Tämä maailman (suomalaisten) suvaitsemattomuuden lisääntyminen surettaa niin että sydäntä puristaa :(

Status
Viestiketju on suljettu.
Oon samaa mieltä kuin AP. Suvaitsevaisuuden suhteen ollaan menossa ihan väärään suuntaan. Syytän osittain PerSuja tästä, mutta ei se niiden syy pelkästään ole. Kurjaa se on silti.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23648760]Kyllä tuo sun tekstisi oli aika katkeraa. Kuten muutkin kommenttisi tästä aiheesta. Tuntuu olevan maahanmuuttajat sulle yksi kasvoton ryhmä, jota jotenkin pelkäät. Jos et kokisi heitä uhkaksi tai heidän vievän sulta jotain, miksi kommentoisit kuten olet tässäkin ketjussa tehnyt?

Esimerkiksi se ei tunnu sinua ollenkaan kiinnostavan, että jotkut pahamaineisimmat lähiöt esim jakomäki ja kontula, ovat kyllä alkuperäisen maineensa saaneet ihan suomalaisista köyhistä tai työväenluokkaisista jo kauan ennen kuin monet tämän päivän ulkomaalaiset edes suomeen tulivat.[/QUOTE]

Tämä viimeinen kommentti siis viitaten tuohon omaan kirjoitukseesi kaupunginosista ja niiden rappeutumisesta.
 
[QUOTE="vieras";23648549]He eivät nimittele toisia alatyylisesti, sallivat prostituution, aseiden hallussapidon, mielipiteen vapauden (ei mitään Viherstallarareiden viharikoksia yms).[/QUOTE]

:LOL: :LOL: :LOL:
 
Myyvät pizzoja halvemmalla, monesti olen itsekin todistanut kuinka eivät ole lyöneet rahoja kassaan ja kuitin on saanut vasta kun on itse pyytänyt. Tampereen pizzeriapalossakin pizzeria oli toisen veljen nimissä, vaikka "omistajan elkein" paikassa oli edelleen aiempi omistaja.
Vaan koska ne ei vedä mitään KotiPizzan kiskurihintoja, ei tarkota sitä että niiden toiminta olis pimeää. Ehkä he vain tyytyvät vähempään? Ehkä ainoa tapa jolla he ylipäänsä saavat pizzojaan myytyä on pitää niitä halvempina kuin muilla?

Sitä paitsi yleistät. Ei yksi paikka tee kaikista huijareita..
 
äiti 45 v
Kuten olen jo aikaisemmin sanonut, mielestäni kukaan ei saa vahingoittaa ketään. En hyväksy minkäänlaista kivittämistä, hirttämistä tms. Mistään syystä. Sen pointin olen kyllä tehnyt niin selväksi, että turha siellä on alkaa vinkua päinvastaista.

Mutta edelleen väitä, että jos ääriryhmien edustajat tekevät uskontonsa nimissä ihmisoikeusrikoksia, se ei tee rivikansalaisesta huonoa. Itse kuulun luterilaiseen kirkkoon, enkä ole silti lapsenraiskaaja.
Ensinnäkin, en ole lukenut koko ketjua enkä lue. Olet voinut hyvinkin tehdä asioita selväksi, mutta monille mikään asia ei ole selvä islamiin liittyen. Kuten ei näytä kaikki olevan sinullekaan selvää kun kuvittelet, että nuo sveitsiläismuslimit ovat jotain ÄÄRImuslimeita! Ehei, ihan tavallisia rivimuslimeita hekin ovat. Tuo homoviha ja homojen hirttäminen on ihan normi-islamia, ei mitään ääri-islamia. Ääri-islamia on se, kun lennetään neljällä jumbojetillä päin pilvenpiirtäjiä.
 
Vaan koska ne ei vedä mitään KotiPizzan kiskurihintoja, ei tarkota sitä että niiden toiminta olis pimeää. Ehkä he vain tyytyvät vähempään? Ehkä ainoa tapa jolla he ylipäänsä saavat pizzojaan myytyä on pitää niitä halvempina kuin muilla?

Sitä paitsi yleistät. Ei yksi paikka tee kaikista huijareita..
Ei ole vain yksittäistapauksista kyse. 2/3 on mielestäni aika iso luku.

Uskomattoman halvalta tuntuva ruoka-annos voi kieliä siitä, että työntekijöitä käytetään hyväksi maksamalla heille alle minimipalkan. Toissa vuonna ulkomaalaistarkastajat vierailivat yli 50 ravintolassa. Noin kahdessa ravintolassa kolmesta palkka-asiat eivät olleet kunnossa.

– Kolme euroa on pienin vastaani tullut minipalkka, ulkomaalaistarkastaja Anssi Riihijärvi kommentoi Helsingin Sanomille.


Alle viiden euron pizzassa jotain m
 
hmph
Oon samaa mieltä kuin AP. Suvaitsevaisuuden suhteen ollaan menossa ihan väärään suuntaan. Syytän osittain PerSuja tästä, mutta ei se niiden syy pelkästään ole. Kurjaa se on silti.
Tekopyhää syyllistää suvaitsemattomuudesta yhtä ihmisryhmää, joka ei suvaitse tietyin perustein ulkomaalaisia. Suvaitsevaisuus on paljon muutakin, kuin suvaita maahanmuuttajat ja homot. Suvaitsevaisuus on oikeasti todella tärkeää, mutta sitä ei todellisuudessa esiinny juuri minkään vertaa.
 
"vieras"
Myyvät pizzoja halvemmalla, monesti olen itsekin todistanut kuinka eivät ole lyöneet rahoja kassaan ja kuitin on saanut vasta kun on itse pyytänyt. Tampereen pizzeriapalossakin pizzeria oli toisen veljen nimissä, vaikka "omistajan elkein" paikassa oli edelleen aiempi omistaja.
Ei kelpaa työssäkäynti, ei kotona makaaminen, ja kunnon töihin ei kelpuuteta rasismin ja puutteelisen kieli taidon takia. Kerroppas akaatti nyt asiantuntijana, kuinka tämä tilanne ratkaistaan, niin että kaikki olisivat tyytyväisiä? Kotiinkaan ei voida lähettää, kun tänne ovat jo oleskeluluvat saaneet.
 
huoh...
Somalien työllisyysaste Suomessa on reilut 20 %. Väität ihan tosissaan, että tuo luku on isompi kuin suomalaisilla?
Väitän, että lähiön Somali on nopeammin kiinni palkkatyössä ja omistusasunnossa, mitä hänen naapurinsa. Ja se on fakta.

Se, että somalien prosentti on matala johtuu siitä, että siellä on ainoastaan tuoreita maahanmuuttajia. Talouskasvun ollessa korkeimmillaan maahanmuuttajasta tuli nettoveronmaksaja keskimäärin vajaassa viidessä vuodessa. Nyt se on reilu kuusi. Perussuomalaisesta ei tule maksajaa koskaan. Tavallinen suomalainen on työelämässä vajaa kolmekymppisenä.
 
Väitän, että lähiön Somali on nopeammin kiinni palkkatyössä ja omistusasunnossa, mitä hänen naapurinsa. Ja se on fakta.

Se, että somalien prosentti on matala johtuu siitä, että siellä on ainoastaan tuoreita maahanmuuttajia. Talouskasvun ollessa korkeimmillaan maahanmuuttajasta tuli nettoveronmaksaja keskimäärin vajaassa viidessä vuodessa. Nyt se on reilu kuusi. Perussuomalaisesta ei tule maksajaa koskaan. Tavallinen suomalainen on työelämässä vajaa kolmekymppisenä.
Somalit tuoreita maahanmuuttajia? :LOL: Heistä moni on tullut Suomeen 1990-luvun alussa, monella on jo Suomen kansalaisuuskin.

Minä en kannata lapsityövoimaa, joten on ihan oikein, että nettoveronmaksajaksi tullaan vasta lähempänä kolmeakymppiä.
 
Tekopyhää syyllistää suvaitsemattomuudesta yhtä ihmisryhmää, joka ei suvaitse tietyin perustein ulkomaalaisia. Suvaitsevaisuus on paljon muutakin, kuin suvaita maahanmuuttajat ja homot. Suvaitsevaisuus on oikeasti todella tärkeää, mutta sitä ei todellisuudessa esiinny juuri minkään vertaa.
Ja juuri siksi sanoin osittain. Totta kai suvaitsevaisuus on muutakin.

Nykytilanteessa tuntuu vain, että nimenomaan persut tuovat tietynlaista suvaitsemattomuuttaan julki, häpeilemättä. Mikä vie meitä väärään suuntaan. Mutta kuten myös aikaisemmin sanoin, ei heitä voi siitä yksistään syyttää. Siksikin, että suvaitsevaisuus on laaja käsite.
 
"näin on"
Somalit tuoreita maahanmuuttajia? :LOL: Heistä moni on tullut Suomeen 1990-luvun alussa, monella on jo Suomen kansalaisuuskin.

Minä en kannata lapsityövoimaa, joten on ihan oikein, että nettoveronmaksajaksi tullaan vasta lähempänä kolmeakymppiä.
Tilastoista ne poistuvat kohdasta "somali" siinä hetkessä, kun niistä tulee suomalaisia. Siellä ei ole ensimmäistäkään 90- luvulla tullutta
 
[QUOTE="vieras";23648836]Ei kelpaa työssäkäynti, ei kotona makaaminen, ja kunnon töihin ei kelpuuteta rasismin ja puutteelisen kieli taidon takia. Kerroppas akaatti nyt asiantuntijana, kuinka tämä tilanne ratkaistaan, niin että kaikki olisivat tyytyväisiä? Kotiinkaan ei voida lähettää, kun tänne ovat jo oleskeluluvat saaneet.[/QUOTE]

Missä olen sanonut, ettei työssäkäynti kelpaa? Kyllä kelpaa jos kyse on laillisista töistä. Tietenkin on aina kiva itkeä rasismia jos ei saa työtä. Minkäköhän syyn minä keksisin, kun en ole moniin työpaikkoihin päässyt, joihin olen hakenut. Se nyt vaan on totuus, ettei kaikki voi saada aina työtä.

Kuinka kauan kestää oppia kieli? Moni maahanmuuttaja on ollut täällä jo vuosikausia eikä välttämättä siltikään osaa kieltä.

Itse kannatan ehdottomasti maahanmuuttopolitiikan kiristämistä. Tänne on tullut liikaa maahanmuuttajia, jotka ovat vain taakka Suomelle, ei rikkaus.
 
"näin on"
[QUOTE="näin on";23648866]Tilastoista ne poistuvat kohdasta "somali" siinä hetkessä, kun niistä tulee suomalaisia. Siellä ei ole ensimmäistäkään 90- luvulla tullutta[/QUOTE]

Ja jos osoite on ollut jakomäessä tai kontulassa 90-luvulla, niin se musta on pärjännyt elämässään paremmin kuin valkoinen.
 
[QUOTE="näin on";23648866]Tilastoista ne poistuvat kohdasta "somali" siinä hetkessä, kun niistä tulee suomalaisia. Siellä ei ole ensimmäistäkään 90- luvulla tullutta[/QUOTE]

Kaikilla 1990-luvulla tulleilla ei ole Suomen kansalaisuutta ja jotkut tilastot kyllä huomioi ihmisen syntyperän, ei pelkkää kansalaisuutta.
 
Ei ole vain yksittäistapauksista kyse. 2/3 on mielestäni aika iso luku.

Uskomattoman halvalta tuntuva ruoka-annos voi kieliä siitä, että työntekijöitä käytetään hyväksi maksamalla heille alle minimipalkan. Toissa vuonna ulkomaalaistarkastajat vierailivat yli 50 ravintolassa. Noin kahdessa ravintolassa kolmesta palkka-asiat eivät olleet kunnossa.

– Kolme euroa on pienin vastaani tullut minipalkka, ulkomaalaistarkastaja Anssi Riihijärvi kommentoi Helsingin Sanomille.


Alle viiden euron pizzassa jotain m
Niin, eli he joutuvat työskentelemään pienellä palkalla. Koska muuten hinnat nousisivat liian korkeiksi, eikä pizzoja menisi... Sanoin jotain vähempään tyytymisestä?

Nojoo. Tietenkään näin ei pitäisi olla. Sitä voi sitten miettiä että ketä syyttää kun tyypit joutuvat tekemään töitä nälkäpalkalla. Ei se ainakaan maahanmuuttajien oma vika ole.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä