tämä maalainen kävi stadissa ja meni kyllä yli ymmärryksen meno siellä :/!!!!

• Viestiketjun aloittaja äimistynyt
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:
Mulle on arkea asua järven rannassa ja herätä linnun lauluun. En mä kuitenkaan olettanut että sama homma olis isommassa kaupungissa.
Väitätkö ihan tosissaan ettei pk-seudulla voi elää noin?
Linnun lauluun mä oon herännyt monen monena aamuna Töölössä :D Töölönlahtikin on lähellä sekä meri :)

maalainen
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja maalainen:
Mulle on arkea asua järven rannassa ja herätä linnun lauluun. En mä kuitenkaan olettanut että sama homma olis isommassa kaupungissa.
Väitätkö ihan tosissaan ettei pk-seudulla voi elää noin?
Linnun lauluun mä oon herännyt monen monena aamuna Töölössä :D Töölönlahtikin on lähellä sekä meri :)
hohhoi...tarttuipa tuohonkin joku :D Tarkotin vaan että asun maalla ja kun lähden lomalle en halua mihinkään mökkilomalle, koska oma arki täällä ei paljon siitä poikkea, keskellä luonnonrauhaa, omakotitalossa järvenrannalla pikkukylässä jne. Helsingissä mulla ei olis varaa samanlaiseen. Pointtini oli että ei kaikki maalaiset inhoa Helsinkiä vaan toiset jopa nauttii siitä. Anteeksi huono ulosantini. Ja kyllä, ihan varmasti Helsinginkin lähellä on niitä tuppukyliä, mutta itsellä matkaa on n.700km ja siksi koen siellä lomailun eksoottisena vaihtoehtona verrattuna Oulun ostosreissuun.

sladi stadi
Alkuperäinen kirjoittaja äimistynyt :
mistäs minä tiesin, ettei ratikassa/metrossa saa syödä tai juoda.. edes ottaa hörppyä vesipullosta tai haukata suklaata?! stokkalla oli järkyttävän kallista ja nirppanokkaisia myyjiä. kadulla vastaantulijat rynnivät päin, ei merkkiäkään kohteliaasta väistämisestä ja liukuportaissa kauhistuin, kun isompi porukka tunki ohi lähes työntäen minut alas. liian outoa touhua minulle, kiitos vain. ja jotkut hullut vielä muuttavat vapaaehtoisesti tuonne!!!! :(
Sisäsiittoisia kusipäitä tainnut olla enimäkseen, kannattaa vältellä sitä sukurutsareiden paikkaa jossa mamuilla on enemmän oikeuksia kuin kanta Suomalaisella.

voi teitä
Alkuperäinen kirjoittaja Helsinkiläinen:
Helsingin keskustan aluea on työmatkaväylä, ihmiset kävelee töihin tai kouluun, kotiin tai kaverille, kaupoille tms. ei Helsinki ole pelkästään se keskustan alue...
tää on just niin tällästä, ihmiset luulee maalla, että helsinki on keskusta vaan. täälä on niin paljon muitakin alueita.

huhh
Alkuperäinen kirjoittaja sladi stadi:
Alkuperäinen kirjoittaja äimistynyt :
mistäs minä tiesin, ettei ratikassa/metrossa saa syödä tai juoda.. edes ottaa hörppyä vesipullosta tai haukata suklaata?! stokkalla oli järkyttävän kallista ja nirppanokkaisia myyjiä. kadulla vastaantulijat rynnivät päin, ei merkkiäkään kohteliaasta väistämisestä ja liukuportaissa kauhistuin, kun isompi porukka tunki ohi lähes työntäen minut alas. liian outoa touhua minulle, kiitos vain. ja jotkut hullut vielä muuttavat vapaaehtoisesti tuonne!!!! :(
Sisäsiittoisia kusipäitä tainnut olla enimäkseen, kannattaa vältellä sitä sukurutsareiden paikkaa jossa mamuilla on enemmän oikeuksia kuin kanta Suomalaisella.
No onneksi kaikki maalaiskylät on sellasia metropoleja ettei sisäsiittosuus oo koskaan ollu ongelma, vaikka samat suvut asuu samoilla kylillä vuosisadat.

Mikä on kanta Suomalainen?

JKL
Alkuperäinen kirjoittaja voi teitä:
Helsingin keskustan aluea on työmatkaväylä, ihmiset kävelee töihin tai kouluun, kotiin tai kaverille, kaupoille tms. ei Helsinki ole pelkästään se keskustan alue...
tää on just niin tällästä, ihmiset luulee maalla, että helsinki on keskusta vaan. täälä on niin paljon muitakin alueita.
no esim mitä?

Alkuperäinen kirjoittaja JKL:
no esim mitä?
Esim vanha Tapanilan omakotitaloalue on kyllä iki-ihana :heart:

JKL
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Alkuperäinen kirjoittaja JKL:
no esim mitä?
Esim vanha Tapanilan omakotitaloalue on kyllä iki-ihana :heart:
ei siellä hesassa oo mitää ok-taloja hahahhaa :DDD

bdt
Lukematta kenenkään muiden vastauksia : Rakastan stadia eli Helsinkiä, ikuisesti.
Ei kenenkään ole pakko tulla tänne jos ei halua. Yleisesti ihmisten kohtaamiseen luontevasti on paras keino itse käyttäytyä hyvin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

vieras
Pari viikkoa sitten käytiin Helsingissä ja mun mielestä siellä kaikki taas oli tosi ystävällisiä. Autot pysähtyi aina kun halusi ylittää suojatietä, kukaan ei kävellyt päälle, myyjät oli joka paikassa tosi ystävällisiä jne. Ja ihan paikalliset mukavia esim. ratikassa meille toivotettiin hauskaa päivää kun oltiin linnanmäelle menossa.

Yhteistyössä