Tämä kysymys on AINOASTAAN normaaleille äideille; KUINKA KAUAN TEILLÄ KESTI SYNNYTYKSEN JÄLKEEN, ETTÄ

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hmnnnn:
Määrittele NORMAALI äiti... ?
Ap:n määritelmän mukaan tuntuu olevan lihava, ylipainoinen, itsekuriton.. :D

Itsekään en ole mikään laiha ihminen, mutta koska kiinnitin raskauden aikana huolta syömisiini, mahduin normaalifarkkuihin heti kun kotiin pääsin. Ap on vain katkera koska hän ei osaa kontrolloida syömisiään.
 
minttu
Alkuperäinen kirjoittaja H Armaa:
Alkuperäinen kirjoittaja hmnnnn:
Määrittele NORMAALI äiti... ?
Ap:n määritelmän mukaan tuntuu olevan lihava, ylipainoinen, itsekuriton.. :D

Itsekään en ole mikään laiha ihminen, mutta koska kiinnitin raskauden aikana huolta syömisiini, mahduin normaalifarkkuihin heti kun kotiin pääsin. Ap on vain katkera koska hän ei osaa kontrolloida syömisiään.
Ap:llä taitaa tosiaan olla ihan omanlaisensa määritelmät normaaliudelle.
Itse olen alipainoinen äippä, jolle tuli raskauden aikana 8 kiloa ja joka palautui täysin ennalleen 2 viikkoa synnytyksestä. Ihan NORMAALI ihminen kuitenkin olen. Eiköhän tuo raskaudesta ja synnytyksestä palautuminenkin - kuten moni muukin asia tässä maailmassa - ole yksilöllistä.

 
hoikka ollut aina
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
mahduitte normifarkkuihinne?

PYYDÄN HUOMIOIMAAN, ETTÄ KYSYMYS KOSKEE NORMAALEJA ÄITEJÄ. Ei provoja tai niitä, jotka tulivat synnytyslaitokselta normifarkut jalassaan kotiin. (=teitä on 1 tuhannesta :D )
Ainakaan 10v jälkeen en mahdu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TÄH?:
Ei mennyt nyt ihan jakeluun, mutta normaalit farkut olleet jalassa koko raskauksien ajan.

Ihan normaali äiti olen tietääkseni :eek:
Tottakai. Ja painoa sinulle tuli koko raskausaikana 1,5 kg ;).
Mulle tuli raskausaikana painoa 2.5 kg ja heti synnytyksen jälkeen olin 13 kiloa kevyempi kuin ennen raskautta. Hyvin sopi aiemmin pieneksikin jääneet farkut jalkaan.
 
Synnytyksen jälkeen laihduin nopeasti 20kg, tosin painoa oli ennestäänkin liikaa.
Jouduin ostamaan normaalia kokoani pari numeroa pienemmät housut.

Raskauden aikana tuli kiloja 6 joista vauva painoi 4,5kg, vesi yms. päälle. Eli ei ylikiloja lainkaan. Oksensin alusta loppuun saakka
 
J.t harmaana
Ekasta meni viikko ja tästä toisesta vajaa kolme viikkoa. Tästä toisesta menin jopa ostamaan uudet housut, kun vanhat oli liian löysiä, jostain syystä mulla kapeni reidet ja takapuoli älyttömästi raskauden aikana vaikka vyötärönympärys taitaa olla nyt sama ku ennen raskautta. Mutta tosiaan sitä löysää röllykkää on silti, se vaan pullahtaa ulos housujen vyötäröstä :) Esikoisestakaan tainnut masu palautua kunnolla, kun tää toinen venytti sen taas....
 
tiina
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja TÄH?:
Ei mennyt nyt ihan jakeluun, mutta normaalit farkut olleet jalassa koko raskauksien ajan.

Ihan normaali äiti olen tietääkseni :eek:
Tottakai. Ja painoa sinulle tuli koko raskausaikana 1,5 kg ;).
Itseasiassa minulle tuli painoa kolmessa raskaudessa 6kg, 900g ja 2,5kg. Ja ihan normaali äitikin olen, ja myös normihousuissa kotiin tulin sairaalasta.
 
pimu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ava:
N. 7 kk. Tuntui ikuisuudelta kyllä silloin. Käytin äitiysfarkkujani siihen saakka!
HUOH! :D

Ajattelin, että olen tosissani ainoa, jonka farkut jää reisiin 5 viikkoa synnytyksestä :ashamed:
ap rakas, nauti nyt vaan vauvasta ja elämästä muutenkin. Äläkä murehdi sitä, etteivät entiset farkut eivät mene jalkaan 5 viikkoa synnytyksen jälkeen!

Tätä palstaa kun lukee, niin huomaa miten pieniä murheita ihmisillä voi oikeasti olla. Siis pienet murheet ovat kasvaneet ihmisten mielissä suuriin mittakaavoihin, relatkaa nyt hyvät ihmiset!

 
tissipapu
En jaksanut koko ketjua lukea, mutta kerronpa miten mulle kävi. Oli pyöreähkö, kun aloin odottaa esikoistani. Raskaus sujui mukavasti, ja terästäydyin loppuodotuksesta noudattamaan hyvähiilihydraattista ruokavaliota, koska sokerit meinasivat karkailla. Seuraksena oli, että viimeisellä kolmanneksella painoa ei enää tullut lisää. Ja kun vauva oli syntynyt, imetys kai piti huolta siitä, että viikon kuluttua synnytyksestä painoin saman verran kuin ennen raskautta, ja puolen vuoden kuluttua kymmenen kiloa vähemmän. Niin että vaatevarasto meni uusiksi. Näin on käynyt sekä isoäidilläni että äidilläni. Meidän suvun naisten kropalle sopii tuo vauva-aika...
 
Vaaksa väärää
Alkuperäinen kirjoittaja tissipapu:
En jaksanut koko ketjua lukea, mutta kerronpa miten mulle kävi. Oli pyöreähkö, kun aloin odottaa esikoistani. Raskaus sujui mukavasti, ja terästäydyin loppuodotuksesta noudattamaan hyvähiilihydraattista ruokavaliota, koska sokerit meinasivat karkailla. Seuraksena oli, että viimeisellä kolmanneksella painoa ei enää tullut lisää. Ja kun vauva oli syntynyt, imetys kai piti huolta siitä, että viikon kuluttua synnytyksestä painoin saman verran kuin ennen raskautta, ja puolen vuoden kuluttua kymmenen kiloa vähemmän. Niin että vaatevarasto meni uusiksi. Näin on käynyt sekä isoäidilläni että äidilläni. Meidän suvun naisten kropalle sopii tuo vauva-aika...
Ja meillä juurikin toisinpäin, meidän suvun naiset ovat luonnostaan hoikkia, mutta raskausaikana ja tovin sen jälkeenkin varsinaisia taisteluvaunuja. Mulla tuli 23 kg ekan raskauden aikana ihan normaalisti syömällä, vähitellen on hilautunut alemmas ilman sen kummempia tekoja mun suunnalta kuin imettäminen. Sama tapahtunut mutsille (raskauskilot 28 ekalla ja 20 pintaan seuraavilla) sekä mutsin siskolle, mummille, jne... ei jaksa stressata. :)
 
Suzyanne
No eipä mene jalkaan vielä farkut joita käytin ennen raskautta (9 kk synnytyksestä) , yhden tai kaksi tuumakokoa isommat pitää olla. Muutama liikakilo on ja pysyy, vaikka syön mielestäni ihan terveellisesti, ja liikun paljon. Ärsyttää!! Olenkin päättänyt että ennen kesää on pakko mahtua entisiin farkkuihin!
 
minulla näin
Ekalla kertaa meni noin 2 kuukautta, tokalla kertaa vajaa viikko. Ei ehtinyt toista odottaessa kertyä painoa just mitään kun sai koko ajan juosta 2 v esikoisen perässä.
 
Tosi kiva vaan kuulla, että noinkin käy ja vielä aika monelle, että samat farkut menee heti jalkaan - ellei sit koko raskauden ajan. Itse en käytä lantiomallisia farkkujani, koska painavat ikävästi, kun istuu. Mutta ajattelin ottaa ne synnärille mukaan, ja sitten vaan jalkaan sieltä lähtiessä. Alkaa jo kyllästyttää mammafarkut!
 
yhden äidin vierailija
Taustaa: lähtöpaino bmi 20, kiloja kertyi raskausaikana noin 12 (viimeisin punnitus viikkoa ennen synnytystä), sairaalaan jäi 4 kiloa (muksu 3,5 kg + sain pari pussia verta).

Omat farkut ei noussu reisistä muutamaan kuukauteen, jälkitarkastuksessa kiloja oli alkupainoon + 2 ja 3 kk:n päästä synnytyksestä oltiin jo -2 kg. Tuossa vaiheessa ne omatkin farkut meni ja tarvittiiin pienempiäkin.

Synnytyksestä on 1,5 vuotta ja eilen siivosin ja heitin pois ennen raskautta ostettuja farkkuja, koska ne on liian isoja. Mulle kävi siis niin, että lantiolta ja rinnoista lähti rasvat, reisissä lähti myös, mut osa tuli takaisin :/
 
vieras
Mulla 5kk aikaa synnytyksestä. En mahdu vanhoihin farkkuihin. En kyllä haluakaan enää mahtua. Olin ihan liian alipainoinen tullessani raskaaksi. 20 kiloa tuli raskauden aikana, 10 jäi laitokselle. Nyt olen normaalipainoinen. Ainakin omasta mielestäni :D
 

Yhteistyössä