Tämä maailman (suomalaisten) suvaitsemattomuuden lisääntyminen surettaa niin että sydäntä puristaa :(

Status
Viestiketju on suljettu.
"lilleri"
[QUOTE="vieras";23649005]iso peesi tähän. tosin voisin vielä lisätä että englantilaiset valkoiset. jos olisi tummaihoinen britti kyseessä, varmaan kuviteltaisiin ensimmäiseksi että on joku pakolainen afrikasta.

olen huomannut myös kuinka nämä akaatin (vaikka kantaasi kyllä yritätkin perustella) tyyppiset argumentoijat ovat sokeita sille, kuinka paljon se kansallisuus oikeasti merkitsee meille, onko länsimaalainen vai ei.[/QUOTE]

Työelämässä kultuurierot monasti törmää. Brittien työmenttaliteetti on samankaltainen kuin esim suomalaisella. Ei se väri aina kaikkea määrää vaan tapa toimia työelämässä. Ja tässä on kultuurien kohdalla suuria eroja.

äiti 45 v
Bittikaverini (miehen työkaveri) on asunut nyt 4v suomessa, eikä osaa kuin muutaman sanan suomea. Eikä ketään haittaa, koska on britti eli oikein suosittua seuraa ja kielitaidottomuus on muiden mielestä aika herttaista. Työllistyi, koska pääsi suomalaistyttiksen isän firmaan. Sekin on vaan hauskaa. Koska englantilaiset on cool!
Suomalaiset osaavat englantia, englanti on maailmankieli. Esimerkiksi Nokialla selviää mainiosti vuodesta toiseen englannilla, kaikkihan englantia siellä osaavat, kansainvälisessä firmassa.

Sen sijaan somali ei ole mikään maailmankieli, ja somalialaiset ovat usein luku-ja kirjoitustaidottomia. Ei näillä tälläisillä koulujakäymättömillä ihmisillä, jotka eivät osaa edes puhua mitään sivistyskieltä, ei näillä ole mitään sellaisia ominaisuuksia mitä suomalainen työelämä heiltä olisi vailla.

Ei, vaikka kuinka Thors kutsuu tätä kivikautista porukaa moniosaajiksi. Heidän työpanostaan ei Suomi yksinkertaisesti tarvitse, kun porukka pitäisi aikuisia myöten ensin opettaa lukemaan ja kirjoittamaan.

Eikä heistä useimmat ole edes työhön halukkaita. Afrikkalainen kulttuuri ei ole mitenkään työorientoitunutta. Näkeehän sen kun katsoo Afrikan mannerta. On pitkät kasvukaudet, lämpöä ja luonnonrikkauksia. Mitään ei siellä ole kansat aikaan saaneet, mikä olisi hyvinvointiin johtanut. Orjakaupalla ei pysty tätä selittämään, sillä ei siellä sivistystä ollut ennen orjakauppaakaan. Valkoinen rotu oli kuitenkin jo kehittänyt melkoisen kulttuurin ja hyvinvoinnin tuohon mennessä, ei ne millään kaarnalaivalla niitä orjia Afrikasta käyneet hakemassa.

"Rouva"
Äskettäin oli juttua, että vastaanottokotiin neekereille haettiin 10 työntekijää 10 asiakasta kohti. Silloin ei ole rahasta pulaa, mutta suomalaisvanhukset saavat maata vaipoissa lääketokkurassa ja varmaan 1 hoitaja 50 vanhusta kohti. Pedofiilit, raiskaajat ja homppelit ovat suvaitsevaisten ykköskohteita!
Jotain kertoo sun älyllisestä kehityksestä se, että sun sanavarasto on suoraan 40-luvulta. Juntti.

huoh...
[QUOTE="lilleri";23649019]Työelämässä kultuurierot monasti törmää. Brittien työmenttaliteetti on samankaltainen kuin esim suomalaisella. Ei se väri aina kaikkea määrää vaan tapa toimia työelämässä. Ja tässä on kultuurien kohdalla suuria eroja.[/QUOTE]

Se on ihan totta. Suomalaiseen valittamiseen ja ruikuttamiseen ei maailmalla törmää

äiti 45 v
[QUOTE="näin on";23649007]Kenialaisissa on vähiten lusmuja.[/QUOTE]

Kenialaisia ylipäätänsä on Suomessa melko vähän, muutama. Jos menemme Keniaan, on siellä varmasti hyvin vähän suomalaislusmuja.

"näin on"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;23649046:
Kenialaisia ylipäätänsä on Suomessa melko vähän, muutama. Jos menemme Keniaan, on siellä varmasti hyvin vähän suomalaislusmuja.
Tilastosta on karsittu ne kansalaisuudet, joita on vain muutamia...

[QUOTE="jeejee";23649009]En kai olekaan sanonut että en kohdistaisi ketään kohtaan "vihaa". Voin rehellisesti myöntää että olen jollain tasolla rasisti. Olen sen verran paljon tehnyt ulkomailla töitä, ns. kolmansissa maissa joten olen mielipiteeni siellä rakentanut. Ja se jako perustuu pitkälti kultuurillisiin ja työllisiin faktoihin, tai siis eroavaisuuksiin. Työtavat törmäävät ja ymmärrystaso on monasti ihan eri planeetalta. Ei se ole kenenkään vika, silti oikeutettu olen pitämään joidenkin kultuurien edusajia tyhminä - työsaralla. Heiltä löytyy kuitenkin monta asiaa josta meillä olisi opittavaa. Kolikolla aina kaksi puolta.

Tartutanko rasismini lapsiini? Todennäköisesti kyllä koska en ala valehdella. Samalla kuitenkin kerron myös ko. kultuurista ne hyvätkin puolet. Miksi pitäisi kaunistella että vaikkapa Etelä-Afrikkalaisten miesten kanssa naisen on helppo tehdä töitä, että siellä arvostetaan koulutettua naista? Kun näin ei ole. Naista ei todellakaan arvosteta. Tai että pitäisikö minun kertoa kuinka mahtavia kiinalaiset on kun pieksevät vaimojaan ilman syytä, koska niin vaan tavataan tehdä? Minä en lähde valehtelemaan. Jos se tekee minusta rasistin niin ilomieli. Muistan kuitenkin kertoa myös sen että noissa maissa esim. vanhempien arvostus on jotain muuta kuin meillä. Ja heillä ei ole kiire kellon perässä-[/QUOTE]

Miksi sä puhuisit lastesi kanssa tuollaisia? Eivät he kovin nopeasti ole lähdössä töihin etelä-afrikkaan? Miksi lapsille pitää kertoa perheväkivallasta, etelä-afrikkalaisten tai suomalaisten? Tai ylipäätään annat mitään syväanalyyseja minkään kulttuurin käytännöistä yleisenä totuutena. Koska vaikka työssäsi olet nähnyt ehkä keskivertosuomalaista enemmän, et ole silti nähnyt koko totuutta. KUKAAN ulkomaalainen ei voi tuomita suomalaisia työntekijöitä laiskoiksi, jos täällä työskennellessään näkee laiskoja suomalaistyöntekijöitä.

Juuri kaltaisesi ihmiset tekevät suomesta (ja koko maailmasta) pikkuisen huonomman paikan elää. Kurjaa, että joku haluaa valita sellaisen tien.

[QUOTE="lilleri";23649019]Työelämässä kultuurierot monasti törmää. Brittien työmenttaliteetti on samankaltainen kuin esim suomalaisella. Ei se väri aina kaikkea määrää vaan tapa toimia työelämässä. Ja tässä on kultuurien kohdalla suuria eroja.[/QUOTE]

No tämä britti lusmuilee kun silmä välttää. Ei tule töihin usein maanantaisin koska on krapulassa, tai jos tulee niin nukkuu takahuoneessa pitkät päikkärit... mut onko kaikki 30v brittimiehet työtävieroksuvia alkoholisteja?

äiti 45 v
Kumma juttu, että aina vaan useammin sen mummon vaipat vaihtaa mamu ja sen mummon vie ulos mamu.

Ja nämä mamut vielä ihmettelevät, miten suomalaiset voivat hylätä omat vanhempansa laitoksiin...
Ei pidä paikkaansa. Niitä mummoja ei edelleenkään vie ulos kukaan. Ei edes mamu. Sillä Suomi elää velaksi ja SÄÄSTÄÄ. Hoitohenkilökuntaa ei siksi palkata.

Otamme valtionvelkaa ja säästämme omista palveluistamme, että voimme maksaa tukia Portugaliin ja Kreikkaan sekä kansainvälisille pankeille. Sekä tietenkin elättää elintasopakolaisia täällä Suomessa vastaanottokeskuksissa. Mummot maksavat konkrettisesti ja saavat tuntea tämän suvaitsevaisuuden omissa nahoissaan. Tämä oli minulle ja miehelleni jälleen yksi hyvä syy äänestää PerSuja, EU-kriittisyys!!!!

"jeejee"
Miksi sä puhuisit lastesi kanssa tuollaisia? Eivät he kovin nopeasti ole lähdössä töihin etelä-afrikkaan? Miksi lapsille pitää kertoa perheväkivallasta, etelä-afrikkalaisten tai suomalaisten? Tai ylipäätään annat mitään syväanalyyseja minkään kulttuurin käytännöistä yleisenä totuutena. Koska vaikka työssäsi olet nähnyt ehkä keskivertosuomalaista enemmän, et ole silti nähnyt koko totuutta. KUKAAN ulkomaalainen ei voi tuomita suomalaisia työntekijöitä laiskoiksi, jos täällä työskennellessään näkee laiskoja suomalaistyöntekijöitä.

Juuri kaltaisesi ihmiset tekevät suomesta (ja koko maailmasta) pikkuisen huonomman paikan elää. Kurjaa, että joku haluaa valita sellaisen tien.
Eli valehteleminen ja kaunitelu on tie jolla edetään?

Sekö edistää vaikkapa kiinalaisnaisten oloja että me täällä kaunistellaan totuutta ja kerrotaan satuja siitä miten hienosti tuollakin maassa asiat on?

Satu ei muutu todeksi vaikka kuinka minäkin niin haluaisin. Eikä taivaanrannan maalaus maailmaa paranna, ei valehtelu missään nimessä.

huoh...
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;23649075:
Ei pidä paikkaansa. Niitä mummoja ei edelleenkään vie ulos kukaan. Ei edes mamu. Sillä Suomi elää velaksi ja SÄÄSTÄÄ. Hoitohenkilökuntaa ei siksi palkata.

Otamme valtionvelkaa ja säästämme omista palveluistamme, että voimme maksaa tukia Portugaliin ja Kreikkaan sekä kansainvälisille pankeille. Sekä tietenkin elättää elintasopakolaisia täällä Suomessa vastaanottokeskuksissa. Mummot maksavat konkrettisesti ja saavat tuntea tämän suvaitsevaisuuden omissa nahoissaan. Tämä oli minulle ja miehelleni jälleen yksi hyvä syy äänestää PerSuja, EU-kriittisyys!!!!
Mene katsomaan Suomen suurinta vastaanottokeskusta. Siellä alueella on pohjoiseuroopan suurimmat investoinnit meneillään

Minä vien ulos. Tai no nyt en vie kun olen äitiyslomalla (muita kuin omaa mummoani). Mutta vanhusten tai kehitysvammaisten kanssa työssäni (eli koko työurani) olen vienyt ulos vähintään 2 mummoa/kehitysvammaista päivässä. Vien heitä joelle uimaan, pesen vanhanajan tyyliin joessa hiukset ja sitten saunassa selän. Ja vihdon vihdalla. Ja halin kun mummo kutsuu mua enkeliksi. Laulan samalla kun syötän... Ja niinpoispäin. Mun työni on aina laadukasta, sillä rahapulan otan omasta selkänahastani, en mummojen.

äiti 45 v
[QUOTE="Rouva";23649029]Jotain kertoo sun älyllisestä kehityksestä se, että sun sanavarasto on suoraan 40-luvulta. Juntti.[/QUOTE]

Vastasit nimimerkille "surkeaa" ylläolevasti, vaikka tuo nimimerkki kirjoitti täyttä asiaa siitä, kuinka karva-ankkureille riittää hoitohenkilökuntaa (terveille nuorille ihmisille).

