Tämä kysymys on AINOASTAAN normaaleille äideille; KUINKA KAUAN TEILLÄ KESTI SYNNYTYKSEN JÄLKEEN, ETTÄ

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja maikki5000:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TÄH?:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TÄH?:
Ei mennyt nyt ihan jakeluun, mutta normaalit farkut olleet jalassa koko raskauksien ajan.

Ihan normaali äiti olen tietääkseni :eek:
Tottakai. Ja painoa sinulle tuli koko raskausaikana 1,5 kg ;).
13kiloa on tullut painoa, olen ollut alipainoinen aina, joten eipä vauvat olisi millään 2kilon painonnousilla edes varmasti kehittyneet.

Turha vittuilla, jos itse läskistyy muodottamaksi, ei ole meidän muiden vika.
Ole hyvä ja poistu Rouva Täydellinen. Jos osasit lukea, ketju ei ollut tarkoitettu sinulle :D.
Minullekin meni koko raskausajan normaalit farkut... Kiloja tuli 5, silti lapsi oli normaalikokoinen. En laihduttanut raskausaikana, söin tavallisesti. Kiloja ei vain tullut!!! Tekeekö se minusta täydellisen...? Itse en ainakaan näin ajattele.

Ihme ketju muutenkin, eikö kaikki äidit ole normaaleja? Minä koen olevani täysin normaali. Ihmiset lihoo ja laihtuu eri tahdilla.
Ja siis pakko vielä lisätä, että normaalisti lihon, kun vaan vilkasenkin viineriä, mutta raskausainaka kiloja ei vain jostain syystä tullu. :)
 
joku
Lantiomallisia farkkuja käytin koko raskauden ajan. Loppuvaiheessa vähän kyllä tuntui hankalalta. Ja synnytyksen jälkeen menivät päälle myös. 10 kiloa tuli raskausaikana painoa.

Mutta mitä ihmettä on tapahtunut mun alushousuille?! Isoimmatkin puristaa synnytyksen jälkeen. Ilmeisesti lantio on hiukan leventynyt... :O
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja km:
Mulla ekan jälkeen mahtui 2 viikon päästä synnytyksestä vanhat farkut jalkaan, toisen jälkeen meni reilu puoli vuotta.Nyt ootan kolmatta ja saa nähdä kuinka käy :)
SIis näin mullakin. Ekan jälkeen mahtui tosi pian, nyt tokan jälkeen (8 vkoa) ei mahdu vielä. Kiitos tästä ketjusta! Ei siis huolta vielä. Kiitos!!!! <3 <3
 
48kg
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TÄH?:
Ei mennyt nyt ihan jakeluun, mutta normaalit farkut olleet jalassa koko raskauksien ajan.

Ihan normaali äiti olen tietääkseni :eek:
Tottakai. Ja painoa sinulle tuli koko raskausaikana 1,5 kg ;).
no minäkin mahduin normi farkkuihini koko odotus ajan ja painoa mulla tuli 15 kg.
jos takamus leviää erityisesti, niin eihän sitä silloin mahdu..
 
Toivoa on aina!

Mä en oikein kunnolla muista, mutta jokunen kuukaus kuitenkin.
Ei ne nyt heti mene, kun sitä nahkariepua roikkuu ja ahdistaa muutenkin.


Sit mulle kävi niin että meni normifarkut jalkaan, ja kuitenkin puolen vuoden päästä alkoi taas ahdistaa :whistle: Kumma juttu. :xmas:
 
hoplop
Mitä ihme supervenyviä farkkuja täällä käytetään vai 2 nroa liian isoja?

Mulle tuli raskausaikana 5 kg yhteensä joista 3 jäi synnärille, mutta vanhoihin farkkuihin en mahtunut enää rv10 eteenpäin ja ekan kerran joskus 4-5kk synnytyksestä ja edelleen 8kk synnytyksestä on enemmän tavaraa vyötärönauhan päällä kuin ennen vaikka lähtöpainossa olen (BMI20).
 
prinpressa
Mä en oikein tykkää ap:n sävystä :/ Ihan normaalia se on ettei lihoa erityisesti raskausaikana. Mä kävelin synnäriltä samanpainoisena ku mitä menin ekaan äitiysneuvolaan silloin rv 8. Muutamaa viikkoa myöhemmin olin jo laihempi (imetyksestä johtuen?) kun mitä ennen raskautta.

Raskauden aikana en vatsan takia tavallisia farkkujani käyttänyt koska käytän aina korkean mallisia farkkuja, mutta yhdet matalavytäröiset lantiofarkut ostin joita käytin ihan raskauden viimeiseen päivään asti. Eivät olleet mitään mammamallia, sattuivat vaan tulemaan nätisti vatsan alle. Pitkä paita/toppi sitten piilotti takamusta (normaalisti en kehtaa sellaisissa farkuissa kulkea kun pelkään pepun vilkkuvan... ja toisaalta raskauden loppuvaiheessa ei enää kauheasti tullu kumarreltua :D)

Todella äkäisesti ap nyt hyökkää ihan tavallisten ihmisten kimppuun. Mikä niin riepoo? :/ Ei se nyt maailman vakavin asia ole jos itse sattuu lihoamaan ja joku toinen ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja 48kg:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TÄH?:
Ei mennyt nyt ihan jakeluun, mutta normaalit farkut olleet jalassa koko raskauksien ajan.

Ihan normaali äiti olen tietääkseni :eek:
Tottakai. Ja painoa sinulle tuli koko raskausaikana 1,5 kg ;).
no minäkin mahduin normi farkkuihini koko odotus ajan ja painoa mulla tuli 15 kg.
jos takamus leviää erityisesti, niin eihän sitä silloin mahdu..
Ahaa no jos käyttää jotain vesirajahousuja niin ehkä sitten:D Tai että maha on rinnoissa :LOL:
Mulla ei oo senttiäkään tullu takamukseen;) Eikä mahu kiinni! :D
 
pieni ja sito
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mahduitte normifarkkuihinne?

PYYDÄN HUOMIOIMAAN, ETTÄ KYSYMYS KOSKEE NORMAALEJA ÄITEJÄ. Ei provoja tai niitä, jotka tulivat synnytyslaitokselta normifarkut jalassaan kotiin. (=teitä on 1 tuhannesta :D )
Olen normaali äiti, viisi synnyttänyt ja olen kyllä vaatteisiini sopinut melkein heti. Paino ei juuri noussut ketään odottaessa ja olen pieni ja siro. Paino jäi sairaalaan niin mikäs siinä.
 
prinpressa
Alkuperäinen kirjoittaja synnyttänyt:
Ei mahdu vieläkään, synnytyksestä tasan vuosi ylihuomenna. Olen samassa painossa kuin ennen raskautta mutta mahaa on jäänyt, en viitsi tunkeutua vanhoihin farkkuihin joten ostin uusia ja hienompia.
Asennetta :D Ap:kin voisi hieman relata! :attn:
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mahduitte normifarkkuihinne?

PYYDÄN HUOMIOIMAAN, ETTÄ KYSYMYS KOSKEE NORMAALEJA ÄITEJÄ. Ei provoja tai niitä, jotka tulivat synnytyslaitokselta normifarkut jalassaan kotiin. (=teitä on 1 tuhannesta :D )
Ekasta neljä viikkoa (ja farkkukoko pieneni tuon ensimmäisen raskauden jälkeen 29 tuumasta 26-27 tuumaan), tokasta kaksi kuukautta, seuraavista 4 kk-lähes vuosi.
 
tyylis
Tänään! :D

Tyttö nyt vajaa 7kk, ja painoa tuli raskausaikana 20kg.... :(

Oon ihan raivon vimmalla treenannut (verta-hikeä-kyyneleitä-metodi), ja vihdoin omat farkut menee. HUH! En todellakaan ole itsestään laihtuvaa sorttia, vaan jokaisen kilon jouduin tuhoamaan gramma grammalta... :D:D
 
Poika 4kk ?
Alotus oli vähän kummallinen mutta vastaan kumminki...

Mä en omiin normaaleihin farkkuihin sopinu rv.15 jälkeen...
Muuten olis sopinu mut maha otti kiinni niin julmetusti :D

Kiloja tuli yhteensä 18kg, joista jäi synnärille jo 10kg.
Eilen vedin lempparifarkut jalkaan, muut on menny jo mut nää meni vasta nyt...

Olis menny kyllä aikasemmin jo mut tuo joulu vähän hidasti tuota painon tippumista :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ava:
N. 7 kk. Tuntui ikuisuudelta kyllä silloin. Käytin äitiysfarkkujani siihen saakka!
HUOH! :D

Ajattelin, että olen tosissani ainoa, jonka farkut jää reisiin 5 viikkoa synnytyksestä :ashamed:
Jos farkut jää reisiin, niin se johtuu läskistä. Ja sillä ei ole raskauden kanssa mitään tekemistä, vaan syömisen kanssa. :) Raskaus voi vielä vaikuttaa siihen, että mahan tai lantion muoto ja ehkä kimmoisuuskin muuttuu, mutta jos farkut ei mahdu reisistä, niin sinä olet vaan syönyt liikaa.
 

Yhteistyössä