Tahkoojaplussat 52

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman9503
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sandeman9503

Vieras
Kirppu 9.8.2005 Viljami, 52 cm, 4750 g (esikoinen poika -97)
Hilla: 20.8.2005 Nea, 50cm 3390g
Riinuska: 7.1.2006 Juska, 50cm 3260g
Stella: 24.1.2006 Leo, 48 cm 3250 g
Julia: 30.5.2006 Ilona, 49cm 3240g
Nekku: 30.6.2006 Lotta, 51 cm, 4165 g
Piritta: 30.6.2006 Matias, 50,5 cm, 3330 g
Aniliini: 21.7.2006 Vili, 51,5 cm, 3660 g.
Mariska: 9.8.2006 Samu, 51 cm, 3100 g (esikoinen Teemu 12/02)
Suvi 10.2.2007, Elsa 46 cm, 2500 g
Kata 23.2.2007, Vanessa 53 cm, 4428 g
Murmeli 23.2.2007, Maija 51 cm, 3650 g
Sandeman 1.5.2007, Nella 50 cm, 3320g

La:t:
Kirppu 7.7.2007
Hertta 20.7.2007
Stella 30.7.2007

Dodiin, juhannuksen kunniaksi uusi ketju. Toivottavasti saadaan lisävahvistuksia piakkoin:-).

Kiitokset eilisestä seurasta Tampesterissa! Oon tässä jo tunnin pakannut, mies lähti vielä töihin, onneksi Nella nukkuu. Koko elämä pitäisi taas ottaa mukaan, saa nähdä miten täyteen auto tulee.

Siispä ihanaista mittumaaria kaikille ja oikein mukavaa kesää!

Ladies, kiitos seurasta eilen! Niin mahtavaa nähdä aina livenä – ja ekaa kertaa tavata Aniliini ja Murmelikin (sekä Vili ja Maija tietty), muut olivatkin tuttua kauraa mulle. Tavallaan harmi, ettei L ollut mukana, mutta ah, että oli mammalla mukavata olla kerrankin ilman likkaa liikenteessä. Olivat mummin kanssa metsässä ihastelemassa puita ja metsämansikoita, kun palasin mökille. Ei ollut ollut äitiä ikävä ja se on hyvä.

Tänään onkin tiedossa harrastuspäivä ja huomenna taas liikenteeseen. Täällä huutavat hoosiannaa jo tiskikone, pesukone ja kuivain. Kumma juttu, ettei miehelle ollut tullut mieleen käynnistää niitä… Kukat oli kastellut, hinoa, hinoa.

Pööh, pitää tungeksia puolen kaupungin kanssa tonne kauppaan lihatiskin ääreen valitsemaan juhannuksen kärtsättävää… Mitähän sitä ottaisi? Tein pari viikkoa sitten aika namin marinadin lampaalle, voisin kallistua siihen ja sitten toiseksi päiväksi vaikka broiskua. Hehee, eikö ookkin kiva, kun spekuloin menua täällä? Sanelma, laitas jakoon se eilen puheeksi tullut maksaresepti! Meitin mittumaari-isäntä (inhoan tota sanaa, mittumaaria siis!) tekee huippuhyviä muurinpohjalettuja, elättelen toiveita niistä. Apua, nyt kun imetys loppuu, mun tarttee luopua herkuista. Olen nääs sitä sorttia, joka lihoo pelkästä karkkitiskin ohi kävelystä.

Määhän voisin muuten heittää ne imetysrintsikat kokkoon, kun olen pauhannut niiden polttamisesta! ;-) Ah, että on ollut ihana kaivaa vanhat pitsit esiin, tuntuvat kuin uusilta, kun olen viimeksi käyttänyt ennen kuin plussa ilmestyi tikkuun eli lokakuussa 2005. Jee.

Gissalla on tosiaan jännät paikat. Varovaisen toiveikkaina täällä. Sua tarvittaisiin jo tällä puolen! Ja Sanelmaa kans. Ja kaikkia muitakin TIETTY.

Eilen tuli jutusteltua niin tehokkaasti, ettei tosiaan tänään tarvii kysellä jugujen sokereista tai maidon määrästä. ;-)

L on lattialla selällään ja lussuttaa tuttia… Sillä sen saa hetkeksi paikoilleen. Mutta nyt me lähdetään asioille. Kaikille kivaa juhannusta ja Masan perheelle ihanaista Italian-lomaa ja synttäreitä! Ei varmaan siellä chianti syletä… No, te ootte kyllä valkkari-ihmisiä vissiin. :-) Tää vaikenis nyt…

tässäpä sen näkee kuinka vähän onnistuneita odottajia/ jo lapsen saaneita kiinnostaa enää yrittäjien jutut kun ei kukaan aniliinia ja nekkua lukuunottamatta huomioi gissan tilannetta...liekö olette edes tietoisia siitä. :(

Hei hyvä "tässäpä sen näkee" (kuka lienetkin).

Totuus ei aina ole pelkästään se mitä täältä palstalta voi lukea. Ja jos lukee tarkasti, niin huomaa, että pidämme yhteyttä myös sähköpostilla ja tapaamme myös IRL. Juuri eilen tavatessamme juttelimme kyllä Gissan tilanteesta eikä kiinnostuksen puutteesta voi kyllä ihmisiä syyttää. Gissahan erityisesti pyysi, ettei asiaa vielä hehkutettaisi ennen kuin tilanne selviää/varmistuu.

Hyvää Jussia kaikille!

Heippa!

Kaikki taitavatkin olla jo juhannuksen vietossa...

Olipa tosiaan hauska tapaaminen eilen! Ja ensikertalaiselle kyllä myös aika jännittävä ja hämmentävä. Huomaa, että kaikista on muodostanut jonkinlaisen käsityksen, joka pitää aika hyvin paikkansa, ja jotain uutta on sitten myös! Olin esimerkiksi jostain syystä ajatellut että Piritta on tumma ja Julia vaalea.

Me lähdetään vasta huomenna miehen isän luokse juhannuksen viettoon, varmaan iltapäivällä sitten kun kiireisemmät ovat ehtineet pois teiltä. Musta on etenkin Maijan kanssa tullut vähän hysteerinen liikenteen suhteen, siis pelkään onnettomuuksia ja onhan niitä tässä viime aikoina kyllä ollutkin paljon. Mutta juhannusruokia siis mietin minäkin. Varmaan kalaa savustetaan, ja uusia perunoita pitää tietysti olla. Ja mansikkakakkua! Torilla pitää varmaan huomisaamuna käväistä.

Oikein hyvää juhannusta ja hyviä reissuja niille, jotka reissuun ovat lähdössä!

Hauskaa että tapaaminen oli onnistunut...

Käytiin lääkärissä, Samulla taas korvatulehdus molemmissa korvassa, toisessa jopa tärykalvo puhjennut..antibioottikuuria pukkaa..toivottavasti helpottaa pian, on huutanut 36 h nonstoppina...

Meistä taitaa kaikki jännittää gissan tilannetta melko lailla. Mulla on ainakin kädet kyynerpäitä myöten ristissä että tämä olisi nyt SITÄ...joten ajatuksissani olet(te)..:)
Samoin PQ kaikille muillekkin..;)

Nyt korkkaan oluen ja sen jälkeen rupean pakkaamaan autoa, huomenna "kokka" kohti keski-suomea...

Hauskaa Jussia kaikille...

Voi sentään... "tässäpä sen näkee", että kaikki eivät ymmärrä lukemaansa. No, ei siitä sen enempää. Toivon, että Gissa ja kaikki muutkin tutut yrittäjät tietävät sanomattakin, että me täällä toivomme erittäin vahvasti onnistumisia ja myötäelämme pettymyksissä.

Hyvää juhannusta kaikille ja kiitoksia eilisestä tapaamisesta. Hauskaa oli. Pitäisi vaan olla aina hiukan enemmän aikaa, että ehtisi juttelemaan kaikkien kanssa. Nyt täytyy mennä nukkumaan, on taas aktiivinen remppapäivä takana. Ensi viikkoon!

Huh, viimeinkin täällä! Olen tänään sitten harrastanut harrastamasta päästyä.. Tiskiä, pyykkiä, ikkunanpesua, imurointia, mattojenpesua, ruuanlaittoa, lattianluuttuamista, ruokien ja viinien metsästystä ja kaikkea em. väliltä. Nytpä kelepaa mennä maate!

Kiitokset tosiaan eilisestä loistavasta lounasseurasta, ( Ja Stellalle kiitos vaivannäöstä, vaikket tunnustakaan tapaamisen eteen puurtaneesi..) odottelen jo uusia treffejä. :) Ainut mikä jäi myös minua kaivelemaan oli se, ettei kaikkien kanssa ehtinyt keskustella tasapuolisesti. Olisi pitänyt olla vielä enemmän aikaa ja paikkojen vaihtokin välillä olisi ollut poikaa.
Ja tuosta mielikuvien luomisesta; oikeastaan muuta ylläriä ei tullut kuin se, että jostain syystä olin kuvitellut Sanelman pitkänhuiskeaksi, mutta kun mimmi päräytti paikalle kuvasta tuttujen kasvojen kanssa, niin pää olikin puoli metriä alempana kuin kuvittelin! :))

Meillä venyi Trella ex-työkamun kanssa jutut niin pitkiksi, että kotiuduttiin Vilin kanssa vasta klo 23. Eikä poika edes nukahtanut autoon.. Melko lailla kitinöittä matkanteko kuitenkin sujui ja kotona ahmaisi iltapuurot ja nukkua posotti puolikymppiin, heräten toki muutamia kertoja.
Härregyyd, olin muuten pökertyä, kun hain automme parkkitalosta, vaativat meiltä 15 €, jotta pääsimme betonitunnelista pois! Melko kallista...!!

Ai niin, Stella, ethän loukkaantunut, kun tyrmäsin sun ehdotuksen tulla ohjaamaan mua sinne Uffiin? Ajattelin vasta jälkikäteen, että "tylysti" vaan hylkäsin avunantotarjouksesi, mutta vain siksi, että Leo oli kovin väsynyt ja ajattelin sunkin jo haluavan lepäämään, vaikket epäilemättä niin tehnyt.. =)

Lupaan heti juhannuksen jälkeen ottaa onkeeni ja hieman pienentää treffikuvia ja pukata niitä tulemaan!

Piritalle Buon viaggio! (meniköhän se nyt ihan noin...) Ja kotimaanmatkaajille myöskin kivoja reissuja! Sekä kaikille Oikein hyvää ja iloista juhannusta!! :))

Pakkauksen keskeltä...Minä torvelo unohdin eilen tyystin lähetellä hurjia tsemppejä meidän odottajille!! Anteeksi! Jaksamista ja paljon etukäteisonnitteluja niille, jotka ehtivät poksahtaa ennen linjoille palaamistani. Olette ajatuksissa, kuten myös ehdottomasti Gissa. "Tässäpä sen näkeelle" (miten kuulostikaan joltakin tutulta....) tiedoksi, että totta kai me seuraamme sen minkä ehdimme haaveilijoiden tilanteita ja toivomme sydämestämme onnistumisia joka ikisellä. Omalla kohdalla haluan malttaa hehkutusta (vaikka siinä erityisen hyvä olenkin ;), koska yleensä sitä myös toivotaan. On päivänselvää, että me jokainen olemme _äärettömän_ onnellisia Gissan puolesta, jos raskaus onnistuu.

Hulppea keli täällä etelässä, kelpaa viettää juhannusta. Vähän urpoa istua juhannusilta koneessa, mutta minkäs teet. Hotelliin on varattu punkkupullo, uusia pottuja ja makkaraa..Järkyttykää siitä ;)

Ääh, Samulle piti lähetellä roppakaupalla tervehtymistä. Ikävä juttu, kun molemmissa korvissa vielä. Toivottavasti menee nopeasti ohi.

Nyt me poistutaan, ihanaa eloa naiset!

Juhannuspäivää!!

Voi ei, noita Samun korvatulehduksia, pikaisia paranemisia sinne!

Aivan mahtava juhannuskeli tosiaan. Tai tänään täällä tuulee aika lailla, mutta on lämmin tuulonen onneksi.

Me oltiin eilen grillailemassa miehen siskon luona, anoppi miehensä kanssa olivat myös. Uusia perunoita aurinkokuivattujen tomaattien kanssa nyytissä, ovat ihan älynameja sekä kanaa ja makkaraa salaattilisukkeineen. Oletteko muuten maistaneet Wilhelm Light-makkarata, ei kyllä tavalliselle häpeä. Vaikka mä kyllä ajattelen, että silloin harvoin kun makkaraa syön, ei sen tarvitse mitään kevytversiota olla, mutta tulipahan kokeiltua. Myöhemmin mies lähti työkaverinsa kekkereihin ja mummu ja pappa kotiinsa, me jäätiin vielä miehen siskon ja Vilin kanssa juhannussaunaan. Kukkia ei muistettu iltamyöhäisellä kotimatkan varrelta (100m) kerätä tyynyn alle. Vili kuitenkin ihastuksissaan ynisi unissaan, liekö naapurin parivuotias neiti C vieraillut unosissa??! ;D Vein vielä yhden aikaan pyykkejä narulle ja todistin yötöntä yötä, oli ihan valoisaa!

Tänään mennään mun kotiin, äiti miehensä kanssa ovat Pohjanmaalla mökkeilemässä. Mennään sinne metsänsiimekseen naapureita häiritsemästä pelailemaan ja saunomaan ynnä juhlajuomia litkimään isolla kaveriporukalla, Vilkku menee miehen siskolle yökylään. Innolla odottelen iltaa! :)

Olipas itsekeskeistä.. Palaillaan alkuviikolla, keitä täällä sitten langoilla lieneekään. Jussin jatkoja!

Heipparallaa tännekin. KIva kun teidän tapaaminen sujui mukavissa merkeissä (miksi ei olisi sujunut, toki :) Minä uskon myös siihen että on sanomattakin selvää että pidätte meille peukkuja tauotta joten en oikein ymmärrä tuota sivullisen (tai kuka olikin?) kommenttia. Pidetään lippu korkealla ja toivotaan että päästään pian kaikki tälle puolelle!
Aurinkoista viikonlopun jatkoa!

Sunnuntaita!

Jokos porukka palaamassa kotikonnuille? Me täällä on vietetty kaupunkijussia, perjantaina oltiin vähän ulkona grillaamassa, eilen piipahdettiin keskustassa ja Korkeasaaressa lautalla (niin muuten aika moni muukin), tänään olin Vanessan kanssa alennusmyynneissä. Stokkalla oli hyvää kamaa alessa, vaikkei siellä kai ole edes varsinainen ale vielä alkanut. Täällä on ollut tosi hiljaista koko viikonlopun naapurustossa, kettukin uskalsi piipahtaa pihalla aamulla! Olis kyllä ollut huippumökkisäät, sikäli vähän harmittaa kotiinjääminen. Toisaalta mä olen ollut jotenkin superväsynyt nyt koko viikonlopun ajan, että sikäli oman sängyn läheisyys on ollut mukavaa. Liekö sitten viimeisten viikkojen univelat kasaantuneet? Myöskin on mukavaa, ettei tänään tarvitse kärvistellä ruuhkissa hermo kireällä. Mutta turvallista kotimatkaa kaikille kotiinpalaajille!

Ensi viikon mies on vielä töissä kokonaan, joten varmaankin tulee alennusmyynneissä pyörittyä aika tehokkaasti. Vanessa kertakaikkiaan tykkää istua kaupoissa kaukalossaan ja ihmetellä, joten hyvin leppoisaa sikäli! Ulkona V ei oikein jaksa istua rattaissa, ilmeisesti puut on liian tylsää katsottavaa! =)

Jaahas, meillä alkais saunavuoro, mutta mä olen ainoa hereillä olija. En taida raaskia herättää muita, joten taitaa jäädä menemättä. Jospa korkkais korvaukseksi vaikka yhden saunaoluen..

Hyvää iltaa kaikille!

Kiitoksia vaan taustiksen huolenpidosta, mutta mä todella toivoin, että mitään onnitteluja tms hehkutuksia ei tulisi. Uskon kyllä, että kaikkia kiinnostaa ihan tarpeeksi meidän vielä haaveilevienkin tilanne. Kiitos siis tytöt tuesta, ehkä vielä joskus :/

Mun toiveet ihan nollassa, edelleen vuotoa ja muuttunut taas punaisemmaksi. Soittelen aamuisen verikokeen tulokset tänään, pelottaa ihan huolella. Tiedän jo vastauksen, ahdistaa vaan se parkuminen täällä töissä jossain piilossa :(

Mukavaa viikkoa kaikille!!

Voi Gissa, kyllä sapettaa ja itkettää sun puolesta ihan kauhean paljon! :( Koeta jaksaa. Voin kuvitella, että voimat ovat vähissä kaikkien pettymysten jälkeen. Epäreilua!

Aniliini, en tosiaankaan pahoittanut mieltäni, ei huolta!

Harmillisia nuo Samun korvatulehdukset! Voimia Mariskan perheeseen.

Meidän juhannus meni nopeasti ja oli kaikessa rentoudessaan hyvin väsyttävä. Mä olin eilen kotiin tullessa ihan kuitti, ja jotenkin olo on edelleen hyvin voimaton. Liekö sitten hb edelleen laskusuunnassa.

Täällä on tosiaan nyt varmaan aika hiljaista, ja minäkin joudun nettipimentoon ylihuomenna. Yritän käydä kurkkimassa kuulumisia kirjastossa tai kavereilla.

Nyt lähden neuvolaan. Mukavaa maanantaita!

Tiedotan nyt tällekin puolelle... vaikka tuntuukin, että en ole yhtään aamua viisaampi. Arvo oli noussut reilusti, mutta ottavat mut ultraan huomenna vuodon takia. Ultrasta ei tässä vaiheessa selviä oikein muuta kuin onko kohdun ulkoinen. Kipuja ei kuitenkaan ole. Edelleenkään ei saa hehkuttaa, taustiksillekin tiedoksi :)

Tervehdys! Takana mukava juhannus. Oli tosiaan kivaa, oltiin L:n kummien luona, joilla samanikäinen tyttö, joten oli helppoa, kun heillä niin samat intressit ja meiningit. Syötiin (paljon!) ja tissuteltiin ja nautittiin kesästä. Pääsin ratsastamaankin, kun heillä on oma hevonen. Olipahan muuten kivaa, takapuoli kipeänä tottumattomalla.

Eletään mukana Gissan tilanteessa! Hiukka ihmettelen tautisen kommenttia, ehkä oli tarkoituskin vain provosoida, mitä lie. Pyh.

Samaa mietin, että tapaamisessa kyllä loppui taas aika kesken ja niin se on, ettei kaikkien kanssa ehdi tasapuolisesti jutella, kun pöytä oli pitkä ja sieltä toisesta päästä ei kuulu toiseen päähän.

Meidän napoja: Hammas nro 8 on puhjennut. Lisäksi L on oppinut seisomaan ilman tukea ja nousemaan ylös ilman tukea. On polleana uudesta taidostaan ja valloittavan näköistä, kun seisoa tönöttää aivan ihmeissään keskellä lattiaa. Pari kertaa on ottanut yhden askeleen siitä, mutta saas nähdä, kuinka kauan kestää, että tajuaa, että pääsee etiäpäinkin siitä.

Aleissa pyörin minäkin eilen ja tänään, mutta olin aika maltillinen. Lotalle ostin synttärimekon, kuten suunnittelin ja itselleni farkut ja pari paitaa.

Mulle olis yllin kyllin harrastustoimintaa tälle viikolle, kun la:na on synttärikemut ja olen ollut niin paljon poissa kotoa, että täällä on töhnäistä ja sitten pitäisi leipoa ja ehkä pesaista osa ikkunoistakin. EVVK.

Mikä on Samun vointi? Entäs Kirppu? Hertta, huhuu!!

Heipsan.
Juhannuksesta ja sen mukana tuomasta hillittömästä mässäilystä on selvitty. Vaakassa en ole uskaltanut käydä sen jälkeen...

Gissa, oot ajatuksissain...peukut on pystyssä..

Mä en ole alessa käynnyt...on matti kukkarossa. Tuli törsättyä alku kuusta ja tiedättehän ettei kodinhoidontuki ole mikään suuri...joten kitkutelen muutaman kuun ennenkuin saa taas palkkaa..

Kiitos kysymästä, Samun korvat ovat paranemaan päin ja huuto on lakannut.

Ajattelin muuten ruveta vähän opiskelemaan. Onko kenelläkään kokemuksia markkinointi instituutista? Se passais työnlomassa hyvin..

Kone on taas inhottavan jähmee..joten taidan palata myöhemmin ja lähteä pelaamaan sählyä..toivttavasti sillä saisi edes muutaman juhannuskalorin poltettua..

Tervehdys,

kiva, että teillä oli mukava tapaaminen. Pieni kade iski, olisi niin mukava nähdä teitä. Musta ei olisi ollut tapaamiseen tulijaksi, sen verran on vauhti nyt loppumetreillä hiipunut.

Täällä oleillaan edelleen yhdessä koossa. Meillä on mökkeilty viime viikko ja tämäkin viikko ollaan mökkeilemässä. Sattumien summasta saatiin tälle viikolle vuokralle melkein parinsadan neliön luksusmökki :) Helpottaa vähän tätä odotuksen tuskaa. Muutaman tunnin päästä olisi taas neuvola. Tuntuu, että vauva alkaa olla aikalailla lähtökuopissa, painaa ihan pirusti ja pissalla saa käydä ihan jatkuvasti. Suppareitakin tulee, mutta ei näillä vielä mitään synnytetä. Painoa tullut huikeat 16 kiloa - huh huh!!! Milläköhän niitä saa sitten karisteltua. Pojilta on tullut vaan reilut 10 ja ne on saanut helposti pois. Taitaa olla urheilullinen syksy tulossa. Eikä tuo painonnousu mikään ihme olekaan, joka yö herätessäni pitää käydä syömässä kanelikeksejä ja maitoa - himotus!!! Alennusmyynteihin pitäisi kai suunnistaa, ainakin ostamaan lapsille jotain. Itselle onkin hankalampi tehdä hankintoja, kun ei tiedä mitä kokoa ostaisi.

Onpa Gissalla jännä tilanne - pitelen käsiä kyynärpäitä myöten ristissä, että masussa olisi elämää :))) Oispa niiiin ihanaa!

Harmi, kun Samulla ollut sairastelua, mutta onneksi jo helpottaa. Mä oon joskus vilkuillut markkinointi-instituutin opintotarjontaa, mutta eikös ne ole aika hintavia?!?!? Aloitan muuten syksyllä ylemmän amk tutkinnon suorittamisen. Saas nähdä miten saan kaikki järjestettyä vauvanhoidon ja tissittelyjen kanssa... ei varmaankaan ihan ongelmitta onnistu.

Nyt käyn vielä pikku unosilla, ennen "oikeaa" heräämistä :)

Huomenta!

Kirppukin yhessä koossa vielä, vaikka onhan tässä vielä aikaa vaavin tulla maailmaan! Hienolta kuulostaa mökki, ja onpa teillä kyllä ollut ihanat mökkisäät, nyt on vähän harmaata ainakin täällä vaihteeksi. Olisi kyllä mukava tavata teidät loputkin, joita ei ole vielä IRL tavannut, ensi kerralla täytyy yrittää järkätä enemmän aikaa että ehtii kaikkien kanssa rupatella paremmin. Kerroinkin osalle porukasta Treella, että mun yksi tuttu vuokrasi heidän nettipoppoonsa kanssa koko päiväkodin samankaltaiselle tapaamiselle..taisi olla kyseessä kyllä aika iso porukka tällöin muistaakseni.

Meillä on kohta neuvolaan lähtö, mites Murmeli teidän 4 kk mitat oli?

Vanessalla on alkanut iltaisin nukkumaanmenoihin liittymään itku, ei meinaa millään rauhoittua, sätkii ja huitoo vuoteessa tissiä imiessä kuin mikäkin olympiatason uimari, ja lopulta alkaa huutamaan. Vaikka sitten nostaisi syliin, niin huuto jatkuu jonkun aikaa, kunnes saan tainnutettua lopulta tissille. Taitaa olla liikaa vauhtia päällä ja vaikea rauhoittua.

G:n kuulumisia odotellen..Ja Sanelmalla tänään punktiopäivä, tsemppiä sinne!

Meillä tiedossa iltapäiväksi (taas ;-)) shoppailua, tällä kertaa tulee mummu seuraksi Selloon. Eipä oikeastaan enää mitään tarpeita ihmeemmin, mutta aina sitä voi käydä katsomassa...

Heipa hei!
Juhannukset on sitten lusittu... Mitään ihmeempiä ei ollut ohjelmassa. Oli ihana nauttia pari siideriä, kun kaksi juhannusta on ollut raskaana. :)

Maidoton dieetti ilmeisesti tepsii!? Viime yönä unta klo 20-3! Huisaa! Sittenkin Elsa vain söi ja jatkoi klo 6 asti unia, sitten vieläkin torkuttiin klo 8 asti. Itkuisuutta on ollut selkeästi vähemmän, paitsi eilen illalla oli jonkin verran kitinää. Hampaita? Edelleenkin mietin, kuolaa tippuu välillä tosi paljon ja muljuttelee kieltä kummasti suussaan. Ja tisua Elsa vähän kaipailee, lopetin imetyksen nyt sitten kokonaan, kun maitoa ei enää tullut kuin juuri nimeksi. Rinnat ei pakkaa yhtään, eikä ole tarvinut lypsää. Silti Elsa välillä kitisee ja hamuaa rintaan päin. Säälittää! Imetysvouhottajathan sanovat, ettei maito voi loppua, mutta se on täyttä puppua. Mulla tuli alussa maitoa tosi hyvin, 3 kk kohdalla, kun oli todella rankkaa, maito vaan alkoi vähentyä ja siirryttiin lisämaitoon. Ja nyt muutamaan viikkoon maitoa ei ole tullut enää juuri ollenkaan. Olisin niin mielelläni imettänyt, mutta kun ei niin ei.

Soseiden harjoittelun olen jättänyt, koska odotan lääkärin kommentit ja testaukset. Hieman itseäni mietityttää, onko Elsa myös muulle kuin maidolle allerginen, koska nyt imetyksen loputtua yöunet ainakin ovat parantuneet. Päivisin ei kylläkään nuku kuin pieniä tirsoja aika useinkin.

Meillä on jo kohta 5 kk mittarissa. Kohtahan tästä pitäisi mennä töihin, apua! Todennäköisesti olen kyllä kotona jonkin aikaa.

Mariskalle tsemppiä korvakipuilujen kanssa, se ei todella ole mukavaa! Ja tsemppiä myös viime metreillä odottajille! Hyviä suppareita piakkoin ja nopsa synnytys päälle! :)

Leppoisaa viikon jatkoa!

Kopsaan nyt tän viestin tännekin:
Eli, kävin ultrassa. Kohdussa näkyy sikiöpussi, eli niinkuin pitäisikin. Muuta apua siitä ei tässä vaiheessa ole, joten aika epätietoinen olo. Tällä hetkellä olen sitten kai kuitenkin raskaana. Aika pessimistinen fiilis silti, ehkä jo ihan itsesuojelunkin takia. Vuoto tuntuu nyt vähän vähentyneen, tai ainakin nyt aamulla on ollut rauhallista, mutta särkyä on kyllä. Eilen särki jo vähän enemmän ja nytkin sellasta menkkamaista jomotusta :( Pelottaa.

Halusinkin kysyä teiltä, että oliko teillä jollain jotain menkkasäryn tyylistä silloin alkuraskaudessa? Pitäs varmaan surffailla vähän, mutta kun sitten en ainakaan ajattele mitään muuta :/

Kiitos Nekku, vastaan sulle nyt kuitenkin tälle puolelle, vaikka haaveilijoihin kirjoititkin.
Verikoetta ei enää otettu ja mä mietinkin, että jos mulle hirveä paniikki iskee, niin voin käydä vaikka ensi viikolla, jos vaan suostuvat.
Ultra on tasan kahden viikon päästä, eli on tässä odottelemista :/
Jos särkyä ei olisi, ois varmaan aika hyvä fiilis, nyt kuitenkin heittelee tunnelmat aika lailla!!

Gissa, mä kaivelin vanhoja muistiinpanoja ja kuten muistelinkin, mulla oli ihan alkuraskaudessa vähän sellainen olo, että menkat alkaisi justiinsa. Vähän siis jomotteli alavatsaa ja selkää ja taitaa tosiaan olla aika tavallista. Nyt vain päivä kerrallaan, vaikka aika mataa ja ajatukset kiertää omaa napaa. Hih, tostahan tuli runo. ;-)

Huh, sain Lotan nukkumaan… Oli aika tiukka aamupäivä, L roikkui puntissa ja sataa kaatamalla eikä viitsitty lähteä minnekään retkeilemään. Tällaisina päivinä kaipaan kyllä autoa, vaikka muuten olenkin julkisten suurkuluttaja. Tänään olen miettinyt, ettei musta kyllä olisi kokoaikaiseksi kotiäidiksi, kosahtaisi polla jossain vaiheessa…

Sori, että aina valitan samasta asiasta, mutta hitto vie, että Lotta on vilkas! Tuli mieleen juhannuksena, että onko sillä adhd… No ei vais, mutta meidän ystävien lapsi on temperamentiltaan sieltä toiselta äärilaidalta, joten kontrastia riitti. Lisäksi vasta nyt 11 kk iässä opettelee ryömimään, joten toiminnan tempo ja intensiteetti on siltä osinkin eri sfääreistä. Lotta kun käytännössä syö syöttötuolissa seisaaltaan, vaikka painan alas ja kun selän käännän, kiipeää pöydälle… Kiskoo kaiken alas keittiön tasolta, ruokapöydältä ja ropeltaa siinä sivussa uunin luukkua ja lieden ja apk:n nappuloita jne. Tänäänkin siinä ajassa, kun ehdin tyhjentää tiskikonetta, Lotta oli paitsi ”auttanut” myös tyhjentänyt kaksi kaappia ja yhden laatikon keittiössä sekä levitellyt ne kamat ympäriinsä… En oikein viitsi edes aukoa kaappeja tai laittaa likaisia astioita koneeseen hänen läsnäollessaan, koska sen tietää, että tunkee sitten siihen ja tulee järkky huuto, kun en voi päästää roskikseen (sitäkin on yhdessä kyllä tutkittu, mutta kun joskus haluaisi rauhassa laittaa edes roskan roskikseen…) tai pesuaineita syömään. Great! Tuntui vain niin kertakaikkisen oudolta seurata täysin toisenlaista lasta pari päivää – ja samaa kyllä sanoivat ystävämmekin. :-) Puuh, kyllä tämä tästä, kiitos, että sain puhkua. Mutta maailman ihanin Lotta on, kaiken ”extravaivan” palkaksi jotenkin niin valtavan positiivinen ja iloinen, toki siis myös nautin kyllä hänen eloisuudestaan, kun muutenkin tunnen oloni kotoisaksi vilkkaiden, höpöttävien ihmisten seurassa. ;-)

Kiva Suvi, että teillä alkaa pikku hiljaa helpottaa ja ongelma selvitä! Pääset sitten enempi nauttimaankin Elsasta. Ei mun mielestä ole mikään ihme, että maito ehtyy, eritoten jos on niin kuitti poikki kuin sinäkin varmaan kaikesta valvomisesta olit. Tuskin ne hardcore vouhottajatkaan sitä kiistävät, vaatiihan se maidontuotanto elimistöltä melkoisesti. Siitä puheen ollen, olen nyt antanut Lotalle tavallista luomumaitoa. Hauskaa! On nyt vielä saanut rintaa illlalla ja aamulla, mutta lopetan senkin ihan just. Uppoaa jo jääkaappikylmäkin, jesh. Milloin olette ajatelleet luopua kokonaan tuttipulloista?

Pakko kai mennä harrastamaan. Aah, Kirpun mökki kuulosti ihanalta! Mutta olo sitten vähemmän hehkeältä. Koitahan vielä kestää!