tämä maalainen kävi stadissa ja meni kyllä yli ymmärryksen meno siellä :/!!!!

  • Viestiketjun aloittaja äimistynyt
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta en kyllä ymmärrä miten kiire ja toisia päin käveleminen ja väistämättömyys liittyvät toisiinsa. Kyllä ihmisiä pitää väistää vaikka olisi kuinka kiire. Ei siihen väistämiseen ainakaan enempää aikaa mene kuin siihen törmäilyyn.
Joo, mutta kun sitä väistämistilaa ei ole ihan yhtä paljon kuin siellä heinäpellolla :D Niin silloin sitä saattaa osua jommalla kummalla puolella tai edessä tai takana kävelevään ihan VAHINGOSSA.
Usein vaikkapa liukuportaissa voi olla niin, että joku nytkähtää yhtäkkiä eteen sieltä sievstä jonosta oikeasta reunasta ja silloin siihen osuu se kiireinen metroon juoksija.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja CherryBlossom:
Joopa joo taas. Se on totta että keskustassa ruuhka-aikaan kävely on perseestä kun on niin paljon ihmisiä liikkeellä, väkisinkin joku tulee joskus päin. Vittumaista mutta no can do. Stockalla käyn harvoin, mulle turhan kallis paikka, kaikki mitä siellä myydään saa muualtakin halvemmalla :) Ja koskaan mulle ei ole sanottu ratikassa tms. syömisestä/juomisesta.

Ja on se kumma, kun Helsinkiä saa kaikki mollata eikä missään nimessä puolustaa kotikaupunkiaan, ja auta armias jos sanot yhenkään poikittaisenkaan sanan muusta Suomesta ni oot leuhka hesalainen nirppanokka. Terve.
Takavuosina Joensuuta haukuttiin oikein olan takaa. Turkulaisia ja Tamperelaisia taas haukutaan säännöllisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja CherryBlossom:
Ja on se kumma, kun Helsinkiä saa kaikki mollata eikä missään nimessä puolustaa kotikaupunkiaan, ja auta armias jos sanot yhenkään poikittaisenkaan sanan muusta Suomesta ni oot leuhka hesalainen nirppanokka. Terve.
Näinhän se menee. :|

Edelleen ihmettelen, kun sanotaan leuhkaksi (?) sitä, että on 30 min ruokatauolta kiire takaisin työpaikalle tai jos on menossa sovittuun tapaamiseen, niin kiirehtii. Tai hakemaan niitä lapsia hoidosta, sinne minä ainakin menen mahdollisimman vauhdikkaasti - ja keskustasta kotikulmille kestää kiiruhtaenkin yli puoli tuntia. Anteeksi ap, jos en ehtinyt hymyillä sinulle matkan varrella.

 
Alkuperäinen kirjoittaja äimistynyt :
mistäs minä tiesin, ettei ratikassa/metrossa saa syödä tai juoda.. edes ottaa hörppyä vesipullosta tai haukata suklaata?! stokkalla oli järkyttävän kallista ja nirppanokkaisia myyjiä. kadulla vastaantulijat rynnivät päin, ei merkkiäkään kohteliaasta väistämisestä ja liukuportaissa kauhistuin, kun isompi porukka tunki ohi lähes työntäen minut alas. liian outoa touhua minulle, kiitos vain. ja jotkut hullut vielä muuttavat vapaaehtoisesti tuonne!!!! :(
No mut nythän tiedät jo miten toimia kun seuraavan kerran tulet hesaan :)
ilonen mieli mukaan vaan, menokin näyttää ihan toisenlaislta :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja CherryBlossom:
Joopa joo taas. Se on totta että keskustassa ruuhka-aikaan kävely on perseestä kun on niin paljon ihmisiä liikkeellä, väkisinkin joku tulee joskus päin. Vittumaista mutta no can do. Stockalla käyn harvoin, mulle turhan kallis paikka, kaikki mitä siellä myydään saa muualtakin halvemmalla :) Ja koskaan mulle ei ole sanottu ratikassa tms. syömisestä/juomisesta.

Ja on se kumma, kun Helsinkiä saa kaikki mollata eikä missään nimessä puolustaa kotikaupunkiaan, ja auta armias jos sanot yhenkään poikittaisenkaan sanan muusta Suomesta ni oot leuhka hesalainen nirppanokka. Terve.
Takavuosina Joensuuta haukuttiin oikein olan takaa. Turkulaisia ja Tamperelaisia taas haukutaan säännöllisesti.
Lahdesta ei kellään ole koskaan mitään hyvää sanottavaa, mutta kumma kyllä harva siitä täällä herneen nenäänsä vetää :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja CherryBlossom:
Ja on se kumma, kun Helsinkiä saa kaikki mollata eikä missään nimessä puolustaa kotikaupunkiaan, ja auta armias jos sanot yhenkään poikittaisenkaan sanan muusta Suomesta ni oot leuhka hesalainen nirppanokka. Terve.
Näinhän se menee. :|

Edelleen ihmettelen, kun sanotaan leuhkaksi (?) sitä, että on 30 min ruokatauolta kiire takaisin työpaikalle tai jos on menossa sovittuun tapaamiseen, niin kiirehtii. Tai hakemaan niitä lapsia hoidosta, sinne minä ainakin menen mahdollisimman vauhdikkaasti - ja keskustasta kotikulmille kestää kiiruhtaenkin yli puoli tuntia. Anteeksi ap, jos en ehtinyt hymyillä sinulle matkan varrella.
Niin, siellä on kiire ja sitä on vaikea toisten käsittää kellä ei ole niin kiire. Mutta hei, eikö saa sanoa että en tykkää, tuntuu tylyltä?
 
Ettei olisi aloittajalla vaan huono asenne ja jokainen asia on helppo laittaa sen piikkiin että on stadissa.

Liukuportaissa tosiaan seistään oikealla puolella ja ne joilla on kiire menevät vasemmalta ohi,mutta tuskin kukaan tahalleen tönii, täällä yleensä sanotaan että anteeksi jos joku on edessä.Täällä myös hiukan enemmän ihmisiä kuin maalla,ei ole aikaa jutella kaikkien kanssa,eikä myöskään tunneta suurinta osaa ihmisistä.kuka nyt kokoaika jaksaisi moikkailla ja jutustella.

En usko että kukaan täällä myöskään katsoo vinoon jos puhuu kuin "maalainen" eiköhän täällä niitä maalaisia ole sen verta jo että on totuttu kuulemaa eri murteita.

Tuli mieleen kun olimme taas kerran viime vk:lla etelä-savossa niin kyllä kaikki ihmiset tuntuvat kattovan pitkään aina kun menimme kauppaan.syytä en tiedä,ei mitenkään stadin slangia väitelty ja lapsetkin jopa käyttäytyi hyvin:)

Haukkumisia en kyllä ymmärrä,mun mielestä stadilaiset ovat ihan kohteliaita,ei sitä nyt jokaiselle vastaantulevalle jaksa irvistää tekohymyä.

Tännehän ei ole pakko tulla jos ei tykkää,mutta muuten teretulemast vaa!

*muoks* 29 vuotta täällä asuneena ei ole kertaakaan mulle sanottu suklaan syömisestä tai muunkaan syömisestä mitään ja että vielä ei muka vettäkään saisi juoda |O
 
Itse olen aina asunut helsingingissä ja mun mielestä täällä on hyvinkin ystävällistä porukkaa. Keskusta on tosiaan hektinen paikka, mutta olempa minäkin siellä lompsinut hyvinkin hitaasti (haaveilevaa sorttia kun olen). Mutta kuten monet on sanonut niin helsinki on muutakin kuin keskusta. Mulla menee metrolla kotiin keskustasta n.2min ja täällä on hyvinkin rauhallista. Tuntemattomien kanssa tulee turistua kun käyn tossa lähikiskalla aina aamukahvilla. Ja silloin kun vielä rattaiden kanssa kuljin niin aina sai apua, usein ei tarvinnut edes pyytää. Nykyään liikun pyörätuolilla ja apua saa aina. Jos joku ei huomaa että tarvitsen apua, niin ei tarvitse kun pyytää.

Mä rakastan tätä kaupunkia :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Niin, siellä on kiire ja sitä on vaikea toisten käsittää kellä ei ole niin kiire. Mutta hei, eikö saa sanoa että en tykkää, tuntuu tylyltä?
Saa sanoa. Mutta ei saa leimata kaikkia sen mukaan, että sattuu käymään siellä "työskentely- ja turismialueella" (=keskusta).
Tulkaa käymään sinne missä asumme, siellä meilläkin on aikaa oleilla ja ollaan leppoisia, tervehditään naapureita ja jäädään kadunkulmiin juttelemaan. =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja CherryBlossom:
Joopa joo taas. Se on totta että keskustassa ruuhka-aikaan kävely on perseestä kun on niin paljon ihmisiä liikkeellä, väkisinkin joku tulee joskus päin. Vittumaista mutta no can do. Stockalla käyn harvoin, mulle turhan kallis paikka, kaikki mitä siellä myydään saa muualtakin halvemmalla :) Ja koskaan mulle ei ole sanottu ratikassa tms. syömisestä/juomisesta.

Ja on se kumma, kun Helsinkiä saa kaikki mollata eikä missään nimessä puolustaa kotikaupunkiaan, ja auta armias jos sanot yhenkään poikittaisenkaan sanan muusta Suomesta ni oot leuhka hesalainen nirppanokka. Terve.
Takavuosina Joensuuta haukuttiin oikein olan takaa. Turkulaisia ja Tamperelaisia taas haukutaan säännöllisesti.
Mutta ei turkulaista joka puolustaa kotikaupunkiaan leimata automaattisesti leuhkaksi paskaksi, niinkuin lähes poikkeuksetta helsinkiläisille tehdään. Myöskään jos tamperelainen sanoo ettei tykkää landesta, sitä ei pidetä moukkamaisuutena niinkuin jos helsinkiläinen sen sanoo.

Ja miten ihmisten on niin vaikeaa ymmärtää, että täällä asuu paljon porukkaa, ja tänne mahtuu monenlaista kulkijaa. On toki paljon vittumaisia tyyppejä ja niitä "leuhkoja" jne. mutta kyllä täällä mukavia ja ystävällisiä ihmisiä riittää ihan niinkuin muuallakin. Hienoa yleistää satoja tuhansia ihmisiä yhdenlaiseksi tyypiksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja CherryBlossom:
Ja on se kumma, kun Helsinkiä saa kaikki mollata eikä missään nimessä puolustaa kotikaupunkiaan, ja auta armias jos sanot yhenkään poikittaisenkaan sanan muusta Suomesta ni oot leuhka hesalainen nirppanokka. Terve.
Näinhän se menee. :|

Edelleen ihmettelen, kun sanotaan leuhkaksi (?) sitä, että on 30 min ruokatauolta kiire takaisin työpaikalle tai jos on menossa sovittuun tapaamiseen, niin kiirehtii. Tai hakemaan niitä lapsia hoidosta, sinne minä ainakin menen mahdollisimman vauhdikkaasti - ja keskustasta kotikulmille kestää kiiruhtaenkin yli puoli tuntia. Anteeksi ap, jos en ehtinyt hymyillä sinulle matkan varrella.
Niin, siellä on kiire ja sitä on vaikea toisten käsittää kellä ei ole niin kiire. Mutta hei, eikö saa sanoa että en tykkää, tuntuu tylyltä?
Ei stadilaisellakaan ole kiire, kun on lomalla vaikkapa siellä sinun kotipaikkakunnallasi. Sinulla taas voi olla kiire siellä kotikulmilla töihin, tapaamiseen, hakemaan lasta tarhasta..tylyä?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Niin, siellä on kiire ja sitä on vaikea toisten käsittää kellä ei ole niin kiire. Mutta hei, eikö saa sanoa että en tykkää, tuntuu tylyltä?
Saa sanoa. Mutta ei saa leimata kaikkia sen mukaan, että sattuu käymään siellä "työskentely- ja turismialueella" (=keskusta).
Tulkaa käymään sinne missä asumme, siellä meilläkin on aikaa oleilla ja ollaan leppoisia, tervehditään naapureita ja jäädään kadunkulmiin juttelemaan. =)
Oliko tuo kutsu? :D :heart:
 
myy
se mikä pistää aina silmään on se ,että bussilla kun matkustaa niin ihmiset ei jaksa kävellä sitä muutamaa sataa metriä,jos joku jää kyydistä pois,vaan jää muutaman sadan metrin päässä seuraavalla pysäkillä pois...eli on siis bussimatkat yhtä pysähtelemistä...jos kauppakeskuksen laidalla jää ihmisiä pois,niin kauppakeskuksen toisella laidalla taas sitten...ymmärrän toki vanhukset ym.mut pistää naurattamaan joka kerta tuttujen kans se ihmisten laiskuus,kun pitää päästä ni likelle kotia ku vaan bussilla pääsee...varmaan v*tuttas olla bussikuski kaupungissa;)
 
Lilii
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja Phoebsi:
Niin, siellä on kiire ja sitä on vaikea toisten käsittää kellä ei ole niin kiire. Mutta hei, eikö saa sanoa että en tykkää, tuntuu tylyltä?
Saa sanoa. Mutta ei saa leimata kaikkia sen mukaan, että sattuu käymään siellä "työskentely- ja turismialueella" (=keskusta).
Tulkaa käymään sinne missä asumme, siellä meilläkin on aikaa oleilla ja ollaan leppoisia, tervehditään naapureita ja jäädään kadunkulmiin juttelemaan. =)
Oliko tuo kutsu? :D :heart:
Voisi ollakin. Ehkä. Jos et syö mua elävältä. :eek:
 
Mä oon ikäni asunut ( 40vuotta ) Helsingissä enkä voi väittää törmääväni jatkuvasti töykeisiin ihmisiin. Töykeitä moukkia voi tavata ihan missä vaan jos sikseen on.

Itse kuljen aina kotoa keskustaan sporalla eikä koskaan ikinä kukaan ole tullut riistämään mun vesipulloa ( eikä siideripulloakaan ;) ) tai puuttunut suklaapatukan syömiseen.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
se mikä pistää aina silmään on se ,että bussilla kun matkustaa niin ihmiset ei jaksa kävellä sitä muutamaa sataa metriä,jos joku jää kyydistä pois,vaan jää muutaman sadan metrin päässä seuraavalla pysäkillä pois...eli on siis bussimatkat yhtä pysähtelemistä...jos kauppakeskuksen laidalla jää ihmisiä pois,niin kauppakeskuksen toisella laidalla taas sitten...ymmärrän toki vanhukset ym.mut pistää naurattamaan joka kerta tuttujen kans se ihmisten laiskuus,kun pitää päästä ni likelle kotia ku vaan bussilla pääsee...varmaan v*tuttas olla bussikuski kaupungissa;)
Voi ei, voi ei , voi ei :D
Täytyy seuraavalla kerralla vaikka bussissa huutaa, että voitaisko kaikki sopia millä pysäkillä jäädään pois, ettei aina tarvi pysähtyä. :D

On parempi, etten kommentoi tähän nyt enempää koska olen päättänyt, etten sano täälä kovin rumasti kenellekään.
 
ex tre-hki
Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Ite asun 100km:n päässä sieltä ja toi on totta, että kävellään päin, ei edes yritetä väistää. Ja tuo tietty töykeys/nirppanokkamaisuus on kanssa siellä yleistä, kun vertaa vaikka Tampereeseen.
Muistan että Tampereella oli sellainen fiksu käytäntö suojateillä, et siinä oli kaksi kaistaa ja oikeata mentiin yli. Toimi hyvin, ei tarvinnut törmäillä. Ihmettelen etteivät muut opi vastaavaa tapaa.

 
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
se mikä pistää aina silmään on se ,että bussilla kun matkustaa niin ihmiset ei jaksa kävellä sitä muutamaa sataa metriä,jos joku jää kyydistä pois,vaan jää muutaman sadan metrin päässä seuraavalla pysäkillä pois...eli on siis bussimatkat yhtä pysähtelemistä...jos kauppakeskuksen laidalla jää ihmisiä pois,niin kauppakeskuksen toisella laidalla taas sitten...ymmärrän toki vanhukset ym.mut pistää naurattamaan joka kerta tuttujen kans se ihmisten laiskuus,kun pitää päästä ni likelle kotia ku vaan bussilla pääsee...varmaan v*tuttas olla bussikuski kaupungissa;)
Et vo olla tosissas :LOL:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja CherryBlossom:
Stockalla käyn harvoin, mulle turhan kallis paikka, kaikki mitä siellä myydään saa muualtakin halvemmalla
Varsinkin keskustan stockalta saa tiettyjä erikoistuotteita joita ei saa muuten koko Suomesta.

Varsinkin Stockmannin herkku on ihan ylivoimainen valikoimaltaan mihin tahansa muuhun ruokakauppaan verrattuna. Ja on mainettaan edullisempi.
 
BR
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja myy:
se mikä pistää aina silmään on se ,että bussilla kun matkustaa niin ihmiset ei jaksa kävellä sitä muutamaa sataa metriä,jos joku jää kyydistä pois,vaan jää muutaman sadan metrin päässä seuraavalla pysäkillä pois...eli on siis bussimatkat yhtä pysähtelemistä...jos kauppakeskuksen laidalla jää ihmisiä pois,niin kauppakeskuksen toisella laidalla taas sitten...ymmärrän toki vanhukset ym.mut pistää naurattamaan joka kerta tuttujen kans se ihmisten laiskuus,kun pitää päästä ni likelle kotia ku vaan bussilla pääsee...varmaan v*tuttas olla bussikuski kaupungissa;)
Voi ei, voi ei , voi ei :D
Täytyy seuraavalla kerralla vaikka bussissa huutaa, että voitaisko kaikki sopia millä pysäkillä jäädään pois, ettei aina tarvi pysähtyä. :D

On parempi, etten kommentoi tähän nyt enempää koska olen päättänyt, etten sano täälä kovin rumasti kenellekään.
Mua nauratti tää :LOL:

Oikeasti, eikö ne pysäkit ole sitä varten, että jokainen jää sillä pysäkillä joka itselle parhaiten sopii? Pitäisikö tietää etukäteen, että seuraavalla pysäkillä varmaan ei jää muita, joten jäänpä minäkin tässä ettei kuskin vaan tarvi minun takia pysäyttää.

Ei hitto, naurattaa niin että on kyyneleet silmissä :LOL:
 
maalainen
Mulle jäi hyvä fiilis Helsingin reissusta. Kai se on sama käytäntö ihan Kuopiossa ja missä hyvänsä kaupungissa monessa asiassa, esim että miten niissä portaissa kuljetaan. Mulle on arkea asua järven rannassa ja herätä linnun lauluun. tuntea suurinosa vastaantulijoista ja tutustua niihin joita en tunne. En mä kuitenkaan olettanut että sama homma olis isommassa kaupungissa. nautin ihmisvilinästä ja siitä että oli monenlaista kulkijaa liikenteessä. Kun on enemmän porukkaa, mahtuu siihen enemmän niitä nirppanokkiakin, näinhän se menee. Perheen kans tykättiin ja lomat vietetään jatkossakin kaupunkilomina.
 
puolin ja toisin
Onpahan koominen ketju... Itse helsinkiläisenä joskun kiertelin suomenmaata autolla nuorempana ja huomasin, että on sillä merkitystä mistä olet kotoisin. Niin kauan kun ei asuinpaikkakunta tullut puheeksi, oltiin mukavia ja keskustelu sujui oikein mutkattomasti, mutta auta armias, kun tuli puheeksi, että asun Helsingissä, niin automaattisesti olin ylpeä ja kusipää, vaikka edelliset pari tuntia sujuikin varsin hyvässä hengessä. Ennakkoluulot ovat syvässä. Toki ei lähelläkkään kaikki kohtaamiset ollet tällaisia, mutta valitettavan useat kyllä. Eipä sielä maalla anneta Helsingille tai helsinkiläisille edes mahdollisuutta.
 

Yhteistyössä