Tämä maailman (suomalaisten) suvaitsemattomuuden lisääntyminen surettaa niin että sydäntä puristaa :(

Status
Viestiketju on suljettu.
äiti 45 v
Mene katsomaan Suomen suurinta vastaanottokeskusta. Siellä alueella on pohjoiseuroopan suurimmat investoinnit meneillään
Sen minä todellakin uskon!!

Suomesta lopetettiin Reumasairaala ja on lopetettu pari muutakin sairaalaa, mutta maahanmuuttobisnes kukoistaa! Ennemmin maasta varmasti alasajetaan koululaitoskin, kuin lopetetaan vastaanottokeskukset!

Mutta mikä tuotto noista investoinneista saadaan? Minäpä kerron, samanlainen palava ghetto kuin mitä on aikaansaatu Malmöön ja Göteborgiin ja muihin Euroopan suurkaupunkeihin! Todellista itsemurhaa nämä investoinnit!

"jeejee"
Jospa antaisit lapsen olla lapsi, etkä kertoisi mitään? Tai ainakin valitsisit sanasi niin, että ne eivät aiheuttaisi ennakkoluuloja. Eikö lapsesi saa itse selvittää asioita, sitä mitä mieltä aikanaan on? Jos menet uuteen työpaikkaan, niin haluatko kuulla suoraan työkaverilta kuka on mulkku ja kuka ei? Itse en halua, haluan muodostaa oman mielipiteeni.

Miksi myrkyttää lapsen mieli vain koska siihen pystyy?
Heräännyt kulta pieni. Puhe on pikaisen eritasoisista jutuista kuin siitä että paneeko Pekka kaikkia sihteerejä toimistossa, ja kuinka monta pullaa Leena kahvitunnilla syö vaikka varaa painon vuoksi ei olisi.

Pitääkö lapsellle maailma maalata vaaleanpunaiseksi kun se ei sitä ole? Sekö on oikein että uöjetaan vaan silmät ja leikitään että kaikki on jees,happy, happy, happy? Kun toisaalla vaimot on lasten omaisuutta ja mukuloita hakataan ihan noin muuten vaan.

Ja joo, minusta lapsien on hyvä tiedostaa tätä maailmaa vaikka asutaankin tuhansien kilometrien päässä noista ongelma maista. Älä pelkää, kerron kyllä hyvistäkin puolista - miksi en kertoisi koska olen niistä itsekin ottanut mallia.

huoh...
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;23649184:
Sen minä todellakin uskon!!

Suomesta lopetettiin Reumasairaala ja on lopetettu pari muutakin sairaalaa, mutta maahanmuuttobisnes kukoistaa! Ennemmin maasta varmasti alasajetaan koululaitoskin, kuin lopetetaan vastaanottokeskukset!

Mutta mikä tuotto noista investoinneista saadaan? Minäpä kerron, samanlainen palava ghetto kuin mitä on aikaansaatu Malmöön ja Göteborgiin ja muihin Euroopan suurkaupunkeihin! Todellista itsemurhaa nämä investoinnit!

Tuollakin alueella investointeja tekevät yksityiset yritykset yksityisellä rahalla. Kai niillä on erilainen käsitys alueesta. Ei kai sinne muuten satoja miljoonia tungettaisi.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;23649028:
Suomalaiset osaavat englantia, englanti on maailmankieli. Esimerkiksi Nokialla selviää mainiosti vuodesta toiseen englannilla, kaikkihan englantia siellä osaavat, kansainvälisessä firmassa.

Sen sijaan somali ei ole mikään maailmankieli, ja somalialaiset ovat usein luku-ja kirjoitustaidottomia. Ei näillä tälläisillä koulujakäymättömillä ihmisillä, jotka eivät osaa edes puhua mitään sivistyskieltä, ei näillä ole mitään sellaisia ominaisuuksia mitä suomalainen työelämä heiltä olisi vailla.

Ei, vaikka kuinka Thors kutsuu tätä kivikautista porukaa moniosaajiksi. Heidän työpanostaan ei Suomi yksinkertaisesti tarvitse, kun porukka pitäisi aikuisia myöten ensin opettaa lukemaan ja kirjoittamaan.