Sinulle ei siis tarvitse kirjoitella asiaa, riittää kun paskan muotoilee nykyaikaiseen kieliasuun ja ilmaisee koreasti. Todella surkeaa!!

"qAz"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;23649101:
Vastasit nimimerkille "surkeaa" ylläolevasti, vaikka tuo nimimerkki kirjoitti täyttä asiaa siitä, kuinka karva-ankkureille riittää hoitohenkilökuntaa (terveille nuorille ihmisille).

Sinulle ei siis tarvitse kirjoitella asiaa, riittää kun paskan muotoilee nykyaikaiseen kieliasuun ja ilmaisee koreasti. Todella surkeaa!!
Haista äiti 45v paska

Miksi et ilmoittaudu vapaaehtoiseksi viemään mummoja ulos? Jos olet niin huolissasi, niin samalla kun persut muuttavat tulevaisuutta, niin voisit sinä muuttaa nykyisyyttä. 1-2h vapaaehtoisena vaikka kerran viikossa, paikallisessa vanhainkodissa?

äiti 45 v
Minä vien ulos. Tai no nyt en vie kun olen äitiyslomalla (muita kuin omaa mummoani). Mutta vanhusten tai kehitysvammaisten kanssa työssäni (eli koko työurani) olen vienyt ulos vähintään 2 mummoa/kehitysvammaista päivässä. Vien heitä joelle uimaan, pesen vanhanajan tyyliin joessa hiukset ja sitten saunassa selän. Ja vihdon vihdalla. Ja halin kun mummo kutsuu mua enkeliksi. Laulan samalla kun syötän... Ja niinpoispäin. Mun työni on aina laadukasta, sillä rahapulan otan omasta selkänahastani, en mummojen.
Mukava kuulla, että olet noin työhösi omistautunut ihminen. Toivottavasti jaksat ja olisipa kaltaisiasi enemmän noissa hommissa. Minä valitettavasti olen jo 1986 lähtien nähnyt ihan erilaista vanhustenhuoltoa. Muistan, kun nuorena kesätyöntekijänä yritin minäkin hoitaa ja syöttää vanhukset laadukkaasti. Sain kuulla että tuollaiseen ei ole aikaa!!! Oletko kunnallisella puolella töissä?

"one"
Ohi aiheen mutta eikö just joku saksalaislehti paljastanut että Kreikan eu-apupaketista osa meni aseiden ostoon. Ja kappas vaan ne aseet tilattiin saksasta.

[QUOTE="jeejee";23649085]Eli valehteleminen ja kaunitelu on tie jolla edetään?

Sekö edistää vaikkapa kiinalaisnaisten oloja että me täällä kaunistellaan totuutta ja kerrotaan satuja siitä miten hienosti tuollakin maassa asiat on?

Satu ei muutu todeksi vaikka kuinka minäkin niin haluaisin. Eikä taivaanrannan maalaus maailmaa paranna, ei valehtelu missään nimessä.[/QUOTE]

Jospa antaisit lapsen olla lapsi, etkä kertoisi mitään? Tai ainakin valitsisit sanasi niin, että ne eivät aiheuttaisi ennakkoluuloja. Eikö lapsesi saa itse selvittää asioita, sitä mitä mieltä aikanaan on? Jos menet uuteen työpaikkaan, niin haluatko kuulla suoraan työkaverilta kuka on mulkku ja kuka ei? Itse en halua, haluan muodostaa oman mielipiteeni.

Miksi myrkyttää lapsen mieli vain koska siihen pystyy?

äiti 45 v
[QUOTE="qAz";23649107]Haista äiti 45v paska[/QUOTE]

Sitäkin on tullut haisteltua, olen nimittäin ollut nuorempana vaihtamassa noita mummojen paskavaippoja.

Muutoin on mukava nähdä, että kommenttini purevat. Se on voitto jo sinänsä, kun vastapuoli romahtaa tuolle tasolle missä sinä näytät nyt olevan! :D

"qAz"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;23649134:
Sitäkin on tullut haisteltua, olen nimittäin ollut nuorempana vaihtamassa noita mummojen paskavaippoja.

