tämä maalainen kävi stadissa ja meni kyllä yli ymmärryksen meno siellä :/!!!!

  • Viestiketjun aloittaja äimistynyt
  • Ensimmäinen viesti
äimistynyt
mistäs minä tiesin, ettei ratikassa/metrossa saa syödä tai juoda.. edes ottaa hörppyä vesipullosta tai haukata suklaata?! stokkalla oli järkyttävän kallista ja nirppanokkaisia myyjiä. kadulla vastaantulijat rynnivät päin, ei merkkiäkään kohteliaasta väistämisestä ja liukuportaissa kauhistuin, kun isompi porukka tunki ohi lähes työntäen minut alas. liian outoa touhua minulle, kiitos vain. ja jotkut hullut vielä muuttavat vapaaehtoisesti tuonne!!!! :(
 
bud
Ite asun 100km:n päässä sieltä ja toi on totta, että kävellään päin, ei edes yritetä väistää. Ja tuo tietty töykeys/nirppanokkamaisuus on kanssa siellä yleistä, kun vertaa vaikka Tampereeseen.
 
g
Alkuperäinen kirjoittaja Ullis:
Häh, ettei metrossa tai ratikassa saa syödä tai juoda? Oikeesti? Enpä oo huomannut, vaikka oon täällä 6 v asunut.
Samoin, eipä ole kukaan ikinä valittanut! ;)
Stokkalla en ole käynyt vuosiin, miksi pitäisi?! On paljon parempiakin kauppoja. ;)
 
jaa, mie en oo moista huomannut ja olen sentäs asunut täällä 28v :D
siis toki stockalla on töykeitä myyjiä mutta se johtunee siitä että ei näytä siltä jotta olis varaa sieltä mitään ostaa :snotty:
 
Minä kävin Helsingissä viimeksi keväällä, ja olin ihmeissäni, miten ystävällisiä ihmisiä siellä oli joka paikassa. Oli itsestään selvää, että kärryt autetaan ratikkaan ja pois. Ei meillä päin sellaista osata alkuunkaan. Jotenkin tuntui suorastaan, että ihmiset osas tapoja paremmin ku kotipuolessa (tästä joukosta kyllä täytyy laskea pois teinit).
 
stadilainen
Alkuperäinen kirjoittaja Onnelmatapaus:
Katoppakö ne on niiiiin tärkeitä kun ne on kaupunkilaisia!
no en kauheasti tiedosta, olenko kaupunkilainen vai en kun kävelen keskustassa. Kaupungilla kävelen nopeasti, koska on koko ajan kiiren johonkin, lounastauot ja työn kulunvalvonta ovat mielessä koko ajan.

Ratikassa saa juoda vettä ja syödä suklaata, ei ole vielä ketään sakotettu, mutta kyse on ruoista, jotka sotkevat paikkoja enemmän, sämpylät, hampurilaiset yms..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äimistynyt :
mistäs minä tiesin, ettei ratikassa/metrossa saa syödä tai juoda.. edes ottaa hörppyä vesipullosta tai haukata suklaata?! stokkalla oli järkyttävän kallista ja nirppanokkaisia myyjiä. kadulla vastaantulijat rynnivät päin, ei merkkiäkään kohteliaasta väistämisestä ja liukuportaissa kauhistuin, kun isompi porukka tunki ohi lähes työntäen minut alas. liian outoa touhua minulle, kiitos vain. ja jotkut hullut vielä muuttavat vapaaehtoisesti tuonne!!!! :(
Maalaiset menköön vaikka Tampereelle :) Ja kerro sitten oliko Tampereen Stoccalla edullisempaa :)

Ja suosittelen käymistä jossakin suurkaupungissa ulkomailla :) siellä vasta ruuhka onkin!
 
---
Varmaan ollaankin töykeämpiä, sillä aina kun itse käyn maalla esim. kesäisin, mykistyn ihan siitä kuinka mukavia tuntemattomat ihmiset ovat! Jutellaan avoimesti tuntemattomille ja ollaan kohteliaita. Kyllä se aina tuntuu kun eri maahan menis... Miksköhän tääl pk-seudulla ihmiset on niin erilaisia? Ei tietysti kaikki mutta useat koska eron huomaa ihan selvästi....
 
kaupunki
"Aina" olen metrossa syönyt ja juonut, en nyt ihan ateriaa sentään :) Stockalla saa erilaista palvelua riippuen miten pukeutuneena ja minkä oloisena sinne menee, jos on tyylikäs ja käyttäytyy itsetietoisesti, palvellaan hyvin, arkisemman näköisenä taas ei - kokeiltu on.. Ja tosiaan kadulla on paras tietää mihin on menossa ja suunnistaa sinne määrätietoisesti. Maalla paljon leppoisampaa, siitä pidän, vaikka kaupungissa ikäni asunut.
 
just
Alkuperäinen kirjoittaja äimistynyt :
mistäs minä tiesin, ettei ratikassa/metrossa saa syödä tai juoda.. edes ottaa hörppyä vesipullosta tai haukata suklaata?! stokkalla oli järkyttävän kallista ja nirppanokkaisia myyjiä. kadulla vastaantulijat rynnivät päin, ei merkkiäkään kohteliaasta väistämisestä ja liukuportaissa kauhistuin, kun isompi porukka tunki ohi lähes työntäen minut alas. liian outoa touhua minulle, kiitos vain. ja jotkut hullut vielä muuttavat vapaaehtoisesti tuonne!!!! :(
Mä oon ikäni täällä asunut ja toi päälle käveleminen on kyllä totta. Tuntuu, että joutuu itse aina väistämään vastaantulijoita.
Nirppanokkiin en kyllä ole törmännyt ja oon julkisissa liikennevälineissä saattanut syödä esim karkkia ja pullostakin oon juonut, eikä kukaan ole tullut valittamaan.
Ehkä jos tolla asenteella oot ni parempi että pysyt siellä korvessas missä asut.
 
Helsinkiläinen
Helsingin keskustan aluea on työmatkaväylä, ihmiset kävelee töihin tai kouluun, kotiin tai kaverille, kaupoille tms. ei Helsinki ole pelkästään se keskustan alue...
 
MA
Alkuperäinen kirjoittaja äimistynyt :
mistäs minä tiesin, ettei ratikassa/metrossa saa syödä tai juoda.. edes ottaa hörppyä vesipullosta tai haukata suklaata?! stokkalla oli järkyttävän kallista ja nirppanokkaisia myyjiä. kadulla vastaantulijat rynnivät päin, ei merkkiäkään kohteliaasta väistämisestä ja liukuportaissa kauhistuin, kun isompi porukka tunki ohi lähes työntäen minut alas. liian outoa touhua minulle, kiitos vain. ja jotkut hullut vielä muuttavat vapaaehtoisesti tuonne!!!! :(
Tota... törmäämiseen tarvitaan kaksi, että et ole ilmeisesti itsekään väistänyt. Täällä on nykyään niin paljo maalaisia jotka ei tiedä kummalla puolella kävellään ;), että vilkkaammilla väylillä syntyy helposti tietynlaista tungeksimista. Siellä kuuluu liikkua niin, että katselee koko ajan jo vähän kauempaa, mistä välistä mahtuu menemään.
Stokkalla on varmaan kallista, en ole siellä pitkään aikaan käynyt, mutta kallista on kaikkialla muuallakin. Mitä olit sieltä hakemassa?
Ja ratikassa saa kyllä juoda vettä ja syödä suklaata, niinkun tuolla jo sanottiin. Monet juo ja syö paljon pahempiakin asioita. Tuliko sulle joku siitä urputtamaan, vai mistä tulit tuommoiseen käsitykseen?
 
29v stadissa asunut
Siis huomauttiko joku sulle veden juomisesta/suklaan syömisestä? Mulle ei sellasesta oo koskaan sanottu. Roskaavat ja helposti sotkevat eväät kuten esim hampurilaiset,jätski ym on asia erikseen,ne ei kuulu liikennevälineisiin. Stockan myyjät taas on nirppanokkia ja töykeitä kaikille jotka ei näytä ostavan mitään,ja parempaa palvelua siellä saa jos on huolitellun näkönen - esim ei verkkareita,siisti ulkonäkö jne.
 
Asiaa (siis töykeyden välttämistä ja tönimistä) auttaisi varmaan huomattavasti se, että ei tukittaisi leveästi koko porukan voimin jalkakäytävää ja maleksittaisi etananvauhdilla (viimeksi eilen todella kiukutti Espalla kun oli kiire), koska kaikki eivät ole Hgin keskustassa lomailemassa. Ja liukuportaissa seisottaisiin siellä oikealla puolella että toiset pääsevät ohi...

Mikään pakkohan täällä ei ole käydä, jos ei tykkää.
 
Kapunki
Alkuperäinen kirjoittaja maalla:
Maalla huomioidaan minunkin mielestä kanssaihmiset paremmin... Liian hektistä menoa mulle myös.
Oletko koskaan kävelly minkään isomman kaupungin keskustassa, ja koettanu vaikka edes katsoa silmiin kaikkia vastaantulijoita? Vai minkälaista huomioimista ajattelit? Mä olen viimeksi eilen jutellut ainakin kolmen-neljän täysin tuntemattoman ihmisen kanssa Helsingissä. Näistä yksi oli jostakin muualta Suomesta tullut perhe, jota yritin parhaani mukaan opastaa autolla Linnanmäelle. Värväsin vielä toisen ohikulkijankin neuvomaan, kun liikun itse niin vähän autolla, etten oikeen osannut neuvoa. Olisko tämä sitä huomioimista?
 
w
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Asiaa (siis töykeyden välttämistä ja tönimistä) auttaisi varmaan huomattavasti se, että ei tukittaisi leveästi koko porukan voimin jalkakäytävää ja maleksittaisi etananvauhdilla (viimeksi eilen todella kiukutti Espalla kun oli kiire), koska kaikki eivät ole Hgin keskustassa lomailemassa. Ja liukuportaissa seisottaisiin siellä oikealla puolella että toiset pääsevät ohi...

Mikään pakkohan täällä ei ole käydä, jos ei tykkää.
Joo, mäkin peräänkuuluttaisin tota liukuportaissa oikealla seisomista.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Asiaa (siis töykeyden välttämistä ja tönimistä) auttaisi varmaan huomattavasti se, että ei tukittaisi leveästi koko porukan voimin jalkakäytävää ja maleksittaisi etananvauhdilla (viimeksi eilen todella kiukutti Espalla kun oli kiire), koska kaikki eivät ole Hgin keskustassa lomailemassa. Ja liukuportaissa seisottaisiin siellä oikealla puolella että toiset pääsevät ohi...

Mikään pakkohan täällä ei ole käydä, jos ei tykkää.
Joo, mennään kaikki vaan Espalla hurjaa kyytiä eikä vilkuillakaan sivuille. Turistitkin tykkää ja maine paranee. Tuon liukuporras jutun ymmärrän mutta en muuta.
 

Yhteistyössä