Eikä heistä useimmat ole edes työhön halukkaita. Afrikkalainen kulttuuri ei ole mitenkään työorientoitunutta. Näkeehän sen kun katsoo Afrikan mannerta. On pitkät kasvukaudet, lämpöä ja luonnonrikkauksia. Mitään ei siellä ole kansat aikaan saaneet, mikä olisi hyvinvointiin johtanut. Orjakaupalla ei pysty tätä selittämään, sillä ei siellä sivistystä ollut ennen orjakauppaakaan. Valkoinen rotu oli kuitenkin jo kehittänyt melkoisen kulttuurin ja hyvinvoinnin tuohon mennessä, ei ne millään kaarnalaivalla niitä orjia Afrikasta käyneet hakemassa.
miten sä jaksat, anna ihmisten olla ja elää elämäänsä. ei sen pitäisi sulta olla pois, vaikka tässä ketjussa ollaan näitä jo nähty että muut pelottavat ja se oma peilikuva on ainoa jota suvaitaan.

mahtaa olla ahdistavaa tuo netin ulkopuolinen elämä, kun et voi mitään oikein tehdä tämän maan rajojen ulkopuolella ainakaan, aiheuttaako jo lähikaupan ulkomaalainen kassaneitikin ahdistusta?

äiti 45 v
Miksi et ilmoittaudu vapaaehtoiseksi viemään mummoja ulos? Jos olet niin huolissasi, niin samalla kun persut muuttavat tulevaisuutta, niin voisit sinä muuttaa nykyisyyttä. 1-2h vapaaehtoisena vaikka kerran viikossa, paikallisessa vanhainkodissa?
Täysin onneton kommentti. Sinullahan ei ole aavistustakaan, mitä minä olen tehnyt tai teen, työkseni tai siviilissä vapaa-aikana.

Toivoisin tosiaan, että nämä täälläkin päätä aukovat punaviherpiipertäjät osoittaisivat joskus suvaitsevaisuutensa käytännössä. Lähinnä heidän lähimmäisenrakkautensa tuntuu olevan PerSuvihaa ja kritiikitöntä islamin ihailua. Ja tätä jälkimmäistäkin lähinnä muiden maksamilla verorahoilla.

"jeejee"
[QUOTE="jeejee";23649187]Heräännyt kulta pieni. Puhe on pikaisen eritasoisista jutuista kuin siitä että paneeko Pekka kaikkia sihteerejä toimistossa, ja kuinka monta pullaa Leena kahvitunnilla syö vaikka varaa painon vuoksi ei olisi.

Pitääkö lapsellle maailma maalata vaaleanpunaiseksi kun se ei sitä ole? Sekö on oikein että uöjetaan vaan silmät ja leikitään että kaikki on jees,happy, happy, happy? Kun toisaalla vaimot on lasten omaisuutta ja mukuloita hakataan ihan noin muuten vaan.

Ja joo, minusta lapsien on hyvä tiedostaa tätä maailmaa vaikka asutaankin tuhansien kilometrien päässä noista ongelma maista. Älä pelkää, kerron kyllä hyvistäkin puolista - miksi en kertoisi koska olen niistä itsekin ottanut mallia.[/QUOTE]
Siis vaimot on mieten omaisuutta...lapsus

[QUOTE="jeejee";23649187]Heräännyt kulta pieni. Puhe on pikaisen eritasoisista jutuista kuin siitä että paneeko Pekka kaikkia sihteerejä toimistossa, ja kuinka monta pullaa Leena kahvitunnilla syö vaikka varaa painon vuoksi ei olisi.

Ja joo, minusta lapsien on hyvä tiedostaa tätä maailmaa vaikka asutaankin tuhansien kilometrien päässä noista ongelma maista. Älä pelkää, kerron kyllä hyvistäkin puolista - miksi en kertoisi koska olen niistä itsekin ottanut mallia.[/QUOTE]

Kerro sitten myös, missä on paikkakuntanne turvakeskus jonne suomalaiset naiset pakenevat hakkaavia suomalaismiehiään. Käytä katsomassa a-klinikan "märkäpäätä" eli katkoa/selviämisasemaa, jossa suomalaiset lastenhakkaajat makaavat omissa ulosteissaan... miksi kertoisit pahat asiat kaukomaista, kun omassakin maassa riittää kamaluuksia ihan riittävästi romuttamaan lapsen mielikuvan vaaleanpunaisesta maailmasta.