Muutoin on mukava nähdä, että kommenttini purevat. Se on voitto jo sinänsä, kun vastapuoli romahtaa tuolle tasolle missä sinä näytät nyt olevan! :D
Se kommentti oli vain kirvottunut sinun idioottimaisesta kielenkäytöstä. Minkä maalainen on muuten mainitsemasi karva-ankkuri?

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;23649120:
Mukava kuulla, että olet noin työhösi omistautunut ihminen. Toivottavasti jaksat ja olisipa kaltaisiasi enemmän noissa hommissa. Minä valitettavasti olen jo 1986 lähtien nähnyt ihan erilaista vanhustenhuoltoa. Muistan, kun nuorena kesätyöntekijänä yritin minäkin hoitaa ja syöttää vanhukset laadukkaasti. Sain kuulla että tuollaiseen ei ole aikaa!!! Oletko kunnallisella puolella töissä?
Olen tehnyt töitä kunnallisella sekä yksityisellä, nykyinen toimi on kunnalla. Ja nykyään ei kukaan kiellä hoitamasta hyvin, ainakaan meidän kunnalla. Kerran esimies yritti, mutta me työtiimissä sitten ajettiin hänet ulos, nostettiin meteli. Eli me uuden polven hoitajat ainakin meidän kunnassa noustiin suoraan kapinaan. Mun työpaikoillani on aina saanut vanhukset ja vammaiset erinomaista hoitoa. Työntekijänä ei sitten tosin ole taukoja juuri pidetty, mutta sehän ei ole hoidettavan ongelma. Omaisiltakin olen aina saanut vain pelkkää hyvää palautetta hyvästä hoidosta, enkä siihen kyllä yksin ole koskaan pystynyt.

äiti 45 v
[QUOTE="näin on";23649050]Tilastosta on karsittu ne kansalaisuudet, joita on vain muutamia...[/QUOTE]

No kenialaisia on Suomessa käytännössä vain muutamia. Eihän heitä ole pois karsittu, jos heidät on tilastoitu. Jos Suomessa on vaikka 200 kenialaista, on se käytännössä "muutamia".

"qAz"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;23649154:
No kenialaisia on Suomessa käytännössä vain muutamia. Eihän heitä ole pois karsittu, jos heidät on tilastoitu. Jos Suomessa on vaikka 200 kenialaista, on se käytännössä "muutamia".
Idiootti voisi lukea sen tutkimuksen. 200 sisältävät kansalaisuudet on karsittu pois.

"Lila"
[QUOTE="vieras";23648916]Tähän selllainen kommentti, että moni suomalainen on opiskellut ruotsia kymmenen vuotta, eikä silti osaa sitä :D /QUOTE]

Aika erikoinen kommentti sinulla. :D

No, tähän sellainen kommentti, että miksi opiskella ruotsia, kun sitä ei tarvitse koskaan? Ruotsin reissuilla pärjää mainiosti englannilla ja pk-seudulla en todellakaan ruotsinkieltä tarvitse, en edes Stokkalla. Motivaatio ruotsin kielen opiskeluun voi olla vähän hakusessa, kun sitä ei tarvitse käyttää edes työelämässä.

Sen sijaan maahanmuuttajat asuvat Suomessa, tottakai suomalaisessa yhteiskunnassa on osattava Suomea, jos aikoo pärjätä. Maahanmuuttajat tarvitsevat suomen kieltä JOKA PÄIVÄ. Asioidessaan kaupoissa, virastoissa, lasten päiväkodin ja koulujen kanssa yhteistyössä. Tai vaikkapa jutellakseen suomenkielisen naapurin kanssa. Telkkarista tulee ihan riittämiin suomenkielisiä ohjelmia, lehdet jne. ovat suomeksi.

Puhumattakaan siitä, että Suomessa tarvitsee työelämässä käyttää suomen kieltä. Joten kyllä suomen kielen oppii väkisinkin Suomessa, jos vain haluaa. Tilanteita käyttää kieltä tulee eteen joka päivä.

Miten ihmeessä joku maahanmuuttaja kuvittelee pääsevänsä sisään suomalaiseen yhteiskuntaan, jos ei opettele suomen kieltä?

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä