. Hänen kommentit oli luokkaa: "ei kannata jännittää". Ah, ok, hyvä kun sanoit. Olin ihan pois tolaltani ja kävi päälle kuin yleinen syyttäjä. Lopulta kysyin, että voinko mennä, vai oliko sulla vielä muuta. Jäi siis erittäin paskat fiilikset ja vaikutus oli täysin päinvastainen mitä yrittivät. Nyt olen vaan mietiskellyt itsekseni ja miehen ja ystävien kanssa. Edelleen tosi hakoteillä ja mielipide muuttuu jatkuvasti. Torstaina ois uusi lääkäri ja silloin sektiosta päätetään, mikäli sitä vaadin. Nyt tuntuu, että perinteisellä mentäis, mutta katsotaan nyt. Toivon, että tällä kertaa ois enemmän mun tyylinen lääkäri, jonka kanssa voisi ehkä jutellakin, eikä vaan jankuttaisi jotain tilastotietoja. Harmittaa vaan, että tuon lääkärin takia menee usko koko henkilökuntaan ja vielä vaikeampi lähteä sinne luottavaisin mielin. No joo, ei ollut taas tarkoitus romaania tästä kirjoittaa :/

Nyt tuli pelkkää omaa napaa, sori. En vaan jaksa kommentoida, vaikka kaikki luinkin mielenkiinnolla!

Hello! Terkkuja mökiltä, oli aivan ihana viikko! Aurinko paistoi joka päivä, vain parina päivänä satoi lyhyitä kuuroja. Tosi rennosti otettiin, viltillä auringossa kirjaa lukien, grillattiin pihalla ja rannassa, saunottiin ja sukuloitiin. Mun sisko tuli miehineen juhannukseksi ja silloin tuli valvottua ja ihmeteltyä valoisia öitä. Ihan käsittämätöntä, kuviakin kun katselee niin ihan kuin olis otettu keskellä päivää joskus klo 1.30 yöllä..
Järven vesi oli niin kylmää, n. 15 astetta että uimassa ei pystynyt käymään, ei edes saunasta. Kissatkin nauttivat, söivät päästäisiä ja toinen roudasi hiiriä sisälle saakka, kiitosta vaan kun piti perheen ruuassa , köh.
Kaikki sukulaiset veikkasivat meille poikaa. No, kun ei tiedetä niin ei voi sanoa mitään :)Oli kiva jutella omanikäisten serkkujen ja toisaalta vanhempien ihmisten kanssa lapsista ja noin muutenkin. Jotenkin maalla tunnutaan suhtautuvan niin rennosti lapsiin ja niiden saamiseen. Kummitätini ennusti mulle synnytystä tän viikon lopulle...sanoi että silmistä sen jotenkin näkee.

Yksi "kauhuyö" oli, toissayö. Mentiin puoli yhden maissa nukkumaan, olin jo lähes unessa kun alkoi alavatsaa polttaa. Vatsa meni sekaisin ja supisteli. Oltiin miehen kanssa ihan paniikissa, keskellä ei-mitään miettimässä että pitääkö lähteä 120 kilsan päähän synnytyssairaalaan, siis tilata ambulanssi, meillä kun ei ole autoa. Ei ollut tosiaankaan kiva fiilis. Otin parasetamolia ja nukuin, mies ei nukkunut ollenkaan vaan stressasi koko yön. Silitti vaan mun tukkaa, siihen havahduin aina välillä. Sen jälkeen ei supisteluja ole enää tullut mutta hetkeksikään ei oltais enää jääty!Eilinen bussimatkakin meni onneksi hyvin.

Kiva kuulla kaikkien juhannuksista. Pirittan reissu kuullostaa eittämältä aika rankalta mutta toisaalta maisemanvaihdos tekee aina hyvää ja kelit oli kohdillaan.

Neuvolassa olin tänään, kaikki ok. Kätilö teki kokoarvion, n. 3200 g, veikkas että syntymäpaino on alle 3,5 kg. Vauvan pää on kiinnittymässä. Mulla on paino laskenut, sekin kuulemma voi enteillä synnytystä. Kaikin puolin on sellainen olo että saattais kohta olla lähtö edessä. Vauva möyrää hurjasti, liikkeet on lisääntyneet ja välillä on vaikee olla, tuntuu että koko vatsa on täynnä vauvaa. Mutta saas nähdä miten käy, Nekulla tosiaan la jo ensi viikolla!

Gissa, muakin ahdistaa välillä kovastikin. Synnytys ja se mitä sen jälkeen tulee, mitä se elämä sitten on. Toi on kurjaa ettei asiantuntijoilta saa sitä apua mitä kaipaisi. Toivottavasti torstainen käynti olisi kivempi.

Mies on mulle suurin tuki tällä hetkellä, on niin kultainen että mietin miten mulla onkaan käynyt tälläinen tuuri! Huolehtii koko ajan mun voinnista ja passaa kaikin tavoin. Aivan ihana.

Nyt mun täytyy alkaa vähän kokkailla, hyvä ystäväni tulee pian käymään.

Hyvää vointia kaikille!

Hei tällekin puolelle pikaisesti. En ole pitkään aikaan lukenut viestejä mutta tulin toivottelemaan Nekulle, Keijulle, Gissalle ja Tiitulle tsemppiä loppusuoralle! Palasin just mökiltä kaupunkiin ja nyt koitankin päästä useammin lukemaan kuulumisia jos vaikka alkaisi tapahtumaan! Kai laitatte jollekin tekstaria sitten tuoreeltaan, ettei tarvii meidän hullujen täällä jännittää kun ei kuulu? :) Keijukaisella varsinkin alkaa kuulostamaan jo siltä, että saattaa poika ;) syntyä ihan pian. Hurjaa. Muidenkin LA:t jo niin lähellä. Saas nähdä saadaanko uusia odottajia nyt tilalle...

Keiju hei, lataapa pikapikaa kuvat meidän treffeiltä koneelle ja pistä tulemaan sähköpostilla, pleeaaase?... Sitten kun bebe tulee niin et varmaan kerkee sellaisia miettimään.

Me treffattiin äsken Mannan kanssa (oli aivan tosi kivaa) ja karattiin vahingossa ravintolasta maksamatta laskua!! Täytyy käydä hoitamassa huomenna :)

Kiva kuulla Keijusta ja Mollysta!! Ihanaa, että teidän mökkireissut onnistuneita.

Vitsi, olipa pelottava yö Keijulla, voin kyllä ihan selkeästi kuvitella miltä tuntui. Onneksi selvisitte säikähdyksellä. Meilläkin mies nukkuu nyt korvatulpilla, kun muuten herää mun jokaisen ähkäisyyn ja huokaukseen ja nukkuu tosi huonosti. Ihan suloista, kiva että miehetkin joskus huolehtii :)

Saa nähdä tekeekö huomisella lääkärikäynnillä taas ultran ja painoarvion, toivottavasti. Vähän mua pelottaa miten suureksi kasvaa. Keijulle ennustettu aika tavallisen kokoista, mulle kiitos myös sellainen :)
Voi miten jännää, että kuka meistä ensin lähtee tositoimiin... Mulla ei mitään fiiliksiä, joten kyllä se on Keiju tai Nekku. Tietty Nekulla jo varmaan käynnistetäänkin mun laskettuun aikaan mennessä, jos muuten ei mitään tapahdu. Pitänee tosiaan laittaa sitten tekstaria jollekin, eihän sellaista jännitystä muuten kestä :)

Kyllä mua pelottaa synnytyksen lisäksi se elämä sen jälkeen, enpä heti keksi mikä voisi olla isompi muutos elämässä. Välillä odotan sitä ihan innolla ja välillä tosi pelokkaana. Parisuhde mietityttää myös kovasti, että osaanko antaa miehelle tilaa jne. Varmasti johtuu iästä nämä kaikki mietteet, ei varmasti olisi parikymppisenä murehtinut tällaisia. Silloin jotenkin kuvitteli itsensä viisaammaksi, nyt ainakin tuntuu, että mitä vanhemmaksi tulee, niin sitä vähemmän tietää mistään :)

No niin, mulle tulee kohta ystävä kylään, palataan taas!! Aurinkoista päivää tytöt :)

Kivaa, juttua! Molly ja Manna ottivat sitten juoksulaskun, heh. Molly tosiaan, kiitos seurasta, oli IHANA taas nähdä piiitkästä aikaa.

Hauska, että gissa ja Tiitu onnistuttiin yllättämään. Siitä tulee hyvä fiilis.

Keijukin turvallisesti taas näissä maisemissa. Voin meinaan todella kuvitella paniikin, kun supistaa keskellä korpea! Apua. Sulla siis itselläsikin on sellainen olo, että lähtö voisi olla lähellä? Jännää. Mulla taas ei ole sellaista ollut, kun jotenkin olen automaattisesti ajatellut, ettei ennen la:a synny. MUTTA eilen oli melko ankean punkea olo, vaikka nlassa kaikki hyvin. Ja viime yönä valvoin, sillä supisteli tosi kipakasti 15 min välein klo 03 asti. Miksi muuten aina supistaa yöllä??? Nyt ei onneksi taas mitään. Huh, muistin taas, miltä tuntuivat… Teki jo mieli hengittää syvään ja nostivat hikeä pintaan, joten kai homma jotenkin etenee. No, tosta ei voi vielä päätellä mitään, monillahan supistelee kipeästi raskauden puolivälistä saakka.

Kyllä muakin alkoi jännittää synnytys. Että miten tällä kertaa menee, milloin alkaa ja ennen kaikkea, miten osaan arvioida, milloin pitää soittaa L:n hoitaja hätiin! gissalla tosi tylsä kokemus ä-poliltä, parempi olisi ollut ilman. Mulla ei edelleenkään ole muuta “lohdutusta” kuin ne jostain ilmaantuvat extravoimat – ja tehokas kivunlievitys ja omat positiiviset kokemukseni. Siellä saa vapaasti olla avuton ja primitiivinen, ei tarvii osata mitään.

Sandehan tosiaan on suurtalouskokki muutenkin! No hei, jättäkää hirvet tänä vuonna jaagaamati ja täyttäkää pakkanen Neltsin sapuskoilla. ;-)

Sinkoilee jutusta toiseen, mutta kroonikkosuoja oli tosiaan hyvä kotonakin, joten peesaan Sandea. Mä nappasin mukaani myös parit verkkohousut, ne toimi hyvin siteiden kanssa. Mää kun olen stringi-ihminen muussa elämässä.

Nyt laittamaan kuontalo kuntoon ja sitten kauppaan. Sain onneksi pari tuntia aamulla nukuttua, kun mies vei L:n pk:in. Voikaa hyvin ja tessuja peliin_suurista_uutisista!

Heippa!

Suurkiitos Aniliinille välittäjänä toimimisesta! :) Laitan teille tulemaan esittelyn itsestäni piakkoin, ja jos en masukuvaa nyt saa napattua niin ainakin naamakuvan. Aniliinilta sain Nekun, Tiitun, Sandemanin kuvat, oli tosi kiva saada kasvot teille :) Laitan tosiaan itse tulemaan mailia piakkoin.

Hui tuota Keijun yötä. Onneksi meni ohi. Samaa olen miettinyt itsekin, kun mennään mökille, joka on aika kaukana kaikesta, niin mitä jos sattuu jotakin. Mutta ei kai sitä aina voi pelätä jotain, vaan eletään sitten tilanteen mukaan.

Gissan synnytyspelko kuulostaa tosi ikävältä. Ja mikä lääkäri! Ei varmaan tosiaan auttanut mitään. Toivottavasti ensi kerralla olisi parempi. Mullakin on välillä kaikenlaisia pelkoja, mutta ei taida olla ihan niin pahoja kuin sulla. Jotenkin ne ovat jopa helpottaneet tässä raskauden edetessä. Yritän ajatella, että kaikella on tarkoituksensa ja otan vastaan mitä tuleman pitää, kun ei siihen kuitenkaan oikein voi vaikuttaa. Syteen tai saveen. Toivottavasti sulla helpottuisi olo pian.

Tiitun ja Gissan vauvajuhlat kuulostavat kivoilta. Mullakin olisi varmaan sellaiset ollut koto-suomessa, mutta täällä kun ei ole vielä hyviä ystäviä, niin taitaa jäädä väliin. Monille ystäville ollaan järkätty sellaiset suomessa. Mä en kyllä ole niistä aiemmin kovin paljon innostunut, johtuen tietysti omasta lapsettomuudesta. Enkä kyllä välttämättä niitä kaipaa nytkään, joten ihan jees näin.

Kyllä on jännät paikat tuolla toisella puolella tahkoojissa, jaiks. Kovasti odotellaan Mannan kuulumisia. Voikun tällä kertaa onnistaisi.

Lauantaina se on siis nokka kohti suomenmaata. Can't wait. Mutta tulen vielä linjoille ennen nettipimentoon siirtymistä, joten palaamisiin!

Karmeus, miten kylmä ilma ja kohta heinäkuu! Hanskat eivät ois olleet lainkaan liioittelua. Heh, uimavalvojalla oli pikkasen boooooring rantsussa. Puhumattakaan jätskin myyjästä.

Täällähän on ollut odottajilla jo piinaavat hetket. Pelottava yö sulla Keiju, todellakin. Huh, onneksi ei ollut vielä SE hetki. Pysykää nyt sitten visusti kotosalla loppuaika :-)
Kyllä se alku ja elämä vauvan kanssa voi - ja onkin - yleensä aivan ihanaa. Etenkin kun sitä on odottanut nii-iin kauan. Meillä ollut huono alku, mutta silti tyttö on niin valloittava ja ihana, etenkin nyt, kun alkaa ottaa enemmän kontaktia ja muutenkin on enemmän "vauva".

Loistavia vauvakutsuylläreitä ollut, Tiitulla etenkin :) Noi on upeita juttuja, kun sitä miettii, että kaikki vaiva nähty MUN ja vauvan takia.

Asiasta viidenteen sujuvasti, Kiitos Keiju, varaan tänään vinkkaamallesi vyöhyketerapeutille ajan tytölle. Oli taas kamala ilta eilen, pikkupikkutorkkuja koko ilta (silti niin väsynyt), jotka purkautui huutoon 23-02...Kyllä siinä on niin kamalassa kondiksessa jo itsekin, ettei mitään rajaa. Yrittää hyssytellä ja tissitellä, että poika heräisi, ja sitten mies on romuna, kun ei saa nukkua. Goossshhhhh. Toiv. tuo terapeutti toisi vähän apua, ettei koko heinäkuu menisi aivan kärsiessä koko perhe.

Ääh, voi ankeus Gissa sun lääkärikäyntiä =( Huono lääkäri on niiiin kurja juttu, kun ei saa toivomaansa yhteyttä ihmiseen ja apua ylipäätään. Oliko keskustelu tarkoitus puhua nimenomaan sun synnytyspelosta? Heh, siinäpä tilastonikkarointi tosiaan auttaa. Toivottavasti tämä uusi lääkäri olisi sitten paljon parempi, ja saisitte päätettyä synnytyksestä. Zemppiä.

Tokassa synnytyksessä on kyllä omat jännitysmomenttinsa, se on totta. Meillä kävi uskomaton tuuri, että just Matskun hoitajat oli tulossa syömään meille, kun emännälle tulikin lähtö ;-) Mutta ajoissa pitää ehd. lähteä, sitä en itse tehnyt. No, Nekku antoi tämän viisaan ohjeen mulle itse, kun ekat supparit alkoivat, joten itse varmaan sitä myös noudatat =) Oih, vitsit, miten loistavaa, kun saadaan taas lisää vauvoja ja synnytysrapseja. (ja juu, kyllä niitä laitosvaippoja voi - ja varmaan saakin - ottaa :)

Nasupille hyvää kotimatkaa! Oletteko menossa vielä takaisin, vai tulitteko pysyvästi Suomeen? Sori, olet varmaan kertonut, mutta mun puuropää aina unohtelee...

Nyt taidan keittää kahvet, kun tytsy on tyytyväinen soffalla, ainakin hetken. Adios amigos.