Tahkoojaplussat 52

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sandeman9503
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kiitos kysymästä, yö meni suht kivuttomasti, nukahti 22.40 ja söi klo 3, 5.30 ja 7 sitten kitinää klo7-8, lisää maitoa ja unta 8.30-10.30. Nyt juuri nukahti toisille ip-unille, jaksaa kerrallaan olla hereillä about 1-1,5 h ja sitten taas tunnin torkut. Ehkä. Kuten todettua, heti kun saa nämä aikataulut kirjattua ylös niin ne muuttuu.

Oon tänään aamusta harrastanut ahkerasti, mikälie siisteyden puuska iski. On sitten mukavampi tulla taas puhtaaseen kotiin kun tästä ylihuomenna painumme skuggaan. Huomenna onkin Katan ja Vanen kanssa treffit, saapi nähdä kuinka Vane on kasvanut:-).
Kävin poimimassa takapihan satoa: mansikoita! Kätevää, sain yhden purkin jopa pakkaseen jotta voi sitten talvella maistella oman pihan mansikoita. Ja sitten aloittelin ikuisuusprojektia:valokuvia! Sovittiin miehen kanssa että tehtäisiin tuosta mökkiprojektista erillinen albumi ja keräilin niitä ensimmäisiä raivauskuvia laatikoista. Samalla totesin että onpas meillä ollut kivaa kun joka kuvassa skoolataan ;-) tai ollaan keräännytty yhteisen ruokapöydän ääreen ystävien kanssa. Harvemmin niistä pahoista päivistä tulee otettua kuvia...ja kesä on yhtä aurinkoa:-).
Nekun innoittamana ryhdyn nyt etsimään paikallista muskaria, jos päästäisiin Nellan kanssa syksyllä aloittamaan sellainen harrastus. Mun äiti on musiikinopettaja ja suositteli lauleskelemaan tytölle erilaisia biisejä ja rummuttamaan rytmejä; jos vaikka olisi perinyt äitinsä musikaalisuuden eikä isänsä ummikkokorvaa. Nyt Nellan suosikit on hämä-hämähäki ja Elviksen love me tender:-)). Tämä mamma kun ei oikein muista sanoja niin keksiäkin voi...

Panda-mama ilmoittautuu! Jösses, viime yö jälleen kahden tunnin välein ruokintaa! Mihin se tyttö oikein syö niin paljon? Toki kaksaria alkaa löytyä leuan alta (käykää katsomassa meiliboksejanne, uusinta kuvaa olis tarjolla).Nukahti siis klo 21, sitten syötiin klo 24,klo2, neljältä älytin tutilla joten nukkui vielä tunnin, sitten klo 7, klo 8 ja vielä klo 10. Nyt nukkuu vieläkin, eipä ihme että tyttöä väsyttää kun on niin kova työ pitää mama hereillä öisin??? Kai nuo pienet ottaa sitten takaisin unentarpeensa kuten äidinkin pitäisi. Mutta kun mun on syötävä ja juotava välillä...
Kyllä on kypsä keli...mökkityömaalla kuulemma paistaa ja on +24. Just. Ja takuulla viikonloppuna siellä sataa kun ollaan mestoilla.

Grr, tästä taisi tulla pelkkää valitusta joten poistun. Vielä kiroan Mr Murphyä alimpaan helvettiin kun Sanelmalla ei tahtonut alkio kiinnittyä vaikka yritystä oli ollut...

Hellurei!

Olen ollut laiskimus, enkä ole saanut aikaiseksi kirjoittaa, vaikka täällä lähes joka pvä olen pistäytynytkin.

Voi ei Sanelma, nyt on kyllä suru puserossa. Miksi, miksi, miksi? Kun siihen saisimme vastauksen.. Pahoitteluni siis. :(
Katseet kohti pas:a, kunhan kykenet.

Aivan _mahtavalta_ kuulosti Piritan perheen loma -tai öhh se menolento..-, tuli kyllä kova hinku itselläkin lomailemaan johonkin suuntaan. Mutta jos sitten katkaistaisiin talvi jossakin lämpöisessä.. Säätkin suosivat teitä! Ja Masa se lähti sitten konttailemaan! Hyvä, hyvä!

Ja Katan Lapin lomakin olisi mun mieleen, hyvä ettei itikat kiusanneet.
Mäkin olen muuten tallentanut koneelle kirjoituksia odotusajasta alkaen, nyt on taas piitkät pätkät kaivelematta, pitäisi ryhdistäytyä. Kun en ole muuten mitään päiväkirjaa pitänyt, niin saa täältä sitten jotain muisteloita.

Ou nou, tuota Juskan uutta sanaa. Pitää olla entistä tarkempi omissa puheissaan. Meillä menee Vilin possuun aina euro, jos kirosana jommaltakummalta lipsahtaa Vilin kuullen. Ei hyvin alkanut suunsiivouspäätöksemme, vein taannoin possun pankkiin ja siellä oli 87 euroa!! Tosin ihan kaikki eivät onneksemme olleet kiroilurahoja... :)

Oliko Riinuskan työhaastis tänään vain huomenna? Tsempit ja peukut!!!

Nekku, sirkusta on meilläkin toisinaan syöminen. Ilman kirjoja ei suuhun mene mitään. Mutta nyttemmin (parit viime päivät) aikas kivuttomasti, kun antaa pojalle kirjan käteen, niin suu aukeaa kuin linnunpojalla, sen kun lappaa ruokaa suuhun. Ja kaikki maistuu, mistä pitää olla tod. tyytyväinen. Vesimelooni ja mansikat ovat tämän hetken ykkösherkkuja.
Toivon mukaan Lottallekin alkaa pöperöt maistumaan ilman kummempia temppuja. Selvisikös kuumeilu?

Nella sen kun mamia valvottaa, jaksuja sinne. Jospas ensi yönä taas olisi helpompaa. Meillä ainakin menee niin, että kun manaan oikein rutosti yöheräämisiä, menee taas hetken päästä paremmin.

Nyt meillä onkin nukuttu alkuvko paremmin (vkl:na vielä n.5-8 heräämistä ja itkeskelyä), mutta viime yönä nukkui 21.30-05 omassa sängyssään (johon taas siirryttiin potkuihin kyllästyneenä), yksi pieni tuttiälähdys ehkä 02. Viideltä siis nostin viereen äläkän jälkeen ja aamumaito vasta 07 ja unia 9.30 saakka. Suunnilleen noin on mennyt koko viikko. Varovainen jee!

Vili otti muuten ekoja askelia 3 kpl maanantaina. Sen jälkeen silloin tällöin yksi askel tuetta ja maastoutuu nopsasti. Ei siis kaadu, mutta laskeutuu salamannopeasti, kun hoksaa, että ei pidä mistään kiinni. Ja suussa seuraava tilanne: kaksi poskihammasta, siis 11 kpl hampaita kaiken kaikkiaan.

Mä olen taas vähän alamaissa, kun miehellä on ihan hirmuisesti töitä, eikä pääse läheskään joka yöksi kotiin. Sais vaihtaa alaa, mä olen kyllästynyt tähän yksinäiseen arkeen. En arjen pyörittämiseen, mutta yksinäisyyteen. Onhan mulla paljon kamuja ja äiti ja siskonmies nurkilla ja toki tuosta pikkuherrasta on jo paljon seuraa, etten varsinaisesti ole yksinäinen, mutta kun se ukkokultakin saisi olla himassa väillä. Tai on tietysti vkl:t, muttei se riitä. Plaah. Tiiviisti yhdessä vietetty lomaviikko toissaviikolla ja sen jälkeen paluu arkeen mataloitti mun fiilikset. :/ Onneksi elokuun alusta miehellä taas 2 vkoa lomaa. Mutta herttinen, sehän onkin jo parin viikon päästä. Mieli korkeammalla tuon huomion jälkeen.. :)

Nyt lopetan yksinpuhelun. Jäde maistuisi, taidan sortua kera mansikoiden..

Helouta,
Eipä ne Nellan unet näytä kauheasti vielä muuttuneen, parin tunnin välein taas viime yönä. Paitsi aamusta vaihdoin vaipan ja syötin klo 6.30 ja sitten posotettiin yhdessä kymmeneen asti! Nyt onkin jo ekoilla päikillä ollut about puoli tuntia. Mama täällä pakkaa (vaihteeksi) ja yrittää ottaa koko arsenaalin mukaan. Muistilappuja on ympäri kämppää, mies vielä sekoittaa pakkaa sillä että mun pitäisi miettiä mökin pistorasioiden paikkaa kun hirsivalmistaja pyysi. Porailevat kai hirsiin valmiit paikat ettei tartte pintavetoina kaikkia laittaa. Tosi sopivaa tehtävää väsyneille aivoille.

Kiitokset Katalle ja Vanelle eilisestä kaffeseurasta. En tietenkään löytänyt Etolasta sitä mitä hain mutta siellä oli mega-söötit Peltorin kuulosuojaimet lapsille. Melkein lähtivät mukaan, Nellan mielestä oli hyvän väriset (kirkas pinkki tai vihreä), meidän raksalla niitä voi vielä tarvita useamman vuoden:-(.

Pieniä heräilyääniä kuuluu, joten pikana toivotan mukavaa viikonloppua. Ensi viikolla onkin jo suuria synttäreitä kun Vili täyttää vuoden ja Nekku pyöreitä:-)). Etukäteisonnittelut mikäli skuggamme jatkuu sinne asti!!!

Tervehdys! Täällä mennä porskutellaan, 8 päivää vielä la:aan. Eiköhän sinne asti mennä, mutta toivottavasti ei kovasti yli, pliis..

Sanelman ja gissan tilanteet vetävät mielen matalaksi. Aniliinin sanoin: miksi, miksi? Ei voi käsittää.. Voimia uusiin hoitoihin kuitenkin. Älkää luovuttako!

Kiitos taas kuvista! Hauska nähdä että vauvankin kanssa voi vaeltaa. Mulla on muuten samanlainen ja -värinen trikookantoliina kuin Katalla. Onko se kangareppu kätevä?

Synnytys on aikalailla mielessä. "Osaakohan" sitä synnyttää?? Ei kai sitä muuta voi kuin antautua luonnon vietäväksi.

Vähän on pää tyhjä... Mukavia heinäkuun päiviä kaikille! Mä rupean vähän harrastamaan..

Sandelle ja Nellalle hyvää mökkimatkaa!

Hertta, se kangareppu on nyt ollut ihan kiva ehkä tuosta 3 kk iästä alkaen, sitä ennen en osannut laittaa Vanessaa siihen ollenkaan. Luulen myös että kauhean pitkään siinä ei jaksa pitää. Kätevää siinä on siinä, ettei tarvitse solmia mitään, ja paremmalta se mun selkään tuntuu kuin rintareppu. Tällä hetkellä oikein hyvä!

Tsemppiä myös Hertalle tulevaan koitokseen, kyllä se siitä suttaantuu. Onneksi ei tarvitse osata itse sen kummemmin, kyllä siellä sitten neuvotaan. Mun vinkki ehkä kuuluisi, että turha kärvistellä ilman epiduraalia, mä olisin ehkä vähän aiemminkin voinut sen ottaa.

Meillä on (taas) kahdenkeskinen ilta, mies lähti veneilemään kaverinsa kanssa. En hennonut kieltää kun ei ole kertaakaan ollut tänä kesänä, vaikka kieltämättä seurakin olisi kelvannut..=) Välistä on rankkaa olla viihdytystoimistona, Vane kun ei kovin kauaa jaksa olla ilman jatkuvaa toimintaa. Haaveilen joskus vielä viettäväni yksin kotona kokonaisen illan löhöillen vain sohvalla..

Kurjaa, että Aniliinillakin yksinäisiä iltoja noin paljon, ymmärrän oikein hyvin että vaikka arki sujuu hyvin yksinkin, niin seura olisi silti poikaa. Toivottavasti joskus helpottaa sen suhteen.

Kunnon öitä sitä alkaa kyllä myös kaipailemaan pian, meilläkin heräilyjä useimmiten ainakin pari tunnin välein, ja kyllä sitä aika väsy välillä on. Elokuun alusta oon päättänyt alkaa maistattamaan perunaa, joten toivotaan että siitä helpottuisi nukkuminenkin.

Huomenna pitäisi ostaa mansikkaa pakkaseen ennen kuin sato huononee kokonaan. Viikonloppuna ei ole muita suunnitelmia, mutta lauantaina olisi ehkä tarkoitus lähteä vierailemaan vähän pidemmällä sairaalassa mun isoisän luona. Isänisällä taitaa olla aika viimeisiä hetkiä menossa, ikääkin on kyllä jo kasilla alkava numero, eikä tämä sinänsä mikään yllätys ole millään lailla. Olisi ehkä mukava nähdä hänet viimeisen kerran. Huh, en oikein kestä kuolemaa missään olosuhteissa kovin hyvin, jotenkin sitä yrittää unohtaa koko asian, vaikka eihän se sillä häivy..

No, paras lopettaa, hiukka alavireistä pukkaa olemaan teksti...=) Hyvää torstaita kaikille, palataan!

Täällä ilmoittautuu myös yksi pandamamma. Typykkä valvotti viime yönä ja söi parin tunnin välein. Muuten on mennytkin tosi kivasti sekä päivät että yöt. Paino vaan ei meinaa nousta tarpeeksi. Syntymäpainosta tippui se 250 g laitoksella ja nyt ei meinaa siitä nousta. Maitoa kyllä tulisi, mutta neiti on laiska syömään ja vetelee unia parin imun jälkeen. Herättelykään ei oikein onnistu ja nyt pitäisi yrittää lisämaidon antamista. Vähän huolettaa, että mikä on, kun ei mamin eväät maistu. Onko kellään muulla ollut painonnousun kanssa ongelmia?

Gissalle ja Sanelmalle rutistukset ja ei voi oikein muuta kuin toivottaa tsemppiä jatkoon.

Kivat lomat Piritalla ja Katalla. Reissukertomuksia lukiessa alkaa taas syyhyttämään jonkun loman järkkääminen. Meillä ei ole (kerrankin) mitään reissua suunniteltuna. Kreikka ois alkusyksystä ihana, tykkään kovasti siitä maasta. Samoin himottaisi käydä jenkkilässä, jonne kaveriperhe muutti joksikin aikaa töiden perässä. Mutta arveluttaa vähän noiden pienten kanssa lähteä sinne asti...

Yritin muuten laittaa kuvia, mutta postit palautui bumerangina. Kopsasin osoitteet jostain muusta viestistä, joten lieneekö se syynä. Yritän uudestaan...

Meillä isäntä osti sellaiset pinkit Peltorin kuulosuojaimet tytölle, kun mentiin kesäteatteriin katsomaan musikaalia. Mutten hyvä, mutta neitipä ei niistä piitannut ja alkoi parku, kun pistettiin ne päähän. Viltsulle ne tuntuu kelpaavan hyvin ja jäbä käppäilee reteänä ympäri huushollia luurit päässä :)

Meillä on muuten nimiprobleemos. Aiemmin suunniteltu Amanda ei enää olekaan ihan kiveenhakattu ja listalla vilahtelee Anna, Helmi, Helmiina, Elliina, Edith... Heittäkääpä kommentteja ja ideoita. Nimi pitäisi olla vähän vanhahtava kuten pojillakin ja ehkä kolmetavuinenkin, A:lla tai V:llä alkava ois kiva. Kastepäivää ei ole vielä sovittu, joten aikaa onneksi on.

Yritän taas postitella kuvia, toivottavasti onnistuu...

Heippa kamut!

Aniliini, taisi sun peukut auttaa, nimittäin työpaikka on mun! Jeeeeee :)

Pandoja on täällä näköjään liikenteessä. Valvominen on kyllä tosi raskasta, vielä on tuoreessa muistissa vaikka olenkin saanut tämän vuoden nukkua kokonaisia öitä. Kirpulla kun on muitakin lapsia niin siinä ei välttämättä torkutakkaan aina vauvan kanssa yhtäaikaa. Jaksuja siis kaikille valvoville äipille, toivottavasti pian alkaa helpottaa.

Kirpulle ei ole tähän hätään antaa kuin 1 nimiehdotus, Amalia.
Painonnousun kanssa ei Juskalla ole ollut ongelmia, vähän päinvastoin. Toivottavasti typylle alkaisi tissi maistua unien sijaan.

Ai kun Vane oli hauskan näköinen reissullaan hyttysverkon alla. Mä tarvisin samanlaisen, menen ihan höpöksi hyttysistä.
Katan tapaan pitäisi ostaa mansikoita pakkaseen. Hinta ei vissiin vielä ole hurjasti laskenut, muttei voi kauaa lykätä tai niitä mansikoita ei enää ole.

Muuten kun katsoin niitä tapaamiskuvia, niin mietin hurjan kauan erästä että kuka on. No Sanelma! Nainenhan on muuttunut paljon edellisestä kuvasta ja vain ja ainoastaan parempaan suuntaan. Laihtunut ja kaunistunut, hyvä Sanelma :)

Vilille onnittelut askelista! Niin sitä pitää. Ja voihan Aniliinin alakuloa. Onko teillä ollut puhetta, että mies voisi vaihtaa alaa? Ymmärrän täysin tunteesi, viime talven "yksin" viettäneenä...

Hertalle mäkin sanoisin, että kyllä se luonto hoitaa asiansa. Mua ainakin auttoi asenne, että annan kropan viedä ja tottelen kätilöä. Toivottavasti saatte asuntoasianne pian kuntoon, ettei tarvii sitä stressata.

Taidampa mennä maistelemaan (taas) belgialaista suklaata, jota tulevat naapurimme eilen antoivat, nams!

Kirppu; Adaliina, Adanna, Alviira, Aurelia, Vilmiina, Vanamo, Viola ja Vilhelmiina. Siinä pari ehdotusta :) Kaikki ei kyllä täytä sun ehtoja, mutta nää olikin vaan ehdotuksia.

Pitkästä aikaa hei! Hitsin hitsi, kun mä en ehdi tänne ikinä! Olen taas pudonnut jutuistanne kuin eno veneestä!

Mutta jotakin sentään olen siepannut, ONNEA KIRPPU tyttösestä! Onpa tämä nyt tyttövoittoista! Mitenkäs Hertta, oliko sulla jo tiedossa, kumpi tulee?

Kiitos kaikista kuvista kaikille tasapuolisesti! Vitsi että Vane on jo iso tyttö, ja ihan vihreänä kateudesta täällä teidän lapin matkastanne! Mä en siis todella uskaltais lähteä Elsan kanssa 100 km kauemmas kotoa! Kun täällä kotonakin on ihan tarpeeksi rankkaa! On kyllä vähän suunniteltu, että pieni matka tehtäis, olishan se piristystä päästä kotiympyröistä hetkeksi pois.

Meillä tilanne suht vakaa tällä hetkellä. Parina päivänä taas itkua ehkä vähän enemmän ja Elsa kaipaa enemmän huomiota, mutta sitten taas ihan mukavaa oloa!

Kaikille väsyneille mammoille tsemppiä myös! Mulla on ollut välissä todella raskaita päiviä, mutta jo seuraava on aina valoisampi, joten eiköhän tämä tästä pikku hiljaa. Ikää on nyt jo 5 kk täynnä, joten eiköhän syksyllä jo helpota öiden ja muidenkin asioiden suhteen vähitellen???

Onnea Riinuskalle työpaikasta! Milloinkas sä siis aloitat työt?

Nyt pitää taas rientää... Ihania kesäpäiviä ja yritän saada aikaiseksi joku päivä siirtää uusia kuvia koneelle, niin pistän sitten tulemaan Elsastakin vähän tuoreempaa materiaalia...

Tervehdys! Mökiltä tältä erää palattu. Olipahan mukavaa, vaikka hitto vie näitä kesäkelejä. Tarttee jo harkita aurinkoon karkaamista. Luin teidän kuulumiset todella pikaisesti, joten pahoittelut, jos/kun jotain tärkiää jää kommentoimatta.

Riinuskalle onnea työpaikasta! Varmaan kivempi mennä vähän uusiin hommiin, vaikka sama talo onkin.

Kiitoksia kuvista Katalle ja Kirpulle! Ihania.

Valvoville äideille jaksamista. Joskus se loppuu (tai ainakin vähenee!), vaikka ei nyt siltä tunnukaan! Lotta heräili kuukausitolkulla 45 min-2 h välein ja olo oli panda, mutta jollain ihmeen kummalla voimalla siitä selvisi. Mulle on jäänyt mieleen, että Stella sanoi ennen L:n syntymää, että heräilemisiin tottuu. Niin se justiin jotenkin meni, että sitä ”oppi” nukkumaan pätkissä. Mutta nyt kun on oppinut taas vanhat tavat ja saa koisia yleensä yöt läpeensä, yölliset herätykset ovat hankalampia...

Sen sijaan mulle olisi ollut tosi rankka paikka olla ns. yh, kuten Sande ja Aniliini ja Riinuska (raksa-aikana)! Sympatiaa ja hatunnosto. Ah, Kata, mä tiedän ton, että mieluummin pitäisi miehen kotona, muttei henno sanoa ei. ;-) Toivottavasti edes virkistyi veneilemässä.

Vilille onnittelut ensiaskelista! Lotta on taas vaihteeksi kiinnostunut kävelystä, ja ottaa aina välillä noin viisi askelta kerrallaan ja sitten taas kiireesti hämmentyneenä konttaamaan. Kai se kohta vaihtaa konttauksen kävelyyn. Toisaalta, konttaaminenhan on kuulemma koordinaation kannalta todella tärkeää, joten ei vissiin tule meidän likasta kömpelystä... :-) L on onneksi pari viikkoa sitten oppinut laskeutumaan sohvalta ja portaita. Helpottaa kummasti meidän huushollissa, jossa portaita on joka nurkalla.

Lotta nautti taas valtavasti mökillä ja uusista maisemista. On toooodella aurinkoinen, kun vain tekemistä ja nähtävää riittää! Eilen esim. oltiin lastenjuhlissa ja L oli elementissään, kun tohinaa riitti ympärillä. Ihana tyttö kyllä on. Kotona välillä melkoinen kiukkuiita, mutta sitten vain kiireesti retkelle…

Mä pyörittelin yks päivä Kirpun nimionkkelmaa, mutta unohdin ehdotukseni! Pöh, noh, tässä ekana mieleen tulleita: Anni, Aino, Vilma. Kaksitavuisia tosin. Anna on kyllä kiva.

Hertalle tolkuttomasti tsemppiä tulevaan koitokseen! Onneksi tosiaan synnyttämistä ei tarvitse osata etukäteen. Parempi vain, ettei turhia suunnittele. (Pidän teidät mielessä asuntoasiassakin.)

Hei pitkästä aikaa!
Ja ihan ensimmäiseksi Kirpulle valtavasti onnea tytöstä!

Me ollaan tässä reissailtu pikkuisen ja muuten vietetty kesäpäiviä ihan kotona vaan. Eilen iski sekä miehelle että mulle kauhea flunssa, niistetään vaan kilpaa ja torkutaan... ei ole kyllä kivaa näin keskellä kesää! Maija on viihtynyt reissussa aika hyvin, ehkä välillä oli vähän väsyneempi kun viime viikollakin oltiin melkein joka yö eri paikassa.

Riinuskalle onnittelut työpaikasta! Koska meinasit aloittaa työt ja onko Juskalle jo hoitopaikka?

Tsemppiä kaikille valvoville mammoille. Meillä yöt ovat sujuneet suht hyvin, ainoa ongelma on että Maija haluaa nukkua mun vieressä tiiviisti, ilmeisesti on reissulla ollut sen verran äitiä ikävä aina välillä. Herää siis heti kun yritän nostaa omaan sänkyyn, eikä nukahda muuten kuin tissi suussa.

Nyt pitää mennä pihalle nauttimaan jätskistä, toivottavasti maistuu joltakin näin nuhaisena...
Ihanaa kesänjatkoa kaikille, vauvauutisia odotellaan...

Tervehdys!

Mitäs Murmeli teidän päivärytmi on nykyään? Meillä unet jotenkin hakee paikkaansa, Vanessa valvoo pidempiä aikoja (3-4 h usein), saattaa olla tosi väsynyt, mutta uni ei tule. Iltaisin ei juuri ennen puoli kymmentä nukahda, ja nukkumista edeltää usein melkoisen itkuinen pätkä. Tissille nukahdetaan meilläkin ainoastaan, enää V ei edes autokaukaloon nukahda, vaan pitää ensin nukuttaa syliin ja siirtää sitten kaukaloon. Omaa tahtoa tuntuu jo löytyvän melko lailla välillä..

Mä lähden huomenna vanhempien mökille Vanessan kanssa pariksi päiväksi, ja lauantaina lähdetään Savonlinnaan viikoksi, joten reissua pukkaa. Täällä varmaan tapahtuu vauvarintamalla sillä aikaa, sitä odotellen! Kiva olla vähän poissa kotimaisemista vaihteeksi, kotona saa olla ihan tarpeeksi taas syksyn ja talven aikana. Harrastustoimintaa ei ole ollut aikoihin kotona, mutta en jaksa välittää, ei ne villakoirat mihinkään katoa, eikä likaiset ikkunat varsinkaan..;-)

Huomenta!

Täällä ollaan vielä yhdessä palassa. Ylihuomenna on la... Eilen neuvolantäti sanoi, että vauva olisi kiinnittynyt, ei tuntenut enää että pää olisi liikkunut. Hyvä-hyvä! Kieltämättä olo on viimeisten päivien aikana ollut aiempaa tukalampi tuolla alakerrassa. Kovasti jo odotan vauvan näkemistä ja että saisi sen syliinsä! Suvi, ei tiedetä onko tulossa tyttö vai poika. Kaikki hankinnat jo tehty paitsi niitä kestovaippoja mulla ei vielä ole kuin muutama.. Oon vähän huonosti jaksanut perehtyä asiaan vaikka niin suunnittelin, että niitä ruvettaisiin käyttämään. Tuntuvat niin isolta investoinniltakin aluksi.

Onnea Riinuskalle uudesta työstä! Hitsi, että me tahkoojat ollaan pätevää porukkaa, ihan ykkösiä ;).

Kirpulle nimestä: Yhdyn Nekun ehdotuksiin, mun siskon tyttöjen nimet ovat Aino ja Vilma :).

Kiva oli kuulla Pirittan lomareissusta. Italia ON ihana, ah.. Meillä olisi tiedossa parikin asuntoa/taloa Toscanassa, joita voisi vuokrata. Haaveilen että ensi kesänä/keväällä lähdettäisiin sinne.

Tänään taidetaan lähteä piipahtamaan kaupungilla. Miehelläkin alkoi vihdoin loma ja onkin nyt sitten kotona yhteensä 6 viikkoa, ihanaa.

Moikka!

Pikainen visiitti tänne, ennen töihin (!!) lähtöä. Miehen sisko manasi eilen, että heillä on melkoinen työvoimapula palvelukeskuksessa, jonka vanhustyönjohtajana toimii ja ehdotti, että menisin muutamaksi päiväksi tuuraamaan. Hirvittää, sillä en ole tehnyt kyseistä työtä kuin joskus opiskeluajan harjoitteluissa 10 vuotta sitten. Mutta moneymoneyn takia ajattelin rohkaista itseni muutamana pvänä. :) Mun äiti tulee Vilin kanssa meille.

Onnittelut Riinuskalle uusista työkuvioista, hienoa!!! Niin, elokuussako jo aloitat, vai muistanko ihan väärin? Jänskättääkö, vaikka tuttu talo onkin?

Kirppu, kiitokset kuvista. Niin valmiin näköinen tytteli, ei puhettakaan mistään kurttuisuudesta. Ihana neiti ja tummaa tukkaakin päässä vaikka kuinka! Ja ylpeät isoveljetkin on komioita poikia! Oletkin jo saanut paljon nimiehdotuksia, en nyt justiinsa keksi lisättävää.

Ja Katalle kanssa kiitokset Lapin kuvista. Mun suosikkikuva oli kanssa se, missä Vane oli hyttyshatun suojissa! :)

Hertan la on sitten perjantaina, mietinkin sitä muutama päivä sitten, kun sattuu olemaan pvää ennen Vilin synttäreitä. Mahtaakohan tulla sama synttäripäivä..? Huisia!
Mitenköhän Stella jakselee, kolmin vai jo nelisin?? :) Tsemppiä ja onnenpotkuja teille molemmille synnytyksiin ja pikapikaa tänne ilmoittautumisia ennen ja jälkeen!

Mun alavireisyys hieman jatkuu miehen työpoissaolojen takia, eikä kaiketi ainakaan toistaiseksi aio vaihtaa alaa. No, kohta lomailee pari viikkoa ja syksymmällä taas helpottanee hieman töiden suhteen, että on sitten enemmän kotosalla. Puhelimessa puhutaan päivittäin toodella useaan otteeseen, muttei se kyllä korvaa kuin murto-osan ikävästä ja läheisyydenkaipuusta. Ärsyttävää vaan, kun monen monia päiviä olen ollut alakuloinen ja hiukan kiukkuinenkin. Tämänpäivän kp1 toivottavasti on osasyyllinen, tai siis PMS. Jospas se tästä helpottaisi, kun _oikeasti_ ei ole mitään syytä olla känkkäränkkä.

Kp-ykkösestä puheen ollen, menkat alkoivat todella salakavalasti, tai siis kiertopäivien mukaan juuri oikeaan aikaan, mutta ilman minkäänlaisia kipuja ja nipistelyitä, eikä tuhrun tuhrua. Todella hyvä juttu. Ei ainakaan vielä kaiketi tarvitse pelätä endon uusintahyökkäystä.

Hienoa, että Lotta taas intaantui käveleskentelystä. Vili otti toissapäivänä n. 6 askelta, eilen ja tänään ei ainuttakaan. Antaa kävelyharjoitusten hautua pään sisäpuolella, eihän tässä todellakaan ole kiirettä, kun nelinkontin etenee ainakin kolmeakymppiä!
Mitenkäs Loden ruokailut?

Jaahas, mistäköhän löytäisin työkenkäni? Ostin uudet päivää ennen kuin jäin liitoskipujen takia saikulle, menen kaivelemaan kätköjä. :)

Mukavaa heinäkuun jatkoa, palaillaan taasen!

Heippa kamut!
Kiitos työpaikkaonnitteluista. Mullahan alkaa työt 20.8, eli LIIIIIIIIAN pian! Hieman jänskättää poitsun vieminen tarhaan ja oma uusi työ, mutta eiköhän ne siitä suttaannu muutaman viikon aikana.

Jokos Kirpun tai siis vauvan nimiongelma on ratkennut? Mites on tytön painon laita?

Hertallakin la jo käsillä! Kohta me ollaan täällä kaikki äitejä, ei odottajia yhtään. Niin väärin... Nyt kun mieskin on lomalla sopisi vauvan syntyä, ettei mene loma ihan odotellessa :)

Minkäs mittainen se Stellan nettipimento oikein on? Jokohan siellä suunnalla on tapahtunut jotain...

Misäs Aniliini? Aika hiljaista täällä näin heinäkuussa, mutta sehän on tullut todettua jo muutamana vuonna.

Murmelille ja miehelle parantumista flunssasta. Jotenkin tuo kesänuha tuntuu paljon kurjemmalta kuin talvinuha.

Meille ei (taaskaan) kovin kummoisia kuulu, pihanurtsi alkaa pikkuhiljaa vihertää, olis kiva päästä ulkoileen omalle pihalle. Miehellä alkoi loma, kivaa kun nähdään enemmän kun pari h päivässä. Juskalla taisi olla hammastuskia kun pari yötä meni itkeskellen ja päikkärit päin honkia. Nyt onneksi jo parempaan suuntaan.

Poistun sohvalle, nukuttaa...

Oltiinkin Aniliinin kanssa yhtäaikaa linjoilla, samoja mietteitä näköjään :)

Menkoista, mun menkat on ihan kummalliset nykyään. Viime kierto oli vaan 22 päivää! Yleensä mulla on 24-28. Ennen synnytystä oli 25-32 mittaisia kiertoja. Lisäksi tuhruttaa ainakin joka toisissa menkoissa, mitä ei ollut ennen synnytystä. Eli tosi paljon huonompaan suuntaan on mennyt synnyksen jälkeen, kuis muilla?

Helouta ja terveiset skuggasta!
Tultiin Nellan kanssa kaupunkiin tänä aamuna, miehenkin pitäisi tulla päiväksi tai kahdeksi käymään, ensi viikoksi on luvattu hirsitoimitus joten pohjien pitäisi olla siihen mennessä valmiit. Saapi nähdä, kaikennäköistä onkelmaa ja haittaa on ollut mutta kuulemma tavallista rakentajaa vähemmän (meidän arkkitehdin mukaan). Kuoppa näytti alkuun tosi isolta ja nyt kun harkkoja on useampi kerros, tulee mieleen että HITTO olispa pitänyt laittaa pari (sataa) neliötä lisää. Noh, pienestä sitä on aloitettava.
Nella kasvaa ja voi hyvin, meillä ei ole ollut painon kasvussa ongelmia, imee tosi hyvin ja tehokkaasti ja vissiin mun suihkutisseistä tulee sen verran paineella? 3 kk neuvola on vasta 13.8 joten siihen asti voipi arvailla tytön kasvua. Ainakin 56 cm vaatteet on käyneet pieniksi ja vaipoissa piti siirtyä 5-8kg Liberoon. Tytön iho näet punotti pahasti Pampersien jälkeen ja epäilin jo atopiaa (miehen perintöä:-() mutta helpotti ainakin toistaiseksi vaippamerkin vaihdolla.

Hertta, helpoimmalla pääset synnytyksestä kun et suunnittele liikaa etukäteen. Kyllä ne kätilöt neuvovat ja ohjaavat, ammatti-ihmisiin kannattaa luottaa.

Juuh ja tämä yh-äitiys on ihan rock. Silloin kun saa olla kotona juoksevan veden ja suihkun äärellä:-))).Meidän raksalla pari päivää tein työmiehille ruoat ja tiskasin ja hoidin Nellaa siinä sivussa, tuli jo anoppia ikävä kun lähtivät ma-aamuna etelää kohti. Mutta vissiin maalaisilma tai joku tainnutti Nellaa sen verran että unet alkavat olla jo inhimillisiä (nyt kun sanon näin niin ens yönä ei taas nukuta...). Viime yönä nukahdettiin molemmat 21.15, tutitus 1.45 siinä toivossa että nukkuisi vielä ja JES nukahti uudelleen, syöttö 3.30 ja klo 7!! Tutitus on helppoa kun nukkui kopassaan mun vieressä! Nukahtaa yleensä rinnalle ja herää kun nostan omaan sänkyyn, mutta nukahtaa saman tien uudelleen. Muutenkin on aurinkoinen ja viihtyy itsekseen, mistä lie perinyt sellaisen luonteen?

Jaahas pientä harrastusta liikkeessä kun mösjöön pyykit pitäisi pestä. Onneksi ensi viikon jälkeen alkaa herrallakin tytö niin saan senkin kaupunkiin ja jakamaan tätä huoltajuutta. Melkein eniten mua harmittaa se että Nella kehittyy niin huimaa vauhtia ettei mies ole näkemässä niitä askelia:-(. Siksi olen ottanut videokameran käyttöön ja kuvailen päivisin juttuja. Joskus voi olla kiva katsella niitäkin, vaikka enimmäkseen mää niissä vielä höpötän ja kerron mitä tapahtuu.

Kutsu käy....

Oho, aikas vilkas päivä ollakseen heinäkuu.

Mites meni Aniliinilla töissä? Voi olla ihan hyvää vaihtelua kotonaoloon ja raha tosiaan kelpaa, tää kotihoidontuki on ankea, vaikkakin meidän kunta taitaa maksaa maan korkeinta kuntalisää.

Ja huiiii, Riinuskan työt tosiaan lähenevät. Mä alan varmaan jo lokakuussa panikoimaan omaa paluuta, joka siis koittaa tammikuussa… Apua.

Sehän olisi kyllä hauskaa, jos Hertan beben synttäripäiväksi osuisi Vilkun synttärit! LA:kin on kyllä sinänsä hyvä tahkoojien juhlapäivä, että on mun synttäripäivä ja P:n hääpäivä. :-) Muutenkin on muuten_tosi_paljon kesätulokkaita näissä.

Harrastukset on tässä huushollissa ihan jäissä ja sen kyllä huomaa. Kaaos. Villakoiria. Pyykkivuori. Auts. Musta tuntuu, että saan vielä paljon tavallista huonommin aikaan, kun mieskin on lomalla ja kotona. Jotenkin ei napostele itsekään alkaa hommiin, kun toista ei karvan vertaa sotku häiritse.

Me oltiin kuulkaas tänään Lintsillä! Olipahan hauska retki. L oli aivan tohkeissaan härveleissä. Siellä on näille vaahtosammuttimen kokoisille vajaa kymmenen laitetta ja Lotan mielestä kaikkein kivoin oli niistä hurjin, Pallokaruselli. Hihkui aivan onnessaan ja muutenkin viihtyi sitä hulinaa katsellen.

Kiitos kysymästä, Lotta syö loistavasti nyt!!! Kannatti taas täällä narista ja rutista. Ainakaan viikkoon ei ole tarvittu mitään sirkustemppuja, tuskin edes kirjaa – ja siis ruokamäärät ovat isompia kuin ikinä. Ihan loistavaa.

Nyt siis kävelee melkein aina, kun laskee lattialle seisomaan mutta omin neuvoin lähtee kyllä Vilin tavoin nelivedolla, sillä meilläkin vauhti on siinä melkoinen. Kävely on kyllä jo aika varmanoloista, mikä ei tosin ole ihme, kun on treenaillut tukea vasten ja kärryllä niin uutterasti.

Mullahan kierto on edelleen mitä sattuu. Viimeksi täti yllätti kp17. Saas nähdä, mihin asettuu.

Kiva, että Sandella on parempia öitä! Vaikka tulisikin takapakkia, jokainen hyvä yö on plussaa. Mä muistan, että kun sai edes joskus kohtalaisen pätkän, se jeesasi jo paljon. Mitä miehesi muuten tuumaa poissaolosta, onko kovinkin tuskaisaa? Nimittäin totta turiset, etenkin tuossa vaiheessa jo viikossa ehtii tapahtua vaikka mitä, muutos on niin jatkuvaa.

Nyt syömään.

Moi! Meillä ei ole vieläkään nettiyhteyttä (toimitusaika 6 vkoa...), mutta nyt pääsin miehen työkoneelle hetkeksi. Olen käynyt pari kertaa lukemassa kuulumisia ja luulin jo onnitelleeni Kirppua, mutta en vissiin ollutkaan. Onnea siis Kirpun perheelle tytöstä! Nimiehdotukset, joita olet saanut, ovat hyviä. Mun suosikkejani ovat Amanda ja Vilma.

Gissalle ja Sanelmalle samat sanat kuin muiltakin. Olen tosi hurjan pahoillani puolestanne. Oli niin hyvä kutina natsaamisesta... Epäreilua ja veemäistä, ei voi muuta sanoa.

Tsemppiä yövalvomisiin. Kohta alkaa meidänkin huushollissa taas pandailu. Tai on jo alkanut. Yöt ovat aika tukalia, kun masu painaa ja alapäätä vihloo. Vauva on lähtökuopassa, ja toivottavasti suvaitsee saapua jo ennen laskettua aikaa. Mun kolme kaveria on nyt saanut viikon sisällä lapsen :). Aika hurjaa on tämä vauvabuumi. Kaksi poikaa ja yksi tyttö.

Hertalle tsemppiä viime hetkille. Ei synnytykseen tosiaan voi oikein mitenkään valmistautua. Pää tyhjänä paikalle vaan ja sitten luottoa omiin vaistoihin. Sen sanon omaan kokemukseeni pohjautuen, että jos haluat jotakin hoitohenkilökunnalta, niin pyydä/vaadi rohkeasti ja ponnekkaasti.

Täytyy kyllä sanoa, että oma synnytys alkaa vähän hirvittää, kun viime kerran muistot pukkaavat päälle. Mutta toisaalta: tulis jo!

Pirittan Italian-matka kuulosti ihanalta. Mä tykkään kovasti Italiasta myös, ja Firenze on jäänyt mieleen tosi kauniina paikkana, johon menisin mieluusti uudestaan.

Onnea Riinuskalle työpaikan johdosta!On se varmaan hurjaa palata työelämään. Toisaalta Juska on jo aika "iso". Ainakin Leo nauttii kovasti jo muiden lasten seurasta, joten eiköhän Juskakin nopeasti totu päiväkotielämään. Muistan, että kysyit jossain viestissä Leon sängystä. Miehen kanssa väännettiin asiasta ja taivuin lopulta hänen toiveeseensa: Leo jatkaa pinnasängyssä ja pikkusiskolle ostettiin oma. Pinnasängyssä poika pysyy paremmin :).

Mitäs sitten... onnea Nekulle jo etukäteen, jos en pääse synttäripäivänä nettiin. Miten meinaat juhlistaa täysiä kymmeniä?

Meidän uusi koti on edelleen aikamoinen kaaos, mutta tärkeimmät on saatu kuntoon. Sauna- ja kylppäriremppa jatkaa syyskuulle (!) ja talon ympärys on myllätty salaojituksen takia. Mutta maltilla tästä tulee varmaan oikein hyvä.

Nyt ei tämä istuma-asento enää oikein maistu, joten se on adios tältä erää. Hertalle vielä piti sanoa, että ehtii niihin kestovaippoihin perehtyä vielä vauvan syntymän jälkeenkin. Helppoa on aloittaa esim. siten, että ostaa Ruskovillan harsoja ja vaippapöksyjä.

Niin joo, ja Aniliinille sekä Sandemanille voimia yksin olemisiin. Mä liityn kerhoon sitten, kun mies taas syksyllä aloittaa työmatkat...

Ilmoittelen itsestäni viimeistään sitten, kun jakaudun :). Kuulemisiin!

Iltaa! Vielä tänne, kun tässä miehen soittoa odottelen, jahka saa hänkin työnsä plakkariin tältä päivältä.

Kiitos kysymästä, mulla meni töissä yllättävän hyvin. Kummasti sitä muistui mieleen nostot ynnä muut opiskeluajoilta. Ja asenne sekä uskallus tarttua töihin on tässä iän myötä parantunut ja karaistunutkin olen täällä kotikakkavaippojen myötä, kun hajut eivät hyökänneet nenääni. Oli vaan jotenkin julmaa taas konkreettisesti huomata, miten ihminen vanhetessaan taantuu jälleen vauvaksi. Mutta ehkä pitää ajatella sitä ympyrän sulkeutumista. Ja ovathan vanhat ihmiset omalla tavallaan hellyttäviä, suojeluvaisto herää heidänkin kohdallaan. Hattuni nousee korkealle heille, jotka tuota raskasta työtä jaksavat alati tehdä.. Näin pieninä annoksina menee, mielelläni menen uudelleen, mutta kyllä mun päivittäinen työni on eloisien lapsosten parissa. :)
Tämmöisiä työmietteitä..

Hienoa, että Lotan syönnit sujuu ja likka sitten kävelee jo. Wau! :)

Meillä mies ei nähnyt Vilin ensi askelia, mutta kaiketi n. tokat askeleet kyllä ja nauroi vedet silmissä, liekö sitten hieman liikutuksen kyyneliäkin seassa.. Hassun näköistä ankkakävelyä, horjahtelua puolelta toiselle.

Onkos muuten muille kuin Nellalle tullut vaippaihottumaa? (Onneksi vaiva hävisi merkin vaidon myötä.) Me ollaan melkeimpä alusta saakka käytetty Lidlin vaippoja ja ollaan kyllä oltu tosi tyytyväisiä. Hinta-laatu-suhde kohdallaan ja varmaan kropan malli juuri passeli niille.

Meillä meni viime yö penkin alle, herätyksiä taas n. kakssataa, eli kun täällä manaan, niin ensi yönä paremmat unet? Vai toimiikohan se vain toisin päin, että kun oikein hehkuttelee, niin penkin alle menee seuraavaksi??
Hienoa, että Nella nukkuu jo paremmin, saman olen huomioinut kuin Nekku, että kun edes joskus saa pitkän (normaalia pidemmän) unipätkän, niin pandarenkulat häipyy toviksi.

Nyt unipuhelu ja petiin! :)