Mitä pahaa siinä on, että lapsi oppii mahdollisimman myöhään, mieluiten vasta aikuisena, että maailma ei olekaan kiva paikka? Miksi lapsi ei saa ajatella, että maailma on kiva ja ihana paikka? Eikö se riitä, että koko aikuisikänsä hän joutuu elämään sen totuuden kanssa. Oletko sitten tyytyväinen, kun lapsesi kiusaa luokkatoveriaan etnisen taustansa takia, koska äiti on kertonut, että hänen maalaisensa hakkaavat vaimojaan? Tai jostain muusta syystä, johon kiusattu lapsi ei ole syyllistynyt? Mua hakattiin koska olin tumma, eli manne kiusaajien mielestä. Mistä mua kiusanneet tiesivät alle 10v että "manne" on paha asia? Vanhemmiltaan tietysti. Että kiitos vaan heidän vanhemmilleen, yritin itsemurhaa alle 15v. Pitäisikö käydä ovella kiittämässä, että opettivat "totuuksia" lapsilleen?

Olenko tosiaan ainoa, jonka mielestä on sairasta kertoa lapselle puolitotuuksia muista kulttuureista?

Viimeksi muokattu:
äiti 45 v
[QUOTE="qAz";23649144]Se kommentti oli vain kirvottunut sinun idioottimaisesta kielenkäytöstä. Minkä maalainen on muuten mainitsemasi karva-ankkuri?[/QUOTE]

Yleensä nämä karva-ankkurit ovat somaleja, irakilaisia ym. muslimimaista tulevia sosiaalimatkailijoita.

Lähettävät Suomeen ns. "ankkurilapsen" joista suurin osa on ikätutkimuksissa osoittautunut täysi-ikäisiksi. Tästä nimitys "karva-ankkuri", sillä ei muslimilapsellakaan käsivarret kasva paksua mustaa karvaa. Jos lapsi on kovin karvainen, on syytä epäillä, ettei lapsi ole lapsi ensinkään.

Näitähän tänne lähetetään, aikamiehiä muka lapsina, joiden sitten Suomeen päästyään on tarkoitus tänne perheenyhdistämislain perusteella saada isompikin "suku" sossun elätettäviksi.

"qAz"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;23649207:
Sinullahan ei ole aavistustakaan, mitä minä olen tehnyt tai teen, työkseni tai siviilissä vapaa-aikana.
Sillä perusteella, että olet aina täällä kun satun kurkkaamaan voisin kuvitella, että et tee työtä ja vapaa-ajalla et poistu koneen äärestä

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;23649207:
Täysin onneton kommentti. Sinullahan ei ole aavistustakaan, mitä minä olen tehnyt tai teen, työkseni tai siviilissä vapaa-aikana.

Toivoisin tosiaan, että nämä täälläkin päätä aukovat punaviherpiipertäjät osoittaisivat joskus suvaitsevaisuutensa käytännössä. Lähinnä heidän lähimmäisenrakkautensa tuntuu olevan PerSuvihaa ja kritiikitöntä islamin ihailua. Ja tätä jälkimmäistäkin lähinnä muiden maksamilla verorahoilla.
Kumpaakaan et minun teksteistäni varmasti löydä etsimälläkään, siis persuvihaa tai islamin ihailua. En tiedäkään mitä teet. Mutta oletan, että olet onnekkaassa asemassa, ettet tee töitä 24/7. Itse olin jo lukioiässä vapaaehtoisena vammaisten ulkoiluttajana, miksi se on niin kamalaa että ehdotan sitä muillekin? Ystäväpalvelut kaipaavat lisää ihmisiä tosi kipeästi. Vai onko helpompi huudella ja keskittyä vihaamaan, odottamaan passiivisena muutosta, kuin muuttaa maailmaa paremmaksi yksi mummo kerrallaan?

huoh...
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;23649239:
Yleensä nämä karva-ankkurit ovat somaleja, irakilaisia ym. muslimimaista tulevia sosiaalimatkailijoita. Tästä nimitys "karva-ankkuri", sillä ei muslimilapsellakaan käsivarret kasva paksua mustaa karvaa. Jos lapsi on kovin karvainen, on syytä epäillä, ettei lapsi ole lapsi ensinkään.
Näytä somali, jolla on käsivarret kovin karvaiset. Saa olla aikuinenkin. Tai etsi edes sellainen, jolla on reilusti häpykarvoitusta. Tai edes kunnolla omaa tukkaa

"jeejee"
Kerro sitten myös, missä on paikkakuntanne turvakeskus jonne suomalaiset naiset pakenevat hakkaavia suomalaismiehiään. Käytä katsomassa a-klinikan "märkäpäätä" eli katkoa/selviämisasemaa, jossa suomalaiset lastenhakkaajat makaavat omissa ulosteissaan... miksi kertoisit pahat asiat kaukomaista, kun omassakin maassa riittää kamaluuksia ihan riittävästi romuttamaan lapsen mielikuvan vaaleanpunaisesta maailmasta.

Mitä pahaa siinä on, että lapsi oppii mahdollisimman myöhään, mieluiten vasta aikuisena, että maailma ei olekaan kiva paikka? Miksi lapsi ei saa ajatella, että maailma on kiva ja ihana paikka? Eikö se riitä, että koko aikuisikänsä hän joutuu elämään sen totuuden kanssa. Oletko sitten tyytyväinen, kun lapsesi kiusaa luokkatoveriaan etnisen taustansa takia, koska äiti on kertonut, että hänen maalaisensa hakkaavat vaimojaan? Tai jostain muusta syystä, johon kiusattu lapsi ei ole syyllistynyt? Mua hakattiin koska olin tumma, eli manne kiusaajien mielestä. Mistä mua kiusanneet tiesivät alle 10v että "manne" on paha asia? Vanhemmiltaan tietysti. Että kiitos vaan heidän vanhemmilleen, yritin itsemurhaa alle 15v. Pitäisikö käydä ovella kiittämässä, että opettivat "totuuksia" lapsilleen?

Olenko tosiaan ainoa, jonka mielestä on sairasta kertoa lapselle puolitotuuksia muista kulttuureista?
Mikä totuuden sinä kerrot lapsille? Eikös kaunistelu ole yhtälailla puolitotuus siinä missä pahan kertominen? itse aion kertoa molemmista puolista. Kerro sinä kaunistelle ja joku taas totaalisesti mustamaalaten.

äiti 45 v
Tuollakin alueella investointeja tekevät yksityiset yritykset yksityisellä rahalla. Kai niillä on erilainen käsitys alueesta. Ei kai sinne muuten satoja miljoonia tungettaisi.
Sitä en kiistä etteikö turvapaikkabisnes olisi iso bisnes. Siihen liittyy mm. ihmissalakuljetus ja isot rahat.

Kokoomuksen sisäministeri Anne Holmlund ja hänen veljensä ovat mm. mukana turvapaikkabisneksessä. Tälläisiä kytkentöjä tähän teollisuudenhaaraan löytyy siis suomalaistenkin poliitikkojen ja ministereiden joukosta! Ei siis ihme, että rajat vuotavat ja pakolaisstatusta ollaan tyrkyttämässä vähän sinne tänne ja tuonne. Pitäähän tänne keskuksiin toki turvapaikkaturistejakin saada että bisnes pyörii!

"vieras"
Kannatan työperäistä maahanmuuttoa. Kannatan sitä,että muualta maailmasta halutaan tulla Suomeen kouluttautumaan,hankkia kunnon ammatti ja rakentaa tänne hyvä elämä.

Sitä en ymmärrä,miksi tänne tulee ihmisiä,jotka vastustavat suomalaista kulttuuria ja napisevat siitä miten heidän kulttuuriaan ja tapojaan väheksytään. He eivät halua oppia kieltä,eivätkä sopeutua yhteiskuntaan. Joten herää kysymys MIKSI? Miksi he haluavat nimenomaan sellaiseen maahan,joka on täysin vastakohta siihen mihin he ovat tottuneet?

Väistämättä tulee mieleen,että sitä omaa kulttuuria pitää saada toteuttaa,mutta paremmissa puitteissa..

Monta kertaa olen täälläkin esittänyt kysymyksen,että olisko suomalainen tervetullut vaikkapa Iraniin ihan niine hyvineen? Voisi liikkua kaupungilla rauhassa ilman burkhaa,työskennellä miesten rinnalla jossain yrityksessä tasa-arvoisena,seurustella avoimesti ennen avioliittoa,lukea vaikkapa ruokarukouksen ennen kouluruokaa,kantaa ristiä kaulaketjussa ilman vaaraa joutua pahoinpidellyksi ja opettaa pojalleen että naiset ovat ihan yhtä arvokkaita? Voiko suomalainen mennä ja vaatia muslimikouluun sianlihaa ruuaksi? Rakennuttaa kirkon moskeijaa vastapäätä tai pitää julkisesti puoliaan miestä vastaan ilman että joutuu oikeuteen?

Heti,kun kaikki maahanmuuttajat haluavat vapaaehtoisesti opiskella kielen ja hyväksyä sen,että elämme syrjäisessä pohjolan kolkassa jossa valtauskona on kristinusko,niin mun puolesta eläköön sosiaalituilla. Jotenkin vaan kalskahtaa korvaan,että suomalaiset sossupummit ovat samalla viivalla ulkomaalaisten sossupummien kanssa. Eivät tietenkään ole. Sehän on sama kuin lähettäisi kutsun jokaiseen maailmankolkkaan,että tulkaa tänne,pöytä on katettu.

"jeejee"
Takkuinen ameeba, vielä yksi kysymys:

Monessako eri maassa olet asustanut ja monenko eri kultuurin edustajan kanssa ollut tekemisissä, noin ihan kunnolla, en nyt puhu mistään "kaupassa asioinnista".

äiti 45 v
[QUOTE="vieras";23649194]miten sä jaksat, anna ihmisten olla ja elää elämäänsä. ei sen pitäisi sulta olla pois, vaikka tässä ketjussa ollaan näitä jo nähty että muut pelottavat ja se oma peilikuva on ainoa jota suvaitaan.

mahtaa olla ahdistavaa tuo netin ulkopuolinen elämä, kun et voi mitään oikein tehdä tämän maan rajojen ulkopuolella ainakaan, aiheuttaako jo lähikaupan ulkomaalainen kassaneitikin ahdistusta?[/QUOTE]

Onhan se konkreettisesti minulta pois! Tuolla juuri kerroin tuloni, jokainen voi kuvitella veroprosenttini! Kun minua verotetaan, jotta tämä hulluus saa rahaa jolla pyöriä, se on nimenomaan minulta pois!

Eläköön ihmiset kaikin mokomin rauhassa, kunhan elävät OMILLA RAHOILLAAN!!!!

"qAz"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;23649258:
Sitä en kiistä etteikö turvapaikkabisnes olisi iso bisnes. Siihen liittyy mm. ihmissalakuljetus ja isot rahat.
Ihan helvetin iso bisnes joo. Viime vuonna peräti 4018 tulijaa ja maagiset 3% sai turvapaikan.

Vituttaa tuollaiset idiootit, jotka mielessään maalailevat kuvia uljaasta uudesta suomesta ja saavat vielä joitakin ihmisiä yllytettyä mukaan vihaansa.

äiti 45 v
Näytä somali, jolla on käsivarret kovin karvaiset. Saa olla aikuinenkin. Tai etsi edes sellainen, jolla on reilusti häpykarvoitusta. Tai edes kunnolla omaa tukkaa
Kun kliinisesti ikää määritetään, iänmääritys perustuu mm. luustoröntgenkuviin. Ei siinä viime kädessä karvat yksin ratkaise. Ikä saadaan kyllä määritettyä, vaikka ihminen olisi karvaton kokovartaloposliini :D

Ja nämä "sotaa pakenevat lapset" ovat hyvin usein osoittautuneet todellisuudessa aikuisiksi.

"vieras"
[QUOTE="qAz";23649287]Ihan helvetin iso bisnes joo. Viime vuonna peräti 4018 tulijaa ja maagiset 3% sai turvapaikan.

Vituttaa tuollaiset idiootit, jotka mielessään maalailevat kuvia uljaasta uudesta suomesta ja saavat vielä joitakin ihmisiä yllytettyä mukaan vihaansa.[/QUOTE]

Mikä siinä vituttaa? Onko se väärin ajatella että omat ensin ja muut sitten?

äiti 45 v
[QUOTE="qAz";23649287]Ihan helvetin iso bisnes joo. Viime vuonna peräti 4018 tulijaa ja maagiset 3% sai turvapaikan.

