Tämä maailman (suomalaisten) suvaitsemattomuuden lisääntyminen surettaa niin että sydäntä puristaa :(

Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="näin on";23648949]Eniten tuottavat kansalaisuudet Suomessa:

1. Kenia
2. Alankomaat
3. Nigeria
4. Iso-Britannia
5. Ghana
6. Filippiinit
7. Romania
8. Nepal
9. Puola
10. Italia

Ja Suomalaiset eivät mahdu kymmenen parhaiten tuottavan kansalaisuuden joukkoon[/QUOTE]

Tämän voisi kääntää niinkinpäin, että mikä suhdeluku on Suomalaisilla muissa maissa. Jos ei Espanjan eläkeläisiä lasketa, niin Suomalaiset muuttavat ulkomaille työn perässä. Monesti puoliso ja lapset menevät mukana, joten useinkin on työtätekemättöimiäkin Suomalaisia maailmalla. Mielestäni on huono verrata yhden maan kokoväestöä muiden maiden pieneen otantaan.

Keittiönoita
Tämän voisi kääntää niinkinpäin, että mikä suhdeluku on Suomalaisilla muissa maissa. Jos ei Espanjan eläkeläisiä lasketa, niin Suomalaiset muuttavat ulkomaille työn perässä. Monesti puoliso ja lapset menevät mukana, joten useinkin on työtätekemättöimiäkin Suomalaisia maailmalla. Mielestäni on huono verrata yhden maan kokoväestöä muiden maiden pieneen otantaan.
Mä en ole tällä palstalla viel törmännyt yhteenkään aiheeseen liittyvän kirjoitukseen, jossa kannattaisi verrata yhtään mitään yhtään mihinkään.

Jos Suomi ei miellytä, täältä pääsee vielä toistaiseksi ainakin pois. Mistä tulikin mieleeni, että passini vanhenee kohta ja pitää hankkia uusi :D

Vaikka mulla onkin täällä "kotimamu" oleskelulupaa odottamassa, en silti ole hu0olissani siitä, saako sen luvan vai ei. Jos ei saa, niin sitten otetaan käyttöön plan B. Ja helppottaahan se ihan oleellisesti varallisuuden siirtämistä, jos yksi perheenjäsenisitä ei ole verovelvollinen Suomeen. Ihan kansantajuisena esimerkkinä: jos lahjoitan tyttärelleni rahaa, joudun tarkistamaan, milloin hän joutuu maksamaan siitä lahjaveron. Koska on suomalainen ja vielä toistaiseksi verovelvollinen Suomeen. Jos hänen meksikolainen akateemisesti koulutettu puolisonsa ei saisikaan Halla-ahon mamuvihamielisyyden vuoksi oleskelulupaa, niin nou hätä. Sitten hän muuttaa takaisin Meksikoon. Minä ja vanhempani emme voi lahjoittaa ihan mitä tahansa ilman veroseuraamuksia Suomeen verovelvilliselle tyttärelleni, mutta koska tyttäreni Suomessa virallistettu puoliso ei ole verovelvollinen Suomeen, voimme lahjoittaa ihan mitä haluamme hänelle. Ja verotuksen ihmemaassa Suomessakin vielä toistaiseksi vihitylle vaimolleen voi ostaa lentolippuja, maksaa vaimon laskuja ja elättää vaimoaan ihan ilman veroseuraamuksia. Ja samalla voimme siirtää ihan laillisin keinoin omaisuuttamme Suomesta pois.

Minä en rutkuta maksamistani veroista, mutta jos persut vähentävät perheeni verovelvollisuutta kymmenillä jollei jopa sadalla tuhannella eurolla, olen valmis siitä hyvästä pussaamaan vaikka Halla-ahoa munille :)

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä