tämä maalainen kävi stadissa ja meni kyllä yli ymmärryksen meno siellä :/!!!!

  • Viestiketjun aloittaja äimistynyt
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Vaikka tämä luultavasti onkin pelkkä provokaatio niin vastaan siltikin, että taitavat ongelmat olla lähinnä aloittajan päässä. Mikäli kulkisit Helsingissä avoimin mielin vailla ennakkoluulojasi, huomaisit sen olevan oikein miellyttävä kaupunki. Ruuhkaista siellä ei todellakaan ole, voin suositella sinulle joitain todellisia suurkaupunkeja jos haluat ihmismassoja kokea.

Raitiovaunussa voit hyvillä mielin syödä ja juoda, ja epäilen, ettei kukaan ole sinua tullut kieltämään tälläkään kertaa. Ihmisten töykeyteen viittaaminenkin ihmetyttää, kaipaatko jatkuvaa päänsilittelyä ja tervehdyksiä kun kävelet kadulla? Myyjien töykeys toki on asia erikseen, mutta joskus heilläkin on huonoja päiviä, eivätkä kaikki vaan sovellu asiakaspalvelutehtäviin. Stokkalla en ole moista huomannut, eikä se todellakaan voi liittyä ihmisen ulkonäköön, suurin osa tavaroista siellä on ihan normaalin työssäkävijän ostettavissa.

Seuraavan kerran kun tulet vierailulle Helsinkiin, nosta pää pystyyn, unohda kielteiset ajatuksesi ja maalaisen alemmuuskompleksi niin voit nauttia kokemastasi.
 
stadissa pörrännyt
Alkuperäinen kirjoittaja stadilainen:
koska on koko ajan kiiren johonkin, lounastauot ja työn kulunvalvonta ovat mielessä koko ajan.
tää on just sitä "stadilaisuutta" :)

on niin kiire niin kiire taas on tapaaminen ja nyt mun pitää jo mennä.

eikä tosiaan osata nähdä vikoja itsessään. mut kyl sinne stadiin mahtuu kivojakin ihmisiä.
 
r
Alkuperäinen kirjoittaja stadissa pörrännyt:
Alkuperäinen kirjoittaja stadilainen:
koska on koko ajan kiiren johonkin, lounastauot ja työn kulunvalvonta ovat mielessä koko ajan.
tää on just sitä "stadilaisuutta" :)

on niin kiire niin kiire taas on tapaaminen ja nyt mun pitää jo mennä.

eikä tosiaan osata nähdä vikoja itsessään. mut kyl sinne stadiin mahtuu kivojakin ihmisiä.


Niin? Jos on kiire, niin on kiire. Mitä vikaa siinä maalaisen mielestä on?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Luna:
Miten te jaksatte... huoh, Helsinki on paljon muutakin kuin vaan keskusta, Stocca ja kiireiset työmatkalaiset...
Just näin. Itse en tönimistä muista koskaan kokeneeni Helsingissä sen paremmin kuin muuallakaan. Jos mihin tahansa kaupungin keskustaan työnnetään naapurikuntia myöten tajuton määrä työmatkalaisia tai shoppailijoita ja turisteja yhtä aikaa, niin väkisin kai siinä joskus osut johonkuhun. Se ei ole kuitenkaan tönimistä tai ylimielisyyttä. Jos se häiritsee, siellä ei onneksi tarvitse oleskella, vaan voi asua muualla. Emmekä me helsinkiläiset pidä itseämme parempia tai kaupunkia todellakaan edes isona. Pikku paikka maailman mittakaavassa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja stadissa pörrännyt:
Alkuperäinen kirjoittaja stadilainen:
koska on koko ajan kiiren johonkin, lounastauot ja työn kulunvalvonta ovat mielessä koko ajan.
tää on just sitä "stadilaisuutta" :)

on niin kiire niin kiire taas on tapaaminen ja nyt mun pitää jo mennä.

eikä tosiaan osata nähdä vikoja itsessään. mut kyl sinne stadiin mahtuu kivojakin ihmisiä.


Niin? Jos on kiire, niin on kiire. Mitä vikaa siinä maalaisen mielestä on?
Kuule, näitä kiirehtijöitä on joka kylässä. Helsingissä niitä vain on enemmän samassa paikassa.
 
stadissa pörrännyt
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja stadissa pörrännyt:
Alkuperäinen kirjoittaja stadilainen:
koska on koko ajan kiiren johonkin, lounastauot ja työn kulunvalvonta ovat mielessä koko ajan.
tää on just sitä "stadilaisuutta" :)

on niin kiire niin kiire taas on tapaaminen ja nyt mun pitää jo mennä.

eikä tosiaan osata nähdä vikoja itsessään. mut kyl sinne stadiin mahtuu kivojakin ihmisiä.


Niin? Jos on kiire, niin on kiire. Mitä vikaa siinä maalaisen mielestä on?
Kuule, näitä kiirehtijöitä on joka kylässä. Helsingissä niitä vain on enemmän samassa paikassa.
voipi olla totta.

mutta teennäisyys on jotenkin myös suurempaa helsinkiläisten keskuudessa. vaikka eipä se mun elämään suuremmin vaikuta. mut välillä vituttaa kulkea kun ihmiset kävelee päin!
 
huihigh harmaana
mun mielestä on ihanaa, kun saa olla anonyymina liikenteessä. usein mietin omia asioitani ja ihan varmasti näytän äkäiseltä.

kauheaa olisi mulle, jos kaikki tuntisivat minut ja minä kaikki. nautin todella paljon siitä, ettei mulla oo aavistustakaan siitä, ketä viereisessä rapussa asuu, tai edes kerrosta alempana.

usein näytän varmasti tylyltä, koska en edes välitä siitä, että ihmiset tulevat juttelemaan.

ja ei, en ole mikään ikävä ihminen tai sulkeutunut. sosiaalisesti olen taitava ja hyvin pärjäävä ihminen. :)
 
sadas
Alkuperäinen kirjoittaja stadissa pörrännyt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja stadissa pörrännyt:
Alkuperäinen kirjoittaja stadilainen:
koska on koko ajan kiiren johonkin, lounastauot ja työn kulunvalvonta ovat mielessä koko ajan.
tää on just sitä "stadilaisuutta" :)

on niin kiire niin kiire taas on tapaaminen ja nyt mun pitää jo mennä.

eikä tosiaan osata nähdä vikoja itsessään. mut kyl sinne stadiin mahtuu kivojakin ihmisiä.


Niin? Jos on kiire, niin on kiire. Mitä vikaa siinä maalaisen mielestä on?
Kuule, näitä kiirehtijöitä on joka kylässä. Helsingissä niitä vain on enemmän samassa paikassa.
voipi olla totta.

mutta teennäisyys on jotenkin myös suurempaa helsinkiläisten keskuudessa. vaikka eipä se mun elämään suuremmin vaikuta. mut välillä vituttaa kulkea kun ihmiset kävelee päin!
Kukakohan se teennäinen taas on ;)
 
r
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja stadissa pörrännyt:
Alkuperäinen kirjoittaja stadilainen:
koska on koko ajan kiiren johonkin, lounastauot ja työn kulunvalvonta ovat mielessä koko ajan.
tää on just sitä "stadilaisuutta" :)

on niin kiire niin kiire taas on tapaaminen ja nyt mun pitää jo mennä.

eikä tosiaan osata nähdä vikoja itsessään. mut kyl sinne stadiin mahtuu kivojakin ihmisiä.


Niin? Jos on kiire, niin on kiire. Mitä vikaa siinä maalaisen mielestä on?
Kuule, näitä kiirehtijöitä on joka kylässä. Helsingissä niitä vain on enemmän samassa paikassa.

Niin? Eipä sille minkään voi. Mullakkin on kiire, joudun työssäni juoksemaan paikasta toiseen asiakkaiden luokse, en sille minkään voi. Helsingissä on paljon ihmisiä.
 
stadissa pörrännyt
Alkuperäinen kirjoittaja sadas:
Alkuperäinen kirjoittaja stadissa pörrännyt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja stadissa pörrännyt:
Alkuperäinen kirjoittaja stadilainen:
koska on koko ajan kiiren johonkin, lounastauot ja työn kulunvalvonta ovat mielessä koko ajan.
tää on just sitä "stadilaisuutta" :)

on niin kiire niin kiire taas on tapaaminen ja nyt mun pitää jo mennä.

eikä tosiaan osata nähdä vikoja itsessään. mut kyl sinne stadiin mahtuu kivojakin ihmisiä.


Niin? Jos on kiire, niin on kiire. Mitä vikaa siinä maalaisen mielestä on?
Kuule, näitä kiirehtijöitä on joka kylässä. Helsingissä niitä vain on enemmän samassa paikassa.
voipi olla totta.

mutta teennäisyys on jotenkin myös suurempaa helsinkiläisten keskuudessa. vaikka eipä se mun elämään suuremmin vaikuta. mut välillä vituttaa kulkea kun ihmiset kävelee päin!
Kukakohan se teennäinen taas on ;)
kuinka olen teennäinen??
 
poikia3
mä kävin hesassa läpikulkumatkalla Suokkiin maanantaina ja ostoksilla viime viikolla. Ja palvelua tuli, niin Stockalla kuin muuallakin kysyttiin voidaanko auttaa, etsittiin haluamani laisia vaatteita. Liukuportaissa on tapana seistä toisessa laidassa, että kiireiset pääsee ohi. Busseissa ja ratikoissa on kyllä iät ajat ollut kyltit, ettei niissä saa syödä, tulee helposti sotkua, joka on vaikea siivota.

Ja jos on kiire kaduilla on käveltävä aika määrätietoisesti, esim Aleksilla on usein seiskelevia porukoita, joita saa väistellä. Esim. olin jokin aika sitten ystävieni kanssa leffassa, tulin autolla keskustaan, ja tavallinen reitti olikin poikki kaatuneiden puiden takia, mulla meni siis automatkaan jo puoli tuntia enemmän. Aleksilla sitten juoksin ja väistelin ihmisiä parhaan taitoni mukaan, leffa kun alkaa kun se alkaa.
 
poikia3
Alkuperäinen kirjoittaja stadissa pörrännyt:
Alkuperäinen kirjoittaja sadas:
Alkuperäinen kirjoittaja stadissa pörrännyt:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja r:
Alkuperäinen kirjoittaja stadissa pörrännyt:
Alkuperäinen kirjoittaja stadilainen:
koska on koko ajan kiiren johonkin, lounastauot ja työn kulunvalvonta ovat mielessä koko ajan.
tää on just sitä "stadilaisuutta" :)

on niin kiire niin kiire taas on tapaaminen ja nyt mun pitää jo mennä.

eikä tosiaan osata nähdä vikoja itsessään. mut kyl sinne stadiin mahtuu kivojakin ihmisiä.


Niin? Jos on kiire, niin on kiire. Mitä vikaa siinä maalaisen mielestä on?
Kuule, näitä kiirehtijöitä on joka kylässä. Helsingissä niitä vain on enemmän samassa paikassa.
voipi olla totta.

mutta teennäisyys on jotenkin myös suurempaa helsinkiläisten keskuudessa. vaikka eipä se mun elämään suuremmin vaikuta. mut välillä vituttaa kulkea kun ihmiset kävelee päin!
Kukakohan se teennäinen taas on ;)
kuinka olen teennäinen??
No kyllä tunnut minustakin olevan teennäinen ja muka parempi
 
vieras
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta en kyllä ymmärrä miten kiire ja toisia päin käveleminen ja väistämättömyys liittyvät toisiinsa. Kyllä ihmisiä pitää väistää vaikka olisi kuinka kiire. Ei siihen väistämiseen ainakaan enempää aikaa mene kuin siihen törmäilyyn.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja äimistynyt :
mistäs minä tiesin, ettei ratikassa/metrossa saa syödä tai juoda.. edes ottaa hörppyä vesipullosta tai haukata suklaata?! stokkalla oli järkyttävän kallista ja nirppanokkaisia myyjiä. kadulla vastaantulijat rynnivät päin, ei merkkiäkään kohteliaasta väistämisestä ja liukuportaissa kauhistuin, kun isompi porukka tunki ohi lähes työntäen minut alas. liian outoa touhua minulle, kiitos vain. ja jotkut hullut vielä muuttavat vapaaehtoisesti tuonne!!!! :(

Pysy ihmeessä siellä maalla. Minua ei sinne saa kirveelläkään.

Onhan navettahuivi varmasti päässä että kaikki tietävät sinun olevan paikallinen?

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Jonna:
kyllä se on itsestä kiinni miten näkee maailman. Mä näen enimmäkseen ystävällisiä ihmisiä täällä.
Samoin. Mutta se täytyy myöntää, että kyllä etelä-euroopan mentaliteetti on erilainen Suomeen verrattuna. Suomalaiset ovat varautuneita, mutta silti ystävällisiä.
 
Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten
Mitäs jos vaikka mieluummin opettelis ne käytöstavat kuin olis täällä haukkumassa. Useimmat kyllä tietävät kummalla puolella katua kävellään, tai liukuportaissa seisotaan. Kärkkäimmät leuanlouskuttajat tuntuvat aina olevan niitä, joilla sitä sivistystä ei ole, valitettavasti.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta en kyllä ymmärrä miten kiire ja toisia päin käveleminen ja väistämättömyys liittyvät toisiinsa. Kyllä ihmisiä pitää väistää vaikka olisi kuinka kiire. Ei siihen väistämiseen ainakaan enempää aikaa mene kuin siihen törmäilyyn.
Joo, mutta kun sitä väistämistilaa ei ole ihan yhtä paljon kuin siellä heinäpellolla :D Niin silloin sitä saattaa osua jommalla kummalla puolella tai edessä tai takana kävelevään ihan VAHINGOSSA.
 
stadissa pörrännyt
Alkuperäinen kirjoittaja Tyhjät tynnyrit kolisevat eniten:
Mitäs jos vaikka mieluummin opettelis ne käytöstavat kuin olis täällä haukkumassa. Useimmat kyllä tietävät kummalla puolella katua kävellään, tai liukuportaissa seisotaan. Kärkkäimmät leuanlouskuttajat tuntuvat aina olevan niitä, joilla sitä sivistystä ei ole, valitettavasti.
eli kuten sinä!? miten sitä voipi tietää että ollaan oikealla puolella jos ei aikaisemin ole rullaportaissa kulkennunna.

ja en nyt puhu omakohtaisesti, minulle on vanhemmat opettaneet jo lapsena kuinka helsingissä mennään.
 
Joopa joo taas. Se on totta että keskustassa ruuhka-aikaan kävely on perseestä kun on niin paljon ihmisiä liikkeellä, väkisinkin joku tulee joskus päin. Vittumaista mutta no can do. Stockalla käyn harvoin, mulle turhan kallis paikka, kaikki mitä siellä myydään saa muualtakin halvemmalla :) Ja koskaan mulle ei ole sanottu ratikassa tms. syömisestä/juomisesta.

Ja on se kumma, kun Helsinkiä saa kaikki mollata eikä missään nimessä puolustaa kotikaupunkiaan, ja auta armias jos sanot yhenkään poikittaisenkaan sanan muusta Suomesta ni oot leuhka hesalainen nirppanokka. Terve.
 
Just tulin shoppailemasta ja kyllä mä ratikassa söin ja join ja niin on tehnyt satoja kertoja aiemminkin eikä kukaan ole siitä ikinä huomautellut mitään. Stokkalla ei ole kallista, siellä on myös laatutavaroita jotka luonnollisti maksaa enemmän esim Chanelin meikit verrattuna Anttilan Rimmeliin enkä koskaan ole Stokkalla tavannut nirppanokkaista myyjää. Kadulla mennään eteenpäin, liikennettä on keskustassa sen verran ettei sinne voi jäädä maleksimaan ettei ole muiden tiellä. Kohteliasta väistämistä näen päivittäin ja jos törmää johonkin niin sanotaan "anteeksi". Liukuportaissa kuljetaan aina oikealla puolella jotta kiireelliset ihmiset (joilla on kiire esim seuraavaan kulkuneuvoon/töihin tms) pääsevät nopeammin ohi. Rakastan Helsinkiä ja asumista täällä :heart:
 
pompom
Alkuperäinen kirjoittaja Mustapantteri:
Helsingissä on aika tylyä väkeä, puhumattomia tuppisuita jotka katsoo muualta tulevia tai erilailla puhuvia ihmisiä vinoon.. Okei, yleistän, mutta tämmöinen maku sieltä jää suuhun kun siellä käy. Hemmetin likainen ja roskainenkin kaupunki se on :x
Ne on ne maalta muuttaneet. Ne on olevinaan stadilaisempia kuin stadilaiset itse. Ne luulee, että on stadilaista kattella toista pitkin nenänvartta.
Ei se ole. Tai no, ehkä joidenkin teinien parissa tai joissain piireissä, mutta ne nyt on kaikille sellaisia. Maalaiset vaan ottaa kaiken niin itteensä.
 

Yhteistyössä