Vituttaa tuollaiset idiootit, jotka mielessään maalailevat kuvia uljaasta uudesta suomesta ja saavat vielä joitakin ihmisiä yllytettyä mukaan vihaansa.[/QUOTE]

Että olet typerä! Ei täältä niitä 97% takaisin käännytetä. Kyllä nekin tänne jäävät pakolaiskeskuksiin syötettäviksi, kuka millakin lupalapulla. Toissijainen suojelu ja mitä niitä nyt kaikkia on.

Miksi kirjoittelet aiheesta, mistä et tiedä yhtikäs mitään?

Nyt loppui minun mahdollisuuteni istuskella koneella, joten osaltani minä jätän tämän keskustelun tähän. Valitettavasti mieleni ei tunnu keveämmältä, mutta minkäs sille sitten voi. Vihan kierre on ja pysyy.

Aurinkoista päivää ja loppuviikkoa kaikille!

"jeejee"
Ongelmat pitäisi yrittää ratkaista aluperäismaassa. Ei ne muuten koskaan lopu. Me voidaan "pelastaa" jokunen yksilö mutta sorto jatkuu niin kauan kun mitää pakotteita näille sortaja valloille/johtajille/uskonnoille ei asetata.

Vaikka jokainen ihminen on arvokas, pitäisi muistaa että me "pelastetaan" vain häviävä murto-osa. Sama kakka vaan jatkuu ja jatkuu koska hoidamme vain oireita, emme varsinaista sairautta.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;23649283:
Onhan se konkreettisesti minulta pois! Tuolla juuri kerroin tuloni, jokainen voi kuvitella veroprosenttini! Kun minua verotetaan, jotta tämä hulluus saa rahaa jolla pyöriä, se on nimenomaan minulta pois!

Eläköön ihmiset kaikin mokomin rauhassa, kunhan elävät OMILLA RAHOILLAAN!!!!
no niin monet elävätkin. silti käytät tuollaisia pejoratiivisia termejä viitaten yhteen KOKONAISEEN kansakuntaan esim. somalit, irakilaiset. jätä ne työssäkäyvät rauhaan ja puhu ihmisistä ihmisinä. alennat itsesi ainakin minun silmissäni käyttäen tuollaista termistöä, jolloin väitteesi eivät enää ole minkään arvoisia. voitkin jäädä ketjuun yksin riehumaan.

Keittiönoita
[QUOTE="vieras";23649262]Kannatan työperäistä maahanmuuttoa. Kannatan sitä,että muualta maailmasta halutaan tulla Suomeen kouluttautumaan,hankkia kunnon ammatti ja rakentaa tänne hyvä elämä.

Sitä en ymmärrä,miksi tänne tulee ihmisiä,jotka vastustavat suomalaista kulttuuria ja napisevat siitä miten heidän kulttuuriaan ja tapojaan väheksytään. He eivät halua oppia kieltä,eivätkä sopeutua yhteiskuntaan. Joten herää kysymys MIKSI? Miksi he haluavat nimenomaan sellaiseen maahan,joka on täysin vastakohta siihen mihin he ovat tottuneet?
[/QUOTE]

Suomeen ei ole EU:n ulkopuolelta mitenkään helppoa päästä, jos et tule pakolaisena etkä turvapaikanhakijana. Suomi ei myöskään ole mikään Onnela niiden näkökulmasta, jotka haluavat vaurastua ja menestyä. Suomi on kylmä, kallis, kireästi verotettu maa, jossa asuu tuppisuinen kansa ja jääkarhut tappaa pikkulapsia pihoilla. USA, Kanada, Australia, Saksa ja Britannia ovat huomattavasti houkuttelevampia maita kuin Suomi, jos työn vuoksi on muuttamassa. Moni tänne töihin tullut ei edes halua Suomen kansalaisuutta, koska haluavat säilyttää mahdollisuutensa päästä takaisin kotimaahansa.

Miksi meille sitten tulee niitä, jotka eivät halua oppia kieltä eivätkä sopeutua maan tapoihin? Koska Suomi on sitoutunut tiettyihin kansainvälisiin sopimuksiin eikä edellytä tänne pakolaisina tai turvapaikanhakijoina tulleilta kielen tai kulttuurin tapojen oppimista. Nämä ihmiset on asutettu tiiviisti samoille alueille ja siten edesautettu sitä, että he voivat pysytellä omissa porukoissaan. Kotouttaminen on mennyt siis ihan poskelleen. Suomi osasi aikoinaan kotouttaa tänne tulleet venepakolaiset, enää ei.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä